Matt.28:16-20
16 Ja ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän mennä.
17 Ja kun he näkivät hänet, niin he kumartaen rukoilivat häntä, mutta muutamat epäilivät.
18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
Oikeat apostolit, jotka saivat Jeesuksen kastekäskyn Jeesuksen maan päällä ollessa, käskyn ja vallan kastaa kaikki kansat eli kaikki ihmiset nimeen
Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen.
Matteuksen evankeliumi, missä Jeeesuksen kastekäsky on kirjattu on kaikista vanhin ja luotettavin evankeliumikirja, joka perustuu alkuperäisiin kirjakääröihin ja dokumentteihin. Siinä ei ole mitään lisäyksiä, toisin kuin Markuksen evankeliumin koko lopuosa, "lähetyskäsky", mistä on varoituskin laitettu.
Mark.16:9 kohdalle
Jeesus ilmestyy lähimmilleen
9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä. [16:9--20: Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8. Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]
Lisäksi pitää huomata, että jälkikäteen kirjoitettu Apostolien tekojen kirja on puhekielen ilmaisuja, lyhenteitä, huudahduksia, sanoja voi puuttua, sanajärestys voi olla väärä jne.
Alkuperäinen Jeesuksen antama kastekäsky on Matteuksen evankeliumissa
162
1520
Vastaukset 162
- Anonyymi00001
Matteuksen evankeliumissa ei ole alun perin ollut kastekäskyä ollenkaan. Raamatussa on kaksi ristiriitaista kastekaavaa, koska kirkko lisäsi myöhemmin kastekäskyn Matteuksen evakeliumiin. Tästä seurasi se, että Raamatussa on kaksi ristiriitaista kastekäskyä:
"Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen" (Matt 28:19)
"Ja hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen." (Ap.t 10:48)
Jae Matt 28:19 on kirkon myöhemmin tekemä lisäys. Sitä ei ole ollut aiemmin Raamatussa, joka tulee esille mm. Eusebiuksen kirjoista.
Apostolit kastoivat aina Ap.t 10:48 mukaan. Uudessa testamentissa on lukuisia esimerkkejä siitä.
Jeesuksen antama kastekäsky ei löydy Matteuksen evankeliumista, koska se on kirkon oma lisäys, vaan Markuksen evankeliumista. Sen mukaan apostolit kastoivat.
Mark 16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
17 Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,
Ap.t 2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
Eusebioksen on kirjoittanut Matteuksen evakeliumin lähestyskäskyn alkuperäisessä muodossa. Siinä ei ole käskyä kastaa Isä, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Luukaan evankeliumissa olevassa lähetyskäskyssä ei ole myöskään sitä.
Eusebius of Caesarea: Demonstratio Evangelica
"Yhdellä sanalla ja äänellä Hän sanoi opetuslapsilleen: »Menkää ja tehkää kaikki kansat minun oppilaikseni, opettaen heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen teille käskenyt», (Matt. 28:19)
ja Hän liitti sanansa voiman tekoihin. Ja pian kreikkalaisten ja barbaarien jokainen kansa alettiin saattaa oppilaiksi, ja lait levisivät kaikkien kansojen keskuuteen…
Ja Hän sanoo heille: »Jumalan valtakunta otetaan teiltä pois ja annetaan kansalle, joka kantaa sen hedelmää». Ja kun Heidät hylättiin, Hän käski omia opetuslapsiaan: »Menkää ja tehkää kaikki kansat oppilaikseni minun nimessäni».
https://www.tertullian.org/fathers/eusebius_de_05_book3.htm
F. C. Conybeare on esittänyt, että Matteuksen 28:19:n kolminaisuuskaava ei ollut Matteuksen tekstille alkuperäinen.
Matt 28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heidät Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen,
Toisin sanoen, lisättiinkö tekstissä "Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimessä" lause myöhemmin (esimerkiksi ensimmäinen Nikeanin neuvosto, jKr 325)?
Matteuksen 28:19:n oikea lukeminen näyttää olevan Luukkaan 24:47:ssä:
Luuk. 24:47 Ja parannus syntien anteeksiantamiseksi julistettaisiin hänen nimessään kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.
https://hermeneutics.stackexchange.com/questions/12794/was-the-text-of-matthew-2819-changed- Anonyymi00002
Matteuksen evankeliumi on alkuperäinen ja originaali Jumalan sana. Siksi se on laitettu ensimmäiseksi evankeliumikirjaksi Raamattuun. Siinä ei ole mitään lisäyksiä eikä virheitä.
Markuksen evankeliumin loppu, eli koko lähetyskäsky on jälkikäteen tehty lisäys, mistä on varoitus -92 käännöksen kohdassa Mark.16:9
Ei Jeesus kehota ketään juomaan myrkkyä eikä pistättämään itseään käärmeillä, kun vaan uskotaan ja kastetaan, niin ei mitään haittaa.
Amerikassa Mansonin lahkossa tehtiin tuota tosiuskovaisen testiä myrkynjuontia huonolla menestyksellä. Anonyymi00002 kirjoitti:
Matteuksen evankeliumi on alkuperäinen ja originaali Jumalan sana. Siksi se on laitettu ensimmäiseksi evankeliumikirjaksi Raamattuun. Siinä ei ole mitään lisäyksiä eikä virheitä.
Markuksen evankeliumin loppu, eli koko lähetyskäsky on jälkikäteen tehty lisäys, mistä on varoitus -92 käännöksen kohdassa Mark.16:9
Ei Jeesus kehota ketään juomaan myrkkyä eikä pistättämään itseään käärmeillä, kun vaan uskotaan ja kastetaan, niin ei mitään haittaa.
Amerikassa Mansonin lahkossa tehtiin tuota tosiuskovaisen testiä myrkynjuontia huonolla menestyksellä.Ei ole.
Yhtään jeesuksen lausumaa ei voida todentaa, koska jeesuksen olemassaolo on vain fiktiota.
Nolo juttu kristinuskonharhaisille, ihan sama kuin lukisitte Nalle Puhia ja pitäisitte häntä vapahtajananne.- Anonyymi00004
Anonyymi00002 kirjoitti:
Amerikassa Mansonin lahkossa tehtiin tuota tosiuskovaisen testiä myrkynjuontia huonolla menestyksellä.Matteuksen evankeliumissa on paljon ristiriitoja mm. Jeesuksen sukuluettelossa. Matteuksen evankeliumi on muuttunut alkuperäisestä.
Siitä voidaan todistaa, ettei jae Matt 28:19 ole alkuperäinen vaan kirkon tekemä myöhempi lisäys. Sinun pitäisi tajuta tämä asia pelkästää siitä, että apostolit antoivat toisen kastekäskyn ja kastoivat toisella tavalla. Ei kaiki apostolit olisi rikkojeet Jeesuksen kastekäskyä vastaan? Ei tietenkään, koska Jeesus ei ole antanut mitään sellaista kastekäskyä, joka lukee Matt 28:19. Siitä edellä on todisteet. - Anonyymi00005
Anonyymi00002 kirjoitti:
Amerikassa Mansonin lahkossa tehtiin tuota tosiuskovaisen testiä myrkynjuontia huonolla menestyksellä.Monien teologien mielestä Markuksen evankeliumin loppu on ollut alkuperäisessä tekstissä mukana. Jos jostain tekstitraditiosta puuttuu joku osa, se ei todista vielä mitään, jos muissa tekstitraditioissa on toisella tavalla.
- Anonyymi00008
Anonyymi00005 kirjoitti:
Monien teologien mielestä Markuksen evankeliumin loppu on ollut alkuperäisessä tekstissä mukana. Jos jostain tekstitraditiosta puuttuu joku osa, se ei todista vielä mitään, jos muissa tekstitraditioissa on toisella tavalla.
Markuksen loppu on sinne lisätty vasta satojen vuosien perästä kirkolliskokuksessa.
---------------
Jeesus antoi Matteuksen evankeliumin lopun kastekäskyn oikeille apostoleille viimeisinä sanoinaan Galilean vuorella ja sitten nousi taivaaseen.
Ei hän sen jälkeen enää mitään toisenlaisia lähetyskäskyjä antanut.
Ap. t. 1:11
ja nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän." - Anonyymi00019
Anonyymi00008 kirjoitti:
Markuksen loppu on sinne lisätty vasta satojen vuosien perästä kirkolliskokuksessa.
---------------
Jeesus antoi Matteuksen evankeliumin lopun kastekäskyn oikeille apostoleille viimeisinä sanoinaan Galilean vuorella ja sitten nousi taivaaseen.
Ei hän sen jälkeen enää mitään toisenlaisia lähetyskäskyjä antanut.
ja nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän."Ei ole näyttöä siitä, että Markuksen evankeliumin loppu olisi kirkon tekemä lisäys. Se on ollut alun perin Raamatussa. Sen sijaan Matt 28:19 on kirkon tekemä lisäys.
- Anonyymi00046
Anonyymi00019 kirjoitti:
Ei ole näyttöä siitä, että Markuksen evankeliumin loppu olisi kirkon tekemä lisäys. Se on ollut alun perin Raamatussa. Sen sijaan Matt 28:19 on kirkon tekemä lisäys.
tuo satu on kuultu monta kertaa
- Anonyymi00167
eikä sitä kukaan tunnu uskovan
- Anonyymi00336
niin, uskotaan mieluummin Raamattua
- Anonyymi00003
-Jenkkilahkoilla on kaikilla omat pyhät kirjat ja raamatut mihinkä ne oppinsa ja kasteensa perustaa.
Jehovalaisuus: Charles Russell & knit, Vartiotornilehdet
Helluntailaisuus: Charles Fox Parham, Raamattu kansalle ja Parhamin novumit
Mormonismi: Joseph Smith, Mormonin Kirja, Opin ja liittojen kirjat
Adventismi: Ellen G. White, Suuri taistelu
Jenkkilahkot kieltävät Kolmiyhteisen Jumalan: Isän ja Pojan ja Pyhä Hengen.
Eivät tee koskaan kädellään ristinmerkkiä sen takia.
Jenkkilahkot kieltävät perisynnin ja sen, että kaste tai ehtoollinen liittyisi mitenkään ihmisen syntiongelmaan.- Anonyymi00520
tuossa olet ihan ytimessä
- Anonyymi00695
Niin mitä, oletko sinä luterilainnen itse kirjoittanut: Parhamin novumit?
- Anonyymi00006
Jeesus käski kastaa kaikki kansat.
Mitä kansalla ja seurakunnalla tarkoitettiin.
Joel 2:16
Kootkaa kansa, pitäkää pyhä seurakuntakokous, kerätkää vanhukset, kootkaa lapset ja rintoja imeväiset; lähteköön ylkä huoneestansa ja morsian kammiostansa.
Kasteen historiasta tiedetään, että koko Isrelin 2,5 milj. kansa. Lapset vanhempien sylissä saivat saman kasteen ylittäessään Punaisen meren pelastukseen.
1. Kor.10
1 Sillä minä en tahdo, veljet, pitää teitä tietämättöminä siitä, että isämme olivat kaikki pilven alla ja kulkivat kaikki meren läpi
2 ja saivat kaikki kasteen Moosekseen pilvessä ja meressä
3 ja söivät kaikki samaa hengellistä ruokaa
4 ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus.
Jes. 63:11
Silloin hänen kansansa muisti muinaisia päiviä, muisti Moosesta: Missä on hän, joka toi heidät ylös merestä, heidät ynnä hänen laumansa paimenen? Missä on hän, joka pani tämän sydämeen Pyhän Henkensä.- Anonyymi00007
Jeesus kehottaa uskomaan Moosesta.
Joh. 5:46-47
Sillä jos te Moosesta uskoisitte, niin te uskoisitte minua; sillä minusta hän on kirjoittanut.
Mutta jos te ette usko hänen kirjoituksiaan, kuinka te uskoisitte minun sanojani?"
- Anonyymi00009
Jeesuksen viimeiset sanat maan päällä on Matteuken evankeliumiin kirjattu kastekäsky GALILEAN VUORELLA.
KASTEKÄKSYN ANNETUAAN HÄN NOUSI TAIVAASEEN.
Ei hän sen jälkeen enää mitään toisenlaisia lähetys/kastekäskyjä antanut, mitä niitäkin yritetään tuoda lisäyksiä.
Matt.28
16 Ja ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän mennä.
17 Ja kun he näkivät hänet, niin he kumartaen rukoilivat häntä, mutta muutamat epäilivät.
18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
Nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te siinä seisotte katselemassa taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teidän luotanne taivaaseen, tulee kerran takaisin, samalla tavoin kuin näitte hänen taivaaseen menevän." - Anonyymi00010
Jenkkilahkot, jotka sotivat kastetta nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen vastaan, eivät hyväksy Kolmiyhteistä Jumalaa, vaan kutsuvat sitä Saatanaksi.
Siihen perustuu heidän taistelu kastetta vastaan nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen vastaan.- Anonyymi00011
Kolmiyhteisen Jumalan nimeen tehtävää kristillistä yhtä kastetta vastaan taistelussa, mitä Jenkkilahkot tekee, on kyse henkivaltojen taistelusta erottaa Isä, Poika ja Pyhä Henki toisistaan.
Paholainen on latinaksi Diabolos, tulee verbistä diaballo, mikä tarkoittaa:
heittää yhteenkuuluvat asiat erilleen toisistaan. - Anonyymi00012
Anonyymi00011 kirjoitti:
Kolmiyhteisen Jumalan nimeen tehtävää kristillistä yhtä kastetta vastaan taistelussa, mitä Jenkkilahkot tekee, on kyse henkivaltojen taistelusta erottaa Isä, Poika ja Pyhä Henki toisistaan.
heittää yhteenkuuluvat asiat erilleen toisistaan.Väärin: "Matteuksen evankeliumi, missä Jeeesuksen kastekäsky on kirjattu on kaikista vanhin ja luotettavin evankeliumikirja, joka perustuu alkuperäisiin kirjakääröihin ja dokumentteihin".
Kaikki raamatuntutkijat ovat yhtä mieltä siitä, että VANHIN UT:N KIRJOISTA on Markuksen evankeliumi, missä kaste asiakin on kerrottu selvästi. Siinä käskettiin kastamaan VAIN USKOVIA:
Mark 16
"Hän sanoi heille: "Menkää kaikkialle maailmaan ja julistakaa evankeliumi kaikille luoduille.
Joka sen uskoo ja saa kasteen, on pelastuva. Joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen." - Anonyymi00013
Anonyymi00012 kirjoitti:
Väärin: "Matteuksen evankeliumi, missä Jeeesuksen kastekäsky on kirjattu on kaikista vanhin ja luotettavin evankeliumikirja, joka perustuu alkuperäisiin kirjakääröihin ja dokumentteihin".
Kaikki raamatuntutkijat ovat yhtä mieltä siitä, että VANHIN UT:N KIRJOISTA on Markuksen evankeliumi, missä kaste asiakin on kerrottu selvästi. Siinä käskettiin kastamaan VAIN USKOVIA:
Mark 16
"Hän sanoi heille: "Menkää kaikkialle maailmaan ja julistakaa evankeliumi kaikille luoduille.
Joka sen uskoo ja saa kasteen, on pelastuva. Joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen."Väärin! Markuksen evankeliumissa EI OLE KÄSKYÄ KASTAA USKOVIA!!!
Siellä on lupaus siitä kuka pelastuu. Eräillä on vaikekusia erottaa lupausta ja käskyä toisistaan! Kastekäsky on Matteuksen evankeliumissa! - Anonyymi00014
Anonyymi00013 kirjoitti:
Väärin! Markuksen evankeliumissa EI OLE KÄSKYÄ KASTAA USKOVIA!!!
Siellä on lupaus siitä kuka pelastuu. Eräillä on vaikekusia erottaa lupausta ja käskyä toisistaan! Kastekäsky on Matteuksen evankeliumissa!Tuossa olet kyllä tismalleen oikeassa.
- Anonyymi00015
Anonyymi00011 kirjoitti:
heittää yhteenkuuluvat asiat erilleen toisistaan.Jumala ei asettanut luonnollista ja katoavaa vettä rinnalleen pelastajaksi. Pilkkaat elävää Jumalaa asettamalla veden ja vesikasteen pelastajaksi! Kaste vedessä on uskon apu ja sisäisen muutoksen vahvistus, niin kuin Pietari kirjoitti: pyrkikää juuri sentähden kaikella ahkeruudella osoittamaan uskossanne avuja, avuissa ymmärtäväisyyttä,
Sana kumoaa harhaoppisi:
Minä, minä olen Herra, eikä ole muuta pelastajaa, kuin minä.
Ns. kastekäsky ei antanut vedelle Jumalan asemaa! Minä, Herra, se on minun nimeni, minä en anna kunniaani toiselle enkä ylistystäni epäjumalille. - Anonyymi00016
Anonyymi00011 kirjoitti:
heittää yhteenkuuluvat asiat erilleen toisistaan.Sana ei ilmoita kolmiyhteistä Jumalaa. Kolmiyhteinen jumala on luterilaisen kirkon jumala. Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin Jumala on yksi ja ainoa, Yehovah, Minä olen joka Minä olen, itsestään oleva, riippumaton, Yehovah. Sana ilmoittaa yhden Jumalan , Yehovan yli 6500 kertaa ja Sana yhdistää Yahven suoraan Jeesukseen monia kertoja. Esimerkiksi: Sitten minä sanoin heille: "Jos teille hyväksi näkyy, niin antakaa minulle palkkani; jollei, niin olkaa antamatta". Niin he punnitsivat minun palkakseni kolmekymmentä hopearahaa.
Ja Herra ( Yehovah) sanoi minulle: "Viskaa se savenvalajalle, tuo kallis hinta, jonka arvoiseksi he ovat minut arvioineet".
Matteus todistaa: sanoi: "Mitä tahdotte antaa minulle, niin minä saatan hänet (Jeesus) teidän käsiinne?" Ja he maksoivat hänelle kolmekymmentä hopearahaa.
JUMALAN ILMOITUKSESSA EI OLE KOLMEA JUMALAA, EIKÄ KOLMEA JUMALAN PERSOONAA.
YEHOVAH JA JEESUS OVAT YKSI JA SAMA JUMALA YKSI PERSOONA, JEESUS ON ISÄN JUMALAN OLEMUKSEN KUVA, HÄNEN KIRKKAUTENSA SÄTEILY! - Anonyymi00017
Anonyymi00015 kirjoitti:
Jumala ei asettanut luonnollista ja katoavaa vettä rinnalleen pelastajaksi. Pilkkaat elävää Jumalaa asettamalla veden ja vesikasteen pelastajaksi! Kaste vedessä on uskon apu ja sisäisen muutoksen vahvistus, niin kuin Pietari kirjoitti: pyrkikää juuri sentähden kaikella ahkeruudella osoittamaan uskossanne avuja, avuissa ymmärtäväisyyttä,
Sana kumoaa harhaoppisi:
Minä, minä olen Herra, eikä ole muuta pelastajaa, kuin minä.
Ns. kastekäsky ei antanut vedelle Jumalan asemaa! Minä, Herra, se on minun nimeni, minä en anna kunniaani toiselle enkä ylistystäni epäjumalille.Ei niin, Jumala pelastaa veden kautta koska Kristuskseen meidät kastetaan
- Anonyymi00018
Anonyymi00016 kirjoitti:
Sana ei ilmoita kolmiyhteistä Jumalaa. Kolmiyhteinen jumala on luterilaisen kirkon jumala. Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin Jumala on yksi ja ainoa, Yehovah, Minä olen joka Minä olen, itsestään oleva, riippumaton, Yehovah. Sana ilmoittaa yhden Jumalan , Yehovan yli 6500 kertaa ja Sana yhdistää Yahven suoraan Jeesukseen monia kertoja. Esimerkiksi: Sitten minä sanoin heille: "Jos teille hyväksi näkyy, niin antakaa minulle palkkani; jollei, niin olkaa antamatta". Niin he punnitsivat minun palkakseni kolmekymmentä hopearahaa.
Ja Herra ( Yehovah) sanoi minulle: "Viskaa se savenvalajalle, tuo kallis hinta, jonka arvoiseksi he ovat minut arvioineet".
Matteus todistaa: sanoi: "Mitä tahdotte antaa minulle, niin minä saatan hänet (Jeesus) teidän käsiinne?" Ja he maksoivat hänelle kolmekymmentä hopearahaa.
JUMALAN ILMOITUKSESSA EI OLE KOLMEA JUMALAA, EIKÄ KOLMEA JUMALAN PERSOONAA.
YEHOVAH JA JEESUS OVAT YKSI JA SAMA JUMALA YKSI PERSOONA, JEESUS ON ISÄN JUMALAN OLEMUKSEN KUVA, HÄNEN KIRKKAUTENSA SÄTEILY!Sana ilmoittaa kolmiyhteisen Jumalan ja se on kristillisen uskon perusasioita.
Yksi Jumala on ilmoittanut itsensä kolmessa persoonassa. - Anonyymi00028
Anonyymi00018 kirjoitti:
Sana ilmoittaa kolmiyhteisen Jumalan ja se on kristillisen uskon perusasioita.
Yksi Jumala on ilmoittanut itsensä kolmessa persoonassa.Tämän päivän kristityt on paljon laajempi ihmisryhmä kuin alkuseurakunnan aikaan, jolloin vain Jeesuksen opetuslapsia kutsuttiin pilkaten kristityiksi . Nykyään suurin osa itseään kristityiksi kutsuvista on maaillman ihmisiä ja Jumalan vihollisia, himojen orjia, avionrikkojia ja ahneita, valhettelijoiita ja Jumalan pilkkaajia, kuten Paaavalii totesi, heissä on jumalisuuden ulkokuori.
Yleisesti hyväksytty uskonnollinen tapa ei muuta luterilaista kastetta Jumalan Sanan mukaiseksi.
Yhä edelleen Sana pysyy vahvana: kaikki, minkä teette sanalla tai työllä, kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen Isää Jumalaa hänen kauttansa. - Anonyymi00030
Anonyymi00018 kirjoitti:
Yksi Jumala on ilmoittanut itsensä kolmessa persoonassa.oikein sanoit
- Anonyymi00032
Anonyymi00018 kirjoitti:
Yksi Jumala on ilmoittanut itsensä kolmessa persoonassa.Porttokirkko ilmoittaa kolmiyhteisen Jumalan ja se on kristillisen uskonnon perusasioita.
- Anonyymi00042
Anonyymi00032 kirjoitti:
Porttokirkko ilmoittaa kolmiyhteisen Jumalan ja se on kristillisen uskonnon perusasioita.
Ei vaan Raamattu ilmoittaa kolmiyhteisen Jumalan
- Anonyymi00696
Anonyymi00011 kirjoitti:
heittää yhteenkuuluvat asiat erilleen toisistaan.200-luvulla oli kehitelty kolminaisuusoppia, mutta Konstantinus Suuri päätti pakottaa sen käyttöön 300-luvulla.
Konstantinus Suuri määräsi kolminaisuusoppia varten koolle kirkolliskokouksen Nikeaan 325, jossa päätettiin ottaa se käyttöön ja perinteinen yksi-jumalainen oppi määrättiin harhaopiksi ja samalla Keisari määräsi perinteisen opin kannattajat maanpakoon. - Anonyymi00697
Anonyymi00017 kirjoitti:
Ei niin, Jumala pelastaa veden kautta koska Kristuskseen meidät kastetaan
Kenet ja koska ja missä Sanan paikassa apostolit kastavat Kristukseen?
- Anonyymi00698
Anonyymi00042 kirjoitti:
Paavali kirjoitti uskonsa tavoitteesta: tunteakseni hänet (Jeesuksen) ja hänen (Jeesuksen) ylösnousemisensa voiman ja hänen (Jeesuksen) kärsimyksiensä osallisuuden, tullessani hänen (Jeesuksen) kaltaisekseen samankaltaisen kuoleman kautta,
Paavali ei tavoitellut kolmiyhteisen jumalan tuntemista, vaan Herran Jeesuksen tuntemista.
Sana kehottaa:
tuntekaamme, pyrkikäämme tuntemaan Herra: hänen nousunsa on varma kuin aamurusko, hän tulee meille kuin sade, kuin kevätsade, joka kostuttaa maan.
Tuntekaamme Yehovah, yksi ainoa Jumala!!!!
Sana ei puhu sanaakaan kolmiyhteisen jumalan tuntemisesta: vaan joka kerskaa, kerskatkoon siitä, että hän on ymmärtäväinen ja tuntee minut: että minä, Herra, teen laupeuden, oikeuden ja vanhurskauden maan päällä. Sillä senkaltaisiin minä mielistyn, sanoo Herra.
but let him that glorieth glory in this, that he understandeth and knoweth me, that I [am] Jehovah, who exercise loving-kindness, judgment, and righteousness in the earth; for in these things I delight, saith Jehovah. - Anonyymi00711
Anonyymi00042 kirjoitti:
Oppi yhdestä Jumalasta on paljon vanhempi kuin katolisen kirkon kolminaisuus ja kolmen persoonan jumala. Kolmiyhteistä jumalaa alettiin palvoa ja opettaa vasta Jerusalemin vanhinten kuoltua: Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,
On täysin ymmärrettävää, että ruumiilla on yksi pää, yksi ruumis ja yksi pää. Sitä vastoin kolme päätä ja kolme persoonaa yhdessä ruumiissa on pahaa ja kammottavaa ja sairasta. Kristus on seurakunnan pää. Kristus on yksi, ei kolme persoonaa tai kolmiyhteinen pää, vaan Jeesus on yksi.
Oppi kolmiyhteisestä jumalasta on pahaa ja kammottavaa ja järjetöntä!
- Anonyymi00020
Raamatussa on kaksi ristiriitaista kastekäskyä, joka todistaa, että kirkko on tehnyt Uuteen testamenttiin myönemmin lisäyksen ja se se on Matt 28:19.
Jeesuksen antama kastekäsky ei löydy Matteuksen evankeliumista, koska se on kirkon oma lisäys, vaan Markuksen evankeliumista. Sen mukaan apostolit kastoivat.
Mark 16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
17 Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,
Ap.t 2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.- Anonyymi00023
ei ole mitään ristiriitaa
- Anonyymi00662
Anonyymi00023 kirjoitti:
Sinulla on taktiikkana vastata aina yhdellä perustelemattomalla valheella.
Kastekäksyissä on selvä ristiriita. Toinen on vain oikea. - Anonyymi00712
Anonyymi00023 kirjoitti:
Katoliselle kirkolle on ollut koko sen historian ajan tyypillistä mukauttaa pakanallisten uskontojen käytäntöjä ja "kristillistää" rituaalejaan. Kolmen persoonaa jumaluus on yksi paavin kirkon pakanuudesta ottama ja kristillisen opetukseen katolilaisen kirkon kautta tuotu pakanauskontojen oppi.
Jeesus puhuu taivasten valtakunnan turmeltumisesta: Taas toisen vertauksen hän puhui heille: "Taivasten valtakunta on hapatuksen kaltainen, jonka nainen otti ja sekoitti kolmeen vakalliseen jauhoja, kunnes kaikki happani". Nainen on paavin porttokirkko, joka sekoittaa Kristuksen oppiin omaa hapatustaan, ja näin koko taikina eli Sanan leipä, Sanan opetus ja hengellinen ruoka, happanee.
- Anonyymi00021
Apostolit eivät noudattaneet jaetta Matt 28:19, koska sitä ei ollut apostolien aikana. Kirkko lisäsi sen myöhemmin Raamattuun.
Apostolit kastoivat Jeesuksen lähetyskäskyn mukaan:
Luuk. 24:47 Ja parannus syntien anteeksiantamiseksi julistettaisiin hänen nimessään kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.
Ap.t 2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.- Anonyymi00022
Kyllä noudattivat ja kristityt noudattavat myös
- Anonyymi00033
Opetuslapset menivät ja tekivät aivan kuin Markuksen evankeliumissa on kirjoitettuna: Ja hän (Jeesus) sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen. minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä, nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi.
Ne, jotka näin olivat hajaantuneet, vaelsivat paikasta toiseen ja julistivat evankeliumin sanaa. Sillä monista, joissa oli saastaisia henkiä, ne lähtivät pois huutaen suurella äänellä; ja moni halvattu ja rampa parani.
Paavali pani kätensä heidän päälleen, tuli heidän päällensä Pyhä Henki, ja he puhuivat kielillä ja ennustivat.
Mutta hän pudisti elukan (kyykäärmeen) tuleen, eikä hänelle tullut mitään vahinkoa.
Ja he odottivat hänen ajettuvan tai äkisti kaatuvan kuolleena maahan. Mutta kun he olivat kauan odottaneet ja näkivät, ettei hänelle mitään pahaa tapahtunut,
Kirjoitat omaan korvasyyhyysi. MARKUKSEN EVANKELIUMIN KOHTA EI OLE MIKÄÄN JUMALAN ILMOITUKSEN ULKOPUOLINEN LISÄYS.
Sen sijaan Matteuksen evankeliumin: "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen", on eittämättä
Sanan väännös tai lisäys. Apostolit eivät kastaneet ketään hokemalla: "Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen", vaan opetuslapset toimivat aivan kuin Sana opettaa: kaikki, minkä teette sanalla tai työllä, kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen Isää Jumalaa hänen kauttansa. Jeesuksen seuraajat olivat tottuneet käyttämään Jeesuksen nimeä jo Herran vaeltaessa maan päällä: Herra, riivaajatkin ovat meille alamaiset sinun nimesi tähden.
Pietarin mennessä temppeliin hän kohtasi ramman: Niin Pietari sanoi: "Hopeaa ja kultaa ei minulla ole, mutta mitä minulla on, sitä minä sinulle annan: Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimessä, nouse ja käy." Pietari käytti Jeesuksen nimeä: "Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimessä".
Samoin Pietari käski kastaa Jeesuksen nimeen Korneliuksen perheväen: "hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen."
Herran Jeesuksen ylösnousemuksen jälkeen Pietari oli kaiken aikaa Jeesuksen kanssa. Näin ollen Pietari tunsi Jeesuksen opetukset. "ilmestyen heille neljänkymmenen päivän aikana ja puhuen Jumalan valtakunnasta". Sanan perusteella voi päätellä ja voi pitää varmana, ettei Jeesus käskenyt kastaa isän ja pojan ja pyhän hengen nimeen.
SINÄ LUTERILAINEN, ET PYSTY ITSE PERUSTELEMAAN KASTEOPPIASI ET EDES YHDELLÄ RAAMATUN JAKEELLA ETKÄ PYSTY OSOITTAMAAN JEESUKSEN OPETTANEEN KASTAMAAN ISÄN JA POJAN JA PYHÄN HENGEN NIMEEN.
JEESUKSEN OMIEN SANOJEN MUKAAN PIETARI TIESI, MITÄ JEESUS OLI OPETTANUT:
Miksi minulta kysyt? Kysy niiltä, jotka ovat kuulleet, mitä minä olen heille puhunut; katso, he tietävät, mitä minä olen sanonut." - Anonyymi00415
Anonyymi00033 kirjoitti:
Opetuslapset menivät ja tekivät aivan kuin Markuksen evankeliumissa on kirjoitettuna: Ja hän (Jeesus) sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen. minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä, nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi.
Ne, jotka näin olivat hajaantuneet, vaelsivat paikasta toiseen ja julistivat evankeliumin sanaa. Sillä monista, joissa oli saastaisia henkiä, ne lähtivät pois huutaen suurella äänellä; ja moni halvattu ja rampa parani.
Paavali pani kätensä heidän päälleen, tuli heidän päällensä Pyhä Henki, ja he puhuivat kielillä ja ennustivat.
Mutta hän pudisti elukan (kyykäärmeen) tuleen, eikä hänelle tullut mitään vahinkoa.
Ja he odottivat hänen ajettuvan tai äkisti kaatuvan kuolleena maahan. Mutta kun he olivat kauan odottaneet ja näkivät, ettei hänelle mitään pahaa tapahtunut,
Kirjoitat omaan korvasyyhyysi. MARKUKSEN EVANKELIUMIN KOHTA EI OLE MIKÄÄN JUMALAN ILMOITUKSEN ULKOPUOLINEN LISÄYS.
Sen sijaan Matteuksen evankeliumin: "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen", on eittämättä
Sanan väännös tai lisäys. Apostolit eivät kastaneet ketään hokemalla: "Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen", vaan opetuslapset toimivat aivan kuin Sana opettaa: kaikki, minkä teette sanalla tai työllä, kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen Isää Jumalaa hänen kauttansa. Jeesuksen seuraajat olivat tottuneet käyttämään Jeesuksen nimeä jo Herran vaeltaessa maan päällä: Herra, riivaajatkin ovat meille alamaiset sinun nimesi tähden.
Pietarin mennessä temppeliin hän kohtasi ramman: Niin Pietari sanoi: "Hopeaa ja kultaa ei minulla ole, mutta mitä minulla on, sitä minä sinulle annan: Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimessä, nouse ja käy." Pietari käytti Jeesuksen nimeä: "Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimessä".
Samoin Pietari käski kastaa Jeesuksen nimeen Korneliuksen perheväen: "hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen."
Herran Jeesuksen ylösnousemuksen jälkeen Pietari oli kaiken aikaa Jeesuksen kanssa. Näin ollen Pietari tunsi Jeesuksen opetukset. "ilmestyen heille neljänkymmenen päivän aikana ja puhuen Jumalan valtakunnasta". Sanan perusteella voi päätellä ja voi pitää varmana, ettei Jeesus käskenyt kastaa isän ja pojan ja pyhän hengen nimeen.
SINÄ LUTERILAINEN, ET PYSTY ITSE PERUSTELEMAAN KASTEOPPIASI ET EDES YHDELLÄ RAAMATUN JAKEELLA ETKÄ PYSTY OSOITTAMAAN JEESUKSEN OPETTANEEN KASTAMAAN ISÄN JA POJAN JA PYHÄN HENGEN NIMEEN.
Miksi minulta kysyt? Kysy niiltä, jotka ovat kuulleet, mitä minä olen heille puhunut; katso, he tietävät, mitä minä olen sanonut."MAtteuksen evankeliumiin voimme luottaa
- Anonyymi00024
Jumala on kolmiyhteinem vaikka se eräitä ärsyttää
- Anonyymi00025
Kyllä, Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat yksi Jumala
- Anonyymi00026
Luterilaisen kirkon jumala, tämän maailman ruhtinas, pride, jooga-jumala on kolmiyhteinen jumala.
- Anonyymi00027
Anonyymi00026 kirjoitti:
Luterilaisen kirkon jumala, tämän maailman ruhtinas, pride, jooga-jumala on kolmiyhteinen jumala.
Sama Jumala on kaikilla kristityillä
- Anonyymi00029
Anonyymi00025 kirjoitti:
Kyllä, näin myös helluntailaisuudessa
- Anonyymi00031
Anonyymi00025 kirjoitti:
Isän ja pojan ja pyhän hengen-nimeen EI OLE NIMI, vaan kolme arvonimeä, titteliä. Jeesus ei opettanut eikä kehottanut käyttämään arvonimien rimpsua, vaan nimeä: mitä hyvänsä te anotte minun nimessäni, sen minä teen, että Isä kirkastettaisiin Pojassa.
Jeesuksen nimi on Jeesus: Mitä hyvänsä te anotte minun (Jeesus) nimessäni, sen minä teen.
Paavali kirjoitti: kaikki, minkä teette sanalla tai työllä, kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen Isää Jumalaa hänen kauttansa.
Pietari, joka oli kuullut mitä Jeesus oli opettanut ja joka Jeesuksen sanoen mukaan tiesi, mitä Jeesus oli opettanut, sanoi: "Ei kukaan muu voi pelastaa kuin hän (Jeesus). Mitään muuta nimeä (Jeesus), joka meidät pelastaisi, ei ole ihmisille annettu koko taivaankannen alla." (Mistähän kääntäjät ovat reipäisseen kannen?)
Monet muutkin kuin vain apostolit, olivat kuulleet Jeesuksen nimestä, jopa loitsijat: muutamat kuljeksivat juutalaiset loitsijat rupesivat lausumaan Herran Jeesuksen nimeä niiden ylitse, joissa oli pahoja henkiä, sanoen: "Minä vannotan teitä sen Jeesuksen kautta, jota Paavali julistaa".
Jeesus sanoi Pergamon seurakunnalle: Minä tiedän, missä sinä asut: siellä, missä saatanan valtaistuin on; ja sinä pidät minun nimestäni (Jeesus) kiinni etkä ole kieltänyt minun uskoani niinäkään päivinä, - Anonyymi00035
Anonyymi00029 kirjoitti:
Kyllä, näin myös helluntailaisuudessa
Eittämätön tosiasia: Jeesus opetti kolme ja puoli vuotta opetuslapsia käyttämään vain ja ainoastaan Hänen nimeään, eli Jeesus-nimeä. Olisi ollut hyvin outoa ja järjetöntä, jos Jeesus hetkeä ennen poismenoaan olisi käskenyt kastaa isän ja pojan ja pyhän hengen nimeen.
Toinen täysin selvä totuus: Jeesus ei koskaan tehnyt opetuslapsia valuttamalla vettä päälakeen, ja vasta jonkin ajan kuluttua palannut takaisin kertomaan näiden päälaen kastelun saaneiden olevan päänkastelun myötä hänen omiaan, opetuslapsia ja taivaan kansalaisia.
Kolmas ja kammottava totuus: Isän ja pojan ja pyhän Hengen nimeen murhattu ja kidutettu ja hukutettu Jeesuksen omia! Niin kuka on isä ja poika ja pyhä henki jonka nimeen on murhattu miljoonia. - Anonyymi00038
Anonyymi00027 kirjoitti:
Sama Jumala on kaikilla kristityillä
Minulla ei ole samaa Jumalaa kuin Putinilla tai paavilla.
- Anonyymi00043
Anonyymi00031 kirjoitti:
Isän ja pojan ja pyhän hengen-nimeen EI OLE NIMI, vaan kolme arvonimeä, titteliä. Jeesus ei opettanut eikä kehottanut käyttämään arvonimien rimpsua, vaan nimeä: mitä hyvänsä te anotte minun nimessäni, sen minä teen, että Isä kirkastettaisiin Pojassa.
Jeesuksen nimi on Jeesus: Mitä hyvänsä te anotte minun (Jeesus) nimessäni, sen minä teen.
Paavali kirjoitti: kaikki, minkä teette sanalla tai työllä, kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen Isää Jumalaa hänen kauttansa.
Pietari, joka oli kuullut mitä Jeesus oli opettanut ja joka Jeesuksen sanoen mukaan tiesi, mitä Jeesus oli opettanut, sanoi: "Ei kukaan muu voi pelastaa kuin hän (Jeesus). Mitään muuta nimeä (Jeesus), joka meidät pelastaisi, ei ole ihmisille annettu koko taivaankannen alla." (Mistähän kääntäjät ovat reipäisseen kannen?)
Monet muutkin kuin vain apostolit, olivat kuulleet Jeesuksen nimestä, jopa loitsijat: muutamat kuljeksivat juutalaiset loitsijat rupesivat lausumaan Herran Jeesuksen nimeä niiden ylitse, joissa oli pahoja henkiä, sanoen: "Minä vannotan teitä sen Jeesuksen kautta, jota Paavali julistaa".
Jeesus sanoi Pergamon seurakunnalle: Minä tiedän, missä sinä asut: siellä, missä saatanan valtaistuin on; ja sinä pidät minun nimestäni (Jeesus) kiinni etkä ole kieltänyt minun uskoani niinäkään päivinä,Jeesuksen mukaan se on nimi johon kastetaan
Ei auta itku! - Anonyymi00044
Anonyymi00035 kirjoitti:
Eittämätön tosiasia: Jeesus opetti kolme ja puoli vuotta opetuslapsia käyttämään vain ja ainoastaan Hänen nimeään, eli Jeesus-nimeä. Olisi ollut hyvin outoa ja järjetöntä, jos Jeesus hetkeä ennen poismenoaan olisi käskenyt kastaa isän ja pojan ja pyhän hengen nimeen.
Toinen täysin selvä totuus: Jeesus ei koskaan tehnyt opetuslapsia valuttamalla vettä päälakeen, ja vasta jonkin ajan kuluttua palannut takaisin kertomaan näiden päälaen kastelun saaneiden olevan päänkastelun myötä hänen omiaan, opetuslapsia ja taivaan kansalaisia.
Kolmas ja kammottava totuus: Isän ja pojan ja pyhän Hengen nimeen murhattu ja kidutettu ja hukutettu Jeesuksen omia! Niin kuka on isä ja poika ja pyhä henki jonka nimeen on murhattu miljoonia.Eittämätön tosiasia on että Jeesus käski kastamaan Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
- Anonyymi00699
Kaiken opetuksen vastaanottamisen tärkein periaate on tietää, keiltä saa opetusta. "pysy sinä siinä, minkä olet oppinut ja mistä olet varma, koska tiedät, keiltä olet sen oppinut".
minkä olet kuullut minulta ja minkä monet ovat todistaneet, usko se luotettaville miehille, jotka sitten ovat soveliaita muitakin opettamaan... hänen tulee pysyä kiinni opinmukaisessa, luotettavassa sanassa,
Eikö ensin pidä selvittää, olivatko mitä ilmeisemmin uskosta osattomat filosofit luotettavia miehiä?
Onko Jumala kutsunut maailman ihmiset ja keisarit Sanan opettajiksi! - Anonyymi00700
Anonyymi00043 kirjoitti:
Jeesuksen mukaan se on nimi johon kastetaan
Ei auta itku!N9, totta,"Ei auta itku!" Pakkokasteessa luterilaisuuteen ei auta vauvan itku, eikä vauvalta kysytä mielipidettä!
- Anonyymi00034
Jeesus joutui vaihtamaan nimensä, koska eksyttäväiset antikristukset ottivat sen nimen käyttöönsä.
Ilm. 3:12
Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni.
Siksi Jeesus kehotti rukoilemaan suoraan Isänsä, Isä meidän joka olet taivaissa ja kastamaan nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen. - Anonyymi00036
Jatkuva Jeesus-nimen käyttäminen ja hokeminen pitäisikin laittaa hälytyskellot soimaan.
Matt.7
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: Herra, Herra! emmekö me sinun nimes kautta ennustaneet, ja sinun nimelläs ajaneet ulos perkeleitä, ja ole sinun nimes kautta monta väkevää työtä tehneet?
23 Ja silloin minä tunnustan, en minä teitä ikänä tuntenut: menkäät pois minun tyköäni, te väärintekiät.- Anonyymi00037
Juu, Jeesus-nimen käyttö laittaa pahojen henkien ja maailman ihmisen hälytyskellot soimaan, kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat,
- Anonyymi00040
Anonyymi00037 kirjoitti:
Juu, Jeesus-nimen käyttö laittaa pahojen henkien ja maailman ihmisen hälytyskellot soimaan, kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat,
Tuo ei pidä paikkaansa:" Markuksen evankeliumissa EI OLE KÄSKYÄ KASTAA USKOVIA!!!"??????
"Joka uskoo ja kastetaan, pelastuu."''
Jos ei ole selvää käskyä, niin on ainakin ohje sille, ketä kastetaan.
Vauvoja ei ainakaan käsketä kastamaan. - Anonyymi00041
Anonyymi00040 kirjoitti:
Tuo ei pidä paikkaansa:" Markuksen evankeliumissa EI OLE KÄSKYÄ KASTAA USKOVIA!!!"??????
Vauvoja ei ainakaan käsketä kastamaan.Taas meni väärin: "Jos ei ole selvää käskyä, niin on ainakin ohje sille, ketä kastetaan."
Käskyä ei todellakaan ole, eikä myöskään määrätä ketä kastetaan
On vain lupaus siitä kuka pelastuu - Anonyymi00052
Anonyymi00040 kirjoitti:
Vauvoja ei ainakaan käsketä kastamaan.Olet väärässä, joka uskoo sitten vasta kastetaan. Sitä Markuksen evankeliumissa lukee.
Kaste on laillinen vain silloin, kun kastettava tunnustaa uskonsa Jumalan Poikaan. Kreikan sana EXESTI tarkoittaa laillista. Jos koko sydämestäsi uskot, se on laillista. Näin lukee Ap.t 8:37 alkutekstissä:
https://biblehub.com/text/acts/8-37.htm
Ap.t 8:36 Matkan jatkuessa he tulivat paikkaan, jossa oli vettä. Silloin hoviherra sanoi: "Tässä on vettä. Estääkö mikään kastamasta minua?"
37 Filippos sanoi hänelle: "Jos koko sydämestäsi uskot, se on mahdollista." Hoviherra vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika."
38 Hän käski pysäyttää vaunut, ja he molemmat, Filippos ja hoviherra, astuivat veteen, ja Filippos kastoi hänet. - Anonyymi00166
Anonyymi00052 kirjoitti:
Olet väärässä, joka uskoo sitten vasta kastetaan. Sitä Markuksen evankeliumissa lukee.
Kaste on laillinen vain silloin, kun kastettava tunnustaa uskonsa Jumalan Poikaan. Kreikan sana EXESTI tarkoittaa laillista. Jos koko sydämestäsi uskot, se on laillista. Näin lukee Ap.t 8:37 alkutekstissä:
https://biblehub.com/text/acts/8-37.htm
Ap.t 8:36 Matkan jatkuessa he tulivat paikkaan, jossa oli vettä. Silloin hoviherra sanoi: "Tässä on vettä. Estääkö mikään kastamasta minua?"
37 Filippos sanoi hänelle: "Jos koko sydämestäsi uskot, se on mahdollista." Hoviherra vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika."
38 Hän käski pysäyttää vaunut, ja he molemmat, Filippos ja hoviherra, astuivat veteen, ja Filippos kastoi hänet."Olet väärässä, joka uskoo sitten vasta kastetaan. Sitä Markuksen evankeliumissa lukee."
EI LUE! Siinä lukee: joka uskoo ja kastetaan pelastuu
Kohta kertoo kuka pelastuu - Anonyymi00640
Anonyymi00166 kirjoitti:
"Olet väärässä, joka uskoo sitten vasta kastetaan. Sitä Markuksen evankeliumissa lukee."
Kohta kertoo kuka pelastuuTuo on totta! Eräät eivät osaa erottaa käskyä ja lupausta
- Anonyymi00647
Anonyymi00166 kirjoitti:
"Olet väärässä, joka uskoo sitten vasta kastetaan. Sitä Markuksen evankeliumissa lukee."
Kohta kertoo kuka pelastuuJa- sana ei ilmaise järjestystä, vaan on rinnastuskonjunktio.
Kasteessa saadaan uskon Hengen lahja synneistä pestyy sydämeen.
Ei Pyhä Henki tule synnin sekaan.
Ensin kaste syntien pois pesemiseksi, jotta sydämeen voidaan vuodattaa Pyhä uskon Henki lahjaksi. - Anonyymi00701
Anonyymi00166 kirjoitti:
Kohta kertoo kuka pelastuuOppisi kolmiyhteisestä jumalasta on täysin saman kaltainen ajatusharha kuin kirkkosi oppi pikkulasten kasteesta uskoviksi. Näet kirjoituksissa sanan perhekunta, niin tuossahan pikkulapset ovat ja pikkulapset kastettiin. Näet Sanassa Jeesuksen tykö tuodun lapsia, niin näet Jeesuksen kosketus oli yhtä kuin kaste.
Kaiken aikaa menet yli sen, mikä on kirjoitettu ja mikä on selvästi luettavissa. Paavali todisti: eihän siinä, mitä teille kirjoitamme, ole muuta, kuin mikä siinä on luettavana...
- Anonyymi00039
Jumalalle ei ole kolmea muotoa, tai kolmea persoonaa, vaan Jumala on yksi ja ainoa. Jeesuksella on Jumalan muoto, ja Hän otti orjan muodon. Jeesus on myös alku ja Sana sekä ylimmäinen pappi. Jeesus on Isän kuva ja Herra Sebaot, sotajoukkojen Jumala, Yehovah. Jeesus Karitsa valtaistuimen keskellä, Valo ja Elämän leipä ja tuomari. Sana puhuu Jeesuksesta: kuningasten Kuningas, herrain Herra ja välimies. Jeesus on iankaikkinen Elämä ja Pyhä Henki. Niin missä näet kolmiyhteisen jumalasi tai kolmen muotoisen Jeesuksen?.
Niin, mitä Raamattu todistaa sinun jumalastasi, ja kolmimuotoisesta ja kolmiyhteisestä Jumalasta: EI MITÄÄN.
Sen sijaan Raamatusta löytyy yli kuusi ja puoli tuhatta kertaa Yehovah, yksi ja ainoa Jumala.- Anonyymi00045
Jumalalla on kolme persoonaa. Miksi uudestikastajille tuo on niin kauhistus?
- Anonyymi00641
Anonyymi00045 kirjoitti:
Jumalalla on kolme persoonaa. Miksi uudestikastajille tuo on niin kauhistus?
Raamattu ilmoittaaa yhden Jumalan ja yhden Jumalan muodon. joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen,
muoto=
morphe, yksikkö - Anonyymi00642
Anonyymi00641 kirjoitti:
Raamattu ilmoittaaa yhden Jumalan ja yhden Jumalan muodon. joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen,
muoto=
morphe, yksikköKyllä, Jumala on yksi. Hän on ilmaissut itsensä isän ja pojan ja Pyhän hengen kautta
- Anonyymi00646
Anonyymi00642 kirjoitti:
Kyllä, Jumala on yksi. Hän on ilmaissut itsensä isän ja pojan ja Pyhän hengen kautta
Kirjoitit valhetta. Jumalalla on yksi muoto, ei kolmea persoonaa ja muotoa, vaan Jeesus on IsänmJumalann olemuksen kuva, Hänen persoonansa ja Isän kirkkauden säteily.
- Anonyymi00651
Anonyymi00646 kirjoitti:
Kirjoitit valhetta. Jumalalla on yksi muoto, ei kolmea persoonaa ja muotoa, vaan Jeesus on IsänmJumalann olemuksen kuva, Hänen persoonansa ja Isän kirkkauden säteily.
Jumala on yksi ja kolme persoonaa
- Anonyymi00702
Anonyymi00651 kirjoitti:
Jumala on yksi ja kolme persoonaa
Kymmenen käskyä alkavat sanoilla: ”Älä pidä muita jumalia minun rinnallani” (2. Moos. 20:3; 5. Moos. 5:7). Jumala korosti tätä käskyä toteamalla olevansa mustasukkainen Jumala (2. Moos. 20:5). 5. Mooseksen kirjassa 32:39 Jumala sanoi, ettei ole toista jumalaa Hänen rinnallaan. Ei ole toista Herran vertaista,
eikä ole toista Jumalaa Hänen rinnallaan (2. Samuelin kirja 7:22; 1. Aikakirja 17:20). Hän yksin on Jumala (Psalmi 86:10). Jesajassa on Jumalan painokkaat julistukset:
”Ennen minua ei ole toista jumalaa luotu, eikä toista tule minun jälkeeni. Minä, minä olen Herra, eikä ole toista pelastajaa minun rinnallani” (Jesaja 43:10-11).
”Minä olen ensimmäinen, ja minä olen viimeinen, eikä toista Jumalaa ole minun rinnallani” (Jesaja 44:6). ”Onko toista Jumalaa minun lisäkseni? Ei ole toista Jumalaa, minä en tunne toista” (Jesaja 44:8).
”Minä olen Herra, joka teen kaiken, joka yksinäni levittää taivaan, joka yksinäni levittää maan” (Jesaja 44:24).
”Ei ole toista minun lisäkseni. Minä olen Herra, eikä toista ole” (Jesaja 45:6).
”Ei ole toista Jumalaa minun lisäkseni, vanhurskasta Jumalaa ja pelastajaa, ei toista ole minun lisäkseni. Kääntykää minun puoleeni ja pelastukaa, kaikki maan ääret! Sillä minä olen Jumala, eikä toista ole” (Jesaja 45:21-22).
”Muistakaa entisiä aikoja, sillä minä olen Jumala, eikä toista ole; minä olen Jumala, eikä ole toista minun vertaistani” (Jesaja 46:9).
”En anna kunniaani toiselle” (Jesaja 48:11; ks. myös Jesaja 42:8).
”Herra Sebaot, Israelin Jumala, joka asut kerubien keskellä, sinä ainoa olet kaikkien maan valtakuntien Jumala, sinä olet tehnyt taivaan ja maan” (Jesaja 37:16).
On vain yksi Jumala, joka on ihmiskunnan Luoja ja Isä (Malakian kirja 2:10). Tuhatvuotisen valtakunnan aikana on vain yksi Herra, jolla on yksinimi (Sakarja 14:9).
Lyhyesti sanottuna Vanha testamentti puhuu Jumalasta yhtenä. Usein Raamattu kutsuu Jumalaa ”Pyhäksi” (Psalmi 71:22; 78:41; Jesaja 1:4; 5:19; 5:24),
mutta ei koskaan ”kahdeksi pyhäksi”, ”kolmeksi pyhäksi” tai ”moneksi pyhäksi”.
- Anonyymi00279
Miljoonia ja taas miljoonia on tapettu tämän "käskyn" seurauksena.
- Anonyymi00335
Se ei ole käskyn antajan vika
- Anonyymi00643
Anonyymi00335 kirjoitti:
Se ei ole käskyn antajan vika
Hedelmistään puu tunnetaan. Siis käskyn antajan hedelmät: "Miljoonia ja taas miljoonia on tapettu".
- Anonyymi00652
Anonyymi00643 kirjoitti:
Hedelmistään puu tunnetaan. Siis käskyn antajan hedelmät: "Miljoonia ja taas miljoonia on tapettu".
Jeesus on sinulle murhaaja?
- Anonyymi00703
Anonyymi00652 kirjoitti:
Jeesus on sinulle murhaaja?
Matteuksen evankeliumin ns. kastekäskyn antaja, kirkko, on murhaaja: Ja hänen otsaansa oli kirjoitettu nimi, salaisuus: "Suuri Babylon, maan porttojen ja kauhistuksien äiti".
Ja minä näin sen naisen olevan juovuksissa pyhien verestä ja Jeesuksen todistajain verestä; ja nähdessäni hänet minä suuresti ihmettelin.
- Anonyymi00644
Syntinen ihminen kastetaan sitä varten, että hän saisi kasteessa synnit anteeksi ja luvatun uskon Hengen lahjan.
- Anonyymi00645
Kaste on uudestisyntymisen peso, jotta ihminen uudestisyntyisi kasteessa vedestä ja Hengestä.
Ei mikään uudestisyntyneiden peso, kuten hellarit valehtelee.- Anonyymi00650
Valehtelet taas kerran. Sanan mukaan uudesti syntymä on peso.
pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta,
Missä kohtaa näet sanan kaste? - Anonyymi00653
Anonyymi00650 kirjoitti:
pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta,
Missä kohtaa näet sanan kaste?Peso on kaste
- Anonyymi00656
Anonyymi00650 kirjoitti:
Missä kohtaa näet sanan kaste?Kasteessa Jumala luo syntiinlangenneen hengellisesti kuolleen ihmisen uudeksi ja eläväksi Kristuksessa. Sitä prosessia kutsutaan uudestisyntymisen pesoksi.
- Anonyymi00704
Anonyymi00653 kirjoitti:
Peso on kaste
Uudesti syntymä on peso, kaste Kristukseden , Hänen kuolemaansa.
- Anonyymi00713
Anonyymi00656 kirjoitti:
Kasteessa Jumala luo syntiinlangenneen hengellisesti kuolleen ihmisen uudeksi ja eläväksi Kristuksessa. Sitä prosessia kutsutaan uudestisyntymisen pesoksi.
Mistä hourukirjasta otit opin "hengellisesti kuollut"?
- Anonyymi00648
Parhami ja Olseni eivät olleet mitään oikeita kristittyjä, vaan harhaoppisia lahkolaisia, jotka tekivät pojille niitä Mikve-pesuja.
- Anonyymi00649
Kansojen Historia-teoksesta löytyy kuvateksti: Kujanjuoksu; Jost Ammanin puupiirros 1500-puolivälistä. Kun pyöveli oli ensin iskenyt kuolemaantuomittua kolmesti. Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, oli hänen kuljettava 100-300 keihäsmiehen muodostaman kujan läpi ja sotilaat pistelivät hänet hengiltä.
Kenelläkään vilpittömällä Jeesuksen seuraajalla ei pitäisi olla tarvetta käyttää Isän ja Pojan Pyhän Hengen nimeen-hokemaan.
Jeesus opetti omilleen useita kertoja: mitä hyvänsä te anotte minun nimessäni, sen minä teen, että Isä kirkastettaisiin Pojassa.- Anonyymi00654
Kaikki kristityt käyttävät sitä. Harmittaako?
- Anonyymi00658
Anonyymi00654 kirjoitti:
Kaikki kristityt käyttävät sitä. Harmittaako?
Yleinen käytäntö ja hyväksyntä ja kristus-nimi et tee opista Sanan mukaista.
- Anonyymi00655
Iloitsen siitä että Jumala on kolmiyhteinen
Eräissä se aiheuttaa raivoa- Anonyymi00661
Aabraham ja Iisakin ja jaakobin Jumala on yksi. Palvo sinä epäjumalaasi, kolmiyhteistä jumalaasi.
- Anonyymi00705
Joko Jeesus valehteli tai sinä, katolilaisuuden asianajaja. Jeesus todistaa: "Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän". Herran omien sanojen mukaan ei ole kolmea eri Jumalan persoonaa.
Kolminaisuusoppi on järjettömyyttä, saatanan syvyyksiä.
Luonnollisesti, jokainen isä on myös poika. Se, että on poika, ei sulje pois sitä, että henkilö voi olla myös isä. Ei ole isää ilman poikaa, eikä poikaa ilman isää. Isä ja poika ovat samanaikaisia:
KOLMINAISSUUSOPPI ON HULLUUTTA KUIN SKITSOFRENIA!
- Anonyymi00657
Olseni perusti Suomeen 40 ens.hell.srk. 1920-luvulla.
Wikipedia
Gerhard Olsen-Smidt järjesti 1920 Helsingissä Helluntaiseurakunnan, jonka kokoontumispaikka oli Ludviginkadulla Helsingin Sanomain salissa 4. kerroksessa ja myöhemmin Liisankatu 17:ssä. Tästä ryhmästä muodostui myöhemmin Filadelfiaseurakunta. Eino I. Manninen valittiin seurakunnan vanhimmaksi joulukuussa 1920. Olsen-Smidt oli valloittava johtaja, ja liike keskittyi vahvasti hänen henkilöönsä. Häntä syytettiin taloudellisista väärinkäytöksistä ja yksinvaltaisesta johtamistavasta.[17]
Keväällä 1925 Olsen-Smidt pidätettiin Helsingissä ”homoseksuaalisen hurjastelun” takia,[20] ja hänet tuomittiin huhtikuussa 1925 kuudeksi kuukaudeksi vankeuteen haureudesta,[21] sillä hänellä oli ollut seksuaalinen suhde kahteen nuorukaiseen, jotka toimivat seurakunnassa.[17] Vankeustuomion jälkeen hänet karkotettiin Norjaan.[22] Tuomio merkitsi helluntailiikkeelle huomattavaa kriisiä.[17]- Anonyymi00659
Jokainen käsittää, että siinä ei ole kysymys kristinuskosta, vaan jostain ihan muusta harhaopista ja heresiasta.
- Anonyymi00663
Onko tietosi raamatullisesta kasteesta noin olemattomia, kun joudut kopiomaan tuota smith-juttua viikosta toiseen? Oliko tämä jo sadas kerta?
Etkä parempaan pysty? - Anonyymi00664
Anonyymi00663 kirjoitti:
Onko tietosi raamatullisesta kasteesta noin olemattomia, kun joudut kopiomaan tuota smith-juttua viikosta toiseen? Oliko tämä jo sadas kerta?
Etkä parempaan pysty?U-k-i-e nr itkee yhyy
- Anonyymi00660
KAUTTA muinaisen maailman aina Babylonian ajasta saakka pakanajumalista koostuvien kolmikoiden eli triadien palvonta on ollut tavallista. Se oli yleistä myös Egyptissä, Kreikassa ja Roomassa Kristusta edeltäneinä vuosisatoina, hänen aikanaan ja häntä myöhempinä vuosisatoina. Ja apostolien kuoleman jälkeen sellaiset pakanalliset uskomukset alkoivat tunkeutua kristillisyyteen.
Historioitsija Will Durant huomautti: ”Kristillisyys ei tuhonnut pakanuutta; se omaksui sen. – – Egyptistä tulivat käsitykset jumalallisesta kolminaisuudesta.” Ja kirjassa Egyptian Religion (Egyptin uskonto) Siegfried Morenz mainitsee: ”Kolminaisuus oli egyptiläisten teologien tärkeimpiä kiinnostuksen aiheita – –. Kolme jumalaa on yhdistetty, ja niitä kohdellaan yhtenä olentona ja puhutellaan yksikössä. Tällä tavoin Egyptin uskonnon hengellinen voima liittyy suoranaisesti kristilliseen teologiaan.”
Siten Aleksandriassa Egyptissä 300-luvun lopulla ja 400-luvun alussa eläneissä kirkonmiehissä, sellaisissa kuin Athanasius, ilmeni tämä sama vaikutus heidän muotoillessaan ajatuksia, jotka johtivat kolminaisuuteen. Heidän oma vaikutusvaltansa kasvoi niin, että Morenz pitää ”aleksandrialaista teologiaa välimuotona Egyptin uskonnollisen perinnön ja kristillisyyden välillä”.
Edward Gibbonin teoksen History of Christianity (Kristillisyyden historia) esipuheesta voimme lukea: ”Jos kristillisyys voitti pakanuuden, on yhtä lailla totta, että pakanuus turmeli kristillisyyden. Ensimmäisten kristittyjen puhdas deismi – – muuttui Rooman kirkon toimesta käsittämättömäksi kolminaisuusopiksi. Monia egyptiläisten keksimiä ja Platonin ihannoimia pakanallisia opinkappaleita pidettiin uskomisen arvoisina.”
,.........................
Hindulaisuus on Intiasta peräisin oleva hyvin moninainen ryhmä uskontoja ja suuntauksia. Hindulaisuutta pidetään maailman vanhimpana yhä harjoitettavana uskontona.[1] Hindulaisuuteen sisältyy laaja kirjo erilaisia oppijärjestelmiä, suuntauksia ja filosofioita, jotka poikkeavat toisistaan merkittävästi noudattaen erilaisia rituaaleja ja kirjoituksia. Sen alkuperä on muinaisessa, vähintään 2000 vuotta eaa. kukoistaneessa veda-kulttuurissa.
Hindulaisuudessa yleistä on palvoa vain yhtä tai kahta jumalaa. Nykyisessä hindulaisuudessa peruspilarina on kolmiyhteinen jumala (trimūrti): Brahma on luojajumala (poiketen kosmisesta tietoisuudesta Brahmanista). Brahmaa ei nykyisellään juurikaan palvota, Vishnu on rakkauden ja elämän ylläpitäjä ja Shiva on hävittäjä, mutta samalla uudelleenluova jumala. Näillä kolmella pääjumalalla kaikilla on puoliso, shakti.
Hindujen keskuudessa vallitsee vahva yhteisymmärrys, jonka mukaan kaikki uskonnot ovat oikeita polkuja ja johtavat lopulta kohti yhtä ja samaa Jumalaa tai alkulähdettä. Siten kaikki merkittävät maailman uskonnot ovat samoja. Tästä syystä hindut eivät myöskään tee lähetystyötä. Krishna-liikkeen mukaan esimerkiksi Jeesus ja Muhammad olivat Krishnan valtuuttamia avataroja.lähde? Krishna syntyy aika-ajoin uudelleen maailmaan ja selittää eri aikoina eri kulttuuripiireissä viestinsä hieman eri tavalla, jotta ihmiset ymmärtäisivät perusviestin.
Perusviesti hindulaisuudessa, kristinuskossa, islamissa ja juutalaisuudessa onkin kovin samantapainen, buddhalaisuus poikkeaa niistä tavallaan enemmän. Hindulaisuudesta puuttuu juutalaisuuden johdannaisineen omaava kahtiajako: hyvän ja pahan taistelu, taivas ja helvetti. Hindulaisuuden jumalat eivät ole hyviä eivätkä pahoja vaan henkiolentoja, jotka tekevät milloin minkäkinlaisia ratkaisuja, vastaavasti kuin ihmisiä ei voida luokitella hyviin ja pahoihin.- Anonyymi00666
Ylivainio käytti Hindujen kehittämää kaatotekniikka, nopea tönäisy kädellä otsaan ja kanttuvei selälleen maahan.
googlaa: shaktipat - Anonyymi00667
Anonyymi00666 kirjoitti:
Ylivainio käytti Hindujen kehittämää kaatotekniikka, nopea tönäisy kädellä otsaan ja kanttuvei selälleen maahan.
googlaa: shaktipatHypnoosin käyttö on hyvin yleistä monessa uskonnossa.
Lestadiolaisillakin oli aikanaan erityinen hypnoosihaarauma.
Raamattu käyttää siitä sanaa "lumoojat"
Ap. t. 19:13
Niin muutamat Juudalaiset, jotka olivat lumoojat, vaelsivat ympäri, ja kiusasivat mainita Herran Jesuksen nimeä niiden päälle, joilla pahat henget olivat, ja sanoivat: me vannotamme teitä Jesuksen puolesta, jota Paavali saarnaa. - Anonyymi00668
Anonyymi00667 kirjoitti:
Hypnoosin käyttö on hyvin yleistä monessa uskonnossa.
Niin muutamat Juudalaiset, jotka olivat lumoojat, vaelsivat ympäri, ja kiusasivat mainita Herran Jesuksen nimeä niiden päälle, joilla pahat henget olivat, ja sanoivat: me vannotamme teitä Jesuksen puolesta, jota Paavali saarnaa.Uskonnollinen hurmokseen kiihottaminen tapahtuu suggestion, erilaisten henkivaltojen ja tämän maailman alkeisvoimien avulla, kundaliini ja reikivoimat on lahkojen arkisiä työkaluja, tosin niitä kutsutaan niissä piireissä Pyhäksi Hengeksi.
- Anonyymi00669
Anonyymi00668 kirjoitti:
Uskonnollinen hurmokseen kiihottaminen tapahtuu suggestion, erilaisten henkivaltojen ja tämän maailman alkeisvoimien avulla, kundaliini ja reikivoimat on lahkojen arkisiä työkaluja, tosin niitä kutsutaan niissä piireissä Pyhäksi Hengeksi.
Epäilys ja tutkiminen onkin oikea asenne uskonasioissa.
Raamattu kehottaa tutkimaan kaikki ja pitämään vain sen mikä on oikein ja totta.
1. Joh. 4:1
Te rakkaimmat! älkäät jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaat henget, josko he Jumalasta ovat; sillä monta väärää prophetaa ovat tulleet maailmaan. - Anonyymi00691
Anonyymi00667 kirjoitti:
Hypnoosin käyttö on hyvin yleistä monessa uskonnossa.
Niin muutamat Juudalaiset, jotka olivat lumoojat, vaelsivat ympäri, ja kiusasivat mainita Herran Jesuksen nimeä niiden päälle, joilla pahat henget olivat, ja sanoivat: me vannotamme teitä Jesuksen puolesta, jota Paavali saarnaa.Opetuslapset menivät ja tekivät aivan kuin Markuksen evankeliumissa on kirjoitettuna: Ja hän (Jeesus) sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen. minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä, nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi.
Sen sijaan Matteuksen evankeliumin: "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen", on kirkon Sanaan lisäämä väännös. Apostolit eivät kastaneet ketään hokemalla: "Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen", vaan opetuslapset toimivat aivan kuin Sana opettaa:kaikki, minkä teette sanalla tai työllä, kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen Isää Jumalaa hänen kauttansa. Jeesuksen seuraajat olivat tottuneet käyttämään Jeesuksen nimeä jo Herran vaeltaessa maan päällä: Herra, riivaajatkin ovat meille alamaiset sinun nimesi tähden.
Miksi minulta kysyt? Kysy niiltä, jotka ovat kuulleet, mitä minä olen heille puhunut; katso, he tietävät, mitä minä olen sanonut." - Anonyymi00707
Anonyymi00666 kirjoitti:
googlaa: shaktipatEittämätön tosiasia: Jeesus opetti kolme ja puoli vuotta opetuslasia käyttämään vain ja ainoastaan Hänen nimeään, eli Jeesus-nimeä. Olisi ollut hyvin outoa ja järjetöntä, jos Jeesus hetkeä ennen poismenoa olisi käskenyt kastaa isän ja pojan ja pyhän hengen nimeen.
Kolmas ja kammottava totuus: Isän ja pojan ja pyhän Hengen nimeen murhattu ja kidutettu ja hukutettu Jeesuksen omia! Niin kuka on isä ja poika ja pyhä henki , jonka nimeen on murhattu miljoonia Jeesuksen todistajia?
- Anonyymi00665
Eikä sen lahkon perustaja, hengellinen ja opillinen isähahmo ei ole mikään Raamatun tuntija.
The Sodomy of Charles Parham - James Attebury
James Attebury
https://jamesattebury.wordpress.com › ...
·
Käännä tämä sivu
9.7.2025 — On July 20, 1907, Charles Fox Parham and J. J. Jourdan, a Jewish boy, were charged with sodomy.- Anonyymi00708
Jeesus kutsui seuraajikseen ilman kummeja ja vanhempien suostumusta ja kastemekkoja ja kasteita. Sana todistaa: "sieltä kulkiessaan ohi Jeesus näki miehen, jonka nimi oli Matteus, istumassa tulliasemalla ja sanoi hänelle: "Seuraa minua". Niin tämä nousi ja seurasi häntä".
Jeesus EI SANONUT: 'käy ensin kasteella ja sitten tule ja seuraa minua'.
Samoin Paavali todisti: teistä tuli meidän seuraajiamme ja Herran, kun suuressa ahdingossa otitte sanan vastaan ilolla Pyhässä Hengessä,
Jeesuksen seuraaminen edellyttää kutsun kuulemisen ja uskon kuuliaisuuden Jumalan kutsulle, ei kastetta.
- Anonyymi00670
Kirkon kastekaava on väärin - oikea kaava löytyy Apostolien tekojen kirjasta
Raamatussa on kaksi ristiriitaista kastekaavaa. Toinen ei voi olla oikea. Kumpi on alkuperäinen?
"Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen" (Matt 28:19)
"Ja hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen." (Ap.t 10:48)
Jae Matt 28:19 on kirkon myöhemmin tekemä lisäys. Sitä ei ole ollut aiemmin Raamatussa, joka tulee esille mm. Eusebiuksen kirjoista.
Apostolit kastoivat aina Ap.t 10:48 mukaan. Uudessa testamentissa on lukuisia esimerkkejä siitä.
Kirkolla on ollut väärä kastekaava.- Anonyymi00671
Jeesuksen antama kastekäsky ei muuten löydy Matteuksen evankeliumista, koska se on kirkon oma lisäys, vaan Markuksen evankeliumista. Sen mukaan apostolit kastoivat.
Ap.t 2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
Äänestä
Eusebioksen kirjoituksista saamme tietää, kumpi kastekäsky on alkuperäinen ja kumpi on kirkon tekemä myöhempi lisäys.
Eusebioksen on kirjoittanut Matteuksen evakeliumin lähestyskäskyn alkuperäisessä muodossa. Siinä ei ole käskyä kastaa Isä, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Luukaan evankeliumissa olevassa lähetyskäskyssä ei ole myöskään sitä.
"Yhdellä sanalla ja äänellä Hän sanoi opetuslapsilleen: »Menkää ja tehkää kaikki kansat minun oppilaikseni, opettaen heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen teille käskenyt», (Matt. 28:19)
ja Hän liitti sanansa voiman tekoihin. Ja pian kreikkalaisten ja barbaarien jokainen kansa alettiin saattaa oppilaiksi, ja lait levisivät kaikkien kansojen keskuuteen…
Ja Hän sanoo heille: »Jumalan valtakunta otetaan teiltä pois ja annetaan kansalle, joka kantaa sen hedelmää». Ja kun Heidät hylättiin, Hän käski omia opetuslapsiaan: »Menkää ja tehkää kaikki kansat oppilaikseni minun nimessäni».
F. C. Conybeare on esittänyt, että Matteuksen 28:19:n kolminaisuuskaava ei ollut Matteuksen tekstille alkuperäinen.
Matt 28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heidät Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen,
Toisin sanoen, lisättiinkö tekstissä "Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimessä" lause myöhemmin (esimerkiksi ensimmäinen Nikeanin neuvosto, jKr 325)?
https://hermeneutics.stackexchange.com/questions/12794/was-the-text-of-matthew-2819-changed - Anonyymi00672
Anonyymi00671 kirjoitti:
Jeesuksen antama kastekäsky ei muuten löydy Matteuksen evankeliumista, koska se on kirkon oma lisäys, vaan Markuksen evankeliumista. Sen mukaan apostolit kastoivat.
Äänestä
Eusebioksen kirjoituksista saamme tietää, kumpi kastekäsky on alkuperäinen ja kumpi on kirkon tekemä myöhempi lisäys.
https://hermeneutics.stackexchange.com/questions/12794/was-the-text-of-matthew-2819-changedlopeta tuo typerä valehtelu
- Anonyymi00692
Loitsuamisessa ja taikuudessa käytetään kaavoja. Jumalan ilmoituksesta ei löydy kastekaavaa, jota toistamalla ihminen siirtyy Jumala valtakuntaa.
Jeesus itse todistaa: Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt." - Anonyymi00706
Anonyymi00671 kirjoitti:
Äänestä
https://hermeneutics.stackexchange.com/questions/12794/was-the-text-of-matthew-2819-changedVanhasta ketjusta löysin totuuden luterilaisuudesta, aivan luterilaisen omalla suulla sanottuna: Olen luterilainen ja huomautan, että jos rupeaa miettimään liikaa kastekysymystä ta ehtoollisasiaa, niin koko kristinuskon ydin hämärtyy. Minut on kastettu lapsena, silti Jeesus Kristus on henkilökohtainen Vapahtajan ja uskon Kolmiyhteiseen Jumalaan.
SIIS LUTERILAISUUDEN PERUSTA OVAT KASTE JA EHTOOLLINEN, KIRKON SAKRAMENTIT! EIKÄ KIRKON PERUSTA KESTÄ TARKASTELU EIKÄ KRIITTISTÄ ANALYYSIÄ!
- Anonyymi00673
Matteuksen evankeliumi toimi pitkään kirkon pääevankeliumina. Tähän oli monia syitä. Evankeliumissa käsitellään paljon seurakuntaan liittyviä asioita ja Jeesus esitellään seurakunnan opettajana. Ensimmäisinä vuosisatoina läntisessä kirkossa Rooman seurakunta haki itselleen johtavaa asemaa, ja Matteuksen evankeliumin kiinnostus apostoli Pietariin sopi tähän pyrkimykseen.
- Anonyymi00674
Matteus tarkoittaa tullimies Matteusta. Hänet Jeesus kutsui seuraajakseen (Matt 9:9) ja hänet mainitaan apostolien luettelossa. Matteus kirjoitti esityksensä ensin arameankielellä, kielellä, joka oli Jeesuksen äidinkieli. Tämä lienee tapahtunut 50-luvulla. Myöhemmin hän on kääntänyt sen kreikaksi samalla lisäten uusia tietoja Jeesuksesta.
- Anonyymi00675
Matteus oli paikalla kun Jeesus antoi kastekäskyn galilean vuorella helatorstaina enne taivaaseeen nousemistaan. Matteus ja monta muuta Jeesuksen apostolia on todistamassa Jeesuksen antamaa kastekäskyä.
Matt.28:16-20 KR33/38, Svenska Bibeln v. 1917 ja King James
16 Men de elva lärjungarna begåvo sig till det berg i Galileen, dit Jesus hade bjudit dem att gå.
16 Then the eleven disciples went away into Galilee, into a mountain where Jesus had appointed them.
17 Och när de fingo se honom, tillbådo de honom. Dock funnos några som tvivlade.
17 And when they saw him, they worshipped him: but some doubted.
18 Då trädde Jesus fram och talade till dem och sade: »Mig är given all makt i himmelen och på jorden.
18 And Jesus came and spake unto them, saying, All power is given unto me in heaven and in earth.
19 Gån fördenskull ut och gören alla folk till lärjungar, döpande dem i Faderns och Sonens och den helige Andes namn,
19 Go ye therefore, and teach all nations, baptizing them in the name of the Father, and of the Son, and of the Holy Ghost:
20 lärande dem att hålla allt vad jag har befallt eder. Och se, jag är med eder alla dagar intill tidens ände.»
20 Teaching them to observe all things whatsoever I have commanded you: and, lo, I am with you alway, even unto the end of the world. Amen. - Anonyymi00677
Anonyymi00675 kirjoitti:
Matteus oli paikalla kun Jeesus antoi kastekäskyn galilean vuorella helatorstaina enne taivaaseeen nousemistaan. Matteus ja monta muuta Jeesuksen apostolia on todistamassa Jeesuksen antamaa kastekäskyä.
Matt.28:16-20 KR33/38, Svenska Bibeln v. 1917 ja King James
16 Men de elva lärjungarna begåvo sig till det berg i Galileen, dit Jesus hade bjudit dem att gå.
16 Then the eleven disciples went away into Galilee, into a mountain where Jesus had appointed them.
17 Och när de fingo se honom, tillbådo de honom. Dock funnos några som tvivlade.
17 And when they saw him, they worshipped him: but some doubted.
18 Då trädde Jesus fram och talade till dem och sade: »Mig är given all makt i himmelen och på jorden.
18 And Jesus came and spake unto them, saying, All power is given unto me in heaven and in earth.
19 Gån fördenskull ut och gören alla folk till lärjungar, döpande dem i Faderns och Sonens och den helige Andes namn,
19 Go ye therefore, and teach all nations, baptizing them in the name of the Father, and of the Son, and of the Holy Ghost:
20 lärande dem att hålla allt vad jag har befallt eder. Och se, jag är med eder alla dagar intill tidens ände.»
20 Teaching them to observe all things whatsoever I have commanded you: and, lo, I am with you alway, even unto the end of the world. Amen.Nämä käännökset ovat toisen käden tietoa, jotka eivät todista mitään.
Sen sijaan Paavalin kirjoitus todistaa, ettei Jeesus antanut Matteuksen evankeliumin 28:19 olevaan kastekäskyä.
Paavali käskee toisella tavalla:
Kol 3:17 Mitä teettekin, sanoin tai teoin, tehkää kaikki Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen hänen kauttaan Jumalaa, Isäämme. - Anonyymi00678
Anonyymi00677 kirjoitti:
Nämä käännökset ovat toisen käden tietoa, jotka eivät todista mitään.
Sen sijaan Paavalin kirjoitus todistaa, ettei Jeesus antanut Matteuksen evankeliumin 28:19 olevaan kastekäskyä.
Kol 3:17 Mitä teettekin, sanoin tai teoin, tehkää kaikki Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen hänen kauttaan Jumalaa, Isäämme.Kyllä Jeesus sen antoi. Harmi
- Anonyymi00682
Anonyymi00677 kirjoitti:
Nämä käännökset ovat toisen käden tietoa, jotka eivät todista mitään.
Kol 3:17 Mitä teettekin, sanoin tai teoin, tehkää kaikki Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen hänen kauttaan Jumalaa, Isäämme.Paavali ei kaihtanut valehtelemista. Oli kaikista epäluotettavin tyyppi.
Room. 3:7
Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?
Svenska Biblen kääntää, että Paavali oli luonteeltaan epärehellinen.
Och å andra sidan, om Guds sannfärdighet genom min lögnaktighet ännu mer har trätt i dagen, honom till ära, varför skall då jag likväl dömas såsom syndare? - Anonyymi00687
Jeesuksen äidinkieli on hebrea.
- Anonyymi00714
Anonyymi00687 kirjoitti:
Jeesuksen äidinkieli on hebrea.
Jeesuksen ja hänen kanssaan kulkeneiden oikeiden apostolien äidinkieli oli aramean kieli ja sen galilean murre, mistä heidät tunnistettiin.
Aramean kieli kuuluu seemiläisiin kieliin. Jeesuksen äidinkielestä ja sen murteista on säilynyt katkelmia myös Uudessa testamentissa. Esimerkiksi sanat "Abba" (Isä) ja "Talifa kuum" (Tyttö, nouse) ovat Jeesuksen puhumaa arameaa.
- Anonyymi00679
Matteus eli Jeesuksen kanssa, samoin kaikki muut oikeat apostolit, jotka todistavat Jeesuksen antamaa kastekäskyä kastaa nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen.
Kaikki muut itsensä apostoliksi julistaneet ovat valeapostoleita, eivätkä eläneet Jeesuksen seurassa. Ne on kuulopuheiden ja tarinoiden varassa.
2. Kor. 11:13
Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.- Anonyymi00680
Paavalikin oli aikalailla pihalla opetuksista ja joutui keskimään omia oppejaan. Ei elänyt päivääkään Jeesuksen seurassa, eikä kuullut Jeesuksen opetuksia.
Teki Korintossa ns. mormonikasteita sijaiskasteita kuolleitten ihmisten omaisille, mitä Mormonit opettavat.
Paavali oli Korintossa kymmenisen vuotta seurakunnan hengellinen ja opillinen johtaja.
1. Kor. 15:29
Mitä muutoin ne, jotka kastattavat itsensä kuolleitten puolesta, sillä saavat aikaan? Jos kuolleet eivät heräjä, miksi nämä sitten kastattavat itsensä heidän puolestaan? - Anonyymi00681
Anonyymi00680 kirjoitti:
Paavalikin oli aikalailla pihalla opetuksista ja joutui keskimään omia oppejaan. Ei elänyt päivääkään Jeesuksen seurassa, eikä kuullut Jeesuksen opetuksia.
Teki Korintossa ns. mormonikasteita sijaiskasteita kuolleitten ihmisten omaisille, mitä Mormonit opettavat.
Paavali oli Korintossa kymmenisen vuotta seurakunnan hengellinen ja opillinen johtaja.
1. Kor. 15:29
Mitä muutoin ne, jotka kastattavat itsensä kuolleitten puolesta, sillä saavat aikaan? Jos kuolleet eivät heräjä, miksi nämä sitten kastattavat itsensä heidän puolestaan?Puhui välillä niin sekaviakin, ettei kukaan käsittänyt, mitä mies tahtoo.
1. Kor. 14:19
Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.
1. Kor. 14:9
Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen. - Anonyymi00710
Anonyymi00681 kirjoitti:
Puhui välillä niin sekaviakin, ettei kukaan käsittänyt, mitä mies tahtoo.
1. Kor. 14:19
Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.
1. Kor. 14:9
Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.Luterilaiset uskovat aivan niin kuin he itse sanovat: luterilaiset: Lutheriin eli väärään profeettaan ja holokaustin isään ja Jeesuksen omien murhaajaan.
Luterilaiset eivät usko Jeesuksen sanoja: Sanoistasi sinut julistetaan vanhurskaaksi. LUTERILAISET USKOVAT VEDENVALUTTELUN JA PAPPIEN TAIKOJEN JA LOITSUJEN VANHURSKAUTTAVAN.
Luterilaiset tunnusta Jumalan seurakunnan uskontunnusta: Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
Luterilaiset eivät ole Jeesuksen seuraajia, vaan Lutherin seuraajia.
- Anonyymi00683
Matteus on Jeesuksen seurassa elänyt mies, jonka sanaan voidaan luottaa.
- Anonyymi00684
Matteuksen evankeliumin jae 28:19 ei ole Matteuksen vaan kirkon kirjoittama.
Tästä sen tietää:
Kol 3:17 Mitä teettekin, sanoin tai teoin, tehkää kaikki Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen hänen kauttaan Jumalaa, Isäämme. - Anonyymi00685
Anonyymi00684 kirjoitti:
Tästä sen tietää:
Kol 3:17 Mitä teettekin, sanoin tai teoin, tehkää kaikki Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen hänen kauttaan Jumalaa, Isäämme.Sinua ei kukaan usko
- Anonyymi00690
Mutta kenen sanoja on: Matteuksen evankeliumin 28:19?
- Anonyymi00709
Anonyymi00684 kirjoitti:
Tästä sen tietää:
Kol 3:17 Mitä teettekin, sanoin tai teoin, tehkää kaikki Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen hänen kauttaan Jumalaa, Isäämme.Luterilainen päänvalelukaste ja tämän kasteen kautta saatava usko on olemattomista höpöttämistä. Olemattomasta uskoon tulosta luterilaisen kasteen kautta höpöttäminen on kestänyt vuosisatoja. Miljoonat Jeesuksen omat ovat menettäneet henkensä luterilaisten kiivaudesta kasteeseensa, jota ei löydy Jumalan ilmoituksesta.
Luterilaisen kaste on pahaa ja luterilaisen kasteen hedelmät ovat kammottavia: kidutuksia ja hukuttamisia, murhia, silpomisia ja vankeutta ja mestauksia. - Anonyymi00719
Anonyymi00709 kirjoitti:
Luterilainen päänvalelukaste ja tämän kasteen kautta saatava usko on olemattomista höpöttämistä. Olemattomasta uskoon tulosta luterilaisen kasteen kautta höpöttäminen on kestänyt vuosisatoja. Miljoonat Jeesuksen omat ovat menettäneet henkensä luterilaisten kiivaudesta kasteeseensa, jota ei löydy Jumalan ilmoituksesta.
Luterilaisen kaste on pahaa ja luterilaisen kasteen hedelmät ovat kammottavia: kidutuksia ja hukuttamisia, murhia, silpomisia ja vankeutta ja mestauksia.Sanan mukaan jokainen asia on vahvistettava kahden tai kolmen todistajan sanalla. Yhden todistajan todistus ei ole pätevä. Matteus 28:19 "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen". löytyy Raamatusta vain yhden ainoan kerran. Näin ollen Sanan pohjalta Matteus 28:19 ei ole pätevä, vaan arvoton, jota ei pidä huomioida ja jonka varaan ei pidä kirkkoaan perustaa. "Kahden tai kolmen todistajan sanalla on jokainen asia vahvistettava". Ilmaisuun "Jokainen sana" sisältyy myös Raamatun ilmoitus.
Hebrealaiskirje todistaa: jos emme välitä tuosta niin suuresta pelastuksesta, jonka Herra alkuaan julisti ja joka niiden vahvistamana, jotka olivat sen kuulleet, saatettiin meille,
Jokainen apostoli ja Herran opetuslapsi käytti vain ja ainoastaan Jeesuksen nimeä. Isän ja pojan ja pyhän hengen nimeä ei yksikään apostoli vahvistanut eikä käyttänyt. - Anonyymi00720
Anonyymi00685 kirjoitti:
Sinua ei kukaan usko
Raamatusta ei löydy yhtä ainoaa käskyä tai esimerkkiä, jossa vauvoja olisi vedellä valutettu.
Eikä Raamatusta löydy myöskään tukea väitteille koko, joka ikisen perhekunnan jäsenen kastamista. Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan.
Sillä minä olen tullut 'nostamaan pojan riitaan isäänsä vastaan ja tyttären äitiänsä vastaan ja miniän anoppiansa vastaan;
ja ihmisen vihamiehiksi tulevat hänen omat perhekuntalaisensa'.
Joka rakastaa isäänsä taikka äitiänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ja joka rakastaa poikaansa taikka tytärtänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias;
Luterilaisen kirkon perusta on pakkojäsenyys.
jos jollakin veljellä on vaimo, joka ei usko, ja tämä suostuu asumaan hänen kanssaan, niin älköön mies häntä hyljätkö;
samoin älköön vaimokaan, jos hänellä on mies, joka ei usko, ja tämä suostuu asumaan hänen kanssaan, hyljätkö miestänsä.
Sillä mies, joka ei usko, on pyhitetty vaimonsa kautta, ja vaimo, joka ei usko, on pyhitetty miehensä, uskonveljen, kautta; muutoinhan teidän lapsenne olisivat saastaisia, mutta nyt he ovat pyhiä.
Sillä mistä tiedät, vaimo, voitko pelastaa miehesi? Tai mistä tiedät, mies, voitko pelastaa vaimosi?
- Anonyymi00686
Pietari toimi kuten Jeesus oli opettanut ja "hän (Pietari) käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen". Näin ollen Matteuksen evankeliumissa olevaa ns. lähetyskäskyä ei ollut vielä annettu, vaan Matteuksen evankeliumin ns. lähetyskäsky on apostolien ajan jälkeen tehty lisäys.
- Anonyymi00688
Taas kerran luterilaiset ovat spämmänneet ketjun lähes täyteen.: "Ketjusta on poistettu 585 sääntöjenvastaista viestiä".
- Anonyymi00689
Jeesus todistaa: Kysy niiltä, jotka ovat kuulleet, mitä minä olen heille puhunut; katso, he tietävät, mitä minä olen sanonut."
Pietari oli yksi Jeesuksen seuraaja, Herran opetuslpsi, siis Pietari tiesi ja tunsi Jeesuksen opetukset, näin Jeesus sanoo.
Korneliuksen kodin uskoon tulleista Pietari määräsi: "käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen."- Anonyymi00715
Ei Pietarin uskon varaan voitu mitään seurakuntia perustaa.
Matteus sanoo näin:
Matt. 16:23
Mutta hän kääntyi pois ja sanoi Pietarille: "Väisty tieltäni, Saatana! Sinä tahdot saada minut lankeamaan. Sinun ajatuksesi eivät ole Jumalasta, vaan ihmisestä! - Anonyymi00721
Anonyymi00715 kirjoitti:
Ei Pietarin uskon varaan voitu mitään seurakuntia perustaa.
Matteus sanoo näin:
Mutta hän kääntyi pois ja sanoi Pietarille: "Väisty tieltäni, Saatana! Sinä tahdot saada minut lankeamaan. Sinun ajatuksesi eivät ole Jumalasta, vaan ihmisestä!Ei Paavali , eikä siten myöskään Luukas, eikä Pietari, niin kuka sitten on oikea apostoli?
- Anonyymi00693
Höpö höpö, jotenkin omistuista että jotkut uskoo tuollaiseen höpötykseen. Ajatelkaa lampaat omilla aivoilla, Raamattu ei ole mikään mitä saa ja mitä ei saa tehdä vaan erikoista huumoria alusta loppuun.
- Anonyymi00694
Tämän päivän kristityt on paljon laajempi ihmisryhmä kuin alkuseurakunnan aikaan, jolloin vain Jeesuksen opetuslapsia kutsuttiin pilkaten kristityiksi . Nykyään suurin osa itseään kristityiksi kutsuvista on maaillman ihmisiä ja Jumalan vihollisia, himojen orjia, avionrikkojia ja ahneita, valhettelijoiita ja Jumalan pilkkaajia, kuten Paaavalii totesi, heissä on jumalisuuden ulkokuori.
Yleisesti hyväksytty uskonnollinen tapa ei muuta luterilaista kastetta Jumalan Sanan mukaiseksi.
Yhä edelleen Sana pysyy vahvana: kaikki, minkä teette sanalla tai työllä, kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen Isää Jumalaa hänen kauttansa.- Anonyymi00717
Tampereella helluntailainen mies tappoi kadulla pienen lapsen kanssa kävelleen raskaana olleen naisen.
- Anonyymi00716
Mutta hän kääntyi pois ja sanoi Pietarille: "Väisty tieltäni, Saatana! Sinä tahdot saada minut lankeamaan. Sinun ajatuksesi eivät ole Jumalasta, vaan ihmisestä!
Pietari erehtyi ekumeniaan erään Tarsolaisen roiston ja murhamiehen kanssa ja molemmat kokivat pahan äkkikuoleman Roomassa.
Joka miekkaan tarttuu, se miekkaan hukkuu. - Anonyymi00718
Jeesus opetti moneen kertaa seuraajiaan anomaan Hänen nimessään.
Jos te anotte minulta jotakin minun nimessäni, niin minä sen teen.
Isän nimi on Jeesus ja Jeesuksen nimi on Jeesus. Selitä luterilainen, koska ja milloin kumottiin Jeesuksen opetus?
Jos te anotte minulta jotakin minun nimessäni, niin minä sen teen.
Jeesus teki tunnetuksi vain ja ainoastaan oman nimensä ja Isän nimen, joka on Jeesus.
Katolisen kirkon Sanaan lisäämä Matt. 28:19 on ainoa kohta, jossa käytetään isä ja poika ja pyhä henki nimeä.
Yksikään opetuslapsi ei koskaan käyttänyt isä ja poika ja pyhä henki nimeä. Toisin sanoen he eivät olleet kuulleetkaan ns. lähetyskäskyä. Näin ollen Matt. 28:19 on lisätty Raamattuun apostolien jälkeen.
Herra Jeesus sanoo: "Ja minä olen tehnyt sinun nimesi heille tunnetuksi ja teen vastakin" Matt. 28:19 ei ole Hyvän Paimenen ääni, vaan vieras ääni.
Mutta vierasta ne eivät seuraa, vaan pakenevat häntä, koska eivät tunne vierasten ääntä." - Anonyymi00722
Lahkolaiset, kuten helluntailaiset, eivät tunnusta ollenkaan Kolmiyhteistä Jumalaa; Isää, Poikaa ja Pyhää Henkeä, vaan kutsuvat sitä jopa Saatanaksi.
Siksi eivät tee esim.. koskaan kädellään ristinmerkkiä nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen.- Anonyymi00723
Siinä taas lahkolainen valehtelee oikein tosissaan!
- Anonyymi00724
toinen helluntai -toinen henki - toinen kaste -toinen herra
- Anonyymi00725
Harhaoppiset lahkolaiset, kuten helluntailaiset nehän kieltää kokonaan esim. perisynnin ja sen, etttä kaste tai ehtoollinen liittyisi mitenkään ihmisen syntiongelmaan.
- Anonyymi00726
Jenkkilahkot on lopun ajan eksyttäväistä lusteen kylvöä kristinuskon sekaan.
- Anonyymi00727
Anonyymi00726 kirjoitti:
Jenkkilahkot on lopun ajan eksyttäväistä lusteen kylvöä kristinuskon sekaan.
Sananl. 27:12
Viisas näkee vaaran, ja lymyttää itsensä; vaan tyhmät menevät siihen, ja saavat vahingon. - Anonyymi00728
Anonyymi00727 kirjoitti:
Sananl. 27:12
Viisas näkee vaaran, ja lymyttää itsensä; vaan tyhmät menevät siihen, ja saavat vahingon.Tarkottaa varmaan niitä 50000 reservaatin maksajaa jotka tänäkin vuonna lymyävät ja pakenevat lutteristaan !
- Anonyymi00732
Anonyymi00728 kirjoitti:
Tarkottaa varmaan niitä 50000 reservaatin maksajaa jotka tänäkin vuonna lymyävät ja pakenevat lutteristaan !
Toronttoherätyksessä porukka kiihotettiin vahvaan hurmostilaan ja he ryömivät lattialla penkkien välissä etsimässä sitä Jeesusta, mutta eivät löytäneet.
Ylivainio laittoi liikkeelle yli tuhat väitettä siellä tapahtuneista helluntailaisten ihmeparanemisista.
Oikea lääkäri tutki kaikki tapaukset Tampereeen yliopistoss tekemässään tri:n väitöskirjassa.
Tutkimuksen lopputulos: Kukaan ei ollut oikeasti parantunut yhtään mistään. - Anonyymi00733
Anonyymi00732 kirjoitti:
Toronttoherätyksessä porukka kiihotettiin vahvaan hurmostilaan ja he ryömivät lattialla penkkien välissä etsimässä sitä Jeesusta, mutta eivät löytäneet.
Ylivainio laittoi liikkeelle yli tuhat väitettä siellä tapahtuneista helluntailaisten ihmeparanemisista.
Oikea lääkäri tutki kaikki tapaukset Tampereeen yliopistoss tekemässään tri:n väitöskirjassa.
Tutkimuksen lopputulos: Kukaan ei ollut oikeasti parantunut yhtään mistään.15 v. Ylivainion toiminnan jälkeen kaksi helluntailaista Hirsilä ja Maanselkä tekivät uuden laajan selvityksen helluntailaisten väittämistä uusista ihmeparanemista.
Senkin tutkimuksen mukaan kukaan ei ollut oikeasti parantunut yhtään mistään.
Suuri puhallus!
- Anonyymi00729
Jeesus: "Monta tulee minun nimessäni ja he eksyttävät monta."
Jeesus luopui kokonaan pelkän Jeesus-nimen käytöstä, koska antikristukset, eksyttäjät
ottivat sen nimen käyttöönsä eksytystarkoituksessa.
Jeesus kehotti rukoilemaan suoraan Isäänsä, Isä meidän, joka olet taivaissa ja kehotti kastamaan Nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen.
Ilm. 3:12
Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni. - Anonyymi00730
Jeesus-nimeä käyttävät antikristukset saivat alkukirkon nopeasti haltuunsa ja se hajosi samoihin aikoihin kuin Temppelikin hajotettiin 70 jKr.
1. Joh. 2:18
Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika. - Anonyymi00731
Jatkuva Jeesustelu pitäisikin laittaa hälytyskellot soimaan.
Matt.7
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: Herra, Herra! emmekö me sinun nimes kautta ennustaneet, ja sinun nimelläs ajaneet ulos perkeleitä, ja ole sinun nimes kautta monta väkevää työtä tehneet?
23 Ja silloin minä tunnustan, en minä teitä ikänä tuntenut: menkäät pois minun tyköäni, te väärintekiät. - Anonyymi00734
Helluntailaisuus ei ole ollut koskaan tervettä kristinuskoa, vaan Amerikasta tänne
100 v. sitten tuotu paha eksytys ja heresia, mihin ei pidä sotkeentua. - Anonyymi00735
Kaste
Raamatussa on monta tapaa kastaa ja näitä kaikkia on myös käytössä vapaissakin suunnissa.
1 tapa. Matteuksen evankeliumi: 28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
2 Tapa. Apostolien teot: 2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan
3 Tapa. Roomalaiskirje:6:3 Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?
Eli mielestäni oikea tapa kastaa olisi- Kastan sinut Jeesukseen Kristukseen Isän Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Tässä tavassa tulisi kaikki nuo tavat kerralla tehdyksi.- Anonyymi00741
"Raamatussa on monta tapaa kastaa"
Tämä ei pidä paikkansa. Paavali sanoi, että koska on olemassa vain yksi Jumala, yksi Herra, niin on olemassa vain yksi oikea tapa kastaa.
Kol 3:17 Mitä teettekin, sanoin tai teoin, tehkää kaikki Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen hänen kauttaan Jumalaa, Isäämme. - Anonyymi00742
Anonyymi00741 kirjoitti:
"Raamatussa on monta tapaa kastaa"
Tämä ei pidä paikkansa. Paavali sanoi, että koska on olemassa vain yksi Jumala, yksi Herra, niin on olemassa vain yksi oikea tapa kastaa.
Kol 3:17 Mitä teettekin, sanoin tai teoin, tehkää kaikki Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen hänen kauttaan Jumalaa, Isäämme.Ei vaan yksi kaste
Tarkkaa kastetapaa ei määrätä - Anonyymi00748
Anonyymi00742 kirjoitti:
Ei vaan yksi kaste
Tarkkaa kastetapaa ei määrätäsitä ei u-k-i-e nr usko
- Anonyymi00736
Kasteaminen ja Jeesuksen nimen mainitseminen viittaa juuri Jeesuksen antamaan kastekäskyyn ei kenenkään muun antamaan kastekäksyyn.
Jeesuksen kasteen asettaminen ja delegointi apostoleille kastamisn tekemiseksi on talletttu Matteuksen evankeliumiin.
Matt.28
20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."- Anonyymi00737
Jeesus antoi kastekäskyn omille apostoleilleen ja puhalsi heille omaa Totuuden Henkeä suustaan.
Paavali ei siihen joukkoon kuulunut.
Joh. 20:22
Ja tämän sanottuaan hän puhalsi heidän päällensä ja sanoi heille: "Ottakaa Pyhä Henki.! - Anonyymi00740
Anonyymi00737 kirjoitti:
Jeesus antoi kastekäskyn omille apostoleilleen ja puhalsi heille omaa Totuuden Henkeä suustaan.
Paavali ei siihen joukkoon kuulunut.
Joh. 20:22
Ja tämän sanottuaan hän puhalsi heidän päällensä ja sanoi heille: "Ottakaa Pyhä Henki.!Jaa ja sen puhalluksen jälkeen apostolit alkoivat kastaa vastasyntyneitä niinkö ?
Mitenkäs suomalaiset aborttilapset , minkä puhalluksen jälkeen heille tulee apostolien käskyt ajankohtaiseksi ? - Anonyymi00743
Anonyymi00740 kirjoitti:
Jaa ja sen puhalluksen jälkeen apostolit alkoivat kastaa vastasyntyneitä niinkö ?
Mitenkäs suomalaiset aborttilapset , minkä puhalluksen jälkeen heille tulee apostolien käskyt ajankohtaiseksi ?taas on vastasyntneet tuolla pedolla mielessä
- Anonyymi00738
Mitään kastekäskyä ei ole missään raamatun kohdassa.
On vain kehotus julistaa evankeliumia ja kastaa uskoontulleet jeesukseen kristukseen ja pysy terveessä opissa, siinä kaikki.
Luterilainen kirkko julistaa omaa väännelmäänsä eikä ainuttakaan kirkkoa eikä sen jäsentä ole koskaan syntynyt jeesuksen antaman nallin mukaan.- Anonyymi00739
Luterilainen kirkko on perustettu aivan muista syistä kuin saattaa ihmiset jeesuksen seuraajaksi!
Tämän nyt luulisi olevan selvä asia jokaiselle joka on oppinut pyörällä ajamaan ja joka vähänkin uskaltaa ajatella asioita naunanreikää isommasta perspektiivistä - Anonyymi00744
Haghahahaha!!! "Mitään kastekäskyä ei ole missään raamatun kohdassa. "???
Miksihän helluntaiseurakunta sitten sivuillaan sanoo että he kastavat Jeesuksen käskyn perusteella?
Mitään käskyä kastaa uskoontulleita ei ole Raamatussa
Tuosta näkyy jälleen miten tuo vanhus valehtelee päin naamaa! Helluntaiseurakunta on porttolahko! - Anonyymi00745
Anonyymi00739 kirjoitti:
Luterilainen kirkko on perustettu aivan muista syistä kuin saattaa ihmiset jeesuksen seuraajaksi!
Tämän nyt luulisi olevan selvä asia jokaiselle joka on oppinut pyörällä ajamaan ja joka vähänkin uskaltaa ajatella asioita naunanreikää isommasta perspektiivistäSe on prustettu evankeliumin vuoksi. Tämä on nyt selvä
Ketjusta on poistettu 594 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1711860
- 841337
- 114973
- 96861
Olen osastolla
Henkisesti olen aivan rikki siitä mitä olen tehnyt. Lisäksi olen vakavasti sairas. Verikokeet kertoo sen.66716Oletkohan tajunnut mitä olen päättänyt
En tule koskaan, ikinä, sanomaan sinulle mitään, ei tervehtimistä, ei aloitetta, ei katsetta, ei mitään, koska et ole si41639- 59627
- 29562
Sinulle nainen
Koitan vihdoin jättäytyä täältä pois. Taas koko illan tänne tullut vain jotain pilkkaus viestejä, ei jaksa tuollaista. M75555- 42544