katsastus

keltanokka

Kertokaas aloittelijalle mitä katsastuksessa tapahtuu. Kuinka usein kaasujärjestelmä pitää koeponnistaa, entä sammuttimen leima ym. ym. olen sitä kovasti kysellyt karavaanareilta, mutta sekavin tuloksin. Kiitos etukäteen.

12

1238

Vastaukset 12

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaunu

Koeponnistus olisi hyvä tehdä vuosittain. Sammutinkin pitäisi tarkastaa joka vuosi. Katsastus vaunuilla(kok.paino yli 750kg) on joka toinen vuosi, tsekkaavat jarrut, sammuttimen leiman, vetopään ja kai jotain muutakin. Yleensä ihan läpihuutojuttu.

• PITÄÄ

tarkistuttaa vuosittan. Koeponnistus on suositeltavaa tarkistaa vuosittain

• Ei Kuulu

Katsastusvarusteisiin vasta kun6/79 jälkeen

• Kra

Yleensä vaunu ajetaan katsastuksessa myös vaakalle, eli mitään raskasta leirivarustusta ei kannata jättää vaunuun katsastuksen ajaksi. Jos kilot on tarkalla voi kaasupullotkin jättää kotiin siksi aikaa.

Renkaista tulee helposti sanomista, omassa vaunussani piti ekassa katsastuksessa vaihtaa molemmat renkaat. Tehtaalla oli asennettu vahvistamattomat vaikka rekisteriotteen mukaan olis pitäny olla vahvistetut renkaat.

• Karavaanari

Ja olen sentään aika usein konttorilla, mutta ei ole punnittu kuin pyynnöstäni.
        Maantiellä saattaa kyllä kuorma päällä joutua punnitukseen.

• Kra
        Karavaanari kirjoitti:

Ja olen sentään aika usein konttorilla, mutta ei ole punnittu kuin pyynnöstäni.
        Maantiellä saattaa kyllä kuorma päällä joutua punnitukseen.

Ei joka kerralla, mutta useamman kerran on kyllä puntarin yli ajettu katsastuksessa.

• Kaarnavaari
        Kra kirjoitti:

Ei joka kerralla, mutta useamman kerran on kyllä puntarin yli ajettu katsastuksessa.

katsastajassa epäilyksen painoa kohtaan?

• Kra
        Kaarnavaari kirjoitti:

katsastajassa epäilyksen painoa kohtaan?

......Kun tämä yks kotimainen vaunumerkki(Matkaaja varsinkin) "lihoi" vanhetessaan ja kun runsaasti ylipainoisena tietysti rikkoi renkaita/akselistoja ja ilmeisesti aiheutti jonkinverran myös vahinkoa tienpäällä. Joku Matkaajan tyytyväinen omistaja saattaa vetää tästä herneen nenäänsä, mutta jostain tämäntapaisesta asiasta on aikanaan ollut kyse.

Uutena kuivista materiaaleista valmistettu vaunu oli ilmeisesti painoiltaan rajoissa, mutta varsinkin isommissa vaunuissa voi asua helpostikin 100 kg vettä rakenteissa ilman sen kummenpia kosteusongelmia.

• Oli vielä
        Kra kirjoitti:

......Kun tämä yks kotimainen vaunumerkki(Matkaaja varsinkin) "lihoi" vanhetessaan ja kun runsaasti ylipainoisena tietysti rikkoi renkaita/akselistoja ja ilmeisesti aiheutti jonkinverran myös vahinkoa tienpäällä. Joku Matkaajan tyytyväinen omistaja saattaa vetää tästä herneen nenäänsä, mutta jostain tämäntapaisesta asiasta on aikanaan ollut kyse.

Uutena kuivista materiaaleista valmistettu vaunu oli ilmeisesti painoiltaan rajoissa, mutta varsinkin isommissa vaunuissa voi asua helpostikin 100 kg vettä rakenteissa ilman sen kummenpia kosteusongelmia.

Paljon pahempi

• Anonyymi00010

Kävin painekokeessa ja pieni vuoto oli. Olipa hyvä että tuli käytyä.

Lueskelin tätä keskustelua, kuinkakohan moni karavaanari ei ikinä käy tarkistuttamassa?

• Anonyymi00011

Kaasu-ja narkoosihälytin autossa mutta en luota siihen vaan parin vuoden välein käytän testauksessa.

• Anonyymi00012

2008 tehty casa car eikä vielä ole vuotanut.....eikä ole koskaan mitattukaan

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä mieltä olet?

Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo
      Ikävä
      145
      1125
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      117
      1017
    3. En ehkä onnistu siinä

Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.
      Ikävä
      58
      765
    4. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      213
      758
    5. Viesti jonka haluaisit lähettää...

hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä
      Ikävä
      25
      706
    6. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      63
      705
    7. Mies,oletko koskaan...

Käyttänyt maksullista naista?
      Ikävä
      135
      696
    8. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      57
      612
    9. Kirjoita kolme sanaa

mistä kaivattusi voisi sinut tunnistaa.
      Suhteet
      38
      588
    10. Joko kaupungin johtaja saa iskeä kuokkansa kunttaan

Särkiperällä tapahtuu 25.8 2026 klo.10.00 Fingrid Oy:n ja kahden maanomistajan kanssa maan lohkominen.Mahdollisesti täss
      Pyhäjärvi
      57
      541
    Aihe