Tesla on sellaisen tehnyt mutta harvassa paikassa sitä saa käyttää.
Jossain vaiheessa kuitenkin ne tulee ja sitten se onkin ainoa tapa liikkua.
Robotti ei tee virheitä, se ei kohella ja autot toimivat yhteistyössä. Se osaa laskea että mihin väliin pääsee. Ihminen ei sitä osaa. Toiset autot katsovat mitä toinen autot tekee. Ihminen ei tätä tee.
Ihminen voisi vain hypätä autoon, sanoa autolle että töihin ja nukkua sen matkan.
Kone on tulevaisuudessa, ehkä jopa jo nyt, paljon parempi liikenteessä kuin ihminen. Aina voi jotain sattua mutta näitä parannellaan jatkuvasti. Jo 5 vuoden päästä tekniikka on monta kertaa parempaa kuin tänään.
Tulevaisuudessa ajatellaan että ”ajatella, ennen ajettiin itse”.
Koska itsestään ajavat autot tulevat?
7
135
Vastaukset
- Anonyymi00001
Parempi vaihtoehto siirtyä julkisiin. Huomattavasti halvempaa. Ehkä nekin liikkuvat joskus ilman kuljettajaa. Tosin metrossakin näyttää olevan vielä kuljettaja vai onko se nukke?
- Anonyymi00003
Metrossa taitaa olla vielä kuljettaja Helsingissä, vaikka jokunen vuosi sitten aikomus oli siirtyä automaattimetroihin. Muualla maailmassa on jo metroja jotka kulkevat ilman kuljettajaa.
- Anonyymi00002
Ja Teslan FSD toimii päin helvettiä ja siksi sitä ei useimmissa paikoissa saa käyttää. Todellisuudessa robotit tekevät jatkuvasti virheitä. Teslan robotaksitkin ovat vasta koekäytössä ja niitä on vain vähän ja pienellä alueella ja silti ne ovat kolaroineet koko ajan. Lisäksi Tesla huijaa, koska todellisuudessa autolla on varalta ohjaajat, jotka voivat ohjata autoa netin kautta KUN auto tilttaa.
Lisäksi haluan itse ajaa autolla. Ja tietenkin itsestään ajavat autot ovat tekosyy laittaa kuukausimaksut autoihin ja minusta autoissa ei ikinä saa olla kuukausimaksuja. Olen irtisanonut kaikki striimauspalvelutkin. En todellakaan maksa euroakaan siitä, että auto kulkee itsestään. Jos tuo toiminta on lisätoimintona niin en osta sitä ja jos taas on kuukausimaksu niin en maksa sitä. Tämä ominaisuus ei ole euronkaan arvoinen. - Anonyymi00004
Niin ne kyllä tosiaan tekee virheitä aika paljonkin.
- Anonyymi00005UUSI
Pääsihän se imatralainen rattijuoppo aika pitkälle.
Lähtökohtana on tietenkin myös se miten auto käytännössä reagoi
esimerkiksi auton jarrujen kulumisiin.
Tarkoitan tilannetta jossa jarrutus alkaa liian myöhään, eikä auto
pysähdy oletetun matkan päästä, koska levyt eivät enää ole uudet.- Anonyymi00006UUSI
Niin jos ei halua ajaa itse autoaan, niin sitten kannattaa mennä bussilla? Kuka haluaa luovuttaa itsensä kuljettamisen robotille?
- Anonyymi00007UUSI
Näissä nykyisissä autoissa on jo muutenkin niin mahdottomasti bugeja ja vikoja noiden tietokoneiden ja antureiden puolella, ettei niiden varaan voida mitään itsenäistä liikettä rakentaa kuin kiskojen ja ohjureiden varaan, kuten esim. vihivaunut jossain varastoissa. Ajatelkaa meidän olosuhteet, tiemerkinnät kuluneita ja usein jään ja lumen peitossa ja siellä seassa suhaa monen tasoisia kuljettajia joiden toiminta on enemmän kuin outoa ja yllättävää jne... Jos kaikki autot olisivat autonomisia, niin ehkä silloin voisi onnistua, tosin ei ne ruokarobotitkaan oikein pärjää varsinkaan talvella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1301876
- 1211355
Postimerkki kirjeeseen ja kortiin maksaa jo 3 euroa!
https://yle.fi/a/74-20229241 Kyllä tämä on järjetön hinta, Posti tuhoaa itsensä tällä hinnalla, täytyyhän Postin "Herro1401140Keitä oli kunnanjohtajan erottajat?
Kouluja ei ole varaa ylläpitää mutta johtajasopimukseen palaa 100000 euroa ja uuden johtajan hakuprosessi maksaa kymmeni591051- 491039
Atte Harjanne usuttaa eläkeläisvihaan
Karmeeta kuultavaa aamun uutislähetyksessä, kun Atte Harjanne, tunnettu eläkeläisvihaaja, suitsii sukupolvien välistä v2661008- 1341005
Mä oon tyytyväinen, että ei ole enää tunteita.
Samalla tajusin, että sun kohdalla tykkäsin enemmän niistä tunteista kuin sinusta persoonana. Halusin väkisin nähdä sinu58819Helsingin Mäntymäki muuttui Kultajuhlan jälkeen kaatopaikaksi.
Mitä se kertoo jääkiokosta ja lätkäfaneista? Saikkua huomenna huusi fani yöllä?77816Milloin bikineistä
Tuli juhla tai esiintymis asu? Pikkasen harkintaa vois käyttää. Bikinit kuuluvat uimarannalle. No, mitä maailman tähdet81816