Eriseuraisille laki ei ole pyhä.
Toinen henki ja toinen usko.
👁️ ✝️ 🗣️
Mutta tutkikoon kukin omat tekonsa, ja silloin hänen kerskaamisensa on vain siinä, mitä hän itse on, ei siinä, mitä toinen on;
(Galatalaiskirje 6)
Niin, laki on kuitenkin pyhä ja käskysana pyhä, vanhurskas ja hyvä.
(Roomalaiskirje 12)
Outoa että helluntailaiset kerskaavat kasteestaan ja pyhyydestään Pyhässä Hengessä vai lihassa ?
Onko laki helluntailaisille pyhä ?
13
100
Vastaukset
- Anonyymi00001UUSI
Ilmestyskirja 12:12
"Voi maata ja merta, sillä perkele on astunut alas teidän luoksenne pitäen suurta vihaa, koska hän tietää, että hänellä on vähän aikaa!"
Vähän on aikaa jäljellä !
Pelastusvarmuuksien myyminen kiihtyy. - Anonyymi00002UUSI
Lahkoissa täpinöissään "huomenna" tapahtuvassa "seurakuntien" ylöstempauksesta.
Taivaspaikat jo jaettu "oman jeesuksen" nimessä.- Anonyymi00003UUSI
Myöhästytkö taas töistä ?
- Anonyymi00004UUSI
Ei ole taivaspaikkoja jaettu. Jeesus jakaa, minä tunnen omani ja minun omani tuntevat minut.
- Anonyymi00005UUSI
Miksi aloittaja pyörität tuota omaa agendaasi- luullen, että SINUN sanasi on se jumalan sana.
uskotko sinä sanaan Rakkaus? Siitäkin on "lain" sana Raamatussa.
ts. sinä putkinäköisesti myyt itseäsi ja rooliasi maailmassa. Mietihän uudelleen polkuasi.
Sinä käyt lyhteestäsi kaupankäyntiä- sitä jumalallista kaupankäyntiä...
sinä tuomaroit luvatta- sanat eriseuraisuus- ja väitteesi perusta on se, ettei se täytä sinun lalitulkintaasi ja kapeaa putkinäköä.
sitten tuomaroit luvatta- toinen henki- toinen usko.
No, näyttää siltä, että Sanaan nähden sinäkin omistat silloin sen toinen henki ja usko.
yritäpä tutkia minuuttasi... niin käskysana tavoittaa sinut.
Mutta meille Jumala on sen ilmoittanut Henkensä kautta, sillä Henki tutkii kaikki, Jumalan syvyydetkin. Sillä kuka ihminen tietää, mitä ihmisessä on, paitsi ihmisen henki, joka hänessä on? Samoin ei myös kukaan tiedä, mitä Jumalassa on, paitsi Jumalan Henki. Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, että tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut; ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.
(1Ko 2:10-13)
Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen. Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi. Ja vaikka minä jakelisin kaiken omaisuuteni köyhäin ravinnoksi, ja vaikka antaisin ruumiini poltettavaksi, mutta minulla ei olisi rakkautta, ei se minua mitään hyödyttäisi. Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile, ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa, ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa; kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii. Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa. Sillä tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista. Mutta kun tulee se, mikä täydellistä on, katoaa se, mikä on vajavaista. Kun minä olin lapsi, niin minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli, ja minä ajattelin kuin lapsi; kun tulin mieheksi, hylkäsin minä sen, mikä lapsen on.
(1Ko 13:1-11) - Anonyymi00006UUSI
Onko helluntailaisuus "laitonta" Raamatun mukaan ?
- Anonyymi00007UUSI
Mitä "suraa" aloittaja edustaa?
- Anonyymi00008UUSI
Ylöstempausta odotellessa pienessä päässä syntyy vaikka mitä tuntemuksia.
- Anonyymi00009UUSI
Sapatisti se jankkaa laista.
- Anonyymi00010UUSI
Hyvä onkin katsoa Galatailaiskirjeestä, pyhittääkö Jumala lain kautta, vaiko uskon kautta.
1 Oi te älyttömät galatalaiset! Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin eteen Jeesus Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna?
2 Tämän vain tahdon saada teiltä tietää: lain teoistako saitte Hengen vai uskossa kuulemisesta?
3 Niinkö älyttömiä olette? Te alotitte Hengessä, lihassako nyt lopetatte?
( Gal 3)
8 Ja koska Raamattu edeltäpäin näki, että Jumala vanhurskauttaa pakanat uskosta, julisti se Aabrahamille edeltäpäin tämän hyvän sanoman: "Sinussa kaikki kansat tulevat siunatuiksi".
9 Niinmuodoin ne, jotka perustautuvat uskoon, siunataan uskovan Aabrahamin kanssa.
10 Sillä kaikki, jotka perustautuvat lain tekoihin, ovat kirouksen alaisia; sillä kirjoitettu on: "Kirottu olkoon jokainen, joka ei pysy kaikessa, mikä on kirjoitettuna lain kirjassa, niin että hän sen tekee".
11 Ja selvää on, ettei kukaan tule vanhurskaaksi Jumalan edessä lain kautta, koska "vanhurskas on elävä uskosta".
12 Mutta laki ei perustaudu uskoon, vaan: "Joka ne täyttää, on niistä elävä".
13 Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme-sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu" -
14 että Aabrahamin siunaus tulisi Jeesuksessa Kristuksessa pakanain osaksi ja me niin uskon kautta saisimme luvatun Hengen. ( Gal 3)
Selvää on, ettei kukaan tule vanhurskaaksi Jumalan edessä lain kautta.
Galatalaiset uskoon tulleet saivat Pyhän Hengen kuultuaan pelastuksen evankeliumin syntiemme tähden ristiinnaulitusta Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta.
Jokainen Jumalan lapsi on sitä uskon kautta.
22 Mutta Raamattu on sulkenut kaikki synnin alle, että se, mikä luvattu oli, annettaisiin uskosta Jeesukseen Kristukseen niille, jotka uskovat.
23 Mutta ennenkuin usko tuli, vartioitiin meitä lain alle suljettuina uskoa varten, joka oli vastedes ilmestyvä.
24 Niinmuodoin on laista tullut meille kasvattaja Kristukseen, että me uskosta vanhurskaiksi tulisimme.
25 Mutta uskon tultua me emme enää ole kasvattajan alaisia.
26 Sillä te olette kaikki uskon kautta Jumalan lapsia Kristuksessa Jeesuksessa.
27 Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet. ( Gal 3)
Paavali todistaa lain vanhurskauden ( oma suorittaminen ) ja sen vanhurskauden väliltä, mikä tulee Jumalasta uskon perusteella.
8 Niinpä minä todella luen kaikki tappioksi tuon ylen kalliin, Kristuksen Jeesuksen, minun Herrani, tuntemisen rinnalla, sillä hänen tähtensä minä olen menettänyt kaikki ja pidän sen roskana-että voittaisin omakseni Kristuksen
9 ja minun havaittaisiin olevan hänessä ja omistavan, ei omaa vanhurskautta, sitä, joka laista tulee, vaan sen, joka tulee Kristuksen uskon kautta, sen vanhurskauden, joka tulee Jumalasta uskon perusteella ( Fil 3)
Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.
Usko Toivonen - Anonyymi00011UUSI
Matt.26:45 Silloin hän tuli opetuslastensa tykö, ja sanoi heille: maatkaat vielä ja levätkäät! katso, hetki on lähestynyt ja Ihmisen Poika annetaan ylön syntisten käsiin. Biblia (1776)
- Anonyymi00012UUSI
Lahkoprofetiat lisääntyneet
Näin sanoo Herra Sebaot: Älkää kuulko profeettain sanoja, noiden, jotka teille ennustavat täyttäen teidät tyhjillä toiveilla: oman sydämensä näkyjä he puhuvat, mutta eivät sitä, mikä tulee Herran suusta. - Anonyymi00013UUSI
Mark.14:41 Ja hän tuli kolmannen kerran ja sanoi heille: maatkaat vielä ja levätkäät! ja nyt on, hetki on tullut: katso, Ihmisen Poika annetaan ylön syntisten käsiin. Biblia (1776)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2812926Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka522313Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3481997- 1151733
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1081675Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121375- 661317
- 681253
- 581232
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl771181