Entisenä demarina kiitän hallitusta valinnanvapauskokeilua.
Asun pikkupaikkakunnalla, josta hyvinvointialue ajoi lähes kaikki palvelut alas. Tulossa on kesäsulku, jolloin muutamaan kuukauteen ei ole omalla kylällä mitään hyvinvointialueen palveluja. Asukkaat ovat vanhoja, köyhiä ja kipeitä. Jos viralliselta puolelta haluaa palveluja, meitä ajelutetaan lääkärille kymmeniä kilometrejä toiseen pitäjään Kela- taksilla ja seuraavana päivänä taas kelataksilla laboratorioon ja sitä seuraavan ehkä vielä kelakyydillä röntgeniin, niitäkään ei ole juuri missään kunnassa. Jos päivystystä tarvitsee, matkaa on 100 km. Ja jokainen taksimatka maksaa meille vanhoille ja vielä veronmaksajille.
Vaan olipa meilläkin korven asukkailla tuuria. Nuoret ja fiksut lääkärit perustivat meille köyhille korven asukkaille pienen lääkäriaseman, joka on auki kerran viikossa aina eri pitäjässä. Puolen tunnin aika, ei toimistomaksua, ei kantamaksua. Vaivat hoidetaan ja reseptit käydään läpi. Verikokeet otetaan naapurihuoneessa, tuloksista soitetaan kotiin.
Maksaa terveyskeskusmaksun, ei taksikuluja. Sanoisin että tämäpä se vasta on sellaista hoidon jatkuvuutta, jota ei tällä kylällä ole vuosiin nähty! Älkää hyvät ihmiset ottako tätä pois, se merkitsee vanhusten heitteille jättöä. Ei ole sellaista lakia, jolla julkisen lääkärit tulisivat syrjäkylille. Onneksi yksityisen puolen lääkärit eivät meitä halveksu.
Miksi demarit vihaavat 65-vuotiaiden valinnanvapauskokelua?
75
313
Vastaukset
- Anonyymi00001
Sama tilanne myös pk-seudulla, julkisen portinvartijat eivät päästä lääkärille. Tännekin on onneksi tullut pieniä yrityksiä, jossa saa hyvää hoitoa tk- hintaan ja hoitava lääkäri on aina sama.
- Anonyymi00002
Verovarat sen kuin virtaavat aina vain nopeammin sijoittajien taskuihin, hinnat nousevat ja kansa maksaa.
- Anonyymi00007
Anonyymi00002 kirjoitti:
Verovarat sen kuin virtaavat aina vain nopeammin sijoittajien taskuihin, hinnat nousevat ja kansa maksaa.
Kukaan ei voi taata, ettei vanhuksia vedätetä terveyden varjolla ja tehdä kalliita kokeita, joita Kela ei korvaa. Luottoa ei ole, kun tulee juttuja luomen poistosta, joka maksaa 4500 euroa.
- Anonyymi00003
Ei, ei kukaan vihaa 65 kokeilua! Mutta sitä vihataan, että yksityinen Terveysjätti rahastaa veronmaksajan rahoja turhalla kokeilulla!!!
Ongelmia on useita.
Lääkärit pakotetaan 20 minuutin aikoihin. Hinta on 100€. Lääkäri saa 48€ ja Terveysjätti 52€. Eli Terveys jätti kynii 156€/tunti täysin ilmaista rahaa tekemättä mitään!!
Jatkotutkimuksiin tulee hintaa, eikä ei ikääntynyt ymmärrä kaikkea, mitä tapahtuu. Moni asia jää heiltä huomaamatta.
Usein ikääntynyt ei ehdi edes riisuutua ja pukeutua 20 min aikana kun hänet häädetään pois.
Vastaanotolla ehditään vain yksi asia.
Julkisella olet lääkärin vastuulla koko sairaus historiasta, mutta tämä 65 kokeilu, ei lääkäri ehdi edes lukea sitä, mitä on tehty jo aiemmin.
Suurin osa lääkäreistä kieltäytyy tekemästä näin holtitonta työtä. Nuoremmat kandit ottavat vastaan koska heidän vastaanitolle ei ole tyrkyä!
Erityisesti tämä kuluttaa veronmaksajien rahoja, sellaiseen mitättömän hoivaan jolla ei ole merkitystä.
Ja jos löytyisi jotain vakavaa? No kaikki alkaa alusta julkisella!!
Hölmö kokeilu!- Anonyymi00005
Höpö höpö, En minäkään terveysjättiin menisi.
Kokeilun tiimoilta on syntynyt ympäri maata uusia pieniä lääkäriasemia kuten Konttilääkärit, Lähilääkärit, Paikallislääkärit jne. Paljon uusia yrityksiä, ei toimistomaksuja tms. Myös heillä on kaikkeen terveytietoon vapaa pääsy. Ainakaan minä en sitä estä. Omakantaan olen antanut vapaan pääsyn.
Minä olen käynyt näillä uusilla asemilla 30 minuutin ajalla tk hintaan. Sekä jätissä että hyvinvointialueen pisteessä on annettu vain 20 minuutin aikoja.
Vielä 20 vuotta sitten julkisella oli omalääkäri ja jatkuvuutta. Sen jälkeen on ollut vain kaaosta, portinvartijoita ja vaihtuvia teinilekureita. - Anonyymi00010
Anonyymi00005 kirjoitti:
Kokeilun tiimoilta on syntynyt ympäri maata uusia pieniä lääkäriasemia kuten Konttilääkärit, Lähilääkärit, Paikallislääkärit jne. Paljon uusia yrityksiä, ei toimistomaksuja tms. Myös heillä on kaikkeen terveytietoon vapaa pääsy. Ainakaan minä en sitä estä. Omakantaan olen antanut vapaan pääsyn.
Minä olen käynyt näillä uusilla asemilla 30 minuutin ajalla tk hintaan. Sekä jätissä että hyvinvointialueen pisteessä on annettu vain 20 minuutin aikoja.
Vielä 20 vuotta sitten julkisella oli omalääkäri ja jatkuvuutta. Sen jälkeen on ollut vain kaaosta, portinvartijoita ja vaihtuvia teinilekureita.Jyväskylässä ja Kuopiossa toimii kontissa uusi edullinen Terwe- ketju, joka varmaan laajenee muuallekin. Eivät mene rahasi jätille eikä pörriäiselle.
- Anonyymi00014
Anonyymi00005 kirjoitti:
Vielä 20 vuotta sitten julkisella oli omalääkäri ja jatkuvuutta. Sen jälkeen on ollut vain kaaosta, portinvartijoita ja vaihtuvia teinilekureita.Suomen terveyenhoidon ongelma on yksityiset terveysasemat ja Terveysjätit. Kenttä on jaettu ylsityiseen ja julkiseen.
Suomi ei saa enää julkista toimimaan koska resurssit jakautuvat. Lisäksi varakkaat käyttävät yksityistä ja köyhät julkista.
Edessä on USA järjestelmä. Maailman kallein! Ja tehottomin!
USA:ssa yli puolet lääkäreistä tekee kauneus kirurgiaa rahan vuoksi.
Kokoomus haluaa julkisen alas.
- Anonyymi00004
Jos saat lähetteen valinnanvapauslääkäriltä, sotealue ei sinua kuitenkaan ota hoitoon. lähete pitää olla julkisen puolen lääkäriltä.
- Anonyymi00009
Pötypuhetta.
- Anonyymi00006
Sosialismiin ei kuulu valinta eikä vapaus. Siinä kaikki ajetaan samaan muottiin. Siksi demarit eivät sulata valinnanvapautta. Sosialismissa on vain julkista sektoria. Demareiden mukaan demarit tietävät mikä on ihmisille parasta. Mitä siitä tulisi, jos ihmiset itse päättäisivät mistä terveydenhoitonsa hakisivat.
- Anonyymi00015
Sinä haluat että kaikki maksaa. Umpisuolesi leikkaus 50 tuhatta euroa!
Se ei ole mitään "valinnan" vapautta!
Mene katsomaan USA:han miten se toimii. Ole hyvä! - Anonyymi00024
Anonyymi00015 kirjoitti:
Sinä haluat että kaikki maksaa. Umpisuolesi leikkaus 50 tuhatta euroa!
Se ei ole mitään "valinnan" vapautta!
Mene katsomaan USA:han miten se toimii. Ole hyvä!Jos umpisuolen leikkaus maksaa julkisella puolella 100 tuhatta euroa niin yksityinen on paljon tehokkaampi.
Valinnanvapaus ei tarkoita USA:n järjestelmää.
Valinnanvapaus antaa ihmisille mahdollisuuden päättää itse mistä hoidon hakee. Tämä kysrii sosialisteja. Vapaus ei kuulu sosialismiin. Sinne kuuluu pakko. - Anonyymi00030
Anonyymi00024 kirjoitti:
Jos umpisuolen leikkaus maksaa julkisella puolella 100 tuhatta euroa niin yksityinen on paljon tehokkaampi.
Valinnanvapaus ei tarkoita USA:n järjestelmää.
Valinnanvapaus antaa ihmisille mahdollisuuden päättää itse mistä hoidon hakee. Tämä kysrii sosialisteja. Vapaus ei kuulu sosialismiin. Sinne kuuluu pakko.Voihan ihminen valita mistä hoidon hakee myös kunnalliselta puolelta, ei siihen tarvi yksityistä puolta sotkea.
- Anonyymi00008
Miksi täällä valehdellaan, ettei jatkohoitoon pääse yksityisen lähetteellä julkiselle?
Otetaanpa vaikka esimerkiksi kaihileikkaus. Ei kukaan saa lähetettä julkiselta, vaan lähete on pakko hakea yksityiseltä silmälääkäriltä ja meidät kaikki köyhät leikataan tämän lähetteen perusteella julkisella.
Toinen esimerkki. Tuttavani ei päässyt tutkimuksiin julkisella, oli pakko mennä yksityiselle ortopedinen, joka totesi, että on tosi kiire päästä tekonivelleikkaukseen. Leikkaus tehtiin pikaisesti julkisella.
Terveyskeskus hoiti sukulaisen outoa ihomuutosta kuukausia antibiooteilla, yksityinen totesi, että syöpä on ja leikkaus tehtiin nopeasti julkisella.
Puhukaa edes totta. Ei nykyaikana ihmiset usko valhepropagandaanne.- Anonyymi00025
Mutta kun demarit valehtelevat aina.
- Anonyymi00037
Anonyymi00025 kirjoitti:
Mutta kun demarit valehtelevat aina.
Eivät lähellekkään niin paljoa kuin persut.
- Anonyymi00011
Entäs verikokeet ja rötgen ja mangneettikuvat, ovatko nekin ilmaisia kuten julkisella?
- Anonyymi00021
Eivät ne ilmaisia julkisellakaan. Ne maksetaan sinun ja minun veroeuroista.
- Anonyymi00026
Anonyymi00021 kirjoitti:
Mikään ei ole ilmaista. Sen vaan on maksanut joku muu.
- Anonyymi00031
Anonyymi00026 kirjoitti:
Mikään ei ole ilmaista. Sen vaan on maksanut joku muu.
Veronmaksajat ne maksaa.
- Anonyymi00038
Anonyymi00021 kirjoitti:
Paljonko veroeuroja valuu sijoittajien taskuun?
- Anonyymi00043
Anonyymi00031 kirjoitti:
Veronmaksajat ne maksaa.
Tai kansainvälit rahoittajat.
Nyt kun niihin otetaan velkarahaa, koska veroeurot eivät riitä. - Anonyymi00050
Anonyymi00043 kirjoitti:
Tai kansainvälit rahoittajat.
Nyt kun niihin otetaan velkarahaa, koska veroeurot eivät riitä.Kenelläs aattelit kansainvälisten rahoittajien maksattava velan?
- Anonyymi00012
Minulla ei ole varaa mennä yksityisellä kun tuttavani meni 65 vuotiaitten vastaanotolle yskän takia ja keuhkokuvineen maksoi 300 euroa.
- Anonyymi00013
On väärin väittää että julkinen tervedenhoito on ilmaista, kaiken maksaa veronmaksajat, huolitta että käyttää vain yksityistä palvelua, hän maksaa veroilla myös julkista palvelua.
Ilman yksityisiä yrityksiä yhteikunta ei valitettavasti toimi, vientiteollisuudesta riippuu saadanko Suomeen tuloja, suuryrityksen työllistää henkilöstön lisäksi paljon alihankkijoita.- Anonyymi00017
Mutta julkisella päättää lääketiede, ei raha. Tutkimukset tehdäön mitkä ovat järkeviä. Hoidontarpeet yhteneviä. Seulonnat voidaan järjestää siten että ne säästävät rahaa ja resursseja.
Yksityinen on pörssiyhtiö joka poimii kaiken rahan mitä saa, eikä sillä ole mitään rajaa!
USA terveysjärjestelmä on maailman kallein ja tehottomin. Kauneuskirurgia syö yli puolet kaikesta resurssista. - Anonyymi00018
Anonyymi00017 kirjoitti:
Mutta julkisella päättää lääketiede, ei raha. Tutkimukset tehdäön mitkä ovat järkeviä. Hoidontarpeet yhteneviä. Seulonnat voidaan järjestää siten että ne säästävät rahaa ja resursseja.
Yksityinen on pörssiyhtiö joka poimii kaiken rahan mitä saa, eikä sillä ole mitään rajaa!
USA terveysjärjestelmä on maailman kallein ja tehottomin. Kauneuskirurgia syö yli puolet kaikesta resurssista.Julkisella pääättää tällä hetkellä sairaanhoitaja, joka toimii portinvartijana. Hän päättää, ettet pääse lääkäriin vaikka ei edes ole nähnyt potilasta.
- Anonyymi00027
Anonyymi00017 kirjoitti:
USA terveysjärjestelmä on maailman kallein ja tehottomin. Kauneuskirurgia syö yli puolet kaikesta resurssista.Yksityisellä puolella päätöksen tekee lääkäri hoitotarpeen mukaan. Ei sen mukaan mikä on kalleinta.
Suomen ja Yhdysvaltojen järjestelmän vertaaminen on järjetöntä. Lopeta jo siitä jankkaaminen. Yritä nyt päästä yli siitä, että Suomessakin ihminen saa itse päättää mistä hoitonsa hakee. - Anonyymi00032
Anonyymi00027 kirjoitti:
Yksityisellä puolella päätöksen tekee lääkäri hoitotarpeen mukaan. Ei sen mukaan mikä on kalleinta.
Suomen ja Yhdysvaltojen järjestelmän vertaaminen on järjetöntä. Lopeta jo siitä jankkaaminen. Yritä nyt päästä yli siitä, että Suomessakin ihminen saa itse päättää mistä hoitonsa hakee.Suomeen ollaan ajamassa Yhdysvaltojen järjestelmää, joten ei tarvi kauaa vertailla, tulevat olemaan samat.
- Anonyymi00039
Anonyymi00027 kirjoitti:
Yksityisellä puolella päätöksen tekee lääkäri hoitotarpeen mukaan. Ei sen mukaan mikä on kalleinta.
Suomen ja Yhdysvaltojen järjestelmän vertaaminen on järjetöntä. Lopeta jo siitä jankkaaminen. Yritä nyt päästä yli siitä, että Suomessakin ihminen saa itse päättää mistä hoitonsa hakee.Yksityisellä puolella tulee tupla maksu, eli asiakas maksaa ja veronmaksajat maksavat, jotka ironista kyllä ovat yksi ja sama.
- Anonyymi00047
Anonyymi00032 kirjoitti:
Suomeen ollaan ajamassa Yhdysvaltojen järjestelmää, joten ei tarvi kauaa vertailla, tulevat olemaan samat.
Sinä haluat tänne Kuubam järjestelmän. Siellä ei yksityistä sektoria. Ja sen huomaa. Maassa on vain kurjuutta ja köyhyyttä. Sinun unelmasi, joten muuta sinne. Muut eivät sitä halua. Anna meidän nautti valinnasta ja vapaudesta. Sitä ei Kuubassa ole.
- Anonyymi00059UUSI
Anonyymi00047 kirjoitti:
Sinä haluat tänne Kuubam järjestelmän. Siellä ei yksityistä sektoria. Ja sen huomaa. Maassa on vain kurjuutta ja köyhyyttä. Sinun unelmasi, joten muuta sinne. Muut eivät sitä halua. Anna meidän nautti valinnasta ja vapaudesta. Sitä ei Kuubassa ole.
Suomiko olisi sitten Yhdysvaltain kauppasaarrossa, kuten Kuuba on ollut yli 60 vuotta?
Muuta sinä Chileen, siellä on lähes kaikki yksityistetty, mene ja nauti. - Anonyymi00071UUSI
Anonyymi00059 kirjoitti:
Suomiko olisi sitten Yhdysvaltain kauppasaarrossa, kuten Kuuba on ollut yli 60 vuotta?
Muuta sinä Chileen, siellä on lähes kaikki yksityistetty, mene ja nauti.Minä olen tyytyväinen Suomen järjestelmään. On valintaa ja vapautta. Sinulle se ei käy. Mene siis sellaiseen maahan, jossa on vain julkinen. Sitähän haluat. Kuuba ja Pohjois-Korea tarjoaa sinun ihannejärjestelmän. Mene jompaan kumpaan äläkä täällä valita. Pääsisit nauttimaan ideologiasi ihannuudesta.
- Anonyymi00072UUSI
Anonyymi00071 kirjoitti:
Minä olen tyytyväinen Suomen järjestelmään. On valintaa ja vapautta. Sinulle se ei käy. Mene siis sellaiseen maahan, jossa on vain julkinen. Sitähän haluat. Kuuba ja Pohjois-Korea tarjoaa sinun ihannejärjestelmän. Mene jompaan kumpaan äläkä täällä valita. Pääsisit nauttimaan ideologiasi ihannuudesta.
Suomalainen kansan oma vankka infrastruktuuri on se minun haluama ihmejärjestelmä, sitä ei voi kansainvälinen sijoitusyhtiö ostaa pois kuten yksityisen palveluntarjoajan ja siten nostaa hinnat pilviin.
Haluan nauttia ideologiastani olla suomalainen Suomessa joka on suomalaisia varten yhdessä omin voimin rakennettu, en Suomessa joka on suomalaisten rahastamista varten sijoittajille rakennettu.
- Anonyymi00016
Vai ei mene verovaroista 65 vuotiaitten vastaanotto. Älä valehtele veronmaksajien kukkarosta menee joka ainoa euro. Tuntuu oudolta, että kokoomus kertoo valheita.
- Anonyymi00019
Totta kai menee verovaroista, niin kuin julkinenkin menee veroista. On kuitenkin typerää pelotella ihmisiä valinnonvapaudella. Sitä on kokeiltava ja arvioitava vaikutukset ja kustannukset.
Katsokaa uusien pienten lääkäriasemien hinnastoja vaikka labrapuolelta. Sieltä saa tutkimuksia edullisemmin kuin isoista yhtiöistä myös ne, jotka ovat ovat alle 65-vuotiaita.
Entäpä Fimlab joka tuottaa laboratoriopalveluja myös monille hyvinvointialueille. Labra-analyysin pääsee myös ilman lähetettä. Siitä voi laskea, että pikkufirmoja ja valinnanvapautta tarvitaan lisää terveydenhoitoon ja paljon.
Katsokaa eteenpäin demarit, et peruutuspeiliin.- Anonyymi00040
Katsokaa hyvä vakuutusyhtiö, se tulee löytyä kohta jokaisen potilaan olkapäällä kuiskuttelemassa minne pitää mennä.
- Anonyymi00020
Aatelkaapa tuon vassari trollin tyhmyyttä kun yrittää epätoivoisesti valehdella kaikesta yksityislääkäreistä jne. Ei edes siihen riitä järki että oli yksityinen tai julkinen niin palkoihin juokseviin kuluihin jne. Ne verorahat menee molemmissa. Ja yksityinen todella kirjoittaa lähetteen julkiselle puolelle heti jos tarvis siitä on vassari trollin järjetöntä yrittää valehdella.
- Anonyymi00041
Yksityisessä juokseviin kuluihin kuuluu myös sijoittajien voittokatteet.
- Anonyymi00048
Anonyymi00041 kirjoitti:
Yksityisessä juokseviin kuluihin kuuluu myös sijoittajien voittokatteet.
Sen takia homma tehdään tehokkaasti.
- Anonyymi00052
Anonyymi00048 kirjoitti:
Sen takia homma tehdään tehokkaasti.
Kyllä, ja se tehokkaan rahastuksen maksaa kansa.
- Anonyymi00022
Niinpä. Kyllä on luutuneet mielipiteet. Toistaa samaa mantraa ilman faktapohjaa.
Jos vassarit pääsevät valtaan, sitten julkinen terveydenhoito menee täysin tukkoon.
Toivon todella onnea ja menestystä näille uusille innovatiivisille pienille lääkäriasemille, joita on syntynyt valinnanvapauskokeilun innostamana.
Myös työterveyden kannattaisi kilpailuttaa sopimuksensa ja siirtyä terveysjäteistä pieniin asemiin.- Anonyymi00042
Miksi se tukkoon menisi? Eihän kaikkea tarvi kerralla muuttaa, sen voi tehdä sitä mukaa kun on mahdollista.
- Anonyymi00023
Olen kohta 80-vuotias. Olen ollut nykyisen tk:n asiakas noin 10 vuotta. Rokotukset olen saanut ja kahdesti päässyt lääkärin puheille, pari kertaa laboratorioon. Reseptit uusitaan, niitä on paljon. Siinäpä se on ollut, ns hoito. Kun sinne soittaa, portinvartija sairaanhoitaja sanoo, että et tarvitse aikaa.
Nyt kun on mahdollisuus päästä halvalla uudelle edulliselle lääkäriasemalle, menen ilman muuta sinne. Hoito on ollut hyvää,. Suosittelen!
Uusia kokeiluja ei kannata politiikan vuoksi vastustaa, kannattaa katsoa ja kokeilla. - Anonyymi00028
Onpa ollut huono tuuri kun ei ole päässyt julkiselle 10 vuoden aikana kuin 2 kertaa, onneksi olet päässyt yksityiselle heti. Minä olen päässyt julkiselle 10 vuoden aikana joka kerta kuin on ollut tarvetta yleensä parin päivän sisällä ja ilmaiseen laboratorioon ja mangneettiikuvaan sairaalaan heti myös viipalekuvaan. Olen tyytyväinen palveluihin tietenkin riippuu kunnasta ja myös asiakkaasta onko todella tarvetta. Yksityiselle pääsee vain 3 kertaa vuodessa ja sinnekin on rajoitettu mitkä kuuluu hoidon piiriin.
Hyvä kun kaikille on jotain mistä valita ja kukkaro kestää kalliit tutkimukset.
Onnea valitsemallesi tielle. Maksukatto tulee vastaan eli sen jälkeen pääsee maksutta niin hammashoitoon kuin tutkimuksiin, niin on minulle käynyt, - Anonyymi00029
Anteeksi kohta 80, luin uudestaan kirjoituksesi eli olet julkiseen tyytyväinen.
- Anonyymi00033
Demareita ei ohjaa järki, vaan ideologia.
- Anonyymi00044
Persuja ohjaa sokea usko.
- Anonyymi00034
SDP:n virallinen puoluekokouskanta on, että eutanasia tulee laillistaa Suomessa!
EUTANASIA! Tappamalla vanhukset puolue haluaa säästää terveyspalveluista.
Tässä yksi demareiden talouspolitiikan säästökeinoista.- Anonyymi00045
Persut sen sijaa pakottavat kuolevan kärsimään mahdollisimman pitkään ja halusi hän sitä tai ei.
- Anonyymi00056UUSI
Anonyymi00045 kirjoitti:
Persut sen sijaa pakottavat kuolevan kärsimään mahdollisimman pitkään ja halusi hän sitä tai ei.
Sinäkin siis haluat tapattaa suomalaiset vanhukset afrikkalasten nuoren tieltä pois. Olet demareiden virallisella kannalla.
- Anonyymi00060UUSI
Anonyymi00056 kirjoitti:
Sinäkin siis haluat tapattaa suomalaiset vanhukset afrikkalasten nuoren tieltä pois. Olet demareiden virallisella kannalla.
Ai noinko tuossa lukee persuksi? Eipä olisi arvannut.
- Anonyymi00035
Entisenä persuna äänestän nykyään keskustaa, Soini seuraava presidentti 💪
- Anonyymi00036
Olisi halvempaa tukea julkista terveydenhuoltoa samalla panoksella ja myös 64 vuotiaat pääsisivät hoitoon.
Siitä on kysymys.
Yli 65 vuotiaiden kokeilun tavoite on yksityisen terveydenhuollon osingon kasvattaminen. Kokoomuksen sidonnaisuudet ovat yleisessä tiedossa.- Anonyymi00046
Koitappa saada ääliöoikeisto tajuamaan tuo.
- Anonyymi00066UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Koitappa saada ääliöoikeisto tajuamaan tuo.
Kokeilun tavoitteen on saada yli 65 v ihmiset hoitoon, mutta puupää demareiden kaaliin tämä ei uppoa. Ei vaikka rautanaula edellä löisi.
- Anonyymi00067UUSI
Anonyymi00066 kirjoitti:
Kokeilun tavoitteen on saada yli 65 v ihmiset hoitoon, mutta puupää demareiden kaaliin tämä ei uppoa. Ei vaikka rautanaula edellä löisi.
Samat käyttivät yksityisten palveluita kuin ennenkin, eli rahaa jaettiin heille joilla oli jo ennestään varaa käydä yksityisillä, yksityisten hinnat nousivat suhteessa sen verran mitä tukea jaettiin, eli varainsiirtoa veronmaksajilta hyväosaisille.
- Anonyymi00049
Demarit vihaavat kaikkea, mitä he eivät voi pölliä omiin taskuihinsa.
- Anonyymi00053
Eivät he pölli omaan taskuun vaan meidän kaikkien taskuun, oikeisto jakaa kaiken yksityisten taskuun.
- Anonyymi00065UUSI
Anonyymi00053 kirjoitti:
Eivät he pölli omaan taskuun vaan meidän kaikkien taskuun, oikeisto jakaa kaiken yksityisten taskuun.
Demereilla oma napa on aina lähimpänä. Julkisesta potista on helpompi pistää osa omaan taskuun.
- Anonyymi00068UUSI
Anonyymi00065 kirjoitti:
Demereilla oma napa on aina lähimpänä. Julkisesta potista on helpompi pistää osa omaan taskuun.
Aivan, ja demareille oma napa on kaikkien suomalaisten napa, persuja kiinnostaa vain oma napa, muiden napoja he suorastaan vihaavat, varsinkin vihervasureiden napoja.
- Anonyymi00054
En tiedä. Kaikkiahan ne demarit vihaa, toveitaakin. Ne kaikkia haukkuu ja herjaa.
- Anonyymi00061UUSI
Persut ovat kovia uhriutumaan, kuvittelevat jopa olevansa kaikki.
- Anonyymi00055
On toi demari putin rolli täysin aivoton ei siis tajua alkeellistakaan asiaa. Vaan joka jutusta paistaa vahva venäjän mielinen valehtelu. Ei siis noin yksinkertaista asiaa edes tiiä että palkkoihin muihin kuluihin rahat menee. Julkisella puolen menot 27miljardia vuodessa joista suurinosa palkkoja.
- Anonyymi00062UUSI
No onneksi miljardöörien ei tarvi isolla prosentilla maksaa veroja.
- Anonyymi00057UUSI
Terveystalon osinko nousi 60 % kelakorvauksen noston jälkeen. 120 miljoonaa meni kahdessa vuodessa hukkaan.
Kelakorvauksen korotuksen poistuttua Terveystalon Q1 2026 tulos ei ollut enää hyvä. Yli 65 vuotiaiden kokeilu ei näytä paikanneen yksityisen puolen tulosta.- Anonyymi00064UUSI
Eikös tuo valinnanvapaus pitäisi näkyä Q1 2026 tuloksessa. Sinun mukaan silloin Terveystalon tulos olisi pitänyt nousta reilusti. Logiikkasi on todella ontuvaa.
- Anonyymi00069UUSI
Anonyymi00064 kirjoitti:
Eikös tuo valinnanvapaus pitäisi näkyä Q1 2026 tuloksessa. Sinun mukaan silloin Terveystalon tulos olisi pitänyt nousta reilusti. Logiikkasi on todella ontuvaa.
Eihän sitä kannata lesottaa hyvällä tuloksella, joutuu pian maksamaan veroja enemmän, siksi kannattaa siirtää voitot muualle ja valittaa huonosta tuloksesta.
- Anonyymi00073UUSI
Anonyymi00064 kirjoitti:
Kelakorvauksen nosto nosti q1/2024 editin n. 12,6 yli 16 prosentin.
Kelakorvaus jäi pois ja q1/2026 edit tippui reilusta 16 prosentista reiluun 14,1 prosenttiin.
Eli 65 vuotiaista on hyötyä, mutta se ei riitä paikkaamaan Terveystalon tuloksessa kelakorvauksen palauttamista 30 eurosta 8 euroon. Yli 65 vuotiaista hyöty jää vain noin puoleen mitä se oli kelakorvauskorotuksella.
Orpon hallitus hukkasi verovaroja kahden vuoden kelakorvauskorotuksella 120 miljoonaa kahdessa vuodessa. - Anonyymi00074UUSI
Anonyymi00073 kirjoitti:
Kelakorvauksen nosto nosti q1/2024 editin n. 12,6 yli 16 prosentin.
Kelakorvaus jäi pois ja q1/2026 edit tippui reilusta 16 prosentista reiluun 14,1 prosenttiin.
Eli 65 vuotiaista on hyötyä, mutta se ei riitä paikkaamaan Terveystalon tuloksessa kelakorvauksen palauttamista 30 eurosta 8 euroon. Yli 65 vuotiaista hyöty jää vain noin puoleen mitä se oli kelakorvauskorotuksella.
Orpon hallitus hukkasi verovaroja kahden vuoden kelakorvauskorotuksella 120 miljoonaa kahdessa vuodessa.Siis ebitistä tietenkin kyse.
- Anonyymi00058UUSI
Älä mene Terveystaloon. Mene Lähilääkäreille, Terweeseen Paikallislääkärille tai muille uusille pienille yrittäjille, jotka yrittävät murtaa terveysjättien monopolin.
- Anonyymi00063UUSI
Ei se ole monopoli, jos on useita tarjoajia. Kommunistisessa järjestelmässä on vain yksi tarjoaja ja se on julkinen monopoli.
- Anonyymi00070UUSI
Anonyymi00063 kirjoitti:
Ei se ole monopoli, jos on useita tarjoajia. Kommunistisessa järjestelmässä on vain yksi tarjoaja ja se on julkinen monopoli.
Jep, ja suomessa on monta julkista mistä valita.
- Anonyymi00075UUSI
Aloittaja ei tajua yhtään mihin hallitus pyrkii.
- Anonyymi00076UUSI
Sinä et tajua mitään.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vihamielisyys naisia kohtaan on jo yllättävän suuri ongelma
Esiintyy laajemmassa mittakaavassa, mitä vain tällä palstalla. Mistä tuo ilmiö nyt oikein johtuu, ja saa alkuvoimansa?3201792Olen melko vakuuttunut
etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok831277Odotan sitä hetkeä
kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh751274- 1341147
- 79937
- 85871
- 48833
Postimerkki kirjeeseen ja kortiin maksaa jo 3 euroa!
https://yle.fi/a/74-20229241 Kyllä tämä on järjetön hinta, Posti tuhoaa itsensä tällä hinnalla, täytyyhän Postin "Herro118794- 48780
Sitä saattaa vähän hölmöillä
rakkauspäissään, jos tunteita on enemmän kuin osaa käsitellä. Alkuhölmöilyt on söpöä ja sallittavaa.60726