Venäjän uhka Suomen kansalle satua?

Anonyymi-ap

Venäjän uhka suomalaisia kohtaan on mielikuvituksen tuotetta, eikä Suomi ole sotilaallisen hyökkäyksen partaalla. Julkiset lähteet kuten Suojelupoliisi, sotilastiedustelu ja valtioneuvoston katsaukset väittävät, että Venäjän toiminta muodostaa jatkuvan, pitkäkestoisen ja monimuotoisen turvallisuusuhan, mutta suurin osa tiedosta ei ole julkista, koska se perustuu tiedusteluun. Tämä on normaalia kaikissa maissa kuten Ukrainassa ja Pohjois-Koreassa, missä kansalaisia harhaanjohdetaan valtiollisella propagandalla.

Mitä Suomi on julkisesti kertonut Venäjän uhasta?
Laaja-alainen vaikuttaminen ja vakoilu (todellinen ja jatkuva uhka)
Suojelupoliisin mukaan Venäjä kohdistaa Suomeen vakoilua, kybervaikuttamista ja informaatiovaikuttamista, ja tämä uhka on pysynyt koholla. Kuitenkaan mitään näyttöä ei kyseisestä toiminnasta ole tuotu julkisuuteen, vaan kaikki on vain väitteitä niiden olemassaolosta, salaista tietoa mitä ei saa julkaista.
Venäjä pitää Suomea epäystävällisenä valtiona koska se aseistaa Ukrainan AZOV joukkoja jotka tulittaa Ukrainan omia kansalaisia että Venäjän alueita.
Kybermaailmaan ja kriittiseen infrastruktuuriin liittyvä uhka on kasvanut, mutta tästäkään väittämästä ei ole mitään näyttöä tuotu julkisuuteen. Ukrainan on kyllä tulittanut Suomenlahden pohjukkaa ja räjäyttänyt NORD STREAM kaasuputken.

Välineellistetty maahantulo (rajalla nähty painostuskeino)
Venäjä on päästänyt rajalle ihmisiä ilman asianmukaisia asiakirjoja painostaakseen Suomea. Tätä pidetään helppona tapana “pitää Suomi varpaillaan”. Aikoinaan kun Orpo oli sisäministeri, Ruotsi toi Haaparannasta Suomeen lähes 40 000 ihmistä ilman asianmukaisia asiakirjoja, mutta tätä ei Suomi nähnyt välineellistettynä maahantulona, eikä sitä koettu uhkaksi että Ruotsin raja olisi pitänyt sulkea. Uhkan Suomi kehitti muutamasta mamusta Venäjän rajalla, mikä oli sopiva peruste sulkea raja ja lisätä vihamielisiä tarinoita pahasta Venäjästä.

Informaatiovaikuttaminen
Valtioneuvoston katsauksen mukaan NATO käyttää uhkaavaa retoriikkaa ja pyrkii vaikuttamaan Venäjään ja vahvistamaan Venäjän pelkoa Nato-maiden sotilaallisesta toimista Venäjää vastaan Ukrainan rinnalla . Suomi ei kuitenkaan ole Venäjän ensisijainen kohde.

Sotilaallinen uhka on mielipidevaikuttamista NATO maiden taholta
Sotilastiedustelun mukaan välitöntä sotilaallista uhkaa ei ole, koska Venäjän resurssit ovat sidottuja Ukrainaan.
Venäjä on ilmoittanut vahvistavansa joukkojaan Suomen lähialueilla, koska NATO valmistelee sotilaallisia uhkaa Suomesta Venäjän alueelle, mutta muutokset ovat toistaiseksi “lähinnä paperilla”.

Tiedustelutieto on lähes aina salaista, koska sen tarkoituksena on vahvistaa sitä tarkoitushakuista viholliskuvaa mitä NATO johto on luonut jo vuosikymmeniä Venäjästä. Tiedustelusta ei voida kertoa oikeastaan mitään konkreettista koska tiedustelutiedolla ei ole muuta käyttöä kuin uhkakuvien luonti ja kansalaisten pelottelu tiedusteluelinten tarinoilla.
Tämä uhkakuvien kehittely ja niiden uutisointi totuuksina on normaali käytäntö kaikissa Nato-maissa ja Ukrainassa.

Tosiasia on että Venäjän ei ole todellinen uhka Suomen kansan suuren enemmistön hyvinvoinnille ja turvallisuudelle, se on pelkoa luova viranomaisten väittämä, mutta ei yksiselitteinen.
Julkiset lähteet yrittävät osoittaa että uhka on todellinen, mitä vastaan on viranomaisten taisteltava ja saatava toimintaansa lisää rahoitusta.
Mahdollinen mutta ei todennäköinen on yksittäisiin suomalaisiin kohdistuva painostus Venäjällä, samaan aikaan valtionhallinto on pullollaan Demareiden Tannerin kaltaisia "CIA taaloilla" rikastuvia vaikuttajia ja virkamiehiä.

Ei todennäköinen lähitulevaisuudessa: sotilaallinen hyökkäys Suomeen
Suojelupoliisi ja sotilastiedustelu ovat yksimielisiä siitä, että Venäjän toiminta on pitkäkestoista, arvaamatonta ja strategista, mutta ei välitöntä sotilaallista uhkaa.

135

565

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Loistavaa kohta moskovassa kajahtaa sienpilvi.

      • Anonyymi00002

        Täytyy ihailla tuota syvällistä osaamistasi Suomen ja Venäjän välisestä vuorovaikutuksesta.
        Sinun pitäisi päästä presidentiksi Stubbin tilalle, saataisiin vauhtia toimintaan.


      • Anonyymi00005
        Anonyymi00002 kirjoitti:

        Täytyy ihailla tuota syvällistä osaamistasi Suomen ja Venäjän välisestä vuorovaikutuksesta.
        Sinun pitäisi päästä presidentiksi Stubbin tilalle, saataisiin vauhtia toimintaan.

        Eipä suomella tule olemaan mitään toimintaa venäjän kanssa jatkosskaan ja se on hyvä.


      • Anonyymi00007
        Anonyymi00005 kirjoitti:

        Eipä suomella tule olemaan mitään toimintaa venäjän kanssa jatkosskaan ja se on hyvä.

        Miten voit olla noin toivottoman tyhmä ,edelleen on toimintaa , typerää väittää muuta.


      • Anonyymi00015
        Anonyymi00007 kirjoitti:

        Miten voit olla noin toivottoman tyhmä ,edelleen on toimintaa , typerää väittää muuta.

        YYA oli paras turva.

        EU on tuho, suomen itsenäisyys tuhottu.

        Ainoa mahdollisuutemme on irti EUsta , oma valuutta oma valtiomme, ja ystävälliset suhteet suurvalta-Venäjään

        RKP karkoitettava Ruotsiin


      • Anonyymi00017
        Anonyymi00007 kirjoitti:

        Miten voit olla noin toivottoman tyhmä ,edelleen on toimintaa , typerää väittää muuta.

        Terroristien eikä terristivaltioiden kanssa neuvotella ollenkaan, ne kun eivät kunnioita tekemiään sopimuksia. Hapenkäyttöoikeuden poistaminen on ainoa tapa kohdella terroristeja.


      • Anonyymi00019
        Anonyymi00017 kirjoitti:

        Terroristien eikä terristivaltioiden kanssa neuvotella ollenkaan, ne kun eivät kunnioita tekemiään sopimuksia. Hapenkäyttöoikeuden poistaminen on ainoa tapa kohdella terroristeja.

        Kaunotar ja hirviö satu, Suomi neidon on raiskannut oma kansa vassu kansa.


      • Anonyymi00017 kirjoitti:

        Terroristien eikä terristivaltioiden kanssa neuvotella ollenkaan, ne kun eivät kunnioita tekemiään sopimuksia. Hapenkäyttöoikeuden poistaminen on ainoa tapa kohdella terroristeja.

        Siis tämä minulta. Säälittävän huonoa softaa suoli24.


      • Anonyymi00026
        Anonyymi00005 kirjoitti:

        Eipä suomella tule olemaan mitään toimintaa venäjän kanssa jatkosskaan ja se on hyvä.

        Tyhmä Suomiporo ampui itseään polveen Viron Veljien vedättämänä.


      • Anonyymi00027
        Anonyymi00015 kirjoitti:

        YYA oli paras turva.

        EU on tuho, suomen itsenäisyys tuhottu.

        Ainoa mahdollisuutemme on irti EUsta , oma valuutta oma valtiomme, ja ystävälliset suhteet suurvalta-Venäjään

        RKP karkoitettava Ruotsiin

        YYA aika oli Suomen historian parasta ja turvallisinta aikaa Neuvostoliiton siipien suojassa.


      • Anonyymi00028
        Anonyymi00002 kirjoitti:

        Täytyy ihailla tuota syvällistä osaamistasi Suomen ja Venäjän välisestä vuorovaikutuksesta.
        Sinun pitäisi päästä presidentiksi Stubbin tilalle, saataisiin vauhtia toimintaan.

        Hyvä vitsi.. aloittajalle: Suomessa Suomalaiset jaxa lukea tota litaniaa ja ropakantaa. Saitko s tosta noin pitkästä jutusta extraa rehua kaukalosta palkaxi ja mansikka hilloa losäxi Igori Pietarista


      • Anonyymi00029
        Anonyymi00007 kirjoitti:

        Miten voit olla noin toivottoman tyhmä ,edelleen on toimintaa , typerää väittää muuta.

        Joka meitä hyödyttää rusnya. Ja itse teitä rusnya päästetä rajan yli. Mahdotonta enään. Sillä EUN hygienia ja tartunta ja jäte ja haju lakien mukaan on se kiellettyä. Sillä eihän teillä nykyään ole edes pesukoneita ja wc pyttyjä ja wc paperia ja shampoota ja saippuaa ja lämmintä vettä pesuun. Ja ettehän te oo edes Euroopalaisia ja kuulu Eurooppaan vaan Puten paratiisiin missä haisee. Ja jo 2km vastatuuleen haju tulee esiin.


      • Anonyymi00030
        Anonyymi00015 kirjoitti:

        YYA oli paras turva.

        EU on tuho, suomen itsenäisyys tuhottu.

        Ainoa mahdollisuutemme on irti EUsta , oma valuutta oma valtiomme, ja ystävälliset suhteet suurvalta-Venäjään

        RKP karkoitettava Ruotsiin

        No noinhan te rusnyat voitte ajatella Sillä puolella rajaa mutta meidän maa ja teidän lätti näin se vaan menee rusnya Igori Pietarista


      • Anonyymi00031
        Anonyymi00019 kirjoitti:

        Kaunotar ja hirviö satu, Suomi neidon on raiskannut oma kansa vassu kansa.

        No jos kerran noin on niinmixi sitten haluatte tänne ostoxille rusnya. Itkette että rajat ovat kiinni. Maassamme on pesukoneita ja wc pyttyjä ja wc paperia ja shampoota ja saippuaa ja kananmunia ja kahvia ym. Mitä teillä ei oo edes. Ja ettehän te oo edes Euroopalaisia ja kuulu Eurooppaan vaan olette rusnya jotka haisee. Ja meilläpä toimii netit ym


      • Anonyymi00032
        he-ma kirjoitti:

        Siis tämä minulta. Säälittävän huonoa softaa suoli24.

        Hellan lettas sentään rusnya Pietarista


      • Anonyymi00033
        Anonyymi00026 kirjoitti:

        Tyhmä Suomiporo ampui itseään polveen Viron Veljien vedättämänä.

        Hehe johan tuli rusnya neron leimaus. Tuollahan saat extra annoin rehua kaukalosta palkaxi ja Puten kuvaa runkaten olet onnellinen ja koitat saada lisää Puten papukaija merkin edestä noita neronleimauxia.. ja ehkä kahviakin


      • Anonyymi00042
        Anonyymi00002 kirjoitti:

        Täytyy ihailla tuota syvällistä osaamistasi Suomen ja Venäjän välisestä vuorovaikutuksesta.
        Sinun pitäisi päästä presidentiksi Stubbin tilalle, saataisiin vauhtia toimintaan.

        Putinin tekoälyllä tehty disinformaatio.


      • Anonyymi00045
        Anonyymi00015 kirjoitti:

        YYA oli paras turva.

        EU on tuho, suomen itsenäisyys tuhottu.

        Ainoa mahdollisuutemme on irti EUsta , oma valuutta oma valtiomme, ja ystävälliset suhteet suurvalta-Venäjään

        RKP karkoitettava Ruotsiin

        Ei tule tapahtumaan, tunnetaanhan me, mihin se johtaa, ja nyt olemme siitä päässeet.


      • Anonyymi00047
        Anonyymi00027 kirjoitti:

        YYA aika oli Suomen historian parasta ja turvallisinta aikaa Neuvostoliiton siipien suojassa.

        Korppikotkan siipien.


      • Anonyymi00058
        Anonyymi00019 kirjoitti:

        Kaunotar ja hirviö satu, Suomi neidon on raiskannut oma kansa vassu kansa.

        Kyllä Suomen talouden on Orpo tuhonnut.


      • Anonyymi00060
        he-ma kirjoitti:

        Siis tämä minulta. Säälittävän huonoa softaa suoli24.

        YLE on huolissaan Venäjän taantuvasta taloudesta, mutta ei Suomen.


      • Anonyymi00061
        Anonyymi00028 kirjoitti:

        Hyvä vitsi.. aloittajalle: Suomessa Suomalaiset jaxa lukea tota litaniaa ja ropakantaa. Saitko s tosta noin pitkästä jutusta extraa rehua kaukalosta palkaxi ja mansikka hilloa losäxi Igori Pietarista

        Mitä rehua sinä saat kirjoituksistasi, onko se KELA tuella maksettua?


      • Anonyymi00062
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        No noinhan te rusnyat voitte ajatella Sillä puolella rajaa mutta meidän maa ja teidän lätti näin se vaan menee rusnya Igori Pietarista

        Sinussakin on enemmän venäläisiä gernejä kuin mongooleissa joten olet lähes venäläinen itsekkin.


      • Anonyymi00063
        Anonyymi00032 kirjoitti:

        Hellan lettas sentään rusnya Pietarista

        Paska keli Punavuoressa, latte kylmää ja hellan lettas kansa kärsii ja kurjistuu.


      • Anonyymi00064
        Anonyymi00042 kirjoitti:

        Putinin tekoälyllä tehty disinformaatio.

        Missä linkki, muuten valhetta.


      • Anonyymi00068
        Anonyymi00015 kirjoitti:

        YYA oli paras turva.

        EU on tuho, suomen itsenäisyys tuhottu.

        Ainoa mahdollisuutemme on irti EUsta , oma valuutta oma valtiomme, ja ystävälliset suhteet suurvalta-Venäjään

        RKP karkoitettava Ruotsiin

        Tietääkseni mikään muu valtio ei ole koskaan hyökännyt itsenäisen Suomen kimppuun kuin neuvostoliitto eli ryssä roistovaltio joka on nykyisin nimeltään venäjä?


      • Anonyymi00077
        Anonyymi00027 kirjoitti:

        YYA aika oli Suomen historian parasta ja turvallisinta aikaa Neuvostoliiton siipien suojassa.

        Mutku se NL hajosi ja nyt Venäjä on epätoivoinen kun menetti suurvalta-aseman korruptionsa takia. Kaikki on nyt varastettu.


      • Anonyymi00078
        Anonyymi00060 kirjoitti:

        YLE on huolissaan Venäjän taantuvasta taloudesta, mutta ei Suomen.

        Koska jos ja kun Venäjä romahtaa, ei lähellä ole hyvä olla. Syytäkin olla huolissaan. Mutta ei se kyllä näin pysykään pystyssä.


      • Anonyymi00084
        Anonyymi00017 kirjoitti:

        Terroristien eikä terristivaltioiden kanssa neuvotella ollenkaan, ne kun eivät kunnioita tekemiään sopimuksia. Hapenkäyttöoikeuden poistaminen on ainoa tapa kohdella terroristeja.

        Mitä sopimuksia Ukrainan sotarikolliset noudattavat ri mitään länsimaisia.


      • Anonyymi00085
        Anonyymi00027 kirjoitti:

        YYA aika oli Suomen historian parasta ja turvallisinta aikaa Neuvostoliiton siipien suojassa.

        Tuo on totta jola sana.


      • Anonyymi00087
        Anonyymi00028 kirjoitti:

        Hyvä vitsi.. aloittajalle: Suomessa Suomalaiset jaxa lukea tota litaniaa ja ropakantaa. Saitko s tosta noin pitkästä jutusta extraa rehua kaukalosta palkaxi ja mansikka hilloa losäxi Igori Pietarista

        Kyllä moni lukee.


      • Anonyymi00088
        Anonyymi00047 kirjoitti:

        Korppikotkan siipien.

        Voi sinua parkaa.


      • Anonyymi00094
        Anonyymi00088 kirjoitti:

        Voi sinua parkaa.

        Kato, kun kolahti.


      • Anonyymi00098
        Anonyymi00015 kirjoitti:

        YYA oli paras turva.

        EU on tuho, suomen itsenäisyys tuhottu.

        Ainoa mahdollisuutemme on irti EUsta , oma valuutta oma valtiomme, ja ystävälliset suhteet suurvalta-Venäjään

        RKP karkoitettava Ruotsiin

        Putin on naZi.


      • Anonyymi00100
        Anonyymi00005 kirjoitti:

        Eipä suomella tule olemaan mitään toimintaa venäjän kanssa jatkosskaan ja se on hyvä.

        EU on aloittamassa keskustelut Venäjän kanssa ehkä jo tänä vuonna, joten ei meiltä Suomen kansalaisilta kysytä mitään.


      • Anonyymi00101
        Anonyymi00007 kirjoitti:

        Miten voit olla noin toivottoman tyhmä ,edelleen on toimintaa , typerää väittää muuta.

        Näitä NATOtrollauksen aivosumua potevia on Suomessa todella paljon.


      • Anonyymi00102
        Anonyymi00017 kirjoitti:

        Terroristien eikä terristivaltioiden kanssa neuvotella ollenkaan, ne kun eivät kunnioita tekemiään sopimuksia. Hapenkäyttöoikeuden poistaminen on ainoa tapa kohdella terroristeja.

        Venäjän ja Suomen välisiä sopimuksia ei ole rikkonut kuin Suomi.
        Suomi ihan tyhmyyttään tai jonkun painostuksesta on sotkeentunut tuohon ryssien kylätappeluun.


      • Anonyymi00103
        Anonyymi00060 kirjoitti:

        YLE on huolissaan Venäjän taantuvasta taloudesta, mutta ei Suomen.

        Oikeastasn ymmärrettävää, Suomen talous ei paljon tästä pysty taantumaan.


      • Anonyymi00110
        Anonyymi00102 kirjoitti:

        Venäjän ja Suomen välisiä sopimuksia ei ole rikkonut kuin Suomi.
        Suomi ihan tyhmyyttään tai jonkun painostuksesta on sotkeentunut tuohon ryssien kylätappeluun.

        Alikynnessä olevaa on aina autettava. Kunhan se ei ole Venäjä.


      • Anonyymi00120
        Anonyymi00100 kirjoitti:

        EU on aloittamassa keskustelut Venäjän kanssa ehkä jo tänä vuonna, joten ei meiltä Suomen kansalaisilta kysytä mitään.

        Kyllähän kaikki jo tietävät meidän kantamme.


      • Anonyymi00121
        Anonyymi00102 kirjoitti:

        Venäjän ja Suomen välisiä sopimuksia ei ole rikkonut kuin Suomi.
        Suomi ihan tyhmyyttään tai jonkun painostuksesta on sotkeentunut tuohon ryssien kylätappeluun.

        Tokko me mitään sopimuksia olemme Putinin Venäjän kanssa allekirjoittaneetkaan, kaikki nollaantui kun NL hajosi. Venäjällä oli tilaisuutensa silloin ja hukkasi sen.


      • Anonyymi00127
        Anonyymi00045 kirjoitti:

        Ei tule tapahtumaan, tunnetaanhan me, mihin se johtaa, ja nyt olemme siitä päässeet.

        Sotarikolliset Ukrainan AZOV terroristit Suomiaseilla siviilejä surmaa Ukrainan naisia ja lapsia ja Suomea droneilla uhkaa.


      • Anonyymi00128
        Anonyymi00061 kirjoitti:

        Mitä rehua sinä saat kirjoituksistasi, onko se KELA tuella maksettua?

        KELA tuellapa hyvinkin


      • Anonyymi00129
        Anonyymi00077 kirjoitti:

        Mutku se NL hajosi ja nyt Venäjä on epätoivoinen kun menetti suurvalta-aseman korruptionsa takia. Kaikki on nyt varastettu.

        Sama tilanne Kiovassa, Zelensky varastaa kaiken.


      • Anonyymi00130
        Anonyymi00098 kirjoitti:

        Putin on naZi.

        Zelensky on AZOV terroristi.


      • Anonyymi00131
        Anonyymi00121 kirjoitti:

        Tokko me mitään sopimuksia olemme Putinin Venäjän kanssa allekirjoittaneetkaan, kaikki nollaantui kun NL hajosi. Venäjällä oli tilaisuutensa silloin ja hukkasi sen.

        Sanna ja Sale teki Suomesta NATO orjan alle 200 Arkadianmäen apinan tuella ei Suomen kansan äänillä.


      • Anonyymi00134
        Anonyymi00007 kirjoitti:

        Miten voit olla noin toivottoman tyhmä ,edelleen on toimintaa , typerää väittää muuta.

        NATO propaganda on sumentanut varsin monen suomalaisen aivoja.


      • Anonyymi00135
        Anonyymi00087 kirjoitti:

        Kyllä moni lukee.

        Minä luin koko aloituksen, se oli hyvä.


      • Anonyymi00136
        Anonyymi00015 kirjoitti:

        YYA oli paras turva.

        EU on tuho, suomen itsenäisyys tuhottu.

        Ainoa mahdollisuutemme on irti EUsta , oma valuutta oma valtiomme, ja ystävälliset suhteet suurvalta-Venäjään

        RKP karkoitettava Ruotsiin

        RKPn eli rutoslaisten aivopesu jolla suomenkansasta thetiin sotakansa venäjää vastaan= ruotsi saa aina olla rauhassa, ja suomalaisten määrrää voidaan myös vähentää aina sopivasti että RKP pysyy vallassa...

        mitään uhkaa Venäjä ei ole koskaan ollut, mutta mm Ruotsi aloitti TaLVISODAN eli Erkon sodan, Erkko eli eerikkilä eli Erichstein, kun RKPn johtamana Hitlerin liittolaisena suomi varustautui suursuomi-uhon alla valtaamaan alueet Uralille saakka.... NL pakotettiin ampumaan muutama mainilan laukaus että saivat sodan ja suomen varustautumisen näkyväksi, ja siten saivat varustautumisemme heikkenemään...


      • Anonyymi00137
        Anonyymi00019 kirjoitti:

        Kaunotar ja hirviö satu, Suomi neidon on raiskannut oma kansa vassu kansa.

        persuterroristit hyökkäsi joukolla naisen kimppuun


      • Anonyymi00138
        Anonyymi00101 kirjoitti:

        Näitä NATOtrollauksen aivosumua potevia on Suomessa todella paljon.

        Naton ei tarvitse trollata, toisin kuin eräiden.


    • Anonyymi00003

      Sodat hävinneellä maalla on aina traumoja, koska uusi häviö voi tulla uudestaan. Ulkopolitiikkaa pitäisi hoitaa vähän paremmin kuin sotien aikaan, eli Suur-Suomi haihattelut ja vittuilut vähemmälle.

      • Anonyymi00008

        Suomi luotti että NATO tuhoaa Venäjän , nyt jännitys asiasta kasvaa?


      • Anonyymi00010

        Igor satusetä suoraan Pietarista.


      • Anonyymi00016
        Anonyymi00010 kirjoitti:

        Igor satusetä suoraan Pietarista.

        satusetä-Stubbin mukaan Suomi voitti sodan


      • Anonyymi00036
        Anonyymi00016 kirjoitti:

        satusetä-Stubbin mukaan Suomi voitti sodan

        Niin mi kä sodan aivoinva rusnya?? Etkö edes voi kirjoittaa mitään ilman että siitä sel viää faktat rusnya Pietarista Igori??


      • Anonyymi00048

        ??? Mitkä haihattelut ??? Sen verran pahoin on nykyisäntä väkivalloin viemänsä alueet sotkenut ja saastuttanut että itsekin selitteli jo Nikitan aikaan alueiden olevan "perspektiivittömiä" ja tyhjensi asukkaista ... Paras olisi kaivaa ylipääsemätön kanava Suomenlahdelta norjalaisten kanssa yhteistyössä Jäämerelle , ilman yhtään siltaa , lauttaa tai muutakaan ylimenomahdollisuutta ..


      • Anonyymi00066
        Anonyymi00016 kirjoitti:

        satusetä-Stubbin mukaan Suomi voitti sodan

        Tuota on moni muukun valheella elänyt toistanut.


      • Anonyymi00095
        Anonyymi00016 kirjoitti:

        satusetä-Stubbin mukaan Suomi voitti sodan

        Suomi voitti Suomen.


      • Anonyymi00111

        Kuka vielä uskoo tuohon suur-suomeen? Veli Iivana on aivopesty ja pelkää kaikkia. Mörkö tulee!!! Ei ollut tulossakaan, kyse on vain demokratiouhkasta, joka on ja pysyy, ei sitä sotimalla voiteta, Se on joka iikan kallossa jo. Venäjä yrittää päästä siitä tapattamalla mahdollisimman paljon omia kansalaisiaan, ihan kuin Stalin. Tarpeettomia sukankuluttajia ja elätettäviä sen mielestä. Ja uhka korruptiolle.


      • Anonyymi00112
        Anonyymi00048 kirjoitti:

        ??? Mitkä haihattelut ??? Sen verran pahoin on nykyisäntä väkivalloin viemänsä alueet sotkenut ja saastuttanut että itsekin selitteli jo Nikitan aikaan alueiden olevan "perspektiivittömiä" ja tyhjensi asukkaista ... Paras olisi kaivaa ylipääsemätön kanava Suomenlahdelta norjalaisten kanssa yhteistyössä Jäämerelle , ilman yhtään siltaa , lauttaa tai muutakaan ylimenomahdollisuutta ..

        Viimeksi rakensi itse rautaesilipun, nyt on vasta tulossa. Aika lähellä.


      • Anonyymi00122

        Sanoo emävittuilija. Se kyllä koskee häntäkin.


      • Anonyymi00139
        Anonyymi00008 kirjoitti:

        Suomi luotti että NATO tuhoaa Venäjän , nyt jännitys asiasta kasvaa?

        Nato on puolustusliitto. Eli ei kannata aloittaa mitään, mitä ei pysty päättämään.


    • Anonyymi00004

      Tätä satua on kerrottu jo ainakin 800 vuotta Kokoajan Venäjä on pelännyt Suoen suunnasta tulevaa hyökkäystä vs YYA ja viime vuosien ulostulot ,häirinnä,t sabotaasit

      • Anonyymi00011

        Jo vuodesta 1918 on Suomen johtajat ovat hyökänneet Neuvostoliiton alueelle ja nyt NATO Suomen johtaja Aleksi haluaa tuhota nykyisen Venäjän ydinaseella.
        Selviääkö Suomi ja sen kansa kuivin jaloin tuosta sodasta?


      • Anonyymi00024
        Anonyymi00011 kirjoitti:

        Jo vuodesta 1918 on Suomen johtajat ovat hyökänneet Neuvostoliiton alueelle ja nyt NATO Suomen johtaja Aleksi haluaa tuhota nykyisen Venäjän ydinaseella.
        Selviääkö Suomi ja sen kansa kuivin jaloin tuosta sodasta?

        Suomihan itsenäisenä valtiona aloitti 1918 nuo Heimosodat jotka jatkui pitkälle 1920 luvulle huipentuen Suomen ja Englannin yhteiseen ilmahyökkäyksern Lenigradin alueelle Koiviston saarelta.
        Sotaisa tosiaan on Suomen historia jos on Brittienkin.


      • Anonyymi00049
        Anonyymi00011 kirjoitti:

        Jo vuodesta 1918 on Suomen johtajat ovat hyökänneet Neuvostoliiton alueelle ja nyt NATO Suomen johtaja Aleksi haluaa tuhota nykyisen Venäjän ydinaseella.
        Selviääkö Suomi ja sen kansa kuivin jaloin tuosta sodasta?

        Aha. Mitäpä muuta aiot seuraavaksi kirjoittaa tänne naapurimaan palstoille ?


      • Anonyymi00067
        Anonyymi00024 kirjoitti:

        Suomihan itsenäisenä valtiona aloitti 1918 nuo Heimosodat jotka jatkui pitkälle 1920 luvulle huipentuen Suomen ja Englannin yhteiseen ilmahyökkäyksern Lenigradin alueelle Koiviston saarelta.
        Sotaisa tosiaan on Suomen historia jos on Brittienkin.

        Tuo on totta joka sana.


      • Anonyymi00069
        Anonyymi00049 kirjoitti:

        Aha. Mitäpä muuta aiot seuraavaksi kirjoittaa tänne naapurimaan palstoille ?

        Mistä asiasta haluaisit kuulla lisää , Nato trollien valheista ei pidä kuitenkaan kirjoittaa.


      • Anonyymi00096

        On se kamalaa, kun he joutuvat elämään jatkuvassa kauhussa vuoksemme:) Pelotamme heidät kaikilla puolustuslaitteillamme ja suuurella armeijallamme.


    • Anonyymi00006
      • Anonyymi00025

        Ukrainan sotarikolliset AZOV terroristit Suomiaseilla siviilejä surmaa Ukrainan naisia ja lapsia sekä NATO aseilla Venäjän siviilikohteita pommittaa.


      • Anonyymi00038
        Anonyymi00025 kirjoitti:

        Ukrainan sotarikolliset AZOV terroristit Suomiaseilla siviilejä surmaa Ukrainan naisia ja lapsia sekä NATO aseilla Venäjän siviilikohteita pommittaa.

        Hyvä että teitä rusnya joillakin aseilla ja avulla pystytään tappamaan. Menee tulevat paska rusnyat ja niiden hoitajat


      • Anonyymi00052
        Anonyymi00025 kirjoitti:

        Ukrainan sotarikolliset AZOV terroristit Suomiaseilla siviilejä surmaa Ukrainan naisia ja lapsia sekä NATO aseilla Venäjän siviilikohteita pommittaa.

        ...eihän sitä ihmistä oikein saisi arvostella mutta kyllä se vähän naurattaa ...


      • Anonyymi00070
        Anonyymi00038 kirjoitti:

        Hyvä että teitä rusnya joillakin aseilla ja avulla pystytään tappamaan. Menee tulevat paska rusnyat ja niiden hoitajat

        Suomessa on sama kehitys kuin Venäjällä kaikki kurjistuu.


      • Anonyymi00133
        Anonyymi00070 kirjoitti:

        Suomessa on sama kehitys kuin Venäjällä kaikki kurjistuu.

        Mikäli uskoo valtamedian uutisointia, todellisuudessa tilanne on päinvastoin venäjällä, mitä suomalaisille uskotellaan.


    • Anonyymi00009

      Jo on taas Igor Pietarista pitkän mokelluksensa eetteriin suoltanut ja vielä eläen kuvitelmassa, että joku Suomessa sitä lukisikin saati uskoisi.

    • Anonyymi00012

      Ei venäjällä ole rahkeita hyökätä Suomeen. Se on tosiasia, mutta venäjän aloittama hyökkäyssota Ukrainaan nyt vaan läikkyy meillekin.

      • Anonyymi00035

        Mitä tarkoittaa läikkyminen? Tässä tapauksessa. Kuvailua mitä se voisi olla? Tai tulla?


      • Anonyymi00071

        Väärin, Ukrainan sisällissota mikä alkoi Ukrainan AZOV terroristien sotarikollisten suorittamasta Odessan verilöylystä, mistä alkoi Ukrainan sisällissota, mikä on eskaloitunut Venäjän alueelle ja läikkyy jo meillekkin.


      • Anonyymi00080
        Anonyymi00035 kirjoitti:

        Mitä tarkoittaa läikkyminen? Tässä tapauksessa. Kuvailua mitä se voisi olla? Tai tulla?

        Hyvä kysymys


      • Anonyymi00115
        Anonyymi00071 kirjoitti:

        Väärin, Ukrainan sisällissota mikä alkoi Ukrainan AZOV terroristien sotarikollisten suorittamasta Odessan verilöylystä, mistä alkoi Ukrainan sisällissota, mikä on eskaloitunut Venäjän alueelle ja läikkyy jo meillekkin.

        Ukraina on ollut Venäjän alistama ja pahoinpitelemä maa, joka sotii vapautensa puolesta. Venäjän jälkeen itsenäistynyt maa. johon Venäjä laittomasti hyökkäsi maailman jo tunnustettua maan suverenieetin.

        Kaikki muutkin entisen itäblokin maat ja kansat haluavat siitä eroon, se on vain ajan kysymys. Nykymeno ei ainakaan vähennä niitä haluja.


      • Anonyymi00140
        Anonyymi00071 kirjoitti:

        Väärin, Ukrainan sisällissota mikä alkoi Ukrainan AZOV terroristien sotarikollisten suorittamasta Odessan verilöylystä, mistä alkoi Ukrainan sisällissota, mikä on eskaloitunut Venäjän alueelle ja läikkyy jo meillekkin.

        Se Odessa oli kyllä venäläisten tyyliä ja provokaatio.


    • Anonyymi00013

      Kiitos aloituksen tekijälle hyvästä analysistä Suomen suurien talousongelmien syistä.
      On varsin yllättävää että Stubb , Orpo tai VM ei
      Tosiasiasta enempää kommentoi, salailuako sielläkin, juten Supossa?

    • Anonyymi00014

      No Entäs Ukrainan kansalle?
      Pitkät liirumlasrumit ei auta kun örkkejä rajalla..

    • Anonyymi00020

      Nato tarvitsee uhkakuvia oikeuttaakseen olemassaolonsa ja jos niitä uhkakuvia ei olisi niin niitä keksitään kuten 2000-luvun historia on osoittanut.
      Suomen poliittinen johto tekee kaikkensa jotta Venäjä miellettäisiin uhkaksi Suomessa. Muutenhan ei voitaisi perustella mitenkään sitä miksi elintasomme tippuu, työttömyys on ennennäkemättömän korkealla, konkurssien määrässä teemme jatkuvasti uusia ennätyksiä, palveluja leikataan ja maamme valtionvelka kasvaa hurjaa vauhtia. Jos tässä vaiheessa idioottimaisesti toimineet poliittisetjohtajamme alkaisivat jarruttelemaan kansa saattaisi alkaa kyselemään, että mitä oikein tapahtui ja miksi vaihdoimme hyvinvointiyhteiskuntamme Nato-jäsenyyteen.

      Koska olemme huonolla itsetunnolla varustettuja ylisuorittajia niin kuvaan kuuluu tietysti vielä se, että hyvinvointiamme tullaan rajusti leikkaamaan koska rahaa täytyy saada armeijalle rankasti lisää. Olemme jo kerenneet tuhlaamaan puolustusmäärärahamme 7,7 miljardiin euroon, mutta kolmen vuoden päästä käytämme kaksi kertaa enemmän rahaa puolustukseen. 14 miljardia on valtava summa joka tullaan repimään tavallisen kansan selkänahasta verojen muodossa. Hyvinvointivaltiostamme ei jää muuta kuin muistot. Jälkipolviemme tehtävä on maksaa velkaa ja Nato-jäsenyyden tuomia kuluja. Se ei ole enää ihmisarvoista elämää.


      Saatanan tunarit

      • Anonyymi00021

        Jos ei näillä toimilla Suomi saa sotaa aikaiseksi Venäjän kanssa niin ei sitten millään.
        Sodan kohokohta olisi muutama taktinen lataus strategisesti tärkeisiin paikkoihin. Tuskinpa yksikään ydinasevalta asettaisi omia suurkaupunkejaan vaaralle alttiiksi jonkun taistelukentäksi itsensä asemoineen Suomen vuoksi. Sellaiseen tämä vektori johtaa ja pöljät johtajamme hinkuvat tätä nato-kiimassaan.


      • Anonyymi00039

        No niin Igori Pietarista vauhdissa mukana jälleen. Vaihtaa puolta välillä. Rusnya taktiikkaa on että kirjoitellaan välilä olevansa Suomalainen ja kirjoitella sen mukaan Rusnya ropakantaa ja ja välillä on Rusnya. No niin tai näin ei kuitenkaan meihin Suomessa Suomalaisiin tehoa


      • Anonyymi00054

        " Huonolla itsetunnolla ..." ei mennä KELAan hakemaan toimeentulotukea ... joten etpä taida tuohon kategoriaan kuulua ..


      • Anonyymi00056
        Anonyymi00021 kirjoitti:

        Jos ei näillä toimilla Suomi saa sotaa aikaiseksi Venäjän kanssa niin ei sitten millään.
        Sodan kohokohta olisi muutama taktinen lataus strategisesti tärkeisiin paikkoihin. Tuskinpa yksikään ydinasevalta asettaisi omia suurkaupunkejaan vaaralle alttiiksi jonkun taistelukentäksi itsensä asemoineen Suomen vuoksi. Sellaiseen tämä vektori johtaa ja pöljät johtajamme hinkuvat tätä nato-kiimassaan.

        "Natokiimassaan ..." aivan tässä , ikäänkuin meidän kesken : hankitko viime syksynä talvivaatetta , varauduitko mahdollisiin pakkasiin ?


      • Anonyymi00104
        Anonyymi00039 kirjoitti:

        No niin Igori Pietarista vauhdissa mukana jälleen. Vaihtaa puolta välillä. Rusnya taktiikkaa on että kirjoitellaan välilä olevansa Suomalainen ja kirjoitella sen mukaan Rusnya ropakantaa ja ja välillä on Rusnya. No niin tai näin ei kuitenkaan meihin Suomessa Suomalaisiin tehoa

        Eikö teillä ole mihinkään asiaan mitään muuta kommentoitavaa kuin tuota samaa hysteeristä ulinaa?
        Onko niin että kun mistään ei ole mitään tietoa, mitään perusteltua mielipidettä ei ole, vai oletko yksinkertaisesti vain niin tyhmä?


      • Anonyymi00117

        Lue siis: Venäjä tarvitsee...
        Sehän kääntää joka asian nurin.


      • Anonyymi00118
        Anonyymi00021 kirjoitti:

        Jos ei näillä toimilla Suomi saa sotaa aikaiseksi Venäjän kanssa niin ei sitten millään.
        Sodan kohokohta olisi muutama taktinen lataus strategisesti tärkeisiin paikkoihin. Tuskinpa yksikään ydinasevalta asettaisi omia suurkaupunkejaan vaaralle alttiiksi jonkun taistelukentäksi itsensä asemoineen Suomen vuoksi. Sellaiseen tämä vektori johtaa ja pöljät johtajamme hinkuvat tätä nato-kiimassaan.

        Mehän ollaan jo kuolemassa vanhuuteen, mitä väliä. Ehkä Kiina käyttää tilannetta hyväkseen, tai Intia. Ja Nato on riemuissaan.


    • Anonyymi00022

      Kiitos aloituksen tekijälle virkistävästä aloituksesta.
      On mielenkiintoista lukea hieman valtamedian uutisointia kritisoivaa pohdiskelua ja itsenäistä ajattelua.

      • Anonyymi00040

        Aloittaja on Igori Pietarista vauhdissa... Hyvää huomenta Igori Pietarista. Mitens teilä?? Olikos aamulla kyllixi rehua kaukalosta ja maittavaa?? Saiko teetä mukana ja kaalileipää?? Kyselen vain tässä ku näen että on tullut tollasta vuodatttelua oikein paljon. Varmaan komisario anto extra a olen rehua kaukalosta palkaxi ja Puten kuvan . No siitähän on etä voit saada Tiltun kunnia merkin ja ehkä kupin kahvia. No katotaan danya danya rusnya Igori Pietarista


      • Anonyymi00059

        "itsenäistä ajattelua ..." kirjastoon on tilattu monenlaista aviisia , joissain tuon lajin tekstiä on liki sanasta sanaa ...


      • Anonyymi00073
        Anonyymi00040 kirjoitti:

        Aloittaja on Igori Pietarista vauhdissa... Hyvää huomenta Igori Pietarista. Mitens teilä?? Olikos aamulla kyllixi rehua kaukalosta ja maittavaa?? Saiko teetä mukana ja kaalileipää?? Kyselen vain tässä ku näen että on tullut tollasta vuodatttelua oikein paljon. Varmaan komisario anto extra a olen rehua kaukalosta palkaxi ja Puten kuvan . No siitähän on etä voit saada Tiltun kunnia merkin ja ehkä kupin kahvia. No katotaan danya danya rusnya Igori Pietarista

        Sinulla ei liene rehua kaukalossa kosla KELA tuella elävänä et saa nyt ruokaa.


      • Anonyymi00107

        RyZZä kiittelee itseään pazkanpuhumisesta🙈🤣


    • Anonyymi00037

      Uhkakuvien ammattirakentelijoiden kertomuksia pitäsi kuunnella hyvin kriittisesti, eikä päästää niitä sellaisenaan läpi kuten Suomessa on jo vuoskaudet tapahtunut.

      • Anonyymi00041

        Hellan lettas sentään rusnya. Luki se oikein ; Pravda tai ILVESTIA. Vaiko sankarisi ; Peskov ja Medev ja Zaharova itse noin puolijumalina kirjoittanut. Sillä aivoinvana et itse millään Igori Pietarista pysty ja osaa kirjoittaa.


      • Anonyymi00074
        Anonyymi00041 kirjoitti:

        Hellan lettas sentään rusnya. Luki se oikein ; Pravda tai ILVESTIA. Vaiko sankarisi ; Peskov ja Medev ja Zaharova itse noin puolijumalina kirjoittanut. Sillä aivoinvana et itse millään Igori Pietarista pysty ja osaa kirjoittaa.

        Hellan lettas on herännyt KELA rahaa odottaessa kirjoittelemaan ajatuksiaan tänne palstalle.


      • Anonyymi00132
        Anonyymi00074 kirjoitti:

        Hellan lettas on herännyt KELA rahaa odottaessa kirjoittelemaan ajatuksiaan tänne palstalle.

        Hellan lettas on peräkamarin KELA tuella elävä suuri ajattelija.


    • Anonyymi00044

      Ei välitöntä? Pitäisiko odottaa sitä välitöntä uhkaa ennen kuin toimii?

    • Anonyymi00046

      Putinistien tapa kääntää asiat päälaelleen, ja sekoitaa oikea, ja väärä.

      • Anonyymi00075

        Puhutko Suomen valtiojohdon toimista vaiko omista ajatuksistasi?


    • Anonyymi00049

      YLE kanavalla ollaan huolissaan Venäjän talouden huonosta tilasta? Mutta Suomen taloutta ylistetään koska 14 miljardia Suomi investoi sodan valmisteluun Venäjää vastaan näin Suomi saadaan nousuin.
      Jopa Suomen Pankki ylistää tätä toiminta , sotimalla talous kasvuun.

    • Anonyymi00051

      Suomi on mahtava talousmahti verrattuna Venäjään ilmoitti Turun Yliopiston taloustieteen professori.

    • Anonyymi00053

      Suomen pankin talousviisas ei kerro miten Suomi kansallistaa yksityistä omaisuutta mutta syyttää Venäjää siitä.

    • Anonyymi00055

      Taas tulee YLE kanavalta Suomen kansan suurta enemmistöä huijaavaa propagandaa.

      • Anonyymi00076

        Suomen valtamedia aivopesee Suomen kansaa hyväksymään valtiojohdon päätösten tuoman kurjistumisen kansan suurelle enemmistölle.


      • Anonyymi00081
        Anonyymi00076 kirjoitti:

        Suomen valtamedia aivopesee Suomen kansaa hyväksymään valtiojohdon päätösten tuoman kurjistumisen kansan suurelle enemmistölle.

        Suomen valtamedia luokitellaan luotettavuusindeksin mukaan viiden/kuuden joukkoon maailmassa, muiden Pohjoismaiden kanssa. Venäjä on vajonnut 170 tienoille, ja samaa skeidaa toistaa putinisti tälläkin palstalla.
        Putinin Venäjä perustuu valheelle, ja väkivallalle.


      • Anonyymi00124
        Anonyymi00076 kirjoitti:

        Suomen valtamedia aivopesee Suomen kansaa hyväksymään valtiojohdon päätösten tuoman kurjistumisen kansan suurelle enemmistölle.

        Ei ole valtiojohdon syytä tämä tilanne. Ei ole töitä, ei veronmaksajia. Ollaan me ennenkin selvitty "nälkävuosista". Mutta ketään ei nykyään ole tarpeen pitää nälässä. Jotain rajaa.


    • Anonyymi00057

      Diktaattori Putin teki aloituksen.

    • Anonyymi00079

      Ei vielä ei paljon puutu mitä aiheuttaa veljeily maan kanssa joka ei ota huomioon edes omaa kansaansa maailman poliisin virka on paljon tärkeämpi suomen johto taas nuolee ihan kenen persettä tahansa joka lupaa suomea suojella kysymyksenä miksi on liitytty natoon siitä saatu muuta kun lisää vuosittaisia kuluja

    • Talvisota on satua. Mainilan laukaukset ovat satua. Venäjä ei ole koskaan hyökännyt Suomeen. Karjala ei ole kaskaan ollut osa Suomea. Viipuri on vanha venäläinen kaupunki. Isoviha on satua. Kaikki historia, joka ei ole slavofiilien ja putinistien kirjoittamaa on satua. Suomi voisi olla Venäjän ystävä. Pitäisi vain mukisematta totella Moskovasta tulevia hyviä ja ystävällisiä käskyjä. Pitäisi vain hyväksyä venäläinen (=putinistinen) totuus. Venäjä hyökkää vain jos siihen on tarvetta - tai siis Venäjä ei hyökkää vaan toteuttaa erikoisoperaatioita kuten Ukrainassa. Suomi voi joutua erikoisoperaation kohteeksi kuten Ukraina. Jos niin käy niin se on täysin ja kokonaan suomalaisten syy kuten trollit tällä palstalla ovat todenneet.

      • Anonyymi00083

        https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/a257d186-6660-4d8d-951d-64434bb4aae6

        "Venäjän ja Yhdysvaltain jättihanke tunnelista Beringinsalmen ali edistyy. Venäjän presidentti Vladimir Putinin edustaja Kirill Dmitrijev sanoi torstaina toimittajille, että maat allekirjoittavat sopimuksen tunnelin rakentamisesta perjantaina."

        Ei näytä yhdysvaltoja ainakaan häiritsevä tuo jos ukrainalaisia sikoja lahdataan Suomenkin oli melko turha alkaa päätään paukuttamaan ukrainalaisten sikojen teurastamisen takia.
        Tietysti venäjä voi olla uhka jos valitaan nykyhallituksen kaltaisia idiootteja päättäjiksi.


      • Anonyymi00083 kirjoitti:

        https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/a257d186-6660-4d8d-951d-64434bb4aae6

        "Venäjän ja Yhdysvaltain jättihanke tunnelista Beringinsalmen ali edistyy. Venäjän presidentti Vladimir Putinin edustaja Kirill Dmitrijev sanoi torstaina toimittajille, että maat allekirjoittavat sopimuksen tunnelin rakentamisesta perjantaina."

        Ei näytä yhdysvaltoja ainakaan häiritsevä tuo jos ukrainalaisia sikoja lahdataan Suomenkin oli melko turha alkaa päätään paukuttamaan ukrainalaisten sikojen teurastamisen takia.
        Tietysti venäjä voi olla uhka jos valitaan nykyhallituksen kaltaisia idiootteja päättäjiksi.

        Ukrainalaiset ovat natseja ja sikoja, joita saa teurastaa mielin määrin pienistä porsaista vanhoihin emakoihin ja karjuihin. Suomalaisetkin ovat natseja ja sikoja putinistisessa propagandassa. Suomalaisiakin siis putinistien mielestä saa teurastaa mielin määrin eikä se ole sotaa. Suomalaiset eivät halua tulla teurastetuiksi, siksi on liitytty Natoon ja pidetään huolta puolustuksesta.

        On se kätevää tuo putinistinen propaganda. Nimetään vain hyökkäyksen kohde natseiksi ja sioiksi niin hyökkäys ei ole hyökkäys eikä sota ole sotaa vaan natsisikojen teurastusta. Putinistien propagandan mukaan ukrainalaiset, suomalaiset, virolaiset ja kaikki, jotka Venäjä laskee kuuluvaksi omaan valtapiiriinsä ovat natsisikoja jos haluavat itse pättää omista asioistaan eikä totella Kremliä.


      • Anonyymi00108
        Anonyymi00083 kirjoitti:

        https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/a257d186-6660-4d8d-951d-64434bb4aae6

        "Venäjän ja Yhdysvaltain jättihanke tunnelista Beringinsalmen ali edistyy. Venäjän presidentti Vladimir Putinin edustaja Kirill Dmitrijev sanoi torstaina toimittajille, että maat allekirjoittavat sopimuksen tunnelin rakentamisesta perjantaina."

        Ei näytä yhdysvaltoja ainakaan häiritsevä tuo jos ukrainalaisia sikoja lahdataan Suomenkin oli melko turha alkaa päätään paukuttamaan ukrainalaisten sikojen teurastamisen takia.
        Tietysti venäjä voi olla uhka jos valitaan nykyhallituksen kaltaisia idiootteja päättäjiksi.

        Igor iki-ihana Pietarista jälleen vauhdissa 🥰🥰🥰💋


    • Anonyymi00089

      Meitä siis manipuloidaan tietoisesti.

      • Anonyymi00125

        Ai sinäkin heräsit.


      • Anonyymi00143


    • Anonyymi00090

      Se oli ennen, mutta ei enää nykyään.
      Silti kannattaa kehittää maailman johtava armeija puolustamaan, mahdollista hyökkäystä vastaan.
      Suomihan tuntuu olevan kakessa edellä kävijä.

    • Anonyymi00091

      Eihän se Ukrainakaan ollut russakoiden mukaan uhattuna. Vielä tammikuussa 2022 venäläiset ali- ihmiset valehtelivat silmät kirkkaina koko maailmalle että eivät ole hyökkäämässä Ukrainaan. Kuukauden päästä ali- ihmisten barbaariset laumat aloittivat Ukrainan tuhoamisen. Älä koskaan luota r*ssaan.

    • Anonyymi00092

      Katselkaa siellä Tehtaankadulla vaan sitä Navalnyin muistomerkkiä ikkunoistanne, ja miettikään että hän voisi olla nyt Venäjän presidentti, jos Putin ei olisi murhauttanut totuuden puhujaa, ja korruption vastustajaa.

    • Anonyymi00093

      Edes paluuta vanhaan ei ole, kun joku kaipaili yya-aikoja. Se ei vaan toimisi, kun vastapuolella on häikäilemätön diktaattori ja patologinen valehtelija, joka ei epäröisi käyttää voimaa päämääriensä saavuttamiseksi. Sopimuskumppanina Putin on Hitlerin tasolla.

    • Anonyymi00097

      Leinid-Igor Pietarista pisti oikein pitkän paskan tulemaan palstalle!

      Tosiasia on, että Kremlin natsihallinto on vaaraksi Euroopan kaikille sivistysvaltioille ja myös tietysti Venäjän kansalle!

      Olihan Hitlerkin aikoinaan vaarallinen maailmalle!

    • Anonyymi00099

      Saattaa käydä jopa niin, että kun Venäjällä joskus kirjoitetaan historiaa uusiksi, niin siinä Putin leimataan CIA:n agentiksi.
      Onhan Putin tehnyt Naton eteen enemmän kuin kukaan lännessä pystyisi, ja samalla tuhonnut Venäjän talouden, ja suhteet useiksi vuosikymmeniksi, ehkä sukupolveksi, tai kahdeksi. Ja tapattihan Putin valtavan määrän omaa nuorisoaan turhan päiten. Näin muuten teki Stalinkin, juuri ennen sotia, kun teloitutti upseeristoaan.

      • Anonyymi00119

        Samaa mieltä.


    • Anonyymi00105

      Eihän noin pyyteettömästi naapurikansojaan rakastava ryssälä, voi olla uhka kellekkään.....eihän?

    • Anonyymi00109

      Kovin vähän näyttää tälläkin ryZZän mokelluksella olevan lukijakuntaa.

    • Anonyymi00113

      Nato suunnittelee hyökkäystä venäjälle Suomen kautta ja riistää aja alistaa venäjän usa:n hallintaan.
      Suomesta taistelutanner, usa: sta vierailla joukoilla ja kaukana kotimaasta ussasta, usa:n aseilla, jonka muut maksaa,
      kiero homma!

      yhteystunneli rakennetaan jo alaskaan, kaikki täsmää!

    • Anonyymi00114

      Venäjän ja Neuvostoliiton historiaan liittyy lukuisia järjestelmällisiä rikoksia ja toimia, joilla on pyritty alistamaan muita kansoja ja valtioita. Nämä toimet ovat vaihdelleet sotilaallisesta valloituksesta ja pakkosiirroista poliittiseen alistamiseen ja kulttuuriseen sortoon.

      Keskeisiä alistamisen muotoja ja rikoksia ovat olleet:

      Sotilaalliset hyökkäykset ja miehitykset: Esimerkkejä ovat Neuvostoliiton ja natsi-Saksan solmima hyökkäämättömyyssopimus (Molotov-Ribbentrop-sopimus) ja sitä seurannut Baltian maiden miehitys, talvisota, ja myöhemmin Venäjän toimet, kuten Krimin miehitys vuonna 2014 sekä hyökkäyssota Ukrainaan vuonna 2022.

      Pakkosiirrot ja väestöpolitiikka: Neuvostoliitto toteutti massiivisia etnisiä puhdistuksia ja pakkosiirtoja, joissa kokonaisia kansoja (kuten tataareja, tšetšeenejä ja inkeriläisiä) siirrettiin Siperiaan ja Keski-Aasiaan. Alueille pyrittiin myös venäläistämisen kautta muuttamaan väestörakennetta.

      Terrori ja poliittinen väkivalta: Stalinin vainot (kuten 1930-luvun terrori ja suomalaisten joukkotuhot) ja gulag-leirijärjestelmä olivat keinoja nujertaa kaikki toisinajattelu ja vastarinta sekä Neuvostoliiton sisällä että sen alusmaissa.

      Imperialismi ja vasallivaltioiden hallinta: Toisen maailmansodan jälkeen Itä-Euroopan maat (Itä-Saksa, Puola, Tšekkoslovakia jne.) alistettiin Neuvostoliiton satelliittivaltioiksi. Alistamista ylläpidettiin tarvittaessa sotilaallisesti, kuten Unkarin kansannousun (1956) ja Prahan kevään (1968) verisissä tukahduttamisissa.

      Lisätietoja Venäjän ja Neuvostoliiton historiasta ja ihmisoikeusloukkauksista tarjoavat esimerkiksi puolueettomat ihmisoikeusjärjestöt, kuten Amnesty International, ja historian tutkimusta tekevät instituutiot.

    • Anonyymi00116

      Satua on.

      • Anonyymi00126

        Ovatko venäläiset todella noin tietämättömiä oman maansa historiasta? Vastaus on: Kyllä! Se kirjoitetaan uusiksi joka vallanvaihdossa, eivätkä vanhat uskalla edes suullisesti kertoa kokemastaan ja todistamastaan.


    • Anonyymi00123

      Tämähän juuri on sitä.

    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      127
      1316
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      100
      1013
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      944
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      927
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      299
      807
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      97
      770
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      37
      673
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      55
      613
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      141
      602
    Aihe