Miksi tavallinen matala- tai keskituloinen duunari äänestäisi perussuomalaisia tai kokoomusta

Anonyymi-ap

Kun työläispuoluekin on olemassa?

212

943

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Ongelma on vaan se, että työväenpuolueet EIVÄT aja suomalaisten duunarien asioita vaan muiden maiden ja ihmisten asioita, koska heidän lauluissakin todetaan, että solidaarisuutta pitää jakaa maailman kaikille työläisille, silloin jää suomiduunari pahasti paitsioon.

      • Anonyymi00049

        SDP 24,3%

        KOK 17,3%

        PS 13,4%


      • Anonyymi00056

        SKP johto on Venäjällä, samoin demarien ja vassujen.


      • Anonyymi00075

        Noi sdp ei muutaku sosialisti puolue


      • Anonyymi00098

        SDP on mamu puolue.


      • Anonyymi00100
        Anonyymi00098 kirjoitti:

        SDP on mamu puolue.

        EK = Kokoomus vaatii 45 000 kolmansien maiden halpatyömamua vuosittain, ja OrpoPurra tuottanut kolmessa vuodessa jo noin 170 000 eli 50 000 - 70 000 vuosittain, ja tänä 2026 alkuvuonna tuonti lisääntynyt. Tätä menoa vuodessa määrä saadaan nostettua 230 000:een, joka on uusi hallituskausikohtainen mamutuksen Suomen Ennätys.


      • Anonyymi00101
        Anonyymi00100 kirjoitti:

        EK = Kokoomus vaatii 45 000 kolmansien maiden halpatyömamua vuosittain, ja OrpoPurra tuottanut kolmessa vuodessa jo noin 170 000 eli 50 000 - 70 000 vuosittain, ja tänä 2026 alkuvuonna tuonti lisääntynyt. Tätä menoa vuodessa määrä saadaan nostettua 230 000:een, joka on uusi hallituskausikohtainen mamutuksen Suomen Ennätys.

        On parempaa mamutusta kun porvari tekee sen, kuten myös ennätyksellisen velanoton ja työttömyyden kohdalla 👍


      • Anonyymi00104

        Näinhän se on, mutta pitäähän niitä äänestää kun on aina äänestänyt.....🤣🤣🤣


      • Anonyymi00106
        Anonyymi00056 kirjoitti:

        SKP johto on Venäjällä, samoin demarien ja vassujen.

        Ei taida olla ihan terävin ja sivistynein Persu?


      • Anonyymi00107
        Anonyymi00075 kirjoitti:

        Noi sdp ei muutaku sosialisti puolue

        Kielikouluun.


      • Anonyymi00108
        Anonyymi00098 kirjoitti:

        SDP on mamu puolue.

        Älä turhaan yritä tuota Persupaskaa, olet jo nolouden hippu.


      • Anonyymi00111
        Anonyymi00108 kirjoitti:

        Älä turhaan yritä tuota Persupaskaa, olet jo nolouden hippu.

        Panikoit! PS on suomalaisten oma.


      • Anonyymi00113

        Tarkemmin sanottuna niille joihin vasemmistonaisten holhousvietti iskee. Ne on mustat poikaparat jostain viidakkojen syövereistä ja aavikoilta. Ette kai duunarit luule että korkeakoulutuksestaan ylpeät ajattelisi pätkääkään suorittavaa työtä tekeviä. Ne haluaa olla sellaisen yläpuolella, hyveposeeraamassa.


      • Anonyymi00115

        Oma kansa ensin on vahingollista 🤔


      • Anonyymi00118
        Anonyymi00049 kirjoitti:

        SDP 24,3%

        KOK 17,3%

        PS 13,4%

        No laitahan näkyviin vasemmistolaisten puolueiden lukemat ja ei vasemmistolaisten lukemat.


      • Anonyymi00119
        Anonyymi00056 kirjoitti:

        SKP johto on Venäjällä, samoin demarien ja vassujen.

        Persut ja kokoomus ovat roistoja, saastaa!!!!!


      • Anonyymi00123
        Anonyymi00049 kirjoitti:

        SDP 24,3%

        KOK 17,3%

        PS 13,4%

        Jep. Niin on.


      • Anonyymi00124
        Anonyymi00056 kirjoitti:

        SKP johto on Venäjällä, samoin demarien ja vassujen.

        Ppeersujen siis !


      • Anonyymi00125
        Anonyymi00098 kirjoitti:

        SDP on mamu puolue.

        Hahhah juntti.


      • Anonyymi00131

        Heheheee .


      • Anonyymi00132
        Anonyymi00075 kirjoitti:

        Noi sdp ei muutaku sosialisti puolue

        Mutta venä on oikeistolainen vuodesta - 92. Ja avustaa persuja.persut on tässäkin jumittunut vanhaan aikaan.typeryksiä kun ovat.


      • Anonyymi00133
        Anonyymi00100 kirjoitti:

        EK = Kokoomus vaatii 45 000 kolmansien maiden halpatyömamua vuosittain, ja OrpoPurra tuottanut kolmessa vuodessa jo noin 170 000 eli 50 000 - 70 000 vuosittain, ja tänä 2026 alkuvuonna tuonti lisääntynyt. Tätä menoa vuodessa määrä saadaan nostettua 230 000:een, joka on uusi hallituskausikohtainen mamutuksen Suomen Ennätys.

        Näin. Vasemmisto on oppositiossa.persut on mamu magneetti. Niinkuin Ipilän aikaankin. Mutta lobotomia tehnyt tehtävänsä.


      • Anonyymi00135
        Anonyymi00101 kirjoitti:

        On parempaa mamutusta kun porvari tekee sen, kuten myös ennätyksellisen velanoton ja työttömyyden kohdalla 👍

        Näin persut näköjään ajattelee.perkeleet.


      • Anonyymi00137
        Anonyymi00106 kirjoitti:

        Ei taida olla ihan terävin ja sivistynein Persu?

        Onko niitä täyspäisiä yhtään ?


      • Anonyymi00138
        Anonyymi00107 kirjoitti:

        Kielikouluun.

        Ei opi ne turvenuijat


      • Anonyymi00139
        Anonyymi00108 kirjoitti:

        Älä turhaan yritä tuota Persupaskaa, olet jo nolouden hippu.

        Palstoilla rääkyvät persut on kuin hullut.


      • Anonyymi00141
        Anonyymi00115 kirjoitti:

        Oma kansa ensin on vahingollista 🤔

        Vain te perut olette.


      • Anonyymi00142
        Anonyymi00118 kirjoitti:

        No laitahan näkyviin vasemmistolaisten puolueiden lukemat ja ei vasemmistolaisten lukemat.

        Etkö osaa edes lukea apukoulun kasvatti ?


      • Anonyymi00144
        Anonyymi00132 kirjoitti:

        Mutta venä on oikeistolainen vuodesta - 92. Ja avustaa persuja.persut on tässäkin jumittunut vanhaan aikaan.typeryksiä kun ovat.

        Totta.


      • Anonyymi00173
        Anonyymi00144 kirjoitti:

        Totta.

        Kommarit vaan nostaa puoluetukia ja veroja ja ottaa lisää velkaa.


      • Anonyymi00183

        Juuri näin entiset työläisten vasemmisto puolueet ajavat opiskelijoiden , matujen , viherhörhöjen , kaikkien sukupuoli vähemmistöjen asioita, eivät lainkaan TYÖTÄTEKEVÄN SUOMALAISEN ETUJA!


      • Anonyymi00195

        Kerro mitä hyvää persut tai kokoomus ovat antaneet?? Piiloveroja jotka ovat kohta , niin suuria, ettei palkat riitä. Tuloveron alennus ei ole , kuin sana helinää normi duunarille.


      • Anonyymi00196
        Anonyymi00056 kirjoitti:

        SKP johto on Venäjällä, samoin demarien ja vassujen.

        Ei ole, mutta persujen on.


      • Anonyymi00209
        Anonyymi00196 kirjoitti:

        Ei ole, mutta persujen on.

        KOK laiset on suomen teollisuuden takapiru ja hyvä niin.


      • Anonyymi00223
        Anonyymi00108 kirjoitti:

        Älä turhaan yritä tuota Persupaskaa, olet jo nolouden hippu.

        Demari porho Tytti Tuppurainen : oma kansa ensin ajattelu on todella haitallista. Siinä demarien arvomaailma.


    • Anonyymi00003

      Siksi kun Persut kiristää maahanmuuttoa eikä tänne tule niin paljon väkeä veronmaksajien rahoilla elämään.

      • Anonyymi00004

        Kuvitelkaa kun vassut pääsee vauhtiin. Silloin aukeaa kaikki portit jokaisen halukkaan tulla tänne viettämään lokoista elämää veronmaksajien rahoilla


      • Anonyymi00006
        Anonyymi00004 kirjoitti:

        Kuvitelkaa kun vassut pääsee vauhtiin. Silloin aukeaa kaikki portit jokaisen halukkaan tulla tänne viettämään lokoista elämää veronmaksajien rahoilla

        Tänne ei juurikaan suuntaudu sellaista väkeä jolla olisi työ ja asunto valmiina katsottuna.


      • Anonyymi00008

        Perskokoomus nosti ALV tasaverot tappiin, Lindtmanin Sdp luvannut pitää rajan kiinni ja tällä OrpoPurra-kaudella tullut jo 170 000 mamua pääosa halpa-Aasiasta. Samaan tahtiin ja viimeisellä hallitusvuodessa määrä kasvaa noin 230 000:een, uusi SE. Myös 2015-2019 hakattiin vuosikohtaiset ja hallituskausikohtaiset Lähi-idän ja Afrikan humanitaarien maahantulon SE:t yli 51 000, ja taas oikeistohallituskaudella.


      • Anonyymi00016

        Lupasitte vappusatanen lisää ja ette pitäneet lupaustanne. Mitä nyt sosialisti puolueena lupaatte mitä ette toteuta??


      • Anonyymi00022
        Anonyymi00016 kirjoitti:

        Lupasitte vappusatanen lisää ja ette pitäneet lupaustanne. Mitä nyt sosialisti puolueena lupaatte mitä ette toteuta??

        Lukisit muutakin kuin Suomen Uutisia, Marinin kaudella Rinteen lupaama vappusatanen toteutui.


      • Anonyymi00096

        150 000 maahanmuuttajaa 3 vuodessa . Hyvin on Persut " kiristäneet " maahanmuuttoa . Taitaa olla ennätysmäärä ikinä .


      • Anonyymi00109

        Puheet ja teot eivät vaan kohtaa.
        Kyllä jokainen puolue tällä hetkellä ei halua pelkkiä elättejä, vaan työperäistä maahanmuuttoa.


      • Anonyymi00110
        Anonyymi00004 kirjoitti:

        Kuvitelkaa kun vassut pääsee vauhtiin. Silloin aukeaa kaikki portit jokaisen halukkaan tulla tänne viettämään lokoista elämää veronmaksajien rahoilla

        Älä nyt viitsi valheella yrittää Persuja tukea, menisit sinäkin töihin.


      • Anonyymi00112
        Anonyymi00022 kirjoitti:

        Lukisit muutakin kuin Suomen Uutisia, Marinin kaudella Rinteen lupaama vappusatanen toteutui.

        Vain Marin otti itselleen palkkaa lisää. Kaiken muun tuhosi.


      • Anonyymi00145

        Sulla on vaan pakkaset housut.et sinä mitään veroja maksa.


      • Anonyymi00146
        Anonyymi00004 kirjoitti:

        Kuvitelkaa kun vassut pääsee vauhtiin. Silloin aukeaa kaikki portit jokaisen halukkaan tulla tänne viettämään lokoista elämää veronmaksajien rahoilla

        Ei tuo. Perut niitä tuo.


      • Anonyymi00148
        Anonyymi00008 kirjoitti:

        Perskokoomus nosti ALV tasaverot tappiin, Lindtmanin Sdp luvannut pitää rajan kiinni ja tällä OrpoPurra-kaudella tullut jo 170 000 mamua pääosa halpa-Aasiasta. Samaan tahtiin ja viimeisellä hallitusvuodessa määrä kasvaa noin 230 000:een, uusi SE. Myös 2015-2019 hakattiin vuosikohtaiset ja hallituskausikohtaiset Lähi-idän ja Afrikan humanitaarien maahantulon SE:t yli 51 000, ja taas oikeistohallituskaudella.

        Näin on. Nämä palsta idiootit yrittää totuuden valheeksi. Eikö ne osaa edes Googlea käyttää. Siltä näkee Montako tulijaa on milloinkin tullut. Saatanan tunarit.


      • Anonyymi00149
        Anonyymi00016 kirjoitti:

        Lupasitte vappusatanen lisää ja ette pitäneet lupaustanne. Mitä nyt sosialisti puolueena lupaatte mitä ette toteuta??

        Kyllä saatiin.


      • Anonyymi00150
        Anonyymi00096 kirjoitti:

        150 000 maahanmuuttajaa 3 vuodessa . Hyvin on Persut " kiristäneet " maahanmuuttoa . Taitaa olla ennätysmäärä ikinä .

        On.


      • Anonyymi00151
        Anonyymi00112 kirjoitti:

        Vain Marin otti itselleen palkkaa lisää. Kaiken muun tuhosi.

        Itse olet itsesi tuhonnut. Lopeta juominen.


    • Anonyymi00005

      Osa kuvittelee kuuluvansa eliittiin jos kannatta eliitin etuja ajavaa kokoomusta.

      Osa taas uskoo kaiken sen paskan, jota noille katkerille syötetään ja ne äänestää persuja.

      • Anonyymi00010

        Me vasemmistoa äänestävät odottelemme vaan sitä ihanaa sosialismia, jota bussilasteittain kävimme Neuvostoliitossa ihailemassa. Lapsukaisemmekin tyrkkäsimme joka kesä pioneerileirille, jotta me vanhemmat saimme rauhassa nauttia kesäterasseista. Nyt me eläkeläisinä istumme lähipubissa ja pohdimme sosialismin etuja.
        Jostakin syystä lapsistamme tuli kokoomuslaisia, vaikka käyvät töissä.


      • Anonyymi00073
        Anonyymi00010 kirjoitti:

        Me vasemmistoa äänestävät odottelemme vaan sitä ihanaa sosialismia, jota bussilasteittain kävimme Neuvostoliitossa ihailemassa. Lapsukaisemmekin tyrkkäsimme joka kesä pioneerileirille, jotta me vanhemmat saimme rauhassa nauttia kesäterasseista. Nyt me eläkeläisinä istumme lähipubissa ja pohdimme sosialismin etuja.
        Jostakin syystä lapsistamme tuli kokoomuslaisia, vaikka käyvät töissä.

        Ruotsissa oli demarihallitus vuosikymmeniä ja aika hyvin ne sai talouden kuntoon.

        Lisäksi viimeisen 20 vuoden aikana kokoomus on ollut hallituksessa 16 vuotta ja viimeisen 40 vuoden aikana 32 vuotta.

        Olisi siinä ollut jo aikaa pistää asiat kuntoon.


      • Anonyymi00092
        Anonyymi00010 kirjoitti:

        Me vasemmistoa äänestävät odottelemme vaan sitä ihanaa sosialismia, jota bussilasteittain kävimme Neuvostoliitossa ihailemassa. Lapsukaisemmekin tyrkkäsimme joka kesä pioneerileirille, jotta me vanhemmat saimme rauhassa nauttia kesäterasseista. Nyt me eläkeläisinä istumme lähipubissa ja pohdimme sosialismin etuja.
        Jostakin syystä lapsistamme tuli kokoomuslaisia, vaikka käyvät töissä.

        Mikähän kommentti tuokin mahtoi olla.

        MInä vasemmistolainen en todellakaan odota "sitä ihanaa sosialismia", joka on vallalla mukamas Venäjällä eli siellähän on samanlainen äärioikeistolainen diktaruuri kuin Jenkkilässä ja jota kokkarit ja pölhöt persut kannattavat

        Tuo yllämainittu kommentti tulee todella tietämättömältä tai sitten totaalisesti aivopestyltä ihmiseltä.

        Yleensä ihmiset viisastuvat vanhemmiten, eli ymmärtävät humaaniuden ja tärkeiden arvojen päälle; eivät näköjään kaikki kuitenkaan


      • Anonyymi00152

        Juuri niin. Onneksi duunarit isosti jätti tuon paskan


      • Anonyymi00153
        Anonyymi00010 kirjoitti:

        Me vasemmistoa äänestävät odottelemme vaan sitä ihanaa sosialismia, jota bussilasteittain kävimme Neuvostoliitossa ihailemassa. Lapsukaisemmekin tyrkkäsimme joka kesä pioneerileirille, jotta me vanhemmat saimme rauhassa nauttia kesäterasseista. Nyt me eläkeläisinä istumme lähipubissa ja pohdimme sosialismin etuja.
        Jostakin syystä lapsistamme tuli kokoomuslaisia, vaikka käyvät töissä.

        Voi joku!


      • Anonyymi00154
        Anonyymi00073 kirjoitti:

        Ruotsissa oli demarihallitus vuosikymmeniä ja aika hyvin ne sai talouden kuntoon.

        Lisäksi viimeisen 20 vuoden aikana kokoomus on ollut hallituksessa 16 vuotta ja viimeisen 40 vuoden aikana 32 vuotta.

        Olisi siinä ollut jo aikaa pistää asiat kuntoon.

        Kyllä olisi. Ja persut ovat hallituksissa veneet kymmeniä tuhansia mamuja tänne.


    • Anonyymi00007

      Tollot äänestävät tolloja, eli persut persuja. Ei se ole sen kummempaa.

      • Anonyymi00019

        Teitä sosialisti puolueessa oleviakp äänestää?? Veitte eläkeindeksin köyhiltä ja duunareilta ja eläkeläisiltä. Mitä tällä kertaa ku noi toi sen takas vitte pois vai


      • Anonyymi00023
        Anonyymi00019 kirjoitti:

        Teitä sosialisti puolueessa oleviakp äänestää?? Veitte eläkeindeksin köyhiltä ja duunareilta ja eläkeläisiltä. Mitä tällä kertaa ku noi toi sen takas vitte pois vai

        Mieti mitä kokoomus ja persut vie.


      • Anonyymi00027
        Anonyymi00023 kirjoitti:

        Mieti mitä kokoomus ja persut vie.

        Tuhkat pesästä.


      • Anonyymi00156
        Anonyymi00019 kirjoitti:

        Teitä sosialisti puolueessa oleviakp äänestää?? Veitte eläkeindeksin köyhiltä ja duunareilta ja eläkeläisiltä. Mitä tällä kertaa ku noi toi sen takas vitte pois vai

        Purra vei rahat.


      • Anonyymi00157
        Anonyymi00023 kirjoitti:

        Mieti mitä kokoomus ja persut vie.

        Huomaavat kohta kun muuttavat koppiin puuroa keittämään.syksyllä tulee lisäleikkaksia.


    • Anonyymi00011

      "En äänestä demareita, koska he vetävät kaikki verot tappiin. Raha kuuluu työntekijälle. Ei sohvalla makaavalle."

      Toi on juuri kokoomuksen ja persujen aivopesua. Oikeistohallitus nosti alvit pilviin ja terveydenhoidon asiakasmaksut myös.

      • Anonyymi00030

        "En äänestä demareita, koska he vetävät kaikki verot tappiin. Raha kuuluu työntekijälle. Ei sohvalla makaavalle."

        Kokoomuksella on tarjolla työntekijälle palkan alennuksia. Palkatonta sairaslomaa. Pitempiä työpäiviä. Lyhyempiä lomia. Paikallista sopimista. Vuokratyötä.

        Työttömyysturvan heikennyksiä ja muuta mukavaa...


      • Anonyymi00031

        "Me lupaamme varmasti nostaa veroja koska se on meille hyve." vs "Emme nosta veroja, mutta saatamme kumminkin nostaa kun olemme korruptuneita."


      • Anonyymi00074
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        "En äänestä demareita, koska he vetävät kaikki verot tappiin. Raha kuuluu työntekijälle. Ei sohvalla makaavalle."

        Kokoomuksella on tarjolla työntekijälle palkan alennuksia. Palkatonta sairaslomaa. Pitempiä työpäiviä. Lyhyempiä lomia. Paikallista sopimista. Vuokratyötä.

        Työttömyysturvan heikennyksiä ja muuta mukavaa...

        Ei unohdeta OrpoPurran hallituksen kruununjalokiveä eli työnantajan oikeuttaa teettää pätkätöitä aina halutessaan.

        Kuka uskaltaa ottaa (tai edes saa) asuntolainaa 20 vuodeksi, jos duunia on tiedossa vain vuodeksi. Tai tekisi lapsia?


      • Anonyymi00103
        Anonyymi00074 kirjoitti:

        Ei unohdeta OrpoPurran hallituksen kruununjalokiveä eli työnantajan oikeuttaa teettää pätkätöitä aina halutessaan.

        Kuka uskaltaa ottaa (tai edes saa) asuntolainaa 20 vuodeksi, jos duunia on tiedossa vain vuodeksi. Tai tekisi lapsia?

        Tämä oli jännä siitä, että jopa hallituspuolueiden naisjärjestöt vastustivat sitä, koska haittojen odotetaan kohdistuvan sukupuolitetusti naisiin. Näin kirjasi myös hallitus itse.

        Ja läpihän se meni, noin vain.


      • Anonyymi00158

        Ja saa köyhät mahalleen.lapset,nuoret ja vanhat jää hoitamatta.


      • Anonyymi00160
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        "En äänestä demareita, koska he vetävät kaikki verot tappiin. Raha kuuluu työntekijälle. Ei sohvalla makaavalle."

        Kokoomuksella on tarjolla työntekijälle palkan alennuksia. Palkatonta sairaslomaa. Pitempiä työpäiviä. Lyhyempiä lomia. Paikallista sopimista. Vuokratyötä.

        Työttömyysturvan heikennyksiä ja muuta mukavaa...

        Ja lisää tulee syksyllä


    • Anonyymi00012

      haluan maksaa yksityisten terveysjättien osakkeenomistajien osingot.

    • Anonyymi00013

      Keskituloisena duunarina haluan palkan millä tulee toimeen, toimivat peruspalvelut, kohtuulliset elinkustannukset, turvalliset kadut, tuilla elävien ulkomaalaisten ja rikollisten lähettämisen kotimaahan, sen että ensin huolehditaan omista ja vasta sitten muista. SDP ei sitä tarjoa, eikä varsinkaan Vasemmistoliitto. Ei tarjoa Kokoomuskaan. Persut voisi ehkä tarjota jos sillä olisi samanmielinen hallituskumppani.

      • Anonyymi00014

        Ja äänestät arvoissa ja leikkaushalussa kokoomuksesta oikealla olevia persuja 🤣


      • Anonyymi00015

        Luuletko oikeasti että persut ovat muka pienen ihmisen asialla?


      • Anonyymi00028
        Anonyymi00015 kirjoitti:

        Luuletko oikeasti että persut ovat muka pienen ihmisen asialla?

        Kyllä persvakopersut Esson baareissa niin luulevat.


      • Anonyymi00076

        Persut potki Saksi-Purran toimesta duunareita päähän oikein kunnolla.

        Siksi PERSUT ON PERSEESTÄ!


      • Anonyymi00126
        Anonyymi00015 kirjoitti:

        Luuletko oikeasti että persut ovat muka pienen ihmisen asialla?

        Kyse oli melkoisesta persukusetuksesta ja valitettavasti äänestäjällä ei ole mitään kuluttajasuojaa...,,,


      • Anonyymi00198

        On sinulla ihan normi arvot, mutta persut ei sitä takaa.


    • Anonyymi00017

      Duunarit on aivopesty äänestämään itseään vastaan😅 EK ja kokoomus nauraa partaansa.

    • Anonyymi00018

      Vai työläispuolueita :). Vastaus tähän kysymykseen menee aina toisesta korvasta sisään toisesta ulos ja kohta taas kysytää samaa asiaa.

      • Anonyymi00020

        Aivopesty hyvinkin..


    • Anonyymi00021

      Aloittajalle vastaus:

      Koska Sdp- ei tee mitään
      yksityispuolen työpaikkojen syntymiseksi.

      Valtion, kaupunkien ja kuntien työtä ei lasketa.
      Niistä joudutaan irtisanomaan väkeä kokoajan pois.
      Eläkkeelle jäävien tilalle ei palkata ketään.

      • Anonyymi00026

        No sitä ei ole tehnyt kokoomus tai persutkaan. Työllisyys laskenut kolmessa vuodessa 70 000 - 80 000 hengellä ja Orpon työllisyyslupaus jo 170 000 - 180 000 työllisen takamatkalla. Työttömyys taas tällä kaudella ensimmäistä kertaa mittaushistoriassa EU:n ja OECD:n korkein jl marraskuusta 2025 asti, ja yli tuplat niiden työttömyyden 5%:n keskitasosta.


      • Anonyymi00029

        SDP on työväen etuja ajava puolue. Sen toimenkuvaan ei kuulu työpaikkojen luominen.
        Yksityiset työnantajat ovat sitä varten.


      • Anonyymi00036
        Anonyymi00026 kirjoitti:

        No sitä ei ole tehnyt kokoomus tai persutkaan. Työllisyys laskenut kolmessa vuodessa 70 000 - 80 000 hengellä ja Orpon työllisyyslupaus jo 170 000 - 180 000 työllisen takamatkalla. Työttömyys taas tällä kaudella ensimmäistä kertaa mittaushistoriassa EU:n ja OECD:n korkein jl marraskuusta 2025 asti, ja yli tuplat niiden työttömyyden 5%:n keskitasosta.

        Milloinkahan sinä sosialisti ymmärrät, että työtä ei synny sormia napsauttamalla.
        se on useamman vuoden pinnistys.
        Oikeistopuolueet tekevät sitä kokoajan, demareiden tekemänä minä en ainakaan ole kuullut näin tapahtuvan.
        Mamun hyysäämisestä kirjoitetaan joka päivä.
        tuo on tietysti täysin tyhjänpäiväistä hommaa.
        Ne ei tässä maassa voi menestyä
        koska ovat pers aukisia.


      • Anonyymi00038
        Anonyymi00029 kirjoitti:

        SDP on työväen etuja ajava puolue. Sen toimenkuvaan ei kuulu työpaikkojen luominen.
        Yksityiset työnantajat ovat sitä varten.

        " Sdp on työväen ........ "

        Sinun mielestä työväki on siis vain valtion, kuntien ja kaupunkien palkkalistoilla.
        En ole eläissäni kuullut moista ajatuista.
        Oletko tosissasi ?
        Vai hourailetko ?
        Mitä ?


      • Anonyymi00054
        Anonyymi00038 kirjoitti:

        " Sdp on työväen ........ "

        Sinun mielestä työväki on siis vain valtion, kuntien ja kaupunkien palkkalistoilla.
        En ole eläissäni kuullut moista ajatuista.
        Oletko tosissasi ?
        Vai hourailetko ?
        Mitä ?

        Siis mitenköhän logiikasi taas menee, pitäisikö valtion tukea enemmän yrittäjiä ja kytätä ---niin kuin Suomessa jo siis maatalous yrittäminen toimii? Sisikö pitäisi SDP:tä äänestää?


        Siihen tarvitaa velkaa ja veroja lisää, sellaiseen monitorointiin ja rahoittamiseen, eikä sellainen keskitetty hallinto toimi. Ei esim. toiminut Neuvostoliitossa. Vanha kunnon ikiaikainen kapitalismi on parempi vaihtoehto, se on aina toiminnut valtion ohjausta paremmin.


      • Anonyymi00077
        Anonyymi00026 kirjoitti:

        No sitä ei ole tehnyt kokoomus tai persutkaan. Työllisyys laskenut kolmessa vuodessa 70 000 - 80 000 hengellä ja Orpon työllisyyslupaus jo 170 000 - 180 000 työllisen takamatkalla. Työttömyys taas tällä kaudella ensimmäistä kertaa mittaushistoriassa EU:n ja OECD:n korkein jl marraskuusta 2025 asti, ja yli tuplat niiden työttömyyden 5%:n keskitasosta.

        Lisäksi OrpoPurra vei Suomen talouden EU:n tarkailuluokalle.


      • Anonyymi00127
        Anonyymi00077 kirjoitti:

        Lisäksi OrpoPurra vei Suomen talouden EU:n tarkailuluokalle.

        Tannerilaiset asevelisosialistit ymmärtävät että maahan on saatava kasvua ei pelkkää jatkuvaa kurjistamista muuten ei tästä suosta nousta


      • Anonyymi00134

        Se ei olekaan hallituksen tehtävä, vaan niiden yritysten.


      • Anonyymi00159

        Koko Ulkopoliitinen instituutti pitäisi lopettaa.
        Siellä on loputon määrä ns. tutkijoita ja melkein aina aivan tuntematon uusi nimi (tutkija) saa suunvuoron eli jonkinlaisen palkinnon päästessään YLE:en haastateltavaksi, lausumaan viisaita!


      • Anonyymi00161
        Anonyymi00026 kirjoitti:

        No sitä ei ole tehnyt kokoomus tai persutkaan. Työllisyys laskenut kolmessa vuodessa 70 000 - 80 000 hengellä ja Orpon työllisyyslupaus jo 170 000 - 180 000 työllisen takamatkalla. Työttömyys taas tällä kaudella ensimmäistä kertaa mittaushistoriassa EU:n ja OECD:n korkein jl marraskuusta 2025 asti, ja yli tuplat niiden työttömyyden 5%:n keskitasosta.

        On ulosotot kasvaneet yli puolella.


      • Anonyymi00162
        Anonyymi00029 kirjoitti:

        SDP on työväen etuja ajava puolue. Sen toimenkuvaan ei kuulu työpaikkojen luominen.
        Yksityiset työnantajat ovat sitä varten.

        Juuri näin.


      • Anonyymi00163
        Anonyymi00038 kirjoitti:

        " Sdp on työväen ........ "

        Sinun mielestä työväki on siis vain valtion, kuntien ja kaupunkien palkkalistoilla.
        En ole eläissäni kuullut moista ajatuista.
        Oletko tosissasi ?
        Vai hourailetko ?
        Mitä ?

        Humalassa horisee.


      • Anonyymi00164
        Anonyymi00077 kirjoitti:

        Lisäksi OrpoPurra vei Suomen talouden EU:n tarkailuluokalle.

        Totta.persupoika ei kai huomannut sitäkään.


    • Anonyymi00024
      • Anonyymi00166

        Voi sua paska junttia.


    • Anonyymi00025

      Äänestä kokoomusta jotta voi kännissä kehuskella duunaritovereille olevasi parempi kuin he grillibileissä ja jotta kulissit pysyy pystyssä...

      • Anonyymi00034

        Kyllä ja tarpeeksi yksinkertainen duunari voi äänestää vielä päänaukomisliike Persujakin.


    • Anonyymi00032

      Katkeruus, kauna ja kostonhimo.

    • Anonyymi00033

      Ihan sen takia että tästä yhteiskunnasta alettaisiin viimein toteuttamaan järkevää linjaa siihen kuuluu mukaan että osa väestä jätetään yhteiskunnan ulkopuolelle.

    • Anonyymi00035

      Että työttömillä ja köyhillä ei olisi hauskaa😡

      • Anonyymi00039

        Miksi kuvittelet heillä olevan hauskaa? On kyllä surkea elämä jos on kateellinen heikommin pärjäävien tuille.


      • Anonyymi00042
        Anonyymi00039 kirjoitti:

        Miksi kuvittelet heillä olevan hauskaa? On kyllä surkea elämä jos on kateellinen heikommin pärjäävien tuille.

        Koska olen koksupersu. Kun skorpionia lammen yli vievä kilpikonna kysyi, miksi pistit minua ja nyt kuolemme molemmat, skorpioni sanoi "minkä minä luonnolleni voin".


    • Anonyymi00037

      No ainakin itse sain viime hallituksen aikana enemmän vähennyksiä työmatkoista ja ay-maksut vähennettyä, myös junaliput olivat halvempia pienemmän alv:n johdosta. Mitä Persut tai kokoomus on tehnyt hyväkseni? Ei mitään!
      Tuloni ovat vähän nousseet kiitos AY-liikkeen ja sitäkin Persut ovat yrittäneet tuhota, samoin kun hyväksyneet kaikki heikennykset työehtoihin niin kuin Arto kirjassaan kertoi.

      • Anonyymi00167

        Totta..piikaPurra on kokoomuksen selän takana tekemässä hävitystä ei puolusta tavallista kulkijaa ,vaikka olisi valtaa.


    • Anonyymi00040

      Eihän se työläispuolue enää välitä omasta kansasta. Muut sillä on mielessä

      • Anonyymi00041

        Ennen vasemmisto puolusti työmiestä, nyt se ennallistaa metsäteollisuuden nurin ja siinä sivussa tehtaat.


      • Anonyymi00044
        Anonyymi00041 kirjoitti:

        Ennen vasemmisto puolusti työmiestä, nyt se ennallistaa metsäteollisuuden nurin ja siinä sivussa tehtaat.

        Sille vasemmistolle on tullut sellainen asia kuin ilmastoöyhötys.


      • Anonyymi00169
        Anonyymi00044 kirjoitti:

        Sille vasemmistolle on tullut sellainen asia kuin ilmastoöyhötys.

        Se on ympäri maailman.


    • Anonyymi00043

      Siitä syystä, että tyhmyys on ehtymätön luonnonvara.

    • Anonyymi00045

      Vihreät sulkivat itärajan ja Marinin aikaan maahan tuli lähinnä persu-putinia pakenevia naisia Ukrainasta. Persuhallituksien aikaan niitä elätettäviä Suomeen tulee.

      • Anonyymi00170

        Juuri näin.


    • Anonyymi00046

      Miten on mennyt maahanmuuton osalta Persu/Kok hallituksella mielestänne viime vuodet?

      Ihan hakemalla haetaan väkeä tänne kun ei muuten saada sitä EK:n 50 000 maahanmuutajan kiintiötä täyteen...

      Ja ne rikolliset Maamut on kyllä edelleenkin täällä.

      • Anonyymi00047

        No, just joo. Muistellaan Arton matkoja, joka sopi persuille hyvin. Lisäksi katukuva muuttunut kyllä näinä viime vuosina paljon.


    • Anonyymi00048

      Pelkästään kateudesta ja myötätunnonpuutteesta.

    • Anonyymi00050

      Ei edes lääkärit! Noi pulueet ajaa tuloluokkaa 20000€/kk. Lisäksi arvomailma alkaa olla niin Fasistinen että ei sittenkään!

    • Anonyymi00051

      "Miksi demarit sitten haluaa lisää maahanmuuttoa, vaikka työttömiä on 300 000 ja rapiat?"

      Miksi persut hyväksyivät maahan Arto Satosen 140,000 vietnamilaista ja filippiiniläistä.

      • Anonyymi00053

        Persut luulevat että on olemassa "hyvää maahanmuuttoa".


      • Anonyymi00063

        Koska EK lupasi meille vaalirahaa.

        -Riikka


      • Anonyymi00064

        Kokoomuksen exTyöministeri Arto Satonen (kok) on nostanut esiin näkökulman, jonka mukaan Suomi näivettyy ilman maahanmuuttoa. Hänen mukaansa ulkomaista työvoimaa tarvitaan erityisesti taantuvilla alueilla ja nopeasti muuttuvan työikäisen väestörakenteen vuoksi. Satosen mukaan eristäytyvä tai työvoimasta näivettyvä Suomi jää yksin.

        Siksi pitää tuoda aasialaisia 45000 joka vuosi!

        Ja tällaiseen hallitukseen persut meni mielellään! Kaikki käy kun vaan saa kusettaa suomalaista duunaria!


      • Anonyymi00172

        Sitä ihmettelemme.


      • Anonyymi00174
        Anonyymi00064 kirjoitti:

        Kokoomuksen exTyöministeri Arto Satonen (kok) on nostanut esiin näkökulman, jonka mukaan Suomi näivettyy ilman maahanmuuttoa. Hänen mukaansa ulkomaista työvoimaa tarvitaan erityisesti taantuvilla alueilla ja nopeasti muuttuvan työikäisen väestörakenteen vuoksi. Satosen mukaan eristäytyvä tai työvoimasta näivettyvä Suomi jää yksin.

        Siksi pitää tuoda aasialaisia 45000 joka vuosi!

        Ja tällaiseen hallitukseen persut meni mielellään! Kaikki käy kun vaan saa kusettaa suomalaista duunaria!

        Niimpä.tulee persuille harmitus kun joka vuosi tulee 45 tulijaa.eikä vasemmisto.3-4 n vuoden koulutus ennen työhön oppimista. Ihan täysiä ummikkoja.eli lopettakaa persut se valehtelu vasemmistosta. Myöskään ei Sipilän hallituksessa ollut vasemmisto kun 35.000 tuli maahan


      • Anonyymi00175
        Anonyymi00174 kirjoitti:

        Niimpä.tulee persuille harmitus kun joka vuosi tulee 45 tulijaa.eikä vasemmisto.3-4 n vuoden koulutus ennen työhön oppimista. Ihan täysiä ummikkoja.eli lopettakaa persut se valehtelu vasemmistosta. Myöskään ei Sipilän hallituksessa ollut vasemmisto kun 35.000 tuli maahan

        Siis 45.000


    • Anonyymi00052

      Persujen mielestä suomalaisilla on liian hyvä elintaso.

    • Anonyymi00055

      En ole vielä yhtään hyvää syytä lukenut äänestää tavallisena keskituloisena duunarina, saati matalatuloisena duunarina persuja saati kokoomusta Sdp:n sijaan. Kuten epäilin, hyödyllisiä idiootteja.

    • Anonyymi00057

      Milloin SDP on viimeksi ajanut työväen etuja?

      Alusta saakka. Kaikki nykyiset työntekijöiden oikeudet ovat demarien käsialaa.

      • Anonyymi00176

        Kyllä. Kaikki.


    • Anonyymi00058

      SDP puolustaa vahvoja julkisia palveluita, kuten terveydenhuoltoa, koulutusta ja sosiaaliturvaa, jotta kaikilla on yhtäläiset mahdollisuudet pärjätä taustastaan riippumatta.

      Puolue ajaa sukupuolten välistä tasa-arvoa, yhdenvertaisuutta ja heikommassa asemassa olevien oikeuksia.

      SDP korostaa työn arvoa, työntekijöiden oikeuksia, hyviä työehtoja ja työllisyyden korkeaa tasoa.

      Puolue korostaa yhteiskunnan vastuuta huolehtia jäsenistään ja ihmisten välistä välittämistä.

      • Anonyymi00177

        Siksi olenkin demari. Punamulta sai parannukset aikaan. Oikeisto vastusti.


    • Anonyymi00059

      Liittojen mielestä suomalaisilla on liian hyvä elintaso.
      SAK kuntoili lakkojen aikaan merkkivaatteisessa , ei ajanut etujamme

      • Anonyymi00060

        No, just joo. Muistellaan lenkkeily matkoja, joka sopi johtajille hyvin. Lisäksi katukuva muuttunut kyllä näinä viime vuosina paljon erosin liitosta SAK


      • Anonyymi00065
        Anonyymi00060 kirjoitti:

        No, just joo. Muistellaan lenkkeily matkoja, joka sopi johtajille hyvin. Lisäksi katukuva muuttunut kyllä näinä viime vuosina paljon erosin liitosta SAK

        Juu, ja Sdp sekä Sak haluavat säilyttää suomalaisten duunarien työtä suojelevan työvoiman tarveharkinnan, toisin kuin oikeistopuolueet. Jopa persut on halpa-Aasian maahanmuutossa joustanut siitä.


      • Anonyymi00066

        Juurihan tänään mediassa kerrottiin että Suomessa on Pohjoismaiden ja Länsi-Euroopan huonoimmat palkat ja ostovoima tätäkin huonompi. SAK ja muut liitot saivat edes hieman nostettua läntisen Euroopan matalimpia palkkojamme ja yritysten ahneusinflaation (greedflation) näivettämää ostovoimaa.


      • Anonyymi00178

        Unohda jo ne lakot. Nyt on nyt.


      • Anonyymi00179
        Anonyymi00065 kirjoitti:

        Juu, ja Sdp sekä Sak haluavat säilyttää suomalaisten duunarien työtä suojelevan työvoiman tarveharkinnan, toisin kuin oikeistopuolueet. Jopa persut on halpa-Aasian maahanmuutossa joustanut siitä.

        Persut ne vasta onkin takapiruja.katsokaa Purraa joka tunkee melkein Orpon syliin


      • Anonyymi00180
        Anonyymi00066 kirjoitti:

        Juurihan tänään mediassa kerrottiin että Suomessa on Pohjoismaiden ja Länsi-Euroopan huonoimmat palkat ja ostovoima tätäkin huonompi. SAK ja muut liitot saivat edes hieman nostettua läntisen Euroopan matalimpia palkkojamme ja yritysten ahneusinflaation (greedflation) näivettämää ostovoimaa.

        Ei peru peräkammarissa lue kuin persulehteä ja seiskan valejuoruja.


      • Anonyymi00188
        Anonyymi00066 kirjoitti:

        Juurihan tänään mediassa kerrottiin että Suomessa on Pohjoismaiden ja Länsi-Euroopan huonoimmat palkat ja ostovoima tätäkin huonompi. SAK ja muut liitot saivat edes hieman nostettua läntisen Euroopan matalimpia palkkojamme ja yritysten ahneusinflaation (greedflation) näivettämää ostovoimaa.

        Kyllä. Mutta peräkomerossa ruukut eivät tiedä sitäkään.


    • Anonyymi00061

      Luuletko ettei normaalipäinen ihminen saa neuvoteltua omia työasioitansa ?
      Ilman Ay: tä ?
      Ylimielinen demari taas asialla.
      Tottakai saa.
      Ja paljon paremmin.

      • Anonyymi00189

        Ei saa.


    • Anonyymi00062

      Demarit ja Vasemmistoliitto ovat loisijoiden puolueita, mitä tarkoitat vaihtoehdolla?
      Kristillinen puolue vai Liike nyt?

      • Anonyymi00199

        Loisijoiden puolueet ovat vihreät ja persut. Lisäksi ne ovat ääriliikkeitä, jotka vain sotkevat maan asioita. Kok, sdp, vas , RKP ja keskusta ajavat Suomen asiaa. Kristilliset Israelin. Orpo pitää myös heivata omiensa (PS) joukkoon, niin kok olisi parempi.


    • Anonyymi00067

      Kyllä itse koen että mulla työssä oikeuksia ja saan palkan jolla tulen toimeen, ay-liike on olemassa on paljon paljon merkityksellisempiä kuin se että kuinka paljon vaikka nordean osingoistani menee veroja. Minusta niistä menee sitä paitsi ihan sopiva määrä ja voisi mennä vaikka pari prosenttia ennemmän.

      • Anonyymi00068

        Paljonko maksat ay-liikkeelle palkastasi vuosittain?


      • Anonyymi00190

        Aivan varmasti.


    • Anonyymi00069

      Työväenpuolue, mikä se on?
      Liike nytkö?

    • Anonyymi00070

      Pienet palkat tulataan, jos vihervasemmisto saa päättää asiasta.

    • Anonyymi00071

      Ottako demari putin rollia koville kun kuvittelee ihmisten äänestävän tuollaisia venäjän mielisiä punatatteja.

      • Anonyymi00191

        Venän rakastatavt persusienet hädissään raakkuu.


    • Anonyymi00072

      Se työläispuolue ei ole ainakaan SDP tai vasemmistoliitto. Molemmat muuttuneet uskonnolliseksi puolueeksi. SDP enemmän maltillisten rauhanuskonnon puolesta ja vasemmistoliitto Isis ja Hamasväen puolesta. Siinä joelta merelle touhussa ei suomalaisten duunarien asiassa muu kiinnosta kuin jäsenmaksurahat.

      • Anonyymi00192

        Hekoheko


    • Anonyymi00078

      Sannan työnantajan mielipide:

      "Blairin mielestä työväenpuolueen olisi pitänyt perua lupauksensa ja hallituksessa toteuttamansa työnlainsäädännön uudistukset, jotka korottivat minimipalkkaa sekä paransivat työntekijöiden ja ammattiliittojen oikeuksia. Hänen mukaansa ne ovat ”antaneet vastatuulta, eivät myötätuulta brittiläiselle yritystoiminnalle”."

      Sanna dikkaa tätä politiikkaa kypällä....joten eiköhän muutkin sdpläiset.

      • Anonyymi00193

        Ei kuulu sannalle jonkun sanomiset.


    • Anonyymi00079

      Meinaako duunareilla mitään verojen maksu? Verotus kiristyy entisestään kun seuraava hallitus tulee aikaisemmin kaikki portit jokaisen halukkaan tulla tänne viettämään lokoista elämää veronmaksajien rahoilla.

      • Anonyymi00080

        Tulee siis aukaisemaan kaikki portit...

        Seuraava äärimmäisen vasemmistolainen hallitus toimii siis täysin vastakkaisella tavalla kuin muut Pohjoismaat jotka kiristää yhäkin maahanmuuttoa.


      • Anonyymi00081
        Anonyymi00080 kirjoitti:

        Tulee siis aukaisemaan kaikki portit...

        Seuraava äärimmäisen vasemmistolainen hallitus toimii siis täysin vastakkaisella tavalla kuin muut Pohjoismaat jotka kiristää yhäkin maahanmuuttoa.

        Aloittaja. Jos tykkäät maksaa veroja niska limassa, äänestä toki vihervassuja. Silloin saat mitä tilaat


      • Anonyymi00082
        Anonyymi00080 kirjoitti:

        Tulee siis aukaisemaan kaikki portit...

        Seuraava äärimmäisen vasemmistolainen hallitus toimii siis täysin vastakkaisella tavalla kuin muut Pohjoismaat jotka kiristää yhäkin maahanmuuttoa.

        Itse asiassa tämä istuva persu vahvisteinen hallitus toi ennätykselliset määrät matuja suomeen. Tuo hyvä jos vassutkin tuo. Eihän lopu työnantaja paskoilta työvoima tarjonta hihihiii.

        Työnantajien verotusta tietenkin nostettava jos eivät hoida hommiaan ja työllistä. Ei ole vassujen ongelma niiden Kyvyttömyys ja osaamattomuus.


      • Anonyymi00084
        Anonyymi00082 kirjoitti:

        Itse asiassa tämä istuva persu vahvisteinen hallitus toi ennätykselliset määrät matuja suomeen. Tuo hyvä jos vassutkin tuo. Eihän lopu työnantaja paskoilta työvoima tarjonta hihihiii.

        Työnantajien verotusta tietenkin nostettava jos eivät hoida hommiaan ja työllistä. Ei ole vassujen ongelma niiden Kyvyttömyys ja osaamattomuus.

        Älä valehtele ! Lopeta suora valehtelu, kysyin googlella

        Suomeen suuntautuva maahanmuutto on kääntynyt laskuun aiempien vuosien huippulukemien jälkeen. Ulkomailta muutti Suomeen vuoden 2025 aikana noin 50 000 henkeä, ja maahanmuuttojen määrä on ollut toista vuotta peräkkäin laskussa heikon taloustilanteen ja oleskelulupien tiukentumisen myötä. Ennätyslukemiin sen sijaan on yltänyt Suomen kansalaisuuden saaneiden määrä.

        Tein jatko kysymyksen, ett miks näin?

        Ennätysmäärä selittyy seuraavilla tekijöillä:Hakemusten ruuhkien purkautuminen: Maahanmuuttoviraston (Migri) hakemuskäsittely on tehostunut, mikä on purkanut aiemmin kertyneitä lupajonoja ja nopeuttanut päätöksentekoa.Kasvaneet ikäluokat: Suuri osa kansalaisuuden saaneista on henkilöitä, jotka ovat muuttaneet Suomeen opiskelemaan tai töihin 2010-luvun puolivälin tienoilla ja täyttävät nyt vaaditut asumis- ja kielitaitoehdot.Kansalaisuusryhmien jakauma: Suurin yksittäinen kansalaisuuden saajaryhmä on ollut Irakin kansalaiset, joiden kohdalla tilastot heijastavat aiempina vuosina tapahtunutta maahanmuuttoa ja pitkään maassa asuneiden halua sitoutua yhteiskuntaan.

        Eli mamut tulivat ennemmin, aikaisemmissa hallituksissa ja nyt on laskenut määrät.

        Ja muutenkin on epärehellistä, että mamuttamis myönteinen on muka huolissaa mamuista. Että sais unelmissaan pikki riikkisen, vähemmän mamu vastaiset äänestämään.


      • Anonyymi00086
        Anonyymi00082 kirjoitti:

        Itse asiassa tämä istuva persu vahvisteinen hallitus toi ennätykselliset määrät matuja suomeen. Tuo hyvä jos vassutkin tuo. Eihän lopu työnantaja paskoilta työvoima tarjonta hihihiii.

        Työnantajien verotusta tietenkin nostettava jos eivät hoida hommiaan ja työllistä. Ei ole vassujen ongelma niiden Kyvyttömyys ja osaamattomuus.

        Persut eivät ainakaan mitä tahansa väkeä maahan tuo kuten vihervassut. Vassuille kelpaa kaikki, vaikka isisukot.


      • Anonyymi00182

        Verot kiristyy jo syksyllä.ja lopeta persu valehtelu.miksi muuten perujen ollessa maahanmuutto lisääntyy.


      • Anonyymi00203
        Anonyymi00081 kirjoitti:

        Aloittaja. Jos tykkäät maksaa veroja niska limassa, äänestä toki vihervassuja. Silloin saat mitä tilaat

        Jos tykkäätrahoesi vähenevän jahoitojesi huononevan,äänestä nykyhallitusta.


      • Anonyymi00205

        Porvarit on molemmilla kausillaan 2015-2019 ja 2023-2027 tuottaneet eniten.


      • Anonyymi00206
        Anonyymi00082 kirjoitti:

        Itse asiassa tämä istuva persu vahvisteinen hallitus toi ennätykselliset määrät matuja suomeen. Tuo hyvä jos vassutkin tuo. Eihän lopu työnantaja paskoilta työvoima tarjonta hihihiii.

        Työnantajien verotusta tietenkin nostettava jos eivät hoida hommiaan ja työllistä. Ei ole vassujen ongelma niiden Kyvyttömyys ja osaamattomuus.

        EK suorastaan haki maahanmuuttajia. Samalla maksettiin sian matkat


      • Anonyymi00207
        Anonyymi00081 kirjoitti:

        Aloittaja. Jos tykkäät maksaa veroja niska limassa, äänestä toki vihervassuja. Silloin saat mitä tilaat

        En maksa keskituloisena kokoaikatyöläisenä niska limassa, en ymmärrä tuota narinaa.


      • Anonyymi00208
        Anonyymi00084 kirjoitti:

        Älä valehtele ! Lopeta suora valehtelu, kysyin googlella

        Suomeen suuntautuva maahanmuutto on kääntynyt laskuun aiempien vuosien huippulukemien jälkeen. Ulkomailta muutti Suomeen vuoden 2025 aikana noin 50 000 henkeä, ja maahanmuuttojen määrä on ollut toista vuotta peräkkäin laskussa heikon taloustilanteen ja oleskelulupien tiukentumisen myötä. Ennätyslukemiin sen sijaan on yltänyt Suomen kansalaisuuden saaneiden määrä.

        Tein jatko kysymyksen, ett miks näin?

        Ennätysmäärä selittyy seuraavilla tekijöillä:Hakemusten ruuhkien purkautuminen: Maahanmuuttoviraston (Migri) hakemuskäsittely on tehostunut, mikä on purkanut aiemmin kertyneitä lupajonoja ja nopeuttanut päätöksentekoa.Kasvaneet ikäluokat: Suuri osa kansalaisuuden saaneista on henkilöitä, jotka ovat muuttaneet Suomeen opiskelemaan tai töihin 2010-luvun puolivälin tienoilla ja täyttävät nyt vaaditut asumis- ja kielitaitoehdot.Kansalaisuusryhmien jakauma: Suurin yksittäinen kansalaisuuden saajaryhmä on ollut Irakin kansalaiset, joiden kohdalla tilastot heijastavat aiempina vuosina tapahtunutta maahanmuuttoa ja pitkään maassa asuneiden halua sitoutua yhteiskuntaan.

        Eli mamut tulivat ennemmin, aikaisemmissa hallituksissa ja nyt on laskenut määrät.

        Ja muutenkin on epärehellistä, että mamuttamis myönteinen on muka huolissaa mamuista. Että sais unelmissaan pikki riikkisen, vähemmän mamu vastaiset äänestämään.

        Tämän vuoden alkuvuosi maahanmuutto noussut viime vuoden vastaavasta ajasta, joten älä valehtele itse.


      • Anonyymi00211
        Anonyymi00082 kirjoitti:

        Itse asiassa tämä istuva persu vahvisteinen hallitus toi ennätykselliset määrät matuja suomeen. Tuo hyvä jos vassutkin tuo. Eihän lopu työnantaja paskoilta työvoima tarjonta hihihiii.

        Työnantajien verotusta tietenkin nostettava jos eivät hoida hommiaan ja työllistä. Ei ole vassujen ongelma niiden Kyvyttömyys ja osaamattomuus.

        Kolmessa vuodessa 170 000 maahanmuuttajaa eli 50 000 - 70 000 vuosittain. Tätä menoa tän hallituskauden aikana tulee ennätysmäärä mamuja eli noin 230 000. EK ja Etla ovat sylikoiriinsa enemmän kuin tyytyväisiä, heidän vaatimushan on vain 45 000 kolmansien maiden kielitaidotonta palkanpolkijaa vuosittain. Hienoa Petteri ja Riikka, ylititte Häkämiehen, Helteen ja Kangasharjun toiveet!


      • Anonyymi00218
        Anonyymi00082 kirjoitti:

        Itse asiassa tämä istuva persu vahvisteinen hallitus toi ennätykselliset määrät matuja suomeen. Tuo hyvä jos vassutkin tuo. Eihän lopu työnantaja paskoilta työvoima tarjonta hihihiii.

        Työnantajien verotusta tietenkin nostettava jos eivät hoida hommiaan ja työllistä. Ei ole vassujen ongelma niiden Kyvyttömyys ja osaamattomuus.

        Totta.


    • Anonyymi00083

      Vassaritko tuovat työtä ja leipää pöytään?

      • Anonyymi00085

        No kuka tuo ?


      • Anonyymi00093
        Anonyymi00085 kirjoitti:

        No kuka tuo ?

        Ensin on yrittäjä, sitten työpaikka ja siihen palkataan työntekijä, ei päinvastoin.


    • Anonyymi00088

      Voin kyllä ymmärtää, miksi tavallinen duunari ei mielellään äänestä puoluetta joka kyllä puhuu parempien palkkojen puolesta mutta sitten tekee kaikkensa verottaakseen ne korotukset pois. Ja joka haluaa työmarkkinoille maahanmuuttajista lisää halpatyövoimaa ja vuokra-asuntomarkkinoille lisää kysyntää ja hintatasoa nostavia Kelan asiakkaita.

      • Anonyymi00089

        Espanjassa varakkaat turistit nostaa hintatason pilviin...suomessa sossupummit heheh.


      • Anonyymi00090
        Anonyymi00089 kirjoitti:

        Espanjassa varakkaat turistit nostaa hintatason pilviin...suomessa sossupummit heheh.

        "Massaturismin vuoksi asumiskustannukset Barcelonassa ovat paikallisten viranomaisten mukaan kasvaneet 68 prosenttia viimeisen vuosikymmenen aikana"

        https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010551357.html

        Tuo tietysti ihan asiaa että käskevät varakkaita ihmisä painumaan hevon vittuun rahojensa kanssa.
        Mutta säälittävää on kantasuomalaisten palkat jos jopa sossupummeja kadehditaan.


      • Anonyymi00116

        Niin, Kok-PS -hallitushan on tosiaan nostanut kokonaisverotuksen korkeimpiin lukemiin pitkään aikaan. On nostettu vähän sieltä ja täältä, paitsi tietysti hyvätuloisimmilta, jotka saivat tuntuvan veroalen.

        Hallitusohjelmassa on jykeviä lausuntoja maahanmuuton tärkeydestä ja siitä, miten tänne tulleet pyritään pitämään täällä. Meillä on kuulemma osaajapula, joka ratkeaa vain maahanmuutolla. Omia opiskelijoita patistetaan työttömien listoilla ja etsitään kuumeisesti tulijoita rajojen ulkopuolelta.

        Ymmärrettävää, ettei tällaisia puolueita halua äänestää.


      • Anonyymi00200
        Anonyymi00090 kirjoitti:

        "Massaturismin vuoksi asumiskustannukset Barcelonassa ovat paikallisten viranomaisten mukaan kasvaneet 68 prosenttia viimeisen vuosikymmenen aikana"

        https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010551357.html

        Tuo tietysti ihan asiaa että käskevät varakkaita ihmisä painumaan hevon vittuun rahojensa kanssa.
        Mutta säälittävää on kantasuomalaisten palkat jos jopa sossupummeja kadehditaan.

        Totta.


      • Anonyymi00210

        Eikö alvin nosto ollutkaan veron nosto typeä persu .siksi kauppa ei käy.


      • Anonyymi00213
        Anonyymi00210 kirjoitti:

        Eikö alvin nosto ollutkaan veron nosto typeä persu .siksi kauppa ei käy.

        Ei ollut.eipä ole juurikaan varaa ostella.kustannukseni nousseet 400 e kuussa.herra varjelkoon jos sairastuisin niin maksamatta jäisi niinkuin tuhansille on jo käynyt.


      • Anonyymi00219
        Anonyymi00089 kirjoitti:

        Espanjassa varakkaat turistit nostaa hintatason pilviin...suomessa sossupummit heheh.

        Eli EK joka hakee kotoa ( Satonen ja koko hallitus.


    • Anonyymi00091

      On olemassa ihmisiä, jotka haluavat, jostain kumman syystä, olla porvareita. Minunkin tutuissani mm. yksi lähihoitaja on kokoomuksen kuntavaaliehdokas ja kysyinkin kerran, että miksi, Eipä hän siihen osannut mitään sanoa. Nauratti hieman mutta näitä valitettavasti on

      Sitten on tietenkin ne kouluttamattomat ja erilaisuutta pelkäävät, jotka yleensä ovat sitten persuja. Heille ei voi mitään!

      • Anonyymi00094

        Mikä se on tukien pienuudesta ja leikkauksista valittavan vassarin koulutus?


      • Anonyymi00186
        Anonyymi00094 kirjoitti:

        Mikä se on tukien pienuudesta ja leikkauksista valittavan vassarin koulutus?

        Ylihoitaja.


      • Anonyymi00187

        Persut on pellejä.


      • Anonyymi00214
        Anonyymi00094 kirjoitti:

        Mikä se on tukien pienuudesta ja leikkauksista valittavan vassarin koulutus?

        Sinä natsi voisit olla hiljaa.


      • Anonyymi00220

        Menisit oppimaan tai töihin. Niiden aika kuluu palstoilla.


      • Anonyymi00221
        Anonyymi00220 kirjoitti:

        Menisit oppimaan tai töihin. Niiden aika kuluu palstoilla.

        Siis persujen.


    • Anonyymi00095

      En halua Suomeen Ruotsia kaltaista maahanmuutto-ongelmaa.

      • Anonyymi00215

        Muut venäjälle persu.


    • Anonyymi00097

      Ota
      Sdp- koronapiikki
      Pääset taivaaseen.

      • Anonyymi00201

        Ei haluta taivaaseen. Elämä on ihanaa.


      • Anonyymi00216

        Höpöhöpö. T. Teemu 6 vuotta !


    • Anonyymi00099

      Jotta saavat sunnuntailisänsä pois.

      IS: Kokoomusnuoret haluaa luopua lakisääteisistä sunnuntailisistä.
      https://www.is.fi/politiikka/art-2000012048200.html
      "Kokoomusnuoret kertoo tiedotteessa olevansa huolissaan siitä, että Suomessa jää töitä tekemättä sunnuntaisin lakisääteisen lisän vuoksi.

      Myös Elinkeinoelämän keskusliitto EK vaati hiljattain julkaisemissaan eduskuntavaalitavoitteissaan muutoksia sunnuntailisään.

      EK haluaa muuttaa ylityö- ja sunnuntaikorvauksia siten, että niitä ei tarvitsisi maksaa lainkaan, jos näin paikallisesti sovittaisiin. Lisäksi EK muuttaisi loppiaisen ja helatorstain normaaleiksi työpäiviksi.

      Useat Sdp:ssä vaikuttavat kritisoivat EK:n ehdotusta kovin sanoin."

      • Anonyymi00222

        Tottakai.


    • Anonyymi00102

      Haluan jatkossakin 2,30-2,50 euro/l koksupersubensaa kuten nyt. Tyhmä maksaa liian vähän pensiinistä.

    • Anonyymi00105

      Siinä onkin miettimistä, eihän siinä ainakaan ole vähääkään järkeä. Nuo puolueet hoitavat vain EK:n ja rikkaimpien asioita ja niiden joiden palkka on yli 8500 euroa kuukaudessa, eli sitä hyvin pientä osaa palkansaajista.

      • Anonyymi00114

        Opettajathan kuvitteli olevansa kokoomuksen mittapuulla ihan ihmisiä. No kokoomus kertoi että ovat pelkkiä palkansaaja paskoja jotka pitäs irtisanoa ensi tilassa.

        heheh mahto "kansankynttilät" järkyttyä.


    • Anonyymi00117

      Koska persut on se duunarin paras kaveri. Tiiät itekkin sen muttet kehtaa myöntää.

      • Anonyymi00147

        Moi,mä oon hitsari rane ja kohta lomautettu.Olen älykäs.


      • Anonyymi00185

        Hehehee.


      • Anonyymi00217

        Hehehee


    • Anonyymi00121

      Sen takia kun siivooja ja roskakuskikin luulee kuuluvansa eliittiin.

    • Anonyymi00128

      No kysytään google AI:tä

      Kappas joku on pistänyt vauva foorumille saman viestin.
      Ja Pekonen Kansan uutisista tietää että imakokysymyshän se on
      https://www.ku.fi/artikkeli/2998454-miksi-duunari-aanestaa-porvaria
      Sitten itsä äi sanoo..

      Tavallinen matala- tai keskituloinen työntekijä eli duunari äänestää Perussuomalaisia tai Kokoomusta usein taloudellisen pärjäämisen, työn arvostuksen, verotuksen ja arvomaailman vuoksi, vaikka perinteiset vasemmistopuolueet ovat historiallisesti profiloituneet työväenpuolueiksi.

      Äänestyspäätöksen taustalla olevat syyt jakautuvat puolueittain seuraavasti:

      Perussuomalaiset ovat onnistuneet profiloitumaan uudenlaiseksi "työväenpuolueeksi ilman sosialismia". Duunariäänestäjiä houkuttelevat erityisesti seuraavat teemat:Työnteon ja yrittämisen verotus: Puolue ajaa kevennyksiä ansiotuloverotukseen ja vastustaa arjen kustannuksia nostavia veroja.Arjen kustannukset ja autoilu: Monet suorittavaa työtä tekevät asuvat kasvukeskusten ulkopuolella ja tarvitsevat autoa työmatkoihin. Perussuomalaisten vastustus polttoaineverojen korotuksia ja tiukkoja ilmastotoimia kohtaan koetaan suorana arjen ostovoiman puolustamisena.Maahanmuuttokritiikki: Tiukka maahanmuuttolinja vetoaa työntekijöihin, jotka pelkäävät halpatyövoiman saapumisen polkevan suomalaisia palkkoja ja työehtoja.Perinteiset arvot ja eliittikritiikki: Moni kokee perinteisten vasemmistopuolueiden etääntyneen tavallisen työntekijän arjesta ja keskittyvän liikaa identiteettipolitiikkaan tai urbaaneihin teemoihin. Perussuomalaisten kansanomainen ja "eliittiä" haastava viestintä vetoaa helposti suoraa puhetta arvostavaan työläiseen.

      Miksi duunari äänestää Kokoomusta?

      Kokoomuksen äänestämisen taustalla on usein halu parantaa omaa taloudellista asemaa työnteolla sekä luottamus markkinatalouteen:"Käteen jää enemmän": Kokoomuksen keskeisin lupaus on työn verotuksen keventäminen kaikissa tuloluokissa. Matala- ja keskituloinenkin duunari voi kokea, että Kokoomuksen linjalla omasta palkasta jää enemmän omaan käyttöön verottajan sijaan.Yksilökeskeisyys ja ahkeruus: Moni nykypäivän työntekijä ei koe vahvaa luokkasidonnaisuutta tai ammattiyhdistysidentiteettiä. Kokoomuksen korostama ajatus siitä, että ahkeruudesta ja itsensä kehittämisestä pitää palkita, vetoaa yksilölliseen pärjäämiseen uskovaan työntekijään.Valtiontalouden tasapaino: Huoli Suomen velkaantumisesta ja julkisten palveluiden tulevaisuudesta saa osan äänestäjistä uskomaan Kokoomuksen talousosaamiseen. Ajatuksena on, että vain elinvoimainen yrityskenttä voi luoda työpaikkoja ja turvata hyvinvointiyhteiskunnan rahoituksen.Työmarkkinoiden joustavuus: Osa työntekijöistä kannattaa paikallista sopimista, koska he uskovat voivansa sopia omalla työpaikallaan paremmista ehdoista suoraan työnantajan kanssa ilman ammattiliittojen jäykkiä keskusjärjestösopimuksia.

      Yhteenveto

      Siinä missä vasemmistopuolueet korostavat hyvinvointivaltion palveluita, tulonsiirtoja ja ammattiyhdistysliikkeen suojaa, Perussuomalaiset ja Kokoomus vetoavat duunariin, joka haluaa suojella oman palkkansa ostovoimaa, vastustaa veronkorotuksia ja toivoo tiukempaa otetta joko valtion varojen käytöstä tai maahanmuutosta.

      Puoluevalinta heijastaa usein muutosta, jossa äänestäjä ei enää määrittele itseään perinteisen luokkarajan kautta, vaan painottaa omia henkilökohtaisia arvojaan ja taloudellista itsemääräämisoikeuttaan

      • Anonyymi00129

        Aika paljon sama vastaus google ÄItä, mitä täälläkin on heitelty. Nyt pitäisi olla selvä. Ettei tartte enää kysellä


    • Anonyymi00130

      Tyhmyyttään !

    • Anonyymi00184

      Siksi koska se on järkevää...ei ole mitään työväenpuoluetta....

    • Anonyymi00197

      Aina löytyy (ikävä kyllä) kiiluvasilmäisiä tolloja jotka uskovat kaiken heille valehdellun. Ja se onkin eliittipersujen ainoa keino pysyä hyvillä palkoilla.

    • Anonyymi00202

      Asiaa avauksessa!

    • Anonyymi00212

      Hyvä aloitus.

    • Suomessa ei ole työläispuoluetta. Suomessa on entinen työväenpuolue, joka nykyisin on vasemmistoliberaali salonkipuolue. Perussuomalaiset voisivat olla työläispuolue ja koko kansan puolue, mutta politiikka vei toiseen suuntaan. Perussuomalaisten pitäisi puolustaa kansallista etua, koko kansan etua eikä vain rikkaamman kansanosan etua. Yhteinen kansallinen etu on kaikkein tärkeintä köyhemmälle osalle kansaa. Sen pitäisi olla päivänselvä asia. Jos sekä perussuomalaiset että SDP palaisivat takaisin työläispuolueeksi ja koko kansan puolueeksi niin kyseiset puolueet voisivat kiistellä ja sovitella siitä paljonko sosialismia olisi Suomessa parasta olla. Sosialismin pitäisi olla käytännöllistä sosialismia, jonka perussuomalaiset voisivat hyväksyä. Kapitalismin puolestaan pitäisi olla käytännöllistä kapitalismia, jonka demarit voisivat hyväksyä. Ideologinen sosialismi ja ideologinen kapitalismi pitäisi molempien hylätä. Niin suomalainen demokratia palaisi taas raiteilleen ja usko demokratiaan elpyisi.

    • Koska hän olla tyhmä?

    • Anonyymi00224

      Miksi kokoomus ajaisi pienipalkkaisen duunarin asiaa?

    • Anonyymi00226

      Kaksi tuhon puoluetta!

    Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      133
      1363
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      101
      1054
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      954
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      947
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      308
      832
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      803
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      37
      683
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      648
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      140
      603
    Aihe