Käytettyjen bensa-autojen mediaanikauppahinta 5600 euroa mutta sähköautoilla jo 32000 euroa.
Onko sähköautovelallinen uusi velka-Uuno?
19
145
Vastaukset
- Anonyymi00001UUSI
Köyhän ininää kuuluu jostain nurkista?
- Anonyymi00003UUSI
Taidat olla hyvissä hommissa, kun eläkkeelläkin varmaan vaihdat autoa 3v välein.
- Anonyymi00004UUSI
Anonyymi00003 kirjoitti:
Taidat olla hyvissä hommissa, kun eläkkeelläkin varmaan vaihdat autoa 3v välein.
Kovin moni ei eläkkeellä ole enää hyvissä hommissa.. Silti hetkiään kaikkien ei tarvitse tyytyä johon viidentonnin peltoautotasoiseen rotiskoon….
- Anonyymi00002UUSI
Ei kaikki osta autoja velaksi.
- Anonyymi00005UUSI
Tähän ongelmaan auttaa töissä käyminen.
- Anonyymi00006UUSI
Kun olin töissä, vaihdoin auton uuteen alle kolmevuotiaina, koska silloin
ei tarvinnut käydä katsastuksessa.
On huomattava, että kilometrejä tuli silloin 50.000 vuodessa.
Nyt, kun meitä on kaksi eläkkeensaajaa, olen vaihtanut n. viiden vuoden
välein.
Autot ovat olleet 60.000 km ajettuja leasingpalautus E-dieselmersuja,
jotka ajettu 200.000 km saakka.
Nyt - koska kilometrejä tulee vähemmän, on BMW320e G21 - 22.
Ollut - kumma kyllä - vuoden viaton, mutta km lukema vielä yli neljävuo-
tiaana alle 60.000 km. - Anonyymi00007UUSI
tuo loppu 5000 jää köyhän velkasi ja auto romuttamolle parivuoden päästä jos sitäkään kestää,,tonni olisi sopiva hinta..
- Anonyymi00008UUSI
eipä jää perintöjä ...
- Anonyymi00010UUSI
Kalliimman auton ostavilla on yleensä huomattavasti paremmat tulot ja myös enemmän varallisuutta. On todennäköisempää, että tuolla 5600 euron auton omistavalla ei jää mitään perintöä, kun taas 40 000 euron auton ostavalta jää suuret perinnöt. Aika harva varakas ostaa muutaman tonnin auton (toki näitäkin on), kun kerran kalliin auton voi helposti ostaa ilman ongelmia.
- Anonyymi00011UUSI
Jos autosta on enempi velkaa, kuin mikä sen arvo on, niin silloin on ostettu auto johon ei ole varaa. Hyvin yksinkertaista.
Ei suomalainen pysty ostamaan 40 tonnin autoa omilla tienesteillään, varsinkaan reilu kolmekymppinen perheellinen. Syöksykierteessä oleva uusien autojen myynti sen kertoo ja osiltaan myös se, että pieniä autoja alkaa olemaan tilastojen kärjessä.
Uuden auton hinta pitäisi olla alle 30 t€ ja korko 0-2%. Johan kauppa kävis.
- Anonyymi00009UUSI
Uuden tai uudehkon auton ostavat ovat keskimääräistä parempituloisia, joten he halutessaan voisivat ostaa uuden auton vaikka tilisiirrolla (itse ainakin pystyn helposti). Tosin koska uuden auton saa lähes nollakorolla niin rahoitus usein otetaan, vaikka rahaa olisi ostaa auto suoraan ilman lainaa.
Ylipäätään aloitus tuntuu olevan köyhän ja kateellisen typerää ruikutusta. Eihän köyhä ja kateellinen tajua, että joillakin vain on varaa uuteen autoon. Ei kaikki Suomessa ole köyhiä.- Anonyymi00012UUSI
Jos vähän oman navan ulkopuolelle katsot, niin uudet autot ovat liian kalliita, kun kansa ei niitä osta. Jokainen ajais uudella, jos siihen olisi varaa. Tämä yhteiskunta ei pyöri, ellei meitä kaikkia työntekijöitä ole. Kaikki me ollaan yhtä arvokkaita sen suhteen.
- Anonyymi00013UUSI
Sähköautoja ei ole ollut vielä kauaa myynnissä uutena ja siksi niistä ei löydy halpoja ritsoja mitä polttareista löytyy alkaen luokkaa 500 euroa.
Ei tarvitse kauheasti miettiä "miksi" näin on. - Anonyymi00014UUSI
Miten autovelka polttikseen ja sähköautoon eroaat toisistaan?
- Anonyymi00016UUSI
Taloudellisen riskin koko eroaa näissä autoissa seuraavasti !
PM-auton akun vaihto maksaa 100-300€
EV-auton akuston vaihto maksaa edelleen 15000-40000€
Nokkelimmat hoksaavat eron !? - Anonyymi00018UUSI
Anonyymi00016 kirjoitti:
Taloudellisen riskin koko eroaa näissä autoissa seuraavasti !
PM-auton akun vaihto maksaa 100-300€
EV-auton akuston vaihto maksaa edelleen 15000-40000€
Nokkelimmat hoksaavat eron !?EV-auton akun vaihto maksaa 100-300€
PM-auton voimalinjan vaihto maksaa edelleen 10000-40000€
Nokkelimmat huomaavat, kun verrataan asioita joita ei ole mitään järkeä verrata keskenään!
Vielä nokkelammat huomaavat, että EV-auton akuston rikkoutumisen maksaa takuu tai vakuutus.
Supernokkelat huomaavat, että vanhaan EV-autoon vaihdetaan käytetty akku 3000€ hintaan.
- Anonyymi00015UUSI
TRÖÖÖÖÖÖLLLL ! ! TROOOOOLLLL ! ! RYYYYYSSÄN TROLLITEHDAS KEKSII KAIKKI KEINOT SÄHKÖAUTOJEN DISSAUKSEEN ! ! ÄLÄPÄ KOMMENTOI ! !
- Anonyymi00017UUSI
Ne piirtää, kellä on liitua. Minä ostin sähköautoni käteisellä, vaikka olenkin jo eläkkeellä.
- Anonyymi00019UUSI
Vain lapset kirjoittavat liitua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko2743415Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.1041720Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is2121333- 731323
- 621174
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra1991097Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta
"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:521039- 63991
Maalaisliiton nuorilta paljon puhuva idea
Taas vongataan lisää tukea... kehdosta hautaan! Maalaisliiton nuoret aka Keskustanuoret haluaa Suomeen valtiollisen dei18863- 42847