Mutta seuraavana yönä Herra seisoi Paavalin tykönä ja sanoi: "Ole turvallisella mielellä, sillä niinkuin sinä olet todistanut minusta Jerusalemissa, niin sinun pitää todistaman minusta myös Roomassa".
Apt 23:11
Herra Jeesus rohkaisi apostoli Paavalia
86
243
Vastaukset 86
- Anonyymi00001
Mutta yöllä sen jälkeen seisoi Herra hänen tykönänsä ja sanoi: ole vahvassa turvassa, Paavali! sillä niinkuin sinä olet minusta Jerusalemissa todistanut, niin sinun pitää Roomissakin todistaman.
- Anonyymi00002
Natten därefter kom Herren och stod framför honom och sade: "Var vid gott mod; ty såsom du har vittnat om mig i Jerusalem, så måste du ock vittna i Rom."
- Anonyymi00004
Samoin myös Jumalan enkeli rohkaisi apostoli Paavalia merihädässä.
Apt 27:23,24
Sillä tänä yönä seisoi minun tykönäni sen Jumalan enkeli, jonka oma minä olen ja jota minä myös palvelen,
ja sanoi: 'Älä pelkää, Paavali, keisarin eteen sinun pitää menemän; ja katso, Jumala on lahjoittanut sinulle kaikki, jotka sinun kanssasi purjehtivat'.- Anonyymi00030
Kyllä!
- Anonyymi00005
Jeesus meni kuoltuaan fyysisessä ihmisen muodossa taivaaseen ja tulee sieltä takaisin fyysisessä ihmisen muodossa vasta ajastaan.
Ei hengaile murhamiesten porukkoissa haamuna.- Anonyymi00008
Ap. t. 1:11
ja nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän." - Anonyymi00053UUSI
Tuo sinun näkökulma on kovasti Raamatun kertoman vastainen joten minua kiinnostaisi tietää mihin sinun usko perustuu, jos ei Raamatun sanaan?
Miten se Jeesus voisi ilmestyä ihmisille jos ei Pyhän Hengen kautta.
Ja Paavalihan näki valon ei itse Jeesusta mikäli oikein muistan ja ääni minkä hän kuuli oli Jeesuksesta. eli Jeesus ei varsinaisesti hengaillut Paavalin kanssa.
Näiden tapahtumien jälkeen Paavali kastettiin ja häneen astui Pyhä Henki joka oli Paavalin sielussa hänen elämänsä loppuun saakka. Sen jälkeen henki vei Paavalin sielun Isän luokse koska Paavali sai kokea Jumalan armon.
Tämä armo tapahtui Damaskon tiellä näin minä sen käsitän tosin tapahtumajärjestys ei välttämättä ole täysin oikea, mutta kaikki tämä tapahtui Paavalin kohdalla kokonaisuudessaan.
En tiedä kuinka sinun käy tulevaisuudessa, mutta toivottavasti saat jossakin vaiheessa kokea saman kuin Paavali ja muut uskovaiset jotka ovat kokeneet Jumalan armon omassa elämässään.
- Anonyymi00006
Kannattaa uskoa mieluummin Paavalin tappaman Stefanoksen kertomusta, kun hän näki Jeesuksen taivaassa.
Ap. t. 7:55
Mutta Pyhää Henkeä täynnä Stefanos nosti katseensa taivasta kohti ja näki Jumalan kirkkauden ja Jeesuksen, joka seisoi Jumalan oikealla puolella.- Anonyymi00054UUSI
Eihän kukaan ole kyseenalaistanut kyseistä näkyä joten en näe asiassa mitään ristiriitaa.
- Anonyymi00087UUSI
Paavali oli ENNEN vainoaja, mutta Jeesus hänet pelasti ja johdatti evankeliumia julistamaan. Milloin luovut valheistasi Teuvo?
- Anonyymi00007
Room. 3:7
Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?
On arvioitu, että Paavalin puheista 80 % on ihan kelvollista opetusta, mutta sinne sekaan on laitettu 20 % valheita.- Anonyymi00039
Teuvon mielivakiohokema, kas noin.
- Anonyymi00056UUSI
Paavalin opetusten suhteesta (80 % hyvää ja 20 % valhetta), sellaista matemaattista jakoa tai konsensusta ei ole olemassa kristillisessä teologiassa eikä historiallis-kriittisessä raamatuntutkimuksessa.
Mihin väittämäsi perustuu?
Raamatuntutkimuksessa katsotaan, että Paavalin nimeen laadituista 13 kirjeestä 7 on varmasti Paavalin itsensä kirjoittamia (kuten Roomalais-, Korinttilais- ja Galatalaiskirjeet). Loput 6 kirjettä (kuten Efesolais-, Kolossalais- ja Pastoraalikirjeet) ovat niin sanottuja pseudepigrafeja, eli ne on kirjoitettu myöhemmin Paavalin nimissä.
Tutkijat eivät kutsu näitä "valheiksi", vaan antiikin ajalle tyypilliseksi tavaksi jatkaa opettajan koulukunnan perinnettä
Ne, jotka arvostelevat Paavalia, tarttuvat usein hänen näkemyksiinsä koskien naisen asemaa seurakunnassa, yhteiskunnallista esivaltaa (Room. 13) tai seksuaalieettisiä kysymyksiä.
Nämä kohdat herättävät paljon keskustelua, ja jotkut kokevat niiden poikkeavan Jeesuksen ydinviestistä, mutta kyse on tulkinta- ja arvokysymyksistä, ei mitattavissa olevista valheista.
- Anonyymi00009
Nyt on vaan niin, että Jeesuksen ilmoituksen mukaan Paavali ei ole hänen apostolinsa.
Eikä se siitä selittelemällä muuksi muutu.
Ilm. 21:14
Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.- Anonyymi00029
Apostolit Barnabas ja Paavali olivat myös apostoleita, vaikka eivät olleetkaan alkuperäisiä apostoleita.
Aivan kuten nykyisinkin Jumala kutsuu evankelistoiksi omiansa, vaikka he eivät tietenkään ole alkuperäisiä.
Kummallinen logiikka Teuvolla. - Anonyymi00036
Anonyymi00029 kirjoitti:
Apostolit Barnabas ja Paavali olivat myös apostoleita, vaikka eivät olleetkaan alkuperäisiä apostoleita.
Aivan kuten nykyisinkin Jumala kutsuu evankelistoiksi omiansa, vaikka he eivät tietenkään ole alkuperäisiä.
Kummallinen logiikka Teuvolla.Omatekoisia apostoleita ,valheveikkoja nuo olivat.
Oikeita Kristuksen apostoleita on vain 12 miestä, joiden nimet on Apt.1 kohdalla Raamatussa.
Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet. [Hes. 48:31]
- Anonyymi00010
Joh. 14:30
En minä enää puhu paljoa teidän kanssanne, sillä maailman ruhtinas tulee, ja minussa hänellä ei ole mitään.
Jeesus varoitti viimeisinä sanoinaan oikeita apostoleita hänen taivaaseen menon jälkeen ilmetyvistä valejeesuksista ja uusista julistajista, jotka ovat valittujen eli Juutalaisten uskon kimpussa, sitä hävittämässä.
Matt.24:24 " Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin." - Anonyymi00011
Ilmestyskirjassa Jeesus sanoo aika pahasti hänen kuolemansa jälkeen ilmestyvistä uusista seurakunnista.
Ilm. 3:9
Katso, minä annan sinulle Saatanan synagoogasta niitä, jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole, vaan valhettelevat; katso, minä olen saattava heidät siihen, että he tulevat ja kumartuvat sinun jalkojesi eteen ja ymmärtävät, että minä sinua rakastan. - Anonyymi00012
Helposti unohtuu, että Jeesus oli uskoltaan Juutalainen alusta loppuun asti.
Luuk. 4:16
Ja hän saapui Nasaretiin, jossa hänet oli kasvatettu, ja meni tapansa mukaan sapatinpäivänä synagoogaan ja nousi lukemaan.
Ilm. 14:12
Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt
ja Jeesuksen uskon.- Anonyymi00088UUSI
Laki EI pelasta. Sen kautta tulee synnintunto.
VAIN JEESUS PELASTAA.
- Anonyymi00013
Jumala piti huolta Paavalista, vaikka Hän sanoikin heti Paavali uskoontullessa, että Paavali tulee kärsimään Hänen nimensä vuoksi.
- Anonyymi00016
Paavali ei elänyt päivääkään Jeesuksen seurassa, eikä kuulut Jeesuksen opetuksia.
- Anonyymi00057UUSI
Anonyymi00016 kirjoitti:
Paavali ei elänyt päivääkään Jeesuksen seurassa, eikä kuulut Jeesuksen opetuksia.
Tuo on totta. Tämän päivän ihmisetkään eivät ole kuulleet Jeesuksen opetuksia suoraan Jeesukselta.
"Haluan tehdä teille selväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmismielen mukainen. Enhän minä ole sitä ihmisiltä saanutkaan, eikä kukaan ole sitä minulle opettanut, vaan sain sen, kun Jeesus Kristus ilmestyi minulle." – Gal. 1:11–12
1. Korinttilaiskirjeessä Paavali käyttää termejä, jotka viittaavat opitun tiedon eteenpäin välittämiseen
"Ennen muuta annoin teille tiedoksi sen, minkä itse olin saanut vastaanottaa: Kristus kuoli meidän syntiemme vuoksi... hänet haudattiin... ja hän nousi kuolleista kolmantena päivänä" (1. Kor. 15:3–4).
Tämän historiallisen tiedon Jeesuksen elämästä ja kuolemasta hän oli saanut varhaisilta kristityiltä.
Samassa kirjeessä hän kuvailee ehtoollista sanoilla
"Olen saanut Herralta sen, minkä olen teille edelleen opettanut" (1. Kor. 11:23).
Tutkijat tulkitsevat tämän tarkoittavan joko suoraa hengellistä ilmoitusta tai Herralta alkanutta ketjua, joka välittyi seurakunnan suullisena perintönä Paavalille.
Myöhemmin Paavali matkusti Jerusalemiin ja vertasi julistamaansa oppia Pietarin, Johanneksen ja Jaakobin kanssa. Nämä Jeesuksen alkuperäiset seuralaiset hyväksyivät Paavalin opin ja antoivat hänelle "yhteyden käden" merkiksi siitä, että he saarnasivat samaa Jumalan evankeliumia.
Teologisesti ja uskonnollisesti katsottuna Paavali sai kutsunsa ja evankeliuminsa ytimen (armon ja pakanoiden pelastuksen ilman Mooseksen lakia) suorana ilmestyksenä Jumalalta.
Käytännön tasolla hän kuitenkin rakensi oppinsa yhdessä sen historiallisen tiedon ja perimätiedon kanssa, jonka alkuseurakunta oli Jeesuksen elämästä jo koonnut.
Tämä on tutkijoiden näkemys, minun näkemys on, että hän sai kaiken tiedon suoraan Jumalalta. Armonlahjojen kautta vapaan tahdon suomin ajatuksin. Sen verran ehdoton hän oli näkemyksissään.
- Anonyymi00014
Niin se Paavalin rangaistus sai jatkoa, kohti uusia vastoinkäymisiä ja nöyryytyksiä.
- Anonyymi00015
Saatanan enkeli rohkaisi Paavalia tekemään lisää syntiä ja valehtelemaan.
Room. 7:20
Mutta jos minä teen, jota en minä tahdo, niin en minä sitä enää tee, vaan synti, joka minussa asuu.
Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?- Anonyymi00061UUSI
(Room. 7:20) kuvaa ihmisen sisäistä moraalista kamppailua, mutta siinä tai sen asiayhteydessä ei puhuta Saatanan enkelistä, joka rohkaisisi tekemään syntiä tai valehtelemaan.
Paavali toteaa, että vaikka ihminen järjellään ja tahdollaan haluaisi tehdä hyvää, hänessä vaikuttava langennut ihmisluonto ("liha" tai "synti") vetää häntä tekemään pahaa.
"en minä sitä enää tee, vaan synti, joka minussa asuu"
Kyseessä on retorinen tapa kuvata syntiä ikään kuin ulkopuolisena orjuuttajana tai sairautena, josta ihminen ei omin voimin pysty vapautumaan ilman Jumalan armoa. Kyse on ihmisen omasta sisäisestä tilasta, ei saatanasta.
Saatanasta (2. Kor. 12:7)
"Jotteivät nämä suuret ilmestykset tekisi minua ylpeäksi, minulle on annettu lihaani pistin, Saatanan enkeli kurittamaan minua, etten ylpistyisi."
Paavali ei opeta, että Saatanan enkeli olisi kehottanut häntä valehtelemaan.
Roomalaiskirjeessä hän kuvaa ihmisen omaa sisäistä heikkoutta ja taipumusta syntiin, kun taas Korinttilaiskirjeessä mainittu Saatanan enkeli oli ulkoista kärsimystä tai sairautta, jonka Jumala salli estääkseen Paavalia ylpistymästä.
- Anonyymi00017
Jeesus ei tunnusta Paavalia omaksi apostolikseen.
Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet. [Hes. 48:31]- Anonyymi00018
Jeesuksen oikeat apostolit luetellaan Apt.1
Juudaksen tilalle uudeksi 12. apostoliksi valittiin Mattias, ei Paavalia kuten usein opetetaan.
Kristuksen Apostolin virkoja oli vain 12 kpl.
(Apt.1:25)
Eihän Paavalin kaltainen murhamies ole edes kelvollinen apostolin virkaan. - Anonyymi00019
Anonyymi00018 kirjoitti:
Juudaksen tilalle uudeksi 12. apostoliksi valittiin Mattias, ei Paavalia kuten usein opetetaan.
Eihän Paavalin kaltainen murhamies ole edes kelvollinen apostolin virkaan.Eihän murhamies ole kelvollinen edes seurakunnan paimeneksi, saatikka Jeesuksen apostoliksi.
- Anonyymi00020
Anonyymi00019 kirjoitti:
Eihän murhamies ole kelvollinen edes seurakunnan paimeneksi, saatikka Jeesuksen apostoliksi.
1. Joh. 3:15...ja te tiedätte, ettei iankaikkinen elämä voi pysyä yhdessäkään murhaajassa.
- Anonyymi00022
Anonyymi00020 kirjoitti:
1. Joh. 3:15...ja te tiedätte, ettei iankaikkinen elämä voi pysyä yhdessäkään murhaajassa.
Murhamiehiin painetaan Kainin merkki.
- Anonyymi00042UUSI
Anonyymi00020 kirjoitti:
Siksipä, älä vihaa muita! Itseäsi sillä vahingoitat!
- Anonyymi00062UUSI
Ilmestyskirjan kuvaus 12 apostolin nimistä muurin peruskivissä korostaa pelastushistorian jatkuvuutta Israelin 12 sukukunnasta Jeesuksen valitsemaan ydinjoukkoon. Se ei kuitenkaan tarkoita, etteikö Jeesus olisi voinut kutsua muita lähettiläitä (kuten Paavalia) tämän ydinjoukon ulkopuolelta viemään sanomaa eteenpäin.
Uuden testamentin ja kristillisen teologian mukaan Jeesus nimenomaan valitsi ja tunnusti Paavalin omaksi apostolikseen. Vaikka Paavali ei kuulunut Jeesuksen maanpäällisen elämän aikaiseen 12 opetuslapsen ydinjoukkoon, kristinuskon valtavirta katsoo hänen apostolin aseman perustuvan ylösnousseen Jeesuksen suoraan kutsuun Damaskoksen tiellä.
Apostolien teoissa ylösnoussut Jeesus puhuu Paavalista Ananiakselle.
”Mene, sillä hän on minun valittu aseeni, kantamaan minun nimeäni pakanain ja kuningasten ja Israelin lasten eteen.” (Ap. t. 9:15)
Kristillisen kirkon kaanonin ja teologian valossa Jeesus tunnustaa Paavalin pakanoiden apostoliksi.
Näkemykset siitä, ettei näin olisi, edustavat pääasiassa varhaiskristillisiä marginaalisia ryhmittymiä (kuten ebioniitteja) tai modernia kriittistä tutkimusta, joka korostaa Jeesuksen ja Paavalin opetusten painotuseroja.
Ebioniitit olivat yksi varhaiskristillisyyden merkittävimmistä ja mielenkiintoisimmista marginaaliryhmistä, joka vaikutti erityisesti ensimmäisillä vuosisadoilla (noin 100–400-luvuilla) pääasiassa Palestiinan ja Syyrian alueilla. He edustivat niin sanottua juutalaiskristillisyyttä, jossa yhdistettiin usko Jeesukseen Messiaana ja Juutalaisen lain (Mooseksen lain) ehdoton noudattaminen.
Koska valtavirran kristinusko kehittyi Paavalin viitoittamaan suuntaan, jossa pakanakristittyjen ei tarvinnut noudattaa juutalaisia lakeja, ebioniitit jäivät lopulta kirkkohistoriassa syrjään ja heidät leimattiin harhaoppisiksi.
Nimi ebioniitit tulee heprean sanasta evyonim (köyhät). Jerusalemin alkuseurakunnalle oli tunnusomaista omaisuuden yhteisyys ja askeettinen elämäntapa.
Alkuseurakunnan jälkeläiset ja sitä edustavat myös Paavalin pilkkaajat. - Anonyymi00066UUSI
Anonyymi00018 kirjoitti:
Eihän Paavalin kaltainen murhamies ole edes kelvollinen apostolin virkaan.Raamatussa lukee täysin selvästi näin on tapahtunut. Tosiasia on myös se, ettei hänkään ollut Jeesuksen valitsema vaan päätöksen teki arpa.
Eikä se muuta tilannetta, ettei hänkään ollut alkuperäinen. 12 ensimmäistä oli alkuperäisiä ja yksi heistä petti Jeesuksen. Se on tosiasia mikä ei muuksi muutu. Hänen sijalleen valittiin uusi apostoli.
Sillä ei ole merkitystä etteikö Paavali olisi ollut myös Jumalan sanan julistaja ja vielä yksi merkittävimmistä. Vaikka hän sai kutsun kyseiseen virkaan myöhemmässä vaiheessa.
Tämäkin on tosiasia vaikka hän oli sitä ennen Tarsolainen murhamies.
Se osoittaa myös sen, että Jumala armossaan voi antaa myös murhamiehen synnit anteeksi. Armon mahdollisuus koskee kaikkia, siitä on todisteena myös Paavali juutalaiselta nimeltään Saul Tarsolainen. - Anonyymi00067UUSI
Anonyymi00020 kirjoitti:
"Jokainen, joka vihaa veljeään, on murhaaja; ja te tiedätte, ettei iankaikkinen elämä voi pysyä yhdessäkään murhaajassa."
Tämä ajatus on suoraa jatkoa Jeesuksen Vuorisaarnalle, jossa Jeesus opettaa, että pelkkä vihastuminen tai veljen halventaminen asettaa ihmisen saman tuomion alle kuin varsinainen tappaminen (Matt. 5:21–22).
Samassa kirjeessä Johannes itse muistuttaa aiemmin
"Jos me tunnustamme syntimme, niin Jumala, joka on uskollinen ja vanhurskas, antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä" (1. Joh. 1:9).
Perinteinen näkemys
Kirjoittaja on apostoli Johannes, Jeesuksen opetuslapsi ja Sebedeuksen poika. Kirjeen aloitus tukee tätä, sillä kirjoittaja painottaa olevansa Jeesuksen elämän ja kuoleman silminnäkijä: "Minkä olemme kuulleet, minkä omin silmin nähneet... sitä me julistamme" (1:1–3)
Nykyiset tutkijat ovat lähes yksimielisiä siitä, että kirjeen on kirjoittanut sama henkilö tai yhteisö kuin Johanneksen evankeliumin, sillä tekstien kreikan kieli, sanasto (kuten valo, pimeys, totuus, rakkaus, maailma) ja teologia ovat identtisiä. Tutkijat puhuvat usein "Johanneksellisesta koulukunnasta", joka vaikutti Vähässä-Aasiassa (nyk. Turkki) ja vaali apostoli Johanneksen perintöä.
Kirje on syntynyt kristinuskon ensimmäisen vuosisadan lopulla, arviolta vuosina 90–100 jKr.
- Anonyymi00021
Lakihenkiset eivät kuulemma herjaa Paavalia.
He pitävät lain, heillä on kymmenen käskyä, mutta ei Paavalin herjaamista.
Vain laittomuuden tekijät herjaa Paavalia.- Anonyymi00023
Jeesus oli lakihenkinen loppuun asti.
Matt. 5:18
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.
Jeesus on paras esikuva kaikissa uskon asioissa. Ei mikään Tarsolainen murhamies, joka teki juutalaisten joukkomurhia Rooman hirmuhallinnon palveluksessa.
Ap. t. 22:29
Ne, joiden oli määrä kuulustella Paavalia, jättivät hänet heti rauhaan, ja komentaja pelästyi, kun havaitsi sidottaneensa Rooman kansalaisen.
- Anonyymi00024
Sananl. 28:9
Joka sulkee korvansa Herran lailta, sen rukouskin on Herralle kauhistus. - Anonyymi00025
Se onkin totta, että Paavalin herjaajat ovat lakihenkisiä niin nurinkurista kuin mitä se onkin.
On pitävinään lain, mutta pitää Jumalan sanaa ja sen apostojeja valehtelijoina.
Hulluinta kuuliaisuutta mitä ihminen voi keksiä.- Anonyymi00026
Vain Paavali sanoo valehtelevansa tarvittaessa, eikä pitänyt sitä pahana ollenkaan, saatikka syntinä. Oikeat Kristuksen apostolit, 12 henkilöä, eivät valehtele.
Paavali: Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?
Jesuiitat ottivat tuon periaatteen omaksi tunnuslauseekseen: Tarkoitus pyhittää keinot. - Anonyymi00027
Anonyymi00026 kirjoitti:
Vain Paavali sanoo valehtelevansa tarvittaessa, eikä pitänyt sitä pahana ollenkaan, saatikka syntinä. Oikeat Kristuksen apostolit, 12 henkilöä, eivät valehtele.
Paavali: Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?
Jesuiitat ottivat tuon periaatteen omaksi tunnuslauseekseen: Tarkoitus pyhittää keinot.Jeesus ei tunnusta Paavalia omaksi apostolikseen.
Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.
- Anonyymi00028
Jos lakihenkisyys on sitä, että pilkataan Jumalan apostoleita ja pidetään Raamatun sanaa valheina, niin silloin ne laitkin voidaan tulkita miten tahansa, silloin voidaan nähdä ettei tappaminen ole kielettyä, vaan suotavaa, silloin keksii aina selityksen miten voi varastaa, huorata tai mitä tahansa kuinka paljon vain, niin voi keksiä sille selityksen eikä omasta mielestään ole laittomuuden tekijä.
- Anonyymi00031
Jumala johdatti palvelijaansa Paavalia kaiken aikaa. Ensin hänet Jeesus pelasti ja sitten käytti evankeliumin työssä Jumalan kunniaksi.
- Anonyymi00032
Jumalalle Kiitos!
- Anonyymi00033
Niinpä! Jeesus pitää huolen omistaan!
- Anonyymi00034
Paavalissa asustellut Saatanan enkeli esiintyi Jeesuksena.
Jeesus on taivaassa ja tulee sieltä näkyvällä tavalla takaisin vasta ajastaan.
Jotka myös sanoivat: Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaasen? Tämä Jesus, joka teiltä otettiin ylös taivaasen, on niin tuleva kuin te hänen taivaasen menevän näitte.- Anonyymi00035
Paavali ei elänyt päivääkään Jeesuksen seurassa, eikä nähnyt Jeesuksen taivaaseen nousemista. Keksi omia oppejaan, joilla eksytti paljon ihmisiä.
- Anonyymi00037
Anonyymi00035 kirjoitti:
Paavali ei elänyt päivääkään Jeesuksen seurassa, eikä nähnyt Jeesuksen taivaaseen nousemista. Keksi omia oppejaan, joilla eksytti paljon ihmisiä.
Jonkun vain piti sanoa homoista kova sana.
- Anonyymi00040UUSI
Kiireesti pitäisi aloittaa Paavalista samat höpinät mikä on ja toistella samat jakeet.
Kauheasta kopioinnista huolimatta se kaikki alkaa jo unohtua. Kukaan ei enää muista mikä se Paavali oikeasti on.
Niin epätoivoista on se evankeliointi. - Anonyymi00041UUSI
Harhaopin julistuksessa ei ole yön eikä päivän rauhaa.
Muutoin se ei uppoa. - Anonyymi00043UUSI
Jeesus on taivaassa, ei hiippaile haamuna missään Tarsolaisten murhamiesten porukoissa.
Tulee sieltä takaisin vasta ajastaan.
ja nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän." - Anonyymi00044UUSI
Paavalin henkiopas oli oli King James käännöksen mukaan
"The messenger of Satan".
2. Kor. 12:7
And lest I should be exalted above measure through the abundance of the revelations, there was given to me a thorn in the flesh, the messenger of Satan to buffet me, lest I should be exalted above measure.
8 For this thing I besought the Lord thrice, that it might depart from me. - Anonyymi00045UUSI
Joh. 14:30
En minä enää puhu paljoa teidän kanssanne, sillä maailman ruhtinas tulee, ja minussa hänellä ei ole mitään.
Matt. 24:5
Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.
Matt. 24:11
Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
Matt. 24:24
Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
Mark. 13:6
Monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä se olen', ja he eksyttävät monta.
1. Joh. 2:26
Tämän minä olen kirjoittanut teille niistä, jotka teitä eksyttävät. - Anonyymi00046UUSI
Jeesus lähetti lainopettajia, joita Paavalin kaltaiset tyypit kohtelivat huonosti.
Matt. 23:34
Jeesus: "Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja LAINOPETTAJIA. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen"
Ap. t. 26:10
Paavali: "Niinkuin minä myös tein Jerusalemissa, ja salpasin monta pyhää vankihuoneisiin, kuin minä ylimmäisiltä papeilta olin saanut vallan; ja kuin he tapettiin, mielistyin minä heidän tuomioonsa."- Anonyymi00048UUSI
Murhamiehet eivät tykkää ollenkaan Jumalan säätämistä laista eikä käskyistä, jotka Jeesuksen mukaan ovat voimassa prikulleen samanlaisina tuhatvuotisen valtakunnan loppuun asti. Vasta sitten Henki vuodatetaan kaiken lihan ylle ja leijona ja lammas nukkuvat vierekkäin. Mutta ei se aika ole vielä tullut.
Matt. 5:18
Jeesus: Sillä totisesti sanon minä teille: siihenasti kuin taivas ja maa katoo, ei pidä vähinkään piirto eikä joku rahtu laista katooman, siihenasti kuin kaikki tapahtuvat.
- Anonyymi00047UUSI
Pitää vain jaksaa sitä harhaoppia julistaa vaikka puulta maistuukin.
- Anonyymi00049UUSI
Herra Jeesus on omiensa kanssa joka päivä. 😊
- Anonyymi00050UUSI
Jeesus lupasi maan päällä eläissään tulla kahden tai kolmen oikean apostolin mukaan, jos he sitä häneltä pyytävät.
Nyt Jeesus on taivaassa ja tulee sieltä takaisin maan päälle vasta ajastaan.
Ei hiipaille eikä hengaile haamuna missään erämaissa Tarsolaisten murhamiesten kanssa. Älä usko sellaisia valheita.
Nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te siinä seisotte katselemassa taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teidän luotanne taivaaseen, tulee kerran takaisin, samalla tavoin kuin näitte hänen taivaaseen menevän."
- Anonyymi00051UUSI
Joh.3:13 Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.
- Anonyymi00052UUSI
Lahkosaarnaajat kertovat yleensä käyneensä taivaassa Jeesusta morjestamassa. Eräskin helluntailainen julistaja ensin kehui linnareissujaan ja sitten kertoi käyneensä taivaassa katsomassa kun Jeesus oli rakentanut hänelle rivitaloasunnon ihan naapuriinsa joen rantaan. Porukka huusi aamenta ja halleeluujaa - huutojaan ihan villisti.
- Anonyymi00055UUSI
Jeesukselta näyttää onnistuvan kaikki. Olihan hän puusepän poika.
- Anonyymi00058UUSI
Olisi kannattanut pysyä niissä puusepän hommissa, niin olisi säilyttänyt henkensä vähän pidempään.
- Anonyymi00059UUSI
Jeesus varoitti tästä ajasta kun opetetaan, että lait ja käskyt ovat historiaa ja nyt vaan julistetaan sitä Jumalan valtakuntaa ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin omilla päätöksillään.
- Anonyymi00060UUSI
Ei sinne taivaaseen ole mitään vihreätä linjaa. Jokainen joutuu vastuuseen omista teoistaan. Ne ne synnit mene suoraan Jeesuksen piikkiin, vaikka niin hoetaan.
1. Piet. 1:17
Ja jos kerran te rukoillessanne kutsutte Isäksi häntä, joka puolueettomasti tuomitsee kunkin hänen tekojensa mukaan, niin eläkää jumalanpelossa tämä muukalaisuutenne aika.- Anonyymi00064UUSI
"Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja LAINOPETTAJIA. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen."
Paavalin porukkahan niissä tappohommissa kunnostautui.
Niinkuin minä myös tein Jerusalemissa, ja salpasin monta pyhää vankihuoneisiin, kuin minä ylimmäisiltä papeilta olin saanut vallan; ja kuin he tapettiin, mielistyin minä heidän tuomioonsa.
MIestä ei vaan saatu vastuuseen niistä pahoista teoistaan.
Ne, joiden oli määrä kuulustella Paavalia, jättivät hänet heti rauhaan, ja komentaja pelästyi, kun havaitsi sidottaneensa Rooman kansalaisen - Anonyymi00065UUSI
Anonyymi00064 kirjoitti:
"Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja LAINOPETTAJIA. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen."
Paavalin porukkahan niissä tappohommissa kunnostautui.
Niinkuin minä myös tein Jerusalemissa, ja salpasin monta pyhää vankihuoneisiin, kuin minä ylimmäisiltä papeilta olin saanut vallan; ja kuin he tapettiin, mielistyin minä heidän tuomioonsa.
MIestä ei vaan saatu vastuuseen niistä pahoista teoistaan.
Ne, joiden oli määrä kuulustella Paavalia, jättivät hänet heti rauhaan, ja komentaja pelästyi, kun havaitsi sidottaneensa Rooman kansalaisenMies sai mellastaa ihan vapaasti. Siitä ajatuksesta monet tykkää.
Room. 7:19
En tee sitä hyvää, mitä tahdon, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo.
- Anonyymi00063UUSI
Helvettiin myös joutuu tekojen mukaan.
Jos Paavalia herjailee. - Anonyymi00068UUSI
Mitä he salassa tekevät, se katoilta julistakaa.
Ei niitä Paavalin pahoja tekoja pidä salata.
Totuus tosin karvastelee mielessä, mutta lopulta se vapauttaa ihmisen vääryyden siteistä.- Anonyymi00069UUSI
Ps. 51:8
Katso, totuutta sinä tahdot salatuimpaan saakka, ja sisimmässäni sinä ilmoitat minulle viisauden.
- Anonyymi00070UUSI
Ei kannata katolta huutaa, että homous on hyvä jutty, Paavali valehtelee.
- Anonyymi00071UUSI
Onko se homous jo mennyt alitajuntaan, kun sitä hoet joka viestissäsi?
- Anonyymi00072UUSI
Paavali vastusti miesten kanssa makaavia miehiä, mutta ei puhunut mitään silloin yleisesti käytössä olleesta kulttuurisesta yleisestä hyväksytystä käytännöstä "pedarestiasta", jossa aikuiset naimattomat miehet ottivat pikkupoikia koulutettavakseen.
- Anonyymi00073UUSI
googlaa: pedarestia
- Anonyymi00074UUSI
Paavali vastusti kaikkea homoutta ja Paavalin herjaaminen liityy siihen, että homoja korpeaa Paavalin homojutut.
Jos ei kestä niitä, on hiljaa Paavalista. - Anonyymi00078UUSI
Anonyymi00074 kirjoitti:
Paavali vastusti kaikkea homoutta ja Paavalin herjaaminen liityy siihen, että homoja korpeaa Paavalin homojutut.
Jos ei kestä niitä, on hiljaa Paavalista.Paavali ei vastustanut naisten alistamista, orjuutta, eikä lapsien hyväkskäyttöä, eli pedarestiaan.
- Anonyymi00075UUSI
Paavalin aikaa orjuus oli hyväksyttyä ja naisten alistaminen.
Rakas Paavali määräsi Korinton naisille huntu-ja burkapakon.
Ja vaikenemaan seurakunnassa. Nainen oli orjan asemassa.
1. Kor. 11:6
Sillä ellei vaimo anna itsiänsä peittää, niin kerittäkään myös hänen hiuksensa; vaan että se on ruma, että vaimon pitäis keritty eli ajeltu oleman, niin peittäkään päänsä.
1. Kor. 14:34
naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo.
Kyllä oli lakipykälät voimassa kun kyse oli naisten alistamisesta ja vaientamisesta. - Anonyymi00076UUSI
Jos ei kestä jotain Paavalin juttuja, eikä niistä voi puhua, kannatta olla hiljaa Paavalista.
Keskittyä vaikka ristiinnaulittuun Kristukseen. - Anonyymi00077UUSI
Jos ei oikeasti kestä sitä, että Paavali valehtelee kaikesta, kannattaa unohtaa Paavali.
- Anonyymi00079UUSI
On arvioitu, että Paavalin opeista 80 % on ihan kelvollista opetusta, mutta sinne sekaan on laitettu 20 % valheita, mitä hän ei pitänyt pahana ollenkaan.
- Anonyymi00080UUSI
Anonyymi00079 kirjoitti:
On arvioitu, että Paavalin opeista 80 % on ihan kelvollista opetusta, mutta sinne sekaan on laitettu 20 % valheita, mitä hän ei pitänyt pahana ollenkaan.
Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä.
Folkbibeln
Men om Guds sanning genom min falskhet framstår så mycket klarare till hans ära, varför blir jag då dömd som syndare. - Anonyymi00081UUSI
Anonyymi00080 kirjoitti:
Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä.
Folkbibeln
Men om Guds sanning genom min falskhet framstår så mycket klarare till hans ära, varför blir jag då dömd som syndare.Paavali puolustelee valehtelemistaan !
- Anonyymi00082UUSI
Anonyymi00080 kirjoitti:
Folkbibeln
Men om Guds sanning genom min falskhet framstår så mycket klarare till hans ära, varför blir jag då dömd som syndare.Voi sinua Teuvo ”edesmennyt” poloinen!
Luuletko, ettei Jumala sinun valheellisuuttasi näe???
- Anonyymi00083UUSI
Kyseessä on sitkeä lahko, jota monet nimimerkitkin hiljaa kannattavat.
Eivät kovin monet ole Paavalin homoherjojen faneja.
Ei kovin monikaan. - Anonyymi00084UUSI
Paavalin herjaaminen saa ateistienkin kannatuksen. Mikä olisi heille parempaa kuin että Paavalin jutut ovat homoherjoista lähtien valhetta.
Siitä he hullantuvat, menevät hurmokseen oikein.- Anonyymi00086UUSI
Paavali puhui maksullisista pyhäkkö portoista, koska he ottivat siitä rahaa.
- Anonyymi00085UUSI
Paavali ei elänyt päivääkään Jeesuksen seurassa eikä kuullut Jeesuksen opetuksia.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"
Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va1062195- 103886
- 64801
- 46790
Mitä tapahtuu?
Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???21706Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...
...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha511698Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti
Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk76630- 64595
Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen
Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik23570- 57551