"Herra lunastaa palvelijansa sielut, "

Anonyymi-ap

Psalmit 34:1-23 FB38
[1] Daavidin virsi, kun hän tekeytyi mielipuoleksi Abimelekin edessä ja tämä karkoitti hänet luotansa ja hän meni pois. [2] Minä kiitän Herraa joka aika, hänen ylistyksensä on alati minun suussani. [3] Herra on minun sieluni kerskaus, nöyrät sen kuulevat ja iloitsevat. [4] Ylistäkää minun kanssani Herraa, kiittäkäämme yhdessä hänen nimeänsä. [5] Minä etsin Herraa, ja hän vastasi minulle, hän vapahti minut kaikista peljätyksistäni. [6] Jotka häneen katsovat, ne säteilevät iloa, heidän kasvonsa eivät häpeästä punastu. [7] Tässä on kurja, joka huusi, ja Herra kuuli ja pelasti hänet kaikista hänen ahdistuksistansa. [8] Herran enkeli asettuu niiden ympärille, jotka häntä pelkäävät, ja pelastaa heidät. [9] Maistakaa ja katsokaa, kuinka Herra on hyvä. Autuas se mies, joka häneen turvaa! [10] Peljätkää Herraa, te hänen pyhänsä, sillä häntä pelkääväisiltä ei mitään puutu. [11] Nuoret leijonat kärsivät puutetta ja näkevät nälkää, mutta Herraa etsiväisiltä ei mitään hyvää puutu. [12] Tulkaa, lapset, kuulkaa minua: Herran pelkoon minä teidät opetan. [13] Kuka oletkin, joka elää tahdot ja rakastat elämän päiviä, nauttiaksesi onnea: [14] varjele kielesi pahasta ja huulesi vilppiä puhumasta; [15] vältä pahaa ja tee hyvää, etsi rauhaa ja pyri siihen. [16] Herran silmät tarkkaavat vanhurskaita ja hänen korvansa heidän huutoansa. [17] Herran kasvot ovat pahantekijöitä vastaan, hävittääksensä maasta heidän muistonsa. [18] Vanhurskaat huutavat, ja Herra kuulee ja vapahtaa heidät kaikista heidän ahdistuksistansa. [19] Lähellä on Herra niitä, joilla on särjetty sydän, ja hän pelastaa ne, joilla on murtunut mieli. [20] Monta on vanhurskaalla kärsimystä, mutta Herra vapahtaa hänet niistä kaikista. [21] Hän varjelee kaikki hänen luunsa: ei yksikään niistä murru. [22] Pahuus tappaa jumalattoman, ja jotka vanhurskasta vihaavat, ne tulevat syynalaisiksi. [23] Herra lunastaa palvelijainsa sielut, eikä yksikään, joka häneen turvaa, tule syynalaiseksi.

https://bible.com/bible/365/psa.34.1-23.FB38

7

117

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001
      UUSI

Arvokkaita sanoja. Aamuksi ja illaksi, päiväksi ja yön pimeydessäkin, jos silmämme ei nuku.

• Anonyymi00002
      UUSI

Ainoastaan Raamatun kirjoituksissa kerrotulla tavalla Kaikessa elämässään elävillä on siis mahdollisuus pelastua?

• Anonyymi00003
      UUSI

Ei siinä luvata vain pelastusta, vaan kaikkea muutakin hyvää.

Vanhan liiton menestysteologiaa.

• Anonyymi00004
      UUSI

Orjan omistussuhteesta tuossa on kyse.

• Anonyymi00005
      UUSI

Raamatun tehtävä on saada Jeesus sydämeen asumaan, eikä Raamattu ole silloin tietosanakirja, jolla vaan viisastella; se on käyttöohjekirja. Kuinka ihminen elää pyhää elämää? Tähän ihmiset on alun perin luotu, mutta perisynti teki heistä vihollisia. Jeesuksen Golgatan ristin sovitustyö pelastaa ihmisen taivaalliseen iloon. Tämä on Raamatun tehtävä: Jumalan pelastussuunnitelma.

• Anonyymi00006
      UUSI

Aivan selkeästi menestysteologiaa vanhan liiton ajalta.

• Anonyymi00007
        UUSI

Miten sanoittaisit kommenttisi uuden liiton ajalta?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle

Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle
      Joensuu
      17
      2404
    2. Oletko nainen alkanut kammoamaan minua

Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom
      Ikävä
      67
      1599
    3. Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä

Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise
      Maailman menoa
      109
      1528
    4. Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen

Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A
      Kotimaiset julkkisjuorut
      6
      1482
    5. Toivoisitko Rakas vielä?

Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.
      Ikävä
      68
      1326
    6. Kuka? Riehui valtuuston kokouksessa tänään ?

Onko puolangan puolesta porukkaa. Vaikuttaa siltä. Sairasta.
      Puolanka
      44
      1326
    7. Huh, huh! Sofia Belorf ei ole itse pessyt hiuksiaan kolmeen vuoteen

Sofia Belorf elää ökyelämää Dubaissa. Sofian arjessa kulta, raha ja luksus ovat vahvasti läsnä. Luksuselämään tottuneell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      86
      1317
    8. Keskustelua kasteesta

You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti
      Kaste
      400
      1194
    9. Ihan pieni näkeminen vaan

👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥
      Ikävä
      31
      1097
    10. En haluaisi kaiken kuihtuvan pois

ilman, että olemme voineet jutella rauhassa kasvotusten... Mutta mistä ihmeestä löydän sinut?
      Ikävä
      52
      1076
    Aihe