”Te tiedätte sen, rakkaat veljeni. Mutta olkoon jokainen ihminen nopea kuulemaan, hidas puhumaan, HIDAS VIHAAN;
sillä MIEHEN VIHA EI TEE SITÄ, MIKÄ ON OIKEIN JUMALAN EDESSÄ.
Jaak 1:19:20
Miespoloisen viha
27
135
Vastaukset
- Anonyymi00001UUSI
Paavali tykkäsi tappohommista.
Ap. t. 26:10
Niinkuin minä myös tein Jerusalemissa, ja salpasin monta pyhää vankihuoneisiin, kuin minä ylimmäisiltä papeilta olin saanut vallan; ja kun he tapettiin, mielistyin minä heidän tuomioonsa.- Anonyymi00005UUSI
Jaakobin kirje ei kuulunut Paavalin faniklubin kokoelmaan.
- Anonyymi00008UUSI
Oletko TS sitä tiedostanut, että apostoli Paavali on Jeesuksen luona? Jumala katsoo säälien sinun vihakylvöäsi. Minäkin säälin sinua.
- Anonyymi00020UUSI
Anonyymi00008 kirjoitti:
Oletko TS sitä tiedostanut, että apostoli Paavali on Jeesuksen luona? Jumala katsoo säälien sinun vihakylvöäsi. Minäkin säälin sinua.
Juutalaisten murhaajilla on heikko ennuste.
1. Joh. 3:15
Jokainen, joka vihaa veljeään, on murhaaja, ja te tiedätte, ettei iankaikkinen elämä voi pysyä yhdessäkään murhaajassa. - Anonyymi00026UUSI
Anonyymi00020 kirjoitti:
Juutalaisten murhaajilla on heikko ennuste.
1. Joh. 3:15
Jokainen, joka vihaa veljeään, on murhaaja, ja te tiedätte, ettei iankaikkinen elämä voi pysyä yhdessäkään murhaajassa.Niin. Lopeta siis toisten vihaaminen ja herjaaminen!
Gal 6:7
Älkää eksykö, Jumala ei salli itseänsä pilkata; sillä mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää.
- Anonyymi00002UUSI
Paavali oli Tarsoksen raskaan sarjan mestari.
1. Kor. 9:26
Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan.
Fil. 3:4
vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä,- Anonyymi00003UUSI
Naiset vaietkoon seurakunnassa. Siitäkös ne lahkoäijät tykkää.
1. Kor. 14:34
naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo.
- Anonyymi00004UUSI
Paavali määräsi naisille huntu- burkapakon. Muuten otti esille lampaiden keritsimet ja ajeli naiset posliiniksi.
1. Kor. 11:6
Sillä ellei vaimo anna itsiänsä peittää, niin kerittäkään myös hänen hiuksensa; vaan että se on ruma, että vaimon pitäis keritty eli ajeltu oleman, niin peittäkään päänsä. - Anonyymi00006UUSI
Ei tarvitse hullua yllyttää että alkoi Paavalia vihaamaan.
- Anonyymi00007UUSI
TS jatkaa vihan kylvöä hamaan hautaan. Demonit?
- Anonyymi00009UUSI
Jaakob, Jeesuksen veli ja Jerusalemin seurakunnan johtaja
varoitti "yksin uskosta" - pelastus -mantran hokemisesta.
Jaak.2
24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.
25 Juuri tekojensa ansiosta portto Rahabkin osoittautui vanhurskaaksi, kun otti sanansaattajat luokseen ja auttoi heidät pois toista tietä.
Paavaliahan piti vain Korintossa osa porukasta jonkinlaisena apostolina, ei juurikaan muualla.
1. Kor. 9:2
Jos eivät muut pidäkään minua apostolina, teidän apostolinne ainakin olen.
Paavali pysytteli Kreikan puolella Korintossa. Ei hänellä ollut mitään asiaa mennä Jerusalemiin, koska siellä miehen pahat teot oli tiedossa. - Anonyymi00010UUSI
Paavalilla oli seuraajia, jotka kirjoittelivat niitä kirjeitä hänen nimissään ja täydestä meni.
Paavali otti etäisyyttä juutalaisiin tapoihin, jotta myös muiden kuin juutalaisten olisi helpompi kääntyä kristinuskoon. Paavalin kirjeitä kopioitiin ja leviteltiin laajalti. Antiikin maailman tyyliin tämä antoi monille kirjoittajille kimmokkeen laatia niin sanottuja pseudepigrafisia kirjeitä eli kirjoittaa omia tekstejään kuuluisamman Paavalin nimissä.
Wikipedia - Anonyymi00011UUSI
Lainkuuliaiset ihmiset tietenkin vihasivat Paavalia, koska häntä ei saatu vastuuseen edes Juutalaisten jumalanmiesten joukkosurmiin osallistumisesta.
Ap. t. 22:29
Ne, joiden oli määrä kuulustella Paavalia, jättivät hänet heti rauhaan, ja komentaja pelästyi, kun havaitsi sidottaneensa Rooman kansalaisen.- Anonyymi00012UUSI
Apostoli Paavali yritettiin murhata hänen eläessään. Vaikutat sellaiselta ihmiseltä, joka hyvin mielellään olisi kuulunut noiden murhamiesten joukkoon.
- Anonyymi00013UUSI
Anonyymi00012 kirjoitti:
Apostoli Paavali yritettiin murhata hänen eläessään. Vaikutat sellaiselta ihmiseltä, joka hyvin mielellään olisi kuulunut noiden murhamiesten joukkoon.
Ei kukaan pärjännyt Paavalille, koska hänessä oli valtavat voimat, mitä antoi häneen istutettu Saatanan enkeli, pahuuden henkiolento ja demoni.
King James käännöksen mukaan, ei mikään mykkä henki, vaan oikein pääpirun Saatanan viestintuoja "The messenger of Satan"
2. Kor. 12:7
And lest I should be exalted above measure through the abundance of the revelations, there was given to me a thorn in the flesh, the messenger of Satan to buffet me, lest I should be exalted above measure.
vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä, - Anonyymi00014UUSI
Anonyymi00013 kirjoitti:
Ei kukaan pärjännyt Paavalille, koska hänessä oli valtavat voimat, mitä antoi häneen istutettu Saatanan enkeli, pahuuden henkiolento ja demoni.
King James käännöksen mukaan, ei mikään mykkä henki, vaan oikein pääpirun Saatanan viestintuoja "The messenger of Satan"
And lest I should be exalted above measure through the abundance of the revelations, there was given to me a thorn in the flesh, the messenger of Satan to buffet me, lest I should be exalted above measure.
vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä,Demoni ei lähtenyt pois rukouksista huolimatta. Ei saanut nousulupaa.
2. Kor. 12:8
Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.
For this thing I besought the Lord thrice, that it might depart from me. - Anonyymi00027UUSI
Anonyymi00013 kirjoitti:
vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä,Tiesitkö tätä?
Älkää eksykö, Jumala ei salli itseänsä pilkata; sillä mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää.
Gal 6:7
- Anonyymi00015UUSI
Ei tarvitse paljon hullua härnätä.
- Anonyymi00016UUSI
Paavali puhui Korintossa täysin sekavia molotuksia "glossaliaa", joista kukaan ei saanut selvää, mitä mies tahtoo.
1. Kor. 14:19
Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.
1. Kor. 14:9
Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.
- Anonyymi00017UUSI
Ompa outoa!
- Anonyymi00018UUSI
On outoa toistella asioita mitä ovat olleet jo pari tuhatta vuotta tiedossa, aivan kuin ne olisivat joku ihme.
Tosi outoa. - Anonyymi00019UUSI
Anonyymi00018 kirjoitti:
On outoa toistella asioita mitä ovat olleet jo pari tuhatta vuotta tiedossa, aivan kuin ne olisivat joku ihme.
Tosi outoa.Raamatun oudoimmat jutut on yleensä salattu kun sieltä on poimittu kohtia kuin rusinoita pullasta.
- Anonyymi00021UUSI
Raamatussa se totuus on kuin peltoon kätketyn aarteen kaltainen. Se pitää sieltä kaivaa esiin.
- Anonyymi00022UUSI
Paratiisissa Saatana saa pitää ihan vapaasti oman herätyssaarnansa. Se kieltää perisynnin.
Nainen tuli uskoon, vapaiden suuntien uskoon ja käännytti miehensäkin samaan uskoon.
1. Moos. 3:6
Nainen näki nyt, että puun hedelmät olivat hyviä syödä ja että se oli kaunis katsella ja houkutteleva, koska se antoi ymmärrystä. Hän otti siitä hedelmän ja söi ja antoi myös miehelleen, joka oli hänen kanssaan, ja mieskin söi. - Anonyymi00025UUSI
Anonyymi00022 kirjoitti:
Paratiisissa Saatana saa pitää ihan vapaasti oman herätyssaarnansa. Se kieltää perisynnin.
Nainen tuli uskoon, vapaiden suuntien uskoon ja käännytti miehensäkin samaan uskoon.
1. Moos. 3:6
Nainen näki nyt, että puun hedelmät olivat hyviä syödä ja että se oli kaunis katsella ja houkutteleva, koska se antoi ymmärrystä. Hän otti siitä hedelmän ja söi ja antoi myös miehelleen, joka oli hänen kanssaan, ja mieskin söi.Eihän siellä puutarhassa ollut Saatanaa vaan käärme.
- Anonyymi00023UUSI
Herjat eivät ole mikään kätketty aarre.
Ne ovat paholaisen vääristelyä. - Anonyymi00024UUSI
Jos löytää Raamatusta vain herjoja, niin se ei todellakaan ole mikään aarre saviastioissa.
Se on saatanan vääristelyä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IS: Väitöstutkimus - Pyöräilybuumi oli pelkkä kupla!
Pyöräilybuumista paljastui karu totuus Väitöstutkimuksen mukaan suuri suomalainen pyöräilyrenessanssi olikin vain pelkk141369Turussa Varissuolla bussikuski ajoi lapsen yli lapsi kuoli
Poliisi " Epäilee " kuskia törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja törkeästä kuolemantuottamuksesta.2041333Milloin bikineistä
Tuli juhla tai esiintymis asu? Pikkasen harkintaa vois käyttää. Bikinit kuuluvat uimarannalle. No, mitä maailman tähdet1451179Mene perheinesi arkkiin - kasteelle !
Juutalaiset oli hyvin lapsirakkaita, mitään ehkäisyä ei käytetty. Perheissä oli paljon lapsia. Viiden koko perheen kast4701007- 134959
Olimmeko molemmat
ujoja ja hankalia, vai minä vain? Mietin, oliko se silloin epävarmuutta vai kiinnostuksen puutetta.73923Johanna Tukiainen ei suostu muuttamaan pois vuokra-asunnosta!
Seiska kertoi tänään, että Johanna Tukiainen ei ole suostunut poistumaan Helsingin Munkkisaarenkadun vuokra-asunnostaan.66847Mun on ikävä sua J ,
Mun on ikävä sua J, haluaisin tutustua paremmin (vaikka tämä aivan älytöntä onkin). Voitaisiinko nähdä ja jutella ihan47832- 68794
Apostolit kastoivat eri tavalla kuin kirkko
Raamatussa on kaksi ristiriitaista kastekaavaa. Toinen ei voi olla oikea. Kumpi on alkuperäinen? "Menkää siis ja tehkää397776