Rakastavatko he lapsiaan vaikka eivät kaikkia lasten tekoja hyväksyisikään? Eikö Jumala toimisi samalla tavalla?
Ovatko vanhemmat lastensa "armoautomaatteja"?
15
111
Vastaukset
- Anonyymi00001UUSI
Matt 18:
21 Silloin Pietari tuli Jeesuksen luo ja sanoi: "Herra, jos veljeni yhä uudestaan tekee väärin minua kohtaan, niin kuinka monta kertaa minun on annettava hänelle anteeksi? Peräti seitsemän kertaako?" [18:21,22: Luuk. 17:4]
22 "Ei seitsemän, vaan seitsemänkymmentäseitsemän kertaa", vastasi Jeesus.
Eiköhän Jumalakin toimi näin?- Anonyymi00002UUSI
ArtoTTT
Me olemme ehtineet rikkoa jumalaa vastaan jo paljon useammin elämämme aikana, mikä ei tarkoita sitä etteikö katuva saisi anteeksi, mutta voiko isäkään mitään lapsensa väärille valinnoille, ei tuhlaajapojan isäkään voinut tai halunnut estää lastaan lähtemästä pois väärille teille. Vasta kun tuhlaajapoika palasi maailmasta takaisin Isän luo, hän siirtyi kuolemasta elämään.
Luuk. 15:
24Minun poikani oli kuollut mutta heräsi eloon, hän oli kadoksissa, mutta nyt hän on löytynyt.’ Niin alkoi iloinen juhla. - Anonyymi00008UUSI
Anonyymi00002 kirjoitti:
ArtoTTT
Me olemme ehtineet rikkoa jumalaa vastaan jo paljon useammin elämämme aikana, mikä ei tarkoita sitä etteikö katuva saisi anteeksi, mutta voiko isäkään mitään lapsensa väärille valinnoille, ei tuhlaajapojan isäkään voinut tai halunnut estää lastaan lähtemästä pois väärille teille. Vasta kun tuhlaajapoika palasi maailmasta takaisin Isän luo, hän siirtyi kuolemasta elämään.
Luuk. 15:
24Minun poikani oli kuollut mutta heräsi eloon, hän oli kadoksissa, mutta nyt hän on löytynyt.’ Niin alkoi iloinen juhla.Ajattelitko, että Jumalan kiroaminen auttaa?
- Anonyymi00013UUSI
22 "Ei seitsemän, vaan seitsemänkymmentäseitsemän kertaa", vastasi Jeesus.
Kyllä Jeesus näyttää edellyttävän meidän olevan suorastaan armoautomaatteja.
- Anonyymi00003UUSI
Luterilaisuudessa me joudumme tunnustamaan syntejämme kuolemaamme saakka, mutta Jumala on armollinen ja anttaa syntimme anteeksi uudestaan ja uudestaan. Aivan samalla tavalla toimivat lapsiaan rakastavat vanhemmat.
- Anonyymi00004UUSI
Mutta ei Jumala anna syntejä anteeksi automaattisesti tai minkään seremonian seurauksena:
"Joka syntinsä tunnustaa ja HYLKÄÄ, saa armon."! - Anonyymi00006UUSI
Anonyymi00004 kirjoitti:
Mutta ei Jumala anna syntejä anteeksi automaattisesti tai minkään seremonian seurauksena:
"Joka syntinsä tunnustaa ja HYLKÄÄ, saa armon."!Juu te menette helvettiin edelleenkin synteinenne Raamatun mukaan, ei auta vaikka kuinka palvoisi Jumalaa kirottuna kiroukseksi itsen puolesta, kun ei sillä ole enää taivasten valtakuntaakaan, kun on kirottu. Tämä logiikan kukkanen
- Anonyymi00009UUSI
Anonyymi00004 kirjoitti:
"Joka syntinsä tunnustaa ja HYLKÄÄ, saa armon."!Vanhempamme eivät hylänneet meitä vaikka emme olleet mitään enjeleitä. Samoin Jumalakaan ei hylkää meitä vaikka olemmekin syntisäkkejä, koska hän rakastaa meitä.
- Anonyymi00010UUSI
Anonyymi00004 kirjoitti:
"Joka syntinsä tunnustaa ja HYLKÄÄ, saa armon."!Tarkoitatko seremonioilla hihhuleitten kädennosto -rituaaleja?
- Anonyymi00005UUSI
No jos Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen ja uskovaisten paratiisissa oli Saatana, niin kenen kuvaksi uskovaiset luotiin?
- Anonyymi00007UUSI
Vaikka uskovaisilla, sen enempää kuin ateisteillakaan, ei toimi logiikka, voin kertoa, että Raamatussa kyllä toimii aukottomasti.
- Anonyymi00011UUSI
Luuk. 18:
Fariseus ja publikaani
9 Muutamille, jotka olivat varmoja omasta vanhurskaudestaan ja väheksyivät muita, Jeesus esitti tämän kertomuksen:
10 "Kaksi miestä meni temppeliin rukoilemaan. Toinen oli fariseus, toinen publikaani.
11 Fariseus asettui paikalleen seisomaan ja rukoili itsekseen: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten ole sellainen kuin muut ihmiset, rosvot, huijarit, huorintekijät tai vaikkapa tuo publikaani.
12 Minä paastoan kahdesti viikossa ja maksan kymmenykset kaikesta, siitäkin mitä ostan.'
13 Publikaani seisoi taempana. Hän ei tohtinut edes kohottaa katsettaan taivasta kohti vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen!'
14 "Minä sanon teille: hän lähti kotiinsa vanhurskaana, tuo toinen ei. Jokainen, joka itsensä korottaa, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se korotetaan." - Anonyymi00012UUSI
Ei vanhemmat välttämättä rakasta vaikka lapset ovat kilttejä. Voivat höyrytä omia asioitaan lapsista paljon välittämättä.
- Anonyymi00014UUSI
Kaikki vanhemmat eivät tietenkään rakasta lapsiaan ja aloituksessa varmasti tarkoitetaan sellasia vanhempia jotka rakastavat ja välittävät lapsistaan. Jumalastakin puhutaan rakastavana Jumalana.
- Anonyymi00015UUSI
Anonyymi00014 kirjoitti:
Kaikki vanhemmat eivät tietenkään rakasta lapsiaan ja aloituksessa varmasti tarkoitetaan sellasia vanhempia jotka rakastavat ja välittävät lapsistaan. Jumalastakin puhutaan rakastavana Jumalana.
Jumala om armoautomaatti, koska hänen rakkautensa on ansaitsematonta. Jos kaipaat Hänen rakkauttaan, SINÄ SAAT SEN.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 823165
- 751281
Kalasataman talossa lienee rakennusvirhe
Ei pitäisi olla mahdollista parvekkeen kautta tulipalon kiivetä katolle saakka kuin korkeintaan ylimmästä kerroksesta.1631181Kristillinen Kaste on syntisten kaste, ei itsensä uskoviksi julistaneiden kaste
Raamatun mukaan vain syntisyyden vuoksi kastetut saavat kasteen hyödyn, syntien anteeksisaamisen ja Pyhän Hengen lahjan2401030Kaipaatko nainen
Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd103961Venäjä teki mahtavan iskun Kiovaan?
Miksi Ukraina ei kykene tekemään Moskovaan yhtä mahtavia iskuja.310932- 43839
Milloin ymmärsit
Milloin tunnistit, että sinulle kirjoitetaan ja kuka kirjoittaa? Tarkka päivämäärä ja kellonaika 😉 Önnönnöö, jos ei os78825Nojatuoli !
Uutta kehiin, kun edellinen pikavauhtia täyttyi, pitäisikö kiittää näitä asian jouduttaneita? Pilvet leijaa, sadetta en124815- 92794