Luu kurkkuun kreationisteille

One Timer

Usein kuulee toistettavan että missä ovat todisteet eläinlajien välimuodoista. Tähän voi vastata että jäänteitähän on toki löytynyt mm. olennoista jotka eivät ole olleet nykyihmisiä, mutta eivät apinoitakaan. Sillehän ei mahda mitään että Maa on suuri kierrätyskeskus, jossa jäänteet tapaavat päätyä hyötykäyttöön. Jopa luut mätänevät kun osuu oikeat olosuhteet.

Nykyistä elossa olevista lajeistakin voi päätellä paljonkin. Tiedätte että hevonen ja aasi voivat risteytyä, vaikka ovat tyystin eri lajeja. Eikö tämä jos mikä todista siitä että niillä joskus on ollut yhteinen kantamuoto?

Mutta jos nyt tämä kaikki on pelkkää sanahelinää sellaisen korvissa joka mieluummin uskoo Raamatun luomiskertomukseen, niin esitän haasteen:

Näyttäkää minulle Adamin ja Eevan jäänteet tai edes hauta, että on todisteita heidän olemassaolostaan. Hätätilassa Nooakin kelpaa, sen verran höveli olen.

5

591

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuomas_the_first

>>Näyttäkää minulle Adamin ja Eevan jäänteet tai edes hauta, että on todisteita heidän olemassaolostaan. Hätätilassa Nooakin kelpaa, sen verran höveli olen.

• Että kiistellään uskis-ateismi linjoilla.

Mielestäni pitäisi kysyä: Onko totta,että Universumi laajenee valonnopeudella?

Fyysikot väittävät näin! Mistä se voisi johtua, että väitettyä laajenemista
        olisi jatkunut jo 13.7 mrd v?

Alkuräjähdyksestä, väittävät naama pokerilla.

Mielenkiintoista!

• "Jos kahdesta ihmisestä tulee 2% vuotuisen kasvun seurauksena 1100 vuodessa 6 miljardia, niin mikä on kasvuprosentti evoluution edellyttämän, vaikkapa 2 miljoonan vuoden ajalta (homo rudolfensis)?"

n. 0,0011%. Muistathan, ettei ole mitään syytä olettaa esim. että väestönmäärä olisi aina ollut kasvussa. Se on voinut hyvinkin laskea merkittävästi aikoinaan tai muuten vain pysyä paikallaan [balanssissa]

Esim. on ollut jääkautta välissä, homo rudolfensis ja muut vastaavat homo sapiensia lukuunottamatta kuolivat sukupuuttoon jne.

Kuten jo sinulle edellisissä keskusteluissa sanottiin, niin liika yksinkertaistaminen on turmiollista. Esim. jos ottaisi bakteerien lisääntymisen tarkasteltavaksi, niin jos ei otettaisi kasvua rajoittavia tekijöitä huomioon, niin parissa tuhannessa vuodessa bakteerikasvuston koko olisi ylittänyt Maan vastaavan. Toisinsanoen näiden bakteerimassojen koon kasvua rajoittaa tietyt tekijät ja pitkällä aikavälillä ne pysyvät balanssissa. Sama homma on ihmisten suhteen.

• capt.cöpenick kirjoitti:

Että kiistellään uskis-ateismi linjoilla.

Mielestäni pitäisi kysyä: Onko totta,että Universumi laajenee valonnopeudella?

Fyysikot väittävät näin! Mistä se voisi johtua, että väitettyä laajenemista
        olisi jatkunut jo 13.7 mrd v?

Alkuräjähdyksestä, väittävät naama pokerilla.

Mielenkiintoista!

Entä jos se aluksi laajeni valoa suuremmalla vauhdilla?.. ei vaan. Ja missä väittävät, että laajenee valonnopeudella?

• asdfasdfasd

"Jos kahdesta ihmisestä tulee 2% vuotuisen kasvun seurauksena 1100 vuodessa 6 miljardia, niin mikä on kasvuprosentti evoluution edellyttämän, vaikkapa 2 miljoonan vuoden ajalta (homo rudolfensis)?"

Jos bakteerit voisivat vapaasti kasvaa, maapallon pinta (ainakin mantereet) peittyisivät parissa vuodessa näkyvään paksuun bakteerimassaan. Ei kai kukaan ole niin toope, ettei ymmärrä ettei väestön kasvu tapahdu vapaata tahtia, vaan esimerkiksi ruoan määrä pitää määrät tasapainossa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      156
      1450
    2. Rakastan sinua

Enkä halua enkä aio sinua satuttaa. Satuttaisin samalla itseäni. Olet ihana mies ja olen pahoillani kuinka sinua kohteli
      Ikävä
      54
      1185
    3. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      172
      950
    4. Kun viimeksi tapasit kaivattusi

Kasvokkain ( ei netti, varmuudeksi vielä tarkennan), jännittikö? Jos, miten se ilmeni? Huomasitko jännittikö kaivattuasi
      Ikävä
      50
      948
    5. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      76
      924
    6. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      36
      865
    7. Jos lähestyisin

näyttäisitkö ovea vai vihreää valoa?
      Ikävä
      56
      788
    8. Leppäskän tarratoimikunta kävi Suviseuroussa haastamassa riitaa!

Voiko enää törkeämmin häiritä uskovien juhlia? https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/tarratoimikunnan-aktivistit-kokivat-sy
      Luterilaisuus
      199
      772
    9. Mitä Raamattu opettaa samaa sukupuolta olevien avioliitosta 4.0

Edelliset kolme ketjua tuli täyteen joten jatketaan keskustelua. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaali
      Luterilaisuus
      151
      755
    10. Ootko sä oikeasti sinkku?

Kun oot aina yksin tuol kylil, kyl mä susta naisen ottasin jos saisin luvan😳😘🔥
      Ikävä
      42
      746
    Aihe