Venäjän uhka suomalaisia kohtaan on mielikuvituksen tuotetta, eikä Suomi ole sotilaallisen hyökkäyksen partaalla. Julkiset lähteet kuten Suojelupoliisi, sotilastiedustelu ja valtioneuvoston katsaukset väittävät, että Venäjän toiminta muodostaa jatkuvan, pitkäkestoisen ja monimuotoisen turvallisuusuhan, mutta suurin osa tiedosta ei ole julkista, koska se perustuu tiedusteluun. Tämä on normaalia kaikissa maissa kuten Ukrainassa ja Pohjois-Koreassa, missä kansalaisia harhaanjohdetaan valtiollisella propagandalla.
Mitä Suomi on julkisesti kertonut Venäjän uhasta?
Laaja-alainen vaikuttaminen ja vakoilu (todellinen ja jatkuva uhka)
Suojelupoliisin mukaan Venäjä kohdistaa Suomeen vakoilua, kybervaikuttamista ja informaatiovaikuttamista, ja tämä uhka on pysynyt koholla. Kuitenkaan mitään näyttöä ei kyseisestä toiminnasta ole tuotu julkisuuteen, vaan kaikki on vain väitteitä niiden olemassaolosta, salaista tietoa mitä ei saa julkaista.
Venäjä pitää Suomea epäystävällisenä valtiona koska se aseistaa Ukrainan AZOV joukkoja jotka tulittaa Ukrainan omia kansalaisia että Venäjän alueita.
Kybermaailmaan ja kriittiseen infrastruktuuriin liittyvä uhka on kasvanut, mutta tästäkään väittämästä ei ole mitään näyttöä tuotu julkisuuteen. Ukrainan on kyllä tulittanut Suomenlahden pohjukkaa ja räjäyttänyt NORD STREAM kaasuputken.
Välineellistetty maahantulo (rajalla nähty painostuskeino)
Venäjä on päästänyt rajalle ihmisiä ilman asianmukaisia asiakirjoja painostaakseen Suomea. Tätä pidetään helppona tapana “pitää Suomi varpaillaan”. Aikoinaan kun Orpo oli sisäministeri, Ruotsi toi Haaparannasta Suomeen lähes 40 000 ihmistä ilman asianmukaisia asiakirjoja, mutta tätä ei Suomi nähnyt välineellistettynä maahantulona, eikä sitä koettu uhkaksi että Ruotsin raja olisi pitänyt sulkea. Uhkan Suomi kehitti muutamasta mamusta Venäjän rajalla, mikä oli sopiva peruste sulkea raja ja lisätä vihamielisiä tarinoita pahasta Venäjästä.
Informaatiovaikuttaminen
Valtioneuvoston katsauksen mukaan NATO käyttää uhkaavaa retoriikkaa ja pyrkii vaikuttamaan Venäjään ja vahvistamaan Venäjän pelkoa Nato-maiden sotilaallisesta toimista Venäjää vastaan Ukrainan rinnalla . Suomi ei kuitenkaan ole Venäjän ensisijainen kohde.
Sotilaallinen uhka on mielipidevaikuttamista NATO maiden taholta
Sotilastiedustelun mukaan välitöntä sotilaallista uhkaa ei ole, koska Venäjän resurssit ovat sidottuja Ukrainaan.
Venäjä on ilmoittanut vahvistavansa joukkojaan Suomen lähialueilla, koska NATO valmistelee sotilaallisia uhkaa Suomesta Venäjän alueelle, mutta muutokset ovat toistaiseksi “lähinnä paperilla”.
Tiedustelutieto on lähes aina salaista, koska sen tarkoituksena on vahvistaa sitä tarkoitushakuista viholliskuvaa mitä NATO johto on luonut jo vuosikymmeniä Venäjästä. Tiedustelusta ei voida kertoa oikeastaan mitään konkreettista koska tiedustelutiedolla ei ole muuta käyttöä kuin uhkakuvien luonti ja kansalaisten pelottelu tiedusteluelinten tarinoilla.
Tämä uhkakuvien kehittely ja niiden uutisointi totuuksina on normaali käytäntö kaikissa Nato-maissa ja Ukrainassa.
Tosiasia on että Venäjän ei ole todellinen uhka Suomen kansan suuren enemmistön hyvinvoinnille ja turvallisuudelle, se on pelkoa luova viranomaisten väittämä, mutta ei yksiselitteinen.
Julkiset lähteet yrittävät osoittaa että uhka on todellinen, mitä vastaan on viranomaisten taisteltava ja saatava toimintaansa lisää rahoitusta.
Mahdollinen mutta ei todennäköinen on yksittäisiin suomalaisiin kohdistuva painostus Venäjällä, samaan aikaan valtionhallinto on pullollaan Demareiden Tannerin kaltaisia "CIA taaloilla" rikastuvia vaikuttajia ja virkamiehiä.
Ei todennäköinen lähitulevaisuudessa: sotilaallinen hyökkäys Suomeen
Suojelupoliisi ja sotilastiedustelu ovat yksimielisiä siitä, että Venäjän toiminta on pitkäkestoista, arvaamatonta ja strategista, mutta ei välitöntä sotilaallista uhkaa.
Venäjän uhka Suomen kansalle satua?
135
565
Vastaukset
- Anonyymi00001
Loistavaa kohta moskovassa kajahtaa sienpilvi.
- Anonyymi00002
Täytyy ihailla tuota syvällistä osaamistasi Suomen ja Venäjän välisestä vuorovaikutuksesta.
Sinun pitäisi päästä presidentiksi Stubbin tilalle, saataisiin vauhtia toimintaan. - Anonyymi00005
Anonyymi00002 kirjoitti:
Täytyy ihailla tuota syvällistä osaamistasi Suomen ja Venäjän välisestä vuorovaikutuksesta.
Sinun pitäisi päästä presidentiksi Stubbin tilalle, saataisiin vauhtia toimintaan.Eipä suomella tule olemaan mitään toimintaa venäjän kanssa jatkosskaan ja se on hyvä.
- Anonyymi00007
Anonyymi00005 kirjoitti:
Eipä suomella tule olemaan mitään toimintaa venäjän kanssa jatkosskaan ja se on hyvä.
Miten voit olla noin toivottoman tyhmä ,edelleen on toimintaa , typerää väittää muuta.
- Anonyymi00015
Anonyymi00007 kirjoitti:
Miten voit olla noin toivottoman tyhmä ,edelleen on toimintaa , typerää väittää muuta.
YYA oli paras turva.
EU on tuho, suomen itsenäisyys tuhottu.
Ainoa mahdollisuutemme on irti EUsta , oma valuutta oma valtiomme, ja ystävälliset suhteet suurvalta-Venäjään
RKP karkoitettava Ruotsiin - Anonyymi00017
Anonyymi00007 kirjoitti:
Miten voit olla noin toivottoman tyhmä ,edelleen on toimintaa , typerää väittää muuta.
Terroristien eikä terristivaltioiden kanssa neuvotella ollenkaan, ne kun eivät kunnioita tekemiään sopimuksia. Hapenkäyttöoikeuden poistaminen on ainoa tapa kohdella terroristeja.
- Anonyymi00019
Anonyymi00017 kirjoitti:
Terroristien eikä terristivaltioiden kanssa neuvotella ollenkaan, ne kun eivät kunnioita tekemiään sopimuksia. Hapenkäyttöoikeuden poistaminen on ainoa tapa kohdella terroristeja.
Kaunotar ja hirviö satu, Suomi neidon on raiskannut oma kansa vassu kansa.
Anonyymi00017 kirjoitti:
Terroristien eikä terristivaltioiden kanssa neuvotella ollenkaan, ne kun eivät kunnioita tekemiään sopimuksia. Hapenkäyttöoikeuden poistaminen on ainoa tapa kohdella terroristeja.
Siis tämä minulta. Säälittävän huonoa softaa suoli24.
- Anonyymi00026
Anonyymi00005 kirjoitti:
Eipä suomella tule olemaan mitään toimintaa venäjän kanssa jatkosskaan ja se on hyvä.
Tyhmä Suomiporo ampui itseään polveen Viron Veljien vedättämänä.
- Anonyymi00027
Anonyymi00015 kirjoitti:
YYA oli paras turva.
EU on tuho, suomen itsenäisyys tuhottu.
Ainoa mahdollisuutemme on irti EUsta , oma valuutta oma valtiomme, ja ystävälliset suhteet suurvalta-Venäjään
RKP karkoitettava RuotsiinYYA aika oli Suomen historian parasta ja turvallisinta aikaa Neuvostoliiton siipien suojassa.
- Anonyymi00028
Anonyymi00002 kirjoitti:
Täytyy ihailla tuota syvällistä osaamistasi Suomen ja Venäjän välisestä vuorovaikutuksesta.
Sinun pitäisi päästä presidentiksi Stubbin tilalle, saataisiin vauhtia toimintaan.Hyvä vitsi.. aloittajalle: Suomessa Suomalaiset jaxa lukea tota litaniaa ja ropakantaa. Saitko s tosta noin pitkästä jutusta extraa rehua kaukalosta palkaxi ja mansikka hilloa losäxi Igori Pietarista
- Anonyymi00029
Anonyymi00007 kirjoitti:
Miten voit olla noin toivottoman tyhmä ,edelleen on toimintaa , typerää väittää muuta.
Joka meitä hyödyttää rusnya. Ja itse teitä rusnya päästetä rajan yli. Mahdotonta enään. Sillä EUN hygienia ja tartunta ja jäte ja haju lakien mukaan on se kiellettyä. Sillä eihän teillä nykyään ole edes pesukoneita ja wc pyttyjä ja wc paperia ja shampoota ja saippuaa ja lämmintä vettä pesuun. Ja ettehän te oo edes Euroopalaisia ja kuulu Eurooppaan vaan Puten paratiisiin missä haisee. Ja jo 2km vastatuuleen haju tulee esiin.
- Anonyymi00030
Anonyymi00015 kirjoitti:
YYA oli paras turva.
EU on tuho, suomen itsenäisyys tuhottu.
Ainoa mahdollisuutemme on irti EUsta , oma valuutta oma valtiomme, ja ystävälliset suhteet suurvalta-Venäjään
RKP karkoitettava RuotsiinNo noinhan te rusnyat voitte ajatella Sillä puolella rajaa mutta meidän maa ja teidän lätti näin se vaan menee rusnya Igori Pietarista
- Anonyymi00031
Anonyymi00019 kirjoitti:
Kaunotar ja hirviö satu, Suomi neidon on raiskannut oma kansa vassu kansa.
No jos kerran noin on niinmixi sitten haluatte tänne ostoxille rusnya. Itkette että rajat ovat kiinni. Maassamme on pesukoneita ja wc pyttyjä ja wc paperia ja shampoota ja saippuaa ja kananmunia ja kahvia ym. Mitä teillä ei oo edes. Ja ettehän te oo edes Euroopalaisia ja kuulu Eurooppaan vaan olette rusnya jotka haisee. Ja meilläpä toimii netit ym
- Anonyymi00032
he-ma kirjoitti:
Siis tämä minulta. Säälittävän huonoa softaa suoli24.
Hellan lettas sentään rusnya Pietarista
- Anonyymi00033
Anonyymi00026 kirjoitti:
Tyhmä Suomiporo ampui itseään polveen Viron Veljien vedättämänä.
Hehe johan tuli rusnya neron leimaus. Tuollahan saat extra annoin rehua kaukalosta palkaxi ja Puten kuvaa runkaten olet onnellinen ja koitat saada lisää Puten papukaija merkin edestä noita neronleimauxia.. ja ehkä kahviakin
- Anonyymi00042
Anonyymi00002 kirjoitti:
Täytyy ihailla tuota syvällistä osaamistasi Suomen ja Venäjän välisestä vuorovaikutuksesta.
Sinun pitäisi päästä presidentiksi Stubbin tilalle, saataisiin vauhtia toimintaan.Putinin tekoälyllä tehty disinformaatio.
- Anonyymi00045
Anonyymi00015 kirjoitti:
YYA oli paras turva.
EU on tuho, suomen itsenäisyys tuhottu.
Ainoa mahdollisuutemme on irti EUsta , oma valuutta oma valtiomme, ja ystävälliset suhteet suurvalta-Venäjään
RKP karkoitettava RuotsiinEi tule tapahtumaan, tunnetaanhan me, mihin se johtaa, ja nyt olemme siitä päässeet.
- Anonyymi00047
Anonyymi00027 kirjoitti:
YYA aika oli Suomen historian parasta ja turvallisinta aikaa Neuvostoliiton siipien suojassa.
Korppikotkan siipien.
- Anonyymi00058
Anonyymi00019 kirjoitti:
Kaunotar ja hirviö satu, Suomi neidon on raiskannut oma kansa vassu kansa.
Kyllä Suomen talouden on Orpo tuhonnut.
- Anonyymi00060
he-ma kirjoitti:
Siis tämä minulta. Säälittävän huonoa softaa suoli24.
YLE on huolissaan Venäjän taantuvasta taloudesta, mutta ei Suomen.
- Anonyymi00061
Anonyymi00028 kirjoitti:
Hyvä vitsi.. aloittajalle: Suomessa Suomalaiset jaxa lukea tota litaniaa ja ropakantaa. Saitko s tosta noin pitkästä jutusta extraa rehua kaukalosta palkaxi ja mansikka hilloa losäxi Igori Pietarista
Mitä rehua sinä saat kirjoituksistasi, onko se KELA tuella maksettua?
- Anonyymi00062
Anonyymi00030 kirjoitti:
No noinhan te rusnyat voitte ajatella Sillä puolella rajaa mutta meidän maa ja teidän lätti näin se vaan menee rusnya Igori Pietarista
Sinussakin on enemmän venäläisiä gernejä kuin mongooleissa joten olet lähes venäläinen itsekkin.
- Anonyymi00063
Anonyymi00032 kirjoitti:
Hellan lettas sentään rusnya Pietarista
Paska keli Punavuoressa, latte kylmää ja hellan lettas kansa kärsii ja kurjistuu.
- Anonyymi00064
Anonyymi00042 kirjoitti:
Putinin tekoälyllä tehty disinformaatio.
Missä linkki, muuten valhetta.
- Anonyymi00068
Anonyymi00015 kirjoitti:
YYA oli paras turva.
EU on tuho, suomen itsenäisyys tuhottu.
Ainoa mahdollisuutemme on irti EUsta , oma valuutta oma valtiomme, ja ystävälliset suhteet suurvalta-Venäjään
RKP karkoitettava RuotsiinTietääkseni mikään muu valtio ei ole koskaan hyökännyt itsenäisen Suomen kimppuun kuin neuvostoliitto eli ryssä roistovaltio joka on nykyisin nimeltään venäjä?
- Anonyymi00077
Anonyymi00027 kirjoitti:
YYA aika oli Suomen historian parasta ja turvallisinta aikaa Neuvostoliiton siipien suojassa.
Mutku se NL hajosi ja nyt Venäjä on epätoivoinen kun menetti suurvalta-aseman korruptionsa takia. Kaikki on nyt varastettu.
- Anonyymi00078
Anonyymi00060 kirjoitti:
YLE on huolissaan Venäjän taantuvasta taloudesta, mutta ei Suomen.
Koska jos ja kun Venäjä romahtaa, ei lähellä ole hyvä olla. Syytäkin olla huolissaan. Mutta ei se kyllä näin pysykään pystyssä.
- Anonyymi00084
Anonyymi00017 kirjoitti:
Terroristien eikä terristivaltioiden kanssa neuvotella ollenkaan, ne kun eivät kunnioita tekemiään sopimuksia. Hapenkäyttöoikeuden poistaminen on ainoa tapa kohdella terroristeja.
Mitä sopimuksia Ukrainan sotarikolliset noudattavat ri mitään länsimaisia.
- Anonyymi00085
Anonyymi00027 kirjoitti:
YYA aika oli Suomen historian parasta ja turvallisinta aikaa Neuvostoliiton siipien suojassa.
Tuo on totta jola sana.
- Anonyymi00087
Anonyymi00028 kirjoitti:
Hyvä vitsi.. aloittajalle: Suomessa Suomalaiset jaxa lukea tota litaniaa ja ropakantaa. Saitko s tosta noin pitkästä jutusta extraa rehua kaukalosta palkaxi ja mansikka hilloa losäxi Igori Pietarista
Kyllä moni lukee.
- Anonyymi00088
Anonyymi00047 kirjoitti:
Korppikotkan siipien.
Voi sinua parkaa.
- Anonyymi00094
Anonyymi00088 kirjoitti:
Voi sinua parkaa.
Kato, kun kolahti.
- Anonyymi00098
Anonyymi00015 kirjoitti:
YYA oli paras turva.
EU on tuho, suomen itsenäisyys tuhottu.
Ainoa mahdollisuutemme on irti EUsta , oma valuutta oma valtiomme, ja ystävälliset suhteet suurvalta-Venäjään
RKP karkoitettava RuotsiinPutin on naZi.
- Anonyymi00100
Anonyymi00005 kirjoitti:
Eipä suomella tule olemaan mitään toimintaa venäjän kanssa jatkosskaan ja se on hyvä.
EU on aloittamassa keskustelut Venäjän kanssa ehkä jo tänä vuonna, joten ei meiltä Suomen kansalaisilta kysytä mitään.
- Anonyymi00101
Anonyymi00007 kirjoitti:
Miten voit olla noin toivottoman tyhmä ,edelleen on toimintaa , typerää väittää muuta.
Näitä NATOtrollauksen aivosumua potevia on Suomessa todella paljon.
- Anonyymi00102
Anonyymi00017 kirjoitti:
Terroristien eikä terristivaltioiden kanssa neuvotella ollenkaan, ne kun eivät kunnioita tekemiään sopimuksia. Hapenkäyttöoikeuden poistaminen on ainoa tapa kohdella terroristeja.
Venäjän ja Suomen välisiä sopimuksia ei ole rikkonut kuin Suomi.
Suomi ihan tyhmyyttään tai jonkun painostuksesta on sotkeentunut tuohon ryssien kylätappeluun. - Anonyymi00103
Anonyymi00060 kirjoitti:
YLE on huolissaan Venäjän taantuvasta taloudesta, mutta ei Suomen.
Oikeastasn ymmärrettävää, Suomen talous ei paljon tästä pysty taantumaan.
- Anonyymi00110
Anonyymi00102 kirjoitti:
Venäjän ja Suomen välisiä sopimuksia ei ole rikkonut kuin Suomi.
Suomi ihan tyhmyyttään tai jonkun painostuksesta on sotkeentunut tuohon ryssien kylätappeluun.Alikynnessä olevaa on aina autettava. Kunhan se ei ole Venäjä.
- Anonyymi00120
Anonyymi00100 kirjoitti:
EU on aloittamassa keskustelut Venäjän kanssa ehkä jo tänä vuonna, joten ei meiltä Suomen kansalaisilta kysytä mitään.
Kyllähän kaikki jo tietävät meidän kantamme.
- Anonyymi00121
Anonyymi00102 kirjoitti:
Venäjän ja Suomen välisiä sopimuksia ei ole rikkonut kuin Suomi.
Suomi ihan tyhmyyttään tai jonkun painostuksesta on sotkeentunut tuohon ryssien kylätappeluun.Tokko me mitään sopimuksia olemme Putinin Venäjän kanssa allekirjoittaneetkaan, kaikki nollaantui kun NL hajosi. Venäjällä oli tilaisuutensa silloin ja hukkasi sen.
- Anonyymi00127
Anonyymi00045 kirjoitti:
Ei tule tapahtumaan, tunnetaanhan me, mihin se johtaa, ja nyt olemme siitä päässeet.
Sotarikolliset Ukrainan AZOV terroristit Suomiaseilla siviilejä surmaa Ukrainan naisia ja lapsia ja Suomea droneilla uhkaa.
- Anonyymi00128
Anonyymi00061 kirjoitti:
Mitä rehua sinä saat kirjoituksistasi, onko se KELA tuella maksettua?
KELA tuellapa hyvinkin
- Anonyymi00129
Anonyymi00077 kirjoitti:
Mutku se NL hajosi ja nyt Venäjä on epätoivoinen kun menetti suurvalta-aseman korruptionsa takia. Kaikki on nyt varastettu.
Sama tilanne Kiovassa, Zelensky varastaa kaiken.
- Anonyymi00130
Anonyymi00098 kirjoitti:
Putin on naZi.
Zelensky on AZOV terroristi.
- Anonyymi00131
Anonyymi00121 kirjoitti:
Tokko me mitään sopimuksia olemme Putinin Venäjän kanssa allekirjoittaneetkaan, kaikki nollaantui kun NL hajosi. Venäjällä oli tilaisuutensa silloin ja hukkasi sen.
Sanna ja Sale teki Suomesta NATO orjan alle 200 Arkadianmäen apinan tuella ei Suomen kansan äänillä.
- Anonyymi00134
Anonyymi00007 kirjoitti:
Miten voit olla noin toivottoman tyhmä ,edelleen on toimintaa , typerää väittää muuta.
NATO propaganda on sumentanut varsin monen suomalaisen aivoja.
- Anonyymi00135
Anonyymi00087 kirjoitti:
Kyllä moni lukee.
Minä luin koko aloituksen, se oli hyvä.
- Anonyymi00136
Anonyymi00015 kirjoitti:
YYA oli paras turva.
EU on tuho, suomen itsenäisyys tuhottu.
Ainoa mahdollisuutemme on irti EUsta , oma valuutta oma valtiomme, ja ystävälliset suhteet suurvalta-Venäjään
RKP karkoitettava RuotsiinRKPn eli rutoslaisten aivopesu jolla suomenkansasta thetiin sotakansa venäjää vastaan= ruotsi saa aina olla rauhassa, ja suomalaisten määrrää voidaan myös vähentää aina sopivasti että RKP pysyy vallassa...
mitään uhkaa Venäjä ei ole koskaan ollut, mutta mm Ruotsi aloitti TaLVISODAN eli Erkon sodan, Erkko eli eerikkilä eli Erichstein, kun RKPn johtamana Hitlerin liittolaisena suomi varustautui suursuomi-uhon alla valtaamaan alueet Uralille saakka.... NL pakotettiin ampumaan muutama mainilan laukaus että saivat sodan ja suomen varustautumisen näkyväksi, ja siten saivat varustautumisemme heikkenemään... - Anonyymi00137
Anonyymi00019 kirjoitti:
Kaunotar ja hirviö satu, Suomi neidon on raiskannut oma kansa vassu kansa.
persuterroristit hyökkäsi joukolla naisen kimppuun
- Anonyymi00138
Anonyymi00101 kirjoitti:
Näitä NATOtrollauksen aivosumua potevia on Suomessa todella paljon.
Naton ei tarvitse trollata, toisin kuin eräiden.
- Anonyymi00003
Sodat hävinneellä maalla on aina traumoja, koska uusi häviö voi tulla uudestaan. Ulkopolitiikkaa pitäisi hoitaa vähän paremmin kuin sotien aikaan, eli Suur-Suomi haihattelut ja vittuilut vähemmälle.
- Anonyymi00008
Suomi luotti että NATO tuhoaa Venäjän , nyt jännitys asiasta kasvaa?
- Anonyymi00010
Igor satusetä suoraan Pietarista.
- Anonyymi00016
Anonyymi00010 kirjoitti:
Igor satusetä suoraan Pietarista.
satusetä-Stubbin mukaan Suomi voitti sodan
- Anonyymi00036
Anonyymi00016 kirjoitti:
satusetä-Stubbin mukaan Suomi voitti sodan
Niin mi kä sodan aivoinva rusnya?? Etkö edes voi kirjoittaa mitään ilman että siitä sel viää faktat rusnya Pietarista Igori??
- Anonyymi00048
??? Mitkä haihattelut ??? Sen verran pahoin on nykyisäntä väkivalloin viemänsä alueet sotkenut ja saastuttanut että itsekin selitteli jo Nikitan aikaan alueiden olevan "perspektiivittömiä" ja tyhjensi asukkaista ... Paras olisi kaivaa ylipääsemätön kanava Suomenlahdelta norjalaisten kanssa yhteistyössä Jäämerelle , ilman yhtään siltaa , lauttaa tai muutakaan ylimenomahdollisuutta ..
- Anonyymi00066
Anonyymi00016 kirjoitti:
satusetä-Stubbin mukaan Suomi voitti sodan
Tuota on moni muukun valheella elänyt toistanut.
- Anonyymi00095
Anonyymi00016 kirjoitti:
satusetä-Stubbin mukaan Suomi voitti sodan
Suomi voitti Suomen.
- Anonyymi00111
Kuka vielä uskoo tuohon suur-suomeen? Veli Iivana on aivopesty ja pelkää kaikkia. Mörkö tulee!!! Ei ollut tulossakaan, kyse on vain demokratiouhkasta, joka on ja pysyy, ei sitä sotimalla voiteta, Se on joka iikan kallossa jo. Venäjä yrittää päästä siitä tapattamalla mahdollisimman paljon omia kansalaisiaan, ihan kuin Stalin. Tarpeettomia sukankuluttajia ja elätettäviä sen mielestä. Ja uhka korruptiolle.
- Anonyymi00112
Anonyymi00048 kirjoitti:
??? Mitkä haihattelut ??? Sen verran pahoin on nykyisäntä väkivalloin viemänsä alueet sotkenut ja saastuttanut että itsekin selitteli jo Nikitan aikaan alueiden olevan "perspektiivittömiä" ja tyhjensi asukkaista ... Paras olisi kaivaa ylipääsemätön kanava Suomenlahdelta norjalaisten kanssa yhteistyössä Jäämerelle , ilman yhtään siltaa , lauttaa tai muutakaan ylimenomahdollisuutta ..
Viimeksi rakensi itse rautaesilipun, nyt on vasta tulossa. Aika lähellä.
- Anonyymi00122
Sanoo emävittuilija. Se kyllä koskee häntäkin.
- Anonyymi00139
Anonyymi00008 kirjoitti:
Suomi luotti että NATO tuhoaa Venäjän , nyt jännitys asiasta kasvaa?
Nato on puolustusliitto. Eli ei kannata aloittaa mitään, mitä ei pysty päättämään.
- Anonyymi00004
Tätä satua on kerrottu jo ainakin 800 vuotta Kokoajan Venäjä on pelännyt Suoen suunnasta tulevaa hyökkäystä vs YYA ja viime vuosien ulostulot ,häirinnä,t sabotaasit
- Anonyymi00011
Jo vuodesta 1918 on Suomen johtajat ovat hyökänneet Neuvostoliiton alueelle ja nyt NATO Suomen johtaja Aleksi haluaa tuhota nykyisen Venäjän ydinaseella.
Selviääkö Suomi ja sen kansa kuivin jaloin tuosta sodasta? - Anonyymi00024
Anonyymi00011 kirjoitti:
Jo vuodesta 1918 on Suomen johtajat ovat hyökänneet Neuvostoliiton alueelle ja nyt NATO Suomen johtaja Aleksi haluaa tuhota nykyisen Venäjän ydinaseella.
Selviääkö Suomi ja sen kansa kuivin jaloin tuosta sodasta?Suomihan itsenäisenä valtiona aloitti 1918 nuo Heimosodat jotka jatkui pitkälle 1920 luvulle huipentuen Suomen ja Englannin yhteiseen ilmahyökkäyksern Lenigradin alueelle Koiviston saarelta.
Sotaisa tosiaan on Suomen historia jos on Brittienkin. - Anonyymi00049
Anonyymi00011 kirjoitti:
Jo vuodesta 1918 on Suomen johtajat ovat hyökänneet Neuvostoliiton alueelle ja nyt NATO Suomen johtaja Aleksi haluaa tuhota nykyisen Venäjän ydinaseella.
Selviääkö Suomi ja sen kansa kuivin jaloin tuosta sodasta?Aha. Mitäpä muuta aiot seuraavaksi kirjoittaa tänne naapurimaan palstoille ?
- Anonyymi00067
Anonyymi00024 kirjoitti:
Suomihan itsenäisenä valtiona aloitti 1918 nuo Heimosodat jotka jatkui pitkälle 1920 luvulle huipentuen Suomen ja Englannin yhteiseen ilmahyökkäyksern Lenigradin alueelle Koiviston saarelta.
Sotaisa tosiaan on Suomen historia jos on Brittienkin.Tuo on totta joka sana.
- Anonyymi00069
Anonyymi00049 kirjoitti:
Aha. Mitäpä muuta aiot seuraavaksi kirjoittaa tänne naapurimaan palstoille ?
Mistä asiasta haluaisit kuulla lisää , Nato trollien valheista ei pidä kuitenkaan kirjoittaa.
- Anonyymi00096
On se kamalaa, kun he joutuvat elämään jatkuvassa kauhussa vuoksemme:) Pelotamme heidät kaikilla puolustuslaitteillamme ja suuurella armeijallamme.
- Anonyymi00006
Eilen oli Venäjällä runsasta lentoliikennettä Pietariin. Nyt on hiljaista.
https://www.flightradar24.com/54.90,-5.96/4- Anonyymi00025
Ukrainan sotarikolliset AZOV terroristit Suomiaseilla siviilejä surmaa Ukrainan naisia ja lapsia sekä NATO aseilla Venäjän siviilikohteita pommittaa.
- Anonyymi00038
Anonyymi00025 kirjoitti:
Ukrainan sotarikolliset AZOV terroristit Suomiaseilla siviilejä surmaa Ukrainan naisia ja lapsia sekä NATO aseilla Venäjän siviilikohteita pommittaa.
Hyvä että teitä rusnya joillakin aseilla ja avulla pystytään tappamaan. Menee tulevat paska rusnyat ja niiden hoitajat
- Anonyymi00052
Anonyymi00025 kirjoitti:
Ukrainan sotarikolliset AZOV terroristit Suomiaseilla siviilejä surmaa Ukrainan naisia ja lapsia sekä NATO aseilla Venäjän siviilikohteita pommittaa.
...eihän sitä ihmistä oikein saisi arvostella mutta kyllä se vähän naurattaa ...
- Anonyymi00070
Anonyymi00038 kirjoitti:
Hyvä että teitä rusnya joillakin aseilla ja avulla pystytään tappamaan. Menee tulevat paska rusnyat ja niiden hoitajat
Suomessa on sama kehitys kuin Venäjällä kaikki kurjistuu.
- Anonyymi00133
Anonyymi00070 kirjoitti:
Suomessa on sama kehitys kuin Venäjällä kaikki kurjistuu.
Mikäli uskoo valtamedian uutisointia, todellisuudessa tilanne on päinvastoin venäjällä, mitä suomalaisille uskotellaan.
- Anonyymi00009
Jo on taas Igor Pietarista pitkän mokelluksensa eetteriin suoltanut ja vielä eläen kuvitelmassa, että joku Suomessa sitä lukisikin saati uskoisi.
- Anonyymi00012
Ei venäjällä ole rahkeita hyökätä Suomeen. Se on tosiasia, mutta venäjän aloittama hyökkäyssota Ukrainaan nyt vaan läikkyy meillekin.
- Anonyymi00035
Mitä tarkoittaa läikkyminen? Tässä tapauksessa. Kuvailua mitä se voisi olla? Tai tulla?
- Anonyymi00071
Väärin, Ukrainan sisällissota mikä alkoi Ukrainan AZOV terroristien sotarikollisten suorittamasta Odessan verilöylystä, mistä alkoi Ukrainan sisällissota, mikä on eskaloitunut Venäjän alueelle ja läikkyy jo meillekkin.
- Anonyymi00080
Anonyymi00035 kirjoitti:
Mitä tarkoittaa läikkyminen? Tässä tapauksessa. Kuvailua mitä se voisi olla? Tai tulla?
Hyvä kysymys
- Anonyymi00115
Anonyymi00071 kirjoitti:
Väärin, Ukrainan sisällissota mikä alkoi Ukrainan AZOV terroristien sotarikollisten suorittamasta Odessan verilöylystä, mistä alkoi Ukrainan sisällissota, mikä on eskaloitunut Venäjän alueelle ja läikkyy jo meillekkin.
Ukraina on ollut Venäjän alistama ja pahoinpitelemä maa, joka sotii vapautensa puolesta. Venäjän jälkeen itsenäistynyt maa. johon Venäjä laittomasti hyökkäsi maailman jo tunnustettua maan suverenieetin.
Kaikki muutkin entisen itäblokin maat ja kansat haluavat siitä eroon, se on vain ajan kysymys. Nykymeno ei ainakaan vähennä niitä haluja. - Anonyymi00140
Anonyymi00071 kirjoitti:
Väärin, Ukrainan sisällissota mikä alkoi Ukrainan AZOV terroristien sotarikollisten suorittamasta Odessan verilöylystä, mistä alkoi Ukrainan sisällissota, mikä on eskaloitunut Venäjän alueelle ja läikkyy jo meillekkin.
Se Odessa oli kyllä venäläisten tyyliä ja provokaatio.
- Anonyymi00013
Kiitos aloituksen tekijälle hyvästä analysistä Suomen suurien talousongelmien syistä.
On varsin yllättävää että Stubb , Orpo tai VM ei
Tosiasiasta enempää kommentoi, salailuako sielläkin, juten Supossa? - Anonyymi00014
No Entäs Ukrainan kansalle?
Pitkät liirumlasrumit ei auta kun örkkejä rajalla.. - Anonyymi00020
Nato tarvitsee uhkakuvia oikeuttaakseen olemassaolonsa ja jos niitä uhkakuvia ei olisi niin niitä keksitään kuten 2000-luvun historia on osoittanut.
Suomen poliittinen johto tekee kaikkensa jotta Venäjä miellettäisiin uhkaksi Suomessa. Muutenhan ei voitaisi perustella mitenkään sitä miksi elintasomme tippuu, työttömyys on ennennäkemättömän korkealla, konkurssien määrässä teemme jatkuvasti uusia ennätyksiä, palveluja leikataan ja maamme valtionvelka kasvaa hurjaa vauhtia. Jos tässä vaiheessa idioottimaisesti toimineet poliittisetjohtajamme alkaisivat jarruttelemaan kansa saattaisi alkaa kyselemään, että mitä oikein tapahtui ja miksi vaihdoimme hyvinvointiyhteiskuntamme Nato-jäsenyyteen.
Koska olemme huonolla itsetunnolla varustettuja ylisuorittajia niin kuvaan kuuluu tietysti vielä se, että hyvinvointiamme tullaan rajusti leikkaamaan koska rahaa täytyy saada armeijalle rankasti lisää. Olemme jo kerenneet tuhlaamaan puolustusmäärärahamme 7,7 miljardiin euroon, mutta kolmen vuoden päästä käytämme kaksi kertaa enemmän rahaa puolustukseen. 14 miljardia on valtava summa joka tullaan repimään tavallisen kansan selkänahasta verojen muodossa. Hyvinvointivaltiostamme ei jää muuta kuin muistot. Jälkipolviemme tehtävä on maksaa velkaa ja Nato-jäsenyyden tuomia kuluja. Se ei ole enää ihmisarvoista elämää.
Saatanan tunarit- Anonyymi00021
Jos ei näillä toimilla Suomi saa sotaa aikaiseksi Venäjän kanssa niin ei sitten millään.
Sodan kohokohta olisi muutama taktinen lataus strategisesti tärkeisiin paikkoihin. Tuskinpa yksikään ydinasevalta asettaisi omia suurkaupunkejaan vaaralle alttiiksi jonkun taistelukentäksi itsensä asemoineen Suomen vuoksi. Sellaiseen tämä vektori johtaa ja pöljät johtajamme hinkuvat tätä nato-kiimassaan. - Anonyymi00039
No niin Igori Pietarista vauhdissa mukana jälleen. Vaihtaa puolta välillä. Rusnya taktiikkaa on että kirjoitellaan välilä olevansa Suomalainen ja kirjoitella sen mukaan Rusnya ropakantaa ja ja välillä on Rusnya. No niin tai näin ei kuitenkaan meihin Suomessa Suomalaisiin tehoa
- Anonyymi00054
" Huonolla itsetunnolla ..." ei mennä KELAan hakemaan toimeentulotukea ... joten etpä taida tuohon kategoriaan kuulua ..
- Anonyymi00056
Anonyymi00021 kirjoitti:
Jos ei näillä toimilla Suomi saa sotaa aikaiseksi Venäjän kanssa niin ei sitten millään.
Sodan kohokohta olisi muutama taktinen lataus strategisesti tärkeisiin paikkoihin. Tuskinpa yksikään ydinasevalta asettaisi omia suurkaupunkejaan vaaralle alttiiksi jonkun taistelukentäksi itsensä asemoineen Suomen vuoksi. Sellaiseen tämä vektori johtaa ja pöljät johtajamme hinkuvat tätä nato-kiimassaan."Natokiimassaan ..." aivan tässä , ikäänkuin meidän kesken : hankitko viime syksynä talvivaatetta , varauduitko mahdollisiin pakkasiin ?
- Anonyymi00104
Anonyymi00039 kirjoitti:
No niin Igori Pietarista vauhdissa mukana jälleen. Vaihtaa puolta välillä. Rusnya taktiikkaa on että kirjoitellaan välilä olevansa Suomalainen ja kirjoitella sen mukaan Rusnya ropakantaa ja ja välillä on Rusnya. No niin tai näin ei kuitenkaan meihin Suomessa Suomalaisiin tehoa
Eikö teillä ole mihinkään asiaan mitään muuta kommentoitavaa kuin tuota samaa hysteeristä ulinaa?
Onko niin että kun mistään ei ole mitään tietoa, mitään perusteltua mielipidettä ei ole, vai oletko yksinkertaisesti vain niin tyhmä? - Anonyymi00117
Lue siis: Venäjä tarvitsee...
Sehän kääntää joka asian nurin. - Anonyymi00118
Anonyymi00021 kirjoitti:
Jos ei näillä toimilla Suomi saa sotaa aikaiseksi Venäjän kanssa niin ei sitten millään.
Sodan kohokohta olisi muutama taktinen lataus strategisesti tärkeisiin paikkoihin. Tuskinpa yksikään ydinasevalta asettaisi omia suurkaupunkejaan vaaralle alttiiksi jonkun taistelukentäksi itsensä asemoineen Suomen vuoksi. Sellaiseen tämä vektori johtaa ja pöljät johtajamme hinkuvat tätä nato-kiimassaan.Mehän ollaan jo kuolemassa vanhuuteen, mitä väliä. Ehkä Kiina käyttää tilannetta hyväkseen, tai Intia. Ja Nato on riemuissaan.
- Anonyymi00022
Kiitos aloituksen tekijälle virkistävästä aloituksesta.
On mielenkiintoista lukea hieman valtamedian uutisointia kritisoivaa pohdiskelua ja itsenäistä ajattelua.- Anonyymi00040
Aloittaja on Igori Pietarista vauhdissa... Hyvää huomenta Igori Pietarista. Mitens teilä?? Olikos aamulla kyllixi rehua kaukalosta ja maittavaa?? Saiko teetä mukana ja kaalileipää?? Kyselen vain tässä ku näen että on tullut tollasta vuodatttelua oikein paljon. Varmaan komisario anto extra a olen rehua kaukalosta palkaxi ja Puten kuvan . No siitähän on etä voit saada Tiltun kunnia merkin ja ehkä kupin kahvia. No katotaan danya danya rusnya Igori Pietarista
- Anonyymi00059
"itsenäistä ajattelua ..." kirjastoon on tilattu monenlaista aviisia , joissain tuon lajin tekstiä on liki sanasta sanaa ...
- Anonyymi00073
Anonyymi00040 kirjoitti:
Aloittaja on Igori Pietarista vauhdissa... Hyvää huomenta Igori Pietarista. Mitens teilä?? Olikos aamulla kyllixi rehua kaukalosta ja maittavaa?? Saiko teetä mukana ja kaalileipää?? Kyselen vain tässä ku näen että on tullut tollasta vuodatttelua oikein paljon. Varmaan komisario anto extra a olen rehua kaukalosta palkaxi ja Puten kuvan . No siitähän on etä voit saada Tiltun kunnia merkin ja ehkä kupin kahvia. No katotaan danya danya rusnya Igori Pietarista
Sinulla ei liene rehua kaukalossa kosla KELA tuella elävänä et saa nyt ruokaa.
- Anonyymi00107
RyZZä kiittelee itseään pazkanpuhumisesta🙈🤣
- Anonyymi00037
Uhkakuvien ammattirakentelijoiden kertomuksia pitäsi kuunnella hyvin kriittisesti, eikä päästää niitä sellaisenaan läpi kuten Suomessa on jo vuoskaudet tapahtunut.
- Anonyymi00041
Hellan lettas sentään rusnya. Luki se oikein ; Pravda tai ILVESTIA. Vaiko sankarisi ; Peskov ja Medev ja Zaharova itse noin puolijumalina kirjoittanut. Sillä aivoinvana et itse millään Igori Pietarista pysty ja osaa kirjoittaa.
- Anonyymi00074
Anonyymi00041 kirjoitti:
Hellan lettas sentään rusnya. Luki se oikein ; Pravda tai ILVESTIA. Vaiko sankarisi ; Peskov ja Medev ja Zaharova itse noin puolijumalina kirjoittanut. Sillä aivoinvana et itse millään Igori Pietarista pysty ja osaa kirjoittaa.
Hellan lettas on herännyt KELA rahaa odottaessa kirjoittelemaan ajatuksiaan tänne palstalle.
- Anonyymi00132
Anonyymi00074 kirjoitti:
Hellan lettas on herännyt KELA rahaa odottaessa kirjoittelemaan ajatuksiaan tänne palstalle.
Hellan lettas on peräkamarin KELA tuella elävä suuri ajattelija.
- Anonyymi00044
Ei välitöntä? Pitäisiko odottaa sitä välitöntä uhkaa ennen kuin toimii?
- Anonyymi00046
Putinistien tapa kääntää asiat päälaelleen, ja sekoitaa oikea, ja väärä.
- Anonyymi00075
Puhutko Suomen valtiojohdon toimista vaiko omista ajatuksistasi?
- Anonyymi00049
YLE kanavalla ollaan huolissaan Venäjän talouden huonosta tilasta? Mutta Suomen taloutta ylistetään koska 14 miljardia Suomi investoi sodan valmisteluun Venäjää vastaan näin Suomi saadaan nousuin.
Jopa Suomen Pankki ylistää tätä toiminta , sotimalla talous kasvuun. - Anonyymi00051
Suomi on mahtava talousmahti verrattuna Venäjään ilmoitti Turun Yliopiston taloustieteen professori.
- Anonyymi00053
Suomen pankin talousviisas ei kerro miten Suomi kansallistaa yksityistä omaisuutta mutta syyttää Venäjää siitä.
- Anonyymi00055
Taas tulee YLE kanavalta Suomen kansan suurta enemmistöä huijaavaa propagandaa.
- Anonyymi00076
Suomen valtamedia aivopesee Suomen kansaa hyväksymään valtiojohdon päätösten tuoman kurjistumisen kansan suurelle enemmistölle.
- Anonyymi00081
Anonyymi00076 kirjoitti:
Suomen valtamedia aivopesee Suomen kansaa hyväksymään valtiojohdon päätösten tuoman kurjistumisen kansan suurelle enemmistölle.
Suomen valtamedia luokitellaan luotettavuusindeksin mukaan viiden/kuuden joukkoon maailmassa, muiden Pohjoismaiden kanssa. Venäjä on vajonnut 170 tienoille, ja samaa skeidaa toistaa putinisti tälläkin palstalla.
Putinin Venäjä perustuu valheelle, ja väkivallalle. - Anonyymi00124
Anonyymi00076 kirjoitti:
Suomen valtamedia aivopesee Suomen kansaa hyväksymään valtiojohdon päätösten tuoman kurjistumisen kansan suurelle enemmistölle.
Ei ole valtiojohdon syytä tämä tilanne. Ei ole töitä, ei veronmaksajia. Ollaan me ennenkin selvitty "nälkävuosista". Mutta ketään ei nykyään ole tarpeen pitää nälässä. Jotain rajaa.
- Anonyymi00057
Diktaattori Putin teki aloituksen.
- Anonyymi00079
Ei vielä ei paljon puutu mitä aiheuttaa veljeily maan kanssa joka ei ota huomioon edes omaa kansaansa maailman poliisin virka on paljon tärkeämpi suomen johto taas nuolee ihan kenen persettä tahansa joka lupaa suomea suojella kysymyksenä miksi on liitytty natoon siitä saatu muuta kun lisää vuosittaisia kuluja
Talvisota on satua. Mainilan laukaukset ovat satua. Venäjä ei ole koskaan hyökännyt Suomeen. Karjala ei ole kaskaan ollut osa Suomea. Viipuri on vanha venäläinen kaupunki. Isoviha on satua. Kaikki historia, joka ei ole slavofiilien ja putinistien kirjoittamaa on satua. Suomi voisi olla Venäjän ystävä. Pitäisi vain mukisematta totella Moskovasta tulevia hyviä ja ystävällisiä käskyjä. Pitäisi vain hyväksyä venäläinen (=putinistinen) totuus. Venäjä hyökkää vain jos siihen on tarvetta - tai siis Venäjä ei hyökkää vaan toteuttaa erikoisoperaatioita kuten Ukrainassa. Suomi voi joutua erikoisoperaation kohteeksi kuten Ukraina. Jos niin käy niin se on täysin ja kokonaan suomalaisten syy kuten trollit tällä palstalla ovat todenneet.
- Anonyymi00083
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/a257d186-6660-4d8d-951d-64434bb4aae6
"Venäjän ja Yhdysvaltain jättihanke tunnelista Beringinsalmen ali edistyy. Venäjän presidentti Vladimir Putinin edustaja Kirill Dmitrijev sanoi torstaina toimittajille, että maat allekirjoittavat sopimuksen tunnelin rakentamisesta perjantaina."
Ei näytä yhdysvaltoja ainakaan häiritsevä tuo jos ukrainalaisia sikoja lahdataan Suomenkin oli melko turha alkaa päätään paukuttamaan ukrainalaisten sikojen teurastamisen takia.
Tietysti venäjä voi olla uhka jos valitaan nykyhallituksen kaltaisia idiootteja päättäjiksi. Anonyymi00083 kirjoitti:
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/a257d186-6660-4d8d-951d-64434bb4aae6
"Venäjän ja Yhdysvaltain jättihanke tunnelista Beringinsalmen ali edistyy. Venäjän presidentti Vladimir Putinin edustaja Kirill Dmitrijev sanoi torstaina toimittajille, että maat allekirjoittavat sopimuksen tunnelin rakentamisesta perjantaina."
Ei näytä yhdysvaltoja ainakaan häiritsevä tuo jos ukrainalaisia sikoja lahdataan Suomenkin oli melko turha alkaa päätään paukuttamaan ukrainalaisten sikojen teurastamisen takia.
Tietysti venäjä voi olla uhka jos valitaan nykyhallituksen kaltaisia idiootteja päättäjiksi.Ukrainalaiset ovat natseja ja sikoja, joita saa teurastaa mielin määrin pienistä porsaista vanhoihin emakoihin ja karjuihin. Suomalaisetkin ovat natseja ja sikoja putinistisessa propagandassa. Suomalaisiakin siis putinistien mielestä saa teurastaa mielin määrin eikä se ole sotaa. Suomalaiset eivät halua tulla teurastetuiksi, siksi on liitytty Natoon ja pidetään huolta puolustuksesta.
On se kätevää tuo putinistinen propaganda. Nimetään vain hyökkäyksen kohde natseiksi ja sioiksi niin hyökkäys ei ole hyökkäys eikä sota ole sotaa vaan natsisikojen teurastusta. Putinistien propagandan mukaan ukrainalaiset, suomalaiset, virolaiset ja kaikki, jotka Venäjä laskee kuuluvaksi omaan valtapiiriinsä ovat natsisikoja jos haluavat itse pättää omista asioistaan eikä totella Kremliä.- Anonyymi00108
Anonyymi00083 kirjoitti:
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/a257d186-6660-4d8d-951d-64434bb4aae6
"Venäjän ja Yhdysvaltain jättihanke tunnelista Beringinsalmen ali edistyy. Venäjän presidentti Vladimir Putinin edustaja Kirill Dmitrijev sanoi torstaina toimittajille, että maat allekirjoittavat sopimuksen tunnelin rakentamisesta perjantaina."
Ei näytä yhdysvaltoja ainakaan häiritsevä tuo jos ukrainalaisia sikoja lahdataan Suomenkin oli melko turha alkaa päätään paukuttamaan ukrainalaisten sikojen teurastamisen takia.
Tietysti venäjä voi olla uhka jos valitaan nykyhallituksen kaltaisia idiootteja päättäjiksi.Igor iki-ihana Pietarista jälleen vauhdissa 🥰🥰🥰💋
- Anonyymi00089
Meitä siis manipuloidaan tietoisesti.
- Anonyymi00125
Ai sinäkin heräsit.
- Anonyymi00143
- Anonyymi00090
Se oli ennen, mutta ei enää nykyään.
Silti kannattaa kehittää maailman johtava armeija puolustamaan, mahdollista hyökkäystä vastaan.
Suomihan tuntuu olevan kakessa edellä kävijä. - Anonyymi00091
Eihän se Ukrainakaan ollut russakoiden mukaan uhattuna. Vielä tammikuussa 2022 venäläiset ali- ihmiset valehtelivat silmät kirkkaina koko maailmalle että eivät ole hyökkäämässä Ukrainaan. Kuukauden päästä ali- ihmisten barbaariset laumat aloittivat Ukrainan tuhoamisen. Älä koskaan luota r*ssaan.
- Anonyymi00092
Katselkaa siellä Tehtaankadulla vaan sitä Navalnyin muistomerkkiä ikkunoistanne, ja miettikään että hän voisi olla nyt Venäjän presidentti, jos Putin ei olisi murhauttanut totuuden puhujaa, ja korruption vastustajaa.
- Anonyymi00093
Edes paluuta vanhaan ei ole, kun joku kaipaili yya-aikoja. Se ei vaan toimisi, kun vastapuolella on häikäilemätön diktaattori ja patologinen valehtelija, joka ei epäröisi käyttää voimaa päämääriensä saavuttamiseksi. Sopimuskumppanina Putin on Hitlerin tasolla.
- Anonyymi00097
Leinid-Igor Pietarista pisti oikein pitkän paskan tulemaan palstalle!
Tosiasia on, että Kremlin natsihallinto on vaaraksi Euroopan kaikille sivistysvaltioille ja myös tietysti Venäjän kansalle!
Olihan Hitlerkin aikoinaan vaarallinen maailmalle! - Anonyymi00099
Saattaa käydä jopa niin, että kun Venäjällä joskus kirjoitetaan historiaa uusiksi, niin siinä Putin leimataan CIA:n agentiksi.
Onhan Putin tehnyt Naton eteen enemmän kuin kukaan lännessä pystyisi, ja samalla tuhonnut Venäjän talouden, ja suhteet useiksi vuosikymmeniksi, ehkä sukupolveksi, tai kahdeksi. Ja tapattihan Putin valtavan määrän omaa nuorisoaan turhan päiten. Näin muuten teki Stalinkin, juuri ennen sotia, kun teloitutti upseeristoaan.- Anonyymi00119
Samaa mieltä.
- Anonyymi00105
Eihän noin pyyteettömästi naapurikansojaan rakastava ryssälä, voi olla uhka kellekkään.....eihän?
- Anonyymi00109
Kovin vähän näyttää tälläkin ryZZän mokelluksella olevan lukijakuntaa.
- Anonyymi00113
Nato suunnittelee hyökkäystä venäjälle Suomen kautta ja riistää aja alistaa venäjän usa:n hallintaan.
Suomesta taistelutanner, usa: sta vierailla joukoilla ja kaukana kotimaasta ussasta, usa:n aseilla, jonka muut maksaa,
kiero homma!
yhteystunneli rakennetaan jo alaskaan, kaikki täsmää! - Anonyymi00114
Venäjän ja Neuvostoliiton historiaan liittyy lukuisia järjestelmällisiä rikoksia ja toimia, joilla on pyritty alistamaan muita kansoja ja valtioita. Nämä toimet ovat vaihdelleet sotilaallisesta valloituksesta ja pakkosiirroista poliittiseen alistamiseen ja kulttuuriseen sortoon.
Keskeisiä alistamisen muotoja ja rikoksia ovat olleet:
Sotilaalliset hyökkäykset ja miehitykset: Esimerkkejä ovat Neuvostoliiton ja natsi-Saksan solmima hyökkäämättömyyssopimus (Molotov-Ribbentrop-sopimus) ja sitä seurannut Baltian maiden miehitys, talvisota, ja myöhemmin Venäjän toimet, kuten Krimin miehitys vuonna 2014 sekä hyökkäyssota Ukrainaan vuonna 2022.
Pakkosiirrot ja väestöpolitiikka: Neuvostoliitto toteutti massiivisia etnisiä puhdistuksia ja pakkosiirtoja, joissa kokonaisia kansoja (kuten tataareja, tšetšeenejä ja inkeriläisiä) siirrettiin Siperiaan ja Keski-Aasiaan. Alueille pyrittiin myös venäläistämisen kautta muuttamaan väestörakennetta.
Terrori ja poliittinen väkivalta: Stalinin vainot (kuten 1930-luvun terrori ja suomalaisten joukkotuhot) ja gulag-leirijärjestelmä olivat keinoja nujertaa kaikki toisinajattelu ja vastarinta sekä Neuvostoliiton sisällä että sen alusmaissa.
Imperialismi ja vasallivaltioiden hallinta: Toisen maailmansodan jälkeen Itä-Euroopan maat (Itä-Saksa, Puola, Tšekkoslovakia jne.) alistettiin Neuvostoliiton satelliittivaltioiksi. Alistamista ylläpidettiin tarvittaessa sotilaallisesti, kuten Unkarin kansannousun (1956) ja Prahan kevään (1968) verisissä tukahduttamisissa.
Lisätietoja Venäjän ja Neuvostoliiton historiasta ja ihmisoikeusloukkauksista tarjoavat esimerkiksi puolueettomat ihmisoikeusjärjestöt, kuten Amnesty International, ja historian tutkimusta tekevät instituutiot. - Anonyymi00116
Satua on.
- Anonyymi00126
Ovatko venäläiset todella noin tietämättömiä oman maansa historiasta? Vastaus on: Kyllä! Se kirjoitetaan uusiksi joka vallanvaihdossa, eivätkä vanhat uskalla edes suullisesti kertoa kokemastaan ja todistamastaan.
- Anonyymi00123
Tämähän juuri on sitä.
Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1271316
- 1001013
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89944Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede25927Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat299807- 97770
- 37673
- 109656
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.55613Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet141602