Vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden kasteesta.

Anonyymi-ap

Nykyaikana on niin paljon tietoa saatavilla että vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden myös kristillisestä kasteesta.
Raamattu on ensisijainen totuuden lähde kristillisestä kasteesta, mutta myös historia kertoo sen.
Apostolien teoissa kerrotaan miten kristillisen seurakunnan aika alkoi, siellä sanotaan että kaikki jotka tuli uskoon, he ottivat kasteen Jeesukseen Kristukseen.
Sitten siellä sanotaan että kaste ei ole lihan saastan poistamista vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta.
Sitten vielä uusitestamentti sanoo että kaste on vanhan ihmisen hautaamista, eli kun ihminen on tullut uskoon eli uudestisyntynyt ylhäältä niin hän on uusi luomus Kristuksessa, ja silloin kasteessa haudataan vanha ihminen Kristuksen kanssa.
No myös historia todistaa mikä on oikea kristillinen kaste, Rooman keisari perusti valtiollisen kirkon eli roomalaiskatollisen kirkon, ja keksi että miten saadaan kaikki siihen liitetyksi, eli aletaan kastamaan kaikki lapsena joten kaikki näin automaattisesti liitetään kirkkoon.
Näin kirkosta tuli kaiken kansan kirkko ja kaikki jumalasta mitään piittaamat ihmiset tulivat kirkon jäseniksi ja maailma tuli sisälle kirkkoon joka oli alunperin tarkoitettu uskovien yhteisöksi.
Olen kysynyt tästä kahdelta uskosta osattomasta historian tutkijalta, että onko se historiallinen tosiasia että lapsikaste otettiin käyttöön noin 200-300 luvulla kun perustettiin valtiollinen roomalaiskatollinen kirkko.
Molemmat sanoivat että se on historiallinen totuus !!!!
Nykyjään on paljon tietoa saatavilla joten jos olet vilpitön totuuden etsiä ilman ihmisten perinnäissääntöjä löydät totuuden ihan helposti ennen kaikkea raamatusta apostolien teoista missä kuvataan seurakunnan syntyä, mutta myös historia tuntee totuuden.

Onnea Totuuden etsintään!!

450

1177

    Vastaukset

    • Anonyymi00001

      Kaikki eksytykset tulee pelkkää Jeesus nimeä käyttäen, siksi Jeesus kehotti rukoilemaan suoraan Isäänsä, ei itseään ja käski kastamaan Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.

      Antikristukset ottivat "Jeesus" -nimen käyttöönsä eksytys tarkoituksessa.

      Kaikki pahat eksytykset tulee pelkkää "Jeesus"- nimeä käyttäen.

      Matt.7
      22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: Herra, Herra! emmekö me sinun nimes kautta ennustaneet, ja sinun nimelläs ajaneet ulos perkeleitä, ja ole sinun nimes kautta monta väkevää työtä tehneet?
      23 Ja silloin minä tunnustan, en minä teitä ikänä tuntenut: menkäät pois minun tyköäni, te väärintekiät.

    • Anonyymi00002

      Lapsiperheiden kaste alkoi heti kun he kuulivat, että Jeesus pelastaa koko perheen kasteessa.
      Suurin osa alkukirkon kastetuista oli lapsia ja nuoria, aikuisten ja vanhusten lisäksi.

      Ap. t. 16:33

      Heti paikalla, keskellä yötä, vanginvartija otti heidät hoiviinsa ja pesi ruoskaniskujen haavat, ja hänet ja hänen perhekuntansa kastettiin heti.

      Kasteella oli kova kiire, koska siinä on kyse sielun pelastuksesta, pääsystä sisälle Jumalan valtakuntaan uuden liiton jäseneksi. Ei lapsia jätetty tähän maailmaan kastamattomaksi ilman Pyhän Hengen lahjaa,

      • Anonyymi00003

        1. Piet. 3:21

        Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.


      • Anonyymi00003 kirjoitti:

        1. Piet. 3:21

        Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.

        Nämä ovat taikamaailman taikamenoja, joilla ei ole todellisuuden kanssa mitään tekemistä.

        Herätkää pahvit, jumalat ovat ilkeiden ihmisten luomia myyttejä. Noh Ukko Ylijumala poikkeuksena vahvistaa säännön, mutta Häntä ei jesusianisti uskalla uhmata.


    • Anonyymi00004

      Helluntailaisuus uudestikasteineen ei edusta tervettä kristinuskoa ollenkaan, vaan Amerikasta tänne 100 v. sitten tuotua pahaa eksytystä ja heresiaa, mistä kannattaa pysyä kaukana.

      • Anonyymi00005

        Sananl. 27:12

        Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.


      • Anonyymi00736
        Anonyymi00005 kirjoitti:

        Sananl. 27:12

        Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.

        tuo on totta


      • Anonyymi00737
        Anonyymi00005 kirjoitti:

        Sananl. 27:12

        Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.

        tuo on totta


      • Anonyymi00738
        Anonyymi00005 kirjoitti:

        Sananl. 27:12

        Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.

        tuo on totta


      • Anonyymi00739
        Anonyymi00005 kirjoitti:

        Sananl. 27:12

        Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.

        tuo on totta


      • Anonyymi00740
        Anonyymi00005 kirjoitti:

        Sananl. 27:12

        Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.

        tuo on totta


      • Anonyymi00741
        Anonyymi00005 kirjoitti:

        Sananl. 27:12

        Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.

        tuo on totta


      • Anonyymi00742
        Anonyymi00005 kirjoitti:

        Sananl. 27:12

        Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.

        tuo on totta


      • Anonyymi00743
        Anonyymi00005 kirjoitti:

        Sananl. 27:12

        Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.

        tuo on totta


      • Anonyymi00744
        Anonyymi00005 kirjoitti:

        Sananl. 27:12

        Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.

        tuo on totta


      • Anonyymi00745
        Anonyymi00005 kirjoitti:

        Sananl. 27:12

        Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.

        tuo on totta


    • Anonyymi00006

      Jeesusta ei haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan, kuten helluntailaiset antaa ymmärtää.
      Jeesus nostettiin käsivarsillä ylöspäin hautakammioon, mikä muistutti huonetta, johon mahtui muitakin ihmisiä ja enkeleitä.

    • Anonyymi00007

      Upotuskasteen esikuvat tulevat Hindujen kasteesta Gagnes-virralta, missä ihminen riuhtaistaan niskasta ja painetaan kokonaan veden alle. Vesi on saastunutta. Siinä voi uida kuolleitten ruumiita ja ruumiin osia.

      • Gagnes-virralta, 😹👍


    • Anonyymi00008

      Pysyisit totuudessa. Suomessa valtio ei omista yhtään kirkkoa.

    • Anonyymi00009

      Lopulta totuus kulminoituu amerikan homoihin. Se määrittää mikä on totuus.

      • Anonyymi00011

        Ne miehet tuli kuuluisksi ihan muista asioista kuin Raamatun tuntemuksesta.


    • Anonyymi00010

      Alkuseurakuntaa vainottiin ja se kokoontui ihmisten kotona, missä koko perhe kastettiin salaa sillä vedellä mitä oli käytössä. Kastetavat oli veden valelu kolme kertaa pään päälle, tai koko perhe kastettiin yhtä aikaa vihmomalla vettä heidän päälleen.

      Juutalaisten pyhille lammikoille meno upotuksia tekemään olisi tarkoittanut kivityskuolemaa vääräuskoisuuden vuoksi.

      Juutalaiset ymmärisvät hyvin kasteen siunatun veden merkityksen.

      4. Moos. 8:7

      Ja puhdistaaksesi heidät tee näin: Pirskoita heihin synnistä puhdistavaa vettä.

    • Anonyymi00012

      Juutalaiset ymmärsi uudesta liitosta yhtä vähän kuin sika tekoälystä.

      • Anonyymi00013

        Kaikki helluntaina 3000 syntistä Juutalaista miestä menivat kasteen jälkeen heti koteihinsa ja hoiti perhekunnan kastamisen sisälle Jumalan valtakuntaan kuten heitä oli käsketty tehdä.

        Helluntaina kukaan ei kaatuillut, ei edes horjahdellut, eikä molissut sekavia hurmoskieliä helluntailaisten tapaan.


      • Anonyymi00014

        Juutalaiset luki kirjoituksia ja ymmärsivät hengellisiä asioita.

        4. Moos. 8:7

        Ja puhdistaaksesi heidät tee näin: Pirskoita heihin synnistä puhdistavaa vettä.


      • Anonyymi00015

        Vanha liito alkoi: pojat ympärileikattiin 8 pv. ikäisenä vauvana, tytöistä piti uhrata kaksi kyyhkysen poikasta syntiuhrina perisynnin vuoksi.

        Uuusi liito alkaa: sekä pojat että tytöt, Kristillinen kaste. Jeesus on veriuhri.


      • Anonyymi00024
        Anonyymi00015 kirjoitti:

        Vanha liito alkoi: pojat ympärileikattiin 8 pv. ikäisenä vauvana, tytöistä piti uhrata kaksi kyyhkysen poikasta syntiuhrina perisynnin vuoksi.

        Uuusi liito alkaa: sekä pojat että tytöt, Kristillinen kaste. Jeesus on veriuhri.

        Hahaa hehhee haAHA! "Vanha liito alkoi: pojat ympärileikattiin 8 pv. ikäisenä....!


      • Anonyymi00058
        Anonyymi00024 kirjoitti:

        Hahaa hehhee haAHA! "Vanha liito alkoi: pojat ympärileikattiin 8 pv. ikäisenä....!

        Näin se vain, hekota vain


    • Anonyymi00016

      1. Piet. 3:21

      Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.

    • Anonyymi00017

      Vanha liitto alkoi: pojat ympärileikattiin 8 pv. ikäisenä vauvana, tytöistä piti uhrata kaksi kyyhkysen poikasta syntiuhrina perisynnin vuoksi.

      Uuusi liitto alkaa: sekä pojat että tytöt, Kristillinen kaste. Jeesus on veriuhri.

      Ilman verenvuodatusta ei ole sovitusta, sanoo sana.

      • Anonyymi00023

        Perisynti on luopiokirkon harhaoppi, jota et löydä Sanasta.
        "jokaisen on kuoltava oman syntivelkansa tähden"
        "Älköön isiä rangaistako kuolemalla lasten tähden älköönkä lapsia isien tähden; kukin rangaistakoon kuolemalla oman syntinsä tähden".

        Perisynti harhaa tarvitaan oikeuttamaan toinen harha: vauvojen vedellä valuttelu. Kirkko tarvitsee kumpaakin harhansa saadakseen jäseniä ja valtaa ja mammonaa.
        Sana puhuu luopiokirkosta: Niin paljon kuin hän on itselleen kunniaa ja hekumaa hankkinut, niin paljon antakaa hänelle vaivaa ja surua. Koska hän sanoo sydämessään: 'Minä istun kuningattarena enkä ole leski enkä ole surua näkevä',


      • Anonyymi00026

        Luterilaiset ovat vuosisatoja pesseet kasteessa pois perisyntejään. Niin, mistä synti tulee ihmiseen? Keneltä ihminen perii perisyntinsä? Vanhemmiltaanko, joiden perisynnit ovat monien sukupolvien ajan pesty pois?
        Miten on mahdollista, että luterilaisen perheen lapsi pitää kastaa perisynnin poistamiseksi?
        Eikö kaste tehoakaan?


      • Anonyymi00027
        Anonyymi00023 kirjoitti:

        Perisynti on luopiokirkon harhaoppi, jota et löydä Sanasta.
        "jokaisen on kuoltava oman syntivelkansa tähden"
        "Älköön isiä rangaistako kuolemalla lasten tähden älköönkä lapsia isien tähden; kukin rangaistakoon kuolemalla oman syntinsä tähden".

        Perisynti harhaa tarvitaan oikeuttamaan toinen harha: vauvojen vedellä valuttelu. Kirkko tarvitsee kumpaakin harhansa saadakseen jäseniä ja valtaa ja mammonaa.
        Sana puhuu luopiokirkosta: Niin paljon kuin hän on itselleen kunniaa ja hekumaa hankkinut, niin paljon antakaa hänelle vaivaa ja surua. Koska hän sanoo sydämessään: 'Minä istun kuningattarena enkä ole leski enkä ole surua näkevä',

        Perisynti on Raamatussa selkeästi


      • Anonyymi00028
        Anonyymi00026 kirjoitti:

        Luterilaiset ovat vuosisatoja pesseet kasteessa pois perisyntejään. Niin, mistä synti tulee ihmiseen? Keneltä ihminen perii perisyntinsä? Vanhemmiltaanko, joiden perisynnit ovat monien sukupolvien ajan pesty pois?
        Miten on mahdollista, että luterilaisen perheen lapsi pitää kastaa perisynnin poistamiseksi?
        Eikö kaste tehoakaan?

        Niin kristityt ovat tehneet, harmittaako?

        Et selvästikään tiedä mitä on synti


      • Anonyymi00040
        Anonyymi00027 kirjoitti:

        Perisynti on Raamatussa selkeästi

        Perisyntiopin mukaan Jeesus ei kykene oman ruumiin uhrilla pelastaman ketään, vaan tarvitaan kolme vesitilkkaa päälakeen.
        Perisyntiopin mukaan Jumala valehtelee ja Raamatun keskeisin sanoma; sovitus on vain tarua.
        Perisyntioppi kieltää tämäkin Sanan kohdan: hän (Jeesus) voi täydellisesti pelastaa ne, jotka hänen kauttaan Jumalan tykö tulevat
        Luterilaisuudessa käydään Jumalan tykö vesikipon kautta, ei Jeesuksen kautta niin kuin Sana opettaa. Eikä luterilaisuudessa Jeesus kykene ketään täydellisesti pelastamaan, vaan kirkko toimittaa pelastuksen jäsenilleen sakramenttien avulla.
        Perisyntiopin ja perisynnistä vapauttavan sakramentin kautta KIRKKO JULISTAA OLEVANSA JUMALA!


      • Anonyymi00057
        Anonyymi00040 kirjoitti:

        Perisyntiopin mukaan Jeesus ei kykene oman ruumiin uhrilla pelastaman ketään, vaan tarvitaan kolme vesitilkkaa päälakeen.
        Perisyntiopin mukaan Jumala valehtelee ja Raamatun keskeisin sanoma; sovitus on vain tarua.
        Perisyntioppi kieltää tämäkin Sanan kohdan: hän (Jeesus) voi täydellisesti pelastaa ne, jotka hänen kauttaan Jumalan tykö tulevat
        Luterilaisuudessa käydään Jumalan tykö vesikipon kautta, ei Jeesuksen kautta niin kuin Sana opettaa. Eikä luterilaisuudessa Jeesus kykene ketään täydellisesti pelastamaan, vaan kirkko toimittaa pelastuksen jäsenilleen sakramenttien avulla.
        Perisyntiopin ja perisynnistä vapauttavan sakramentin kautta KIRKKO JULISTAA OLEVANSA JUMALA!

        Et ymmärrä mikä on synti joten lopeta tuo vikinä!

        Jeesus pelastaa täydellisesti mutta vain uskon kautta voidaan olla osallinen pelastuksesta minkä Jeesus hankki


    • Anonyymi00018

      Lapsen sakramentti liiton jäseneksi on tärkeä tehtävä vanhempien hoitaa kuntoon.

      Enkeli oli valmis tappamaan Mooseksen, koska tämä viivytteli poikansa ympärileikkausta liiton jäseneksi. Silloin enkeli jätti Mooseksen rauhaan.


      Vaimo Sippora oli viisaampi ja hoiti asian kuntoon.

      2. Moos. 4:25

      Silloin Sippora otti terävän piikiven, leikkasi pois poikansa esinahan ja kosketti sillä Moosesta jalkojen väliin sanoen: "Sinä olet minun veriylkäni."

      2. Moos. 4:26

      Niin Herra jätti Mooseksen rauhaan. Sippora oli ensimmäinen, joka sanoi "veriylkä" puhuessaan ympärileikkauksesta.

      • Anonyymi00019

        24 Matkan varrella Herra tuli Moosesta vastaan paikassa, johon hän oli perheineen yöpynyt, ja aikoi surmata hänet.
        25 Silloin Sippora otti terävän piikiven, leikkasi pois poikansa esinahan ja kosketti sillä Moosesta jalkojen väliin sanoen: "Sinä olet minun veriylkäni."
        26 Niin Herra jätti Mooseksen rauhaan. Sippora oli ensimmäinen, joka sanoi "veriylkä" puhuessaan ympärileikkauksesta.


      • Anonyymi00022

        Toinen kaste alkoi muotoutua heti Jerusalemin vanhinten ja Jeesuksen valitsemien apostolien kuoltua. Vähitellen Kristuksen opin sijaan, opin jossa Jumalan valtakuntaan astuttiin parannuksen teon kautta yhdestä ainoasta portista, Jeesus-ovesta, tuli sakramentit eli pakanarituaalit ja oppi, jossa ei enää Jeesus ollutkaan ovi Taivasten valtakuntaan, vaan Jeesuksen sijaan Taivasten valtakunnan porteiksi kirkko oli pystyttänyt omat ovensa, sakramentit.


      • Anonyymi00029
        Anonyymi00022 kirjoitti:

        Toinen kaste alkoi muotoutua heti Jerusalemin vanhinten ja Jeesuksen valitsemien apostolien kuoltua. Vähitellen Kristuksen opin sijaan, opin jossa Jumalan valtakuntaan astuttiin parannuksen teon kautta yhdestä ainoasta portista, Jeesus-ovesta, tuli sakramentit eli pakanarituaalit ja oppi, jossa ei enää Jeesus ollutkaan ovi Taivasten valtakuntaan, vaan Jeesuksen sijaan Taivasten valtakunnan porteiksi kirkko oli pystyttänyt omat ovensa, sakramentit.

        Ei vaan 1000-luvulla


      • Anonyymi00478
        Anonyymi00029 kirjoitti:

        Ei vaan 1000-luvulla

        kyllä ja ukastajien toimesta


      • Anonyymi00625

        näin on näreet


      • Anonyymi00626

        näin on näreet


      • Anonyymi00627

        näin on näreet


      • Anonyymi00628

        näin on näreet


      • Anonyymi00629

        näin on näreet


      • Anonyymi00630

        näin on näreet


      • Anonyymi00631

        näin on näreet


      • Anonyymi00632

        näin on näreet


      • Anonyymi00633

        näin on näreet


      • Anonyymi00634

        näin on näreet


      • Anonyymi00635

        näin on näreet


      • Anonyymi00636

        näin on näreet


      • Anonyymi00637

        näin on näreet


      • Anonyymi00638

        näin on näreet


      • Anonyymi00639

        näin on näreet


      • Anonyymi00640

        näin on näreet


      • Anonyymi00641

        näin on näreet


      • Anonyymi00642

        näin on näreet


      • Anonyymi00643

        näin on näreet


      • Anonyymi00644

        näin on näreet


      • Anonyymi00645

        näin on näreet


      • Anonyymi00646

        näin on näreet


      • Anonyymi00647

        näin on näreet


      • Anonyymi00648

        näin on näreet


      • Anonyymi00649

        näin on näreet


      • Anonyymi00650

        näin on näreet


      • Anonyymi00651

        näin on näreet


      • Anonyymi00652

        näin on näreet


      • Anonyymi00653

        näin on näreet


      • Anonyymi00654

        näin on näreet


      • Anonyymi00655

        näin on näreet


      • Anonyymi00656

        näin on näreet


      • Anonyymi00657

        näin on näreet


      • Anonyymi00658

        näin on näreet


      • Anonyymi00659

        näin on näreet


      • Anonyymi00660

        näin on näreet


      • Anonyymi00661

        näin on näreet


      • Anonyymi00662

        näin on näreet


      • Anonyymi00663

        näin on näreet


      • Anonyymi00664

        näin on näreet


      • Anonyymi00665

        näin on näreet


      • Anonyymi00666

        näin on näreet


      • Anonyymi00667

        näin on näreet


      • Anonyymi00668

        näin on näreet


      • Anonyymi00669

        näin on näreet


      • Anonyymi00670

        näin on näreet


      • Anonyymi00671

        näin on näreet


      • Anonyymi00672

        näin on näreet


      • Anonyymi00673

        näin on näreet


      • Anonyymi00674

        näin on näreet


      • Anonyymi00675

        näin on näreet


      • Anonyymi00676

        näin on näreet


      • Anonyymi00677

        näin on näreet


      • Anonyymi00678

        näin on näreet


      • Anonyymi00679

        näin on näreet


      • Anonyymi00680

        näin on näreet


      • Anonyymi00681

        näin on näreet


      • Anonyymi00682

        näin on näreet


      • Anonyymi00683

        näin on näreet


      • Anonyymi00684

        näin on näreet


      • Anonyymi00685

        näin on näreet


      • Anonyymi00686

        näin on näreet


      • Anonyymi00687

        näin on näreet


      • Anonyymi00688

        näin on näreet


      • Anonyymi00689

        näin on näreet


      • Anonyymi00690

        näin on näreet


      • Anonyymi00691

        näin on näreet


      • Anonyymi00692

        näin on näreet


      • Anonyymi00693

        näin on näreet


      • Anonyymi00694

        näin on näreet


      • Anonyymi00695

        näin on näreet


      • Anonyymi00696

        näin on näreet


      • Anonyymi00697

        näin on näreet


      • Anonyymi00698

        näin on näreet


      • Anonyymi00699

        näin on näreet


      • Anonyymi00700

        näin on näreet


      • Anonyymi00701

        näin on näreet


      • Anonyymi00702

        näin on näreet


      • Anonyymi00703

        näin on näreet


      • Anonyymi00704

        näin on näreet


      • Anonyymi00705

        näin on näreet


      • Anonyymi00706

        näin on näreet


      • Anonyymi00707

        näin on näreet


      • Anonyymi00708

        näin on näreet


      • Anonyymi00709

        näin on näreet


      • Anonyymi00710

        näin on näreet


      • Anonyymi00711

        näin on näreet


      • Anonyymi00712

        näin on näreet


      • Anonyymi00713

        näin on näreet


      • Anonyymi00714

        näin on näreet


      • Anonyymi00715

        näin on näreet


      • Anonyymi00716

        näin on näreet


      • Anonyymi00717

        näin on näreet


      • Anonyymi00718

        näin on näreet


      • Anonyymi00719

        näin on näreet


      • Anonyymi00720

        näin on näreet


      • Anonyymi00721

        näin on näreet


      • Anonyymi00722

        näin on näreet


      • Anonyymi00723

        näin on näreet


      • Anonyymi00724

        näin on näreet


      • Anonyymi00725

        näin on näreet


      • Anonyymi00726

        näin on näreet


      • Anonyymi00727

        näin on näreet


    • Anonyymi00020

      Sanotaan nyt lyhyesti, ymrileikkaus muutti kohteensa pysyvästi ja näkyvästi koko lopun elämän ajaksi.

      Jos vauvakaste saa aikaan muutoksen joka tulee esiin kaikessa, se lienee oikea kaste.

      Uskontullut yksilö muuttuu läpikotaisin eikä mikään kaste tuo siihen mitään lisää.
      Mikään kaste ei puhdista sydäntä, vain Pyhä Henki voi tehdä sen muutoksen !

      Inttäkää nyt vastaan monilla nimittelyillä höystettynä !

      • Anonyymi00030

        Pedokääkkää inttää taas vauvoista

        Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaa


      • Anonyymi00218
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Pedokääkkää inttää taas vauvoista

        Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00220
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Pedokääkkää inttää taas vauvoista

        Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00221
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Pedokääkkää inttää taas vauvoista

        Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00222
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Pedokääkkää inttää taas vauvoista

        Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00223
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Pedokääkkää inttää taas vauvoista

        Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00224
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Pedokääkkää inttää taas vauvoista

        Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00225
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Pedokääkkää inttää taas vauvoista

        Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00226
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Pedokääkkää inttää taas vauvoista

        Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00227
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Pedokääkkää inttää taas vauvoista

        Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00228
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Pedokääkkää inttää taas vauvoista

        Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00229
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Pedokääkkää inttää taas vauvoista

        Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00230
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Pedokääkkää inttää taas vauvoista

        Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00231
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Pedokääkkää inttää taas vauvoista

        Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00232
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Pedokääkkää inttää taas vauvoista

        Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00233
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Pedokääkkää inttää taas vauvoista

        Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00234
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Pedokääkkää inttää taas vauvoista

        Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00235
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Pedokääkkää inttää taas vauvoista

        Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00236
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Pedokääkkää inttää taas vauvoista

        Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00237
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Pedokääkkää inttää taas vauvoista

        Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00238
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Pedokääkkää inttää taas vauvoista

        Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00239
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Pedokääkkää inttää taas vauvoista

        Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00240
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Pedokääkkää inttää taas vauvoista

        Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00241
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Pedokääkkää inttää taas vauvoista

        Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00242
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Pedokääkkää inttää taas vauvoista

        Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00243
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Pedokääkkää inttää taas vauvoista

        Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00244
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Pedokääkkää inttää taas vauvoista

        Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00245
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Pedokääkkää inttää taas vauvoista

        Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00246
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Pedokääkkää inttää taas vauvoista

        Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00247
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Pedokääkkää inttää taas vauvoista

        Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00248
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Pedokääkkää inttää taas vauvoista

        Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00249
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Pedokääkkää inttää taas vauvoista

        Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00250
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Pedokääkkää inttää taas vauvoista

        Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00251
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Pedokääkkää inttää taas vauvoista

        Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00252
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Pedokääkkää inttää taas vauvoista

        Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00254
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Pedokääkkää inttää taas vauvoista

        Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00255
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Pedokääkkää inttää taas vauvoista

        Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00256
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Pedokääkkää inttää taas vauvoista

        Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00257
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Pedokääkkää inttää taas vauvoista

        Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00258
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Pedokääkkää inttää taas vauvoista

        Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00259
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Pedokääkkää inttää taas vauvoista

        Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00260
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Pedokääkkää inttää taas vauvoista

        Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00261
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Pedokääkkää inttää taas vauvoista

        Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00262
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Pedokääkkää inttää taas vauvoista

        Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00263
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Pedokääkkää inttää taas vauvoista

        Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00264
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Pedokääkkää inttää taas vauvoista

        Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00265
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Pedokääkkää inttää taas vauvoista

        Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00266
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Pedokääkkää inttää taas vauvoista

        Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00267
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Pedokääkkää inttää taas vauvoista

        Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00268
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Pedokääkkää inttää taas vauvoista

        Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00269
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Pedokääkkää inttää taas vauvoista

        Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00270
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Pedokääkkää inttää taas vauvoista

        Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00271
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Pedokääkkää inttää taas vauvoista

        Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00272
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Pedokääkkää inttää taas vauvoista

        Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00273
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Pedokääkkää inttää taas vauvoista

        Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00274
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Pedokääkkää inttää taas vauvoista

        Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00276
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Pedokääkkää inttää taas vauvoista

        Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00277
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Pedokääkkää inttää taas vauvoista

        Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00278
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Pedokääkkää inttää taas vauvoista

        Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00279
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Pedokääkkää inttää taas vauvoista

        Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00280
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Pedokääkkää inttää taas vauvoista

        Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00281
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Pedokääkkää inttää taas vauvoista

        Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00282
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Pedokääkkää inttää taas vauvoista

        Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00283
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Pedokääkkää inttää taas vauvoista

        Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00284
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Pedokääkkää inttää taas vauvoista

        Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00285
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Pedokääkkää inttää taas vauvoista

        Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00286
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Pedokääkkää inttää taas vauvoista

        Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00287
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Pedokääkkää inttää taas vauvoista

        Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00288
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Pedokääkkää inttää taas vauvoista

        Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00289
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Pedokääkkää inttää taas vauvoista

        Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00290
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Pedokääkkää inttää taas vauvoista

        Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00291
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Pedokääkkää inttää taas vauvoista

        Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00292
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Pedokääkkää inttää taas vauvoista

        Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00294
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Pedokääkkää inttää taas vauvoista

        Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00295
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Pedokääkkää inttää taas vauvoista

        Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00296
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Pedokääkkää inttää taas vauvoista

        Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00297
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Pedokääkkää inttää taas vauvoista

        Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00298
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Pedokääkkää inttää taas vauvoista

        Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00299
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Pedokääkkää inttää taas vauvoista

        Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00300
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Pedokääkkää inttää taas vauvoista

        Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00301
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Pedokääkkää inttää taas vauvoista

        Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00302
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Pedokääkkää inttää taas vauvoista

        Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00303
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Pedokääkkää inttää taas vauvoista

        Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00304
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Pedokääkkää inttää taas vauvoista

        Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00305
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Pedokääkkää inttää taas vauvoista

        Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00306
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Pedokääkkää inttää taas vauvoista

        Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00307
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Pedokääkkää inttää taas vauvoista

        Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00308
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Pedokääkkää inttää taas vauvoista

        Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00309
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Pedokääkkää inttää taas vauvoista

        Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00310
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Pedokääkkää inttää taas vauvoista

        Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00312
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Pedokääkkää inttää taas vauvoista

        Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00313
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Pedokääkkää inttää taas vauvoista

        Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00314
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Pedokääkkää inttää taas vauvoista

        Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00315
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Pedokääkkää inttää taas vauvoista

        Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00316
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Pedokääkkää inttää taas vauvoista

        Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00317
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Pedokääkkää inttää taas vauvoista

        Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00318
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Pedokääkkää inttää taas vauvoista

        Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00319
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Pedokääkkää inttää taas vauvoista

        Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00320
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Pedokääkkää inttää taas vauvoista

        Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00321
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Pedokääkkää inttää taas vauvoista

        Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00322
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Pedokääkkää inttää taas vauvoista

        Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00323
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Pedokääkkää inttää taas vauvoista

        Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00324
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Pedokääkkää inttää taas vauvoista

        Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00325
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Pedokääkkää inttää taas vauvoista

        Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00326
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Pedokääkkää inttää taas vauvoista

        Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00327
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Pedokääkkää inttää taas vauvoista

        Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00328
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Pedokääkkää inttää taas vauvoista

        Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00329
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Pedokääkkää inttää taas vauvoista

        Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00330
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Pedokääkkää inttää taas vauvoista

        Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00331
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Pedokääkkää inttää taas vauvoista

        Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00332
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Pedokääkkää inttää taas vauvoista

        Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00333
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Pedokääkkää inttää taas vauvoista

        Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00334
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Pedokääkkää inttää taas vauvoista

        Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00335
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Pedokääkkää inttää taas vauvoista

        Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00336
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Pedokääkkää inttää taas vauvoista

        Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00337
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Pedokääkkää inttää taas vauvoista

        Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00338
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Pedokääkkää inttää taas vauvoista

        Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00339
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Pedokääkkää inttää taas vauvoista

        Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00340
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Pedokääkkää inttää taas vauvoista

        Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00341
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Pedokääkkää inttää taas vauvoista

        Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00342
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Pedokääkkää inttää taas vauvoista

        Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00343
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Pedokääkkää inttää taas vauvoista

        Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00344
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Pedokääkkää inttää taas vauvoista

        Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00345
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Pedokääkkää inttää taas vauvoista

        Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00346
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Pedokääkkää inttää taas vauvoista

        Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00347
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Pedokääkkää inttää taas vauvoista

        Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00348
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Pedokääkkää inttää taas vauvoista

        Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00349
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Pedokääkkää inttää taas vauvoista

        Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00350
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Pedokääkkää inttää taas vauvoista

        Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00351
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Pedokääkkää inttää taas vauvoista

        Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00352
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Pedokääkkää inttää taas vauvoista

        Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00353
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Pedokääkkää inttää taas vauvoista

        Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00358
        Anonyymi00353 kirjoitti:

        se on sen tapa

        ei ole häävi tapa


      • Anonyymi00359
        Anonyymi00353 kirjoitti:

        se on sen tapa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00360
        Anonyymi00353 kirjoitti:

        se on sen tapa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00361
        Anonyymi00353 kirjoitti:

        se on sen tapa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00362
        Anonyymi00353 kirjoitti:

        se on sen tapa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00363
        Anonyymi00353 kirjoitti:

        se on sen tapa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00364
        Anonyymi00353 kirjoitti:

        se on sen tapa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00365
        Anonyymi00353 kirjoitti:

        se on sen tapa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00366
        Anonyymi00353 kirjoitti:

        se on sen tapa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00367
        Anonyymi00353 kirjoitti:

        se on sen tapa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00368
        Anonyymi00353 kirjoitti:

        se on sen tapa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00369
        Anonyymi00353 kirjoitti:

        se on sen tapa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00370
        Anonyymi00353 kirjoitti:

        se on sen tapa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00371
        Anonyymi00353 kirjoitti:

        se on sen tapa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00372
        Anonyymi00353 kirjoitti:

        se on sen tapa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00373
        Anonyymi00353 kirjoitti:

        se on sen tapa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00374
        Anonyymi00353 kirjoitti:

        se on sen tapa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00375
        Anonyymi00353 kirjoitti:

        se on sen tapa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00376
        Anonyymi00353 kirjoitti:

        se on sen tapa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00377
        Anonyymi00353 kirjoitti:

        se on sen tapa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00378
        Anonyymi00353 kirjoitti:

        se on sen tapa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00379
        Anonyymi00353 kirjoitti:

        se on sen tapa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00380
        Anonyymi00353 kirjoitti:

        se on sen tapa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00381
        Anonyymi00353 kirjoitti:

        se on sen tapa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00382
        Anonyymi00353 kirjoitti:

        se on sen tapa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00383
        Anonyymi00353 kirjoitti:

        se on sen tapa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00384
        Anonyymi00353 kirjoitti:

        se on sen tapa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00385
        Anonyymi00353 kirjoitti:

        se on sen tapa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00386
        Anonyymi00353 kirjoitti:

        se on sen tapa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00387
        Anonyymi00353 kirjoitti:

        se on sen tapa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00388
        Anonyymi00353 kirjoitti:

        se on sen tapa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00389
        Anonyymi00353 kirjoitti:

        se on sen tapa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00390
        Anonyymi00353 kirjoitti:

        se on sen tapa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00391
        Anonyymi00353 kirjoitti:

        se on sen tapa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00392
        Anonyymi00353 kirjoitti:

        se on sen tapa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00393
        Anonyymi00353 kirjoitti:

        se on sen tapa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00394
        Anonyymi00353 kirjoitti:

        se on sen tapa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00395
        Anonyymi00353 kirjoitti:

        se on sen tapa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00396
        Anonyymi00353 kirjoitti:

        se on sen tapa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00397
        Anonyymi00353 kirjoitti:

        se on sen tapa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00398
        Anonyymi00353 kirjoitti:

        se on sen tapa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00399
        Anonyymi00353 kirjoitti:

        se on sen tapa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00400
        Anonyymi00353 kirjoitti:

        se on sen tapa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00401
        Anonyymi00353 kirjoitti:

        se on sen tapa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00402
        Anonyymi00353 kirjoitti:

        se on sen tapa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00403
        Anonyymi00353 kirjoitti:

        se on sen tapa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00404
        Anonyymi00353 kirjoitti:

        se on sen tapa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00405
        Anonyymi00353 kirjoitti:

        se on sen tapa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00406
        Anonyymi00353 kirjoitti:

        se on sen tapa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00407
        Anonyymi00353 kirjoitti:

        se on sen tapa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00409
        Anonyymi00353 kirjoitti:

        se on sen tapa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00410
        Anonyymi00353 kirjoitti:

        se on sen tapa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00411
        Anonyymi00353 kirjoitti:

        se on sen tapa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00412
        Anonyymi00353 kirjoitti:

        se on sen tapa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00413
        Anonyymi00353 kirjoitti:

        se on sen tapa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00414
        Anonyymi00353 kirjoitti:

        se on sen tapa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00415
        Anonyymi00353 kirjoitti:

        se on sen tapa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00416
        Anonyymi00353 kirjoitti:

        se on sen tapa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00417
        Anonyymi00353 kirjoitti:

        se on sen tapa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00418
        Anonyymi00353 kirjoitti:

        se on sen tapa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00419
        Anonyymi00353 kirjoitti:

        se on sen tapa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00420
        Anonyymi00353 kirjoitti:

        se on sen tapa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00421
        Anonyymi00353 kirjoitti:

        se on sen tapa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00422
        Anonyymi00353 kirjoitti:

        se on sen tapa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00423
        Anonyymi00353 kirjoitti:

        se on sen tapa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00424
        Anonyymi00353 kirjoitti:

        se on sen tapa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00425
        Anonyymi00353 kirjoitti:

        se on sen tapa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00426
        Anonyymi00353 kirjoitti:

        se on sen tapa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00427
        Anonyymi00353 kirjoitti:

        se on sen tapa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00428
        Anonyymi00353 kirjoitti:

        se on sen tapa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00429
        Anonyymi00353 kirjoitti:

        se on sen tapa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00430
        Anonyymi00353 kirjoitti:

        se on sen tapa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00431
        Anonyymi00353 kirjoitti:

        se on sen tapa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00432
        Anonyymi00353 kirjoitti:

        se on sen tapa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00433
        Anonyymi00353 kirjoitti:

        se on sen tapa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00434
        Anonyymi00353 kirjoitti:

        se on sen tapa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00435
        Anonyymi00353 kirjoitti:

        se on sen tapa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00436
        Anonyymi00353 kirjoitti:

        se on sen tapa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00437
        Anonyymi00353 kirjoitti:

        se on sen tapa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00438
        Anonyymi00353 kirjoitti:

        se on sen tapa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00439
        Anonyymi00353 kirjoitti:

        se on sen tapa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00440
        Anonyymi00353 kirjoitti:

        se on sen tapa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00441
        Anonyymi00353 kirjoitti:

        se on sen tapa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00442
        Anonyymi00353 kirjoitti:

        se on sen tapa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00443
        Anonyymi00353 kirjoitti:

        se on sen tapa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00444
        Anonyymi00353 kirjoitti:

        se on sen tapa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00445
        Anonyymi00353 kirjoitti:

        se on sen tapa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00446
        Anonyymi00353 kirjoitti:

        se on sen tapa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00447
        Anonyymi00353 kirjoitti:

        se on sen tapa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00448
        Anonyymi00353 kirjoitti:

        se on sen tapa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00449
        Anonyymi00353 kirjoitti:

        se on sen tapa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00450
        Anonyymi00353 kirjoitti:

        se on sen tapa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00451
        Anonyymi00353 kirjoitti:

        se on sen tapa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00452
        Anonyymi00353 kirjoitti:

        se on sen tapa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00453
        Anonyymi00353 kirjoitti:

        se on sen tapa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00454
        Anonyymi00353 kirjoitti:

        se on sen tapa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00455
        Anonyymi00353 kirjoitti:

        se on sen tapa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00456
        Anonyymi00353 kirjoitti:

        se on sen tapa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00457
        Anonyymi00353 kirjoitti:

        se on sen tapa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00458
        Anonyymi00353 kirjoitti:

        se on sen tapa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00459
        Anonyymi00353 kirjoitti:

        se on sen tapa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00460
        Anonyymi00353 kirjoitti:

        se on sen tapa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00461
        Anonyymi00353 kirjoitti:

        se on sen tapa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00462
        Anonyymi00353 kirjoitti:

        se on sen tapa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00463
        Anonyymi00353 kirjoitti:

        se on sen tapa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00464
        Anonyymi00353 kirjoitti:

        se on sen tapa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00465
        Anonyymi00353 kirjoitti:

        se on sen tapa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00466
        Anonyymi00353 kirjoitti:

        se on sen tapa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00467
        Anonyymi00353 kirjoitti:

        se on sen tapa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00468
        Anonyymi00353 kirjoitti:

        se on sen tapa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00469
        Anonyymi00353 kirjoitti:

        se on sen tapa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00470
        Anonyymi00353 kirjoitti:

        se on sen tapa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00471
        Anonyymi00353 kirjoitti:

        se on sen tapa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00472
        Anonyymi00353 kirjoitti:

        se on sen tapa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00473
        Anonyymi00353 kirjoitti:

        se on sen tapa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00474
        Anonyymi00353 kirjoitti:

        se on sen tapa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00475
        Anonyymi00353 kirjoitti:

        se on sen tapa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00476
        Anonyymi00353 kirjoitti:

        se on sen tapa

        se on sen tapa


      • Anonyymi00731
        Anonyymi00476 kirjoitti:

        se on sen tapa

        ei ole hääviä kyllä


      • Anonyymi00732
        Anonyymi00476 kirjoitti:

        se on sen tapa

        ei ole hääviä kyllä


      • Anonyymi00733
        Anonyymi00476 kirjoitti:

        se on sen tapa

        ei ole hääviä kyllä


      • Anonyymi00734
        Anonyymi00731 kirjoitti:

        ei ole hääviä kyllä

        ei ole hääviä kyllä


    • Anonyymi00021

      Jeesus sanoo: Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko...
      Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.
      Jeesus varoitti nimen omaan Kristus-nimen käyttäjistä. Oletko koskaan kuullut sanaa 'kristitty'. Väkevä eksytys on tullut Kristus, Kristuksen kaltainen, kristitty-nimessä.
      Paavl on kristitty, kristikunnan pääksi kutsuttu, Putin on kristitty.

      • Anonyymi00031

        Ahaa sinä vihaat kristittyjä


      • Anonyymi00034
        Anonyymi00031 kirjoitti:

        Ahaa sinä vihaat kristittyjä

        Ahaa sinä ihailet kristittyjä, Putinia ja paavia...


      • Anonyymi00041
        Anonyymi00034 kirjoitti:

        Ahaa sinä ihailet kristittyjä, Putinia ja paavia...

        Tottakai ihailen Jeesuksen omia


    • Aloittaja on täysin oikeassa. Kaste on noin ja se tiedetään.

      Koulutetut papit on koulutettu selittämään kirkon oppia oikeaksi, vaikka tietävät sen vääräksi, koska mikään kirkko ei suostu tekemään parannusta, kun jokin vika huomataan, tai uusi herätysliike tulee. Tämä koskee sekä helluntailaisia että luterilaisia katolisten lisäksi.

      Aina tulee uusi saarnamies joka perustaa uuden lahkon. Ei siinäkään mitään järkeä ole. Mitä Jumala haluaisi meidän tekevän? Jokaisen kirkon tekevän parannuksen. Eivät tee. Mitä sitten? Katsotaan, mitä hän on jo tehnyt. Mitä?

      • Anonyymi00032

        Tämä koskee eritoten mormoneja


      • Anonyymi00037

        Mormoonikin tuli palstalle.


      • Anonyymi00037 kirjoitti:

        Mormoonikin tuli palstalle.

        Kristuksen Kirkossa, mormoneilla, on upotuskaste, ei vauvoja, kastajalla täytyy olla valtuus, kastettavan pitää täyttää edellytykset, usko Jeesukseen ja parannus. Siihen tulee liittyä myös Pyhän Hengen kaste ja lapsen kaltaiseksi tuleminen. Ihminen voi valehdella, joten portti on Jeesus itse, hänen täytyy kaste hyväksyä.

        Jotta kaste johtaisi pelastukseen, Paratiisin puolelle henkimaailmassa, täytyy uskossa Jeesukseen pysyä kuolemaansa asti.

        Eikö tämä ole ihan oikein, ihan sama kuka näin opettaa? Jos opettaa jollakin toisella tavalla, se on vääräoppista, eikä tämä mormonien oppi ja käytäntö.

        Sanat ovat: Ensin kastettavan koko nimi, sitten: "Jeesuksen Kristuksen antamalla valtuudella kastan sinut Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Aamen."

        Blumps.


      • Anonyymi00730
        santtunen2 kirjoitti:

        Kristuksen Kirkossa, mormoneilla, on upotuskaste, ei vauvoja, kastajalla täytyy olla valtuus, kastettavan pitää täyttää edellytykset, usko Jeesukseen ja parannus. Siihen tulee liittyä myös Pyhän Hengen kaste ja lapsen kaltaiseksi tuleminen. Ihminen voi valehdella, joten portti on Jeesus itse, hänen täytyy kaste hyväksyä.

        Jotta kaste johtaisi pelastukseen, Paratiisin puolelle henkimaailmassa, täytyy uskossa Jeesukseen pysyä kuolemaansa asti.

        Eikö tämä ole ihan oikein, ihan sama kuka näin opettaa? Jos opettaa jollakin toisella tavalla, se on vääräoppista, eikä tämä mormonien oppi ja käytäntö.

        Sanat ovat: Ensin kastettavan koko nimi, sitten: "Jeesuksen Kristuksen antamalla valtuudella kastan sinut Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Aamen."

        Blumps.

        Ei ole oikein, nuo valtuudet on täysin Raamatulle vieraita kuten teidän käsitys Jumalasta, Jeesuksesta, temppeliseremioista jne jne

        Mormonit eivät edes ole krsitittyjä


    • Vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden myös katseesta👀

      • Anonyymi00025

        Sen himon ja raajattomana taivaaseen menon.


    • Anonyymi00033

      Voi tätä omavanhurskauden määrää. Eikä ole sen parempi, että uskotaan jonkun papin kykenevän jakamaan Jumalan vanhurskautta kastamalla vedessä. Aivan huuhaata aloitus ja vastaukset.

      • Vaan minunpa kommenttini onkin ainoa Totuus koko tässä katse👀ketjussa.🔗⛓️😇❤️👍


    • Anonyymi00035

      Ei auttanut Sipporan, epäjumalien papin tyttären, suuttuminen Mooseksella ja poikien nahanpoisto: Toisin Arronin pojat, joita perivät Aaronilta pappeuden, Mooseksen pojan laskettiin leeviläisiksi, pappien pavalveljoiksi.
      Danilaiset sijoittivat puisen jumalankuvan kaupunkiinsa. Jonatan, joka oli Mooseksen pojan Gersomin sukukuntaa, ja hänen jälkeläisensä toimivat siellä Danin heimon pappeina, kunnes israelilaiset vietiin pakkosiirtolaisuuteen.

    • Anonyymi00036

      Miksette teekään parannusta?

    • Anonyymi00038

      Jenkkilahkojen kaste on pelkkä vesikaste, mitä meuhkaa täällä puhumalla kasteeen veden määrästä ja kastetekniikasta.

      Lahkokasteen merkitys on ihmisen rituaalin omainen kastelu. Siinä se.

      Kristittyjne kaste on ihan eri asia.

      • Anonyymi00039

        Jenkkilahkoihin ei pidä mennä eksytetttäväksi .


    • Anonyymi00042

      Kristittyjen kaste ei ole pelkkä "vesikaste", mistä lahkolaiset puhuu.

      Kristittyjen yhdessä kasteessa on vesi, Henki ja sovintoveren osallisuus yhdessä ja samassa kasteessa, jossa kasteessa Jumala pesee ihmisen synnit pois, mukaan lukien poistaa perisynnin kirouksen ja lahjoittaa Pyhän uskon Hengen lahjan sydämeen sinetiksi kuulumisesta Jumalan valtakuntaan uuden liiton jäseneksi.

      Kristittyjen Kasteesta seuraa pelastus ja hyvä omatunto.

      1. Piet. 3:21

      Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.

      1. Joh. 5:8

      Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.

      • Anonyymi00043

        Johannes ei puhunut yhtä halaistua sanaa kirkon sakramentista, vaan Henki todistaa Jeesuksen Jumalan Pojaksi ja veri ja vesi todistaa Jumalan Pojan kuoleman.


      • Anonyymi00047
        Anonyymi00043 kirjoitti:

        Johannes ei puhunut yhtä halaistua sanaa kirkon sakramentista, vaan Henki todistaa Jeesuksen Jumalan Pojaksi ja veri ja vesi todistaa Jumalan Pojan kuoleman.

        Johanneksen kaste tehtiin syntien anteeksisamiseksi ja se oli evankeliumin uuden liiton alku. Johannes oli täytetty Pyhässä Hengellä jo äitinsä kohdussa. Synnit saatin anteeksi kasteessa Jeesuken uhrikuolmen vuoksi. Myös Isä, Jumala oli paikalla Jordanilla ja Pyhä Henki oli pakalla Kyyhkysen hahmossa.

        Mark.1
        1 Jeesuksen Kristuksen, Jumalan Pojan, evankeliumin alku.
        2 Niinkuin on kirjoitettuna profeetta Esaiaan kirjassa: "Katso, minä lähetän enkelini sinun edelläsi, ja hän on valmistava sinun tiesi".
        3 "Huutavan ääni kuuluu erämaassa: 'Valmistakaa Herralle tie, tehkää polut hänelle tasaisiksi'",
        4 niin Johannes Kastaja saarnasi erämaassa parannuksen kastetta syntien anteeksisaamiseksi.

        Johannes ei kastanut itsensä uskoviksi julistaneita lahkolaisia ollenkaan, vaan kutsui heitä käärmeen sikiöiksi, koska tarjolla oli vain syntisten katumuskste.

        Esim. harhaoppiset helluntailaiset eivät tunnusta syntisyyttä kasteen saamisen perusteeksi ollenkaan.


      • Anonyymi00048
        Anonyymi00047 kirjoitti:

        Johanneksen kaste tehtiin syntien anteeksisamiseksi ja se oli evankeliumin uuden liiton alku. Johannes oli täytetty Pyhässä Hengellä jo äitinsä kohdussa. Synnit saatin anteeksi kasteessa Jeesuken uhrikuolmen vuoksi. Myös Isä, Jumala oli paikalla Jordanilla ja Pyhä Henki oli pakalla Kyyhkysen hahmossa.

        Mark.1
        1 Jeesuksen Kristuksen, Jumalan Pojan, evankeliumin alku.
        2 Niinkuin on kirjoitettuna profeetta Esaiaan kirjassa: "Katso, minä lähetän enkelini sinun edelläsi, ja hän on valmistava sinun tiesi".
        3 "Huutavan ääni kuuluu erämaassa: 'Valmistakaa Herralle tie, tehkää polut hänelle tasaisiksi'",
        4 niin Johannes Kastaja saarnasi erämaassa parannuksen kastetta syntien anteeksisaamiseksi.

        Johannes ei kastanut itsensä uskoviksi julistaneita lahkolaisia ollenkaan, vaan kutsui heitä käärmeen sikiöiksi, koska tarjolla oli vain syntisten katumuskste.

        Esim. harhaoppiset helluntailaiset eivät tunnusta syntisyyttä kasteen saamisen perusteeksi ollenkaan.

        Jordanilla kasteita tehtiin turvallisesti matalassa joen ylityspaikassa vettä pään päälle valelemalla. Ihmisiä tuli kävellen (vaelsivat) joen toiselta puolelta katsomaan Johanneksen kastetoimintaa.
        Vain ne kastettiin, jota tunnustivat syntinsä

        Ja koko Juudean maa ja kaikki jerusalemilaiset vaelsivat hänen tykönsä, ja hän kastoi heidät Jordanin virrassa, kun he tunnustivat syntinsä.


    • Anonyymi00044

      Sanassa pelastuminen tarkoittaa muutakin kuin vain ja ainoastaan pelastumista Taivaaseen. Paavali kirjoitti: että me pelastuisimme nurjista ja häijyistä ihmisistä; sillä usko ei ole joka miehen.
      Nooasta on todistettu: Uskon kautta rakensi Nooa, saatuaan ilmoituksen siitä, mikä ei vielä näkynyt, pyhässä pelossa arkin perhekuntansa pelastukseksi; Nooa uskoi Jumalan ilmoituksen vedenpaisumuksessa. Muut eivät uskoneet ja Sana todistaa: Eikä hän säästänyt muinaista maailmaa, vaikka varjelikin Nooan, vanhurskauden saarnaajan, ynnä seitsemän muuta, vaan antoi vedenpaisumuksen tulla jumalattomain maailman päälle.
      Nooa saarnasi kääntymystä Jumalan puoleen ja vedenpaisumusta. Hän joutui mitä ilmeisemmin pilkattavaksi. Kuukaan ei ollut edes nähnyt sadetta.
      Vesi pelasti Nooan jumalattomilta ihmisiltä: aivan kuten Paavalikin kirjoitti ja pyysi rukousta: että me pelastuisimme nurjista ja häijyistä ihmisistä; sillä usko ei ole joka
      miehen.
      Samoin Loot pelastui Sodomasta: pelasti hurskaan Lootin, jota rietasten vaellus irstaudessa vaivasi; sillä asuessaan heidän keskuudessansa tuo hurskas mies kiusaantui hurskaassa sielussaan joka päivä heidän pahain tekojensa tähden, joita hänen täytyi nähdä ja kuulla. Loot pelastui Sodoman pahoilta ihmistä ja heidän tekojensa näkemisestä.
      Esikuva uskoon tulosta on israelilaisen lähtö Egyptistä Karitsa veren suojissa ja pelastuminen tuhoojalta. Israelilaisten piti kulkea poikki Punaisen Meren kohti luvattua maata. Uskon kautta he kulkivat poikki Punaisen meren ikäänkuin kuivalla maalla; jota yrittäessään egyptiläiset hukkuivat.
      Kaste upottamalla vedessä on uskon ja valitsemisen vahvistus. Erottautumista tästä maailmansa. Pietari kehotti: Pyrkikää sentähden, veljet, sitä enemmän tekemään kutsumisenne ja valitsemisenne lujaksi; sillä jos sen teette, ette koskaan lankea;
      Kaste vahvistaa uskoon tulon, vanhan elämän taakse jättämisen ja lujittaa Kristukseen.
      Yksi kaste, josta Sana puhuu, on kaste Jeesuksen kuolemaan eli uudesti syntyminen, uskoon tulo: ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista.
      Kaste vedessä on tämän kasteen kuva ja vahvistus.
      Jeesus kysyi: "Voitteko juoda sen maljan, jonka minä juon, tahi tulla kastetuiksi sillä kasteella, jolla minut kastetaan?"

      • Anonyymi00045

        Raamattu ei opeta kasteen olevan kuva ja vahvistus.


      • Anonyymi00046
        Anonyymi00045 kirjoitti:

        Raamattu ei opeta kasteen olevan kuva ja vahvistus.

        Katse kuitenkin määrittää sen pitääkö poistaa raajoja että pääsee taivaaseen.

        Kaste ei siinä auta puoleen eikä toiseen.


      • Anonyymi00049
        Anonyymi00045 kirjoitti:

        Raamattu ei opeta kasteen olevan kuva ja vahvistus.

        Jaa, luterilainen oletko nähnyt koskaan Raamattua? Sillä minä en tahdo, veljet, pitää teitä tietämättöminä siitä, että isämme olivat kaikki pilven alla ja kulkivat kaikki meren läpi
        ja saivat kaikki kasteen Moosekseen pilvessä ja meressä...Tämä, mikä tapahtui heille, on esikuvallista


      • Anonyymi00052
        Anonyymi00045 kirjoitti:

        Raamattu ei opeta kasteen olevan kuva ja vahvistus.

        Kaste on realismia, ei mitään kuvaa eikä symboolia.

        Kasteessa Jumala pesee synnit pois ja antaa sydämeen uskon Hengen lahjan sinetiksi uuden liiton jäsenyydestä.

        Vain jäsenille kuuluu jäsenedut, ei kaikille.


      • Anonyymi00274
        Anonyymi00052 kirjoitti:

        Kaste on realismia, ei mitään kuvaa eikä symboolia.

        Kasteessa Jumala pesee synnit pois ja antaa sydämeen uskon Hengen lahjan sinetiksi uuden liiton jäsenyydestä.

        Vain jäsenille kuuluu jäsenedut, ei kaikille.

        Aivan kuten Pietri kirjoitti, kasteessa ei luovuta saastaisesta elämästä, eikä yksikään saastainen ei pääse Taivaaseen eikä peri ikuista elämään. Kelvatakseen Jumalalle, ihmisen täytyy tehdä parannus eli luopua saastaisesta elämästä.


    • Anonyymi00050

      Kristillinen yksi kaste ei ole pelkkä vesikaste, mistä helluntailaiset puhuvat. Kristillinen Kistilinen yksi kaste saadaa syntien anteeksisaamiseksi ja siinä saadaan j Pyhä uskon lahja sinetiksi kuulumisesta uuden liiton jäseneksi.

      Helluntailaisten kaste on Amerikasta tuotu lahkokaste, mikä ei ole kristillinen kaste ollenkaan.

      • Anonyymi00051

        Jenkkilahkojen opit on syvältä.

        Ne kieltää kokonaan, että kristillinen yksi kaste tai Herran pyhä ehtoollinen liittyisi mitenkään ihmisen syntiongelmaan.


      • Anonyymi00051 kirjoitti:

        Jenkkilahkojen opit on syvältä.

        Ne kieltää kokonaan, että kristillinen yksi kaste tai Herran pyhä ehtoollinen liittyisi mitenkään ihmisen syntiongelmaan.

        Kaste on niinkuin se Raamatussa on. Valitettavasti epäselvästi. Ei vauvoja ja upotuskaste, tätä ei sanota selvästi, eikä kerrota missä iässä lapset sitten ymmärtävät asian ja voivat valita ja mennä kasteelle tai olla menemättä. Se on itsestäänselvää, että aikuisena jokaisen on asia mietittävä uudestaan ja on täysi vapaus päättää omat asiansa.


      • Anonyymi00054
        santtunen2 kirjoitti:

        Kaste on niinkuin se Raamatussa on. Valitettavasti epäselvästi. Ei vauvoja ja upotuskaste, tätä ei sanota selvästi, eikä kerrota missä iässä lapset sitten ymmärtävät asian ja voivat valita ja mennä kasteelle tai olla menemättä. Se on itsestäänselvää, että aikuisena jokaisen on asia mietittävä uudestaan ja on täysi vapaus päättää omat asiansa.

        Käyttävätköhän nuo, jotka siteeraavat Raamattua, lainkaan omia aivojaan. esim
        "1. Piet. 3:21
        "Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon"

        Miten tuossa esikuvassa kävi. Suurin osa ihmisistä HUKKUIVAT, koska eivät uskoneet Nooan saarnaa, eivätkä menneet arkkiin!!!
        He menivät ITSE, vapaaehtoisesti, koska USKOIVAT!!!
        Samoin käy sille, joka luottaa "kasteen pelastavaan voimaan."
        "Ilman uskoa on mahdoton olla otollinen" Hebr 11

        Uskomattoman aikuisen tai lapsen kastaminen ei pelasta ketään,
        Ei vesi pelasta ketään automaattisesti, vaikka pappi hokisi minkälaisia loitsuja tahansa. Ei kaste ole mikään pelastusautomaatti!


      • Anonyymi00055
        Anonyymi00054 kirjoitti:

        Käyttävätköhän nuo, jotka siteeraavat Raamattua, lainkaan omia aivojaan. esim
        "1. Piet. 3:21
        "Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon"

        Miten tuossa esikuvassa kävi. Suurin osa ihmisistä HUKKUIVAT, koska eivät uskoneet Nooan saarnaa, eivätkä menneet arkkiin!!!
        He menivät ITSE, vapaaehtoisesti, koska USKOIVAT!!!
        Samoin käy sille, joka luottaa "kasteen pelastavaan voimaan."
        "Ilman uskoa on mahdoton olla otollinen" Hebr 11

        Uskomattoman aikuisen tai lapsen kastaminen ei pelasta ketään,
        Ei vesi pelasta ketään automaattisesti, vaikka pappi hokisi minkälaisia loitsuja tahansa. Ei kaste ole mikään pelastusautomaatti!

        Siinä taas nähdään miten uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa VÄÄRISTÄÄ Pietarin sanoja: Kaste ei pelasta automaattisesti vaan kaste pelastaa uskovan! Joka luottaa kasteen pelastavaan voimaan ELI Kristuksen vuodatettuun vereen pelastuu! Siksi kastaminen ei ole turhaa

        Mutta uudestikastajulla näköjään Kristuksen työhön turvaavat hukkuvat!


      • Anonyymi00056
        Anonyymi00055 kirjoitti:

        Siinä taas nähdään miten uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa VÄÄRISTÄÄ Pietarin sanoja: Kaste ei pelasta automaattisesti vaan kaste pelastaa uskovan! Joka luottaa kasteen pelastavaan voimaan ELI Kristuksen vuodatettuun vereen pelastuu! Siksi kastaminen ei ole turhaa

        Mutta uudestikastajulla näköjään Kristuksen työhön turvaavat hukkuvat!

        Se kertoo sen ettei uudestikastajat ole krisitttyjä


      • Anonyymi00131
        Anonyymi00055 kirjoitti:

        Siinä taas nähdään miten uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa VÄÄRISTÄÄ Pietarin sanoja: Kaste ei pelasta automaattisesti vaan kaste pelastaa uskovan! Joka luottaa kasteen pelastavaan voimaan ELI Kristuksen vuodatettuun vereen pelastuu! Siksi kastaminen ei ole turhaa

        Mutta uudestikastajulla näköjään Kristuksen työhön turvaavat hukkuvat!

        Kastevesi ei ole Jeesus! Mitä hölötät!
        Sana rsitistä on sinulle, helvettiin matkkaja, hullutus. Ristin sijaan olet ottanut kasteveden!


      • Anonyymi00132
        Anonyymi00054 kirjoitti:

        Käyttävätköhän nuo, jotka siteeraavat Raamattua, lainkaan omia aivojaan. esim
        "1. Piet. 3:21
        "Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon"

        Miten tuossa esikuvassa kävi. Suurin osa ihmisistä HUKKUIVAT, koska eivät uskoneet Nooan saarnaa, eivätkä menneet arkkiin!!!
        He menivät ITSE, vapaaehtoisesti, koska USKOIVAT!!!
        Samoin käy sille, joka luottaa "kasteen pelastavaan voimaan."
        "Ilman uskoa on mahdoton olla otollinen" Hebr 11

        Uskomattoman aikuisen tai lapsen kastaminen ei pelasta ketään,
        Ei vesi pelasta ketään automaattisesti, vaikka pappi hokisi minkälaisia loitsuja tahansa. Ei kaste ole mikään pelastusautomaatti!

        Arkki pelasti Nooan, ei vesi!


      • Anonyymi00216
        Anonyymi00131 kirjoitti:

        Kastevesi ei ole Jeesus! Mitä hölötät!
        Sana rsitistä on sinulle, helvettiin matkkaja, hullutus. Ristin sijaan olet ottanut kasteveden!

        Ei vaan arkki on Jeesus! Kastevesi pelastaa kuten Pietari sanoi


      • Anonyymi00217
        Anonyymi00055 kirjoitti:

        Siinä taas nähdään miten uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa VÄÄRISTÄÄ Pietarin sanoja: Kaste ei pelasta automaattisesti vaan kaste pelastaa uskovan! Joka luottaa kasteen pelastavaan voimaan ELI Kristuksen vuodatettuun vereen pelastuu! Siksi kastaminen ei ole turhaa

        Mutta uudestikastajulla näköjään Kristuksen työhön turvaavat hukkuvat!

        Hyvin kirjoitat!


    • Anonyymi00053

      Se kyllä sanotaan selvästi, että katse vie helvettiin jos ei heitä raajojaan pois.

      • Anonyymi00219

        Ei sanota katseen vievän helvettiin, vaan Jeesus opetti: "on ansainnut oikeuden tuomion".


      • Anonyymi00310
        Anonyymi00219 kirjoitti:

        Ei sanota katseen vievän helvettiin, vaan Jeesus opetti: "on ansainnut oikeuden tuomion".

        Uusi käännös on aivan takapuolesta, mutta sanoo silti että siitä himokkaasta katseesta joutuu helvettiin.

        "Mutta minä sanon teille: joka katsoo toisen naista himokkaasti, on jo sydämessään tehnyt aviorikoksen. Jos oikea silmäsi johdattaa sinut ansaan, kaiva se päästäsi ja heitä se pois. Onhan parempi menettää yksi ruumiinosa kuin joutua kokonaisena helvettiin."

        Eikä vieläkään ole puututtu käännösvirheeseen helvetistä, helvetti on vain helvetti eikä mikään muu.

        Ihme kääntäjiä.


      • Anonyymi00355
        Anonyymi00310 kirjoitti:

        Uusi käännös on aivan takapuolesta, mutta sanoo silti että siitä himokkaasta katseesta joutuu helvettiin.

        "Mutta minä sanon teille: joka katsoo toisen naista himokkaasti, on jo sydämessään tehnyt aviorikoksen. Jos oikea silmäsi johdattaa sinut ansaan, kaiva se päästäsi ja heitä se pois. Onhan parempi menettää yksi ruumiinosa kuin joutua kokonaisena helvettiin."

        Eikä vieläkään ole puututtu käännösvirheeseen helvetistä, helvetti on vain helvetti eikä mikään muu.

        Ihme kääntäjiä.

        mistä katseesta puhut?


    • Anonyymi00253

      Helluntaina 3000 Juutalaista miestä käsittivät, että he ovat syntisiä ja kasteessa heidän synnit pestään pois ja he saavat kasteessa Pyhän uskon Hengen lahjan sinetiksi kuulumisesta uuden liiton jäseneksi, kuten Pietari heille sanoi.

      • Anonyymi00354

        Valehtelet päin silmiä luterilainen! Sanan mukaan Pietari todisti: Ja on tapahtuva, että jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.'


      • Anonyymi00356
        Anonyymi00354 kirjoitti:

        Valehtelet päin silmiä luterilainen! Sanan mukaan Pietari todisti: Ja on tapahtuva, että jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.'

        Mitä valitat? Samasta asista on kyse!


      • Anonyymi00728
        Anonyymi00356 kirjoitti:

        Mitä valitat? Samasta asista on kyse!

        juurikin näin


    • Anonyymi00357

      Pietari todisti helluntaipäivän puheessaan: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
      Käskikö Pietari ottaa kasteen kolmiyhteisen jumalan, isän ja pojan ja pyhän hengen nimeen vai Jeesuksen Kristuksen nimeen?
      Entä kehottiko Pietari hakemaan vauvat kasteella? Vai sanoiko Pietari: ottakoon kukin teistä kasteen?
      Käskikö Pietari kastaa uskoviksi, vai sanoiko Pietari: tehkää parannus?

      • Anonyymi00477

        Pietari mainitsi lapset erikseen. Kolmiyhteisen Jumalan nimeen kastetaan


      • Anonyymi00729
        Anonyymi00477 kirjoitti:

        Pietari mainitsi lapset erikseen. Kolmiyhteisen Jumalan nimeen kastetaan

        Kyllä ja syntien anteeksi saamiseksi


    • Anonyymi00408

      Ei Jeesus kuitenkaan sanonut että se katse kuittaa kaiken, että teki sitten mitä tahansa, niin ei joudu helvettiin kun on vain jotenkin kastettu. Kyllä se helvetti kutsui jos katsoi väärällä tavalla oli sitten veden kanssa roiskittu miten tahansa. Ei kaste sillä tavalla pelastanut, vaan piti elää myös elämä oikein.

    • Anonyymi00735

      Aloittaja on oikeassa: vilpitön tutkija huomaa Raamtun pohjalta että kaste on Jumalan lahja jossa synnit pestään pois. Hozaaa!!

    Ketjusta on poistettu 302 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      151
      1497
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      733
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      585
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      514
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      44
      472
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      412
    Aihe