Alkuperäinen Jeesuksen antama kastekäsky on Matteuksen evankeliumissa

Anonyymi-ap

Matt.28:16-20

16 Ja ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän mennä.
17 Ja kun he näkivät hänet, niin he kumartaen rukoilivat häntä, mutta muutamat epäilivät.
18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

Oikeat apostolit, jotka saivat Jeesuksen kastekäskyn Jeesuksen maan päällä ollessa, käskyn ja vallan kastaa kaikki kansat eli kaikki ihmiset nimeen
Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen.

Matteuksen evankeliumi, missä Jeeesuksen kastekäsky on kirjattu on kaikista vanhin ja luotettavin evankeliumikirja, joka perustuu alkuperäisiin kirjakääröihin ja dokumentteihin. Siinä ei ole mitään lisäyksiä, toisin kuin Markuksen evankeliumin koko lopuosa, "lähetyskäsky", mistä on varoituskin laitettu.

Mark.16:9 kohdalle
Jeesus ilmestyy lähimmilleen
9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä. [16:9--20: Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8. Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]

Lisäksi pitää huomata, että jälkikäteen kirjoitettu Apostolien tekojen kirja on puhekielen ilmaisuja, lyhenteitä, huudahduksia, sanoja voi puuttua, sanajärestys voi olla väärä jne.

56

800

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001
      UUSI

Matteuksen evankeliumissa ei ole alun perin ollut kastekäskyä ollenkaan. Raamatussa on kaksi ristiriitaista kastekaavaa, koska kirkko lisäsi myöhemmin kastekäskyn Matteuksen evakeliumiin. Tästä seurasi se, että Raamatussa on kaksi ristiriitaista kastekäskyä:

"Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen" (Matt 28:19)

"Ja hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen." (Ap.t 10:48)

Jae Matt 28:19 on kirkon myöhemmin tekemä lisäys. Sitä ei ole ollut aiemmin Raamatussa, joka tulee esille mm. Eusebiuksen kirjoista.

Apostolit kastoivat aina Ap.t 10:48 mukaan. Uudessa testamentissa on lukuisia esimerkkejä siitä.

Jeesuksen antama kastekäsky ei löydy Matteuksen evankeliumista, koska se on kirkon oma lisäys, vaan Markuksen evankeliumista. Sen mukaan apostolit kastoivat.

Mark 16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
      16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
      17 Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,

Ap.t 2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.

Eusebioksen on kirjoittanut Matteuksen evakeliumin lähestyskäskyn alkuperäisessä muodossa. Siinä ei ole käskyä kastaa Isä, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Luukaan evankeliumissa olevassa lähetyskäskyssä ei ole myöskään sitä.

Eusebius of Caesarea: Demonstratio Evangelica

"Yhdellä sanalla ja äänellä Hän sanoi opetuslapsilleen: »Menkää ja tehkää kaikki kansat minun oppilaikseni, opettaen heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen teille käskenyt», (Matt. 28:19)

ja Hän liitti sanansa voiman tekoihin. Ja pian kreikkalaisten ja barbaarien jokainen kansa alettiin saattaa oppilaiksi, ja lait levisivät kaikkien kansojen keskuuteen…

Ja Hän sanoo heille: »Jumalan valtakunta otetaan teiltä pois ja annetaan kansalle, joka kantaa sen hedelmää». Ja kun Heidät hylättiin, Hän käski omia opetuslapsiaan: »Menkää ja tehkää kaikki kansat oppilaikseni minun nimessäni».

https://www.tertullian.org/fathers/eusebius_de_05_book3.htm

F. C. Conybeare on esittänyt, että Matteuksen 28:19:n kolminaisuuskaava ei ollut Matteuksen tekstille alkuperäinen.

Matt 28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heidät Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen,

Toisin sanoen, lisättiinkö tekstissä "Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimessä" lause myöhemmin (esimerkiksi ensimmäinen Nikeanin neuvosto, jKr 325)?

Matteuksen 28:19:n oikea lukeminen näyttää olevan Luukkaan 24:47:ssä:

Luuk. 24:47 Ja parannus syntien anteeksiantamiseksi julistettaisiin hänen nimessään kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.

https://hermeneutics.stackexchange.com/questions/12794/was-the-text-of-matthew-2819-changed

• Anonyymi00002
        UUSI

Matteuksen evankeliumi on alkuperäinen ja originaali Jumalan sana. Siksi se on laitettu ensimmäiseksi evankeliumikirjaksi Raamattuun. Siinä ei ole mitään lisäyksiä eikä virheitä.

Markuksen evankeliumin loppu, eli koko lähetyskäsky on jälkikäteen tehty lisäys, mistä on varoitus -92 käännöksen kohdassa Mark.16:9
        Ei Jeesus kehota ketään juomaan myrkkyä eikä pistättämään itseään käärmeillä, kun vaan uskotaan ja kastetaan, niin ei mitään haittaa.

Amerikassa Mansonin lahkossa tehtiin tuota tosiuskovaisen testiä myrkynjuontia huonolla menestyksellä.

• UUSI
        Anonyymi00002 kirjoitti:

Matteuksen evankeliumi on alkuperäinen ja originaali Jumalan sana. Siksi se on laitettu ensimmäiseksi evankeliumikirjaksi Raamattuun. Siinä ei ole mitään lisäyksiä eikä virheitä.

Markuksen evankeliumin loppu, eli koko lähetyskäsky on jälkikäteen tehty lisäys, mistä on varoitus -92 käännöksen kohdassa Mark.16:9
        Ei Jeesus kehota ketään juomaan myrkkyä eikä pistättämään itseään käärmeillä, kun vaan uskotaan ja kastetaan, niin ei mitään haittaa.

Amerikassa Mansonin lahkossa tehtiin tuota tosiuskovaisen testiä myrkynjuontia huonolla menestyksellä.

Ei ole.

Yhtään jeesuksen lausumaa ei voida todentaa, koska jeesuksen olemassaolo on vain fiktiota.

Nolo juttu kristinuskonharhaisille, ihan sama kuin lukisitte Nalle Puhia ja pitäisitte häntä vapahtajananne.

• Anonyymi00004
        UUSI
        Anonyymi00002 kirjoitti:

Matteuksen evankeliumissa on paljon ristiriitoja mm. Jeesuksen sukuluettelossa. Matteuksen evankeliumi on muuttunut alkuperäisestä.

Siitä voidaan todistaa, ettei jae Matt 28:19 ole alkuperäinen vaan kirkon tekemä myöhempi lisäys. Sinun pitäisi tajuta tämä asia pelkästää siitä, että apostolit antoivat toisen kastekäskyn ja kastoivat toisella tavalla. Ei kaiki apostolit olisi rikkojeet Jeesuksen kastekäskyä vastaan? Ei tietenkään, koska Jeesus ei ole antanut mitään sellaista kastekäskyä, joka lukee Matt 28:19. Siitä edellä on todisteet.

• Anonyymi00005
        UUSI
        Anonyymi00002 kirjoitti:

Monien teologien mielestä Markuksen evankeliumin loppu on ollut alkuperäisessä tekstissä mukana. Jos jostain tekstitraditiosta puuttuu joku osa, se ei todista vielä mitään, jos muissa tekstitraditioissa on toisella tavalla.

• Anonyymi00008
        UUSI
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Monien teologien mielestä Markuksen evankeliumin loppu on ollut alkuperäisessä tekstissä mukana. Jos jostain tekstitraditiosta puuttuu joku osa, se ei todista vielä mitään, jos muissa tekstitraditioissa on toisella tavalla.

Markuksen loppu on sinne lisätty vasta satojen vuosien perästä kirkolliskokuksessa.
        ---------------
        Jeesus antoi Matteuksen evankeliumin lopun kastekäskyn oikeille apostoleille viimeisinä sanoinaan Galilean vuorella ja sitten nousi taivaaseen.
        Ei hän sen jälkeen enää mitään toisenlaisia lähetyskäskyjä antanut.

Ap. t. 1:11

ja nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän."

• Anonyymi00019
        UUSI
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Markuksen loppu on sinne lisätty vasta satojen vuosien perästä kirkolliskokuksessa.
        ---------------
        Jeesus antoi Matteuksen evankeliumin lopun kastekäskyn oikeille apostoleille viimeisinä sanoinaan Galilean vuorella ja sitten nousi taivaaseen.
        Ei hän sen jälkeen enää mitään toisenlaisia lähetyskäskyjä antanut.

ja nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän."

Ei ole näyttöä siitä, että Markuksen evankeliumin loppu olisi kirkon tekemä lisäys. Se on ollut alun perin Raamatussa. Sen sijaan Matt 28:19 on kirkon tekemä lisäys.

• Anonyymi00046
        UUSI
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Ei ole näyttöä siitä, että Markuksen evankeliumin loppu olisi kirkon tekemä lisäys. Se on ollut alun perin Raamatussa. Sen sijaan Matt 28:19 on kirkon tekemä lisäys.

tuo satu on kuultu monta kertaa

• Anonyymi00167
        UUSI

eikä sitä kukaan tunnu uskovan

• Anonyymi00336
        UUSI

niin, uskotaan mieluummin Raamattua

• Anonyymi00003
      UUSI

-Jenkkilahkoilla on kaikilla omat pyhät kirjat ja raamatut mihinkä ne oppinsa ja kasteensa perustaa.

Jehovalaisuus: Charles Russell & knit, Vartiotornilehdet
      Helluntailaisuus: Charles Fox Parham, Raamattu kansalle ja Parhamin novumit
      Mormonismi: Joseph Smith, Mormonin Kirja, Opin ja liittojen kirjat
      Adventismi: Ellen G. White, Suuri taistelu

Jenkkilahkot kieltävät Kolmiyhteisen Jumalan: Isän ja Pojan ja Pyhä Hengen.
      Eivät tee koskaan kädellään ristinmerkkiä sen takia.
      Jenkkilahkot kieltävät perisynnin ja sen, että kaste tai ehtoollinen liittyisi mitenkään ihmisen syntiongelmaan.

• Anonyymi00520
        UUSI

tuossa olet ihan ytimessä

• Anonyymi00627
        UUSI

• Anonyymi00628
        UUSI

• Anonyymi00629
        UUSI

• Anonyymi00630
        UUSI

• Anonyymi00631
        UUSI

• Anonyymi00632
        UUSI

• Anonyymi00633
        UUSI

• Anonyymi00634
        UUSI

• Anonyymi00635
        UUSI

• Anonyymi00636
        UUSI

• Anonyymi00637
        UUSI

• Anonyymi00638
        UUSI

• Anonyymi00639
        UUSI

• Anonyymi00006
      UUSI

Jeesus käski kastaa kaikki kansat.

Mitä kansalla ja seurakunnalla tarkoitettiin.

Joel 2:16

Kootkaa kansa, pitäkää pyhä seurakuntakokous, kerätkää vanhukset, kootkaa lapset ja rintoja imeväiset; lähteköön ylkä huoneestansa ja morsian kammiostansa.

Kasteen historiasta tiedetään, että koko Isrelin 2,5 milj. kansa. Lapset vanhempien sylissä saivat saman kasteen ylittäessään Punaisen meren pelastukseen.

1. Kor.10
      1 Sillä minä en tahdo, veljet, pitää teitä tietämättöminä siitä, että isämme olivat kaikki pilven alla ja kulkivat kaikki meren läpi
      2 ja saivat kaikki kasteen Moosekseen pilvessä ja meressä
      3 ja söivät kaikki samaa hengellistä ruokaa
      4 ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus.

Jes. 63:11

Silloin hänen kansansa muisti muinaisia päiviä, muisti Moosesta: Missä on hän, joka toi heidät ylös merestä, heidät ynnä hänen laumansa paimenen? Missä on hän, joka pani tämän sydämeen Pyhän Henkensä.

• Anonyymi00007
        UUSI

Jeesus kehottaa uskomaan Moosesta.

Joh. 5:46-47

Sillä jos te Moosesta uskoisitte, niin te uskoisitte minua; sillä minusta hän on kirjoittanut.
        Mutta jos te ette usko hänen kirjoituksiaan, kuinka te uskoisitte minun sanojani?"

• Anonyymi00009
      UUSI

Jeesuksen viimeiset sanat maan päällä on Matteuken evankeliumiin kirjattu kastekäsky GALILEAN VUORELLA.

KASTEKÄKSYN ANNETUAAN HÄN NOUSI TAIVAASEEN.

Ei hän sen jälkeen enää mitään toisenlaisia lähetys/kastekäskyjä antanut, mitä niitäkin yritetään tuoda lisäyksiä.

Matt.28
      16 Ja ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän mennä.
      17 Ja kun he näkivät hänet, niin he kumartaen rukoilivat häntä, mutta muutamat epäilivät.
      18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
      19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
      20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

Nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te siinä seisotte katselemassa taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teidän luotanne taivaaseen, tulee kerran takaisin, samalla tavoin kuin näitte hänen taivaaseen menevän."

• Anonyymi00010
      UUSI

Jenkkilahkot, jotka sotivat kastetta nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen vastaan, eivät hyväksy Kolmiyhteistä Jumalaa, vaan kutsuvat sitä Saatanaksi.

Siihen perustuu heidän taistelu kastetta vastaan nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen vastaan.

• Anonyymi00011
        UUSI

Kolmiyhteisen Jumalan nimeen tehtävää kristillistä yhtä kastetta vastaan taistelussa, mitä Jenkkilahkot tekee, on kyse henkivaltojen taistelusta erottaa Isä, Poika ja Pyhä Henki toisistaan.

Paholainen on latinaksi Diabolos, tulee verbistä diaballo, mikä tarkoittaa:

heittää yhteenkuuluvat asiat erilleen toisistaan.

• Anonyymi00012
        UUSI
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Kolmiyhteisen Jumalan nimeen tehtävää kristillistä yhtä kastetta vastaan taistelussa, mitä Jenkkilahkot tekee, on kyse henkivaltojen taistelusta erottaa Isä, Poika ja Pyhä Henki toisistaan.

Väärin: "Matteuksen evankeliumi, missä Jeeesuksen kastekäsky on kirjattu on kaikista vanhin ja luotettavin evankeliumikirja, joka perustuu alkuperäisiin kirjakääröihin ja dokumentteihin".

Kaikki raamatuntutkijat ovat yhtä mieltä siitä, että VANHIN UT:N KIRJOISTA on Markuksen evankeliumi, missä kaste asiakin on kerrottu selvästi. Siinä käskettiin kastamaan VAIN USKOVIA:
        Mark 16
        "Hän sanoi heille: "Menkää kaikkialle maailmaan ja julistakaa evankeliumi kaikille luoduille.
        Joka sen uskoo ja saa kasteen, on pelastuva. Joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen."

• Anonyymi00013
        UUSI
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Väärin: "Matteuksen evankeliumi, missä Jeeesuksen kastekäsky on kirjattu on kaikista vanhin ja luotettavin evankeliumikirja, joka perustuu alkuperäisiin kirjakääröihin ja dokumentteihin".

Kaikki raamatuntutkijat ovat yhtä mieltä siitä, että VANHIN UT:N KIRJOISTA on Markuksen evankeliumi, missä kaste asiakin on kerrottu selvästi. Siinä käskettiin kastamaan VAIN USKOVIA:
        Mark 16
        "Hän sanoi heille: "Menkää kaikkialle maailmaan ja julistakaa evankeliumi kaikille luoduille.
        Joka sen uskoo ja saa kasteen, on pelastuva. Joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen."

Väärin! Markuksen evankeliumissa EI OLE KÄSKYÄ KASTAA USKOVIA!!!

Siellä on lupaus siitä kuka pelastuu. Eräillä on vaikekusia erottaa lupausta ja käskyä toisistaan! Kastekäsky on Matteuksen evankeliumissa!

• Anonyymi00014
        UUSI
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Väärin! Markuksen evankeliumissa EI OLE KÄSKYÄ KASTAA USKOVIA!!!

Siellä on lupaus siitä kuka pelastuu. Eräillä on vaikekusia erottaa lupausta ja käskyä toisistaan! Kastekäsky on Matteuksen evankeliumissa!

Tuossa olet kyllä tismalleen oikeassa.

• Anonyymi00015
        UUSI
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Jumala ei asettanut luonnollista ja katoavaa vettä rinnalleen pelastajaksi. Pilkkaat elävää Jumalaa asettamalla veden ja vesikasteen pelastajaksi! Kaste vedessä on uskon apu ja sisäisen muutoksen vahvistus, niin kuin Pietari kirjoitti: pyrkikää juuri sentähden kaikella ahkeruudella osoittamaan uskossanne avuja, avuissa ymmärtäväisyyttä,
        Sana kumoaa harhaoppisi:
        Minä, minä olen Herra, eikä ole muuta pelastajaa, kuin minä.
        Ns. kastekäsky ei antanut vedelle Jumalan asemaa! Minä, Herra, se on minun nimeni, minä en anna kunniaani toiselle enkä ylistystäni epäjumalille.

• Anonyymi00016
        UUSI
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Sana ei ilmoita kolmiyhteistä Jumalaa. Kolmiyhteinen jumala on luterilaisen kirkon jumala. Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin Jumala on yksi ja ainoa, Yehovah, Minä olen joka Minä olen, itsestään oleva, riippumaton, Yehovah. Sana ilmoittaa yhden Jumalan , Yehovan yli 6500 kertaa ja Sana yhdistää Yahven suoraan Jeesukseen monia kertoja. Esimerkiksi: Sitten minä sanoin heille: "Jos teille hyväksi näkyy, niin antakaa minulle palkkani; jollei, niin olkaa antamatta". Niin he punnitsivat minun palkakseni kolmekymmentä hopearahaa.
        Ja Herra ( Yehovah) sanoi minulle: "Viskaa se savenvalajalle, tuo kallis hinta, jonka arvoiseksi he ovat minut arvioineet".
        Matteus todistaa: sanoi: "Mitä tahdotte antaa minulle, niin minä saatan hänet (Jeesus) teidän käsiinne?" Ja he maksoivat hänelle kolmekymmentä hopearahaa.
        JUMALAN ILMOITUKSESSA EI OLE KOLMEA JUMALAA, EIKÄ KOLMEA JUMALAN PERSOONAA.
        YEHOVAH JA JEESUS OVAT YKSI JA SAMA JUMALA YKSI PERSOONA, JEESUS ON ISÄN JUMALAN OLEMUKSEN KUVA, HÄNEN KIRKKAUTENSA SÄTEILY!

• Anonyymi00017
        UUSI
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Jumala ei asettanut luonnollista ja katoavaa vettä rinnalleen pelastajaksi. Pilkkaat elävää Jumalaa asettamalla veden ja vesikasteen pelastajaksi! Kaste vedessä on uskon apu ja sisäisen muutoksen vahvistus, niin kuin Pietari kirjoitti: pyrkikää juuri sentähden kaikella ahkeruudella osoittamaan uskossanne avuja, avuissa ymmärtäväisyyttä,
        Sana kumoaa harhaoppisi:
        Minä, minä olen Herra, eikä ole muuta pelastajaa, kuin minä.
        Ns. kastekäsky ei antanut vedelle Jumalan asemaa! Minä, Herra, se on minun nimeni, minä en anna kunniaani toiselle enkä ylistystäni epäjumalille.

Ei niin, Jumala pelastaa veden kautta koska Kristuskseen meidät kastetaan

• Anonyymi00018
        UUSI
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Sana ei ilmoita kolmiyhteistä Jumalaa. Kolmiyhteinen jumala on luterilaisen kirkon jumala. Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin Jumala on yksi ja ainoa, Yehovah, Minä olen joka Minä olen, itsestään oleva, riippumaton, Yehovah. Sana ilmoittaa yhden Jumalan , Yehovan yli 6500 kertaa ja Sana yhdistää Yahven suoraan Jeesukseen monia kertoja. Esimerkiksi: Sitten minä sanoin heille: "Jos teille hyväksi näkyy, niin antakaa minulle palkkani; jollei, niin olkaa antamatta". Niin he punnitsivat minun palkakseni kolmekymmentä hopearahaa.
        Ja Herra ( Yehovah) sanoi minulle: "Viskaa se savenvalajalle, tuo kallis hinta, jonka arvoiseksi he ovat minut arvioineet".
        Matteus todistaa: sanoi: "Mitä tahdotte antaa minulle, niin minä saatan hänet (Jeesus) teidän käsiinne?" Ja he maksoivat hänelle kolmekymmentä hopearahaa.
        JUMALAN ILMOITUKSESSA EI OLE KOLMEA JUMALAA, EIKÄ KOLMEA JUMALAN PERSOONAA.
        YEHOVAH JA JEESUS OVAT YKSI JA SAMA JUMALA YKSI PERSOONA, JEESUS ON ISÄN JUMALAN OLEMUKSEN KUVA, HÄNEN KIRKKAUTENSA SÄTEILY!

Sana ilmoittaa kolmiyhteisen Jumalan ja se on kristillisen uskon perusasioita.

Yksi Jumala on ilmoittanut itsensä kolmessa persoonassa.

• Anonyymi00028
        UUSI
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Tämän päivän kristityt on paljon laajempi ihmisryhmä kuin alkuseurakunnan aikaan, jolloin vain Jeesuksen opetuslapsia kutsuttiin pilkaten kristityiksi . Nykyään suurin osa itseään kristityiksi kutsuvista on maaillman ihmisiä ja Jumalan vihollisia, himojen orjia, avionrikkojia ja ahneita, valhettelijoiita ja Jumalan pilkkaajia, kuten Paaavalii totesi, heissä on jumalisuuden ulkokuori.
        Yleisesti hyväksytty uskonnollinen tapa ei muuta luterilaista kastetta Jumalan Sanan mukaiseksi.
        Yhä edelleen Sana pysyy vahvana: kaikki, minkä teette sanalla tai työllä, kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen Isää Jumalaa hänen kauttansa.

• Anonyymi00030
        UUSI
        Anonyymi00018 kirjoitti:

oikein sanoit

• Anonyymi00032
        UUSI
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Porttokirkko ilmoittaa kolmiyhteisen Jumalan ja se on kristillisen uskonnon perusasioita.

• Anonyymi00042
        UUSI
        Anonyymi00032 kirjoitti:

Porttokirkko ilmoittaa kolmiyhteisen Jumalan ja se on kristillisen uskonnon perusasioita.

Ei vaan Raamattu ilmoittaa kolmiyhteisen Jumalan

• Anonyymi00020
      UUSI

Raamatussa on kaksi ristiriitaista kastekäskyä, joka todistaa, että kirkko on tehnyt Uuteen testamenttiin myönemmin lisäyksen ja se se on Matt 28:19.

Jeesuksen antama kastekäsky ei löydy Matteuksen evankeliumista, koska se on kirkon oma lisäys, vaan Markuksen evankeliumista. Sen mukaan apostolit kastoivat.

Mark 16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
      16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
      17 Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,

Ap.t 2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.

• Anonyymi00023
        UUSI

ei ole mitään ristiriitaa

• Anonyymi00021
      UUSI

Apostolit eivät noudattaneet jaetta Matt 28:19, koska sitä ei ollut apostolien aikana. Kirkko lisäsi sen myöhemmin Raamattuun.

Apostolit kastoivat Jeesuksen lähetyskäskyn mukaan:

Luuk. 24:47 Ja parannus syntien anteeksiantamiseksi julistettaisiin hänen nimessään kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.

• Anonyymi00022
        UUSI

Kyllä noudattivat ja kristityt noudattavat myös

• Anonyymi00033
        UUSI

Opetuslapset menivät ja tekivät aivan kuin Markuksen evankeliumissa on kirjoitettuna: Ja hän (Jeesus) sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen. minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä, nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi.
        Ne, jotka näin olivat hajaantuneet, vaelsivat paikasta toiseen ja julistivat evankeliumin sanaa. Sillä monista, joissa oli saastaisia henkiä, ne lähtivät pois huutaen suurella äänellä; ja moni halvattu ja rampa parani.
        Paavali pani kätensä heidän päälleen, tuli heidän päällensä Pyhä Henki, ja he puhuivat kielillä ja ennustivat.
        Mutta hän pudisti elukan (kyykäärmeen) tuleen, eikä hänelle tullut mitään vahinkoa.
        Ja he odottivat hänen ajettuvan tai äkisti kaatuvan kuolleena maahan. Mutta kun he olivat kauan odottaneet ja näkivät, ettei hänelle mitään pahaa tapahtunut,
        Kirjoitat omaan korvasyyhyysi. MARKUKSEN EVANKELIUMIN KOHTA EI OLE MIKÄÄN JUMALAN ILMOITUKSEN ULKOPUOLINEN LISÄYS.
        Sen sijaan Matteuksen evankeliumin: "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen", on eittämättä
        Sanan väännös tai lisäys. Apostolit eivät kastaneet ketään hokemalla: "Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen", vaan opetuslapset toimivat aivan kuin Sana opettaa: kaikki, minkä teette sanalla tai työllä, kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen Isää Jumalaa hänen kauttansa. Jeesuksen seuraajat olivat tottuneet käyttämään Jeesuksen nimeä jo Herran vaeltaessa maan päällä: Herra, riivaajatkin ovat meille alamaiset sinun nimesi tähden.
        Pietarin mennessä temppeliin hän kohtasi ramman: Niin Pietari sanoi: "Hopeaa ja kultaa ei minulla ole, mutta mitä minulla on, sitä minä sinulle annan: Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimessä, nouse ja käy." Pietari käytti Jeesuksen nimeä: "Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimessä".
        Samoin Pietari käski kastaa Jeesuksen nimeen Korneliuksen perheväen: "hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen."
        Herran Jeesuksen ylösnousemuksen jälkeen Pietari oli kaiken aikaa Jeesuksen kanssa. Näin ollen Pietari tunsi Jeesuksen opetukset. "ilmestyen heille neljänkymmenen päivän aikana ja puhuen Jumalan valtakunnasta". Sanan perusteella voi päätellä ja voi pitää varmana, ettei Jeesus käskenyt kastaa isän ja pojan ja pyhän hengen nimeen.
        SINÄ LUTERILAINEN, ET PYSTY ITSE PERUSTELEMAAN KASTEOPPIASI ET EDES YHDELLÄ RAAMATUN JAKEELLA ETKÄ PYSTY OSOITTAMAAN JEESUKSEN OPETTANEEN KASTAMAAN ISÄN JA POJAN JA PYHÄN HENGEN NIMEEN.
        JEESUKSEN OMIEN SANOJEN MUKAAN PIETARI TIESI, MITÄ JEESUS OLI OPETTANUT:
        Miksi minulta kysyt? Kysy niiltä, jotka ovat kuulleet, mitä minä olen heille puhunut; katso, he tietävät, mitä minä olen sanonut."

• Anonyymi00415
        UUSI
        Anonyymi00033 kirjoitti:

Opetuslapset menivät ja tekivät aivan kuin Markuksen evankeliumissa on kirjoitettuna: Ja hän (Jeesus) sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen. minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä, nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi.
        Ne, jotka näin olivat hajaantuneet, vaelsivat paikasta toiseen ja julistivat evankeliumin sanaa. Sillä monista, joissa oli saastaisia henkiä, ne lähtivät pois huutaen suurella äänellä; ja moni halvattu ja rampa parani.
        Paavali pani kätensä heidän päälleen, tuli heidän päällensä Pyhä Henki, ja he puhuivat kielillä ja ennustivat.
        Mutta hän pudisti elukan (kyykäärmeen) tuleen, eikä hänelle tullut mitään vahinkoa.
        Ja he odottivat hänen ajettuvan tai äkisti kaatuvan kuolleena maahan. Mutta kun he olivat kauan odottaneet ja näkivät, ettei hänelle mitään pahaa tapahtunut,
        Kirjoitat omaan korvasyyhyysi. MARKUKSEN EVANKELIUMIN KOHTA EI OLE MIKÄÄN JUMALAN ILMOITUKSEN ULKOPUOLINEN LISÄYS.
        Sen sijaan Matteuksen evankeliumin: "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen", on eittämättä
        Sanan väännös tai lisäys. Apostolit eivät kastaneet ketään hokemalla: "Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen", vaan opetuslapset toimivat aivan kuin Sana opettaa: kaikki, minkä teette sanalla tai työllä, kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen Isää Jumalaa hänen kauttansa. Jeesuksen seuraajat olivat tottuneet käyttämään Jeesuksen nimeä jo Herran vaeltaessa maan päällä: Herra, riivaajatkin ovat meille alamaiset sinun nimesi tähden.
        Pietarin mennessä temppeliin hän kohtasi ramman: Niin Pietari sanoi: "Hopeaa ja kultaa ei minulla ole, mutta mitä minulla on, sitä minä sinulle annan: Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimessä, nouse ja käy." Pietari käytti Jeesuksen nimeä: "Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimessä".
        Samoin Pietari käski kastaa Jeesuksen nimeen Korneliuksen perheväen: "hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen."
        Herran Jeesuksen ylösnousemuksen jälkeen Pietari oli kaiken aikaa Jeesuksen kanssa. Näin ollen Pietari tunsi Jeesuksen opetukset. "ilmestyen heille neljänkymmenen päivän aikana ja puhuen Jumalan valtakunnasta". Sanan perusteella voi päätellä ja voi pitää varmana, ettei Jeesus käskenyt kastaa isän ja pojan ja pyhän hengen nimeen.
        SINÄ LUTERILAINEN, ET PYSTY ITSE PERUSTELEMAAN KASTEOPPIASI ET EDES YHDELLÄ RAAMATUN JAKEELLA ETKÄ PYSTY OSOITTAMAAN JEESUKSEN OPETTANEEN KASTAMAAN ISÄN JA POJAN JA PYHÄN HENGEN NIMEEN.
        JEESUKSEN OMIEN SANOJEN MUKAAN PIETARI TIESI, MITÄ JEESUS OLI OPETTANUT:
        Miksi minulta kysyt? Kysy niiltä, jotka ovat kuulleet, mitä minä olen heille puhunut; katso, he tietävät, mitä minä olen sanonut."

MAtteuksen evankeliumiin voimme luottaa

• Anonyymi00024
      UUSI

Jumala on kolmiyhteinem vaikka se eräitä ärsyttää

• Anonyymi00025
        UUSI

Kyllä, Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat yksi Jumala

• Anonyymi00026
        UUSI

Luterilaisen kirkon jumala, tämän maailman ruhtinas, pride, jooga-jumala on kolmiyhteinen jumala.

• Anonyymi00027
        UUSI
        Anonyymi00026 kirjoitti:

Luterilaisen kirkon jumala, tämän maailman ruhtinas, pride, jooga-jumala on kolmiyhteinen jumala.

Sama Jumala on kaikilla kristityillä

• Anonyymi00029
        UUSI
        Anonyymi00025 kirjoitti:

Kyllä, näin myös helluntailaisuudessa

• Anonyymi00031
        UUSI
        Anonyymi00025 kirjoitti:

Isän ja pojan ja pyhän hengen-nimeen EI OLE NIMI, vaan kolme arvonimeä, titteliä. Jeesus ei opettanut eikä kehottanut käyttämään arvonimien rimpsua, vaan nimeä: mitä hyvänsä te anotte minun nimessäni, sen minä teen, että Isä kirkastettaisiin Pojassa.
        Jeesuksen nimi on Jeesus: Mitä hyvänsä te anotte minun (Jeesus) nimessäni, sen minä teen.
        Paavali kirjoitti: kaikki, minkä teette sanalla tai työllä, kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen Isää Jumalaa hänen kauttansa.
        Pietari, joka oli kuullut mitä Jeesus oli opettanut ja joka Jeesuksen sanoen mukaan tiesi, mitä Jeesus oli opettanut, sanoi: "Ei kukaan muu voi pelastaa kuin hän (Jeesus). Mitään muuta nimeä (Jeesus), joka meidät pelastaisi, ei ole ihmisille annettu koko taivaankannen alla." (Mistähän kääntäjät ovat reipäisseen kannen?)
        Monet muutkin kuin vain apostolit, olivat kuulleet Jeesuksen nimestä, jopa loitsijat: muutamat kuljeksivat juutalaiset loitsijat rupesivat lausumaan Herran Jeesuksen nimeä niiden ylitse, joissa oli pahoja henkiä, sanoen: "Minä vannotan teitä sen Jeesuksen kautta, jota Paavali julistaa".
        Jeesus sanoi Pergamon seurakunnalle: Minä tiedän, missä sinä asut: siellä, missä saatanan valtaistuin on; ja sinä pidät minun nimestäni (Jeesus) kiinni etkä ole kieltänyt minun uskoani niinäkään päivinä,

• Anonyymi00035
        UUSI
        Anonyymi00029 kirjoitti:

Kyllä, näin myös helluntailaisuudessa

Eittämätön tosiasia: Jeesus opetti kolme ja puoli vuotta opetuslapsia käyttämään vain ja ainoastaan Hänen nimeään, eli Jeesus-nimeä. Olisi ollut hyvin outoa ja järjetöntä, jos Jeesus hetkeä ennen poismenoaan olisi käskenyt kastaa isän ja pojan ja pyhän hengen nimeen.
        Toinen täysin selvä totuus: Jeesus ei koskaan tehnyt opetuslapsia valuttamalla vettä päälakeen, ja vasta jonkin ajan kuluttua palannut takaisin kertomaan näiden päälaen kastelun saaneiden olevan päänkastelun myötä hänen omiaan, opetuslapsia ja taivaan kansalaisia.
        Kolmas ja kammottava totuus: Isän ja pojan ja pyhän Hengen nimeen murhattu ja kidutettu ja hukutettu Jeesuksen omia! Niin kuka on isä ja poika ja pyhä henki jonka nimeen on murhattu miljoonia.

• Anonyymi00038
        UUSI
        Anonyymi00027 kirjoitti:

Sama Jumala on kaikilla kristityillä

Minulla ei ole samaa Jumalaa kuin Putinilla tai paavilla.

• Anonyymi00043
        UUSI
        Anonyymi00031 kirjoitti:

Isän ja pojan ja pyhän hengen-nimeen EI OLE NIMI, vaan kolme arvonimeä, titteliä. Jeesus ei opettanut eikä kehottanut käyttämään arvonimien rimpsua, vaan nimeä: mitä hyvänsä te anotte minun nimessäni, sen minä teen, että Isä kirkastettaisiin Pojassa.
        Jeesuksen nimi on Jeesus: Mitä hyvänsä te anotte minun (Jeesus) nimessäni, sen minä teen.
        Paavali kirjoitti: kaikki, minkä teette sanalla tai työllä, kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen Isää Jumalaa hänen kauttansa.
        Pietari, joka oli kuullut mitä Jeesus oli opettanut ja joka Jeesuksen sanoen mukaan tiesi, mitä Jeesus oli opettanut, sanoi: "Ei kukaan muu voi pelastaa kuin hän (Jeesus). Mitään muuta nimeä (Jeesus), joka meidät pelastaisi, ei ole ihmisille annettu koko taivaankannen alla." (Mistähän kääntäjät ovat reipäisseen kannen?)
        Monet muutkin kuin vain apostolit, olivat kuulleet Jeesuksen nimestä, jopa loitsijat: muutamat kuljeksivat juutalaiset loitsijat rupesivat lausumaan Herran Jeesuksen nimeä niiden ylitse, joissa oli pahoja henkiä, sanoen: "Minä vannotan teitä sen Jeesuksen kautta, jota Paavali julistaa".
        Jeesus sanoi Pergamon seurakunnalle: Minä tiedän, missä sinä asut: siellä, missä saatanan valtaistuin on; ja sinä pidät minun nimestäni (Jeesus) kiinni etkä ole kieltänyt minun uskoani niinäkään päivinä,

Jeesuksen mukaan se on nimi johon kastetaan

Ei auta itku!

• Anonyymi00044
        UUSI
        Anonyymi00035 kirjoitti:

Eittämätön tosiasia: Jeesus opetti kolme ja puoli vuotta opetuslapsia käyttämään vain ja ainoastaan Hänen nimeään, eli Jeesus-nimeä. Olisi ollut hyvin outoa ja järjetöntä, jos Jeesus hetkeä ennen poismenoaan olisi käskenyt kastaa isän ja pojan ja pyhän hengen nimeen.
        Toinen täysin selvä totuus: Jeesus ei koskaan tehnyt opetuslapsia valuttamalla vettä päälakeen, ja vasta jonkin ajan kuluttua palannut takaisin kertomaan näiden päälaen kastelun saaneiden olevan päänkastelun myötä hänen omiaan, opetuslapsia ja taivaan kansalaisia.
        Kolmas ja kammottava totuus: Isän ja pojan ja pyhän Hengen nimeen murhattu ja kidutettu ja hukutettu Jeesuksen omia! Niin kuka on isä ja poika ja pyhä henki jonka nimeen on murhattu miljoonia.

Eittämätön tosiasia on että Jeesus käski kastamaan Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen

• Anonyymi00034
      UUSI

Jeesus joutui vaihtamaan nimensä, koska eksyttäväiset antikristukset ottivat sen nimen käyttöönsä.

Ilm. 3:12

Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni.

Siksi Jeesus kehotti rukoilemaan suoraan Isänsä, Isä meidän joka olet taivaissa ja kastamaan nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen.

• Anonyymi00036
      UUSI

Jatkuva Jeesus-nimen käyttäminen ja hokeminen pitäisikin laittaa hälytyskellot soimaan.

Matt.7
      22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: Herra, Herra! emmekö me sinun nimes kautta ennustaneet, ja sinun nimelläs ajaneet ulos perkeleitä, ja ole sinun nimes kautta monta väkevää työtä tehneet?
      23 Ja silloin minä tunnustan, en minä teitä ikänä tuntenut: menkäät pois minun tyköäni, te väärintekiät.

• Anonyymi00037
        UUSI

Juu, Jeesus-nimen käyttö laittaa pahojen henkien ja maailman ihmisen hälytyskellot soimaan, kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat,

• Anonyymi00040
        UUSI
        Anonyymi00037 kirjoitti:

Juu, Jeesus-nimen käyttö laittaa pahojen henkien ja maailman ihmisen hälytyskellot soimaan, kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat,

Tuo ei pidä paikkaansa:" Markuksen evankeliumissa EI OLE KÄSKYÄ KASTAA USKOVIA!!!"??????

"Joka uskoo ja kastetaan, pelastuu."''
        Jos ei ole selvää käskyä, niin on ainakin ohje sille, ketä kastetaan.
        Vauvoja ei ainakaan käsketä kastamaan.

• Anonyymi00041
        UUSI
        Anonyymi00040 kirjoitti:

Tuo ei pidä paikkaansa:" Markuksen evankeliumissa EI OLE KÄSKYÄ KASTAA USKOVIA!!!"??????

Taas meni väärin: "Jos ei ole selvää käskyä, niin on ainakin ohje sille, ketä kastetaan."

Käskyä ei todellakaan ole, eikä myöskään määrätä ketä kastetaan

On vain lupaus siitä kuka pelastuu

• Anonyymi00052
        UUSI
        Anonyymi00040 kirjoitti:

Olet väärässä, joka uskoo sitten vasta kastetaan. Sitä Markuksen evankeliumissa lukee.

Kaste on laillinen vain silloin, kun kastettava tunnustaa uskonsa Jumalan Poikaan. Kreikan sana EXESTI tarkoittaa laillista. Jos koko sydämestäsi uskot, se on laillista. Näin lukee Ap.t 8:37 alkutekstissä:

https://biblehub.com/text/acts/8-37.htm

Ap.t 8:36 Matkan jatkuessa he tulivat paikkaan, jossa oli vettä. Silloin hoviherra sanoi: "Tässä on vettä. Estääkö mikään kastamasta minua?"
        37 Filippos sanoi hänelle: "Jos koko sydämestäsi uskot, se on mahdollista." Hoviherra vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika."
        38 Hän käski pysäyttää vaunut, ja he molemmat, Filippos ja hoviherra, astuivat veteen, ja Filippos kastoi hänet.

• Anonyymi00166
        UUSI
        Anonyymi00052 kirjoitti:

Olet väärässä, joka uskoo sitten vasta kastetaan. Sitä Markuksen evankeliumissa lukee.

Kaste on laillinen vain silloin, kun kastettava tunnustaa uskonsa Jumalan Poikaan. Kreikan sana EXESTI tarkoittaa laillista. Jos koko sydämestäsi uskot, se on laillista. Näin lukee Ap.t 8:37 alkutekstissä:

https://biblehub.com/text/acts/8-37.htm

Ap.t 8:36 Matkan jatkuessa he tulivat paikkaan, jossa oli vettä. Silloin hoviherra sanoi: "Tässä on vettä. Estääkö mikään kastamasta minua?"
        37 Filippos sanoi hänelle: "Jos koko sydämestäsi uskot, se on mahdollista." Hoviherra vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika."
        38 Hän käski pysäyttää vaunut, ja he molemmat, Filippos ja hoviherra, astuivat veteen, ja Filippos kastoi hänet.

"Olet väärässä, joka uskoo sitten vasta kastetaan. Sitä Markuksen evankeliumissa lukee."

EI LUE! Siinä lukee: joka uskoo ja kastetaan pelastuu

Kohta kertoo kuka pelastuu

• Anonyymi00640
        UUSI
        Anonyymi00166 kirjoitti:

"Olet väärässä, joka uskoo sitten vasta kastetaan. Sitä Markuksen evankeliumissa lukee."

EI LUE! Siinä lukee: joka uskoo ja kastetaan pelastuu

Kohta kertoo kuka pelastuu

Tuo on totta! Eräät eivät osaa erottaa käskyä ja lupausta

• Anonyymi00039
      UUSI

Jumalalle ei ole kolmea muotoa, tai kolmea persoonaa, vaan Jumala on yksi ja ainoa. Jeesuksella on Jumalan muoto, ja Hän otti orjan muodon. Jeesus on myös alku ja Sana sekä ylimmäinen pappi. Jeesus on Isän kuva ja Herra Sebaot, sotajoukkojen Jumala, Yehovah. Jeesus Karitsa valtaistuimen keskellä, Valo ja Elämän leipä ja tuomari. Sana puhuu Jeesuksesta: kuningasten Kuningas, herrain Herra ja välimies. Jeesus on iankaikkinen Elämä ja Pyhä Henki. Niin missä näet kolmiyhteisen jumalasi tai kolmen muotoisen Jeesuksen?.
      Niin, mitä Raamattu todistaa sinun jumalastasi, ja kolmimuotoisesta ja kolmiyhteisestä Jumalasta: EI MITÄÄN.
      Sen sijaan Raamatusta löytyy yli kuusi ja puoli tuhatta kertaa Yehovah, yksi ja ainoa Jumala.

• Anonyymi00045
        UUSI

Jumalalla on kolme persoonaa. Miksi uudestikastajille tuo on niin kauhistus?

• Anonyymi00279
      UUSI

Miljoonia ja taas miljoonia on tapettu tämän "käskyn" seurauksena.

• Anonyymi00335
        UUSI

Se ei ole käskyn antajan vika

Ketjusta on poistettu 585 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Turussa Varissuolla bussikuski ajoi lapsen yli lapsi kuoli

Poliisi " Epäilee " kuskia törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja törkeästä kuolemantuottamuksesta.
      Maailman menoa
      448
      2866
    2. IS: Väitöstutkimus - Pyöräilybuumi oli pelkkä kupla!

Pyöräilybuumista paljastui karu totuus Väitöstutkimuksen mukaan suuri suomalainen pyöräilyrenessanssi olikin vain pelkk
      Maailman menoa
      103
      2108
    3. 167
      1682
    4. Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita

HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.
      Maailman menoa
      92
      1574
    5. Martina Aitolehden Victoria-tytär, 16, tietää riskit - Teki silti yllättävän päätöksen

Victoria Eerikäinen on Martina Aitolehden ja Esko Eerikäisen tytär. Hän on yksi Nepot-sarjan tähdistä. Sarjan kuvausten
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1556
    6. Apostolit kastoivat eri tavalla kuin kirkko

Raamatussa on kaksi ristiriitaista kastekaavaa. Toinen ei voi olla oikea. Kumpi on alkuperäinen? "Menkää siis ja tehkää
      Kaste
      459
      1258
    7. Olen varattu

Kihloissa ja menemme naimisiin. Anteeksi💔
      Ikävä
      147
      1124
    8. Vastuunkantoa

Nyt kun Ähtäri on historiansa pahimmassa kriisissä, päättäjä luikkii perunakellariin: "Eronpyyntö kaupunginvaltuuston pu
      Ähtäri
      52
      1100
    9. Ruohonpolttoa Suomussalmella

Poikaporukka oli kuullut että ruohonpoltto on muotia, joten Kirkkopuistossa oli tekoruohoa poltettu. Ketkä liene asialla
      Suomussalmi
      44
      972
    10. Vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden kasteesta.

Nykyaikana on niin paljon tietoa saatavilla että vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden myös kristillisestä kasteesta. R
      Kaste
      450
      942
    Aihe