Kertokaas aloittelijalle mitä katsastuksessa tapahtuu. Kuinka usein kaasujärjestelmä pitää koeponnistaa, entä sammuttimen leima ym. ym. olen sitä kovasti kysellyt karavaanareilta, mutta sekavin tuloksin. Kiitos etukäteen.
katsastus
11
1226
Vastaukset
- vaunu
Koeponnistus olisi hyvä tehdä vuosittain. Sammutinkin pitäisi tarkastaa joka vuosi. Katsastus vaunuilla(kok.paino yli 750kg) on joka toinen vuosi, tsekkaavat jarrut, sammuttimen leiman, vetopään ja kai jotain muutakin. Yleensä ihan läpihuutojuttu.
- PITÄÄ
tarkistuttaa vuosittan. Koeponnistus on suositeltavaa tarkistaa vuosittain
- Ei Kuulu
Katsastusvarusteisiin vasta kun6/79 jälkeen
- Kra
Yleensä vaunu ajetaan katsastuksessa myös vaakalle, eli mitään raskasta leirivarustusta ei kannata jättää vaunuun katsastuksen ajaksi. Jos kilot on tarkalla voi kaasupullotkin jättää kotiin siksi aikaa.
Renkaista tulee helposti sanomista, omassa vaunussani piti ekassa katsastuksessa vaihtaa molemmat renkaat. Tehtaalla oli asennettu vahvistamattomat vaikka rekisteriotteen mukaan olis pitäny olla vahvistetut renkaat.- Karavaanari
Ja olen sentään aika usein konttorilla, mutta ei ole punnittu kuin pyynnöstäni.
Maantiellä saattaa kyllä kuorma päällä joutua punnitukseen. - Kra
Karavaanari kirjoitti:
Ja olen sentään aika usein konttorilla, mutta ei ole punnittu kuin pyynnöstäni.
Maantiellä saattaa kyllä kuorma päällä joutua punnitukseen.Ei joka kerralla, mutta useamman kerran on kyllä puntarin yli ajettu katsastuksessa.
- Kaarnavaari
Kra kirjoitti:
Ei joka kerralla, mutta useamman kerran on kyllä puntarin yli ajettu katsastuksessa.
katsastajassa epäilyksen painoa kohtaan?
- Kra
Kaarnavaari kirjoitti:
katsastajassa epäilyksen painoa kohtaan?
......Kun tämä yks kotimainen vaunumerkki(Matkaaja varsinkin) "lihoi" vanhetessaan ja kun runsaasti ylipainoisena tietysti rikkoi renkaita/akselistoja ja ilmeisesti aiheutti jonkinverran myös vahinkoa tienpäällä. Joku Matkaajan tyytyväinen omistaja saattaa vetää tästä herneen nenäänsä, mutta jostain tämäntapaisesta asiasta on aikanaan ollut kyse.
Uutena kuivista materiaaleista valmistettu vaunu oli ilmeisesti painoiltaan rajoissa, mutta varsinkin isommissa vaunuissa voi asua helpostikin 100 kg vettä rakenteissa ilman sen kummenpia kosteusongelmia. - Oli vielä
Kra kirjoitti:
......Kun tämä yks kotimainen vaunumerkki(Matkaaja varsinkin) "lihoi" vanhetessaan ja kun runsaasti ylipainoisena tietysti rikkoi renkaita/akselistoja ja ilmeisesti aiheutti jonkinverran myös vahinkoa tienpäällä. Joku Matkaajan tyytyväinen omistaja saattaa vetää tästä herneen nenäänsä, mutta jostain tämäntapaisesta asiasta on aikanaan ollut kyse.
Uutena kuivista materiaaleista valmistettu vaunu oli ilmeisesti painoiltaan rajoissa, mutta varsinkin isommissa vaunuissa voi asua helpostikin 100 kg vettä rakenteissa ilman sen kummenpia kosteusongelmia.Paljon pahempi
- Anonyymi00010
Kävin painekokeessa ja pieni vuoto oli. Olipa hyvä että tuli käytyä.
Lueskelin tätä keskustelua, kuinkakohan moni karavaanari ei ikinä käy tarkistuttamassa?- Anonyymi00011
Kaasu-ja narkoosihälytin autossa mutta en luota siihen vaan parin vuoden välein käytän testauksessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?591154Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,11840Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol75785- 53624
Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.83603Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs45532Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv36524Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt33517Hurmasit sitten minut
kauneudellasi nainen ja kun sait minut rakastumaan itseesi muutuit ihan porsaaksi etkä välitä vartalostasi enää yhtään.43503Tietysti olen varovainen,
ei kaikki ole pelkkää epävarmuutta. En halua sotkea mitään, enkä aiheuttaa kenellekään hankaluuksia. Ja luulen että ehkä40487