Jeesus käyttää Hengestä nimitystä
"Puolustaja, Pyhä Henki."
>> Puolustaja viittaa hengelliseen taisteluun Jumalan totuuden puolesta, eksytyksiä vastaan ja henkivaltoja vastaan.
Helluntailaisuudessa henget ja toinen jeesus korostetaan:
- henkikasteet (kielillä puhuminen)
- henkivoitelut (hurmokset)
- manifestaatiot
Pyhän Hengen korottaminen ja matkiminen
28
128
Vastaukset
- Anonyymi00001UUSI
Helluntailaisuudessa KOROSTETAAN enemmän henkeä kuin Jumalaa.
Helluntailaisuus on uususkonnollinen HENKIUSKONTO.
Eivät kaikki henget ole Jumalasta.- Anonyymi00015UUSI
>>>>>>>Helluntailaisuudessa KOROSTETAAN enemmän henkeä kuin Jumalaa.<<<<<<
--------------------------
”Mutta tulee aika ja on jo, jolloin totiset rukoilijat rukoilevat Isää hengessä ja totuudessa; sillä senkaltaisia rukoilijoita myös Isä tahtoo.
Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa."”
Johannes 4:23-24 FB38
---------------------------
”Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala. Hän oli alussa Jumalan tykönä. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.”
Johannes 1:1-3 FB38
”Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.”
Johannes 1:14 FB38
”Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut.”
Johannes 1:18 FB38
----------------------------
”Sittenkuin Jumala muinoin monesti ja monella tapaa oli puhunut isille profeettain kautta, on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille Pojan kautta, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi, jonka kautta hän myös on maailman luonut ja joka, ollen hänen kirkkautensa säteily ja hänen olemuksensa kuva ja kantaen kaikki voimansa sanalla, on, toimitettuaan puhdistuksen synneistä, istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa, tullen enkeleitä niin paljoa korkeammaksi, kuin hänen perimänsä nimi on jalompi kuin heidän.”
Heprealaiskirje 1:1-4 FB38
--------------------------------
”Sinun sanasi on minun jalkaini lamppu ja valkeus minun tielläni.”
Psalmit 119:105 FB38
--------------------------------
Lihassa ilmestynyt Jumalan Sana Jeesus Kristus sanoi
”Niin Jeesus taas puhui heille sanoen: "Minä olen maailman valkeus; joka minua seuraa, se ei pimeydessä vaella, vaan hänellä on oleva elämän valkeus".”
Johannes 8:12 FB38
Ellet elä ja kulje etkä ojentudu Jumalan Sanan neuvon mukaan niin kuljet pimeässä. Tiellä ei kulje pelkkä pää vaan koko ruumis.
- Anonyymi00002UUSI
Helluntailaisuudessa suositaan henkilauluja ja jotkut joutuvat jopa hurmoksiin.
- Anonyymi00003UUSI
Helluntaikokouksessa kutsutaan henkivaltoja paikalle.
"Tule henki - tule henki". - Anonyymi00004UUSI
.Myös kiimainen kojootti kiljaisee ja amerikkalaiset homostelee.
Silloin ollaan uskon ytimessä. - Anonyymi00005UUSI
Joh.16:7 Kuitenkin sanon minä teille totuuden: se on teille tarpeellinen, että minä menen pois; sillä ellen minä mene pois, niin ei Lohduttaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen pois, niin minä hänen teille lähetän. Biblia (1776)
- Anonyymi00016UUSI
Ja paljastaa mitä on synti, tuomio ja vanhurskaus! Ehkä näin joku herää ja huomaa tarvitsevansa parannusta. Mutta mitä tehdä kun joku yrittää paljastaa synniksi itsensä Pyhän Hengen toimintaa toimien syyttäjänä......
Syyttäjä on taivaasta Arkkienkeli Mikaelin alas heittämä demonienkeli. Niitä on omassa kimpussanikin ollut kiivaasti vuodesta 2009 lähtien. Häiritsevät työtä ja inspiraatiota.
Mikä ihme tarkoitus on yrittää Raamatun sanoilla venkoilemalla osoittaa pilkaten Paavalin oppi huonoksi ja eri kirkkokunnat 4-7 väärin toimiviksi. Tämä on melko vahva pahuus ja pahaa tarkoittava vihollinen.
Ilmestys 13 osoittaa että 42 kk tai vuotta pilkataan taivaiden asukkaita. Se on nyt menossa.
- Anonyymi00006UUSI
Henki voi kaataa ihmisiä helluntailahkokokouksessa.
- Anonyymi00007UUSI
Kannattaa mennä helluntaipastorin käsien alle saamaan henkiä ja jopa henkivaltojen kirouksiakin.
- Anonyymi00008UUSI
Helluntailaisuudessa ei ole ollut koskaan uskonpuhdistusta vaan eriseuraisuutta ja oikean + väärän sekoitusta.
- Anonyymi00009UUSI
Syy miksi helluntaipastorit eivät halua opettaa Jumalan kymmentä käskyä vaan suosia laittomuutta.
2. Timoteuskirje 3:2
Sillä ihmiset ovat silloin itserakkaita, rahanahneita, kerskailijoita, ylpeitä, herjaajia, vanhemmilleen tottelemattomia, kiittämättömiä, epähurskaita,
Onko lahkossasi näitä piirteitä ? - Anonyymi00010UUSI
Raamattu:
"Mutta me tiedämme, että laki on hyvä, kun sitä lain mukaisesti käytetään."
"Jokainen, joka tekee synnin, tekee myös laittomuuden; ja synti on laittomuus."
Helluntailaisuus:
- Jumalan lakia ei tarvitse totella jos on helluntailainen
- Jumalan laki kuuluu vanhaan liittoon- Anonyymi00021UUSI
>>>>>>>>>- Jumalan laki kuuluu vanhaan liittoon<<<<<
-----------------------
Jumalan laki on katoamatonta Jumalan Sanaa,.
Ellet elä Kristuksen laissa ( agape rakkaudessa) Jumalan laki osoittaa (ilmoittaa) sinulle synnin. (josta vielä tänä armon aikana on mahdollista kääntyä pois ( tehdä parannus)
---------------
”sentähden, ettei mikään liha tule hänen edessään vanhurskaaksi lain teoista; sillä lain kautta tulee synnin tunto.” ( synnin tietäminen Jumalan Sanan ilmoituksen kautta)
Roomalaiskirje 3:20 FB38
”Mitä siis sanomme? Onko laki syntiä? Pois se! Mutta syntiä en olisi tullut tuntemaan muuten kuin lain kautta; sillä en minä olisi tiennyt himosta, ellei laki olisi sanonut: "Älä himoitse".”
Roomalaiskirje 7:7 FB38
”Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.”
Roomalaiskirje 7:14 FB38
---------------------
”Antakaa kaikille, mitä annettava on: kenelle vero, sille vero, kenelle tulli, sille tulli, kenelle pelko, sille pelko, kenelle kunnia, sille kunnia.
Älkää olko kenellekään mitään velkaa, muuta kuin että toisianne rakastatte; sillä joka toistansa rakastaa, se on lain täyttänyt. Sillä nämä: "Älä tee huorin, älä tapa, älä varasta, älä himoitse", ja mikä muu käsky tahansa, ne sisältyvät kaikki tähän sanaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi".
Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Sentähden on rakkaus lain täyttämys.
Ja tehkää tämä, koska tunnette tämän ajan, että jo on hetki teidän unesta nousta; sillä pelastus on nyt meitä lähempänä kuin silloin, kun uskoon tulimme.”
Roomalaiskirje 13:7-11 FB38
---------------------
”Mutta käskyn päämäärä on rakkaus, joka tulee puhtaasta sydämestä ja hyvästä omastatunnosta ja vilpittömästä uskosta. Muutamat ovat hairahtuneet niistä pois ja poikenneet turhiin jaarituksiin, tahtoen olla lainopettajia, vaikka eivät ymmärrä, mitä puhuvat ja minkä varmaksi väittävät.
Mutta me tiedämme, että laki on hyvä, kun sitä lain mukaisesti käytetään ja tiedetään, että lakia ei ole pantu vanhurskaalle,
vaan laittomille ja niskoitteleville, jumalattomille ja syntisille, epähurskaille ja epäpyhille, isänsä tappajille ja äitinsä tappajille, murhamiehille, haureellisille, miehimyksille, ihmiskauppiaille, valhettelijoille, valapattoisille
ja kaikelle muulle, mikä on tervettä oppia vastaan — autuaan Jumalan kirkkauden evankeliumin mukaisesti, joka on minulle uskottu.”
1. Timoteuskirje 1:5-11 FB38
- Anonyymi00011UUSI
Kun henget vaikuttavat.
Sielullinen karismaattisuus, ylistyksen väärinkäyttö
Ylistysvirtaus levisi Suomeen Englannista vuosien 1982-83 aikana. Tämä myös "palvonnan" nimellä kulkenut kokoustoiminnan muoto oli vuorovaikutustyyppistä, mukaansa tempaavaa yleisön aktivoimista, jossa tunnelmamusiikilla oli päärooli. Kyseisiä menoja harrastettiin erityisesti helluntailiikkeen ns. restauraatioliikkeen seurakunnissa. - Anonyymi00013UUSI
Useat sellaiset uskonnolliset massaliikkeet, jotka opettava ja korostavat voimakkaiden hengellisisten kokemusten merkitystä ja suosittelevat niiden ja voiteluiden tavoittelemista.
- uudelleen kastettu sapatisti - - Anonyymi00014UUSI
”Hänessä on teihinkin, sitten kun olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, ja uskoneet sen,
pantu sinetiksi luvattu Pyhä Henki, joka on meidän perintömme vakuutena hänen omaisuutensa lunastamiseksi, hänen kirkkautensa ylistykseksi.”
Kirje efesolaisille 1:13-14 FINRK
-------------------------
”Älkää tehkö murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä, joka on annettu teille sinetiksi lunastuksen päivää varten. Kaikki katkeruus, kiukku, viha, huuto ja herjaaminen, kaikenlainen pahuus olkoon pois teistä.”
Kirje efesolaisille 4:30-31 FINRK - Anonyymi00017UUSI
" Tämä puolustaja on totuuden henki." Joh, 14:17
Siinä ei puhuta pyhästä hengestä mitään, koska ne ovat erillisiä eikä sama henki.
Syntiä on puhua totuutta vastaan, silloin on niinkuin valheen isän lapsi. - Anonyymi00018UUSI
Aina henkimaailma (henget) ovat kiinnostaneet ihmisiä.
Raamatussa varoitetaan henkivalloista.
Jumalan armolahja on henkivaltojen poisajaminen.
Kenellä lahkopastorilla on henkien poisajamisen armolahja ?- Anonyymi00024UUSI
Kuningas Salomo käytti Koraanin mukaan henkivaltoja tukeakseen omia tavoitteitaan. Eräs apokryfi antaa ymmärtää että Kreikassa vanhimmat asettivat riivaajia sellaisiin kansalaisiin jotka olivat seksuaalisesti muiden vaimoa himoitsevat tai jotka eivät kelvanneet lapsia saamaan muista syistä.
Jeesus ei vain poistanut pahaa henkeä vaan myös vaati tekemään parannuksen. Mene äläkä enää syntiä tee! Mutta onko yhtään seurakuntaa jossa riivaaja poistetaan ja samalla hetkellä entinen riivattu muuttuukin myös pyhimykseksi? Tuskin niin käy kovin usein? Vaikka niin kehuskellaan.....
On hyvä lakia kohottaa ja muistuttaa siitä. Parantunut ei saisi enää eksyä laittomuuteen.
Siinä mielessä ymmärrän Moosekseen panostamista. Kuitenkin herätykset eivät perustu useinkaan lain mukaan elämiseen tai esikuvaan siitä vaan SUURIMMAN LAKIA NOUDATTANEEN KUOLEMAAN JA POIS LÄHTEMISEEN.
Jeesus sanoi VANHURSKAUS ON SIINÄ ETTÄ MINÄ LÄHDEN POIS, MUUTEN EI HENKI VOI TULLA. - Anonyymi00028UUSI
Anonyymi00024 kirjoitti:
Kuningas Salomo käytti Koraanin mukaan henkivaltoja tukeakseen omia tavoitteitaan. Eräs apokryfi antaa ymmärtää että Kreikassa vanhimmat asettivat riivaajia sellaisiin kansalaisiin jotka olivat seksuaalisesti muiden vaimoa himoitsevat tai jotka eivät kelvanneet lapsia saamaan muista syistä.
Jeesus ei vain poistanut pahaa henkeä vaan myös vaati tekemään parannuksen. Mene äläkä enää syntiä tee! Mutta onko yhtään seurakuntaa jossa riivaaja poistetaan ja samalla hetkellä entinen riivattu muuttuukin myös pyhimykseksi? Tuskin niin käy kovin usein? Vaikka niin kehuskellaan.....
On hyvä lakia kohottaa ja muistuttaa siitä. Parantunut ei saisi enää eksyä laittomuuteen.
Siinä mielessä ymmärrän Moosekseen panostamista. Kuitenkin herätykset eivät perustu useinkaan lain mukaan elämiseen tai esikuvaan siitä vaan SUURIMMAN LAKIA NOUDATTANEEN KUOLEMAAN JA POIS LÄHTEMISEEN.
Jeesus sanoi VANHURSKAUS ON SIINÄ ETTÄ MINÄ LÄHDEN POIS, MUUTEN EI HENKI VOI TULLA.Hän ei sanonut Muuten Mooses ei voi tulla! Vaan hän sanoi Muuten HENKI ei voi tulla.
Todella paljon on hyötyä lainkuuliaisuudesta ja sellaisen elämästä. Hän on kuin veden partaalla kasvava kasvi joka antaa hedelmänsä ajallaan. Mutta VIELÄ ENEMMÄN ON HYÖTYÄ TUON LAINKUULIAISEN KUOLEMASTA. Silloin Jumala vuodattaa Henkeä maan päälle ja voi tulla jopa Herätys.
Kun Stefanos kuoli seurakunta hajaantui. PAIMENTA lyötiin. Mutta tapahtui myös pian Paavalin kääntymys. Kyllä tarvitaan sekä Moosesta että Eliaa..... Mutta lain aikaa ei voi kestää ainaisesti tai muuten ei Henki saa vallita lainkaan???
- Anonyymi00019UUSI
>>>>>>>Jeesus käyttää Hengestä nimitystä
"Puolustaja, Pyhä Henki."
>> Puolustaja viittaa hengelliseen taisteluun Jumalan totuuden puolesta, eksytyksiä vastaan ja henkivaltoja vastaan.<<<<<<
------------------------
Toimi sitten sen mukaan. Harrasta apologiaa.
”Ja oikein onkin, että minä näin ajattelen teitä kaikkia, koska te olette minun sydämessäni, te, jotka sekä ollessani kahleissa että evankeliumia puolustaessani ( kr." apologia") ja vahvistaessani olette kaikki minun kanssani armosta osalliset.”
Filippiläiskirje 1:7 FB38
-------------------------
Pyhä Henki on myös Totuuden Henki, Hän on Jumala joka on ilmoittanut itsensä Totuuden Sanassa. Jumalan Sana on Hengen ilmoitus.
----------------------
”Mutta tulee aika ja on jo, jolloin totiset rukoilijat rukoilevat Isää hengessä ja totuudessa; sillä senkaltaisia rukoilijoita myös Isä tahtoo.
Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa."”
Johannes 4:23-24 FB38
--------------------
”Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala. Hän oli alussa Jumalan tykönä. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.”
Johannes 1:1-3 FB38
”Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.”
Johannes 1:14 FB38
----------------------------
”Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut.”
Johannes 1:18 FB38
-------------------
”Sittenkuin Jumala muinoin monesti ja monella tapaa oli puhunut isille profeettain kautta, on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille Pojan kautta, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi, jonka kautta hän myös on maailman luonut ja joka, ollen hänen kirkkautensa säteily ja hänen olemuksensa kuva ja kantaen kaikki voimansa sanalla,
on, toimitettuaan puhdistuksen synneistä, istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa, tullen enkeleitä niin paljoa korkeammaksi, kuin hänen perimänsä nimi on jalompi kuin heidän.”
Heprealaiskirje 1:1-4 FB38 - Anonyymi00020UUSI
Job.16:19 Katso, nytkin on minun todistajani taivaassa ja puolustajani korkeudessa.
- Anonyymi00022UUSI
Maan matoset höpöttää mitä höpöttää.
- Anonyymi00023UUSI
Joh.14:16 Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Lohduttajan, että hän teidän kanssanne olis ijankaikkisesti. Biblia (1776) Joh.15:26. 16:7. Ap.t.2:4.
- Anonyymi00025UUSI
Antikristyuksen antti taas pilkkamassa Elävää Jumalaa!
- Anonyymi00026UUSI
Anonyymi00025 kirjoitti:
Antikristyuksen antti taas pilkkamassa Elävää Jumalaa!
Helluntaipastoritko ovat pikkujumalia ?
- Anonyymi00027UUSI
Anonyymi00026 kirjoitti:
Helluntaipastoritko ovat pikkujumalia ?
Ei helluntaipastori, vaan luterilainen myheritage-ex-pastori.
häpödiskäpödisklaidasklaidaahyydenklausenpietromenneapakoputkityytersrömmigarnahyypetipyypetipiipetipoohoohhooo🎃
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko2733401Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.1031703- 681269
Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is2001130Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra1991087- 581051
Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta
"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:511010- 63981
- 42837
Maalaisliiton nuorilta paljon puhuva idea
Taas vongataan lisää tukea... kehdosta hautaan! Maalaisliiton nuoret aka Keskustanuoret haluaa Suomeen valtiollisen dei16823