Berliinin autokaupat

Nikkihiiri

Tervehdys autoilevat toverit! Tarkoitus olisi lähteä Berliinin lomalle ja tuoda tuliaisina Volvo V70.. Olisko kellään tietoa hyvistä ja ison valikoiman omaavista autokaupoista Berliinissä. Kovin olisin kiitollinen tiedoista.

5

4745

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Irvin Washington

Jos on uudehkosta Volvosta kyse, paras paikka aloittaa on tietysti Volvon merkkiliike:

Alfred Krauthahn GmbH
      Nestorstraße 27-29
      10709 Berlin-Wilmersdorf
      Telefon: 030 - 8960000
      Fax: 030 - 89600069
      E-Mail: [email protected]

Alfred Krauthahn GmbH
      Sophie-Charlotten-Str. 11
      14059 Berlin-Charlottenburg
      Telefon: 030 - 32001213
      Fax: 030 - 32001222

Autocenter Koch GmbH
      Marzahner Chaussee 219
      12681 Berlin
      Telefon: 030 54998870
      Fax: 030 549988799

Autocenter Koch GmbH
      Persiusstr. 7-8
      10245 Berlin-Friedrichshain
      Telefon: 030 29359224
      Fax: 030 29359223

Autohaus Jänsch GmbH
      Flottenstraße 24a
      13407 Berlin-Reinickendorf
      Telefon: 030-4089920
      Fax: 030-40899229

Muuten on aika vaikea sanoa mitään, koska kokemukseni mukaan käytettyjen autojen kaupat ovat ainakin keskustan tuntumassa pienehköjä, mutta useita vierekkäin. Voi yrittää katsoa mobile.de:n kautta, millä liikkeillä on paljon volvoja jne.

• Ystävä

Onnistuneen käytetyn auton kauppa syntyy parhaiten (Saksassakin) niin, että tiedät mitä haluat ja tunnet markkinat. Saksan autojen kohdalla tämä ennakko-opiskelu kannattaa tehdä hyvissä ajoin täällä kotosuomessa.

Eli tutki tarkoin Mobilen ja Autoscoutin tarjontaa haluamastasi automallista ja vuosimallista (mieluummin hieman pidemmän ajan kuluessa. Näin sinulle muodostuu selvempi käsitys mikä on tarjonta ja ennen kaikkea mikä on ns. oikea hintataso eri tyyppisillä myyjillä. Muista että jos esim. Scoutin sivuilta löytyy haulla 50 spekseihin sopivaa autoa, Saksassakin ne halvimmat ovat niitä huonoimpia ja kalleimmat ehkä ylihintaisia. Sieltä "sijaluvun" 20-40 paikkeilta on suurin mahdollisuus onnistua.

Hakukoneilla voi hakea sitten haluamaasi autoa Berliinistä tai sen ympäristöstä laittamalla alueen hakuehtoihin. Sitten kun löytyy kiinnostasvia yksilöitä, kannattaa myyjään ottaa yhtetyttä jo Suomesta käsin. Soittaminen on ylivoimaisesti paras tapa, jos ostaat saksaa tai löytyy sellainen kaveri. Isommissa liikkeissä voi englannillakin pärjätä.

Pyydä faxaamaan kopio rekisteriotteesta ja huoltokirjasta. Rekisteriotteesta näet omistajen määrän ja kotipaikat. Huoltokirjamerkinnät voi tarkistaa vaikka sähköpostilla ko. huoltoliikkeestä kohteliaasti kysymällä. Ainakin minulle vastasivat kohteliaasti. Toki kannattaa myös kysyä myyjältä, onko autoa kolaroitu ja pitääkö mittarin kilometrit paikkansa.

Eli vähintään yksi, mieluummin muutama poteentiaalinen auto valmiiksi katsottuna ennen lähtöä. Voit kertoa tulevasi katsomaan ja mikäli auto vastaa paikanpäällä siitä annetuja tietoja ja mielikuvaa niin ei kuin ostamaan. Kaupan voi jopa tehdä jokseenkin valmiiksi (tinkimisineen ja vientikilpi ja -vakuutusmaksupalveluista sopimisineen) jo täältä käsin ja sitten vaan enää paikan päälle katsomaan.

Kannattaa muistaa, että saksalaiseen kauppakirjaan merkitään aina, mikäli autoa on kolaroitu. Kauppakirjassa on myös mittarilukeman lisäksi erillinen kohta ajetuille kilomtetreille, johon myyjä ei voi merkitä "ei tiedossa", ellei nimen omaan olla myymässä ja ostamassa tällaista epäkuranttia ja hinnaltaan siksi halpaa autoa.

• vaihtoautot löytyvät...

...Zweite Hand/Autohandel lehdestä, joka painettuna on melkoinen pumaska! Käytännössä kaikki Berliinissä liikkeiden ja yksityisten myynissä olevat autot löytyvät siitä. Kyseessä on siis Berliinin autojen "Keltainen Pörssi". Ko. lehden nettiversio löytyy osoitteesta:

http://www.zh-autos.de/index.php?producer=0

Jos olet valmis maksamaan hieman palvelusta voin toimittaa sinulle tietystä yksilöstä haluamaasi lisätietoa paikallisen agenttini kautta. Hän voi jopa käyttäa tietyn auton paikallisella autotohtorilla. Myös lehden uusimman painetun version voimme toimittaa sinulle postin viiveellä pientä korvausta vastaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      66
      4195
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      46
      3969
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      36
      3482
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      2893
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      34
      2719
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      14
      2522
    7. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2134
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      12
      1226
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      145
      1157
    10. Mitä ajattelet

Mies minusta tänään?
      Ikävä
      80
      1006
    Aihe