Kertokaas aloittelijalle mitä katsastuksessa tapahtuu. Kuinka usein kaasujärjestelmä pitää koeponnistaa, entä sammuttimen leima ym. ym. olen sitä kovasti kysellyt karavaanareilta, mutta sekavin tuloksin. Kiitos etukäteen.
katsastus
11
1171
Vastaukset
- vaunu
Koeponnistus olisi hyvä tehdä vuosittain. Sammutinkin pitäisi tarkastaa joka vuosi. Katsastus vaunuilla(kok.paino yli 750kg) on joka toinen vuosi, tsekkaavat jarrut, sammuttimen leiman, vetopään ja kai jotain muutakin. Yleensä ihan läpihuutojuttu.
- PITÄÄ
tarkistuttaa vuosittan. Koeponnistus on suositeltavaa tarkistaa vuosittain
- Ei Kuulu
Katsastusvarusteisiin vasta kun6/79 jälkeen
- Kra
Yleensä vaunu ajetaan katsastuksessa myös vaakalle, eli mitään raskasta leirivarustusta ei kannata jättää vaunuun katsastuksen ajaksi. Jos kilot on tarkalla voi kaasupullotkin jättää kotiin siksi aikaa.
Renkaista tulee helposti sanomista, omassa vaunussani piti ekassa katsastuksessa vaihtaa molemmat renkaat. Tehtaalla oli asennettu vahvistamattomat vaikka rekisteriotteen mukaan olis pitäny olla vahvistetut renkaat.- Karavaanari
Ja olen sentään aika usein konttorilla, mutta ei ole punnittu kuin pyynnöstäni.
Maantiellä saattaa kyllä kuorma päällä joutua punnitukseen. - Kra
Karavaanari kirjoitti:
Ja olen sentään aika usein konttorilla, mutta ei ole punnittu kuin pyynnöstäni.
Maantiellä saattaa kyllä kuorma päällä joutua punnitukseen.Ei joka kerralla, mutta useamman kerran on kyllä puntarin yli ajettu katsastuksessa.
- Kaarnavaari
Kra kirjoitti:
Ei joka kerralla, mutta useamman kerran on kyllä puntarin yli ajettu katsastuksessa.
katsastajassa epäilyksen painoa kohtaan?
- Kra
Kaarnavaari kirjoitti:
katsastajassa epäilyksen painoa kohtaan?
......Kun tämä yks kotimainen vaunumerkki(Matkaaja varsinkin) "lihoi" vanhetessaan ja kun runsaasti ylipainoisena tietysti rikkoi renkaita/akselistoja ja ilmeisesti aiheutti jonkinverran myös vahinkoa tienpäällä. Joku Matkaajan tyytyväinen omistaja saattaa vetää tästä herneen nenäänsä, mutta jostain tämäntapaisesta asiasta on aikanaan ollut kyse.
Uutena kuivista materiaaleista valmistettu vaunu oli ilmeisesti painoiltaan rajoissa, mutta varsinkin isommissa vaunuissa voi asua helpostikin 100 kg vettä rakenteissa ilman sen kummenpia kosteusongelmia. - Oli vielä
Kra kirjoitti:
......Kun tämä yks kotimainen vaunumerkki(Matkaaja varsinkin) "lihoi" vanhetessaan ja kun runsaasti ylipainoisena tietysti rikkoi renkaita/akselistoja ja ilmeisesti aiheutti jonkinverran myös vahinkoa tienpäällä. Joku Matkaajan tyytyväinen omistaja saattaa vetää tästä herneen nenäänsä, mutta jostain tämäntapaisesta asiasta on aikanaan ollut kyse.
Uutena kuivista materiaaleista valmistettu vaunu oli ilmeisesti painoiltaan rajoissa, mutta varsinkin isommissa vaunuissa voi asua helpostikin 100 kg vettä rakenteissa ilman sen kummenpia kosteusongelmia.Paljon pahempi
- Anonyymi00010
Kävin painekokeessa ja pieni vuoto oli. Olipa hyvä että tuli käytyä.
Lueskelin tätä keskustelua, kuinkakohan moni karavaanari ei ikinä käy tarkistuttamassa?- Anonyymi00011
Kaasu-ja narkoosihälytin autossa mutta en luota siihen vaan parin vuoden välein käytän testauksessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle
Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle172444Oletko nainen alkanut kammoamaan minua
Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom671619Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä
Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise1091539Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen
Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A71507Kuka? Riehui valtuuston kokouksessa tänään ?
Onko puolangan puolesta porukkaa. Vaikuttaa siltä. Sairasta.451376Huh, huh! Sofia Belorf ei ole itse pessyt hiuksiaan kolmeen vuoteen
Sofia Belorf elää ökyelämää Dubaissa. Sofian arjessa kulta, raha ja luksus ovat vahvasti läsnä. Luksuselämään tottuneell891347Toivoisitko Rakas vielä?
Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.681336Keskustelua kasteesta
You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti4001204Ihan pieni näkeminen vaan
👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥311107En haluaisi kaiken kuihtuvan pois
ilman, että olemme voineet jutella rauhassa kasvotusten... Mutta mistä ihmeestä löydän sinut?521076