Nykyaikana on niin paljon tietoa saatavilla että vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden myös kristillisestä kasteesta.
Raamattu on ensisijainen totuuden lähde kristillisestä kasteesta, mutta myös historia kertoo sen.
Apostolien teoissa kerrotaan miten kristillisen seurakunnan aika alkoi, siellä sanotaan että kaikki jotka tuli uskoon, he ottivat kasteen Jeesukseen Kristukseen.
Sitten siellä sanotaan että kaste ei ole lihan saastan poistamista vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta.
Sitten vielä uusitestamentti sanoo että kaste on vanhan ihmisen hautaamista, eli kun ihminen on tullut uskoon eli uudestisyntynyt ylhäältä niin hän on uusi luomus Kristuksessa, ja silloin kasteessa haudataan vanha ihminen Kristuksen kanssa.
No myös historia todistaa mikä on oikea kristillinen kaste, Rooman keisari perusti valtiollisen kirkon eli roomalaiskatollisen kirkon, ja keksi että miten saadaan kaikki siihen liitetyksi, eli aletaan kastamaan kaikki lapsena joten kaikki näin automaattisesti liitetään kirkkoon.
Näin kirkosta tuli kaiken kansan kirkko ja kaikki jumalasta mitään piittaamat ihmiset tulivat kirkon jäseniksi ja maailma tuli sisälle kirkkoon joka oli alunperin tarkoitettu uskovien yhteisöksi.
Olen kysynyt tästä kahdelta uskosta osattomasta historian tutkijalta, että onko se historiallinen tosiasia että lapsikaste otettiin käyttöön noin 200-300 luvulla kun perustettiin valtiollinen roomalaiskatollinen kirkko.
Molemmat sanoivat että se on historiallinen totuus !!!!
Nykyjään on paljon tietoa saatavilla joten jos olet vilpitön totuuden etsiä ilman ihmisten perinnäissääntöjä löydät totuuden ihan helposti ennen kaikkea raamatusta apostolien teoista missä kuvataan seurakunnan syntyä, mutta myös historia tuntee totuuden.
Onnea Totuuden etsintään!!
Vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden kasteesta.
450
1177
Vastaukset
- Anonyymi00001
Kaikki eksytykset tulee pelkkää Jeesus nimeä käyttäen, siksi Jeesus kehotti rukoilemaan suoraan Isäänsä, ei itseään ja käski kastamaan Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.
Antikristukset ottivat "Jeesus" -nimen käyttöönsä eksytys tarkoituksessa.
Kaikki pahat eksytykset tulee pelkkää "Jeesus"- nimeä käyttäen.
Matt.7
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: Herra, Herra! emmekö me sinun nimes kautta ennustaneet, ja sinun nimelläs ajaneet ulos perkeleitä, ja ole sinun nimes kautta monta väkevää työtä tehneet?
23 Ja silloin minä tunnustan, en minä teitä ikänä tuntenut: menkäät pois minun tyköäni, te väärintekiät. - Anonyymi00002
Lapsiperheiden kaste alkoi heti kun he kuulivat, että Jeesus pelastaa koko perheen kasteessa.
Suurin osa alkukirkon kastetuista oli lapsia ja nuoria, aikuisten ja vanhusten lisäksi.
Ap. t. 16:33
Heti paikalla, keskellä yötä, vanginvartija otti heidät hoiviinsa ja pesi ruoskaniskujen haavat, ja hänet ja hänen perhekuntansa kastettiin heti.
Kasteella oli kova kiire, koska siinä on kyse sielun pelastuksesta, pääsystä sisälle Jumalan valtakuntaan uuden liiton jäseneksi. Ei lapsia jätetty tähän maailmaan kastamattomaksi ilman Pyhän Hengen lahjaa,- Anonyymi00003
1. Piet. 3:21
Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus. Anonyymi00003 kirjoitti:
1. Piet. 3:21
Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.Nämä ovat taikamaailman taikamenoja, joilla ei ole todellisuuden kanssa mitään tekemistä.
Herätkää pahvit, jumalat ovat ilkeiden ihmisten luomia myyttejä. Noh Ukko Ylijumala poikkeuksena vahvistaa säännön, mutta Häntä ei jesusianisti uskalla uhmata.
- Anonyymi00004
Helluntailaisuus uudestikasteineen ei edusta tervettä kristinuskoa ollenkaan, vaan Amerikasta tänne 100 v. sitten tuotua pahaa eksytystä ja heresiaa, mistä kannattaa pysyä kaukana.
- Anonyymi00005
Sananl. 27:12
Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon. - Anonyymi00736
Anonyymi00005 kirjoitti:
Sananl. 27:12
Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.tuo on totta
- Anonyymi00737
Anonyymi00005 kirjoitti:
Sananl. 27:12
Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.tuo on totta
- Anonyymi00738
Anonyymi00005 kirjoitti:
Sananl. 27:12
Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.tuo on totta
- Anonyymi00739
Anonyymi00005 kirjoitti:
Sananl. 27:12
Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.tuo on totta
- Anonyymi00740
Anonyymi00005 kirjoitti:
Sananl. 27:12
Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.tuo on totta
- Anonyymi00741
Anonyymi00005 kirjoitti:
Sananl. 27:12
Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.tuo on totta
- Anonyymi00742
Anonyymi00005 kirjoitti:
Sananl. 27:12
Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.tuo on totta
- Anonyymi00743
Anonyymi00005 kirjoitti:
Sananl. 27:12
Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.tuo on totta
- Anonyymi00744
Anonyymi00005 kirjoitti:
Sananl. 27:12
Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.tuo on totta
- Anonyymi00745
Anonyymi00005 kirjoitti:
Sananl. 27:12
Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.tuo on totta
- Anonyymi00006
Jeesusta ei haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan, kuten helluntailaiset antaa ymmärtää.
Jeesus nostettiin käsivarsillä ylöspäin hautakammioon, mikä muistutti huonetta, johon mahtui muitakin ihmisiä ja enkeleitä. - Anonyymi00007
Upotuskasteen esikuvat tulevat Hindujen kasteesta Gagnes-virralta, missä ihminen riuhtaistaan niskasta ja painetaan kokonaan veden alle. Vesi on saastunutta. Siinä voi uida kuolleitten ruumiita ja ruumiin osia.
- Anonyymi00008
Pysyisit totuudessa. Suomessa valtio ei omista yhtään kirkkoa.
- Anonyymi00009
Lopulta totuus kulminoituu amerikan homoihin. Se määrittää mikä on totuus.
- Anonyymi00011
Ne miehet tuli kuuluisksi ihan muista asioista kuin Raamatun tuntemuksesta.
- Anonyymi00010
Alkuseurakuntaa vainottiin ja se kokoontui ihmisten kotona, missä koko perhe kastettiin salaa sillä vedellä mitä oli käytössä. Kastetavat oli veden valelu kolme kertaa pään päälle, tai koko perhe kastettiin yhtä aikaa vihmomalla vettä heidän päälleen.
Juutalaisten pyhille lammikoille meno upotuksia tekemään olisi tarkoittanut kivityskuolemaa vääräuskoisuuden vuoksi.
Juutalaiset ymmärisvät hyvin kasteen siunatun veden merkityksen.
4. Moos. 8:7
Ja puhdistaaksesi heidät tee näin: Pirskoita heihin synnistä puhdistavaa vettä. - Anonyymi00012
Juutalaiset ymmärsi uudesta liitosta yhtä vähän kuin sika tekoälystä.
- Anonyymi00013
Kaikki helluntaina 3000 syntistä Juutalaista miestä menivat kasteen jälkeen heti koteihinsa ja hoiti perhekunnan kastamisen sisälle Jumalan valtakuntaan kuten heitä oli käsketty tehdä.
Helluntaina kukaan ei kaatuillut, ei edes horjahdellut, eikä molissut sekavia hurmoskieliä helluntailaisten tapaan. - Anonyymi00014
Juutalaiset luki kirjoituksia ja ymmärsivät hengellisiä asioita.
4. Moos. 8:7
Ja puhdistaaksesi heidät tee näin: Pirskoita heihin synnistä puhdistavaa vettä. - Anonyymi00015
Vanha liito alkoi: pojat ympärileikattiin 8 pv. ikäisenä vauvana, tytöistä piti uhrata kaksi kyyhkysen poikasta syntiuhrina perisynnin vuoksi.
Uuusi liito alkaa: sekä pojat että tytöt, Kristillinen kaste. Jeesus on veriuhri. - Anonyymi00024
Anonyymi00015 kirjoitti:
Vanha liito alkoi: pojat ympärileikattiin 8 pv. ikäisenä vauvana, tytöistä piti uhrata kaksi kyyhkysen poikasta syntiuhrina perisynnin vuoksi.
Uuusi liito alkaa: sekä pojat että tytöt, Kristillinen kaste. Jeesus on veriuhri.Hahaa hehhee haAHA! "Vanha liito alkoi: pojat ympärileikattiin 8 pv. ikäisenä....!
- Anonyymi00058
Anonyymi00024 kirjoitti:
Hahaa hehhee haAHA! "Vanha liito alkoi: pojat ympärileikattiin 8 pv. ikäisenä....!
Näin se vain, hekota vain
- Anonyymi00016
1. Piet. 3:21
Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus. - Anonyymi00017
Vanha liitto alkoi: pojat ympärileikattiin 8 pv. ikäisenä vauvana, tytöistä piti uhrata kaksi kyyhkysen poikasta syntiuhrina perisynnin vuoksi.
Uuusi liitto alkaa: sekä pojat että tytöt, Kristillinen kaste. Jeesus on veriuhri.
Ilman verenvuodatusta ei ole sovitusta, sanoo sana.- Anonyymi00023
Perisynti on luopiokirkon harhaoppi, jota et löydä Sanasta.
"jokaisen on kuoltava oman syntivelkansa tähden"
"Älköön isiä rangaistako kuolemalla lasten tähden älköönkä lapsia isien tähden; kukin rangaistakoon kuolemalla oman syntinsä tähden".
Perisynti harhaa tarvitaan oikeuttamaan toinen harha: vauvojen vedellä valuttelu. Kirkko tarvitsee kumpaakin harhansa saadakseen jäseniä ja valtaa ja mammonaa.
Sana puhuu luopiokirkosta: Niin paljon kuin hän on itselleen kunniaa ja hekumaa hankkinut, niin paljon antakaa hänelle vaivaa ja surua. Koska hän sanoo sydämessään: 'Minä istun kuningattarena enkä ole leski enkä ole surua näkevä', - Anonyymi00026
Luterilaiset ovat vuosisatoja pesseet kasteessa pois perisyntejään. Niin, mistä synti tulee ihmiseen? Keneltä ihminen perii perisyntinsä? Vanhemmiltaanko, joiden perisynnit ovat monien sukupolvien ajan pesty pois?
Miten on mahdollista, että luterilaisen perheen lapsi pitää kastaa perisynnin poistamiseksi?
Eikö kaste tehoakaan? - Anonyymi00027
Anonyymi00023 kirjoitti:
Perisynti on luopiokirkon harhaoppi, jota et löydä Sanasta.
"jokaisen on kuoltava oman syntivelkansa tähden"
"Älköön isiä rangaistako kuolemalla lasten tähden älköönkä lapsia isien tähden; kukin rangaistakoon kuolemalla oman syntinsä tähden".
Perisynti harhaa tarvitaan oikeuttamaan toinen harha: vauvojen vedellä valuttelu. Kirkko tarvitsee kumpaakin harhansa saadakseen jäseniä ja valtaa ja mammonaa.
Sana puhuu luopiokirkosta: Niin paljon kuin hän on itselleen kunniaa ja hekumaa hankkinut, niin paljon antakaa hänelle vaivaa ja surua. Koska hän sanoo sydämessään: 'Minä istun kuningattarena enkä ole leski enkä ole surua näkevä',Perisynti on Raamatussa selkeästi
- Anonyymi00028
Anonyymi00026 kirjoitti:
Luterilaiset ovat vuosisatoja pesseet kasteessa pois perisyntejään. Niin, mistä synti tulee ihmiseen? Keneltä ihminen perii perisyntinsä? Vanhemmiltaanko, joiden perisynnit ovat monien sukupolvien ajan pesty pois?
Miten on mahdollista, että luterilaisen perheen lapsi pitää kastaa perisynnin poistamiseksi?
Eikö kaste tehoakaan?Niin kristityt ovat tehneet, harmittaako?
Et selvästikään tiedä mitä on synti - Anonyymi00040
Anonyymi00027 kirjoitti:
Perisynti on Raamatussa selkeästi
Perisyntiopin mukaan Jeesus ei kykene oman ruumiin uhrilla pelastaman ketään, vaan tarvitaan kolme vesitilkkaa päälakeen.
Perisyntiopin mukaan Jumala valehtelee ja Raamatun keskeisin sanoma; sovitus on vain tarua.
Perisyntioppi kieltää tämäkin Sanan kohdan: hän (Jeesus) voi täydellisesti pelastaa ne, jotka hänen kauttaan Jumalan tykö tulevat
Luterilaisuudessa käydään Jumalan tykö vesikipon kautta, ei Jeesuksen kautta niin kuin Sana opettaa. Eikä luterilaisuudessa Jeesus kykene ketään täydellisesti pelastamaan, vaan kirkko toimittaa pelastuksen jäsenilleen sakramenttien avulla.
Perisyntiopin ja perisynnistä vapauttavan sakramentin kautta KIRKKO JULISTAA OLEVANSA JUMALA! - Anonyymi00057
Anonyymi00040 kirjoitti:
Perisyntiopin mukaan Jeesus ei kykene oman ruumiin uhrilla pelastaman ketään, vaan tarvitaan kolme vesitilkkaa päälakeen.
Perisyntiopin mukaan Jumala valehtelee ja Raamatun keskeisin sanoma; sovitus on vain tarua.
Perisyntioppi kieltää tämäkin Sanan kohdan: hän (Jeesus) voi täydellisesti pelastaa ne, jotka hänen kauttaan Jumalan tykö tulevat
Luterilaisuudessa käydään Jumalan tykö vesikipon kautta, ei Jeesuksen kautta niin kuin Sana opettaa. Eikä luterilaisuudessa Jeesus kykene ketään täydellisesti pelastamaan, vaan kirkko toimittaa pelastuksen jäsenilleen sakramenttien avulla.
Perisyntiopin ja perisynnistä vapauttavan sakramentin kautta KIRKKO JULISTAA OLEVANSA JUMALA!Et ymmärrä mikä on synti joten lopeta tuo vikinä!
Jeesus pelastaa täydellisesti mutta vain uskon kautta voidaan olla osallinen pelastuksesta minkä Jeesus hankki
- Anonyymi00018
Lapsen sakramentti liiton jäseneksi on tärkeä tehtävä vanhempien hoitaa kuntoon.
Enkeli oli valmis tappamaan Mooseksen, koska tämä viivytteli poikansa ympärileikkausta liiton jäseneksi. Silloin enkeli jätti Mooseksen rauhaan.
Vaimo Sippora oli viisaampi ja hoiti asian kuntoon.
2. Moos. 4:25
Silloin Sippora otti terävän piikiven, leikkasi pois poikansa esinahan ja kosketti sillä Moosesta jalkojen väliin sanoen: "Sinä olet minun veriylkäni."
2. Moos. 4:26
Niin Herra jätti Mooseksen rauhaan. Sippora oli ensimmäinen, joka sanoi "veriylkä" puhuessaan ympärileikkauksesta.- Anonyymi00019
24 Matkan varrella Herra tuli Moosesta vastaan paikassa, johon hän oli perheineen yöpynyt, ja aikoi surmata hänet.
25 Silloin Sippora otti terävän piikiven, leikkasi pois poikansa esinahan ja kosketti sillä Moosesta jalkojen väliin sanoen: "Sinä olet minun veriylkäni."
26 Niin Herra jätti Mooseksen rauhaan. Sippora oli ensimmäinen, joka sanoi "veriylkä" puhuessaan ympärileikkauksesta. - Anonyymi00022
Toinen kaste alkoi muotoutua heti Jerusalemin vanhinten ja Jeesuksen valitsemien apostolien kuoltua. Vähitellen Kristuksen opin sijaan, opin jossa Jumalan valtakuntaan astuttiin parannuksen teon kautta yhdestä ainoasta portista, Jeesus-ovesta, tuli sakramentit eli pakanarituaalit ja oppi, jossa ei enää Jeesus ollutkaan ovi Taivasten valtakuntaan, vaan Jeesuksen sijaan Taivasten valtakunnan porteiksi kirkko oli pystyttänyt omat ovensa, sakramentit.
- Anonyymi00029
Anonyymi00022 kirjoitti:
Toinen kaste alkoi muotoutua heti Jerusalemin vanhinten ja Jeesuksen valitsemien apostolien kuoltua. Vähitellen Kristuksen opin sijaan, opin jossa Jumalan valtakuntaan astuttiin parannuksen teon kautta yhdestä ainoasta portista, Jeesus-ovesta, tuli sakramentit eli pakanarituaalit ja oppi, jossa ei enää Jeesus ollutkaan ovi Taivasten valtakuntaan, vaan Jeesuksen sijaan Taivasten valtakunnan porteiksi kirkko oli pystyttänyt omat ovensa, sakramentit.
Ei vaan 1000-luvulla
- Anonyymi00478
Anonyymi00029 kirjoitti:
Ei vaan 1000-luvulla
kyllä ja ukastajien toimesta
- Anonyymi00625
näin on näreet
- Anonyymi00626
näin on näreet
- Anonyymi00627
näin on näreet
- Anonyymi00628
näin on näreet
- Anonyymi00629
näin on näreet
- Anonyymi00630
näin on näreet
- Anonyymi00631
näin on näreet
- Anonyymi00632
näin on näreet
- Anonyymi00633
näin on näreet
- Anonyymi00634
näin on näreet
- Anonyymi00635
näin on näreet
- Anonyymi00636
näin on näreet
- Anonyymi00637
näin on näreet
- Anonyymi00638
näin on näreet
- Anonyymi00639
näin on näreet
- Anonyymi00640
näin on näreet
- Anonyymi00641
näin on näreet
- Anonyymi00642
näin on näreet
- Anonyymi00643
näin on näreet
- Anonyymi00644
näin on näreet
- Anonyymi00645
näin on näreet
- Anonyymi00646
näin on näreet
- Anonyymi00647
näin on näreet
- Anonyymi00648
näin on näreet
- Anonyymi00649
näin on näreet
- Anonyymi00650
näin on näreet
- Anonyymi00651
näin on näreet
- Anonyymi00652
näin on näreet
- Anonyymi00653
näin on näreet
- Anonyymi00654
näin on näreet
- Anonyymi00655
näin on näreet
- Anonyymi00656
näin on näreet
- Anonyymi00657
näin on näreet
- Anonyymi00658
näin on näreet
- Anonyymi00659
näin on näreet
- Anonyymi00660
näin on näreet
- Anonyymi00661
näin on näreet
- Anonyymi00662
näin on näreet
- Anonyymi00663
näin on näreet
- Anonyymi00664
näin on näreet
- Anonyymi00665
näin on näreet
- Anonyymi00666
näin on näreet
- Anonyymi00667
näin on näreet
- Anonyymi00668
näin on näreet
- Anonyymi00669
näin on näreet
- Anonyymi00670
näin on näreet
- Anonyymi00671
näin on näreet
- Anonyymi00672
näin on näreet
- Anonyymi00673
näin on näreet
- Anonyymi00674
näin on näreet
- Anonyymi00675
näin on näreet
- Anonyymi00676
näin on näreet
- Anonyymi00677
näin on näreet
- Anonyymi00678
näin on näreet
- Anonyymi00679
näin on näreet
- Anonyymi00680
näin on näreet
- Anonyymi00681
näin on näreet
- Anonyymi00682
näin on näreet
- Anonyymi00683
näin on näreet
- Anonyymi00684
näin on näreet
- Anonyymi00685
näin on näreet
- Anonyymi00686
näin on näreet
- Anonyymi00687
näin on näreet
- Anonyymi00688
näin on näreet
- Anonyymi00689
näin on näreet
- Anonyymi00690
näin on näreet
- Anonyymi00691
näin on näreet
- Anonyymi00692
näin on näreet
- Anonyymi00693
näin on näreet
- Anonyymi00694
näin on näreet
- Anonyymi00695
näin on näreet
- Anonyymi00696
näin on näreet
- Anonyymi00697
näin on näreet
- Anonyymi00698
näin on näreet
- Anonyymi00699
näin on näreet
- Anonyymi00700
näin on näreet
- Anonyymi00701
näin on näreet
- Anonyymi00702
näin on näreet
- Anonyymi00703
näin on näreet
- Anonyymi00704
näin on näreet
- Anonyymi00705
näin on näreet
- Anonyymi00706
näin on näreet
- Anonyymi00707
näin on näreet
- Anonyymi00708
näin on näreet
- Anonyymi00709
näin on näreet
- Anonyymi00710
näin on näreet
- Anonyymi00711
näin on näreet
- Anonyymi00712
näin on näreet
- Anonyymi00713
näin on näreet
- Anonyymi00714
näin on näreet
- Anonyymi00715
näin on näreet
- Anonyymi00716
näin on näreet
- Anonyymi00717
näin on näreet
- Anonyymi00718
näin on näreet
- Anonyymi00719
näin on näreet
- Anonyymi00720
näin on näreet
- Anonyymi00721
näin on näreet
- Anonyymi00722
näin on näreet
- Anonyymi00723
näin on näreet
- Anonyymi00724
näin on näreet
- Anonyymi00725
näin on näreet
- Anonyymi00726
näin on näreet
- Anonyymi00727
näin on näreet
- Anonyymi00020
Sanotaan nyt lyhyesti, ymrileikkaus muutti kohteensa pysyvästi ja näkyvästi koko lopun elämän ajaksi.
Jos vauvakaste saa aikaan muutoksen joka tulee esiin kaikessa, se lienee oikea kaste.
Uskontullut yksilö muuttuu läpikotaisin eikä mikään kaste tuo siihen mitään lisää.
Mikään kaste ei puhdista sydäntä, vain Pyhä Henki voi tehdä sen muutoksen !
Inttäkää nyt vastaan monilla nimittelyillä höystettynä !- Anonyymi00030
Pedokääkkää inttää taas vauvoista
Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaa - Anonyymi00218
Anonyymi00030 kirjoitti:
Pedokääkkää inttää taas vauvoista
Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaase on sen tapa
- Anonyymi00220
Anonyymi00030 kirjoitti:
Pedokääkkää inttää taas vauvoista
Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaase on sen tapa
- Anonyymi00221
Anonyymi00030 kirjoitti:
Pedokääkkää inttää taas vauvoista
Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaase on sen tapa
- Anonyymi00222
Anonyymi00030 kirjoitti:
Pedokääkkää inttää taas vauvoista
Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaase on sen tapa
- Anonyymi00223
Anonyymi00030 kirjoitti:
Pedokääkkää inttää taas vauvoista
Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaase on sen tapa
- Anonyymi00224
Anonyymi00030 kirjoitti:
Pedokääkkää inttää taas vauvoista
Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaase on sen tapa
- Anonyymi00225
Anonyymi00030 kirjoitti:
Pedokääkkää inttää taas vauvoista
Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaase on sen tapa
- Anonyymi00226
Anonyymi00030 kirjoitti:
Pedokääkkää inttää taas vauvoista
Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaase on sen tapa
- Anonyymi00227
Anonyymi00030 kirjoitti:
Pedokääkkää inttää taas vauvoista
Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaase on sen tapa
- Anonyymi00228
Anonyymi00030 kirjoitti:
Pedokääkkää inttää taas vauvoista
Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaase on sen tapa
- Anonyymi00229
Anonyymi00030 kirjoitti:
Pedokääkkää inttää taas vauvoista
Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaase on sen tapa
- Anonyymi00230
Anonyymi00030 kirjoitti:
Pedokääkkää inttää taas vauvoista
Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaase on sen tapa
- Anonyymi00231
Anonyymi00030 kirjoitti:
Pedokääkkää inttää taas vauvoista
Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaase on sen tapa
- Anonyymi00232
Anonyymi00030 kirjoitti:
Pedokääkkää inttää taas vauvoista
Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaase on sen tapa
- Anonyymi00233
Anonyymi00030 kirjoitti:
Pedokääkkää inttää taas vauvoista
Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaase on sen tapa
- Anonyymi00234
Anonyymi00030 kirjoitti:
Pedokääkkää inttää taas vauvoista
Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaase on sen tapa
- Anonyymi00235
Anonyymi00030 kirjoitti:
Pedokääkkää inttää taas vauvoista
Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaase on sen tapa
- Anonyymi00236
Anonyymi00030 kirjoitti:
Pedokääkkää inttää taas vauvoista
Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaase on sen tapa
- Anonyymi00237
Anonyymi00030 kirjoitti:
Pedokääkkää inttää taas vauvoista
Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaase on sen tapa
- Anonyymi00238
Anonyymi00030 kirjoitti:
Pedokääkkää inttää taas vauvoista
Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaase on sen tapa
- Anonyymi00239
Anonyymi00030 kirjoitti:
Pedokääkkää inttää taas vauvoista
Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaase on sen tapa
- Anonyymi00240
Anonyymi00030 kirjoitti:
Pedokääkkää inttää taas vauvoista
Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaase on sen tapa
- Anonyymi00241
Anonyymi00030 kirjoitti:
Pedokääkkää inttää taas vauvoista
Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaase on sen tapa
- Anonyymi00242
Anonyymi00030 kirjoitti:
Pedokääkkää inttää taas vauvoista
Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaase on sen tapa
- Anonyymi00243
Anonyymi00030 kirjoitti:
Pedokääkkää inttää taas vauvoista
Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaase on sen tapa
- Anonyymi00244
Anonyymi00030 kirjoitti:
Pedokääkkää inttää taas vauvoista
Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaase on sen tapa
- Anonyymi00245
Anonyymi00030 kirjoitti:
Pedokääkkää inttää taas vauvoista
Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaase on sen tapa
- Anonyymi00246
Anonyymi00030 kirjoitti:
Pedokääkkää inttää taas vauvoista
Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaase on sen tapa
- Anonyymi00247
Anonyymi00030 kirjoitti:
Pedokääkkää inttää taas vauvoista
Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaase on sen tapa
- Anonyymi00248
Anonyymi00030 kirjoitti:
Pedokääkkää inttää taas vauvoista
Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaase on sen tapa
- Anonyymi00249
Anonyymi00030 kirjoitti:
Pedokääkkää inttää taas vauvoista
Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaase on sen tapa
- Anonyymi00250
Anonyymi00030 kirjoitti:
Pedokääkkää inttää taas vauvoista
Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaase on sen tapa
- Anonyymi00251
Anonyymi00030 kirjoitti:
Pedokääkkää inttää taas vauvoista
Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaase on sen tapa
- Anonyymi00252
Anonyymi00030 kirjoitti:
Pedokääkkää inttää taas vauvoista
Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaase on sen tapa
- Anonyymi00254
Anonyymi00030 kirjoitti:
Pedokääkkää inttää taas vauvoista
Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaase on sen tapa
- Anonyymi00255
Anonyymi00030 kirjoitti:
Pedokääkkää inttää taas vauvoista
Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaase on sen tapa
- Anonyymi00256
Anonyymi00030 kirjoitti:
Pedokääkkää inttää taas vauvoista
Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaase on sen tapa
- Anonyymi00257
Anonyymi00030 kirjoitti:
Pedokääkkää inttää taas vauvoista
Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaase on sen tapa
- Anonyymi00258
Anonyymi00030 kirjoitti:
Pedokääkkää inttää taas vauvoista
Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaase on sen tapa
- Anonyymi00259
Anonyymi00030 kirjoitti:
Pedokääkkää inttää taas vauvoista
Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaase on sen tapa
- Anonyymi00260
Anonyymi00030 kirjoitti:
Pedokääkkää inttää taas vauvoista
Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaase on sen tapa
- Anonyymi00261
Anonyymi00030 kirjoitti:
Pedokääkkää inttää taas vauvoista
Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaase on sen tapa
- Anonyymi00262
Anonyymi00030 kirjoitti:
Pedokääkkää inttää taas vauvoista
Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaase on sen tapa
- Anonyymi00263
Anonyymi00030 kirjoitti:
Pedokääkkää inttää taas vauvoista
Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaase on sen tapa
- Anonyymi00264
Anonyymi00030 kirjoitti:
Pedokääkkää inttää taas vauvoista
Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaase on sen tapa
- Anonyymi00265
Anonyymi00030 kirjoitti:
Pedokääkkää inttää taas vauvoista
Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaase on sen tapa
- Anonyymi00266
Anonyymi00030 kirjoitti:
Pedokääkkää inttää taas vauvoista
Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaase on sen tapa
- Anonyymi00267
Anonyymi00030 kirjoitti:
Pedokääkkää inttää taas vauvoista
Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaase on sen tapa
- Anonyymi00268
Anonyymi00030 kirjoitti:
Pedokääkkää inttää taas vauvoista
Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaase on sen tapa
- Anonyymi00269
Anonyymi00030 kirjoitti:
Pedokääkkää inttää taas vauvoista
Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaase on sen tapa
- Anonyymi00270
Anonyymi00030 kirjoitti:
Pedokääkkää inttää taas vauvoista
Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaase on sen tapa
- Anonyymi00271
Anonyymi00030 kirjoitti:
Pedokääkkää inttää taas vauvoista
Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaase on sen tapa
- Anonyymi00272
Anonyymi00030 kirjoitti:
Pedokääkkää inttää taas vauvoista
Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaase on sen tapa
- Anonyymi00273
Anonyymi00030 kirjoitti:
Pedokääkkää inttää taas vauvoista
Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaase on sen tapa
- Anonyymi00274
Anonyymi00030 kirjoitti:
Pedokääkkää inttää taas vauvoista
Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaase on sen tapa
- Anonyymi00276
Anonyymi00030 kirjoitti:
Pedokääkkää inttää taas vauvoista
Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaase on sen tapa
- Anonyymi00277
Anonyymi00030 kirjoitti:
Pedokääkkää inttää taas vauvoista
Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaase on sen tapa
- Anonyymi00278
Anonyymi00030 kirjoitti:
Pedokääkkää inttää taas vauvoista
Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaase on sen tapa
- Anonyymi00279
Anonyymi00030 kirjoitti:
Pedokääkkää inttää taas vauvoista
Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaase on sen tapa
- Anonyymi00280
Anonyymi00030 kirjoitti:
Pedokääkkää inttää taas vauvoista
Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaase on sen tapa
- Anonyymi00281
Anonyymi00030 kirjoitti:
Pedokääkkää inttää taas vauvoista
Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaase on sen tapa
- Anonyymi00282
Anonyymi00030 kirjoitti:
Pedokääkkää inttää taas vauvoista
Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaase on sen tapa
- Anonyymi00283
Anonyymi00030 kirjoitti:
Pedokääkkää inttää taas vauvoista
Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaase on sen tapa
- Anonyymi00284
Anonyymi00030 kirjoitti:
Pedokääkkää inttää taas vauvoista
Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaase on sen tapa
- Anonyymi00285
Anonyymi00030 kirjoitti:
Pedokääkkää inttää taas vauvoista
Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaase on sen tapa
- Anonyymi00286
Anonyymi00030 kirjoitti:
Pedokääkkää inttää taas vauvoista
Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaase on sen tapa
- Anonyymi00287
Anonyymi00030 kirjoitti:
Pedokääkkää inttää taas vauvoista
Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaase on sen tapa
- Anonyymi00288
Anonyymi00030 kirjoitti:
Pedokääkkää inttää taas vauvoista
Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaase on sen tapa
- Anonyymi00289
Anonyymi00030 kirjoitti:
Pedokääkkää inttää taas vauvoista
Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaase on sen tapa
- Anonyymi00290
Anonyymi00030 kirjoitti:
Pedokääkkää inttää taas vauvoista
Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaase on sen tapa
- Anonyymi00291
Anonyymi00030 kirjoitti:
Pedokääkkää inttää taas vauvoista
Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaase on sen tapa
- Anonyymi00292
Anonyymi00030 kirjoitti:
Pedokääkkää inttää taas vauvoista
Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaase on sen tapa
- Anonyymi00294
Anonyymi00030 kirjoitti:
Pedokääkkää inttää taas vauvoista
Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaase on sen tapa
- Anonyymi00295
Anonyymi00030 kirjoitti:
Pedokääkkää inttää taas vauvoista
Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaase on sen tapa
- Anonyymi00296
Anonyymi00030 kirjoitti:
Pedokääkkää inttää taas vauvoista
Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaase on sen tapa
- Anonyymi00297
Anonyymi00030 kirjoitti:
Pedokääkkää inttää taas vauvoista
Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaase on sen tapa
- Anonyymi00298
Anonyymi00030 kirjoitti:
Pedokääkkää inttää taas vauvoista
Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaase on sen tapa
- Anonyymi00299
Anonyymi00030 kirjoitti:
Pedokääkkää inttää taas vauvoista
Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaase on sen tapa
- Anonyymi00300
Anonyymi00030 kirjoitti:
Pedokääkkää inttää taas vauvoista
Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaase on sen tapa
- Anonyymi00301
Anonyymi00030 kirjoitti:
Pedokääkkää inttää taas vauvoista
Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaase on sen tapa
- Anonyymi00302
Anonyymi00030 kirjoitti:
Pedokääkkää inttää taas vauvoista
Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaase on sen tapa
- Anonyymi00303
Anonyymi00030 kirjoitti:
Pedokääkkää inttää taas vauvoista
Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaase on sen tapa
- Anonyymi00304
Anonyymi00030 kirjoitti:
Pedokääkkää inttää taas vauvoista
Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaase on sen tapa
- Anonyymi00305
Anonyymi00030 kirjoitti:
Pedokääkkää inttää taas vauvoista
Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaase on sen tapa
- Anonyymi00306
Anonyymi00030 kirjoitti:
Pedokääkkää inttää taas vauvoista
Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaase on sen tapa
- Anonyymi00307
Anonyymi00030 kirjoitti:
Pedokääkkää inttää taas vauvoista
Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaase on sen tapa
- Anonyymi00308
Anonyymi00030 kirjoitti:
Pedokääkkää inttää taas vauvoista
Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaase on sen tapa
- Anonyymi00309
Anonyymi00030 kirjoitti:
Pedokääkkää inttää taas vauvoista
Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaase on sen tapa
- Anonyymi00310
Anonyymi00030 kirjoitti:
Pedokääkkää inttää taas vauvoista
Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaase on sen tapa
- Anonyymi00312
Anonyymi00030 kirjoitti:
Pedokääkkää inttää taas vauvoista
Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaase on sen tapa
- Anonyymi00313
Anonyymi00030 kirjoitti:
Pedokääkkää inttää taas vauvoista
Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaase on sen tapa
- Anonyymi00314
Anonyymi00030 kirjoitti:
Pedokääkkää inttää taas vauvoista
Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaase on sen tapa
- Anonyymi00315
Anonyymi00030 kirjoitti:
Pedokääkkää inttää taas vauvoista
Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaase on sen tapa
- Anonyymi00316
Anonyymi00030 kirjoitti:
Pedokääkkää inttää taas vauvoista
Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaase on sen tapa
- Anonyymi00317
Anonyymi00030 kirjoitti:
Pedokääkkää inttää taas vauvoista
Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaase on sen tapa
- Anonyymi00318
Anonyymi00030 kirjoitti:
Pedokääkkää inttää taas vauvoista
Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaase on sen tapa
- Anonyymi00319
Anonyymi00030 kirjoitti:
Pedokääkkää inttää taas vauvoista
Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaase on sen tapa
- Anonyymi00320
Anonyymi00030 kirjoitti:
Pedokääkkää inttää taas vauvoista
Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaase on sen tapa
- Anonyymi00321
Anonyymi00030 kirjoitti:
Pedokääkkää inttää taas vauvoista
Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaase on sen tapa
- Anonyymi00322
Anonyymi00030 kirjoitti:
Pedokääkkää inttää taas vauvoista
Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaase on sen tapa
- Anonyymi00323
Anonyymi00030 kirjoitti:
Pedokääkkää inttää taas vauvoista
Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaase on sen tapa
- Anonyymi00324
Anonyymi00030 kirjoitti:
Pedokääkkää inttää taas vauvoista
Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaase on sen tapa
- Anonyymi00325
Anonyymi00030 kirjoitti:
Pedokääkkää inttää taas vauvoista
Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaase on sen tapa
- Anonyymi00326
Anonyymi00030 kirjoitti:
Pedokääkkää inttää taas vauvoista
Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaase on sen tapa
- Anonyymi00327
Anonyymi00030 kirjoitti:
Pedokääkkää inttää taas vauvoista
Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaase on sen tapa
- Anonyymi00328
Anonyymi00030 kirjoitti:
Pedokääkkää inttää taas vauvoista
Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaase on sen tapa
- Anonyymi00329
Anonyymi00030 kirjoitti:
Pedokääkkää inttää taas vauvoista
Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaase on sen tapa
- Anonyymi00330
Anonyymi00030 kirjoitti:
Pedokääkkää inttää taas vauvoista
Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaase on sen tapa
- Anonyymi00331
Anonyymi00030 kirjoitti:
Pedokääkkää inttää taas vauvoista
Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaase on sen tapa
- Anonyymi00332
Anonyymi00030 kirjoitti:
Pedokääkkää inttää taas vauvoista
Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaase on sen tapa
- Anonyymi00333
Anonyymi00030 kirjoitti:
Pedokääkkää inttää taas vauvoista
Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaase on sen tapa
- Anonyymi00334
Anonyymi00030 kirjoitti:
Pedokääkkää inttää taas vauvoista
Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaase on sen tapa
- Anonyymi00335
Anonyymi00030 kirjoitti:
Pedokääkkää inttää taas vauvoista
Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaase on sen tapa
- Anonyymi00336
Anonyymi00030 kirjoitti:
Pedokääkkää inttää taas vauvoista
Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaase on sen tapa
- Anonyymi00337
Anonyymi00030 kirjoitti:
Pedokääkkää inttää taas vauvoista
Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaase on sen tapa
- Anonyymi00338
Anonyymi00030 kirjoitti:
Pedokääkkää inttää taas vauvoista
Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaase on sen tapa
- Anonyymi00339
Anonyymi00030 kirjoitti:
Pedokääkkää inttää taas vauvoista
Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaase on sen tapa
- Anonyymi00340
Anonyymi00030 kirjoitti:
Pedokääkkää inttää taas vauvoista
Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaase on sen tapa
- Anonyymi00341
Anonyymi00030 kirjoitti:
Pedokääkkää inttää taas vauvoista
Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaase on sen tapa
- Anonyymi00342
Anonyymi00030 kirjoitti:
Pedokääkkää inttää taas vauvoista
Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaase on sen tapa
- Anonyymi00343
Anonyymi00030 kirjoitti:
Pedokääkkää inttää taas vauvoista
Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaase on sen tapa
- Anonyymi00344
Anonyymi00030 kirjoitti:
Pedokääkkää inttää taas vauvoista
Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaase on sen tapa
- Anonyymi00345
Anonyymi00030 kirjoitti:
Pedokääkkää inttää taas vauvoista
Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaase on sen tapa
- Anonyymi00346
Anonyymi00030 kirjoitti:
Pedokääkkää inttää taas vauvoista
Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaase on sen tapa
- Anonyymi00347
Anonyymi00030 kirjoitti:
Pedokääkkää inttää taas vauvoista
Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaase on sen tapa
- Anonyymi00348
Anonyymi00030 kirjoitti:
Pedokääkkää inttää taas vauvoista
Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaase on sen tapa
- Anonyymi00349
Anonyymi00030 kirjoitti:
Pedokääkkää inttää taas vauvoista
Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaase on sen tapa
- Anonyymi00350
Anonyymi00030 kirjoitti:
Pedokääkkää inttää taas vauvoista
Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaase on sen tapa
- Anonyymi00351
Anonyymi00030 kirjoitti:
Pedokääkkää inttää taas vauvoista
Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaase on sen tapa
- Anonyymi00352
Anonyymi00030 kirjoitti:
Pedokääkkää inttää taas vauvoista
Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaase on sen tapa
- Anonyymi00353
Anonyymi00030 kirjoitti:
Pedokääkkää inttää taas vauvoista
Kaste nimenomaan liittää myös ylösnousemukseen. Intö vain vastaase on sen tapa
- Anonyymi00358
Anonyymi00353 kirjoitti:
se on sen tapa
ei ole häävi tapa
- Anonyymi00359
Anonyymi00353 kirjoitti:
se on sen tapa
se on sen tapa
- Anonyymi00360
Anonyymi00353 kirjoitti:
se on sen tapa
se on sen tapa
- Anonyymi00361
Anonyymi00353 kirjoitti:
se on sen tapa
se on sen tapa
- Anonyymi00362
Anonyymi00353 kirjoitti:
se on sen tapa
se on sen tapa
- Anonyymi00363
Anonyymi00353 kirjoitti:
se on sen tapa
se on sen tapa
- Anonyymi00364
Anonyymi00353 kirjoitti:
se on sen tapa
se on sen tapa
- Anonyymi00365
Anonyymi00353 kirjoitti:
se on sen tapa
se on sen tapa
- Anonyymi00366
Anonyymi00353 kirjoitti:
se on sen tapa
se on sen tapa
- Anonyymi00367
Anonyymi00353 kirjoitti:
se on sen tapa
se on sen tapa
- Anonyymi00368
Anonyymi00353 kirjoitti:
se on sen tapa
se on sen tapa
- Anonyymi00369
Anonyymi00353 kirjoitti:
se on sen tapa
se on sen tapa
- Anonyymi00370
Anonyymi00353 kirjoitti:
se on sen tapa
se on sen tapa
- Anonyymi00371
Anonyymi00353 kirjoitti:
se on sen tapa
se on sen tapa
- Anonyymi00372
Anonyymi00353 kirjoitti:
se on sen tapa
se on sen tapa
- Anonyymi00373
Anonyymi00353 kirjoitti:
se on sen tapa
se on sen tapa
- Anonyymi00374
Anonyymi00353 kirjoitti:
se on sen tapa
se on sen tapa
- Anonyymi00375
Anonyymi00353 kirjoitti:
se on sen tapa
se on sen tapa
- Anonyymi00376
Anonyymi00353 kirjoitti:
se on sen tapa
se on sen tapa
- Anonyymi00377
Anonyymi00353 kirjoitti:
se on sen tapa
se on sen tapa
- Anonyymi00378
Anonyymi00353 kirjoitti:
se on sen tapa
se on sen tapa
- Anonyymi00379
Anonyymi00353 kirjoitti:
se on sen tapa
se on sen tapa
- Anonyymi00380
Anonyymi00353 kirjoitti:
se on sen tapa
se on sen tapa
- Anonyymi00381
Anonyymi00353 kirjoitti:
se on sen tapa
se on sen tapa
- Anonyymi00382
Anonyymi00353 kirjoitti:
se on sen tapa
se on sen tapa
- Anonyymi00383
Anonyymi00353 kirjoitti:
se on sen tapa
se on sen tapa
- Anonyymi00384
Anonyymi00353 kirjoitti:
se on sen tapa
se on sen tapa
- Anonyymi00385
Anonyymi00353 kirjoitti:
se on sen tapa
se on sen tapa
- Anonyymi00386
Anonyymi00353 kirjoitti:
se on sen tapa
se on sen tapa
- Anonyymi00387
Anonyymi00353 kirjoitti:
se on sen tapa
se on sen tapa
- Anonyymi00388
Anonyymi00353 kirjoitti:
se on sen tapa
se on sen tapa
- Anonyymi00389
Anonyymi00353 kirjoitti:
se on sen tapa
se on sen tapa
- Anonyymi00390
Anonyymi00353 kirjoitti:
se on sen tapa
se on sen tapa
- Anonyymi00391
Anonyymi00353 kirjoitti:
se on sen tapa
se on sen tapa
- Anonyymi00392
Anonyymi00353 kirjoitti:
se on sen tapa
se on sen tapa
- Anonyymi00393
Anonyymi00353 kirjoitti:
se on sen tapa
se on sen tapa
- Anonyymi00394
Anonyymi00353 kirjoitti:
se on sen tapa
se on sen tapa
- Anonyymi00395
Anonyymi00353 kirjoitti:
se on sen tapa
se on sen tapa
- Anonyymi00396
Anonyymi00353 kirjoitti:
se on sen tapa
se on sen tapa
- Anonyymi00397
Anonyymi00353 kirjoitti:
se on sen tapa
se on sen tapa
- Anonyymi00398
Anonyymi00353 kirjoitti:
se on sen tapa
se on sen tapa
- Anonyymi00399
Anonyymi00353 kirjoitti:
se on sen tapa
se on sen tapa
- Anonyymi00400
Anonyymi00353 kirjoitti:
se on sen tapa
se on sen tapa
- Anonyymi00401
Anonyymi00353 kirjoitti:
se on sen tapa
se on sen tapa
- Anonyymi00402
Anonyymi00353 kirjoitti:
se on sen tapa
se on sen tapa
- Anonyymi00403
Anonyymi00353 kirjoitti:
se on sen tapa
se on sen tapa
- Anonyymi00404
Anonyymi00353 kirjoitti:
se on sen tapa
se on sen tapa
- Anonyymi00405
Anonyymi00353 kirjoitti:
se on sen tapa
se on sen tapa
- Anonyymi00406
Anonyymi00353 kirjoitti:
se on sen tapa
se on sen tapa
- Anonyymi00407
Anonyymi00353 kirjoitti:
se on sen tapa
se on sen tapa
- Anonyymi00409
Anonyymi00353 kirjoitti:
se on sen tapa
se on sen tapa
- Anonyymi00410
Anonyymi00353 kirjoitti:
se on sen tapa
se on sen tapa
- Anonyymi00411
Anonyymi00353 kirjoitti:
se on sen tapa
se on sen tapa
- Anonyymi00412
Anonyymi00353 kirjoitti:
se on sen tapa
se on sen tapa
- Anonyymi00413
Anonyymi00353 kirjoitti:
se on sen tapa
se on sen tapa
- Anonyymi00414
Anonyymi00353 kirjoitti:
se on sen tapa
se on sen tapa
- Anonyymi00415
Anonyymi00353 kirjoitti:
se on sen tapa
se on sen tapa
- Anonyymi00416
Anonyymi00353 kirjoitti:
se on sen tapa
se on sen tapa
- Anonyymi00417
Anonyymi00353 kirjoitti:
se on sen tapa
se on sen tapa
- Anonyymi00418
Anonyymi00353 kirjoitti:
se on sen tapa
se on sen tapa
- Anonyymi00419
Anonyymi00353 kirjoitti:
se on sen tapa
se on sen tapa
- Anonyymi00420
Anonyymi00353 kirjoitti:
se on sen tapa
se on sen tapa
- Anonyymi00421
Anonyymi00353 kirjoitti:
se on sen tapa
se on sen tapa
- Anonyymi00422
Anonyymi00353 kirjoitti:
se on sen tapa
se on sen tapa
- Anonyymi00423
Anonyymi00353 kirjoitti:
se on sen tapa
se on sen tapa
- Anonyymi00424
Anonyymi00353 kirjoitti:
se on sen tapa
se on sen tapa
- Anonyymi00425
Anonyymi00353 kirjoitti:
se on sen tapa
se on sen tapa
- Anonyymi00426
Anonyymi00353 kirjoitti:
se on sen tapa
se on sen tapa
- Anonyymi00427
Anonyymi00353 kirjoitti:
se on sen tapa
se on sen tapa
- Anonyymi00428
Anonyymi00353 kirjoitti:
se on sen tapa
se on sen tapa
- Anonyymi00429
Anonyymi00353 kirjoitti:
se on sen tapa
se on sen tapa
- Anonyymi00430
Anonyymi00353 kirjoitti:
se on sen tapa
se on sen tapa
- Anonyymi00431
Anonyymi00353 kirjoitti:
se on sen tapa
se on sen tapa
- Anonyymi00432
Anonyymi00353 kirjoitti:
se on sen tapa
se on sen tapa
- Anonyymi00433
Anonyymi00353 kirjoitti:
se on sen tapa
se on sen tapa
- Anonyymi00434
Anonyymi00353 kirjoitti:
se on sen tapa
se on sen tapa
- Anonyymi00435
Anonyymi00353 kirjoitti:
se on sen tapa
se on sen tapa
- Anonyymi00436
Anonyymi00353 kirjoitti:
se on sen tapa
se on sen tapa
- Anonyymi00437
Anonyymi00353 kirjoitti:
se on sen tapa
se on sen tapa
- Anonyymi00438
Anonyymi00353 kirjoitti:
se on sen tapa
se on sen tapa
- Anonyymi00439
Anonyymi00353 kirjoitti:
se on sen tapa
se on sen tapa
- Anonyymi00440
Anonyymi00353 kirjoitti:
se on sen tapa
se on sen tapa
- Anonyymi00441
Anonyymi00353 kirjoitti:
se on sen tapa
se on sen tapa
- Anonyymi00442
Anonyymi00353 kirjoitti:
se on sen tapa
se on sen tapa
- Anonyymi00443
Anonyymi00353 kirjoitti:
se on sen tapa
se on sen tapa
- Anonyymi00444
Anonyymi00353 kirjoitti:
se on sen tapa
se on sen tapa
- Anonyymi00445
Anonyymi00353 kirjoitti:
se on sen tapa
se on sen tapa
- Anonyymi00446
Anonyymi00353 kirjoitti:
se on sen tapa
se on sen tapa
- Anonyymi00447
Anonyymi00353 kirjoitti:
se on sen tapa
se on sen tapa
- Anonyymi00448
Anonyymi00353 kirjoitti:
se on sen tapa
se on sen tapa
- Anonyymi00449
Anonyymi00353 kirjoitti:
se on sen tapa
se on sen tapa
- Anonyymi00450
Anonyymi00353 kirjoitti:
se on sen tapa
se on sen tapa
- Anonyymi00451
Anonyymi00353 kirjoitti:
se on sen tapa
se on sen tapa
- Anonyymi00452
Anonyymi00353 kirjoitti:
se on sen tapa
se on sen tapa
- Anonyymi00453
Anonyymi00353 kirjoitti:
se on sen tapa
se on sen tapa
- Anonyymi00454
Anonyymi00353 kirjoitti:
se on sen tapa
se on sen tapa
- Anonyymi00455
Anonyymi00353 kirjoitti:
se on sen tapa
se on sen tapa
- Anonyymi00456
Anonyymi00353 kirjoitti:
se on sen tapa
se on sen tapa
- Anonyymi00457
Anonyymi00353 kirjoitti:
se on sen tapa
se on sen tapa
- Anonyymi00458
Anonyymi00353 kirjoitti:
se on sen tapa
se on sen tapa
- Anonyymi00459
Anonyymi00353 kirjoitti:
se on sen tapa
se on sen tapa
- Anonyymi00460
Anonyymi00353 kirjoitti:
se on sen tapa
se on sen tapa
- Anonyymi00461
Anonyymi00353 kirjoitti:
se on sen tapa
se on sen tapa
- Anonyymi00462
Anonyymi00353 kirjoitti:
se on sen tapa
se on sen tapa
- Anonyymi00463
Anonyymi00353 kirjoitti:
se on sen tapa
se on sen tapa
- Anonyymi00464
Anonyymi00353 kirjoitti:
se on sen tapa
se on sen tapa
- Anonyymi00465
Anonyymi00353 kirjoitti:
se on sen tapa
se on sen tapa
- Anonyymi00466
Anonyymi00353 kirjoitti:
se on sen tapa
se on sen tapa
- Anonyymi00467
Anonyymi00353 kirjoitti:
se on sen tapa
se on sen tapa
- Anonyymi00468
Anonyymi00353 kirjoitti:
se on sen tapa
se on sen tapa
- Anonyymi00469
Anonyymi00353 kirjoitti:
se on sen tapa
se on sen tapa
- Anonyymi00470
Anonyymi00353 kirjoitti:
se on sen tapa
se on sen tapa
- Anonyymi00471
Anonyymi00353 kirjoitti:
se on sen tapa
se on sen tapa
- Anonyymi00472
Anonyymi00353 kirjoitti:
se on sen tapa
se on sen tapa
- Anonyymi00473
Anonyymi00353 kirjoitti:
se on sen tapa
se on sen tapa
- Anonyymi00474
Anonyymi00353 kirjoitti:
se on sen tapa
se on sen tapa
- Anonyymi00475
Anonyymi00353 kirjoitti:
se on sen tapa
se on sen tapa
- Anonyymi00476
Anonyymi00353 kirjoitti:
se on sen tapa
se on sen tapa
- Anonyymi00731
Anonyymi00476 kirjoitti:
se on sen tapa
ei ole hääviä kyllä
- Anonyymi00732
Anonyymi00476 kirjoitti:
se on sen tapa
ei ole hääviä kyllä
- Anonyymi00733
Anonyymi00476 kirjoitti:
se on sen tapa
ei ole hääviä kyllä
- Anonyymi00734
Anonyymi00731 kirjoitti:
ei ole hääviä kyllä
ei ole hääviä kyllä
- Anonyymi00021
Jeesus sanoo: Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko...
Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.
Jeesus varoitti nimen omaan Kristus-nimen käyttäjistä. Oletko koskaan kuullut sanaa 'kristitty'. Väkevä eksytys on tullut Kristus, Kristuksen kaltainen, kristitty-nimessä.
Paavl on kristitty, kristikunnan pääksi kutsuttu, Putin on kristitty.- Anonyymi00031
Ahaa sinä vihaat kristittyjä
- Anonyymi00034
Anonyymi00031 kirjoitti:
Ahaa sinä vihaat kristittyjä
Ahaa sinä ihailet kristittyjä, Putinia ja paavia...
- Anonyymi00041
Anonyymi00034 kirjoitti:
Ahaa sinä ihailet kristittyjä, Putinia ja paavia...
Tottakai ihailen Jeesuksen omia
Aloittaja on täysin oikeassa. Kaste on noin ja se tiedetään.
Koulutetut papit on koulutettu selittämään kirkon oppia oikeaksi, vaikka tietävät sen vääräksi, koska mikään kirkko ei suostu tekemään parannusta, kun jokin vika huomataan, tai uusi herätysliike tulee. Tämä koskee sekä helluntailaisia että luterilaisia katolisten lisäksi.
Aina tulee uusi saarnamies joka perustaa uuden lahkon. Ei siinäkään mitään järkeä ole. Mitä Jumala haluaisi meidän tekevän? Jokaisen kirkon tekevän parannuksen. Eivät tee. Mitä sitten? Katsotaan, mitä hän on jo tehnyt. Mitä?- Anonyymi00032
Tämä koskee eritoten mormoneja
- Anonyymi00037
Mormoonikin tuli palstalle.
Anonyymi00037 kirjoitti:
Mormoonikin tuli palstalle.
Kristuksen Kirkossa, mormoneilla, on upotuskaste, ei vauvoja, kastajalla täytyy olla valtuus, kastettavan pitää täyttää edellytykset, usko Jeesukseen ja parannus. Siihen tulee liittyä myös Pyhän Hengen kaste ja lapsen kaltaiseksi tuleminen. Ihminen voi valehdella, joten portti on Jeesus itse, hänen täytyy kaste hyväksyä.
Jotta kaste johtaisi pelastukseen, Paratiisin puolelle henkimaailmassa, täytyy uskossa Jeesukseen pysyä kuolemaansa asti.
Eikö tämä ole ihan oikein, ihan sama kuka näin opettaa? Jos opettaa jollakin toisella tavalla, se on vääräoppista, eikä tämä mormonien oppi ja käytäntö.
Sanat ovat: Ensin kastettavan koko nimi, sitten: "Jeesuksen Kristuksen antamalla valtuudella kastan sinut Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Aamen."
Blumps.- Anonyymi00730
santtunen2 kirjoitti:
Kristuksen Kirkossa, mormoneilla, on upotuskaste, ei vauvoja, kastajalla täytyy olla valtuus, kastettavan pitää täyttää edellytykset, usko Jeesukseen ja parannus. Siihen tulee liittyä myös Pyhän Hengen kaste ja lapsen kaltaiseksi tuleminen. Ihminen voi valehdella, joten portti on Jeesus itse, hänen täytyy kaste hyväksyä.
Jotta kaste johtaisi pelastukseen, Paratiisin puolelle henkimaailmassa, täytyy uskossa Jeesukseen pysyä kuolemaansa asti.
Eikö tämä ole ihan oikein, ihan sama kuka näin opettaa? Jos opettaa jollakin toisella tavalla, se on vääräoppista, eikä tämä mormonien oppi ja käytäntö.
Sanat ovat: Ensin kastettavan koko nimi, sitten: "Jeesuksen Kristuksen antamalla valtuudella kastan sinut Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Aamen."
Blumps.Ei ole oikein, nuo valtuudet on täysin Raamatulle vieraita kuten teidän käsitys Jumalasta, Jeesuksesta, temppeliseremioista jne jne
Mormonit eivät edes ole krsitittyjä
Vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden myös katseesta👀
- Anonyymi00025
Sen himon ja raajattomana taivaaseen menon.
- Anonyymi00033
Voi tätä omavanhurskauden määrää. Eikä ole sen parempi, että uskotaan jonkun papin kykenevän jakamaan Jumalan vanhurskautta kastamalla vedessä. Aivan huuhaata aloitus ja vastaukset.
- Anonyymi00035
Ei auttanut Sipporan, epäjumalien papin tyttären, suuttuminen Mooseksella ja poikien nahanpoisto: Toisin Arronin pojat, joita perivät Aaronilta pappeuden, Mooseksen pojan laskettiin leeviläisiksi, pappien pavalveljoiksi.
Danilaiset sijoittivat puisen jumalankuvan kaupunkiinsa. Jonatan, joka oli Mooseksen pojan Gersomin sukukuntaa, ja hänen jälkeläisensä toimivat siellä Danin heimon pappeina, kunnes israelilaiset vietiin pakkosiirtolaisuuteen. - Anonyymi00036
Miksette teekään parannusta?
- Anonyymi00038
Jenkkilahkojen kaste on pelkkä vesikaste, mitä meuhkaa täällä puhumalla kasteeen veden määrästä ja kastetekniikasta.
Lahkokasteen merkitys on ihmisen rituaalin omainen kastelu. Siinä se.
Kristittyjne kaste on ihan eri asia.- Anonyymi00039
Jenkkilahkoihin ei pidä mennä eksytetttäväksi .
- Anonyymi00042
Kristittyjen kaste ei ole pelkkä "vesikaste", mistä lahkolaiset puhuu.
Kristittyjen yhdessä kasteessa on vesi, Henki ja sovintoveren osallisuus yhdessä ja samassa kasteessa, jossa kasteessa Jumala pesee ihmisen synnit pois, mukaan lukien poistaa perisynnin kirouksen ja lahjoittaa Pyhän uskon Hengen lahjan sydämeen sinetiksi kuulumisesta Jumalan valtakuntaan uuden liiton jäseneksi.
Kristittyjen Kasteesta seuraa pelastus ja hyvä omatunto.
1. Piet. 3:21
Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.
1. Joh. 5:8
Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.- Anonyymi00043
Johannes ei puhunut yhtä halaistua sanaa kirkon sakramentista, vaan Henki todistaa Jeesuksen Jumalan Pojaksi ja veri ja vesi todistaa Jumalan Pojan kuoleman.
- Anonyymi00047
Anonyymi00043 kirjoitti:
Johannes ei puhunut yhtä halaistua sanaa kirkon sakramentista, vaan Henki todistaa Jeesuksen Jumalan Pojaksi ja veri ja vesi todistaa Jumalan Pojan kuoleman.
Johanneksen kaste tehtiin syntien anteeksisamiseksi ja se oli evankeliumin uuden liiton alku. Johannes oli täytetty Pyhässä Hengellä jo äitinsä kohdussa. Synnit saatin anteeksi kasteessa Jeesuken uhrikuolmen vuoksi. Myös Isä, Jumala oli paikalla Jordanilla ja Pyhä Henki oli pakalla Kyyhkysen hahmossa.
Mark.1
1 Jeesuksen Kristuksen, Jumalan Pojan, evankeliumin alku.
2 Niinkuin on kirjoitettuna profeetta Esaiaan kirjassa: "Katso, minä lähetän enkelini sinun edelläsi, ja hän on valmistava sinun tiesi".
3 "Huutavan ääni kuuluu erämaassa: 'Valmistakaa Herralle tie, tehkää polut hänelle tasaisiksi'",
4 niin Johannes Kastaja saarnasi erämaassa parannuksen kastetta syntien anteeksisaamiseksi.
Johannes ei kastanut itsensä uskoviksi julistaneita lahkolaisia ollenkaan, vaan kutsui heitä käärmeen sikiöiksi, koska tarjolla oli vain syntisten katumuskste.
Esim. harhaoppiset helluntailaiset eivät tunnusta syntisyyttä kasteen saamisen perusteeksi ollenkaan. - Anonyymi00048
Anonyymi00047 kirjoitti:
Johanneksen kaste tehtiin syntien anteeksisamiseksi ja se oli evankeliumin uuden liiton alku. Johannes oli täytetty Pyhässä Hengellä jo äitinsä kohdussa. Synnit saatin anteeksi kasteessa Jeesuken uhrikuolmen vuoksi. Myös Isä, Jumala oli paikalla Jordanilla ja Pyhä Henki oli pakalla Kyyhkysen hahmossa.
Mark.1
1 Jeesuksen Kristuksen, Jumalan Pojan, evankeliumin alku.
2 Niinkuin on kirjoitettuna profeetta Esaiaan kirjassa: "Katso, minä lähetän enkelini sinun edelläsi, ja hän on valmistava sinun tiesi".
3 "Huutavan ääni kuuluu erämaassa: 'Valmistakaa Herralle tie, tehkää polut hänelle tasaisiksi'",
4 niin Johannes Kastaja saarnasi erämaassa parannuksen kastetta syntien anteeksisaamiseksi.
Johannes ei kastanut itsensä uskoviksi julistaneita lahkolaisia ollenkaan, vaan kutsui heitä käärmeen sikiöiksi, koska tarjolla oli vain syntisten katumuskste.
Esim. harhaoppiset helluntailaiset eivät tunnusta syntisyyttä kasteen saamisen perusteeksi ollenkaan.Jordanilla kasteita tehtiin turvallisesti matalassa joen ylityspaikassa vettä pään päälle valelemalla. Ihmisiä tuli kävellen (vaelsivat) joen toiselta puolelta katsomaan Johanneksen kastetoimintaa.
Vain ne kastettiin, jota tunnustivat syntinsä
Ja koko Juudean maa ja kaikki jerusalemilaiset vaelsivat hänen tykönsä, ja hän kastoi heidät Jordanin virrassa, kun he tunnustivat syntinsä.
- Anonyymi00044
Sanassa pelastuminen tarkoittaa muutakin kuin vain ja ainoastaan pelastumista Taivaaseen. Paavali kirjoitti: että me pelastuisimme nurjista ja häijyistä ihmisistä; sillä usko ei ole joka miehen.
Nooasta on todistettu: Uskon kautta rakensi Nooa, saatuaan ilmoituksen siitä, mikä ei vielä näkynyt, pyhässä pelossa arkin perhekuntansa pelastukseksi; Nooa uskoi Jumalan ilmoituksen vedenpaisumuksessa. Muut eivät uskoneet ja Sana todistaa: Eikä hän säästänyt muinaista maailmaa, vaikka varjelikin Nooan, vanhurskauden saarnaajan, ynnä seitsemän muuta, vaan antoi vedenpaisumuksen tulla jumalattomain maailman päälle.
Nooa saarnasi kääntymystä Jumalan puoleen ja vedenpaisumusta. Hän joutui mitä ilmeisemmin pilkattavaksi. Kuukaan ei ollut edes nähnyt sadetta.
Vesi pelasti Nooan jumalattomilta ihmisiltä: aivan kuten Paavalikin kirjoitti ja pyysi rukousta: että me pelastuisimme nurjista ja häijyistä ihmisistä; sillä usko ei ole joka
miehen.
Samoin Loot pelastui Sodomasta: pelasti hurskaan Lootin, jota rietasten vaellus irstaudessa vaivasi; sillä asuessaan heidän keskuudessansa tuo hurskas mies kiusaantui hurskaassa sielussaan joka päivä heidän pahain tekojensa tähden, joita hänen täytyi nähdä ja kuulla. Loot pelastui Sodoman pahoilta ihmistä ja heidän tekojensa näkemisestä.
Esikuva uskoon tulosta on israelilaisen lähtö Egyptistä Karitsa veren suojissa ja pelastuminen tuhoojalta. Israelilaisten piti kulkea poikki Punaisen Meren kohti luvattua maata. Uskon kautta he kulkivat poikki Punaisen meren ikäänkuin kuivalla maalla; jota yrittäessään egyptiläiset hukkuivat.
Kaste upottamalla vedessä on uskon ja valitsemisen vahvistus. Erottautumista tästä maailmansa. Pietari kehotti: Pyrkikää sentähden, veljet, sitä enemmän tekemään kutsumisenne ja valitsemisenne lujaksi; sillä jos sen teette, ette koskaan lankea;
Kaste vahvistaa uskoon tulon, vanhan elämän taakse jättämisen ja lujittaa Kristukseen.
Yksi kaste, josta Sana puhuu, on kaste Jeesuksen kuolemaan eli uudesti syntyminen, uskoon tulo: ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista.
Kaste vedessä on tämän kasteen kuva ja vahvistus.
Jeesus kysyi: "Voitteko juoda sen maljan, jonka minä juon, tahi tulla kastetuiksi sillä kasteella, jolla minut kastetaan?"- Anonyymi00045
Raamattu ei opeta kasteen olevan kuva ja vahvistus.
- Anonyymi00046
Anonyymi00045 kirjoitti:
Raamattu ei opeta kasteen olevan kuva ja vahvistus.
Katse kuitenkin määrittää sen pitääkö poistaa raajoja että pääsee taivaaseen.
Kaste ei siinä auta puoleen eikä toiseen. - Anonyymi00049
Anonyymi00045 kirjoitti:
Raamattu ei opeta kasteen olevan kuva ja vahvistus.
Jaa, luterilainen oletko nähnyt koskaan Raamattua? Sillä minä en tahdo, veljet, pitää teitä tietämättöminä siitä, että isämme olivat kaikki pilven alla ja kulkivat kaikki meren läpi
ja saivat kaikki kasteen Moosekseen pilvessä ja meressä...Tämä, mikä tapahtui heille, on esikuvallista - Anonyymi00052
Anonyymi00045 kirjoitti:
Raamattu ei opeta kasteen olevan kuva ja vahvistus.
Kaste on realismia, ei mitään kuvaa eikä symboolia.
Kasteessa Jumala pesee synnit pois ja antaa sydämeen uskon Hengen lahjan sinetiksi uuden liiton jäsenyydestä.
Vain jäsenille kuuluu jäsenedut, ei kaikille. - Anonyymi00274
Anonyymi00052 kirjoitti:
Kaste on realismia, ei mitään kuvaa eikä symboolia.
Kasteessa Jumala pesee synnit pois ja antaa sydämeen uskon Hengen lahjan sinetiksi uuden liiton jäsenyydestä.
Vain jäsenille kuuluu jäsenedut, ei kaikille.Aivan kuten Pietri kirjoitti, kasteessa ei luovuta saastaisesta elämästä, eikä yksikään saastainen ei pääse Taivaaseen eikä peri ikuista elämään. Kelvatakseen Jumalalle, ihmisen täytyy tehdä parannus eli luopua saastaisesta elämästä.
- Anonyymi00050
Kristillinen yksi kaste ei ole pelkkä vesikaste, mistä helluntailaiset puhuvat. Kristillinen Kistilinen yksi kaste saadaa syntien anteeksisaamiseksi ja siinä saadaan j Pyhä uskon lahja sinetiksi kuulumisesta uuden liiton jäseneksi.
Helluntailaisten kaste on Amerikasta tuotu lahkokaste, mikä ei ole kristillinen kaste ollenkaan.- Anonyymi00051
Jenkkilahkojen opit on syvältä.
Ne kieltää kokonaan, että kristillinen yksi kaste tai Herran pyhä ehtoollinen liittyisi mitenkään ihmisen syntiongelmaan. Anonyymi00051 kirjoitti:
Jenkkilahkojen opit on syvältä.
Ne kieltää kokonaan, että kristillinen yksi kaste tai Herran pyhä ehtoollinen liittyisi mitenkään ihmisen syntiongelmaan.Kaste on niinkuin se Raamatussa on. Valitettavasti epäselvästi. Ei vauvoja ja upotuskaste, tätä ei sanota selvästi, eikä kerrota missä iässä lapset sitten ymmärtävät asian ja voivat valita ja mennä kasteelle tai olla menemättä. Se on itsestäänselvää, että aikuisena jokaisen on asia mietittävä uudestaan ja on täysi vapaus päättää omat asiansa.
- Anonyymi00054
santtunen2 kirjoitti:
Kaste on niinkuin se Raamatussa on. Valitettavasti epäselvästi. Ei vauvoja ja upotuskaste, tätä ei sanota selvästi, eikä kerrota missä iässä lapset sitten ymmärtävät asian ja voivat valita ja mennä kasteelle tai olla menemättä. Se on itsestäänselvää, että aikuisena jokaisen on asia mietittävä uudestaan ja on täysi vapaus päättää omat asiansa.
Käyttävätköhän nuo, jotka siteeraavat Raamattua, lainkaan omia aivojaan. esim
"1. Piet. 3:21
"Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon"
Miten tuossa esikuvassa kävi. Suurin osa ihmisistä HUKKUIVAT, koska eivät uskoneet Nooan saarnaa, eivätkä menneet arkkiin!!!
He menivät ITSE, vapaaehtoisesti, koska USKOIVAT!!!
Samoin käy sille, joka luottaa "kasteen pelastavaan voimaan."
"Ilman uskoa on mahdoton olla otollinen" Hebr 11
Uskomattoman aikuisen tai lapsen kastaminen ei pelasta ketään,
Ei vesi pelasta ketään automaattisesti, vaikka pappi hokisi minkälaisia loitsuja tahansa. Ei kaste ole mikään pelastusautomaatti! - Anonyymi00055
Anonyymi00054 kirjoitti:
Käyttävätköhän nuo, jotka siteeraavat Raamattua, lainkaan omia aivojaan. esim
"1. Piet. 3:21
"Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon"
Miten tuossa esikuvassa kävi. Suurin osa ihmisistä HUKKUIVAT, koska eivät uskoneet Nooan saarnaa, eivätkä menneet arkkiin!!!
He menivät ITSE, vapaaehtoisesti, koska USKOIVAT!!!
Samoin käy sille, joka luottaa "kasteen pelastavaan voimaan."
"Ilman uskoa on mahdoton olla otollinen" Hebr 11
Uskomattoman aikuisen tai lapsen kastaminen ei pelasta ketään,
Ei vesi pelasta ketään automaattisesti, vaikka pappi hokisi minkälaisia loitsuja tahansa. Ei kaste ole mikään pelastusautomaatti!Siinä taas nähdään miten uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa VÄÄRISTÄÄ Pietarin sanoja: Kaste ei pelasta automaattisesti vaan kaste pelastaa uskovan! Joka luottaa kasteen pelastavaan voimaan ELI Kristuksen vuodatettuun vereen pelastuu! Siksi kastaminen ei ole turhaa
Mutta uudestikastajulla näköjään Kristuksen työhön turvaavat hukkuvat! - Anonyymi00056
Anonyymi00055 kirjoitti:
Siinä taas nähdään miten uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa VÄÄRISTÄÄ Pietarin sanoja: Kaste ei pelasta automaattisesti vaan kaste pelastaa uskovan! Joka luottaa kasteen pelastavaan voimaan ELI Kristuksen vuodatettuun vereen pelastuu! Siksi kastaminen ei ole turhaa
Mutta uudestikastajulla näköjään Kristuksen työhön turvaavat hukkuvat!Se kertoo sen ettei uudestikastajat ole krisitttyjä
- Anonyymi00131
Anonyymi00055 kirjoitti:
Siinä taas nähdään miten uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa VÄÄRISTÄÄ Pietarin sanoja: Kaste ei pelasta automaattisesti vaan kaste pelastaa uskovan! Joka luottaa kasteen pelastavaan voimaan ELI Kristuksen vuodatettuun vereen pelastuu! Siksi kastaminen ei ole turhaa
Mutta uudestikastajulla näköjään Kristuksen työhön turvaavat hukkuvat!Kastevesi ei ole Jeesus! Mitä hölötät!
Sana rsitistä on sinulle, helvettiin matkkaja, hullutus. Ristin sijaan olet ottanut kasteveden! - Anonyymi00132
Anonyymi00054 kirjoitti:
Käyttävätköhän nuo, jotka siteeraavat Raamattua, lainkaan omia aivojaan. esim
"1. Piet. 3:21
"Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon"
Miten tuossa esikuvassa kävi. Suurin osa ihmisistä HUKKUIVAT, koska eivät uskoneet Nooan saarnaa, eivätkä menneet arkkiin!!!
He menivät ITSE, vapaaehtoisesti, koska USKOIVAT!!!
Samoin käy sille, joka luottaa "kasteen pelastavaan voimaan."
"Ilman uskoa on mahdoton olla otollinen" Hebr 11
Uskomattoman aikuisen tai lapsen kastaminen ei pelasta ketään,
Ei vesi pelasta ketään automaattisesti, vaikka pappi hokisi minkälaisia loitsuja tahansa. Ei kaste ole mikään pelastusautomaatti!Arkki pelasti Nooan, ei vesi!
- Anonyymi00216
Anonyymi00131 kirjoitti:
Kastevesi ei ole Jeesus! Mitä hölötät!
Sana rsitistä on sinulle, helvettiin matkkaja, hullutus. Ristin sijaan olet ottanut kasteveden!Ei vaan arkki on Jeesus! Kastevesi pelastaa kuten Pietari sanoi
- Anonyymi00217
Anonyymi00055 kirjoitti:
Siinä taas nähdään miten uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa VÄÄRISTÄÄ Pietarin sanoja: Kaste ei pelasta automaattisesti vaan kaste pelastaa uskovan! Joka luottaa kasteen pelastavaan voimaan ELI Kristuksen vuodatettuun vereen pelastuu! Siksi kastaminen ei ole turhaa
Mutta uudestikastajulla näköjään Kristuksen työhön turvaavat hukkuvat!Hyvin kirjoitat!
- Anonyymi00053
Se kyllä sanotaan selvästi, että katse vie helvettiin jos ei heitä raajojaan pois.
- Anonyymi00219
Ei sanota katseen vievän helvettiin, vaan Jeesus opetti: "on ansainnut oikeuden tuomion".
- Anonyymi00310
Anonyymi00219 kirjoitti:
Ei sanota katseen vievän helvettiin, vaan Jeesus opetti: "on ansainnut oikeuden tuomion".
Uusi käännös on aivan takapuolesta, mutta sanoo silti että siitä himokkaasta katseesta joutuu helvettiin.
"Mutta minä sanon teille: joka katsoo toisen naista himokkaasti, on jo sydämessään tehnyt aviorikoksen. Jos oikea silmäsi johdattaa sinut ansaan, kaiva se päästäsi ja heitä se pois. Onhan parempi menettää yksi ruumiinosa kuin joutua kokonaisena helvettiin."
Eikä vieläkään ole puututtu käännösvirheeseen helvetistä, helvetti on vain helvetti eikä mikään muu.
Ihme kääntäjiä. - Anonyymi00355
Anonyymi00310 kirjoitti:
Uusi käännös on aivan takapuolesta, mutta sanoo silti että siitä himokkaasta katseesta joutuu helvettiin.
"Mutta minä sanon teille: joka katsoo toisen naista himokkaasti, on jo sydämessään tehnyt aviorikoksen. Jos oikea silmäsi johdattaa sinut ansaan, kaiva se päästäsi ja heitä se pois. Onhan parempi menettää yksi ruumiinosa kuin joutua kokonaisena helvettiin."
Eikä vieläkään ole puututtu käännösvirheeseen helvetistä, helvetti on vain helvetti eikä mikään muu.
Ihme kääntäjiä.mistä katseesta puhut?
- Anonyymi00253
Helluntaina 3000 Juutalaista miestä käsittivät, että he ovat syntisiä ja kasteessa heidän synnit pestään pois ja he saavat kasteessa Pyhän uskon Hengen lahjan sinetiksi kuulumisesta uuden liiton jäseneksi, kuten Pietari heille sanoi.
- Anonyymi00354
Valehtelet päin silmiä luterilainen! Sanan mukaan Pietari todisti: Ja on tapahtuva, että jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.'
- Anonyymi00356
Anonyymi00354 kirjoitti:
Valehtelet päin silmiä luterilainen! Sanan mukaan Pietari todisti: Ja on tapahtuva, että jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.'
Mitä valitat? Samasta asista on kyse!
- Anonyymi00728
Anonyymi00356 kirjoitti:
Mitä valitat? Samasta asista on kyse!
juurikin näin
- Anonyymi00357
Pietari todisti helluntaipäivän puheessaan: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
Käskikö Pietari ottaa kasteen kolmiyhteisen jumalan, isän ja pojan ja pyhän hengen nimeen vai Jeesuksen Kristuksen nimeen?
Entä kehottiko Pietari hakemaan vauvat kasteella? Vai sanoiko Pietari: ottakoon kukin teistä kasteen?
Käskikö Pietari kastaa uskoviksi, vai sanoiko Pietari: tehkää parannus?- Anonyymi00477
Pietari mainitsi lapset erikseen. Kolmiyhteisen Jumalan nimeen kastetaan
- Anonyymi00729
Anonyymi00477 kirjoitti:
Pietari mainitsi lapset erikseen. Kolmiyhteisen Jumalan nimeen kastetaan
Kyllä ja syntien anteeksi saamiseksi
- Anonyymi00408
Ei Jeesus kuitenkaan sanonut että se katse kuittaa kaiken, että teki sitten mitä tahansa, niin ei joudu helvettiin kun on vain jotenkin kastettu. Kyllä se helvetti kutsui jos katsoi väärällä tavalla oli sitten veden kanssa roiskittu miten tahansa. Ei kaste sillä tavalla pelastanut, vaan piti elää myös elämä oikein.
- Anonyymi00735
Aloittaja on oikeassa: vilpitön tutkija huomaa Raamtun pohjalta että kaste on Jumalan lahja jossa synnit pestään pois. Hozaaa!!
Ketjusta on poistettu 302 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1511497
- 104921
- 75733
- 51625
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa16585ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40514Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m157476Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..44472- 26419
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;185412