Kelasta saa rahaa

Anonyymi-ap

Lehdessä oli taas kirjoitettu, että Kelasta saa rahaa tuhansia euroja. Kaikki eivät osaa hakea tai saa rahaa Kelasta. Jotkut saavat rahaa Kelasta, jos tietää oikeat syyt.

49

545

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Kyllä tietyt saavat enemmän kuin tarvitsevat kuten moniosaaja kunniakansalaiset ja ilman velvollisuuksia

      • Anonyymi00003

        Kyllä kantasuomalaisetkin saavat uskomattomia summia.


      • Anonyymi00037
        Anonyymi00003 kirjoitti:

        Kyllä kantasuomalaisetkin saavat uskomattomia summia.

        Jos osaa järjestää asiat ja tehdä oikeanlaiset hakemukset, niin Kelasta voi saada rahaa. Jos ei osaa järjestää asioita ja tehdä oikeanlaista hakemusta, niin Kela voi periä takaisin, jos on saanut Kelasta rahaa.


    • Anonyymi00002

      Kelalla pitäisi ehkä olla palvelu joka kertoo mihin etuuteen on oikeus. Ei siihen tarvita kuin netin kyselykaavake, joka on laadittu siltä pohjalta. Esimerkiksi, onko tuloja, jos on kunka paljon, onko omaisia, montako, millainen asunto, mikä on vuokra, oletko työnhakijana, jne... Näiden ehtojen perusteella logiikka kertoo mihin etuuksiin olet todennäköisesti oikeuttu ja kuinka pitää menetellä. Kun syyt ovat oikeat, toteutuu myös valtion tahto. Ei se ole silloin negatiivinen asia. Parhaimmillaan etuudet tukevat terveyttä ja jaksamista ja säästävät lopulta yhteiskunnan varoja. Myös tulojen muutokset voisi automatisoida etuuksien osalta. Kela voisi laskea uudestaan kaikki etuudet yhden ilmoituksen perusteella ja tehdä siitä yhden päätöksen. Heillehän on ehdotettu tekoälyä avuksi.

      • Anonyymi00038

        Toiset, jotka osaavat järjestää asiat saavat tuhansia euroja rahaa. Tuhat tuhansien eurojen saajaa on jo miljoonien summa. Siihen pitää ottaa paljon velkaa ulkomailta, että miljoona euroa saadaan jaettua niille, ketkä osaavat järjestää asiat ja tehdä hakemukset.
        Parasta olisi, jos apua tarvitsevatkin voisivat saada avustusta. Eivät kaikki osaa tai kaikilla riitä voimat siihen, että järjestäisivät asiat ja sitten tekisivät hakemukset. Ja silloin voisi olla apu tarpeen.


    • Anonyymi00004

      Huom ! Kelan rahat on pääasiassa tarkoitettu matuille tänne jatkuvasti suurina laumoina saapuville afrikkalaisille ja arabeille.

      • Anonyymi00007

        Kantasuomalaisille maksetaan paljon enemmän.


    • Anonyymi00005

      Kyllähän joku yh ihan kantasuomalainenkin kun esim, 8lasta ja kaikki alaikäisiä.Työttömänä ja yhteiskunta kustantaa.Jos töissä käis niin varmaan 4000eur täytys saada netto.

      • Anonyymi00051

        Paitsi jos on omistusasunto, se on asumistuki 0 euroa. Yleistuki 595e, ja lapsilisät n.1300e, yh-korotus 73e x 8 eli 584e ja elatustuet/avut 1600e. Vähän vielä säästöjä, niin siinä oli kaikki.

        Lapsilisä on verotonta tuloa.
        Lapsilisä yhdestä lapsesta
        94,88 e/kk
        Toisesta lapsesta
        104,84 e/kk
        Kolmannesta lapsesta
        133,79 e/kk
        Neljännestä lapsesta
        173,24 e/kk
        Viidennestä ja jokaisesta seuraavasta lapsesta
        192,69 e/kk

        Täysimääräinen elatustuki on 1.1.2026 alkaen jokaisesta lapsesta 197,71 e/kk.

        Vähän vaan harvinaisia nuo 8 lapsen yh:t nykyaikana.


    • Anonyymi00006

      Ei sieltä saa kuin harvat ja valitut . Osa oikeaan tarpeeseen, mutta on myös väärin perustein saavia. Tarkat valvonnat olisivat tarpeen, mutta ei vaan taida olla haluja , kuin tunnin ratoja rakentaa jne.

    • Anonyymi00008

      Ostan kelan rahoilla Salesta olutta

    • Anonyymi00009

      Jos tietää oikeat syyt Kelasta saa rahaa. Mutta miksi kaikille ei ole kerrottu niitä syitä milloin Kelasta saa tuhansia euroja rahaa? Se saattaa ihmisiä eriarvoiseen asemaan, kun vain osalla ihmisiä on mahdollisuudet saada tuhansia euroja. Rahastahan tässä ei ole kysymys, mutta rahalla voi saada elintarvikkeita, namusia ja juomaa (kuten maitoa ja mehuja).
      Parasta olisi, että syyt tuhansien eurojen tuloille kerrottaisiin avoimesti kaikille, että ihmiset voisivat järjestää asiansa niin että he saisivat ne tuhannet eurot. Jos elämäntilanne sallii tarpeelliset toimenpiteet asian eteen..

      • Anonyymi00010

        Ilmeisesti oletetaan, että ihmiset osaavat käyttää Googlea.


      • Anonyymi00011
        Anonyymi00010 kirjoitti:

        Ilmeisesti oletetaan, että ihmiset osaavat käyttää Googlea.

        Tuhansilla euroilla saa jo n. 100 herkkulihistä. Juomat ei toki mahdu budjettiin, mutta aina ei ole jano.


      • Anonyymi00012
        Anonyymi00010 kirjoitti:

        Ilmeisesti oletetaan, että ihmiset osaavat käyttää Googlea.

        Ei pidä olettaa. Kelan pitäisi itse kertoa, mitä tekemällä tai miten olemalla saa tuhansia euroja. Yleensähän ei saa tehdä muuta kuin hakemuksen ja muu on kiellettyä, jos siitä jää kiinni. Mutta nyt on kyse siitä miten pitää olla, että saa tuhansia euroja ja mitä tehdä?
        Joskus on ollut lehdessä niitä tarinoita, joissa joku on aina jäänyt kiinni siitä, että on ollut niin kuin ei saa olla. Ja että rahaa pyritään perimään takaisin, jos on saanut Kelalta rahaa. Eikä ole osannut toimia niin, että Kela ei olisi vihainen ja haluaisi rahaa takaisin.
        Joten ei juttu ole kuitenkaan kovin selvä. Selvä peli molemmin puolin on kaikkien yhteinen etu.


      • Anonyymi00013
        Anonyymi00012 kirjoitti:

        Ei pidä olettaa. Kelan pitäisi itse kertoa, mitä tekemällä tai miten olemalla saa tuhansia euroja. Yleensähän ei saa tehdä muuta kuin hakemuksen ja muu on kiellettyä, jos siitä jää kiinni. Mutta nyt on kyse siitä miten pitää olla, että saa tuhansia euroja ja mitä tehdä?
        Joskus on ollut lehdessä niitä tarinoita, joissa joku on aina jäänyt kiinni siitä, että on ollut niin kuin ei saa olla. Ja että rahaa pyritään perimään takaisin, jos on saanut Kelalta rahaa. Eikä ole osannut toimia niin, että Kela ei olisi vihainen ja haluaisi rahaa takaisin.
        Joten ei juttu ole kuitenkaan kovin selvä. Selvä peli molemmin puolin on kaikkien yhteinen etu.

        Kysy sitten Kelasta, mutta Google olisi nopeampi tapa.


      • Anonyymi00015
        Anonyymi00013 kirjoitti:

        Kysy sitten Kelasta, mutta Google olisi nopeampi tapa.

        Jos Googlelta kysyy, silloin ei saa tuhansia euroja rahaa. Kyllä siinä pitää tietää miten pitää olla, että saa Kelalta tuhansia euroja rahaa. Tuhansilla euroilla rahaa voi saada jo pastilleja ja hammastahnaakin joka päivä tai ainakin tarvittaessa.


      • Anonyymi00016
        Anonyymi00015 kirjoitti:

        Jos Googlelta kysyy, silloin ei saa tuhansia euroja rahaa. Kyllä siinä pitää tietää miten pitää olla, että saa Kelalta tuhansia euroja rahaa. Tuhansilla euroilla rahaa voi saada jo pastilleja ja hammastahnaakin joka päivä tai ainakin tarvittaessa.

        Lähde tölkkirundille sen sijaan että haaveilet kelaeuroista vätys


      • Anonyymi00019
        Anonyymi00016 kirjoitti:

        Lähde tölkkirundille sen sijaan että haaveilet kelaeuroista vätys

        Jos kerää tölkkejä ja Kela saa tietää, että kerää tölkkejä elintarvikkeita vasten, niin miten Kela tulkitsee Kelan asiakkaiden tölkkien keräämisen? Onko silloin ihminen työllistynyt täysipäiväisesti omassa yrityksessään?
        Mutta sitten on vielä olemassa työttömyydenvoimatoimisto ja sosiaalintoimisto. Nekin vaikuttavat asiaan. Ja voi olla, että nämäkin vaikuttavat siihen, että onko ihmisillä sitä osaamista, että Kelasta saa tuhansia euroja.
        Jos ei tunne järjestelmää ja on järjestänyt köyhyytensä muilla tavoilla, kuten jotkut työnteolla, niin silloin ei välttämättä ole tietoa niistä asioista joita pitää tehdä, että Kelasta saa tuhansia euroja.
        Ihmisiä ei saa asettaa eriarvoiseen asemaan. Tieto siitä miten saa Kelasta tuhansia euroja pitää olla julkista, että kaikki voivat tehdä ne asiat, että voivat saada.


      • Anonyymi00022
        Anonyymi00015 kirjoitti:

        Jos Googlelta kysyy, silloin ei saa tuhansia euroja rahaa. Kyllä siinä pitää tietää miten pitää olla, että saa Kelalta tuhansia euroja rahaa. Tuhansilla euroilla rahaa voi saada jo pastilleja ja hammastahnaakin joka päivä tai ainakin tarvittaessa.

        Ihan jo työttömänä saa tuhansia euroja rahaa Kelasta. Ei tarvitse nostaa työttömyyskorvausta (vai mikä yleistuki se nykyään onkaan), kuin vajaa pari kuukautta, niin verojenkin jälkeen jää toista tonnia kouraan.


      • Anonyymi00025

        Säki heräsit!


    • Anonyymi00017

      Eipä tuolta kehtaa kuin juominki rahat hakea , se kun on kallis harrastus omasta pussista laittaa...

      • Anonyymi00018

        On olemassa sellaistakin tarinaa, kuten kerroit, että kun tietää keinot miten rahaa saa Kelasta sen voi käyttää vaikka alkohoolin juomiseen. Mutta mitään todistettua kertomusta asiasta ei ole.


      • Anonyymi00026

        Tyhmä.


    • Anonyymi00029

      Minunkin tuttavapiirissä on kaksi sellaista ihan kantasuomalaista perussuomalaista henkilöä, jotka ovat vuosia vetäneet Kelan rahoja tuhansia kuukausittain.

      Toinen on hahmotushäiriöinen ja hän asuu yksin, mutta saa tekemättä yhtään mitään sellaisen summan, että moni ei töissäkään pääse samaan tulokseen.

      Toinen on ollut "yksihuoltaja" ja kikkaillut kaikki mahdolliset tuet, hän rakensi suuren omakotitalonkin niillä tuloilla, sekä hankki vielä rantakiinteistönkin ja sinne kunnon huvilan. Kaikki nämä lapset eivät olleet edes hänen omia lapsia, koska ei ne lapset tarvitse olla edes omia, joista saa lapsilisät ja muut etuudet. Tässäkin on mahdollisuus kikkailla! Ja jos lapsilla on ADHD ym., niin niihin saa tuntuvan avustuksen ja lisän.

      Ja näistä on turhaa syyttää maahanmuuttajia, sillä näitä tälläisien etuuksien käyttäjiä ovat ihan kantasuomalaiset, eivätkä he edes kuulu etniseen vähemmistöihimme, joten turhaa syyttää mm. romaneja, tataareja tästä.

      Rahaa on toki muualtakin jaossa varsin runsaasti, kuin vain Kelasta, jos vain osaa vähänkin hakea. Täälläkin valitetaan, ettei köyhä pysty mukamas matkustamaan, mutta kyllä pystyy ja vielä todella hyvin, koska matkustamiseen saa yhteiskunnan tarjoamaa rahaa vaikka kuinka. Vain täysi tampio matkustaa omilla rahoillaan maailmalla, koska siihen on saatavilla rahaa monelta momentilta ja säätiöt vielä lisäksi. Rahaa on saatavilla erilaisista EU:n rahoittamista ohjelmista, eri ministeriöiden rahoista ym. ym. Tiedän tämän, koska olen itsekin matkustanut perheeni kanssa eri puolilla maailmaa.

    • Anonyymi00030

      Oho nyt tulee perussuomalaiselta aikas paksua tekstiä että oikeen omakotitalon hommaa Kelan rahoilla +huvilan heh omakotitalo 4krt4m ja huvila 2krt2m.

      • Anonyymi00031

        Lisäksi mersun jotta voi kiertää lähikaupunkien ruokajakelut.


      • Anonyymi00033

        Suomi24:lla on useampikin henkilö kertonut ostaneen taloja ja autoja kelarahoilla (ja ihan kantasuomalaisia ovat olleet, kun kuitenkin joku alkaisi maanmuuttajista valehtelemaan). Miksi ihmeessä valehtelisivat tuollaisia?


      • Anonyymi00035

        Kyllä vaan ihan todellista on! Juuri tuota toista tapausta käsiteltiin vuosia sitten jopa lehdissäkin ja lopulta päätös oli, ettei rahoja peritä takaisin!

        Minä olen itse ihan kantasuomalainen, mutta en perusuomalainen. Tapaukset kuitenkin ihan todelliset! Omakotitalo on kooltaan 200m², valkoiselle tiilellä verhoiltu ja isolla tontilla Etelä-Suomen kaupungissa, huvila on vain 60m² kuulussa mökkikunnassa Etelä-Suomessa.

        Em. tapaus ei ole mitenkään poikkeuksellinen, tiedän rakennetun jopa ulkomaille isoja loma-asuntoja Kelan rahoilla. Kelasta jaetaan melko runsaasti rahaa ilman korvamerkkiä, niistä ei ole tilivelvollinen ja ne rahat voi käyttää mihin hyvänsä.

        Suosittelen ottamaan selvää näistä erilaisista etuuksista, joita me kantasuomalaiset saadaan, eikä alkaa epäilemään. Voin vakuuttaa, että yllätyt miten paljon rahaa saa mitä erilaisemmalla tavalla Kelasta!


      • Anonyymi00040
        Anonyymi00031 kirjoitti:

        Lisäksi mersun jotta voi kiertää lähikaupunkien ruokajakelut.

        Niin, puhuin sukulaisten kanssa ruokajonoista ja he luulevat oikeasti että porukka tulee hienoilla autoilla hakemassa pussit ja muuttaa mädäntynteet banaanit ja kuivan leipän kullaksi kuin jotkut spurgu-Arkimedekset.

        Ei Suomessa voi kenelläkään oikeasti olla nälkä tai taloudellisia huolia. Kaikki sosiaaliset ja taloudelliset vaikeudet on vain puhdasta laiskuutta ja täysin omaa vikaa kun ei vaan osata laittaa korkki kiinni ja sätkäpussi alas tms.


    • Anonyymi00032

      Jos tuet olisivat siten, että ne olisivat vaikka kilogramma makkaraa, kilogramma lihaa, mehua 2l, punaista maitoa 2l jne. Silloin ihmiset voisivat käydä vaikka terveyskeskuksessa hakemassa todistuksen, että heillä on nälkä. Ja sitä kautta saisi elintarviketta pöytään.
      Toinen mahdollisuus voisi olla kansalaistyö, jota vastaan saisi elintarvikkeita, mehua ja maitoa.

    • Anonyymi00034

      Minulta vähennettiin 35 euroa koska olin laittanut 35 euroa tililleni että saan bensaa. Työmarkkinatukea laitoin tililleni.
      En saisi kelasta myöskään rahaa hammaslääkärilaskuun. Etukäteen kysyin kun hammaslääkäri lasku tulis olemaan 250 euroa niin ei saa toimeentulotukea siihen liian iso lasku kuulemma. Kaikki narkkarit silti saa lääkkeitä satojen eurojen edestä.

      • Anonyymi00036

        Nyt kysyn, että millainen on koulutuksesi?

        Ihan sillä vaan, että koulutuksesta on hyötyä luetun ymmärryksessä ja tukien hakemisessa.


      • Anonyymi00039

        Tämä se juuri on se ongelma, että kaikki eivät tiedä miten pitää toimia, että syyt rahan saamiseen ovat oikeat. Jos tietää oikeat syyt voi olla, että saa tuhansia euroja rahaa.


      • Anonyymi00041

        Et tietenkään saa tukea yksityiseen hammashuoltoon paitsi jos myöntävät sinulle palvelusetelin tai maksusitoumuksen. Hoidata vain hampaantynkäsi julkisella.


      • Anonyymi00042
        Anonyymi00041 kirjoitti:

        Et tietenkään saa tukea yksityiseen hammashuoltoon paitsi jos myöntävät sinulle palvelusetelin tai maksusitoumuksen. Hoidata vain hampaantynkäsi julkisella.

        Minä teetin jopa kultahampaat julkisella puolella! Vain kerran olen käynyt yksityisellä hammaslääkärillä.

        Pitää tietää systeemit, niin kyllä onnistuu! Jos ei ole koulutusta, niin ei osaa selvittää asioita ja jää monesta täysin ulkopuolelle. Kelasta saa rahaa kyllä ja muualtakin vaikka kuinka.


      • Anonyymi00044
        Anonyymi00042 kirjoitti:

        Minä teetin jopa kultahampaat julkisella puolella! Vain kerran olen käynyt yksityisellä hammaslääkärillä.

        Pitää tietää systeemit, niin kyllä onnistuu! Jos ei ole koulutusta, niin ei osaa selvittää asioita ja jää monesta täysin ulkopuolelle. Kelasta saa rahaa kyllä ja muualtakin vaikka kuinka.

        Mikä koulutus pitää käydä, että Kelasta saa rahaa? Joku on saanut 100 000 euroa rahaa Kelasta.


      • Anonyymi00045
        Anonyymi00044 kirjoitti:

        Mikä koulutus pitää käydä, että Kelasta saa rahaa? Joku on saanut 100 000 euroa rahaa Kelasta.

        Matuilla on omat kelakonsultit avustamassa tukien hakemisessa. Kantaväestöllä ei onneksi moisia ole.


      • Anonyymi00046
        Anonyymi00045 kirjoitti:

        Matuilla on omat kelakonsultit avustamassa tukien hakemisessa. Kantaväestöllä ei onneksi moisia ole.

        Juu, eivät tarvitse. Rahaa annetaan, kunhan vain pyytää. Loppu pitäisi saada rahojen jakamisesta tyhjäntoimittajille.


      • Anonyymi00047
        Anonyymi00044 kirjoitti:

        Mikä koulutus pitää käydä, että Kelasta saa rahaa? Joku on saanut 100 000 euroa rahaa Kelasta.

        Koulutukseksi riittää, kun suorittaa vaikka ammatillisen koulutuksen hyvillä arvosanoilla. Siis riittää, kun osaa luetun ymmärtämisen.

        Ja ihan kantasuomalainen saa kyllä rahaa Kelasta ja muualtakin ihan yhtälailla, kuin paljon parjatut mamut. Ja kantaväestöllä on myös mahdollisuus saada apua tukienhakemiseen, mutta sitäkään monet eivät osaa hakea.

        Kela jakaa vuosittain yli 15 miljardia euroa rahaa, siitä suurimman osan vetää ihan kantasuomalaiset. Lisäksi on vielä eri ministeriöiden myöntämät rahat, nekin kuittaa ihan kantasuomalaiset.


      • Anonyymi00048
        Anonyymi00047 kirjoitti:

        Koulutukseksi riittää, kun suorittaa vaikka ammatillisen koulutuksen hyvillä arvosanoilla. Siis riittää, kun osaa luetun ymmärtämisen.

        Ja ihan kantasuomalainen saa kyllä rahaa Kelasta ja muualtakin ihan yhtälailla, kuin paljon parjatut mamut. Ja kantaväestöllä on myös mahdollisuus saada apua tukienhakemiseen, mutta sitäkään monet eivät osaa hakea.

        Kela jakaa vuosittain yli 15 miljardia euroa rahaa, siitä suurimman osan vetää ihan kantasuomalaiset. Lisäksi on vielä eri ministeriöiden myöntämät rahat, nekin kuittaa ihan kantasuomalaiset.

        Lehdessä oli, että Ruotsista on tullut huijausongelma. Ja, että huijaamalla saa 100 000 euroa Kelasta. Ongelma on se, että saa huijaamalla ja, että ei saa, jos on nälkä. Kaikki eivät osaa saada rahaa elintarvikkeisiin. Eikä apukaan auta, jos ei saa rahaa elintarvikkeisiin.
        Mutta onneksi on ruokajonoja ja muita avustuksentapoja, että ihmiset voivat toivoa saavansa elintarvikkeita. Moni ei myöskään tahdo ottaa sosialistin penninkiä, vaan tehdä elintarvikkeidensa eteen. Ja tähän ei Kelakaan varmaan suostuisi, vaan olisi oltava tekemättä.


      • Anonyymi00049
        Anonyymi00048 kirjoitti:

        Lehdessä oli, että Ruotsista on tullut huijausongelma. Ja, että huijaamalla saa 100 000 euroa Kelasta. Ongelma on se, että saa huijaamalla ja, että ei saa, jos on nälkä. Kaikki eivät osaa saada rahaa elintarvikkeisiin. Eikä apukaan auta, jos ei saa rahaa elintarvikkeisiin.
        Mutta onneksi on ruokajonoja ja muita avustuksentapoja, että ihmiset voivat toivoa saavansa elintarvikkeita. Moni ei myöskään tahdo ottaa sosialistin penninkiä, vaan tehdä elintarvikkeidensa eteen. Ja tähän ei Kelakaan varmaan suostuisi, vaan olisi oltava tekemättä.

        110 miljoonaa ja 7 miljoonaa euroa oltiin annettu rahaa huijauksen omaisesti tai väärin perustein Kelasta.
        Jos olisi eräänlainen työstä elintarvikkeiksi hätäaputyö tyyppinen mahdollisuus, silloin ihmiset voisivat tehdä ja siitä elintarvikkeet. Ja alkuperäinen idea siitä, että jos on syyt, että ei voi tehdä saisi apua korostuisi ja tulisi uudelleen esille. Tarvitaan kansankeittiöjärjestelmä ja elintarvikeosuuden elintarvikeliikkeisiin. Tämä toisi selvää säästöä.


      • Anonyymi00050
        Anonyymi00048 kirjoitti:

        Lehdessä oli, että Ruotsista on tullut huijausongelma. Ja, että huijaamalla saa 100 000 euroa Kelasta. Ongelma on se, että saa huijaamalla ja, että ei saa, jos on nälkä. Kaikki eivät osaa saada rahaa elintarvikkeisiin. Eikä apukaan auta, jos ei saa rahaa elintarvikkeisiin.
        Mutta onneksi on ruokajonoja ja muita avustuksentapoja, että ihmiset voivat toivoa saavansa elintarvikkeita. Moni ei myöskään tahdo ottaa sosialistin penninkiä, vaan tehdä elintarvikkeidensa eteen. Ja tähän ei Kelakaan varmaan suostuisi, vaan olisi oltava tekemättä.

        Kelasta saa huijaamattakin rahaa ihan avokätisesti tuhansia euroja kuukaudessa, kyllä ei voi olla nälkä silloin!

        Ja jos ei osaa Kelasta rahaa saada, niin seurakunnan diakoneilta saa sellaisen maksukortin, jolla voi ostaa ruokaa, sillä ei voi ostaa alkoholia ja pelejä. Se nyt jokainen osaa ja niitä jaetaan jokaisella paikkakunnalla.

        EU-ruoka-apu on muuttunut aiemmista ruokakasseista maksukorteiksi. Aineellista apua (ESR+) jaetaan 40 euron arvoisina maksukortteina vähävaraisille.


        Aineellinen apu (ESR+)
        EU-ruoka-apua jaettiin Suomessa ruokakasseina vuoteen 2021 asti. EU-ruoka-apua toteutetaan jatkossa aineellisen avun hankkeina, joissa yhdistyvät kohtaava työ ja maksukortti. Aineellinen apu on osa EU:n alue- ja rakennepolitiikan ohjelmaa ”Uudistuva ja Osaava Suomi 2021-2027”. Aineellinen apu rahoitetaan Euroopan sosiaalirahasto plussasta (ESR+).

        Aineellinen apu toteutetaan hankkeina, joissa kohtaavan työn ohella tarjotaan maksukortti elintarvikkeiden ja perushyödykkeiden hankintaan. Yksi maksukortti on 40 euron arvoinen. Maksukorteilla ei voi ostaa alkoholi-, tupakka- ja veikkaustuotteita. Aineellisen avun ohella tarjotaan samanaikaisesti myös ohjausta ja neuvontaa sekä muuta hanketoteuttajan suunnittelemaa toimintaa. Ensisijaisena kohderyhmänä ovat vähävaraiset työttömät ja työelämän ulkopuolella olevat.


    • Anonyymi00043

      Jotkut saavat Kelasta 100 000 euroa.

      • Anonyymi00052

        Turha on mainostaa jotain yksittäistä ääritapausta.
        Kyllä Kelan sääntöjä on tiukennettava entisestään tukien hillitsemiseksi.


      • Anonyymi00053
        Anonyymi00052 kirjoitti:

        Turha on mainostaa jotain yksittäistä ääritapausta.
        Kyllä Kelan sääntöjä on tiukennettava entisestään tukien hillitsemiseksi.

        Kyllä huijauksien estämiseksi pitää Kelan touhua tarkentaa! Mitä järkeä siinä nyt on, että Kelan rahoilla rakennetaan kartanoita ulkomaille. Meidän lähellä paljastui VAIN ulkopuolisen henkilön ilmiannolla n. 70000€ huijaus Kelan tukirahoissa, siinäkin Kela olisi maksanut tukia vaikka kuinka monta vuotta, jos tätä ulkopuolisen henkilön tekemää ilmoitusta ei olisi tullut.

        Kelasta saa kyllä ihan laillisesti ja huijaamatta rahaa monella eri tavalla, osa rahasta ei ole edes mitenkään korvamerkittyä, eli sen voi vaikka ryypätä tai ostaa lapsille uuden auton. Toki näitäkin olisi syytä tarkistaa, että onko kaikilla tarvetta oikeasti niille tuille.

        Mitään uuttahan tämä valtion maksamilla rahoilla kikkailu ei ole, sillä meidän keskuudessamme on vielä elossa runsaasti ns. suurten ikäluokkien edustajia, heidänkin maailmaan saattamiseen liittyy valtion maksamat rahat tai muut etuudet ym. Aikoinaan nimittäin solmittiin runsaasti niitä sota-ajan avioliittoja, joissa oli melkoisen isot panokset ja valtio maksoi.

        Ja sodan jälkeen rintamamiehille ja luovutettujen alueiden väestölle tehtiin niitä asutustiloja, niissäkin kuvioissa oli melkoiset rahat kyseessä, joita sitten valtio jakoi ensin valtionlainojen muodossa ja sitten niiden lainojen maksun kohdalla. Peli lopulta vihellettiin poikki 1974. Kaikki oli kuitenkin ihan laillista, mutta systeemiä alettiin käyttämään rajusti hyväksi!

        Joten, jos nyt Kelasta saa ihan laillisesti sen 6000€ / kuukaudessa, niin tyhmähän sellainen on, jos ei käytä sitä mahdollisuutta hyväkseen!


      • Anonyymi00054

        Nyt nokitetaan. Minä ole saanut Kevasta jo 500.000 €. Sitä pitää juhlistaa.


      • Anonyymi00055
        Anonyymi00054 kirjoitti:

        Nyt nokitetaan. Minä ole saanut Kevasta jo 500.000 €. Sitä pitää juhlistaa.

        Kalliiksi tulee eläkeläiset jotka aikoinaan ostivat talon kahdella 10 markan setelillä.


    • Anonyymi00056

      Osaan ja saan.

    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      109
      1185
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      117
      1014
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      94
      771
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      287
      722
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      641
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe