Missä raamatunjakeessa sanotaan että Jeesus Kristus hyväksyisi laittomuuden ?
Olisiko helluntailaisten syytä katsoa peiliin...
+ totuuden puolesta +
Eriseuraisten raamatuntulkinnat
63
290
Vastaukset 63
- Anonyymi00001
Matt.24:12-13 Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus. Mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu. 2Tess.2:7. 2:10. 2Tim.3:1-5. Ilm.2:4.
- Anonyymi00025
mitähän halusit sanoa- kylmenneestä rakkaudesta- ja vahvana pysyy- ajatus.
sapatoitko vai mitä hait- missä on ketunhäntä kainalossasi.
Katsopa tätä sokeutunutta sananjulistajaa- jonka uskoontulo oli suomalaisten kenttätyössä Italaiassa. Italialainen Danilo Valla... raamatunopettaja.
KOMMUNISTISTA KRISTITYKSI Danilo Valla oli innokas italialainen taisteleva kommunisti, josta tuli vahva evankelinen vaikuttaja.
Kansanlähetys sanoitti 2025
”Olen sokea, mutta näen sydämen silmillä” Danilo Valla on pitkästä aikaa vierailemassa Suomessa ...
kanttaa katsoa ja mietiskellä...
https://www.tv7.fi/arkki/raamattu-on-ihmeellinen/jumalan-sanan-opettaminen-ja-ymmartaminen_p105711/
Raamatusta ei ihan kannata palstalla repiä vain jae sieltä ja täältä, koska siinä ei kyetä opettamaan mitään sillä tavalla... opetuspohja puuttuu, ellei olisi linkkiä laajenpaan kenttään.
Putin on kastettu ja elävässä uskossa.
+ totuuden puolesta +
😊😊😊😊😊- Anonyymi00002
Oletko niitä "pelastusvarmoja toivosia "?
- Anonyymi00003
Lakia ei ollut tarkoitettu pakanoille, vaan pappiskansalle. Jos joku muukalainen viettää pääsiäistä on siitä seuraus kuoleman rangaistus. Paavali saarnasi vain pakanoille.
Johannes ja Pietari ottivat huomioon että juutalaisten sydämessä on ylpeys ja rakkaus lakia kohtaan. Ymmärrys Raamattua lukiessa tarvitaan. Ei jokainen jae sovellu jokaiselle. Pitää nähdä vastaanottajaksi tarkoitettu taho erillään muista. - Anonyymi00004
Pakkovauvakastetuillako ei ole laittomuutta? 😂😂😂😂
- Anonyymi00020
täällä riehuu adventistilhenkiset- ei niinkään luterilaiset...
esim. 1234567 julistaa jumalaa- ja tuomaria- sielustaan, ja tuomaroi luvatta, mutta on kuintekin rikkonut- jatkuvasti Raamatun jotain käskyä vastaan, ja siten hän on rikkonut sapattiakin vastaan, eli on pätemätön syyttäjä Jumalan puolelta.
vaan lihahan siellä hänessä ja hänen kaltaisiltaa kiehuu- kuin meren aallot. - Anonyymi00021
Anonyymi00020 kirjoitti:
täällä riehuu adventistilhenkiset- ei niinkään luterilaiset...
esim. 1234567 julistaa jumalaa- ja tuomaria- sielustaan, ja tuomaroi luvatta, mutta on kuintekin rikkonut- jatkuvasti Raamatun jotain käskyä vastaan, ja siten hän on rikkonut sapattiakin vastaan, eli on pätemätön syyttäjä Jumalan puolelta.
vaan lihahan siellä hänessä ja hänen kaltaisiltaa kiehuu- kuin meren aallot.Rikkomiset käskyjä vastaan saa pyytämällä anteeksi.
Mutta nousemalla Jumalan siunaamaa ja pyhittämää sapattia vastaan, niinkuin eräs helluntalainen kirjoitti palstalla: Sabatti ei kuulu Jumalan ja Kristuksen seurakunnalle PISTE !. On anteeksi antamaton synti.
Monet nousevatkin Jumalan siunaamaa ja pyhittämää sapattia vastaan. Julistamalla: Jumalan siunaama ja pyhittämä sapatti ei kuulu Uuden Liiton kristityille.
1234567--- - Anonyymi00045
Anonyymi00021 kirjoitti:
Rikkomiset käskyjä vastaan saa pyytämällä anteeksi.
Mutta nousemalla Jumalan siunaamaa ja pyhittämää sapattia vastaan, niinkuin eräs helluntalainen kirjoitti palstalla: Sabatti ei kuulu Jumalan ja Kristuksen seurakunnalle PISTE !. On anteeksi antamaton synti.
Monet nousevatkin Jumalan siunaamaa ja pyhittämää sapattia vastaan. Julistamalla: Jumalan siunaama ja pyhittämä sapatti ei kuulu Uuden Liiton kristityille.
1234567---"Rikkomiset käskyjä vastaan saa pyytämällä anteeksi."
Ei saa, jos tahallaan jatkaa rikkomista. Silloin ei ole oikeasti katunut ja jatkaminen johtaa vähitellen paatumiseen. - Anonyymi00058
Anonyymi00045 kirjoitti:
"Rikkomiset käskyjä vastaan saa pyytämällä anteeksi."
Ei saa, jos tahallaan jatkaa rikkomista. Silloin ei ole oikeasti katunut ja jatkaminen johtaa vähitellen paatumiseen.silloinhan adventistit ovat kovasti paatuneet- koska vaikka pitäisi sapatin, mutta rikkoo yhtäkohtaa vastaan, on sapattikin rikottu.
Ei paatunut on porukka - hyvveee päevee vuan. jiätte aina kiinni jutuistanne- mennen tullen
- Anonyymi00005
Helluntailaisuus aivopesee pastorien pelas$tusvarmuu$lupauksilla että saa uskoa ja elää rikkoen Jumalan tahtoa vastaan.
Tämä on laitonta 🫣😠- Anonyymi00023
höpölöpö - olet itsekin rikkomassa jatkuvasti JUMALAN tahtoa vastaan.
pöhöttynyt ja lihallinen uskonnollinen - harhasieluna elät.
sinä olet puheissasi laiton aivan ite
Uudessatestamentissakin on yli 1000- käskyä ja kehtotusta. Siis älä leiki sielullasi- JUMALASI edessä
paukkusi JUMALAN kuvana olemiseen, se kiiltokuva sinulta puuttuu.
Syytät kuin Aadam- JOPA Jumalaa- siitä, että HÄN Kristuksesssa on verellään pessyt ja anteeksiantanut sovitusuhrina elämämme- Sanan ja sovitustyön kautta, sekä on uskomassa olevien seurakunnan pää.
Siis tuomaroit ja pilkkaat itse HÄNTÄ. syljet häntä kasvoille ja olet käärmeen kanssa --hyvän---ja--- pahantiedonpuulla, käsittämättä, että käärme teettää sinullla valtakunnan vastaan sitä valtaa- mitä LUCIFEr taivaassa yritti... eli istua valtaistuimelle.
lensi tännä alas pimeyteen ja sinä sitä valtaa sitten päsmäät sokeana, ja pimeässäsi
- Anonyymi00006
Psalmit 119:150
Lähellä ovat ilkeät vainoojat, jotka ovat kaukana sinun laistasi.- Anonyymi00024
katsohan peiliin, älä syytä Pyhän Hengen kautta KRISTUKSEN johtamien seurakuntien opetuslapsia-
Tavallaan lakia - laittomasti - syyttäjänä käyttävä on itse laittomuuden tiellä.
LAIN JA EVANKELIUMIN yhtälö sanoistasi puuttuu ja Elleniläisen sapatistien kanssa puheesi on samahenkinen. Ellen vie hautaan armolahjat- josta se itse todistavat.
profetian henki "vaikutti" Ellenissä... mutta ei sitä profetian henkeä enää näy heissä.
Sama henki ja samat puheet ovat leikkele Raamtun leikkausjakeitten leikkimisessä.
Raamatussa ei kuulu olla jae- pätkiä siksi ,että niitä leikellään. ymmärtääkö hän? - Anonyymi00026
Anonyymi00024 kirjoitti:
katsohan peiliin, älä syytä Pyhän Hengen kautta KRISTUKSEN johtamien seurakuntien opetuslapsia-
Tavallaan lakia - laittomasti - syyttäjänä käyttävä on itse laittomuuden tiellä.
LAIN JA EVANKELIUMIN yhtälö sanoistasi puuttuu ja Elleniläisen sapatistien kanssa puheesi on samahenkinen. Ellen vie hautaan armolahjat- josta se itse todistavat.
profetian henki "vaikutti" Ellenissä... mutta ei sitä profetian henkeä enää näy heissä.
Sama henki ja samat puheet ovat leikkele Raamtun leikkausjakeitten leikkimisessä.
Raamatussa ei kuulu olla jae- pätkiä siksi ,että niitä leikellään. ymmärtääkö hän?Adventisti ylifariseukselle on näytetty useita, useita näkyjä. Jumala on hyväksi nähnyt näyttää hänelle näkyjä.
Armolahjoja on Adventisteilla.
1234567--- - Anonyymi00027
Anonyymi00026 kirjoitti:
Adventisti ylifariseukselle on näytetty useita, useita näkyjä. Jumala on hyväksi nähnyt näyttää hänelle näkyjä.
1234567---Adventistit eivät hyväksy Paavalin tekstejä. Heidän opettaja on fariseus1!
Numerosarja 1234567 voisi opettaa meitä Galattalais-kirjeistä ja kirjeestä Roomalaisille. Todennäköistä on , että opetusta ei tule! - Anonyymi00028
Anonyymi00027 kirjoitti:
Adventistit eivät hyväksy Paavalin tekstejä. Heidän opettaja on fariseus1!
Numerosarja 1234567 voisi opettaa meitä Galattalais-kirjeistä ja kirjeestä Roomalaisille. Todennäköistä on , että opetusta ei tule!Näin Paavali: Laki on hyvä, laki on Pyhä ja evankeelinen.
1234567--- - Anonyymi00029
Anonyymi00028 kirjoitti:
Näin Paavali: Laki on hyvä, laki on Pyhä ja evankeelinen.
1234567---"Syökää kaikkea mitä lihakaupassa myydään".
- Anonyymi00030
Anonyymi00028 kirjoitti:
1234567---Numerosarja 1234567 kerro miten adventistit selittävät tämän raamatunpaikan?
3.21 Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia,
3:22 se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta. - Anonyymi00031
Anonyymi00030 kirjoitti:
Numerosarja 1234567 kerro miten adventistit selittävät tämän raamatunpaikan?
3.21 Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia,
3:22 se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta.Miten vastaat tähän: Kun laittomuus pääsee valtaan kylmenee useimpien rakkaus ?
1234567--- - Anonyymi00033
Anonyymi00029 kirjoitti:
"Syökää kaikkea mitä lihakaupassa myydään".
Meinaatko, että esim. käärmeitä saa syödä, sikoja, karhuja, jäniksiä, kissoja, koiria, sivettikissoja, myyriä, sammakoita, etanoita, esim, siruetanoita, murmeleita, hevosia, rottia, hiiriä, jne....
1234567--- - Anonyymi00041
Anonyymi00033 kirjoitti:
Meinaatko, että esim. käärmeitä saa syödä, sikoja, karhuja, jäniksiä, kissoja, koiria, sivettikissoja, myyriä, sammakoita, etanoita, esim, siruetanoita, murmeleita, hevosia, rottia, hiiriä, jne....
1234567---Opettele lukemaan viimeinkin !
Ja opiskele Raamattuasi edes vähän enemmän !
Mitä Jumala ihan alussa sanoikaan ?
1. Moos. 9:3 Kaikki, mikä liikkuu ja elää, olkoon teille ravinnoksi; niinkuin minä olen antanut teille viheriäiset kasvit, niin minä annan teille myös tämän kaiken.
Siis !
Kaikki, mikä liikkuu ja elää, olkoon teille ravinnoksi !!!
Lakiliitto tuli VÄLIIN, mutta se ruoka ja juoma säädöksineen lakkautettiin jo 2000v. sitten !
Oletko missannut nämä perus asiat 1234567--- ? - Anonyymi00042
Anonyymi00041 kirjoitti:
Opettele lukemaan viimeinkin !
Ja opiskele Raamattuasi edes vähän enemmän !
Mitä Jumala ihan alussa sanoikaan ?
1. Moos. 9:3 Kaikki, mikä liikkuu ja elää, olkoon teille ravinnoksi; niinkuin minä olen antanut teille viheriäiset kasvit, niin minä annan teille myös tämän kaiken.
Siis !
Kaikki, mikä liikkuu ja elää, olkoon teille ravinnoksi !!!
Lakiliitto tuli VÄLIIN, mutta se ruoka ja juoma säädöksineen lakkautettiin jo 2000v. sitten !
Oletko missannut nämä perus asiat 1234567--- ?Niin teille ravinnoksi !
1234567--- - Anonyymi00048
Anonyymi00042 kirjoitti:
Niin teille ravinnoksi !
1234567---Syötäväksi !
Mitä yrität saivarrella ?
Kaikki, mikä liikkuu ja elää, olkoon teille ravinnoksi !!! - Anonyymi00059
Anonyymi00026 kirjoitti:
Adventisti ylifariseukselle on näytetty useita, useita näkyjä. Jumala on hyväksi nähnyt näyttää hänelle näkyjä.
1234567---kerrot itsestäsi ja et edusta- edes adventisteja 1234567.
- Anonyymi00060
Anonyymi00028 kirjoitti:
1234567---muttei sinun ohjeesi ja neuvojesi mukaan. Eli älä lainaa PAAVALIA todistustesi puolustuspuhujaksi.
ei onnistu-- näky- uniesi mukaan, profetian henkesi on haudattu - Anonyymi00061
Anonyymi00031 kirjoitti:
Miten vastaat tähän: Kun laittomuus pääsee valtaan kylmenee useimpien rakkaus ?
1234567---ei sinun leikkimäsi leikkijumana sanalla ole mitään arvoa-
sinun profetiasi ei todista laista. - Anonyymi00063
Anonyymi00028 kirjoitti:
1234567--->>>>>>Näin Paavali: Laki on hyvä, laki on Pyhä ja evankeelinen.<<<<
----------
”Mutta minä sanon: niin kauan kuin perillinen on alaikäinen, ei hän missään kohden eroa orjasta, vaikka hän onkin kaiken herra; vaan hän on holhoojain ja huoneenhaltijain alainen isän määräämään aikaan asti.
Samoin mekin; kun olimme alaikäisiä, olimme orjuutetut maailman alkeisvoimien alle. Mutta kun aika oli täytetty, lähetti Jumala Poikansa, vaimosta syntyneen, lain alaiseksi syntyneen, lunastamaan lain alaiset, että me pääsisimme lapsen asemaan.
Ja koska te olette lapsia, on Jumala lähettänyt meidän sydämeemme Poikansa Hengen, joka huutaa: "Abba! Isä!" Niinpä sinä et siis enää ole orja, vaan lapsi; mutta jos olet lapsi, olet myös perillinen Jumalan kautta.
Mutta silloin, kun ette tunteneet Jumalaa, te palvelitte jumalia, jotka luonnostaan eivät jumalia ole.
Nyt sitävastoin, kun olette tulleet tuntemaan Jumalan ja, mikä enemmän on, kun Jumala tuntee teidät, kuinka te jälleen käännytte noiden heikkojen ja köyhien alkeisvoimien puoleen, joiden orjiksi taas uudestaan tahdotte tulla?
Te otatte vaarin päivistä ja kuukausista ja juhla-ajoista ja vuosista.”
Galatalaiskirje 4:1-10 FB38 - Anonyymi00064
Anonyymi00063 kirjoitti:
>>>>>>Näin Paavali: Laki on hyvä, laki on Pyhä ja evankeelinen.<<<<
----------
”Mutta minä sanon: niin kauan kuin perillinen on alaikäinen, ei hän missään kohden eroa orjasta, vaikka hän onkin kaiken herra; vaan hän on holhoojain ja huoneenhaltijain alainen isän määräämään aikaan asti.
Samoin mekin; kun olimme alaikäisiä, olimme orjuutetut maailman alkeisvoimien alle. Mutta kun aika oli täytetty, lähetti Jumala Poikansa, vaimosta syntyneen, lain alaiseksi syntyneen, lunastamaan lain alaiset, että me pääsisimme lapsen asemaan.
Ja koska te olette lapsia, on Jumala lähettänyt meidän sydämeemme Poikansa Hengen, joka huutaa: "Abba! Isä!" Niinpä sinä et siis enää ole orja, vaan lapsi; mutta jos olet lapsi, olet myös perillinen Jumalan kautta.
Mutta silloin, kun ette tunteneet Jumalaa, te palvelitte jumalia, jotka luonnostaan eivät jumalia ole.
Nyt sitävastoin, kun olette tulleet tuntemaan Jumalan ja, mikä enemmän on, kun Jumala tuntee teidät, kuinka te jälleen käännytte noiden heikkojen ja köyhien alkeisvoimien puoleen, joiden orjiksi taas uudestaan tahdotte tulla?
Te otatte vaarin päivistä ja kuukausista ja juhla-ajoista ja vuosista.”
Galatalaiskirje 4:1-10 FB38>>>>>>>>>Näin Paavali: Laki on hyvä, laki on Pyhä ja evankeelinen.<<<<
------------
”Vai ettekö tiedä, veljet — minä puhun lain tunteville — että laki vallitsee ihmistä, niin kauan kuin hän elää? Niinpä sitoo laki naidun vaimon hänen elossa olevaan mieheensä; mutta jos mies kuolee, on vaimo irti tästä miehen laista.
Sentähden hän saa avionrikkojan nimen, jos miehensä eläessä antautuu toiselle miehelle; mutta jos mies kuolee, on hän vapaa siitä laista, niin ettei hän ole avionrikkoja, jos menee toiselle miehelle.
Niin, veljeni, teidätkin on kuoletettu laista Kristuksen ruumiin kautta, tullaksenne toisen omiksi, hänen, joka on kuolleista herätetty, että me kantaisimme hedelmää Jumalalle. Sillä kun olimme lihan vallassa, niin synnin himot, jotka laki herättää, vaikuttivat meidän jäsenissämme, niin että me kannoimme hedelmää kuolemalle, mutta nyt me olemme irti laista ja kuolleet pois siitä, mikä meidät piti vankeina, niin että me palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa emmekä kirjaimen vanhassa. Mitä siis sanomme? Onko laki syntiä? Pois se!
Mutta syntiä en olisi tullut tuntemaan muuten kuin lain kautta; sillä en minä olisi tiennyt himosta, ellei laki olisi sanonut: "Älä himoitse". Mutta kun synti otti käskysanasta aiheen, herätti se minussa kaikkinaisia himoja; sillä ilman lakia on synti kuollut. Minä elin ennen ilman lakia; mutta kun käskysana tuli, niin synti virkosi, ja minä kuolin. Niin kävi ilmi, että käskysana, joka oli oleva minulle elämäksi, olikin minulle kuolemaksi.
Sillä kun synti otti käskysanasta aiheen, petti se minut ja kuoletti minut käskysanan kautta. Niin, laki on kuitenkin pyhä ja käskysana pyhä, vanhurskas ja hyvä. Onko siis hyvä tullut minulle kuolemaksi? Pois se! Vaan synti, että se synniksi nähtäisiin, on hyvän kautta tuottanut minulle kuoleman, että synti tulisi ylenmäärin synnilliseksi käskysanan kautta.
Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen. Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.
Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä. Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu. Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää.
Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei; sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen. Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni; sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin, mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista? Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.”
Roomalaiskirje 7:1-25 FB38
------------
”Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat. Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.
Sillä mikä laille oli mahdotonta, koska se oli lihan kautta heikoksi tullut, sen Jumala teki, lähettämällä oman Poikansa syntisen lihan kaltaisuudessa ja synnin tähden ja tuomitsemalla synnin lihassa, että lain vanhurskaus täytettäisiin meissä, jotka emme vaella lihan mukaan, vaan Hengen.
Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli. Sillä lihan mieli on kuolema, mutta hengen mieli on elämä ja rauha; sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan. Jotka lihan vallassa ovat, ne eivät voi olla Jumalalle otolliset.
Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.”
Roomalaiskirje 8:1-9 FB38
- Anonyymi00007
Jeesus sanoi tekevänsä aina töitä kuten Jumala.
Ei Jeesusta voi pitää laittomuuden tekijänä kun sapatisit haluaisi.- Anonyymi00022
Adventistit eivät pidä Jeesusta laittomuuden tekijänä. Jätä pois mielikuvituksesi haluamisista.
1234567--- - Anonyymi00062
Anonyymi00022 kirjoitti:
Adventistit eivät pidä Jeesusta laittomuuden tekijänä. Jätä pois mielikuvituksesi haluamisista.
1234567---niin JEESUS kumosi adventistien perinneopi, jolla he tekevät tyhjäksi armolahjojenkin opin ja neuvot Sanasta.
- Anonyymi00008
Lahkolaisia voi verrata jumalattomiin jotka ovat kaukana Jumalan käskyistä.
Psalmit 119:155
Kaukana on pelastus jumalattomista, sillä he eivät kysy sinun käskyjäsi. - Anonyymi00009
Taas on laittomuus lisääntynyt pakkovauvakastettujen kirkossa!
Mikään ei ole kielletty!
https://www.kotimaa.fi/sopiko-drag-artistin-tuhma-tamma-paavalin-kirkkoon-nyt-puhuu-kirkkoherra-kari-kanala/- Anonyymi00032
Koko tämä suuren Baabelin "tosikristittyjen uskonpuhdistusporukka" on laittomia Antikristus paavin kumartajia, jotka ovat rikkoneet KAIKKI KÄSKYT tunnustamalla Katolisen porttokirkon "kristilliseksi seurakunnaksi".
https://ekumenia.fi/aineistot/mika-kirkko-on-kristillinen/
Suosituksen mukaan kristillisiä uskontokuntia ovat:
Suomen ortodoksinen kirkko
Finlands Svenska Adventkyrka
Finlands svenska baptistsamfund
Finlands svenska metodistkyrka
Missionskyrkan i Finland
Katolinen kirkko Suomessa
Kristillisten Tekojen kirkko
Luterilainen Sanan yhdyskunta
Ortodoksinen Pyhän Nikolauksen seurakunta
Suomen Adventtikirkko
Suomen Anglikaaninen kirkko
Suomen helluntaikirkko
Suomen baptistiyhdyskunta
Suomen Metodistikirkko
Suomen Tunnustuksellinen Luterilainen Kirkko
Suomen vapaa evankelisluterilainen seurakuntaliitto
Suomen Vapaakirkko
Yksityinen kreikkalais-katolinen yhdyskunta Viipurissa (uusi nimi: Ortodoksinen Pokrovan seurakunta)
Heidän ekumeeninen "kirkkolaivastonsa" on taivaan sijasta menossa MEREN POHJAAN !
https://ekumenia.fi/aineistot/laiva-ekumeenisen-liikkeen-tunnuksena-ja-muista-tunnuksista/
Kristus laivan kapteenina
LAIVA ON TUNNETTU VERTAUSKUVA SEURAKUNNASTA ELI KIRKOSTA, jossa Kristus on kapteeni. Jo vanhan ajan kirkollisiin opettajiin kuulunut Hippolytos käytti tätä vertausta todeten: MAAILMA ON MERI, JOLLA KIRKKO PURJEHTII KUIN LAIVA, mutta aallot eivät voi sitä tuhota. Laivan mastona on risti, koska pelastus on Jeesuksen ristin varassa, mutta samalla ilmaistaan, että Kristus itse on mukana kirkkonsa elämässä ja OHJAA SEN TAIVAASEEN.
Ilm.18
19 Ja he heittivät tomua päänsä päälle ja huusivat itkien ja surren ja sanoivat: "VOI, VOI SITÄ SUURTA KAUPUNKIA, JONKA KALLEUKSISTA RIKASTUIVAT KAIKKI, JOILLA OLI LAIVOJA MERELLÄ, KUN SE YHDESSÄ HETKESSÄ TUHOUTUI!"
20 Riemuitse hänestä, taivas, ja te pyhät ja apostolit ja profeetat; sillä Jumala on hänet tuominnut ja kostanut hänelle teidän tuomionne.
21 Ja väkevä enkeli otti kiven, niinkuin SUUREN MYLLYNKIVEN, ja heitti sen mereen sanoen: "Näin heitetään kiivaasti pois Babylon, se suuri kaupunki, eikä sitä enää löydetä"...
23 EI LOISTA SINUSSA ENÄÄ LAMPUN VALO; ei kuulla sinussa enää *huutoa yljälle* eikä *huutoa morsiamelle*; sillä SINUN KAUPPIAASI OLIVAT MAAN MAHTAVIA , ja sinun velhoutesi villitsi kaikki kansat;
24 ja hänestä on löydetty profeettain ja pyhien veri ja kaikkien veri, jotka maan päällä ovat tapetut. - Anonyymi00034
Anonyymi00032 kirjoitti:
Koko tämä suuren Baabelin "tosikristittyjen uskonpuhdistusporukka" on laittomia Antikristus paavin kumartajia, jotka ovat rikkoneet KAIKKI KÄSKYT tunnustamalla Katolisen porttokirkon "kristilliseksi seurakunnaksi".
Missionskyrkan i Finland
Suomen Adventtikirkko
Suomen helluntaikirkko
Suomen Metodistikirkko
Suomen Vapaakirkko
Yksityinen kreikkalais-katolinen yhdyskunta Viipurissa (uusi nimi: Ortodoksinen Pokrovan seurakunta)
Heidän ekumeeninen "kirkkolaivastonsa" on taivaan sijasta menossa MEREN POHJAAN !
https://ekumenia.fi/aineistot/laiva-ekumeenisen-liikkeen-tunnuksena-ja-muista-tunnuksista/
Kristus laivan kapteenina
LAIVA ON TUNNETTU VERTAUSKUVA SEURAKUNNASTA ELI KIRKOSTA, jossa Kristus on kapteeni. Jo vanhan ajan kirkollisiin opettajiin kuulunut Hippolytos käytti tätä vertausta todeten: MAAILMA ON MERI, JOLLA KIRKKO PURJEHTII KUIN LAIVA, mutta aallot eivät voi sitä tuhota. Laivan mastona on risti, koska pelastus on Jeesuksen ristin varassa, mutta samalla ilmaistaan, että Kristus itse on mukana kirkkonsa elämässä ja OHJAA SEN TAIVAASEEN.
Ilm.18
19 Ja he heittivät tomua päänsä päälle ja huusivat itkien ja surren ja sanoivat: "VOI, VOI SITÄ SUURTA KAUPUNKIA, JONKA KALLEUKSISTA RIKASTUIVAT KAIKKI, JOILLA OLI LAIVOJA MERELLÄ, KUN SE YHDESSÄ HETKESSÄ TUHOUTUI!"
20 Riemuitse hänestä, taivas, ja te pyhät ja apostolit ja profeetat; sillä Jumala on hänet tuominnut ja kostanut hänelle teidän tuomionne.
21 Ja väkevä enkeli otti kiven, niinkuin SUUREN MYLLYNKIVEN, ja heitti sen mereen sanoen: "Näin heitetään kiivaasti pois Babylon, se suuri kaupunki, eikä sitä enää löydetä"...
23 EI LOISTA SINUSSA ENÄÄ LAMPUN VALO; ei kuulla sinussa enää *huutoa yljälle* eikä *huutoa morsiamelle*; sillä SINUN KAUPPIAASI OLIVAT MAAN MAHTAVIA , ja sinun velhoutesi villitsi kaikki kansat;
24 ja hänestä on löydetty profeettain ja pyhien veri ja kaikkien veri, jotka maan päällä ovat tapetut.Ilm.18:4
Ja minä kuulin toisen äänen taivaasta sanovan: "LÄHTEKÄÄ SIITÄ ULOS, TE MINUN KANSANI, ettette tulisi hänen synteihinsä o s a l l i s i k s i ja saisi tekin k ä r s i ä hänen vitsauksistansa. - Anonyymi00035
Anonyymi00034 kirjoitti:
Ilm.18:4
Ja minä kuulin toisen äänen taivaasta sanovan: "LÄHTEKÄÄ SIITÄ ULOS, TE MINUN KANSANI, ettette tulisi hänen synteihinsä o s a l l i s i k s i ja saisi tekin k ä r s i ä hänen vitsauksistansa.Hän antaa sataa, niin hyville kuin huonoillekin.
- Anonyymi00011
Kun herjaaminen lisääntyy, niin Jumala kaikkoaa.
- Anonyymi00012
Hellari sairas amerikan roskaa ! Pää sekaisin menee.
- Anonyymi00013
Anonyymi-ap 2026-05-25 10:37:44
Missä raamatunjakeessa sanotaan että Jeesus Kristus hyväksyisi laittomuuden ?
Olisiko helluntailaisten syytä katsoa peiliin...
+ totuuden puolesta +
kuules- totuuden puolesta- jahkaaja.
Tavallaan leikit JUMALAA JA TUOMRI- HENKI on tietenkin pyrkimys esittää vain lain merkitystä ja ikäänkuin rakennuksesi on luonnonmukaisen luontosi rakentama alttari.
Eikös vain?
MUTTA, kun tuossa temppelissäsi rikot yhtä kohtaa vastaan, olet itse rikkonut PYHYYTTÄ vastaan - siinä missä muutkin.
Eikö näin ole? Ainakin kirjoitukset sen kertovat, eli sinun pitäisi nähdä laintehtävä, sekä mitä on armo- ja missä PYHÄ HENKI itse opettaa ja vie voimana eteenpäin.
Sitten tuletkin siihen kohtaan, että hokaat olevasi - mikä olet ja armon kautta eläen- voi sydämesikin syyttää sinua, sinä muisat Golgatan sijaisuhrin täydellisen työn ja polvistus tämän armoistuimen eteen- Ole minulle syntiselle armollinen.
HUOMAAT, että taakka laista on otettu pois ja kiität armosta, sekä jätät tämänpäivän ymmärryksesi rakentaman lainkirjaimen sen arvoon ja ymmärrät- mitä armon merkitys on.
Tavallaan sinusta taitisi tulla, nyt edesmenneen Vapaakirkon pastorin tavasta puhua.
Hän ei koskaan syyttänyt ja osoitellut toisia siitä ja tuosta- ei- ei koskaan.
En ole Vapari- olen luterilainen- mutta tähän kiinnitin huomiota.
Tälle edesmenneelle armo- oli avautunut- ja lain - sekä armon vaa'aitus oli kohillaan ja otti itsensä siinä esimerkiksi- ei osoiellut syytöksiä. Ei.
Hänen puheistaan vuoti Elämänvettä itse Taivaan kartanoista, ja Elämänpuu oli asiana- Kristuksen sovittaja oli istumassa armoistuimella, sekä teki töitään Taivaan Ylimmäisenä pappina- rakentaen PYHÄSSÄ HENGESSÄ seurakuntaansa. Siinä seurakunnassa Elämänkirjaan tuli monet merkinnät.
Eli saarna oli kokemusperäisen armon ja uskon siivittämää Sanaa itse Luojan esikartanoista.....
MUTTA, hän on toimenkuvansa leivisköineen täyttänyt, sekä Herra on tämän palvelian kutsunut kotiin, herätettäväksi viimeisen pasuna- soiton jälkeen, sekä Ylienkelin äänen kuuluessa lunauksen mukaan. ja tässä muistan Sanan kautta häntä, vaikka olin toivonut hänen toimenkuvansa pituuden olevan pidempi.
Ihmisen ikä on vain rajattu- kun Elämänantaja ottaa hengen pois, tapakaisin, sielu nukahtaa kuoleman uneen, sekä ruumis maatuu- kun se on maasta otettu.
Siinä olisi palstan syyttäjä sormenosoittajapuhujille miettimistä.
Moni paukuttelee vain omia henkseleitä ja muut ovat kivitettäviä ja hyvin syntisiä, paitsi........ jaa- kukahan se on? - Anonyymi00014
Ei missään sanota että Jeesus Kristus hyväksyi panettelun eikä käskenyt tehdä siitä oikeaa uskoa. Tai antautua niin paholaisen käsiin.
- Anonyymi00015
Ilm.3:16 Sentähden ettäs pensiä olet, ja et kylmä etkä palava, rupean minä sinua minun suustani oksentamaan ulos. Biblia (1776)
- Anonyymi00016
1Moos.6:2 Niin Jumalan pojat näkivät ihmisten tyttäret kauniiksi, ja ottivat emänniksensä kaikista kuin he valitsivat. Biblia (1776) 2Piet.2:4. Juud.1:6.
- Anonyymi00017
Hes.25:14 Ja kostan jälleen Edomille minun kansani Israelin kautta, ja heidän pitää Edomin kanssa tekemän minun vihani ja hirmuisuuteni jälkeen; että heidän minun kostoni tunteman pitää, sanoo Herra, Herra.
- Anonyymi00018
Ei sellainen ole uskova, joka ei panettele kaikkea mikä liikkuu ja jos ei vielä panettele jopa Raamatun henkilöitä, jos ei jopa niissä pyhissä aposteleissa näe murhamiehen elkeitä. Voi vain kuvitella mikä on näkemys elävistä ihmistä. Jokainen heistä on silloin varmaan kansanmurhaaja. Paitsi tietenkin ne jotka sitä oikeasti tekevät.
Panettelu ja herjaaminen on vain omaa sokeutta, oman vajavaisuutensa näkemättömyyttä ja Jumalan Pyhän Hengen työn hylkäämistä. Paukutellaan lihan käsivarrella se mikä osataan ja unohdetaan se oikea Jumala joka on henki eikä kuollut kirjain. - Anonyymi00019
Jos tosiaan Paavali oli joidenkin mielestä murhamies pahimman mukaan, niin mitä mahtaa olla tämän päivän juutalaiset touhuineen sellaisen mielestä.
Voi mennä painokelvottoman tekstin puolelle. - Anonyymi00036
Hei ap !
Määritä eriseurainen !
Onko se:
Katolilainen ?
Luterilainen ?
Adventisti ?
Hellari ?- Anonyymi00038
Se on niin kovin helppoa huudella "eriseurainen", mutta kysymys kuuluukin nyt niin, että osuuko se huutelu omaan nilkkaan ?!
- Anonyymi00043
Tässä on luettelo Suomen eriseuraisista, mutta näiden ulkopuoleltakin löytyy paaaljooon lisäää eriseuraisia, kuten esim Jehovan todistajat, mormonit. lestadiolaiset jne jne...
Missionskyrkan i Finland
Suomen Adventtikirkko
Suomen helluntaikirkko
Suomen Metodistikirkko
Suomen Vapaakirkko
Yksityinen kreikkalais-katolinen yhdyskunta Viipurissa (uusi nimi: Ortodoksinen Pokrovan seurakunta) - Anonyymi00044
Anonyymi00043 kirjoitti:
Tässä on luettelo Suomen eriseuraisista, mutta näiden ulkopuoleltakin löytyy paaaljooon lisäää eriseuraisia, kuten esim Jehovan todistajat, mormonit. lestadiolaiset jne jne...
Missionskyrkan i Finland
Suomen Adventtikirkko
Suomen helluntaikirkko
Suomen Metodistikirkko
Suomen Vapaakirkko
Yksityinen kreikkalais-katolinen yhdyskunta Viipurissa (uusi nimi: Ortodoksinen Pokrovan seurakunta)Eli mihin eriseuraan sinä itse kuulut ?
- Anonyymi00046
Anonyymi00044 kirjoitti:
Eli mihin eriseuraan sinä itse kuulut ?
No en tietenkään mihinkään.
- Anonyymi00047
Anonyymi00046 kirjoitti:
No en tietenkään mihinkään.
MIssä sitten kokoonnut pyhien yhteydessä ?
Hepr. 10:25 Älkäämme jättäkö omaa seurakunnankokoustamme, niinkuin muutamien on tapana, vaan kehoittakaamme toisiamme, sitä enemmän, kuta enemmän näette tuon päivän lähestyvän. - Anonyymi00049
Anonyymi00047 kirjoitti:
MIssä sitten kokoonnut pyhien yhteydessä ?
Hepr. 10:25 Älkäämme jättäkö omaa seurakunnankokoustamme, niinkuin muutamien on tapana, vaan kehoittakaamme toisiamme, sitä enemmän, kuta enemmän näette tuon päivän lähestyvän."MIssä sitten kokoonnut pyhien yhteydessä ?"
No en missään, kun en tunne yhtään hedelmätöntä pyhää.
Ketkään ei näytä haluavan lähteä ulos "hedelmällisistä" eriseuroistaan, kun niiden korvasyyhyopit pönkittää niin omaa egoa. - Anonyymi00051
Anonyymi00049 kirjoitti:
"MIssä sitten kokoonnut pyhien yhteydessä ?"
Ketkään ei näytä haluavan lähteä ulos "hedelmällisistä" eriseuroistaan, kun niiden korvasyyhyopit pönkittää niin omaa egoa.Onko sinun hedelmät pyhiä ?
- Anonyymi00052
Anonyymi00051 kirjoitti:
Onko sinun hedelmät pyhiä ?
Minähän olen hedelmätön.
- Anonyymi00053
Anonyymi00049 kirjoitti:
"MIssä sitten kokoonnut pyhien yhteydessä ?"
Ketkään ei näytä haluavan lähteä ulos "hedelmällisistä" eriseuroistaan, kun niiden korvasyyhyopit pönkittää niin omaa egoa.Etkö tiedä sitä, että on ns. uloskutsuttuja, jotka kokoontuvat paikkakunnittain, kuulumatta siis mihinkään lahkoon ?
Olen itse vain ikäväkseni huomannut sen, että niistäkin helposti tulee vain uusia lahkoja.
Eli joku ottaa lihallisesti vallan ja sitten opettaa vain omaa oppiaan, eikä Raamatulliselle arvioinnille ole enää mitään tilaa.
Yksi paha esimerkki tuosta on Turussa toimiva Weijo Lindroosin "seurakunta", joka on ekysyksissä pahasti Weijon väärän Raamatun tulkinnan vuoksi. - Anonyymi00054
Anonyymi00053 kirjoitti:
Etkö tiedä sitä, että on ns. uloskutsuttuja, jotka kokoontuvat paikkakunnittain, kuulumatta siis mihinkään lahkoon ?
Olen itse vain ikäväkseni huomannut sen, että niistäkin helposti tulee vain uusia lahkoja.
Eli joku ottaa lihallisesti vallan ja sitten opettaa vain omaa oppiaan, eikä Raamatulliselle arvioinnille ole enää mitään tilaa.
Yksi paha esimerkki tuosta on Turussa toimiva Weijo Lindroosin "seurakunta", joka on ekysyksissä pahasti Weijon väärän Raamatun tulkinnan vuoksi."Etkö tiedä sitä, että on ns. uloskutsuttuja, jotka kokoontuvat paikkakunnittain, kuulumatta siis mihinkään lahkoon ?
Olen itse vain ikäväkseni huomannut sen, että niistäkin helposti tulee vain uusia lahkoja."
Tämäpä juuri. - Anonyymi00055
Anonyymi00054 kirjoitti:
"Etkö tiedä sitä, että on ns. uloskutsuttuja, jotka kokoontuvat paikkakunnittain, kuulumatta siis mihinkään lahkoon ?
Olen itse vain ikäväkseni huomannut sen, että niistäkin helposti tulee vain uusia lahkoja."
Tämäpä juuri.Onhan se toki vaikeaa, kun monilla on ns. "vanhinten perinnäissäännöt" rasitteena, eikä niitä ole koskaan oikeasti itse koeteltu Sanalla ja Hengen opetuksessa.
Tätä ei moni oikeasti ymmärrä syvemmin:
Fil. 3:16 Kunhan vain, mihin saakka olemme ehtineetkin, vaellamme samaa tietä!
Tuo antaa kuitenkin tilaa kasvulle, mutta ei siis kenenkään meistä tule väittää varmaksi asioita, joita oikeasti emme vielä ymmärrä.
Eli en väitä varmaksi, mutta nyt ja tässä näkemykseni on tämä, mutta jos saan lisää tietoa ja ymmärrystä, niin olen valmis sitä vastaanottamaan.
Olen itse tuolla asenteella liikkeellä ja olen paljon siten ja sen kautta uutta saanut oppia.
Mutta AINA koetellaan Sanalla, Herra on Totuus, ihmiset erehtyväisiä, niin minäkin ! - Anonyymi00056
Anonyymi00054 kirjoitti:
"Etkö tiedä sitä, että on ns. uloskutsuttuja, jotka kokoontuvat paikkakunnittain, kuulumatta siis mihinkään lahkoon ?
Tämäpä juuri.Sori, mutta se pitää vielä sanoa, että olemme kaikki oppimassa ja kasvamassa Totuuteen, joten ei tule olla liian ankara niille, jotka eivät ole kasvussa samalla tasolla, kuin itse kuvittelemme olevamme.
Eli Herra kasvattaa ja opettaa meitä ajallamme, eli sitä mukaa kuin olemme valmiit ottamaan tietynlaista opetusta vastaan.
Siis eihän peruskoulun ala-asteelaiselta voi millään vaatia yliopisto tason ymmärrystä.
Toki on turhauttavaa se, kun jotkut eivät opi vuosienkaan jälkeen, mutta sekin pitää tavallaan hyväksyä, jos siis on lusikalla annettu, ei voi kauhalla vaatia, kuitenkin Paavali kirjoittaa näinkin kuitenkin ihan Rakkaudessa:
Hepr. 5:12 Sillä te, joiden olisi jo aika olla opettajia, olette taas sen tarpeessa, että teille opetetaan Jumalan sanojen ensimmäisiä alkeita; te olette tulleet maitoa tarvitseviksi, ei vahvaa ruokaa.
Kuitenkin siis on siitä kyse noiden imeväisten kohdalla, ettei heitä ole oikein totuteltu vahvaan ruokaan.
Eli syy on osin ns. "vanhemmissa", ja heidän omassa toiminnassaan.
Nykyään ei ola niitä vanhempia, vaan kasvamattomia, eikä kasvamaton voi auttaa toista aikuisuuteen, kun ei itsekkään ole vielä sitä saavuttanut, eikä siten osaa kertoa ja opastaa siihen aikuisuuteen.
Olemme siis nykyään tässä ikävässä tilanteessa:
Jes. 3:4 Ja minä panen nuorukaiset heille päämiehiksi, ja pahankuriset hallitsevat heitä.
Jes. 3:12 Minun kansani käskijät ovat lapsia, ja naiset sitä hallitsevat. Kansani, sinun johtajasi ovat eksyttäjiä, he ovat hämmentäneet sinun polkujesi suunnan.
Tämähän on todellisuus nykyään Suomessa, ikävä kyllä. - Anonyymi00057
Anonyymi00052 kirjoitti:
Minähän olen hedelmätön.
Omien hedelmien arviointi ei kuulu itselle, ne näkevät lähimmäiset ja todellisesti vain Herra itse.
Ja moni siis ei itsekkään tiedosta asioiden oikeaa tilannetta, sen kertoo Sana hyvin:
31 Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle.
32 Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista.
33 Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle.
34 Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
35 Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;
36 minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'
37 Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?
38 Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut?
39 Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'
40 Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'.
41 Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.
42 Sillä minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda;
43 minä olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne; minä olin alaston, ja te ette vaatettaneet minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet minua katsomassa.'
44 Silloin hekin vastaavat sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai outona tai alastonna tai sairaana tai vankeudessa, emmekä sinua palvelleet?'
45 Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle'.
46 Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään." - Anonyymi00065UUSI
Anonyymi00057 kirjoitti:
Omien hedelmien arviointi ei kuulu itselle, ne näkevät lähimmäiset ja todellisesti vain Herra itse.
Ja moni siis ei itsekkään tiedosta asioiden oikeaa tilannetta, sen kertoo Sana hyvin:
31 Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle.
32 Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista.
33 Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle.
34 Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
35 Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;
36 minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'
37 Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?
38 Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut?
39 Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'
40 Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'.
41 Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.
42 Sillä minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda;
43 minä olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne; minä olin alaston, ja te ette vaatettaneet minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet minua katsomassa.'
44 Silloin hekin vastaavat sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai outona tai alastonna tai sairaana tai vankeudessa, emmekä sinua palvelleet?'
45 Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle'.
46 Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään.""Omien hedelmien arviointi ei kuulu itselle, ne näkevät lähimmäiset ja todellisesti vain Herra itse."
Hengellisessä mielessä kaikki ovat hedelmättömiä, suurin osa ei vaan todella tajua sitä.
Gal.4 (1992 käännös)
Hagar ja Saara
21 Te, jotka tahdotte elää lain alaisuudessa, vastatkaa: ettekö kuule, mitä laki sanoo?
22 Pyhissä kirjoituksissa kerrotaan, että Abrahamilla oli kaksi poikaa, joista toisen synnytti orjatar, toisen vapaa nainen. [1. Moos. 16:15, 21:2]
23 Orjattaren poika syntyi **luonnonjärjestyksen mukaisesti**, vapaan naisen poika sen sijaan **lupauksen voimasta**. [1. Moos. 16:4, 17:16]
24 Tämä on **vertauskuva**. Naisilla tarkoitetaan **kahta liittoa**. Toinen on Siinainvuoren liitto, joka synnyttää orjuuteen, ja se on Hagar. [Jer. 31:32; Gal. 5:1; Hepr. 8:9]
25 Hagar tarkoittaa Arabiassa olevaa Siinainvuorta, ja sitä vastaa nykyinen Jerusalem, joka lapsineen elää orjuudessa.
26 Mutta TAIVAALLINEN JERUSALEM on vapaa, ja se on meidän äitimme. [Hepr. 12:22; Ilm. 3:12, 21:2,10]
27 Onhan kirjoitettu: -- ILOITSE, SINÄ HEDELMÄTÖN, JOKA ET SYNNYTÄ! Riemuitse ja huuda, sinä joka et tunne synnytystuskia! Sillä yksinäisellä on paljon lapsia, enemmän kuin sillä, jolla on mies. [Jes. 54:1]
28 Veljet, te olette lupauksen lapsia, niin kuin Iisak oli. [Room. 9:8]
29 Niin kuin **LUONNONJÄRJESTYKSEN MUKAISESTI SYNTYNYT** silloin vainosi **HENGEN VAIKUTUKSESTA SYNTYNYTTÄ**, niin on laita nytkin.
30 Mutta mitä pyhät kirjoitukset sanovatkaan? "Aja pois orjatar ja hänen poikansa, sillä orjattaren poika ei saa jakaa perintöä vapaan naisen pojan kanssa." [1. Moos. 21:10]
31 Me emme siis, veljet, ole orjattaren vaan vapaan naisen lapsia. [Gal. 3:29]
Haagar on vertauskuva siitä, mitä ihminen kykenee tekemään omassa lihassaan eli omassa voimassaan. Se on siis ihmiselle aivan mahdollista toteuttaa, kuten hedelmällisen Haagarin synnyttää Aabrahamille lapsi tai ihmisten perustaa Israel-niminen valtio eli "Haagar-Jerusalem" Gal.4:25, joka sotii koko ajan, tuhoaa kaiken tiellään olevan ja tappaa avuttomia siviilejä ja lapsia.
Saara taas on vertauskuva siitä, että tarvitaan yliluonnollinen ihme, jotta jokin asia toteutuisi. Aabraham ja Saara olivat molemmat yli-ikäisiä eli Saara oli jo täysin hedelmätön, joten yhteisen lapsen saaminen luonnollisin keinoin oli heille aivan MAHDOTONTA toteuttaa.
EPÄUSKOSSAAN Aabraham ja Saara turvautuivat ensin orjatar Haagariin ja saivat lapsen hänen avullaan, mutta tämä lapsi eli Ismael ei ollut se Jumalan lupaama lapsi. Myöhemmin he saivat Jumalan lupaaman lapsen eli Iisakin, jonka syntymä oli siis JUMALAN TEKEMÄ IHME.
Mitä tulee näihin eriseuroihin, niin nämä ovat epäuskoisten ihmisten yrityksiä toteuttaa Jumalan lupauksia omassa voimassaan. Tuloksena on "suuri Babylon" eli valtava määrä erinimisiä "ainoita oikeaoppisia" eriseuroja.
Ilm.17
5 Hänen otsassaan oli nimi, jolla on salainen merkitys: "Suuri Babylon, maailman porttojen ja iljetysten ÄITI."* [Babylon on Rooman peitenimi.][Dan. 4:27; Ilm. 14:8]
6 Minä näin, että nainen oli juopunut pyhien verestä ja Jeesuksen todistajien verestä, ja hämmästyin suuresti hänet nähdessäni. [Ilm. 6:9,10, 12:11, 16:6]
Ne eivät ole se Jumalan lupaama JUMALAN HENGESTÄ SYNTYNYT SEURAKUNTA ELI "UUSI JERUSALEM", jota Aabrahamkin Hebrealaiskirjeen mukaan odotti.
Hebr.11
8 Uskon kautta oli Aabraham kuuliainen, kun hänet kutsuttiin lähtemään siihen maahan, jonka hän oli saava perinnöksi, ja hän lähti tietämättä, minne oli saapuva.
9 Uskon kautta hän ***eli muukalaisena lupauksen maassa niin kuin vieraassa maassa***, asuen teltoissa Iisakin ja Jaakobin kanssa, jotka olivat saman lupauksen perillisiä;
10 SILLÄ HÄN ODOTTI SITÄ KAUPUNKIA, JOLLA ON PERUSTUKSET JA JONKA RAKENTAJA JA LUOJA ON JUMALA.
11 Uskon kautta sai Saarakin voimaa suvun perustamiseen, vieläpä yli-ikäisenä, koska hän piti luotettavana sen, joka oli antanut lupauksen.
12 Sen tähden syntyikin yhdestä miehestä, vieläpä kuolettuneesta, niin suuri paljous, kuin on tähtiä taivaalla ja kuin meren rannalla hiekkaa, epälukuisesti.
13 Uskossa nämä kaikki kuolivat eivätkä luvattua saavuttaneet, vaan kaukaa he olivat sen nähneet ja sitä tervehtineet ja tunnustaneet olevansa vieraita ja muukalaisia maan päällä.
14 Sillä jotka näin puhuvat, ilmaisevat etsivänsä isänmaata.
15 Ja jos he olisivat tarkoittaneet sitä maata, josta olivat lähteneet, niin olisihan heillä ollut tilaisuus palata takaisin;
16 ***mutta nyt he pyrkivät parempaan, se on TAIVAALLISEEN.*** Sentähden Jumala ei heitä häpeä, vaan sallii kutsua itseään heidän Jumalaksensa; sillä HÄN ON VALMISTANUT HEILLE KAUPUNGIN.
Gal.4
26 Mutta TAIVAALLINEN JERUSALEM on vapaa, ja se on MEIDÄN ÄITIMME . [Hepr. 12:22; Ilm. 3:12, 21:2,10]
27 Onhan kirjoitettu: -- ILOITSE, SINÄ HEDELMÄTÖN, JOKA ET SYNNYTÄ! Riemuitse ja huuda, sinä joka et tunne synnytystuskia! Sillä yksinäisellä on paljon lapsia, enemmän kuin sillä, jolla on mies. [Jes. 54:1]
- Anonyymi00037
Jeesus oli AntiKristus ja elämme paholaisen valtakuntaa.
- Anonyymi00050
Pyhien herjaajien kokoontumisajot.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 100822
Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL
Martina on kasvattanut fiksun tyttären.361770Mä olen tosi
Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui38589- 64560
- 46550
- 30546
- 66536
Omituiset kuntayhtymän vieraat festareilla
Mitähän Pekka Iivari teki kuntayhtymän vieraana festareilla? Harvemmin tällaiset tilaisuudet ovat ns. avec- tyyppisiä ei48527Jos se onkin niin
Että me molemmat kaivataan toisiamme. Odotetaan sitä näkemistä. Ollaan mustasukkaisia ja mietitään, että kenen kanssa se27522En minä tule koskaan ottamaan sinuun yhteyttä
Että siinä ole vaan rauhassa ilman minua koko loppuelämäsi ajan.25520