Kaikki totuus perustuu ja syntyy valheista.
Raamatussa tuo kerrotaan.
Entä onko imaami hyvä vai paha?
Entä pappi on pappi pahanoaooi hyvä pappi?
Valhe on totuuden isä.
8
99
Vastaukset
- Anonyymi00001
Valheesta syntyy vain homoseksuaaleja. Se on kerrottu Raamatussa.
- Anonyymi00002UUSI
Ei-helluntailainen kommentti:
Raamatussa Jeesus on määritelty totuudeksi (Joh 14) ja ihmiset valheeksi (Ps 62 suomalaisessa 30-luvun käännöksessä), joten siinä mielessä kyllä, Mariasta syntynyt Jeesus oli kuin valheesta syntyisi totuus.
Psalmit:
62:10 Vain tuulen henkäystä ovat ihmiset, vain valhetta ihmisten lapset: kaikki he nousevat vaa'assa ylös köykäisempinä kuin tuulenhenkäys- Anonyymi00003UUSI
>>>>>>>Psalmit:
62:10 Vain tuulen henkäystä ovat ihmiset, vain valhetta ihmisten lapset: kaikki he nousevat vaa'assa ylös köykäisempinä kuin tuulenhenkäys<<<<<<
--------------
Raamattua tulee tulkita Kristuksesta käsin , siis VT:tia Uudesta testamentista käsin , eikä toisin päin.
Kristuksessa ovat täyttyneet VT:n esikuvat," varjokuvat" kun itse Hän tuli esiin jonka varjo näkyi VT:ssa ja varjo poistui.
---------
Psalmit 62:1-13
”Veisuunjohtajalle; Jedutunin tapaan; Daavidin virsi. Jumalaa yksin minun sieluni hiljaisuudessa odottaa, häneltä tulee minulle apu. Hän yksin on minun kallioni, minun apuni ja turvani: en minä suuresti horju. Kuinka kauan te yhtä miestä ahdistatte, hänet yhdessä surmataksenne, niinkuin hän olisi kaatuva seinä, niinkuin murrettu muuri?
He vain pitävät neuvoa, miten syöstä hänet korkeudestaan. He rakastavat valhetta, he siunaavat suullansa ja kiroavat sydämessänsä. Sela. Odota yksin Jumalaa hiljaisuudessa, minun sieluni, sillä häneltä tulee minun toivoni.
Hän yksin on minun kallioni, minun apuni ja turvani: en minä horju. Jumalassa on minun apuni ja kunniani. Minun väkevyyteni kallio, minun turvani on Jumala. Turvatkaa häneen joka aika, te kansa; vuodattakaa hänen eteensä sydämenne. Jumala on meidän turvamme. Sela.
Vain tuulen henkäystä ovat ihmiset, vain valhetta ihmisten lapset: kaikki he nousevat vaa'assa ylös köykäisempinä kuin tuulenhenkäys. Älkää luottako väkivaltaan, älkää turhaan panko toivoanne ryöstettyyn tavaraan. Jos rikkautta karttuu, älkää siihen sydäntänne kiinnittäkö.
Kerran on Jumala sanonut, kahdesti olen sen kuullut: väkevyys on Jumalan. Ja sinun, Herra, on armo; sillä sinä maksat kullekin hänen tekojensa mukaan.” - Anonyymi00004UUSI
>>>>>>>>>Raamatussa Jeesus on määritelty totuudeksi (Joh 14....<<<<<<
--------------------------
Katsos kun Jeesus Kristus on Jumalan Sana joka ilmestyi lihassa. Jumala ei valehtele ja Hänen Sanansa on Totuus.
Jumala on Henki. Jumalan Sana on Hengen ilmoitus.
”Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa."”
Johannes 4:24 FB38
”Sinun sanasi on minun jalkaini lamppu ja valkeus minun tielläni.”
Psalmit 119:105 FB38
Lihaasa ilmestyneen Jumalan Sanan Jeesuksen Kristuksen seuraajat eivät pimeässä vaella.
”Niin Jeesus taas puhui heille sanoen: "Minä olen maailman valkeus; joka minua seuraa, se ei pimeydessä vaella, vaan hänellä on oleva elämän valkeus".”
Johannes 8:12 FB38
”Sinun sanasi on kokonansa totuus, ja kaikki sinun vanhurskautesi oikeudet pysyvät iankaikkisesti.”
Psalmit 119:160 FB38
----------------------
”Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala. Hän oli alussa Jumalan tykönä. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.”
Johannes 1:1-3 FB38
----------------------
”Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.”
------------------------
”Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut.”
Johannes 1:18 FB38
----------------------
”Sittenkuin Jumala muinoin monesti ja monella tapaa oli puhunut isille profeettain kautta, on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille Pojan kautta, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi, jonka kautta hän myös on maailman luonut ja joka, ollen hänen kirkkautensa säteily ja hänen olemuksensa kuva ja kantaen kaikki voimansa sanalla, on, toimitettuaan puhdistuksen synneistä, istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa, tullen enkeleitä niin paljoa korkeammaksi, kuin hänen perimänsä nimi on jalompi kuin heidän.”
Heprealaiskirje 1:1-4 FB38
- Anonyymi00005UUSI
>>>>>>>>>Kaikki totuus perustuu ja syntyy valheista.
Raamatussa tuo kerrotaan.<<<<<<
Älä tee Jumalasta valehtelijaa. - Anonyymi00006UUSI
Psalmit:
62:10 Vain tuulen henkäystä ovat ihmiset, vain valhetta ihmisten lapset: kaikki he nousevat vaa'assa ylös köykäisempinä kuin tuulenhenkäys.
Aadami oli maa, mutta tämän kohdan perusteella hän uudestisyntyi ilma elementtiin. Tai toisaalta maa on syntyisin vety ja helium kaasusta?
Ja valhetta on sanoa että ihmisillä olisi lainkaan lapsia. Tai jos onkin niin hän kuolee jo nuorena. Entä miten on tulkittava, että nousee vaassa köykäisempinä kuin vety ja helium. Se voi tarkoittaa että ihmiset eivät muodosta perhettä tai toisaalta että aitoja ihmisiä ei enää ole lainkaan olemassa.
Tuo psalmin kohta näyttää viittaavan ihmisten jäävän aina yksinäisiksi ja lapsettomiksi.
On siis valetta kutsua jotakuta ihmiseksi enää nykyisin.
Mistä totuus syntyy? Elämästä? Jos niin on ei ole ihme että tarkka vedenpitävä totuus on vaikea asia. Raamattu ei välttämättä ole tarkka totuus. Koraani tarkentaa Raamatun asioita. Raamattu on Jumalan pelkoa, ylistystä, kiitosta ja kunnioitusta varten tehty teos. Sen sijaan Raamatun ulkopuolelle jätetyt apokryfit sisälsivät tärkeitä näkökulmia totuuden kannalta.
Jumala laittaa maailman kuitenkin noudattamaan Raamattua ja Raamatun kuvauksia vaikka ne eivät olisi totta täysin. Hän tekee ne todeksi voimallaan.- Anonyymi00007UUSI
>>>>>>Mistä totuus syntyy? <<<<<<~
Jumala on iankaikkinen , Hän on TOTUUS.
Hän on kaiken luomansa ulkopuolella, Kaiken ajan ulkopuolella. Hän ei sekoitu luomaansa. Ihminen ei voi Häntä tiedostaa.
Hän on itse ilmoittanut "yleisenä ilmoituksena " olemassa olonsa luomistöissään ( 1.Moos.1,2.) Hän on itse antanut ihmiselle myös erikois ilmoituksen , pelastus ilmoituksen lähettämällä maailmaan Poikansa Jeesuksen Kristuksen.
Vain Hänen kauttansa on ihmisellä pääsy Jumala yhteyteen ( uskomalla evankeliumi)
--------------------------
”Tuomas sanoi hänelle: "Herra, me emme tiedä, mihin sinä menet; kuinka sitten tietäisimme tien?" Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.”
Johannes 14:5-6 FB38
”Mutta kun Kristus tuli tulevaisen hyvän ylimmäiseksi papiksi, niin hän suuremman ja täydellisemmän majan kautta, joka ei ole käsillä tehty, se on: joka ei ole tätä luomakuntaa, meni, ei kauristen ja vasikkain veren kautta, vaan oman verensä kautta kerta kaikkiaan kaikkeinpyhimpään ja sai aikaan iankaikkisen lunastuksen.”
Heprealaiskirje 9:11-12 FB38
”Koska meillä siis, veljet, on luja luottamus siihen, että meillä Jeesuksen veren kautta on pääsy kaikkeinpyhimpään, jonka pääsyn hän on vihkinyt meille uudeksi ja eläväksi tieksi, joka käy esiripun, se on hänen lihansa, kautta,” ( ristin kuolema ihmisen synnin tähden ja kuolleista ylösnousemus ihmisen vanhurskauttamisen tähden )
Heprealaiskirje 10:19-20 FB38
-------------------------
”Hänessä on teihinkin, sitten kun olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, ja uskoneet sen, pantu sinetiksi luvattu Pyhä Henki, joka on meidän perintömme vakuutena hänen omaisuutensa lunastamiseksi, hänen kirkkautensa ylistykseksi.”
Kirje efesolaisille 1:13-14 FINRK
-------------------------
”Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?" Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.”
Johannes 3:4-5
---------------------------
”te, jotka olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta.
Sillä: "kaikki liha on kuin ruoho, ja kaikki sen kauneus kuin ruohon kukkanen; ruoho kuivuu, ja kukkanen varisee, mutta Herran sana pysyy iankaikkisesti". Ja tämä on se sana, joka on teille ilosanomana (EVANKELIUMINA ) julistettu.”
1. Pietarin kirje 1:23-25 FB38
---------------------------
”Veljet, minä johdatan teidät tuntemaan sen evankeliumin, jonka minä teille julistin, jonka te myöskin olette ottaneet vastaan ja jossa myös pysytte ja jonka kautta te myös pelastutte, jos pidätte siitä kiinni semmoisena, kuin minä sen teille julistin, ellette turhaan ole uskoneet. Sillä minä annoin teille ennen kaikkea tiedoksi sen, minkä itse olin saanut: että Kristus on kuollut meidän syntiemme tähden, kirjoitusten mukaan, ja että hänet haudattiin ja että hän nousi kuolleista kolmantena päivänä, kirjoitusten mukaan, ja että hän näyttäytyi Keefaalle, sitten niille kahdelletoista.”
1. Korinttilaiskirje 15:1-5 FB38
- Anonyymi00008UUSI
Ei-helluntailainen:
Kun Kristus on aina sama (Heb 13), niin ei Mariasta (valheesta, Ps 62 versiossa 1933-8) syntyminen tarkoittanut, että Jeesus (totuus Joh 14) muuttui todeksi. Ei että valhe muuttui todeksi, vaan valheen seassa tuli totuus ilmi.
Tämä ajatuskulku muistuttaa manifestointioppeja. On erilaisia noitia ja new age -guruja, jotka selittävät milloin milläkin perustelulla, että ihmisen toive/idea toteutuu. Jotkut selittävät tätä kvanttimekaniikaksi, tai että ihminen itse käyttää luomisen voimaa/mahtia. Menestysteologiassa on osattu selitellä tavalla, joka kuulostaa enemmän Raamatun mukaiselta. Esim. että profetoimisella tuodaan esiin hengellisestä ulottuvuudesta fyysiseen (vrt. niin maan päällä kuin taivaassa, Raamatun kohta, ja magian periaatteet, niin ylhäällä kuin alhaalla tms, tai että ulkopuolinen todellisuus heijastaa sisäistä -> mentalismi tai solipsismi).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Turussa Varissuolla bussikuski ajoi lapsen yli lapsi kuoli
Poliisi " Epäilee " kuskia törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja törkeästä kuolemantuottamuksesta.2741708IS: Väitöstutkimus - Pyöräilybuumi oli pelkkä kupla!
Pyöräilybuumista paljastui karu totuus Väitöstutkimuksen mukaan suuri suomalainen pyöräilyrenessanssi olikin vain pelkk471559Milloin bikineistä
Tuli juhla tai esiintymis asu? Pikkasen harkintaa vois käyttää. Bikinit kuuluvat uimarannalle. No, mitä maailman tähdet1521274Apostolit kastoivat eri tavalla kuin kirkko
Raamatussa on kaksi ristiriitaista kastekaavaa. Toinen ei voi olla oikea. Kumpi on alkuperäinen? "Menkää siis ja tehkää5071077- 1411076
Mene perheinesi arkkiin - kasteelle !
Juutalaiset oli hyvin lapsirakkaita, mitään ehkäisyä ei käytetty. Perheissä oli paljon lapsia. Viiden koko perheen kast4701037Johanna Tukiainen ei suostu muuttamaan pois vuokra-asunnosta!
Seiska kertoi tänään, että Johanna Tukiainen ei ole suostunut poistumaan Helsingin Munkkisaarenkadun vuokra-asunnostaan.741011Olimmeko molemmat
ujoja ja hankalia, vai minä vain? Mietin, oliko se silloin epävarmuutta vai kiinnostuksen puutetta.73953Mun on ikävä sua J ,
Mun on ikävä sua J, haluaisin tutustua paremmin (vaikka tämä aivan älytöntä onkin). Voitaisiinko nähdä ja jutella ihan47901Kesä ja nuorison mopoilu
Tänään neljä mopoa ajelivat yöllä ihan miten sattuu pitkin kyliä liikenteenjakajan väärältä puolelta hirveää ylinopeutta152867