Usko Toivosen modus operandi

Anonyymi-ap

... on kumota yhdellä Raamatun paikalla toinen ja sen tehtyään kirjoittaa:

"Minulle noiden tekstikohtien välillä ei ole yhtään mitään, ei pienintäkään ristiriitaa."

Hieman erikoista on se, että hän ilmeisesti kuvittelee, että tuollaisessa toiminnassa ei ole mitään kieroa eikä väärää.

Ehkä hän ajattelee olevansa 😇 ja sen myötä oikeutettu tekemään, mitä huvittaa.

Hän nimittäin syyttää tästä omasta rikoksestaan aivan pokkana sitä henkilöä, joka häntä tästä kieroudesta huomauttaa.

Kaksimielinen mies, epävakaa KAIKILLA teillään.

26

191

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Kerrotko nyt minulle näiden Raamatunkohtien sanoman:

Matteus 25

1 "Silloin on taivasten valtakunta oleva kymmenen neitsyen kaltainen, jotka ottivat lamppunsa ja lähtivät ylkää vastaan.
      2 Mutta viisi heistä oli tyhmää ja viisi ymmärtäväistä.
      3 Tyhmät ottivat lamppunsa, mutta eivät ottaneet öljyä mukaansa.
      4 Mutta ymmärtäväiset ottivat öljyä astioihinsa ynnä lamppunsa.
      5 Yljän viipyessä tuli heille kaikille uni, ja he nukkuivat.
      6 Mutta yösydännä kuului huuto: 'Katso, ylkä tulee! Menkää häntä vastaan.'
      7 Silloin kaikki nämä neitsyet nousivat ja laittoivat lamppunsa kuntoon.
      8 Ja tyhmät sanoivat ymmärtäväisille: 'Antakaa meille öljyänne, sillä meidän lamppumme sammuvat'.
      9 Mutta ymmärtäväiset vastasivat ja sanoivat: 'Emme voi, se ei riitä meille ja teille. Menkää ennemmin myyjäin luo ostamaan itsellenne.'

!!!
      10 Mutta heidän lähdettyään ostamaan ylkä tuli; ja ne, jotka olivat valmiit, menivät hänen kanssansa häihin, ja ovi suljettiin.
      11 Ja myöhemmin toisetkin neitsyet tulivat ja sanoivat: 'Herra, Herra, avaa meille!'
      12 Mutta hän vastasi ja sanoi: 'Totisesti minä sanon teille: minä en tunne teitä'.
      !!!

Matteus 22

1 Ja Jeesus rupesi taas puhumaan heille vertauksilla ja sanoi:
      2 "Taivasten valtakunta on verrattava kuninkaaseen, joka laittoi häät pojallensa.
      3 Ja hän lähetti palvelijansa kutsumaan häihin kutsuvieraita, mutta nämä eivät tahtoneet tulla.
      4 Vielä hän lähetti toisia palvelijoita lausuen: 'Sanokaa kutsutuille: Katso, minä olen valmistanut ateriani, minun härkäni ja syöttilääni ovat teurastetut, ja kaikki on valmiina; tulkaa häihin'.
      5 Mutta he eivät siitä välittäneet, vaan menivät pois, mikä pellolleen, mikä kaupoilleen;
      6 ja toiset ottivat kiinni hänen palvelijansa, pitelivät pahoin ja tappoivat.
      7 Mutta kuningas vihastui ja lähetti sotajoukkonsa ja tuhosi nuo murhamiehet ja poltti heidän kaupunkinsa.
      8 Sitten hän sanoi palvelijoillensa: 'Häät ovat valmistetut, mutta kutsutut eivät olleet arvollisia.
      9 Menkää siis teiden risteyksiin ja kutsukaa häihin, keitä tapaatte.'
      10 Ja palvelijat menivät ulos teille ja kokosivat kaikki, keitä vain tapasivat, sekä pahat että hyvät, ja häähuone tuli täyteen pöytävieraita.
      11 Mutta kun kuningas meni katsomaan pöytävieraita, näki hän siellä miehen, joka ei ollut puettu häävaatteisiin.
      12 Ja hän sanoi hänelle: 'Ystävä, kuinka sinä olet tullut tänne sisälle, vaikka sinulla ei ole häävaatteita?' Mutta hän jäi sanattomaksi.
      13 Silloin kuningas sanoi palvelijoille: 'Sitokaa hänen jalkansa ja kätensä ja heittäkää hänet ulos pimeyteen'. Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.
      14 Sillä monet ovat kutsutut, mutta harvat valitut."

Muistutan tästä sinua:

2. Kor. 5:20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.

Ja tämä siis on kaksijakoinen asia, eli on 2 eri osapuolta, on siis :

1) Jumala, joka kutsuu ja on valmistanut ne häät ja kutsuu / on lähettänyt palvelijansa kutsumaan:

18 Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.
      19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.

Ja sitten on se toinen osapuoli:

2) Eli ihminen jota Jumala kutsuu, ja palvelijat, jotka kutsun suorittavat:

2. Kor. 5:20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.

Mutta kuten edellä jo luimme, kaikki eivät todellakaan ota kutsua vastaan ja ne OVET Karitsan Häihin / Taivasten Valtakuntaan suljetaan heiltä !

Sen he itse valitsevat, eli ihmisellä on oma tahto ja valinta, Jumala ei pakoita ketään Taivaaseenkaan !

• Anonyymi00002

Kaikki, mitä sinä kirjoitat, johtuu siitä, että

SINÄ ET USKO TÄHÄN:

"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman iitsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan."

TÄHÄN SINÄ ET USKO.

Ja silti ppidät itseäsi kristittynä - sinä, joka et usko sovituksen sanaan.

2 Kor. 5:20 on käännetty väärin, mutta koska sinä olet sulkenut sydämesi totuudelta, sinä raavit internetistä jonkin infernalistisen lähteen, joka väittää, ettei ole.

Väärä käännös on osoitettavissa aivan helposti koineekreikan verbimuotojen avulla.

Olen sen jo tehnyt, mutta koska sinä joko et osaa lukea kuin omia kirjoituksiasi tai olet muuten vain niin patologisen tyhmä, an ala toistaa itseäni.

Ja on lisäksi uskomatonta, että välittömästi jakeen 19 sinä kykenet väittämään, että ketään ei ole sovitettu.

Sinähän et koskaan edes kirjoita tuota jaetta.

Olet siinä kummallinen "kristitty" - ihminen joka viihaa ristiinnaulittua Kristusta.
        Se on niin täydellisen idioottimaiista ja typperää

• Anonyymi00003
        UUSI
        Anonyymi00002 kirjoitti:

Kaikki, mitä sinä kirjoitat, johtuu siitä, että

SINÄ ET USKO TÄHÄN:

"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman iitsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan."

TÄHÄN SINÄ ET USKO.

Ja silti ppidät itseäsi kristittynä - sinä, joka et usko sovituksen sanaan.

2 Kor. 5:20 on käännetty väärin, mutta koska sinä olet sulkenut sydämesi totuudelta, sinä raavit internetistä jonkin infernalistisen lähteen, joka väittää, ettei ole.

Väärä käännös on osoitettavissa aivan helposti koineekreikan verbimuotojen avulla.

Olen sen jo tehnyt, mutta koska sinä joko et osaa lukea kuin omia kirjoituksiasi tai olet muuten vain niin patologisen tyhmä, an ala toistaa itseäni.

Ja on lisäksi uskomatonta, että välittömästi jakeen 19 sinä kykenet väittämään, että ketään ei ole sovitettu.

Sinähän et koskaan edes kirjoita tuota jaetta.

Olet siinä kummallinen "kristitty" - ihminen joka viihaa ristiinnaulittua Kristusta.
        Se on niin täydellisen idioottimaiista ja typperää

Et vastaa kysymyksiin vaan selittelet vain loputtomasti.....

Sinä itse et usko edes Raamatun olevan Totuus ja Jumalan Sanaa !

Ja siten sinä väität Jumalan Sanaa valheeksi ja Jumalaa valehtelijaksi !

Mutta tällekin asialle sinä itse olet umpisokea.

Matt. 15:14 Älkää heistä välittäkö: he ovat sokeita sokeain taluttajia; mutta jos sokea sokeaa taluttaa, niin he molemmat kuoppaan lankeavat."

Ja tässä lisää sinun tilastasi, kun pidät Totuutta valheena ja valhetta Totuutena:

Matt. 6:23 Mutta jos silmäsi on viallinen, niin koko ruumiisi on pimeä. Jos siis se valo, joka sinussa on, on pimeyttä, kuinka suuri onkaan pimeys!

34 Sinun silmäsi on ruumiin lamppu. Kun silmäsi on terve, on koko sinun ruumiisi valaistu, mutta kun se on viallinen, on myös sinun ruumiisi pimeä.
        35 Katso siis, ettei valo, joka sinussa on, ole pimeyttä.

Todella on nähty tuo todeksi, eli syvä on se pimeys jossa sinä elät ja olet.

• Anonyymi00004
        UUSI
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Et vastaa kysymyksiin vaan selittelet vain loputtomasti.....

Sinä itse et usko edes Raamatun olevan Totuus ja Jumalan Sanaa !

Ja siten sinä väität Jumalan Sanaa valheeksi ja Jumalaa valehtelijaksi !

Mutta tällekin asialle sinä itse olet umpisokea.

Matt. 15:14 Älkää heistä välittäkö: he ovat sokeita sokeain taluttajia; mutta jos sokea sokeaa taluttaa, niin he molemmat kuoppaan lankeavat."

Ja tässä lisää sinun tilastasi, kun pidät Totuutta valheena ja valhetta Totuutena:

Matt. 6:23 Mutta jos silmäsi on viallinen, niin koko ruumiisi on pimeä. Jos siis se valo, joka sinussa on, on pimeyttä, kuinka suuri onkaan pimeys!

34 Sinun silmäsi on ruumiin lamppu. Kun silmäsi on terve, on koko sinun ruumiisi valaistu, mutta kun se on viallinen, on myös sinun ruumiisi pimeä.
        35 Katso siis, ettei valo, joka sinussa on, ole pimeyttä.

Todella on nähty tuo todeksi, eli syvä on se pimeys jossa sinä elät ja olet.

Näin kirjoitat sinä, joka täysin avoimesti VIHAAT sovituksen sanaa, joka kuuluu:

"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti MAAILMAN itsensä kanssa EIKÄ LUKENUT HEILLE HEIDÄN RIKKOMUKSIAAN."

Kaltaisesi ristiinnaulitun Kristuksen vihaajat minä jätän vihaamaan Kristusta aivan rauhassa.

Mutta huom! KOSKA sinä vihaat ristiinnaulittua Kristusta, sinun on PAKKO myös ryöstää Häneltä arvonimi, joka KUULUU YKSIN HÄNELLE - Jumalan Sana.

Sinä retostelet tällä epäjumalanpalveluksellasi, joka on ainoastaan ja vain ristiinnaulitun Kristuksen halveksuntaa.

Aamen.

• Anonyymi00005
        UUSI
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Näin kirjoitat sinä, joka täysin avoimesti VIHAAT sovituksen sanaa, joka kuuluu:

"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti MAAILMAN itsensä kanssa EIKÄ LUKENUT HEILLE HEIDÄN RIKKOMUKSIAAN."

Kaltaisesi ristiinnaulitun Kristuksen vihaajat minä jätän vihaamaan Kristusta aivan rauhassa.

Mutta huom! KOSKA sinä vihaat ristiinnaulittua Kristusta, sinun on PAKKO myös ryöstää Häneltä arvonimi, joka KUULUU YKSIN HÄNELLE - Jumalan Sana.

Sinä retostelet tällä epäjumalanpalveluksellasi, joka on ainoastaan ja vain ristiinnaulitun Kristuksen halveksuntaa.

Aamen.

Tein aloituksen universalismi opista ja mitä se käytännön tasolla sanoo ja varmaksi väittää, siis täysin vastoin sitä, mitä Raamattu sanoo ja opettaa.

Siis esim. Jumalasta Oikeamielisenä Tuomarina, joka tulee kaikki ihmiset aikanansa tuomitsemaan Oikein, eikä väärin !

• Anonyymi00006
        UUSI
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Tein aloituksen universalismi opista ja mitä se käytännön tasolla sanoo ja varmaksi väittää, siis täysin vastoin sitä, mitä Raamattu sanoo ja opettaa.

Siis esim. Jumalasta Oikeamielisenä Tuomarina, joka tulee kaikki ihmiset aikanansa tuomitsemaan Oikein, eikä väärin !

Ehdin lukea sen. Ylläpito taisi poistaa sen.

Käytännön tasolla tapahtui seuraavaa: sinä, ristiinnaulitun Kristuksen vihaaja, palvot Rooman kirkon keksimän helvetin luonutta jumalhahmoa, joka on MILJARDI KERTAA PAHEMPI KUIN HITLER, STALIN JA POL POT YHTEENSÄ, ja kutsut tuota kuvottavaa mielikuvitusluomustasi Vanhurskaksi Tuomariksi.

🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Sinä olet omalla opillasi oman moraalisi täydellisesti mädättänyt ihminen.

• Anonyymi00007
        UUSI
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Ehdin lukea sen. Ylläpito taisi poistaa sen.

Käytännön tasolla tapahtui seuraavaa: sinä, ristiinnaulitun Kristuksen vihaaja, palvot Rooman kirkon keksimän helvetin luonutta jumalhahmoa, joka on MILJARDI KERTAA PAHEMPI KUIN HITLER, STALIN JA POL POT YHTEENSÄ, ja kutsut tuota kuvottavaa mielikuvitusluomustasi Vanhurskaksi Tuomariksi.

🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Sinä olet omalla opillasi oman moraalisi täydellisesti mädättänyt ihminen.

Eli olet siis oikeasti sitä mieltä, että Hitler ja Mengele ja kumppanit pääsevät Taivaaseen ja siellä he sitten elävät ikuisesti sulassa sovussa uhriensa kanssa !

Etkö vieläkään käsitä, kuinka sairas oppisi on ??? !!!

• Anonyymi00008
        UUSI
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Eli olet siis oikeasti sitä mieltä, että Hitler ja Mengele ja kumppanit pääsevät Taivaaseen ja siellä he sitten elävät ikuisesti sulassa sovussa uhriensa kanssa !

Etkö vieläkään käsitä, kuinka sairas oppisi on ??? !!!

Miltä tuntuu olla JÄTTIMÄISEN Hitler-Jumalan palvoja?

• Anonyymi00009
        UUSI
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Miltä tuntuu olla JÄTTIMÄISEN Hitler-Jumalan palvoja?

No, nyt menee jo totaalisen sekaviksi nämä sinun juttusi.

Sitä kai se teettää, kun et enää kykene kiertämään Totuutta.

• Anonyymi00010
        UUSI
        Anonyymi00009 kirjoitti:

No, nyt menee jo totaalisen sekaviksi nämä sinun juttusi.

Sitä kai se teettää, kun et enää kykene kiertämään Totuutta.

Sinun mielikuvitusjumalasi heittää miljardeja ihmisiä iankaikkiseen helvettiin, ja sinä et kykene näkemään tässä yhteyttä HItelriin?

Kuten jo sanoin, sinä olet omalla opillasi oman moraalisi täydellisesti mädättämä ihminen.

Jokainen moraaliltaan normaali ihminen olisi oitis ymmärtänyt, mitä tarkoitan.

• Anonyymi00011
        UUSI
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Sinun mielikuvitusjumalasi heittää miljardeja ihmisiä iankaikkiseen helvettiin, ja sinä et kykene näkemään tässä yhteyttä HItelriin?

Kuten jo sanoin, sinä olet omalla opillasi oman moraalisi täydellisesti mädättämä ihminen.

Jokainen moraaliltaan normaali ihminen olisi oitis ymmärtänyt, mitä tarkoitan.

Minä tuossa mietin vain sitä, että:

Sinulla tulee oppisi mukaan olemaan mielenkiintoista seuraa siellä sinun "taivaassasi" !

Siis Hitler ja Mengele ja kaikki muut massamurhaajat ja muut paatuneet ja parannusta koskaan tekemättömät pahantekijät.

Mitähän kivaa tekemistä te siellä okein keksittekään keskenänne ?

Tämä ei ole nyt irvailua, vaan vain mietettä siitä, että millaisen "taivaan" sinä haluat ja minkä omaksumasi harhaoppi määrittää.

• Anonyymi00013
        UUSI
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Minä tuossa mietin vain sitä, että:

Sinulla tulee oppisi mukaan olemaan mielenkiintoista seuraa siellä sinun "taivaassasi" !

Siis Hitler ja Mengele ja kaikki muut massamurhaajat ja muut paatuneet ja parannusta koskaan tekemättömät pahantekijät.

Mitähän kivaa tekemistä te siellä okein keksittekään keskenänne ?

Tämä ei ole nyt irvailua, vaan vain mietettä siitä, että millaisen "taivaan" sinä haluat ja minkä omaksumasi harhaoppi määrittää.

Kun me kerran asetumme kirkkauteen, sinäkään et ole siinä vaiheessa enää sellainen omahyväinen kusipää kuin olet nyt. Nyt sinä nimittäin olet siltä ominaisuudeltasi miltei täydellinen.

Minusta on mainiota, että sinua ei lainkaan huoleta oma nilkkimäisyytesi, vaan sinä vaahtoat Mengeleistä sun muista - tyrmistyneenä! :D

Sinä olet kuin se Jeesuksen kertomuksen fariseus, joka rukoilee Jumalaansa ja kiittää, kuinka hyvä ihminen hänestä on tullut - sillä erotuksella, että sinä olet paljon, pajon vastenmielisempi.

• Anonyymi00012
      UUSI

pikkuinen pitsku pelastuspaikka 🎵

• Anonyymi00014
      UUSI

Niin, se kieroudesta huomauttava henkilö kirjoittaa:

>> Apt. 26:18 vs. 2 Kor. 5:19 - kumman valitset?
      Anonyymi-ap 2025-07-30 13:32:24

Apt. 26:18 ja 2 Kor. 5:19.

Siinä sitä on kaksi napakkaa Raamatun jaetta. Jos ne lukee 33/38 Raamatusta ja tulkitsee ne kirjaimellisesti, molemmat eivät voi pitää paikkaansa. >>

Ilmeisesti tämä kyseinen henkilö ( yksikön 3. persoonamuoto ) ajattelee kaikien ajattelavan niin, kuin hän itse ajattelee.

Jos hän näkee noiden tekstikohtien välillä vallitsevan ristiriidan, niin hän ajattelee, että nin tulisi nähdä myös kaikkien muidenkin.

Mutta niinhän ei asia ole, mutta ei hän sitä halua hyväksyä.

Ja antaa vastoin totuutta väärää todistusta toisista, mikä on sitä kieroa ja väärää.

Siis, minulle noiden kahden tekstikohdan osalta ei ole mitään, ei yhtään mitään ristiriitaa.

Se lähtökohtahan on "sen henkilön" kysymys:

Kumman valitset, noiden tekstikohtien väliltä.

Minulle käy molemmat - ei mitään ongelmaa.

Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

Usko Toivonen

• Anonyymi00015
        UUSI

usko toivonen et ole koskaan kiistänyt; sydämen uskosi, se usko, jota alituisesti hoet, tulee kolmen vesitilkan kautta, papin käsistä valutetun veden voimasta.

• Anonyymi00016
        UUSI

Älä viitsi Usko jauhaa paskaa.

Se olet sinä, joka kumoat TUON RISTIIRIDAN VUOKSI JA SIIHEN RIVIEN VÄLISSÄ VEDOTEN Apt. 26:18:lla 2 Kor. 5:19:n, kun taas minä olen meistä se, joka PURAN tuon ristiriidan, joka Raamatun SUOMENNOKSESSA - ei siis ALKUPERÄISESSÄ RAAMATUSSA - vallitsee.

Sinä olet täydellinen luikuri ja valehtelija.

Miksi?

No siksi tietenkin, kun ET KYKENEE TUNNUSTAMAAN, ETTÄ ET USKO SOVITUKSEN SANAAN, JOKA KUULUU:

Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa.

• Anonyymi00017
        UUSI
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Älä viitsi Usko jauhaa paskaa.

Se olet sinä, joka kumoat TUON RISTIIRIDAN VUOKSI JA SIIHEN RIVIEN VÄLISSÄ VEDOTEN Apt. 26:18:lla 2 Kor. 5:19:n, kun taas minä olen meistä se, joka PURAN tuon ristiriidan, joka Raamatun SUOMENNOKSESSA - ei siis ALKUPERÄISESSÄ RAAMATUSSA - vallitsee.

Sinä olet täydellinen luikuri ja valehtelija.

Miksi?

No siksi tietenkin, kun ET KYKENEE TUNNUSTAMAAN, ETTÄ ET USKO SOVITUKSEN SANAAN, JOKA KUULUU:

Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa.

Niin, tämä "henkilö" kysyy: >> Kumman valitset - molemmat eivät voi pitää paikkaansa. >>

Tunnistatko kenestä on kysymys?

Pelastuksen evankeliumin, totuuden sanan ja sydämen uskon puolesta.

Usko Toivonen

• Anonyymi00018
        UUSI
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Niin, tämä "henkilö" kysyy: >> Kumman valitset - molemmat eivät voi pitää paikkaansa. >>

Usko Toivonen

Aivan, ja ainä valitsit noista kahdesta Apt. 26:18:n, jolla kumosit 2 Kor. 5:19:n.

Ja teeskentelet kuin mikäkin nilkki, ettet toiminut näin.

Nilkki peittelee nilkkimäisyytensä toisella nilkkimäisyydellä: tuplanilkki, joka vihaa sovituksen sanaa. Hyvin sä vedät, ristiinnaulitun Jeesuksen halveksija.

• Anonyymi00019
        UUSI
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Usko Toivonen

Usko toivonen, yhä edelleen näyttelet Jeesuksen omaa. Sinun uskosi, sydämen usko, jota alinomaan hoet, lahjoitettiin sinulle papin valuttaessa vettä päälakeesi. Uskontosi mukaan, mitä elämään ja jumalisuuteen tarvitaan kirkkosi viranhaltijoiden toimittamien sakramentin avulla. Huomaatko, ilman uskoa ja Pyhä Henkeä olet täysin jumalattoman rienaajan vietävänä!

• Anonyymi00020
        UUSI
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Aivan, ja ainä valitsit noista kahdesta Apt. 26:18:n, jolla kumosit 2 Kor. 5:19:n.

Ja teeskentelet kuin mikäkin nilkki, ettet toiminut näin.

Nilkki peittelee nilkkimäisyytensä toisella nilkkimäisyydellä: tuplanilkki, joka vihaa sovituksen sanaa. Hyvin sä vedät, ristiinnaulitun Jeesuksen halveksija.

Jospa yrittäisit olla rehellinen.

Olen sinulle ilmoittanut jo useasti, että minulle noiden kahden tekstikohdan välillä ei ole mitään, ei yhtään mitään ristiriitaa.

Eli, en tarvitse valita kyseisten tekstikohtien väliltä.

Jos joku valitsee tekstikohtien väliltä ja kieltää keskusteluissa käytettävän joitakin opilleen kielteisiä tekstikohtia, niin se on osoitus Raamatun totuuden paljastamaksi tulleesta opista.

Silloin sellaisen opin siteissä oleva toteaa:

>> Apt. 26:18 ja 2 Kor. 5:19.

Siinä sitä on kaksi napakkaa Raamatun jaetta. Jos ne lukee 33/38 Raamatusta ja tulkitsee ne kirjaimellisesti, molemmat eivät voi pitää paikkaansa. >>

Oma oppi sitoo ( käytännössä alistaa Raamatun kautta saadun ilmoituksen, mikä ilmenee puuskahduksena

>>molemmat eivät voi pitää paikkaansa, koska oppini ei sellaista hyväksy>>

On siis ilo, kun uskova voi ilman sensuuria, kieltoa, torjuntaa, ottaa vastaan Herran Jeesuksen sanat, koska ne ovat totuuden sanoja.

On myös sen vuoksi turvallista pysyä Raamatun kirjoitusten mukaisessa uskon vaelluksessa, vaikka vastustus, herjaukset, väärät todistukset ja kaikkinainen vääryys lyö vastaan.

Olet varmaankin huomannut, etteivät karkeimmatkaan herjaukset yms. törkeys, voi kääntää totuuden sanasta omien oppien valheen siteisiin.

Usko Toivonen

• Anonyymi00021
        UUSI
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Jospa yrittäisit olla rehellinen.

Olen sinulle ilmoittanut jo useasti, että minulle noiden kahden tekstikohdan välillä ei ole mitään, ei yhtään mitään ristiriitaa.

Eli, en tarvitse valita kyseisten tekstikohtien väliltä.

Jos joku valitsee tekstikohtien väliltä ja kieltää keskusteluissa käytettävän joitakin opilleen kielteisiä tekstikohtia, niin se on osoitus Raamatun totuuden paljastamaksi tulleesta opista.

Silloin sellaisen opin siteissä oleva toteaa:

Oma oppi sitoo ( käytännössä alistaa Raamatun kautta saadun ilmoituksen, mikä ilmenee puuskahduksena

>>molemmat eivät voi pitää paikkaansa, koska oppini ei sellaista hyväksy>>

On siis ilo, kun uskova voi ilman sensuuria, kieltoa, torjuntaa, ottaa vastaan Herran Jeesuksen sanat, koska ne ovat totuuden sanoja.

On myös sen vuoksi turvallista pysyä Raamatun kirjoitusten mukaisessa uskon vaelluksessa, vaikka vastustus, herjaukset, väärät todistukset ja kaikkinainen vääryys lyö vastaan.

Olet varmaankin huomannut, etteivät karkeimmatkaan herjaukset yms. törkeys, voi kääntää totuuden sanasta omien oppien valheen siteisiin.

Usko Toivonen

Ja valehtelu sen kuin jatkuu:

" - - minulle noiden kahden tekstikohdan välillä ei ole mitään, ei yhtään mitään ristiriitaa."

Näin toteaa mies, joka KUMOAA Apt. 26:18:lla

sovituksen sanan, joka kuuluu:

Ja katso:

sluibauskova alkaa jo käyttää sanoja ja välimerkkejä tavalla, joilla yrittää survoa minun sanomakseni olemattomia:

"Oma oppi sitoo ( käytännössä alistaa Raamatun kautta saadun ilmoituksen, mikä ilmenee puuskahduksena

>>molemmat eivät voi pitää paikkaansa, koska oppini ei sellaista hyväksy>>"

Hei Usko!

Totuus tekee vapaaksi, ei sluibailu. Loopeta sluibaileminen.

😂😂😂

• Anonyymi00022
        UUSI
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Ja valehtelu sen kuin jatkuu:

" - - minulle noiden kahden tekstikohdan välillä ei ole mitään, ei yhtään mitään ristiriitaa."

Näin toteaa mies, joka KUMOAA Apt. 26:18:lla

sovituksen sanan, joka kuuluu:

Ja katso:

sluibauskova alkaa jo käyttää sanoja ja välimerkkejä tavalla, joilla yrittää survoa minun sanomakseni olemattomia:

"Oma oppi sitoo ( käytännössä alistaa Raamatun kautta saadun ilmoituksen, mikä ilmenee puuskahduksena

>>molemmat eivät voi pitää paikkaansa, koska oppini ei sellaista hyväksy>>"

Hei Usko!

Totuus tekee vapaaksi, ei sluibailu. Loopeta sluibaileminen.

😂😂😂

Tuo väärä todistuksesi on oman oppisi tuotosta.

Siis, sen pohjalta kirjoitat väärän todistuksen:

>> Näin toteaa mies, joka KUMOAA Apt. 26:18:lla sovituksen sanan >>

Eikös juurikin tässä ole kysymys siitä, että oppisi vuoksi kumoat Herran Jeesuksen sanat Paavalille? Totedettasi, ettei Jeesuksen sanat voi pitää paikkaansa:

Ja vaadit valitsemista niiden osalta, kysyt kummanko valitset?

Lähtökohta kumpuaa opistasi ja se pistää sinut valehtelemaan toisten kommentoijien kirjoituksia sellaisiksi, mitä he eivät ole kommenteissaan todistaneet.

Yrität siis pakottaa valehtelun ja uhittelemisen kautta valitsemaan oppisi mukaan, eli pois siitä, mitä Raamatun kirjoitukset todistavat.

Joten, ei kiitos "GF", sellainen vääristelyn oppi ei ole hyväksi kenellekään.

Katsos, pelastuksen evankeliumin kuulemisen kautta ihmisten sydämet kääntyy Herran puoleen, ei onneksi omien oppien julistajien puoleen.

20 Heidän joukossaan oli kuitenkin muutamia kyprolaisia ja kyreneläisiä miehiä, jotka, tultuaan Antiokiaan, puhuivat kreikkalaisillekin ja julistivat evankeliumia Herrasta Jeesuksesta.
        21 Ja Herran käsi oli heidän kanssansa, ja suuri oli se joukko, joka uskoi ja kääntyi Herran puoleen.
        22 Ja sanoma heistä tuli Jerusalemin seurakunnan korviin, ja he lähettivät Barnabaan Antiokiaan.
        23 Ja kun hän saapui sinne ja näki Jumalan armon, niin hän iloitsi ja kehoitti kaikkia vakaalla sydämellä pysymään Herrassa. ( Apt 11)

Pyhä Henki on läsnä, kun evankeliumia julistetaan totuudessa, kuten voimme edeltä lukea.
        Vaikuttaen uskon ( Jumalan armon vastaanottamisen uskon kautta ) ja uskon kautta kääntyneet saavat Pyhän Hengen.

13 Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
        14 sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi-hänen kirkkautensa kiitokseksi. ( Ef 1)

Huomaat varmaankin, ettei saarnasi vaikuta mitään sellaista, mitä tuossa edellä on kuvattu.

Voit toki saada joitakin seuraajia itsellesi oppisi julistuksen ja opin mielen mukaisen vaatimuksen alle alistumisen kautta.

Minulle todellakin nuo kaksi tekstikohtaa ei vaadi valitsemista, kysymyksessä on Jeesuksen sanat Paavalille, asettaessaan hänet evankeliumin julistajan virkaan ja se kuuliaisuus tuolle sanalle, käy ilmi kaikesta Paavalin julistuksesta, myöskin tuon 2Kor 5.luvun tekstikohdan osalta.

Rakastatko siis totuuden sanaa, pelastuksen evankeliumia ja julistaisit sitä totuudessa, vai rajaatko totuudesta poiketen pois oppisi vaatimuksesta.

Tästä on kysymys.

Todennäköisesti syytät edelleen kaikkia, jotka eivät taivu sinun tahtosi alle, vaan haluavat pysyttätyä Jeesuksen tahdon alaisuudessa.

Jumala kehoittaa ja Kristus pyytää, se on Paavalin julistaman evankeliumin kautta se, mikä kirjoitettu on.

Ei se, minkä "GF" vaatii ja kehoittaa valitsemaan vastoin sitä, mikä kirjoitettu on.

Usko Toivonen

• Anonyymi00023
        UUSI
        Anonyymi00022 kirjoitti:

Eikös juurikin tässä ole kysymys siitä, että oppisi vuoksi kumoat Herran Jeesuksen sanat Paavalille? Totedettasi, ettei Jeesuksen sanat voi pitää paikkaansa:

Lähtökohta kumpuaa opistasi ja se pistää sinut valehtelemaan toisten kommentoijien kirjoituksia sellaisiksi, mitä he eivät ole kommenteissaan todistaneet.

Yrität siis pakottaa valehtelun ja uhittelemisen kautta valitsemaan oppisi mukaan, eli pois siitä, mitä Raamatun kirjoitukset todistavat.

Katsos, pelastuksen evankeliumin kuulemisen kautta ihmisten sydämet kääntyy Herran puoleen, ei onneksi omien oppien julistajien puoleen.

20 Heidän joukossaan oli kuitenkin muutamia kyprolaisia ja kyreneläisiä miehiä, jotka, tultuaan Antiokiaan, puhuivat kreikkalaisillekin ja julistivat evankeliumia Herrasta Jeesuksesta.
        21 Ja Herran käsi oli heidän kanssansa, ja suuri oli se joukko, joka uskoi ja kääntyi Herran puoleen.
        22 Ja sanoma heistä tuli Jerusalemin seurakunnan korviin, ja he lähettivät Barnabaan Antiokiaan.
        23 Ja kun hän saapui sinne ja näki Jumalan armon, niin hän iloitsi ja kehoitti kaikkia vakaalla sydämellä pysymään Herrassa. ( Apt 11)

Pyhä Henki on läsnä, kun evankeliumia julistetaan totuudessa, kuten voimme edeltä lukea.
        Vaikuttaen uskon ( Jumalan armon vastaanottamisen uskon kautta ) ja uskon kautta kääntyneet saavat Pyhän Hengen.

13 Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
        14 sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi-hänen kirkkautensa kiitokseksi. ( Ef 1)

Huomaat varmaankin, ettei saarnasi vaikuta mitään sellaista, mitä tuossa edellä on kuvattu.

Voit toki saada joitakin seuraajia itsellesi oppisi julistuksen ja opin mielen mukaisen vaatimuksen alle alistumisen kautta.

Minulle todellakin nuo kaksi tekstikohtaa ei vaadi valitsemista, kysymyksessä on Jeesuksen sanat Paavalille, asettaessaan hänet evankeliumin julistajan virkaan ja se kuuliaisuus tuolle sanalle, käy ilmi kaikesta Paavalin julistuksesta, myöskin tuon 2Kor 5.luvun tekstikohdan osalta.

Rakastatko siis totuuden sanaa, pelastuksen evankeliumia ja julistaisit sitä totuudessa, vai rajaatko totuudesta poiketen pois oppisi vaatimuksesta.

Tästä on kysymys.

Todennäköisesti syytät edelleen kaikkia, jotka eivät taivu sinun tahtosi alle, vaan haluavat pysyttätyä Jeesuksen tahdon alaisuudessa.

Jumala kehoittaa ja Kristus pyytää, se on Paavalin julistaman evankeliumin kautta se, mikä kirjoitettu on.

Ei se, minkä "GF" vaatii ja kehoittaa valitsemaan vastoin sitä, mikä kirjoitettu on.

Usko Toivonen

Tunnustamaton synti panee miehen jorisemaan pitkäpiimäisiä...

• Anonyymi00024
        UUSI
        Anonyymi00022 kirjoitti:

Tästä on kysymys.

Usko Toivonen

Mitäpä jos Usko lopettaisit tuon jaanaamisen, nöyrtyisit ja pyytäisit Herralta Jeesukselta yksinkertaista lapsen uskoa tähän sanaan: "Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa"?

Vakuutan, että sinusta tulisi verraton evankelista, koska sinä olet "väkevä raamatuissa" ja jalo luonne, paljon jalompi kuin minä.

• Anonyymi00025
        UUSI
        Anonyymi00022 kirjoitti:

Tästä on kysymys.

Usko Toivonen

usko toivonen=sleyn-luterilainen

• Anonyymi00026
      UUSI

1 Muistuta heitä olemaan hallituksille ja esivalloille alamaiset, kuuliaiset, kaikkiin hyviin tekoihin valmiit,
      2 etteivät ketään herjaa, eivät riitele, vaan ovat lempeitä ja osoittavat kaikkea sävyisyyttä kaikkia ihmisiä kohtaan.
      3 Olimmehan mekin ennen ymmärtämättömiä, tottelemattomia, eksyksissä, moninaisten himojen ja hekumain orjia, elimme pahuudessa ja kateudessa, olimme inhottavia ja vihasimme toisiamme.
      4 Mutta kun Jumalan, meidän vapahtajamme, hyvyys ja ihmisrakkaus ilmestyi,
      5 pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta,
      6 jonka Hengen hän runsaasti vuodatti meihin meidän Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen kautta,
      7 että me vanhurskautettuina hänen armonsa kautta tulisimme iankaikkisen elämän perillisiksi toivon mukaan.
      8 Tämä sana on varma, ja minä tahdon, että sinä näitä teroitat, niin että ne, jotka Jumalaan uskovat, ahkeroisivat hyvien tekojen harjoittamista. Nämä ovat hyviä ja hyödyllisiä ihmisille.
      9 Mutta vältä mielettömiä riitakysymyksiä ja sukuluetteloita ja kinastelua ja kiistoja laista, sillä ne ovat hyödyttömiä ja turhia.
      10 Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti,
      11 sillä sinä tiedät, että semmoinen ihminen on joutunut harhaan ja tekee syntiä, ja hän on itse itsensä tuominnut.
      ( Tiit. 3 )

s-seutulainen

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Muovikassikartelli

Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell
      Talousrikokset
      43
      2279
    2. Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta

Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.
      Maailman menoa
      57
      1841
    3. Hallintooikeus..

"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.
      Pyhäjärvi
      143
      1832
    4. Olen rakastunut

varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.
      Ikävä
      107
      1426
    5. Mitä tahtuu Kasperi Viita/Suviviita

Poliisia ja ambulanssia iso määrä.
      Seinäjoki
      21
      1146
    6. Teit yllättävän siirron

Olet tähän saakka ollut tietyllä tapaa varovainen. Voi kai sanoa, että olemme kunnioittaneet toistemme rajoja. Tiedän,
      Ikävä
      54
      1120
    7. Jos se joskus oli molemminpuolista

niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.
      Ikävä
      76
      1028
    8. Mikä on kaivattusi

ammatti?
      Ikävä
      62
      1009
    9. Laita nyt se viesti

Tiedän että haluat tavata. Kirjoitat, pyyhit, kirjoitat... Lähetä se viesti 😗
      Ikävä
      54
      857
    10. Kaipaatko nainen

Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd
      Ikävä
      102
      851
    Aihe