Vääristää evankeliumin: Gal 1:6,7. 1Joh 4:1-6.
Saatanan petos: 2Korint 11:13-15.
Turmiollista: 2Piet 2:1.
Tuomion alaista: Tiit 3:10,11.
Tarttuvaa: 2Piet 2:2.
Kumouksellista: Gal 1:7.
Pettävät monia: Mt 24:5,24.
Saavat paljon seuraajia: 2Piet 2:2.
Kiskovat heistä hyötyä: 2Piet ":3.
Ovat julmia: Apt 20:29.
Petollisia: 2Kor 11:13.
Jumalattomia: Juud 4,8.
Ylpeitä: 1Tim 6:3,4.
Puhuvat väärää puhetta: Apt 20:30.
Opettavat sopimattomia: Tiit 1:11.
Vaeltavat himojensa mukaan: Juud 16-18.
Rakastavat valhetta: 2Tim 4:3,4.
Kristityn asenne harhaopettajiin:
Vetäytykää pois heistä: Rm 16:17.
Koetelkaa henget: 1Joh 4:1.
Karta,varoitettuasi kerran tai kahdesti: Tiit 3:10,11.
Harhaoppiset Raamatussa!
12
547
Vastaukset
- nyt minä tiedän karttaa
Tätä laumaa olitpa hyvä kun kerroit. Kiitokset sinulle. Vai sellaisia ne on. Tietenkin kovaa henkeä heissä on varmasti, tarkoitan että henget
elävät vai kuinka? - valheet kumoon
Palaapa nykyaikaan ja luepa vaikka Hesaria raamatun sijaan, niin ehkäpä todellisuudentajusi palaa - edes hitusen.
- fri
Eiköhän meistä itsekustakin löydy noita miinusmerkkisiä piirteitä, vaan silti voimme Kristuksen työn perusteella uskoa vajavuutemme sovitetuksi ja kelvolliseksi taivaaseen uskon kautta Jeesukseen.
Emmehän kuitenkaan kykene täydelliseen vaellukseen täällä maan alhoissa, vaikka pyrkisimme himomme kuolettamaan ja ristille ripustamaan.
Tämä raadollisuus kun ei niin hevillä ylpeydestäkään luovu, ja eikös se niitä ensimmäisiä syntejä olekin, meinaan tuo ylpeys.
Ihmisen julmuus taas näkyy jo lapsesta, kuinka he keskuudessaan toisia esim. pilkaavat.
Siis kyllä ihmisen raakuus pysyy tiukasti kiini meidän lihassamme ja tuskin meidän tekomme parhaillaankaan täyttäisivät Jumalan vaatimuksia.
Oikeinhan on kilvoitella pyhyyttä kohti ja kirkastaa eri tavoin Jeesusta Kristusta omassa elämässä ja kunnioittamalla vastuun kantajia seurakunnassa.
Eiköhän paras puhdistaja ole Jeesuksen sovinto veri ja elämä KRISTUKSESSA,johon Jumalan rakkuas vetää.
Kyllä työ on hikistä ,jos omin voimin koitamme itsemme puhdistaa, johon saatanakin meitä kehoittaa.
Eikös vihollinen silloin tällöin muistuttele tekosistamme, jopa ettei kait ne ole sovitetut ja kuinkas niitä vois anteeksi saada, tai näitä ei ainakaan ole mahdollista anteeksi saada tai onko näitä edes pyydetty anteeksi.Kirjoitat:"Eiköhän meistä itsekustakin löydy noita miinusmerkkisiä piirteitä".
Ritarin aloitus ja esille nostamat raamatunpaikat eivät käsittele "uskovan vajavuuksia" vaan harhaoppeja.
Kaikki "opissa erehtyminen ei ole uskossa erehtymistä", mutta kaikki varsinaiset harhaopit -vaikka voivat puhua sujuvasti Jumalasta ja Jeesuksesta ja käyttävät osaavasti raamattua- johtavat aina lopuksi Jeesuksen Kristuksen Persoonan kieltämiseen.
Elämme lopun aikoja ja raamatun ennustusten mukaisesti monenlaisia harhaoppeja on liikkeellä sekä vääriä opettajia ja profeettoja keskellämme.
Omassa tekstissäsi otat esille asioita jotka nivoutuvat Lunastukseen (syntikysymys eri muodoissaan, anteeksianto jne), mutta oman näkemykseni mukaan ne eivät liity varsinaiseen kysymykseen harhaopeista.
Voi hyvin Fri.- fri
jukka.finland kirjoitti:
Kirjoitat:"Eiköhän meistä itsekustakin löydy noita miinusmerkkisiä piirteitä".
Ritarin aloitus ja esille nostamat raamatunpaikat eivät käsittele "uskovan vajavuuksia" vaan harhaoppeja.
Kaikki "opissa erehtyminen ei ole uskossa erehtymistä", mutta kaikki varsinaiset harhaopit -vaikka voivat puhua sujuvasti Jumalasta ja Jeesuksesta ja käyttävät osaavasti raamattua- johtavat aina lopuksi Jeesuksen Kristuksen Persoonan kieltämiseen.
Elämme lopun aikoja ja raamatun ennustusten mukaisesti monenlaisia harhaoppeja on liikkeellä sekä vääriä opettajia ja profeettoja keskellämme.
Omassa tekstissäsi otat esille asioita jotka nivoutuvat Lunastukseen (syntikysymys eri muodoissaan, anteeksianto jne), mutta oman näkemykseni mukaan ne eivät liity varsinaiseen kysymykseen harhaopeista.
Voi hyvin Fri.tarkoittaen sitä, että jos aktiivisesti toimimme ja paljon touhuamme, niin meistä jotkut löytävät harha-oppisten piirteitä.
Meitähän luetaan kuin avointa kirjaa ja virheet ensin huomataan ja ne kaiken lisäksi suurennellaan ,useinkin.
Lopun ajassa elämme ja uskon kyllä ,että paljon vaarallista opetusta on liikkeellä, vaan jollain tavalla olen aralla tunnolla, jos niistä täällä pitää tarkemmin varoitella, esim. ihmisten nimiä.
Minusta se on paremminkin tuomion esittämistä kuin varoittamista.
Opini olen saanut "kotoani" ja siksi en mielelläni nimiä mainitse jotka harha-oppeja opettaa, koska eivät ehkä itse ole itseään puollustamassa.
Toisaalta ihmettelen ,kun kutsutaan opettajia joilla ei ole puhdas oppi.
Eikös sitä olla vastuussa samalla tapaa,kun valitaan väärät julistajat ja harhaopit.
Meillä kyllä pitäisi itsekullakin olla hengen aistit,jotka eroittavat mikä on raamatullista ja mikä ei.
Toisaalta ikävää on kokouksissakin kulkea ,kun pitäis epäuskossa aina epäillä ,että onko oikeeta vai väärää.
On hyvä joskus hyväksyä sellaisetkin asiat oikeaksi jotka eivät minua miellytä ja silti ovat raamatullisia,esim. parannukseen kehoitus.
Siunausta itsellesi ja kiitos ohjauksesta.
Onhan se hyvä että täåällä on sinun laisiasi,jotka rauhallisesti ja asiallisesti ojentavat meitä Jumalan lapsia ,joita saamme armosta olla. - Weijo
fri kirjoitti:
tarkoittaen sitä, että jos aktiivisesti toimimme ja paljon touhuamme, niin meistä jotkut löytävät harha-oppisten piirteitä.
Meitähän luetaan kuin avointa kirjaa ja virheet ensin huomataan ja ne kaiken lisäksi suurennellaan ,useinkin.
Lopun ajassa elämme ja uskon kyllä ,että paljon vaarallista opetusta on liikkeellä, vaan jollain tavalla olen aralla tunnolla, jos niistä täällä pitää tarkemmin varoitella, esim. ihmisten nimiä.
Opini olen saanut "kotoani" ja siksi en mielelläni nimiä mainitse jotka harha-oppeja opettaa, koska eivät ehkä itse ole itseään puollustamassa.
Eikös sitä olla vastuussa samalla tapaa,kun valitaan väärät julistajat ja harhaopit.
Meillä kyllä pitäisi itsekullakin olla hengen aistit,jotka eroittavat mikä on raamatullista ja mikä ei.
Toisaalta ikävää on kokouksissakin kulkea ,kun pitäis epäuskossa aina epäillä ,että onko oikeeta vai väärää.
On hyvä joskus hyväksyä sellaisetkin asiat oikeaksi jotka eivät minua miellytä ja silti ovat raamatullisia,esim. parannukseen kehoitus.
Onhan se hyvä että täåällä on sinun laisiasi,jotka rauhallisesti ja asiallisesti ojentavat meitä Jumalan lapsia ,joita saamme armosta olla._______________________________________
Ritari oli asetellut hyvin nuo asiat.
_______________________________________ fri kirjoitti:
tarkoittaen sitä, että jos aktiivisesti toimimme ja paljon touhuamme, niin meistä jotkut löytävät harha-oppisten piirteitä.
Onhan se hyvä että täåällä on sinun laisiasi,jotka rauhallisesti ja asiallisesti ojentavat meitä Jumalan lapsia ,joita saamme armosta olla.Kiitokset ystävällisestä vastauksestasi. Oman kirjoitukseni tarkoituksena oli auttaa pysymään Ritarin aloittamassa aiheessa. Toki esille tuomasi asiat ovat myös ja aina ajankohtaisia.
Työt kutsuvat aikaisin aamulla josta syystä toivotan Sinulle ja kaikille lukijoille siunauksellista alkavaa viikkoa. Hyvää yötä ja Jeesus myötä.
Olipa ilo lukea viestiäsi.
Tälläkin palstalla on aiheena sama: Miten suhtautua harhaoppisiin.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000100&posting=22000000009618544
Lukekaapa!- poikalapsi
Miten määritellään YKSISELITTEISESTI harhaoppinen? KUKA saa määritellä? Onko harhaoppinen esimerkiksi se, joka kieltäytyy tiedon vastaanottamisesta, halveksii teologista tutkimusta mutta samaan aikaan itse tekee omia päätelmiään ja julistaa niitä "oikeina"? Vai onko harhaoppinen kenties aina se, joka on Ritarin tai jonkun muun yksittäisen helluntailaisen kanssa eri mieltä?
Kysyt:"Miten määritellään YKSISELITTEISESTI harhaoppinen?"
Harhaoppeja on monia. Harhaopin luonne määrää sen "yksiselitteisen määrittelemisen".
Kysyt:"KUKA saa määritellä?(harhaoppisen)"
Jumalan sana määrittelee harhaoppiset. Aloituksessaan Ritari mm. otti raamatusta esille tällaisia kohtia.
Harhaoppikysymys on monisäikeinen asia. Sen laajempi ja perinpohjainen käsitteleminen tällä foorumilla on mahdotonta. Todettakoon nyt kuitenkin, että Jumalan seurakunnan historiassa on esiintynyt kaksi perustavaa laatua olevaa harhaoppia: areiolaisuus ja pelagiolaisuus. Ne kannattaa tutkia päästäkseen paremmin sisälle tähän kysymykseen.
Harhaopeille tyypillistä on kieltää tavalla tai toisella Jeesuksen toimittaman sovituksen ja sen riittävyyden, Jeesuksen ja Pyhän Hengen persoonien jumaluuden, viimeisen tuomion ja iankaikkisen elämän. Harhaoppeihin kätkeytyy "ikuinen Kristuksen vastahenki" ja ne johtavat palvelemaan luotua enemmän kuin Luojaa. Edelleen harhaoppisille on tyypillistä niin sitoutua "profeettoihinsa" ja "opettajiinsa", että Kristuksen ihmiskunnalle tuoma ilmoitus ja yleensäkin raamatun kokonaisilmoitus tulee syrjäytetyksi.- fri
jukka.finland kirjoitti:
Harhaoppeja on monia. Harhaopin luonne määrää sen "yksiselitteisen määrittelemisen".
Jumalan sana määrittelee harhaoppiset. Aloituksessaan Ritari mm. otti raamatusta esille tällaisia kohtia.
Harhaoppikysymys on monisäikeinen asia. Sen laajempi ja perinpohjainen käsitteleminen tällä foorumilla on mahdotonta. Todettakoon nyt kuitenkin, että Jumalan seurakunnan historiassa on esiintynyt kaksi perustavaa laatua olevaa harhaoppia: areiolaisuus ja pelagiolaisuus. Ne kannattaa tutkia päästäkseen paremmin sisälle tähän kysymykseen.
Harhaopeille tyypillistä on kieltää tavalla tai toisella Jeesuksen toimittaman sovituksen ja sen riittävyyden, Jeesuksen ja Pyhän Hengen persoonien jumaluuden, viimeisen tuomion ja iankaikkisen elämän. Harhaoppeihin kätkeytyy "ikuinen Kristuksen vastahenki" ja ne johtavat palvelemaan luotua enemmän kuin Luojaa. Edelleen harhaoppisille on tyypillistä niin sitoutua "profeettoihinsa" ja "opettajiinsa", että Kristuksen ihmiskunnalle tuoma ilmoitus ja yleensäkin raamatun kokonaisilmoitus tulee syrjäytetyksi.ja kumppanit, vaikka pilvinen ilma onkin.
Kiitos viisaista vastauksita ja siksi kysyisinkin mistä teidän suomalaisista sivustoista löytää kuunneltavaksi raamattu-tunteja.
Vaimoni kanssa iltoja istuessa olis mielenkiintoista kuulla suomenkielisiä kokouksia.
Konferensin aikaan joku laittoi netti osoitteen ja saimme kuulla Keuruulta suoraa lähetystä.
Eilen Sim- Sonille juuri kehaisin, että teillä siellä sentään on mahdollisuus kuulla radio ohjelmia ja jopa katsella TV:stä ohjelmia,jotka ovat "hengellisiä" .
Laitoin merkien sisään tuon hengelliset, koska kaikki kai ei aina niin raamatullisia lähetyksiä ole.
Vaan kysymykseni siis mistä linkeistä vois etsiä kuultavaksi esim. kokouksia.
Siunattua päivän jatkoa kaikille,tänäänkin HÄN vie tuota aloittamaansa työtä päätökseen, tuntuipa miltä tahansa.Fil. 1:6 jukka.finland kirjoitti:
Harhaopeille tyypillistä on kieltää tavalla tai toisella Jeesuksen toimittaman sovituksen ja sen riittävyyden, Jeesuksen ja Pyhän Hengen persoonien jumaluuden, viimeisen tuomion ja iankaikkisen elämän. Harhaoppeihin kätkeytyy "ikuinen Kristuksen vastahenki" ja ne johtavat palvelemaan luotua enemmän kuin Luojaa. Edelleen harhaoppisille on tyypillistä niin sitoutua "profeettoihinsa" ja "opettajiinsa", että Kristuksen ihmiskunnalle tuoma ilmoitus ja yleensäkin raamatun kokonaisilmoitus tulee syrjäytetyksi.kirjoitti mm.
"Todettakoon nyt kuitenkin, että Jumalan seurakunnan historiassa on esiintynyt kaksi perustavaa laatua olevaa harhaoppia: areiolaisuus ja pelagiolaisuus. Ne kannattaa tutkia päästäkseen paremmin sisälle tähän kysymykseen."
- - - - - - - - - - -
Pelagiolaisuudesta en tiedä, mutta Areios kannatti jumaluuden kaikkiyhteyttä aivan niin kuin Jeesus ja apostolit opettivat, Jh.17. luku
"20. Mutta en minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun,
21. että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, ETTÄ HEKIN MEISSÄ OLISIVAT, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt.
22. Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä -
23. minä heissä, ja sinä minussa - että he olisivat täydellisesti yhtä, niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin sinä olet minua rakastanut."
Ja apostoli Paavali efesolaisille 1. luku
"10. siitä armotaloudesta, minkä hän aikojen täyttyessä aikoi toteuttaa, - oli yhdistävä Kristuksessa yhdeksi kaikki, mitä on taivaissa ja mitä on maan päällä."
Minäkin tunnustaudun julkisesti uskomaan kaiken sen mukaisena kuin Jeesus ja apostolit ovat jumalallista yhteyttä opettaneet; "Jumala on tekevä kaikki yhdeksi" ja sanoudun irti "lihan mukaan" ihmistekoisesta "on" ja "eikä kuitenkaan ole" velhomaisesta ja Jeesuksen mukaan "pahasta" (Mt.5:37, 2.Kor.1:17-19) olevasta kolminaisuusopista, joka hylkää yhteydestään tyystin ihmiset.
Te saatte itsekkyydessänne nimitellä näin uskovia miksi tahansa, sillä minulle riittää, että "Herra tuntee omansa." Areioksenkin "oikeaoppiset" kolminaisuuden julistajat myrkyttämällä tappoivat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 888149
- 896238
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon556178Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme344741- 503245
- 363234
- 442789
Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per462730- 462687
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo562602