Kun me uskomme johonkin tai jotakin, mitä me sillä tarkoitamme?
Kun uskon, että Suomi voitti eilen jääkiekon maailmanmestaruuden, koska lehdissä sanotaan niin, mitä tarkoitan tällä?
Esimerkiksi sitä, että uskon
1) Suomen tosiaan voittaneen maailmanmestaruuden,
a) vaikka itse en jostain syystä huomenna enää muistaisi sitä tai uskoisi siihen
b) vaikka joku - kuka tahansa muu - ei uskoisi siihen
c) vaikka suurinta osaa maapallon kansalaisista koko asia ei jaksaisi kiinnostaa.
Mitä tämä pitää sisällään?
Mm. sen, että tuo, mihin uskon - Suomen maailmanmestaruuden voittaminen - tapahtui MINUN ULKOPUOLELLANI JA MINUSTA RIIPPUMATTA.
Se ei ts. tapahtunut minun pääni sisällä vaan todellisuudessa - tässä reaalimaailmassa, jossa myös minä olen olemassa ja elän ja hengitän.
Tuohon asiaan uskominen edellyttää sitä, että se TAPAHTUI.
Ja että se tapahtui ENNEN kuin uskoin siihen, jotta uskollani saattoi olla mielekäs kohde (johon uskoa).
Minun uskoni Suomen eiliseen maailmanmestaruuteen ei saa(nut) sitä aikaan eikä ylläpidä sitä. Jos se tapahtui, se tapahtui - riippumatta minun uskomisestani tai sen puutteesta.
Tämä sama "kaava" pätee kaikkiin historiassa tapahtuneisiin asioihin; ne tapahtuivat, uskoinpa niiden tapahtuneen tai en. Samoin se pätee ulkoiseen todellisuuteen, joka on niin kuin se on, uskoinpa siihen tai en. Jos Maa on pyöreä, so on pyöreä, vaikka uskoisin sen olevan littana. Maa ei lakkaa olemasta pyöreä minun uskon puutteeni vuoksi; eli se maapallo, jossa tepastelen, ei humpsahda littanaksi minun uskoni vaikutuksesta.
Luettelen muutamia historiallisia tapahtumia ja ulkomaailmaa koskevia tosiasioita, JOILLE ME EMME MAHDA MITÄÄN (uskoimmepa me niihin tai olimme uskomatta).
Venäjä ja Ukraina ovat sodassa keskenään.
Aleksanteri Suuri kukisti sotaretkillään Persian valtakunnan.
Kaarle Suuri kukisti saksit ja alisti heidät osaksi frankkien valtakuntaa.
Suomi voitti eilen jääkiekon maailmanmestaruuden.
Ruotsi on Suomen länsipuolella.
Saksa hävisi toisen maailmansodan.
Suomi itsenäistyi vuonna 1917, mistä lähtien Suomi on ollut itsenäinen valtio.
Jumala oli Kristuksessa ja sovitti koko maailman itsensä kanssa, mistä lähtien koko maailma on ollut sovitettu Jumalan kanssa.
Kaikki nämä tapahtuivat maapallolla, joka kiertää aurinkoa.
Se "usko", jota Usko Toivonen, Nellie Olesoon ja kalamos ja saviseutulainen edustavat, ei ole tervettä vaan taikauskoa, he kuvittelevat vakavissaan kykenevänsä uskollaan tai epäuskollaan MUUTTAMAAN 2000 vuuotta sitten tapahtunutta historiallista tapahtumaa.
Millaista on terve usko?
17
134
Vastaukset
- Anonyymi00001UUSI
Ei kuitenkaan kaikkien uskomusten vuoksi tarvitse mennä uimaan mantan patsaalle.
- Anonyymi00002UUSI
Paavalin julistama usko Herraan Jeesukseen Kristukseen ei ole millään tavoin rinnastettavissa mainitsemiesi rinnastusten kautta, vaikka oletkin siihen listaan rinnastanut pätkän Raamatustakin.
Noissa sinun ei tarvitse tehdä henkilökohtaisesti parannusta, ei tarvitse nöyrtyä Herran puoleen syntisyytesi kanssa.
Jos haluaa "tervehtyä", niin ei se onnistu ilman kääntymystä.
Uskovien, Jeesuksessa Kristuksessa pyhitettyjen, Jumalan lasten tunniste on Raamatussa ilmoitettu ja se on: He avuksensa huutavat Herranaan Jeesusta Kristusta.
Jeesus: Taivaassa on ilo jokaisesta syntisestä, joka tekee parannuksen.
On ero maailmallisten ja taivaallisten välillä.
Uskovalla ja uskomattomalla ei ole yhteistä osaa Paavalin julistaman evankeliumin mukaan. ( 2Kor 6)
Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.
Usko Toivonen- Anonyymi00010UUSI
Kiitos Usko selkeäsanaisesta mielipiteesi ilmaisemisesta.
On selvää, että helluntailainen hapatus on vallannut sinun aivosolusi viimeistä solua myöten.
Asetat "aidolle" uskolle nähdäkseni KOLME ehtoa:
"Noissa sinun ei tarvitse tehdä 1) henkilökohtaisesti parannusta, ei tarvitse 2) nöyrtyä Herran puoleen syntisyytesi kanssa.
Jos haluaa 'tervehtyä', niin ei se onnistu ilman 3) kääntymystä."
(Tai sitten sinulle nro kolmonen on sama asia kuin 1 ja 2 yhdessä.)
Ei se ihme ole, ettet sinä kykene uskomaan sovituksen sanaan. En minäkään kykenisi, jos asettaisin itselleni tuollaisia ehtoja.
Onneksi Paavalin sovituksen sana on iloinen UUTINEN.
TOSIPOHJAISELLE UUTISELLE on ominaista se, että se ei aseta ehtoja - riittää kun siihen vain uskoo.
Eri asia on sitten uutiseksi verhoutunut propaganda: jotta voisin uskoa Ukrainan olevan syyllinen Venäjä-konfliktiin, minun tulisi ensiksi tehdä 1) henkilökohtaisesti parannusta länsimaisesta hapatuksesta, johon olen mennyt uskomaan ja 2) nöyrtyä Putinin puoleen länsimaisen syntisyyteni kanssa.
Jos haluan 'tervehtyä', niin ei se onnistu ilman 3) kääntymystä; minun on lakattava uskomasta siihen, mitä Suomen mediassa Ukrainan sodasta kerrotaan.
Sinun "aidon uskon ohjeistuksesi" muistuttaa kummallisesti mekanismia, jollainen ihmisen on läpikäytävä, jotta hän voi uskoa johonkin propagandaan.
Voin toki ilmaista tämän toisinkin; KAIKKI, mitä kovasti palvomasi "kääntymys" pitäää sisällään, tapahtuu siinä hetkessä, kun ihminen uskoo Paavalin julistaman sovituksen sanan NIIN KUIN SE ON KIRJOITETTU - ei sellaisena kuuin millaiseksi SINÄ sen väännät. - Anonyymi00011UUSI
Anonyymi00010 kirjoitti:
Kiitos Usko selkeäsanaisesta mielipiteesi ilmaisemisesta.
On selvää, että helluntailainen hapatus on vallannut sinun aivosolusi viimeistä solua myöten.
Asetat "aidolle" uskolle nähdäkseni KOLME ehtoa:
"Noissa sinun ei tarvitse tehdä 1) henkilökohtaisesti parannusta, ei tarvitse 2) nöyrtyä Herran puoleen syntisyytesi kanssa.
Jos haluaa 'tervehtyä', niin ei se onnistu ilman 3) kääntymystä."
(Tai sitten sinulle nro kolmonen on sama asia kuin 1 ja 2 yhdessä.)
Ei se ihme ole, ettet sinä kykene uskomaan sovituksen sanaan. En minäkään kykenisi, jos asettaisin itselleni tuollaisia ehtoja.
Onneksi Paavalin sovituksen sana on iloinen UUTINEN.
TOSIPOHJAISELLE UUTISELLE on ominaista se, että se ei aseta ehtoja - riittää kun siihen vain uskoo.
Eri asia on sitten uutiseksi verhoutunut propaganda: jotta voisin uskoa Ukrainan olevan syyllinen Venäjä-konfliktiin, minun tulisi ensiksi tehdä 1) henkilökohtaisesti parannusta länsimaisesta hapatuksesta, johon olen mennyt uskomaan ja 2) nöyrtyä Putinin puoleen länsimaisen syntisyyteni kanssa.
Jos haluan 'tervehtyä', niin ei se onnistu ilman 3) kääntymystä; minun on lakattava uskomasta siihen, mitä Suomen mediassa Ukrainan sodasta kerrotaan.
Sinun "aidon uskon ohjeistuksesi" muistuttaa kummallisesti mekanismia, jollainen ihmisen on läpikäytävä, jotta hän voi uskoa johonkin propagandaan.
Voin toki ilmaista tämän toisinkin; KAIKKI, mitä kovasti palvomasi "kääntymys" pitäää sisällään, tapahtuu siinä hetkessä, kun ihminen uskoo Paavalin julistaman sovituksen sanan NIIN KUIN SE ON KIRJOITETTU - ei sellaisena kuuin millaiseksi SINÄ sen väännät.Omat opit voivat tuntua iloisilta uutisilta.
Usko tulee kuitenkin edelleen kuulemisen kautta ja kuuleminen Kristuksen sanan kautta.
Herra Jeesus asetti Paavalin palvelukseensa ja antoi hänelle evankeliumin, mitä Paavali julisti ja evankeliumin kuuleminen vaikutti uskon kuulijoissa ja he kääntyivät Herran puoleen.
Paavalin saama työmääräys virkaanasettamis hetkessä.
15 Niin minä sanoin: 'Kuka olet, herra?' Ja Herra sanoi: 'Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
16 Mutta nouse ja seiso jaloillasi; sillä sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt, että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen todistajaksi, mitä varten sinä olet minut nähnyt, niin myös sen, mitä varten minä sinulle vastedes ilmestyn.
17 Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.'
19 Sentähden, kuningas Agrippa, minä en voinut olla tottelematta taivaallista näkyä,
20 vaan saarnasin ensin sekä Damaskon että Jerusalemin asukkaille, ja sitten koko Juudean maalle ja pakanoille parannusta ja kääntymystä Jumalan puoleen, ja että he tekisivät parannuksen soveliaita tekoja. ( Apt 26 )
Ja Paavali teki saamansa toimeksiannon mukaisesti, kuten hän todistaa.
" saarnasin ensin sekä Damaskon että Jerusalemin asukkaille, ja sitten koko Juudean maalle ja pakanoille parannusta ja kääntymystä Jumalan puoleen, ja että he tekisivät parannuksen soveliaita tekoja."
Edelleenkin Pavalin julistaman evankeliumin mukaan uskovaisella ja uskomattomalla ei ole mitään yhteistä osaa.
14 Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?
15 Ja miten sopivat yhteen Kristus ja Beliar? Tai mitä yhteistä osaa uskovaisella on uskottoman kanssa? ( 2Kor 6)
Uskovat ovat siinä osassa, mistä Herra Jeesus todistaa:
"Avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.'"
Usko tulee kuulemisesta:
"Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään".
12 Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
13 Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu". ( Room 10)
Sydämen usko, siitä on kysymys uskossa.
Pelastuksen evankeliumin, uskon sanan ja sydämen uskon puolesta.
Usko Toivonen - Anonyymi00014UUSI
Anonyymi00011 kirjoitti:
Omat opit voivat tuntua iloisilta uutisilta.
Usko tulee kuitenkin edelleen kuulemisen kautta ja kuuleminen Kristuksen sanan kautta.
Herra Jeesus asetti Paavalin palvelukseensa ja antoi hänelle evankeliumin, mitä Paavali julisti ja evankeliumin kuuleminen vaikutti uskon kuulijoissa ja he kääntyivät Herran puoleen.
15 Niin minä sanoin: 'Kuka olet, herra?' Ja Herra sanoi: 'Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
16 Mutta nouse ja seiso jaloillasi; sillä sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt, että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen todistajaksi, mitä varten sinä olet minut nähnyt, niin myös sen, mitä varten minä sinulle vastedes ilmestyn.
17 Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.'
19 Sentähden, kuningas Agrippa, minä en voinut olla tottelematta taivaallista näkyä,
20 vaan saarnasin ensin sekä Damaskon että Jerusalemin asukkaille, ja sitten koko Juudean maalle ja pakanoille parannusta ja kääntymystä Jumalan puoleen, ja että he tekisivät parannuksen soveliaita tekoja. ( Apt 26 )
" saarnasin ensin sekä Damaskon että Jerusalemin asukkaille, ja sitten koko Juudean maalle ja pakanoille parannusta ja kääntymystä Jumalan puoleen, ja että he tekisivät parannuksen soveliaita tekoja."
Edelleenkin Pavalin julistaman evankeliumin mukaan uskovaisella ja uskomattomalla ei ole mitään yhteistä osaa.
14 Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?
15 Ja miten sopivat yhteen Kristus ja Beliar? Tai mitä yhteistä osaa uskovaisella on uskottoman kanssa? ( 2Kor 6)
"Avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.'"
Usko tulee kuulemisesta:
"Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
12 Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
Usko ToivonenLoputonta teennäistä jaanamista!
😅😅😅
Evankeliumin yksinkertaisuudesta ei tietoakaan! - Anonyymi00015UUSI
Anonyymi00011 kirjoitti:
Omat opit voivat tuntua iloisilta uutisilta.
Usko tulee kuulemisesta:
Usko Toivonen"Usko tulee kuitenkin edelleen kuulemisen kautta ja kuuleminen Kristuksen sanan kautta."
Siispä kuule, kun julistan tässä ja nyt sinulle Kristuksen sanan:
"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan."
Jollei sinulla ole sydämen uskoa tämän sovituksen sanan edessä, miksi sinä ylipäätään kirjoitat tällaisella palstalla? - Anonyymi00019UUSI
Anonyymi00015 kirjoitti:
"Usko tulee kuitenkin edelleen kuulemisen kautta ja kuuleminen Kristuksen sanan kautta."
Siispä kuule, kun julistan tässä ja nyt sinulle Kristuksen sanan:
"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan."
Jollei sinulla ole sydämen uskoa tämän sovituksen sanan edessä, miksi sinä ylipäätään kirjoitat tällaisella palstalla?Jeesuksen Kristuksen sana on tämä:
'Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.' ( Apt 26)
Tämän sanan pohjalta Paavali julisti sanaa saamansa toimeksiannon mukaisesti.
Samoin tämä on Jeesuksen kristuksen sanaa:
46 Ja hän sanoi heille: "Niin on kirjoitettu, että Kristus oli kärsivä ja kolmantena päivänä nouseva kuolleista,
47 ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.
48 Te olette tämän todistajat. ( Luuk 24)
Tuo tekstikohtakin 2. Korinttolaiskirjeestä on evankeliumin ydintä, mutta ilman mainintaa Jeesuksen nimestä, Hänen ristiinnaulitsemisestaan meidän syntiemme tähden, ei mainintaa Hänen sovitusverestään, joka vuosi meidän rikkomustemme tähden.
Eli siinä ei ole Herra Jeesus Kristus kuvattuna ristiinnaulittuna.
Paavalikin toteaa julistavansa:
1 Niinpä, kun minä tulin teidän tykönne, veljet, en tullut puheen tai viisauden loistolla teille Jumalan todistusta julistamaan.
2 Sillä minä olin päättänyt olla teidän tykönänne tuntematta mitään muuta paitsi Jeesuksen Kristuksen, ja hänet ristiinnaulittuna.
3 Ja ollessani teidän tykönänne minä olin heikkouden vallassa ja pelossa ja suuressa vavistuksessa,
4 ja minun puheeni ja saarnani ei ollut kiehtovia viisauden sanoja, vaan Hengen ja voiman osoittamista,
5 ettei teidän uskonne perustuisi ihmisten viisauteen, vaan Jumalan voimaan.
( 1Kor 2)
Eli mikä on se usko, jonka kautta Jumala vanhurskauttaa ja aikaansaa rauhan Jumalan kanssa, kun uskovan Herrana on Jeesus Kristus, jonka kautta uskovat ovat saaneet pääsyn Jumalan armoon ja saaneet sydämiinsä vuodatetun Jumalan rakkauden Pyhän Hengen myötä.
Se on sen uskon kautta, josta Paavali kirjoittaa:
22 se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta.
23 Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
24 ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
25 jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
26 jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.
( Room 3)
1 Koska me siis olemme uskosta vanhurskaiksi tulleet, niin meillä on rauha Jumalan kanssa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta,
2 jonka kautta myös olemme uskossa saaneet pääsyn tähän armoon, jossa me nyt olemme, ja meidän kerskauksemme on Jumalan kirkkauden toivo.
3 Eikä ainoastaan se, vaan meidän kerskauksenamme ovat myös ahdistukset, sillä me tiedämme, että ahdistus saa aikaan kärsivällisyyttä,
4 mutta kärsivällisyys koettelemuksen kestämistä, ja koettelemuksen kestäminen toivoa;
5 mutta toivo ei saata häpeään; sillä Jumalan rakkaus on vuodatettu meidän sydämiimme Pyhän Hengen kautta, joka on meille annettu. ( Room 5)
Usko ei rajaa pois Jeesuksen Kristuksen sanaa, koska sellainen usko ei ole sydämen uskoa, sydämen, jonka Jumala on uskolla puhdistanut.
7 Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitten teki teidän keskuudessanne sen valinnan, että pakanat minun suustani saisivat kuulla evankeliumin sanan ja tulisivat uskoon.
8 Ja Jumala, sydänten tuntija, todisti heidän puolestansa, antaen heille Pyhän Hengen samoinkuin meillekin.
9 eikä tehnyt mitään erotusta meidän ja heidän kesken, sillä hän puhdisti heidän sydämensä uskolla. ( Apt 15)
Evankeliumin julistaminen syntiemme vuoksi ristin kärsineestä Herrastamme Jeesuksesta Kristuksesta on Jumalan voima, jonka kautta Jumala kehoittaa ja Kristus pyytää.
Pyhä Henki on silloin läsnä kuulijoiden yllä, kun evankeliumia julistetaan rakkaudesta totuuteen.
Paavali toteaakin:
17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan-ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi. ( 1Kor 1)
Millään ihmisviisauden pohjalta syntyneellä käsityksellä, ei voi korvata evankeliumin sanaa, sanaa rististä.
Siis puheen viisaus ei vaikuta uskoa - vaan sanan rististä kuuleminen.
Pelastuksen evankeliumin, elämän sanan ja sydämen uskon puolesta.
Usko Toivonen
Tervettä uskoa ei ole olemassakaan, on vain tosiasioita joita voidaan tutkia ja samalla pyrkiä osoittamaan ne vääriksi.
Kaikki muu on vain viheliäistä taikauskoa, mukaanlukien fiktiivinen jeesus, jota ei voi olemattomuuden vuoksi edes tutkia.- Anonyymi00009UUSI
Suuri Jane Fonda -asiantuntija vauhdissa! 🤣🤣🤣🤣
- Anonyymi00003UUSI
Paavali ei kaihtanut valehtelemista, jos katsoi sen edistävän levittämänsä evankeliumin asiaa.
Room. 3:7
Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?
Jesuiitat ottivat tuon periaatteen omaksi tunnuslauseekseen: Tarkoitus pyhittää keinot. - Anonyymi00004UUSI
Och å andra sidan, om Guds sannfärdighet genom min lögnaktighet ännu mer har trätt i dagen, honom till ära, varför skall då jag likväl dömas såsom syndare?
Svenkska Bibeln v. 1917 kääntää, että Paavali oli luonteeltaan epärehellinen...lögnaktighet...
eikä ihminen sille mitään mahda. Vanhemmiten ne ominaisuudet vain korostuvat. - Anonyymi00006UUSI
Helluntailaisuus on Amerikasta tänne tuotu paha eksytys ja heresia, jota ei pidä ottaa vastaan.
- Anonyymi00008UUSI
Ei ketään suoraan taivaaseen temmata minkään oman uskonratkaisun perusteella.
Jokainen joutuu tekemään tiliä tekemisistään.
1. Piet. 1:17
Ja jos te Isänänne huudatte avuksi häntä, joka henkilöön katsomatta tuomitsee kunkin hänen tekojensa mukaan, niin vaeltakaa pelossa tämä muukalaisuutenne aika. - Anonyymi00012UUSI
Terve usko on sairasta herjaamista.
- Anonyymi00013UUSI
Urve tesko on herjasta sairaamista!
- Anonyymi00016UUSI
Koko uskonhörhöily perustuu valehteluun ja toisten ihmisten kusettamiseen.
- Anonyymi00017UUSI
On ne herjat joskus aivan tottakin. Ja siitä valehtelusta ja toisten kusettamisesta juuri toisia herjataan, että tekee sen uskossa väärin, eikä siten kuten me sen teemme. Juuri siitä herjaamista se oikea usko on.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuka oli töllöntyön tekijä?
Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt444796Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja
Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.572641Jenkkilahkojen kastekaava
Jenkkilahkojen yhteinen kastekaava on kirjoitettuna Mormonin Kirjaan, Moroni, luku-8 Pienten lapsien vanhempia uhataan1391054Pasi Turunen: Ensimmäisenä Helluntaina ei kastettu sylivauvoja!
Tänään 31.5.2026 Pasi Turunen noin vastasi soittajan kysymykseen! Raamattu EI KERRO ketä kastettiin1611025Odotan sitä hetkeä
kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh711014- 121970
Olen melko vakuuttunut
etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok72944- 137855
- 49854
Taas mietin että
mitä ihmettä sanoisin, jos laittaisin viestiä. Aina voi toivottaa jotain, vaikka hyvää kesää, ja jos ei tule vastausta,52810