Miksi rukoillaan "Jeesuksen nimessä"? Kun rukouksen kohde on kaiketi Jeesus itse?
Vastaukset 32
- Anonyymi00001
Jeesus taisi mainita asiasta jotain.
- Anonyymi00002
No kerro. Onko kysymyksesäni taas jotakin vikaa?
- Anonyymi00003
Mitä se tarkoittaa rukoilla Jeesuksen nimessä?
Rukoileminen on epäluottamuslause rukoilijan epäjumalalle, koska rukoilija ei usko epäjumalansa osaavan tehdä oikeita päätöksiä.
Sanoisin rukouksen olevan sama kuin menetetty taivaspaikka.- Anonyymi00004
Kaikkitietävä Herra Sebaot tiesi jokaisen tulevan ihmisen kaikki ajatukset ja teot jo ennen ensimmäisen ihmisen luomista, joten ainakin ääneen rukoilu on tässä mielessä turhaa ja kun Herra Sebaot tiesi kaikki elämämme päivät ja kohtalomme jo ennen syntymäämme, niin eletään vaan sen suunnitelman mukaan anomatta siihen muutoksia.
- Anonyymi00005
Siitä ääneen ja julkisesti rukoilusta Jeesus juuri sanoi ettei salattu Jumala sellaisia rukouksia kuulee, vaan ne rukoukset, jotka rukoillaan yksin kammiossa, niin ne salattu Jumala kuulee.
- Anonyymi00028
Eihän herra sebaot tiedä että ei ole Jumala vaikka itseään sellaisena pitääkin,joten minusta sinun herrasi ei ole kaikkitietävä.Minä en usko sinun kirjoitusta,pelkkää juutalais-kristillistä hölinää jossa ei ole järjen häivää saatika minkäänlaista totuutta,juutalaisten juonittelua se raamattu on ja siinä kirjassa narsistiset jeesus ja sen isä sebaot kerskuvat vääriä tekojaan.Minä erosin kirkosta,tee sinä samoin.
- Anonyymi00006
Semmonen narsisti se jeesus on,juu ja homo.
- Anonyymi00008
Rukoileminen on mitä suurinta itsensä pettämistä ja uskominen johonkin henkiolentoon toinen virhe ja harha. Jesse oli vain aikansa populisti joka keksi hyvä läpän jonka avulla sai itselleen helpon aseman tekemättä muuta kuin puhumalla paskaa, tosin meni sitten ahneudessaan liian pitkälle hallinto laittoi kylmäksi.
- Anonyymi00009
Jos/kun rukouksen kohde on Jeesus itse, niin eikö silloin voisi rukoilla Jeesusta vaikka Isän nimessä tai Pyhäm Hengen nimessä? Jotkuhan ajattelevat että ne kolme ovat samanarvoisia ja täysin samanlaisia. En ymmärrä pointtia miksi JEESUSTA rukoilaan JEESUKSEN nimessä? Eihän siinä ole mitään järkeä! Ei kukaan rukoile Erkkiä Erkin nimessä.
- Anonyymi00010
Tärkeintä tietenkin oli mennä sinne kammioon yksin rukoilemaan salattua Jumalaa.
Siis jos haluaa että salattu Jumala kuulee.
Näkyvästi saa ladella pitkiä rukouksia kyllä, mutta ei salattu Jumala niitä kuule.
- Anonyymi00011
Koska meillä ihmisillä ei ole yhtään mitään saatavaa Jumalalta ilman Jeesusta. Siksi pyydämme Jeesuksen nimessä Taivaan Isältä sitä mitä tarvitsemme, kiitoksen kanssa. Omalla nimellämme, emme ansaitse yhtään mitään.
Efesolaiskirje 2:8-10 FB38
[8] Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta — se on Jumalan lahja — [9] ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi. [10] Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme.
Tituskirje 3:3-7 FB38
[3] Olimmehan mekin ennen ymmärtämättömiä, tottelemattomia, eksyksissä, moninaisten himojen ja hekumain orjia, elimme pahuudessa ja kateudessa, olimme inhottavia ja vihasimme toisiamme. [4] Mutta kun Jumalan, meidän vapahtajamme, hyvyys ja ihmisrakkaus ilmestyi, [5] pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta, [6] jonka Hengen hän runsaasti vuodatti meihin meidän Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen kautta, [7] että me vanhurskautettuina hänen armonsa kautta tulisimme iankaikkisen elämän perillisiksi toivon mukaan.
Kolossalaiskirje 3:17 FB38
[17] Ja kaikki, minkä teette sanalla tai työllä, kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen Isää Jumalaa hänen kauttansa.
Jeesuksen nimeen vedoten me myönnymme siihen, ettei meillä itsellämme ole mitään oikeutta pyytää Jumalalta mitään. Että olemme omana itsenämme kelvottomia kadotukseen kuuluvia syntisiä, mutta Jeesuksessa on armo, jonka kautta me voimme pyytää Jumalalta ja vedota häneen.
Roomalaiskirje 3:10-25 FB38
[10] niinkuin kirjoitettu on: "Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan, [11] ei ole ketään ymmärtäväistä, ei ketään, joka etsii Jumalaa; [12] kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on, ei yhden yhtäkään. [13] Heidän kurkkunsa on avoin hauta, kielellänsä he pettävät, kyykäärmeen myrkkyä on heidän huultensa alla; [14] heidän suunsa on täynnä kirousta ja katkeruutta. [15] Heidän jalkansa ovat nopeat vuodattamaan verta, [16] hävitys ja kurjuus on heidän teillänsä, [17] ja rauhan tietä he eivät tunne. [18] Ei ole Jumalan pelko heidän silmäinsä edessä." [19] Mutta me tiedämme, että kaiken, minkä laki sanoo, sen se puhuu lain alaisille, että jokainen suu tukittaisiin ja koko maailma tulisi syylliseksi Jumalan edessä; [20] sentähden, ettei mikään liha tule hänen edessään vanhurskaaksi lain teoista; sillä lain kautta tulee synnin tunto. [21] Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia, [22] se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta. [23] Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla [24] ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, [25] jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
Tuossakaan ei sanota, että kaikki muut paitsi uskonlahkoon kuuluvat ovat olleet Jumalan kirkkautta vailla, vaan että kaikki ovat olleet.
Se että Jeesus on Jumala, ei muuta tätä periaatetta mihinkään. Jumalalla on monia muitakin nimiä. Mutta Jeesus on se nimi jonka hän on itselleen antanut, ja jonka kautta pelastutaan tässä ajassa.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17720814/jeesuksen-jumaluus-raamatussa-
Jumala on tehnyt pelastuksen niin, että se tapahtuu häneb lihaksitulemuksen kautta, jossa hän kuoli meidän syntiemme tähden ja nousi kuolleista ihmismuodossa. Jeesuksen nimessä me vetoamme siihen kuka Jeesus on ja mitä hän on tehnyt. Hänen vanhurskauteen, emmekä omaamme, jota ei ole.- Anonyymi00012
....
Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia, [22] se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat;
Jumalan vanhurskaus = Jeesuksen vanhurskaus, siksi Raamatussa Jumalan vanhurskaus luvataan sille joko Herraan Jeesukseen uskoo.
Filippiläiskirje 3:8-9 FB38
[8] Niinpä minä todella luen kaikki tappioksi tuon ylen kalliin, Kristuksen Jeesuksen, minun Herrani, tuntemisen rinnalla, sillä hänen tähtensä minä olen menettänyt kaikki ja pidän sen roskana — että voittaisin omakseni Kristuksen [9] ja minun havaittaisiin olevan hänessä ja omistavan, ei omaa vanhurskautta, sitä, joka laista tulee, vaan sen, joka tulee Kristuksen uskon kautta, sen vanhurskauden, joka tulee Jumalasta uskon perusteella;
Kristuksen voittaminen omaksi = Jumalan vanhurskauden omistaminen. Kristus = Jumalan vanhurskaus syntisille ihmisille. Jos Kristus ei olisi Jumala ei hän voisi olla Jumalan vanhurskaus. Jumalan vanhurskaus on täysin puhdasta ja muuttumatonta pyhyyttä ja hyvyyttä. Ei sellaista ole kuin hänessä itsessään ja niissä joille hän sen antaa. - Anonyymi00013
....
Miksi emme rukoile Pyhän Hengen tai Taivaan Isän nimessä? Jeesuksen nimi on jo molempien nimi. Kyse on siitä, että Jeesus on se nimi, jonka alla Jumala toteutti pelastuksen tullessaan ihmiseksi. Jumala eli ihmisenä. Jeesuksen nimi ei ole mikään loitsu, vaan kyltti siihen persoonaan nimen takana. Siksi ei ole väliä miten se nimi lausutaan tai minkä kielen versiota käytetään, kunhan on vain selvää keneen viitataan. Joidenkin mukaan pitäisi käyttää Yeshua-muotoa, mutta tuo menee jo noituuden puolelle, jos ruvetaan etsimään täysin oikeaa tapaa lausua siinä toivossa, että Jumala kuulee. Persoona, keneen vetoamme, on se tärkein. - Anonyymi00018
Anonyymi00013 kirjoitti:
....
Miksi emme rukoile Pyhän Hengen tai Taivaan Isän nimessä? Jeesuksen nimi on jo molempien nimi. Kyse on siitä, että Jeesus on se nimi, jonka alla Jumala toteutti pelastuksen tullessaan ihmiseksi. Jumala eli ihmisenä. Jeesuksen nimi ei ole mikään loitsu, vaan kyltti siihen persoonaan nimen takana. Siksi ei ole väliä miten se nimi lausutaan tai minkä kielen versiota käytetään, kunhan on vain selvää keneen viitataan. Joidenkin mukaan pitäisi käyttää Yeshua-muotoa, mutta tuo menee jo noituuden puolelle, jos ruvetaan etsimään täysin oikeaa tapaa lausua siinä toivossa, että Jumala kuulee. Persoona, keneen vetoamme, on se tärkein.Eihän tuossa mitään persoonia edes ole, jos kaikki ovat yksi ja sama Jeesus.
- Anonyymi00014
jeesus voi sinua syntistä kun epäilit jumalaa ristillä , jumalani jumalani miksi minut hylkäsit 🤣
- Anonyymi00015
Ei hän epäillyt. Jeesus huusi, että hänen huutonsa kirjoitettaisiin. Hänen huutonsa ilmaisi, että hänet todella hylättiin ihmiskunnan sijasta ristillä. Ainoaa mahdollisuuttasi pelastukseen pilkkaat. Kun se olet sinä kenet Jumala hylkää synneistäsi, jos et Jeesukseen tule uskomaan.
Matteus 27:46 FB38
[46] Ja yhdeksännen hetken vaiheilla Jeesus huusi suurella äänellä sanoen: "Eeli, Eeli, lama sabaktani?" Se on: Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit?
Jeesus tiesi mikä hänen kohtalonsa oli:
Matteus 17:22-23 FB38
[22] Ja kun he yhdessä vaelsivat Galileassa, sanoi Jeesus heille: "Ihmisen Poika annetaan ihmisten käsiin, [23] ja he tappavat hänet, ja kolmantena päivänä hän nousee ylös". Ja he tulivat kovin murheellisiksi. - Anonyymi00016
Anonyymi00015 kirjoitti:
Ei hän epäillyt. Jeesus huusi, että hänen huutonsa kirjoitettaisiin. Hänen huutonsa ilmaisi, että hänet todella hylättiin ihmiskunnan sijasta ristillä. Ainoaa mahdollisuuttasi pelastukseen pilkkaat. Kun se olet sinä kenet Jumala hylkää synneistäsi, jos et Jeesukseen tule uskomaan.
Matteus 27:46 FB38
[46] Ja yhdeksännen hetken vaiheilla Jeesus huusi suurella äänellä sanoen: "Eeli, Eeli, lama sabaktani?" Se on: Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit?
Jeesus tiesi mikä hänen kohtalonsa oli:
Matteus 17:22-23 FB38
[22] Ja kun he yhdessä vaelsivat Galileassa, sanoi Jeesus heille: "Ihmisen Poika annetaan ihmisten käsiin, [23] ja he tappavat hänet, ja kolmantena päivänä hän nousee ylös". Ja he tulivat kovin murheellisiksi.....
1. Korinttilaiskirje 15:1-4 FB38
[1] Veljet, minä johdatan teidät tuntemaan sen evankeliumin, jonka minä teille julistin, jonka te myöskin olette ottaneet vastaan ja jossa myös pysytte [2] ja jonka kautta te myös pelastutte, jos pidätte siitä kiinni semmoisena, kuin minä sen teille julistin, ellette turhaan ole uskoneet. [3] Sillä minä annoin teille ennen kaikkea tiedoksi sen, minkä itse olin saanut: että Kristus on kuollut meidän syntiemme tähden, kirjoitusten mukaan, [4] ja että hänet haudattiin ja että hän nousi kuolleista kolmantena päivänä, kirjoitusten mukaan,
- Anonyymi00017
Olisi rehellisempää puhua omissa nimissä. Silloin olet vastuussa omista sanoista ja samalla tasolla yhteydessä kuulijoihin. Jeeesuksen nimissä viitataan yhteiseen uskoon ja Jeesukeen palvomiseen, mutta viestiin syntyy "minä-aukko". Uskomisessa on samanlainen "klappi" totuuden kanssa.
Ei meidän tarvitse aina tietää ja olla oikeassa. Kun ymmärtää ja tunnustaa erehtyneensä, astuu askeleen lähemmäs totuutta. Tai Jumalaa, jos niin haluaa sanoa.- Anonyymi00019
Pointti oli miksi rukoilla Jeesusta(kolminaisuutta?) Jeesuksen(Jumalan pojan) nimessä?
- Anonyymi00020
Kela ja usb tuskin sopii muutenkaan yhteen ja parannuksentekoon?
- Anonyymi00021
Jeesus taisi luvata vähän jopa liikoja siitä jos rukoilee ja eläessään sanoi että Jumalaa rukoillaan kammioissaan ja silloin Jumala kuulee ja vielä reilummin lupasi että jos rukoillaan Isää Hänen nimessään, niin taivas on avoinna.
Eivät ymmäärä rukousesta paljoakaan, jeesuksen nimeen rukoileminen on sitä että hän voi vain autaa henkilöä vaivoita, saurausista.
- Anonyymi00022
Mutta rukoillaanko siinä Jeesusta itseään?
Anonyymi00022 kirjoitti:
Mutta rukoillaanko siinä Jeesusta itseään?
Rukous on jumalan joka antaan poikansa kautta avun ihmiselle jos on jumalan mieleinen rukous, ei omien mielipiteite toteuttamista.
- Anonyymi00023
Jeesuksen nimessä pyydetään Jumalalta.
- Anonyymi00030
Mutta eikö Jeesuksessa asu jumalan koko täyteys eli koko kolminaisuus? Eikö tuossa rukoillakaan siis Jeesusta?
- Anonyymi00024
Yeshua nimessä,koska on Isän poika.Korotettu Jumalaksi koska hän on RAKKAUS !
Isä on RAKKAUS LÄHDE mutta kaikki ei ymmärtäneet sitä kuten Juutalaiset aikoinaan.
On sanottu,että RAKKAUS ON SUURIN !
Muslimit ei ymmärrä mitään,he ovat oikeasti typerän väivaltaisen ja pedofiiliin vallassa.
Islamiin uskovat,voi teitä pahan tietä kulkijoita.
Matkanne on pitkä koska suuntanne on ilman RAKKAUTTA !- Anonyymi00031
Eli Jeesus on rakkauslähteen poika ja siksi sen nimessä rukoillaan. Mutta kysymys oli miksi rukoilla Jeesusta itseään? Siis hänen omassa nimessään? Onko Jeesuksen nimi jotenkin eri asia kuin Jeesus itse?
- Anonyymi00027
Ei sitä jeesusta kannata rukoilla koska se on itsekäs ja ilkeä sekä itseään täynnä oleva narsisti. Erotkaa kirkoista hyvät ja oikea mieliset heterot.
- Anonyymi00029
Vain amerikan homoille myötämielisten tulee jäädä kirkkoon.
Jeesus tosin lupasi aika suureellisia sille, joka jotain pyytää Jumalalta Hänen nimessään.
Ei sitä voisi suoda vain homoille.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joko seuraava hallitus uskaltaa puuttua 7,5 viikon vuosilomiin
Onhan se törkeää eriarvoisuutta ja verovarojen törkeää tuhlausta.134762Kysymys
Pystyisitkö tutustuu kaverina tai alkaa parisuhteeseen skitsofreenikon kanssa? T.Skitosoaffektiivinen (parantunut) Ois197710Metsamanin muru kissa kuollut
Nyt siellä surraan muru kissaa päivä tolkulla,vaikka muuten ei oo välittänyt mitenkään siitä,kun joka videolla vaan mars102686Kyllä mä tiedän et me kuulutaan yhteen ja se on tähtiin kirjoitettu!!
En vain halua satuttaa sua. Olen aivan perseestä epävakaan ja ADHD oireiluin vuoksi. Ja kun olisi aika "vapauttaa" ne su47667Töysä otsikoissa
Töysässä takavarikoitu kaksi luvallista käsiasetta ammuskelun jälkeen!Näin media uutisoi!27651- 61629
- 47590
Tapailtaisko nainen
Meidän kotien puolessavälissä suunnilleen, vähä niinku salaa. Siinä on yks kiva paikka joka sopis hyvin. Mieheltä59535Mistäkö haaveilen
Tällä hetkellä. Siitä, että kohtaamme, vetovoima on jäljellä ja saisimme olla aivan kahden, ei tarvitsisi välittää mistä29531Kuinka hyvin kestäisit?
Oletko miettinyt, että mitä jos olisit pyöreä pullukka ja vielä ruma niin kestäisitkö vai masentuisitko?102520