Miksi et hyväksy lapsena saamaasi kastetta vaan kasterituaalin kautta liityit Adventtikirkon jäseneksi ?
Myös mormonit ja jehovalaiset uudestikastavat.
Oletko uudestikastettu adventtiseurakunnassa?
3
255
Vastaukset 3
Kastetavat ovat erilaiset.
Raamatullinen esimerkki on uskonkaste. Joka uskoo ja kastetaan pelastuu.
(Edellyttäen ettei luovu uskostaan)
Lapsen pirskotuskaste ei vastaa uskonkastetta. Lapsi ei siitä mitään ymmärrä. Tulee otetuksi seurakuntaan ilman uskoa. Harvemmin uskovaisiksi kasvavatkaan kun vanhemmatkaan eivät tavallisesti ole uskossa. Rippikoulun varaan jää lasten Jeesus opetus. Kouluissa on ilmeisesti rukoukset ja virrenveisuut kielletty.
Itse olen nähnyt ns. uskovaisia molempien kastetapojen saaneeina. Myöhempää uskoa ei lapsen kastemaljassa pirskotus siis estä.
Raamatullisen esimerkin mukaista kastetta ei voi ainakaan kyseenalaistaa.
Näin lyhyesti.- Anonyymi00001
Minulle riittää, että kastan vain kärkeä.
- Anonyymi00002
Koska kaste symbolisoi ”vanhan” ihmisen hautaamista ja se suoritetaan veteen upottamalla. Kuten Jeesus, jonka Johannes kastoi Jordanissa.
Bapitzoo.
Juutalaiset liittivät heimoonsa vuosisatojen ajan ennen Jeesuksen kastamista ”pakanoita” vastaavalla, ns proselyyttikasteella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1861613
- 851372
- 1041058
- 48919
Leski ja Volvomies
Mitä se Volvomies kulkee sen nuoren lesken luona.. joko leski surunsa surrut ja uusi jo katottu..13860Suhde sinuun on ollut yhtä draamaa
ilman draamaa ja suhdetta. 😅 Oikeasti ei naurata. Nainen, olet pitänyt minut pihdeissäsi. Tunne on välillä vahva ja su40793Haluatko, että kierrän sinut kauempaa
Kun näyttää, ettet minusta innostu. Voisit edes täällä kertoa selvät sävelet.83656Joko seuraava hallitus uskaltaa puuttua 7,5 viikon vuosilomiin
Onhan se törkeää eriarvoisuutta ja verovarojen törkeää tuhlausta.105647Yritit nainen sammuttaa kiinnostukseni
mutta se tehtävä epäonnistui. Se oli sitä bitch -mode vaihetta silloin. Lopputulos on nyt se, että rakastan sinua tällä30641Kyllä mä tiedän et me kuulutaan yhteen ja se on tähtiin kirjoitettu!!
En vain halua satuttaa sua. Olen aivan perseestä epävakaan ja ADHD oireiluin vuoksi. Ja kun olisi aika "vapauttaa" ne su45587