Jesaja 53:4,5
”Mutta totisesti, meidän sairautemme hän kantoi, meidän kipumme hän sälytti päällensä. Me pidimme häntä rangaistuna, Jumalan lyömänä ja vaivaamana,
mutta hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden. Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut.”
Jeesus otti meille kuuluvan rangaistuksen.
42
239
Vastaukset
- Anonyymi00001
Totisesti hän kantoi meidän sairautemme, ja meidän kipumme hän sälytti päällensä; mutta me pidimme hänen Jumalalta rangaistuna, piestynä ja vaivattuna.
Vaan hän on haavoitettu meidän pahain tekoimme tähden, ja meidän synteimme tähden on hän hosuttu. Rangaistus on hänen päällänsä, että meillä rauha olis, ja hänen haavainsa kautta olemme me parannetut. - Anonyymi00003
Höpö höpö. Itse se pöljäili itsensä tolpan nokkaan. Ihan maallisista rötöksistä.
Tautien ja kipujen suheen siitä ei ole ollut koskaan mihinkään. No ehkä plasebovaikutusta, hämäystä.- Anonyymi00019
Kommenttisi kertoo, miten suuressa ja syvässä hengellisessä pimeydessä sinä olet.
- Anonyymi00030
Anonyymi00019 kirjoitti:
Kommenttisi kertoo, miten suuressa ja syvässä hengellisessä pimeydessä sinä olet.
Suomi onkin pakanamaa.
- Anonyymi00040
Anonyymi00019 kirjoitti:
Suattaapi se siltä näyttää, kun tynnörin reiästä maailmaa kahtelloo.
- Anonyymi00004
Sapatti ei ole maallinen rötös.
Harhaoppia syötetään. - Anonyymi00005
Siinä puhutaan Israelin heimon sukukunnista.
Matt. 15:24
Hän vastasi ja sanoi: "Minua ei ole lähetetty muitten kuin Israelin huoneen kadonneitten lammasten tykö".
Room. 11:26
ja niin kaikki Israel on pelastuva, niinkuin kirjoitettu on: "Siionista on tuleva pelastaja, hän poistaa jumalattoman menon Jaakobista.- Anonyymi00006
1. Kor.10
1 Sillä minä en tahdo, veljet, pitää teitä tietämättöminä siitä, että isämme olivat kaikki pilven alla ja kulkivat kaikki meren läpi
2 ja saivat kaikki kasteen Moosekseen pilvessä ja meressä
3 ja söivät kaikki samaa hengellistä ruokaa
4 ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus.
Hes. 36:27
Henkeni minä annan teidän sisimpäänne ja vaikutan sen, että te vaellatte minun käskyjeni mukaan, noudatatte minun oikeuksiani ja pidätte ne. - Anonyymi00020
Väärin Teuvo! Jeesuksen sovituskuolema koskee kaikkia. Siis KAIKKIA.
Huono juttu, ettei se sinulle kelpaa. - Anonyymi00035
Anonyymi00020 kirjoitti:
Väärin Teuvo! Jeesuksen sovituskuolema koskee kaikkia. Siis KAIKKIA.
Huono juttu, ettei se sinulle kelpaa.Aikuisten oikeasti, Jeesus on merkittävä kuin
Harry Potter tai Sinuhe Egyptiläinen.
- Anonyymi00007
Kaste Kristuksen omaksi.
Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus.
Kristus on se Kallio ei Pietari. - Anonyymi00008
Israelin heimon jälkeläisillä on erilaisia lupauksia kuin pakanoille.
Ei ne sinetillä merkityt mitään Jehovantodistajia ole, vaan Israelin heimon jälkeläisiä:
Ilm. 7:4
Ja minä kuulin sinetillä merkittyjen luvun, sata neljäkymmentä neljä tuhatta merkittyä kaikista Israelin lasten sukukunnista: - Anonyymi00009
Pakanat tappoivat Jeesuksen ja siitä on heille seurauksia.
Luuk. 18:32
Hänet annetaan pakanoiden käsiin, häntä pilkataan ja häpäistään ja hänen päälleen syljetään, ja he ruoskivat häntä ja tappavat hänet. Mutta kolmantena päivänä hän nousee kuolleista.- Anonyymi00010
Pakanat pesi kätensä Jeesuksen tuomitsemisesta.
- Anonyymi00012
Anonyymi00010 kirjoitti:
Pakanat pesi kätensä Jeesuksen tuomitsemisesta.
Pakanat ei voi pestä käsiään, koska he tappoivat Jeesuksen.
Hänet annetaan pakanoiden käsiin, häntä pilkataan ja häpäistään ja hänen päälleen syljetään, ja he ruoskivat häntä ja tappavat hänet. Mutta kolmantena päivänä hän nousee kuolleista.
Pakanat opettaa korvaustelogiaa.
Korvausteologia (eli supersessionismi) on teologinen näkemys, jonka mukaan kristillinen kirkko on korvannut Israelin (juutalaiset) Jumalan valittuna kansana ja ottanut haltuunsa sille Raamatussa annetut lupaukset. - Anonyymi00016
Anonyymi00012 kirjoitti:
Pakanat ei voi pestä käsiään, koska he tappoivat Jeesuksen.
Hänet annetaan pakanoiden käsiin, häntä pilkataan ja häpäistään ja hänen päälleen syljetään, ja he ruoskivat häntä ja tappavat hänet. Mutta kolmantena päivänä hän nousee kuolleista.
Pakanat opettaa korvaustelogiaa.
Korvausteologia (eli supersessionismi) on teologinen näkemys, jonka mukaan kristillinen kirkko on korvannut Israelin (juutalaiset) Jumalan valittuna kansana ja ottanut haltuunsa sille Raamatussa annetut lupaukset.Pakanoissa on Kainin merkki.
- Anonyymi00031
Sinunkin syntiesi takia Jeesus ristiinnaulittiin.
- Anonyymi00036
Anonyymi00031 kirjoitti:
Sinunkin syntiesi takia Jeesus ristiinnaulittiin.
Jeesus oli rikollinen. Jouti mennä.
- Anonyymi00011
Ei ketään suoraan taivaaseen temmata. Kaikki joutuu tilille tekemisistään, mitä on eläissän tehnyt.
1. Piet. 1:17
Ja jos te Isänänne huudatte avuksi häntä, joka henkilöön katsomatta tuomitsee kunkin hänen tekojensa mukaan, niin vaeltakaa pelossa tämä muukalaisuutenne aika.- Anonyymi00032
Myös aviorikoksesta joutuu tekemään tiliä.
- Anonyymi00037
Anonyymi00032 kirjoitti:
Myös aviorikoksesta joutuu tekemään tiliä.
Joutuuko rekonstruoimaan tilanteen?
- Anonyymi00013
Raamatun mukaan kansojen ja yksittäisten ihmisten kohtalot riippuvat siitä, miten he suhtautuvat Jumalan valittuun kansaan Israeliin ja sen kansalaisiin.
Sak. 2:12
Herra Sebaot on oman kunniansa tähden lähettänyt minut niiden kansojen luo, jotka ovat ryöstäneet teitä. Hän sanoo niille näin: -- Joka koskee minun kansaani, se koskee minun silmäterääni. [5. Moos. 32:10; Ps. 17:8]
Jeesus tarkoittaa "veljellä" toista Juutalaista.
Matt. 25:40
Kuningas vastaa heille: 'Totisesti: kaiken, minkä te olette tehneet yhdelle näistä vähäisimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.' - Anonyymi00014
Paavalikin joutuu tilille Juutalaisten pyhien miesten joukkosurmista.
Ap. t. 26:10
Niinkuin minä myös tein Jerusalemissa, ja salpasin monta pyhää vankihuoneisiin, kuin minä ylimmäisiltä papeilta olin saanut vallan; ja kuin he tapettiin, mielistyin minä heidän tuomioonsa.- Anonyymi00033
Paavali sai Jeesuksen armon.
Kysymys sinulle: milloin annat Jeesuksen armahtaa itsesi?
- Anonyymi00015
Jaak. 2:25
Juuri tekojensa ansiosta portto Rahabkin osoittautui vanhurskaaksi, kun otti sanansaattajat luokseen ja auttoi heidät pois toista tietä. [Joos. 6:25; Hepr. 11:31]
1. Piet. 1:17
Ja jos kerran te rukoillessanne kutsutte Isäksi häntä, joka puolueettomasti tuomitsee kunkin hänen tekojensa mukaan, niin eläkää jumalanpelossa tämä muukalaisuutenne aika. [Fil. 2:12]
Ilm. 2:23
Hänen lapsensa minä surmaan rutolla. Kaikki seurakunnat tulevat tietämään, kuka minä olen: minä tutkin sydämet ja ajatukset ja annan jokaiselle teistä hänen tekojensa mukaan. [1. Sam. 16:7; Ps. 7:10; Jer. 11:20; Room. 2:6]
Ilm. 20:12
Näin myös kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä. Kirjat avattiin, avattiin myös elämän kirja, ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli merkitty, kukin tekojensa mukaan. [Dan. 7:10; Luuk. 10:20+ | Matt. 16:27+]
Ilm. 20:13
Meri antoi kuolleensa, Kuolema ja Tuonela antoivat kuolleensa, ja kaikki heidät tuomittiin tekojensa mukaan.
Ilm. 22:12
"Minä tulen pian, ja tullessani minä tuon jokaiselle palkan, maksan kullekin hänen tekojensa mukaan. [Ilm. 3:11 | Jes. 40:10, 62:11 | Matt. 16:27+] - Anonyymi00017
Haagarin perilliset voidaan karkoittaa pois luvatun maan alueelta.
Vasta sitten Jeesus voi palata takaisin Jerusalemiin.
2. Moos. 23:31
Minä ulotan sinun rajasi Kaislamerestä* filistealaisten mereen ja Siinain autiomaasta Eufratvirtaan saakka. Minä annan sen maan asukkaat teidän käsiinne, ja te voitte karkottaa heidät tieltänne. [Kaislameri tarkoittanee Punaistamerta, filistealaisten meri Välimerta.- Anonyymi00018
Goljat oli Hamasin miehiä.
- Anonyymi00021
Perisyntikin on vielä voimissaan, kaikki kuolee sen takia.
Ihmisen on kuolemalla kuoltava ja sitten tulee tuomio, sanoo sana.- Anonyymi00022
Jeesus poisti kadotustuomion, kun ihminen kastetaan sitä varten,
mutta kyllä jokainen joutuu vastuuseen omista tekosynneistään.
- Anonyymi00023
Room. 8:1
Niin ei nyt siis ole mitään KADOTUSTUOMIOTA niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.- Anonyymi00024
Room. 6:3
Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?
- Anonyymi00025
1.Piet.1:17
Ja jos kerran te rukoillessanne kutsutte Isäksi häntä, joka puolueettomasti tuomitsee kunkin hänen tekojensa mukaan, niin eläkää jumalanpelossa tämä muukalaisuutenne aika.
Fil. 2:12
Siksi, rakkaat ystävät, niin kuin olette aina totelleet minua, kun olen ollut luonanne, totelkaa vielä enemmän nyt, kun olen poissa: tehkää peläten ja vavisten työtä pelastuaksenne.- Anonyymi00026
Jos tekojen mukaan tuomitaan, niin kannattaa lopettaa herjaaminen ja Jumalana leikkiminen.
- Anonyymi00027
Anonyymi00026 kirjoitti:
Jos tekojen mukaan tuomitaan, niin kannattaa lopettaa herjaaminen ja Jumalana leikkiminen.
Totuus karvastelee mielessä ja sitä haukutaan herjaamiseksi.
- Anonyymi00028
Hoos. 14:1
Samaria joutuu tilille synneistään, se on kapinoinut Jumalaansa vastaan. Sen miehet kaatuvat miekkaan, sen pienet lapset murskataan, ja raskaana olevat naiset viilletään halki. [Joel 2:12; Sak. 1:3; Mal. 3:7- Anonyymi00029
Kapinointi tarkoittaa Jumalan lakien vastaan taistelemista, lakien kumoamista jne. mitä lahkot tekee.
- Anonyymi00034
Anonyymi00029 kirjoitti:
Kapinointi tarkoittaa Jumalan lakien vastaan taistelemista, lakien kumoamista jne. mitä lahkot tekee.
Milloin sinä Teuvo annat Jeesuksen pelastaa sinut synneistäsi?
- Anonyymi00038
Jeesus oli huijari siinnä kuin nykyisetkin uskovaiset. Tyhmimmät saattaa uskoa itsekin.
- Anonyymi00039
Tyhmimmät luulee, että lakia noudatetaan Paavalia herjaamalla.
- Anonyymi00041
Lait tarkoittaa Raamattuun kirjoitettuja lakeja ja käskyjä, Jumalan säädöksiä.
Matt. 5:18
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]
Luuk. 16:31
Mutta Abraham sanoi: 'Jos he eivät kuuntele Moosesta ja profeettoja, ei heitä saada uskomaan, vaikka joku nousisi kuolleista.'"
Joh. 5:46
Jos te uskoisitte Moosesta, uskoisitte myös minua -- juuri minusta hän on kirjoittanut.
- Anonyymi00042
Jeesus ei kumonnut lakeja, vaan lähetti lisää lainopettajia, ei mitään hurmoshenkisiä lahkolaisia, joiden perässä ihmiset nykyisin juoksee.
Matt. 23:34
"Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja lainopettajia. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen.- Anonyymi00043
Juutalaiset kovia tapppamaan, mutta se suodaan valitulle kansalle.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuka oli töllöntyön tekijä?
Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt374441Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja
Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.522379Kun kohtaat jotain ainutlaatuista
ja upeaa, johon rakastut ehkä ensimmäistä kertaa ihan tosissaan. Sitten sähläät kaiken omien epävarmuuksien vuoksi. Eikö481442- 931288
Ei tämä enää tervettä oo
Sydän pamppaillen oon jo tunnin meinannu laittaa sulle viestiä... Sormi tärisee lähetä kuvakkeen kohdalla.281237Mua ahdistaa
Tämä juttu. Miksi nainen torjuit minut vaikka kiinnostuksen merkkejä oli? Eihän tämän jutun olisi tarvinut johtaa sen pi381188Perämoottoreiden huolto melkoisen kallista
Minulla on tuollainen keskikokoinen perämoottori ja yleistä merkkiä. Kyselin sille keväthuoltoa paikallisista liikkeistä541149Pasi Turunen: Ensimmäisenä Helluntaina ei kastettu sylivauvoja!
Tänään 31.5.2026 Pasi Turunen noin vastasi soittajan kysymykseen! Raamattu EI KERRO ketä kastettiin161965- 60931
Tanskademarit: ilman risusavottaa ei rahaa!
Näin persuna on pakko ihailla noita Tanskan demareita. Tanskalaisessa sosiaalidemokratiassa ei työtön saa rahaa ellei os175899