Edunvalvonnan nöyryytys

Anonyymi-ap

Minusta on kyllä pöljän Suomi, jos ei kelpaa edes euron tunti työhön tai työ porukkaan, joka käy laivalla, ulkomailla ja huvipuistoissa, jos odotetaan edunvalvonnan päätöstä.

Pahin tietysti olisi olla vielä suljetulla osastolla "odottamassa päätöstä", "lääkkeiden vaihto", menettää vielä vapauden, vaikka ei ole tehnyt mitään!

Onko niillä tosiaan tarkoitus tehdä tuota, ettei muka kelpaa "Vahva laitoskulttuuri"

Jos sukuni rahat odotetaan siihen käyttöön, että saat jonkun 15 e/vko . "Ai tää on ihan vege hyvää, laitetaan sille tuollainen" Raivostuttavia asioita

Kerrankin, kun ei tarvitse olla köyhä, on suvun rahat, niin sitten tuputetaan tuollaista paskaa.

12

179

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

No, kerron nyt kaverin Dille Umpivintin tapauksen, niin ehkä ymmärrät asian paremmin. Dille sai suuren miljoonaperinnön ja testamentin tekijä oli jättänyt mainitsematta testamentissa, että saadakseen perinnön käsiinsä pitää Dillellä olla edunvalvoja.

Perinnön jättäjä oli vain naiivisti sulkenut pois perinnöstä Dillen mahdollisen aviopuolison (pelkkää toiveajattelua, että kukaan nainen olisi niin hullu, joka olisi nainut Dillen), mutta tärkein oli unohtunut, eli edunvalvoja Dillelle.

Dille sai käsiinsä tuon suuren perinnön ilman mitään valvontaa, oli osakkeita, pankkitileillä rahaa, rahastosijoituksia. Kokonainen kerrostalo, jossa vuokralaiset ym. ym. Dille onnistui pöljäilemään tuon omaisuuden kanssa niin, että hän oli hävittänyt lähes kaiken n. puolitoista vuotta perinnön saamisesta, jonka lisäksi hänellä oli mittavat verovelat. Joten käytännössä koko valtava omaisuus oli hävitetty!

Toki Dillelle määrättiin edunvalvoja ja hän joutui "niksulaan" suljetulle, koska omaisuuden menettämisen ohessa Dillen jengatkin menivät sekaisin. Dille tosin onnistui keplottelemaan itsensä eroon edunvalvonnasta ja hommasi itsensä uudelleen kuseen, joten taas oli paikka "niksulassa" pedattuna...

Nyt Dille on vapaalla jalalla, asuu vuokralla ja kodinhoitajat, sekä tukihenkilö käyvät häntä katsomassa päivittäin. Mitään menetettävää Dillellä ei enää ole, kaikki peritty omaisuus on menetetty ihan hänen omasta toimestaan. Ainoastaan yksi pieni arvoton lomakiinteistö on hänellä sisarustensa kanssa omistuksessa, jota hän ei pysty myymään, koska hän ei osaa hoitaa mitään asioita itse ja sisarukset eivät halua puuttua koko asiaan.

Dille ei osaa mitään tehdä, jotain ihan apinan hommia ehkä hyvin valvotusti voi tehdä, eli mahdollisesti siirtää jotain esineitä liukuhihnalta pois, mutta siihenkään en luottaisi täysin. Jotain nurmikon leikkausta hautausmaalla ehkä hän pystyy tekemään.

• Anonyymi00002

Kyllähän näitä tapauksia on etuudenvalvonnassa vaikka tilillä rahaa ni rahoja ei heru.Tiedän tapauksia että saa rahoja vähemmän käyttöön kuin mitä toimeentulotuki.Riippuu siitä onko kunnallinen vaiko yksityinen etuudenvalvoja.Jos yksin asuu ni käyttörahaa viikolle 120eur.

• Anonyymi00003

Itse saan tosiaan tuon 120€ viikko kulutettavaa ja sitten 125€ kuukaudessa säästöjen syömistä, eli 500€ kolmasti vuodessa voi nostaa säästöjä. Näin kuukausikulutukseksi tulee 605€, eli toimeentulotuen verran. Ihan hyvä järjestelmä. Nyt ylärajat paukuu säästöissä, joten joutuu enemmän nostamaan varoja. Nyt nostin jo toisen kerran kasälomarahoja sen 500€. mitään käyttöä näille rahoille ei ole. Parturilla pitää kyllä käydä.

Mb_76

• Anonyymi00004

Niin ja jos on paljon omaisuutta, niin joutuu 120 eurosta/kk maksamaan melkein 5000 euroa/kk edunvalvojalle, jos se menee läpi.

• Anonyymi00006

Niin, se on keino rankaista, jos on paljon omaisuutta eläkkeen lisäksi. Vammaispalvelu lain ja sosiaalihuoltolain nimellähän nämä menee, oli ihminen kuin terve tahansa.

• Anonyymi00008
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Niin ja jos on paljon omaisuutta, niin joutuu 120 eurosta/kk maksamaan melkein 5000 euroa/kk edunvalvojalle, jos se menee läpi.

MIten tuo yhtälö toteutetaan.

• Anonyymi00010
        UUSI
        Anonyymi00008 kirjoitti:

MIten tuo yhtälö toteutetaan.

"Terroristit" ja anarkistit kertoi mulle aikoinaan, että näitä lakeja oli käytetty heitä vastaan, kun oli öljyrahoja jonkun pankin tilillä. Jos sulla on esim 100 Miljardia Dollaria, niin saat siitä sen 120 euroa, siihen tämä yhtälö perustuu, että ne kusettaa ja maksattaa. Ei tarvitse mitään tutkia tai hutkia, voidaan suoraan käyttää mielenterveys tai neurologisia syitä.

• Anonyymi00007

Muistisairauksia on paljon niin kyllä sillä on väliä kuka alkaa etuudenvalvojaksi.Jos kunnallinen niin noilla ihme panttaamisen tarve rahoille,katsookohan ne jostain taulukosta paljonko minimissään rahaa täytyy antaa.Monellekkin annetaan pienempi raha mitä toimeentulotuki on. On se sitten jos etuudenvalvottava jakaa rahojaan tosta vaan niin tilanteet eri.

• Anonyymi00009
        UUSI

Kuka tahansa voi alkaa molsottamaan jostain mielisairaudesta, muistisairaudesta tai autismista, ettet voi itse hoitaa asioitasi vaan tarvitset jotain valvojaa, ettet kelpaa omia rahojasi enää käyttämään, olet muka niin "yksinkertainen" ja "vege hyvää"

• Anonyymi00011
        UUSI
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Kuka tahansa voi alkaa molsottamaan jostain mielisairaudesta, muistisairaudesta tai autismista, ettet voi itse hoitaa asioitasi vaan tarvitset jotain valvojaa, ettet kelpaa omia rahojasi enää käyttämään, olet muka niin "yksinkertainen" ja "vege hyvää"

Minulle on nyt ihan yksi ja sama, että onko tuo em. mainittu Dille Umpivintti edunvalvonnassa taikka ei, koska hän ei ole mitenkään nyt minun vastuullani.

Vaan sen verran tuota systeemiä pääsin näkemään, että ei edunvalvontaa ihan perusteetta kenellekään laiteta. Ja kyllä nämä edunvalvottavat on todella raskaita tapauksia edunvalvojalle. Dillen tapauksessa tämä ensimmäinen maistraatin määräämä yleinen edunvalvoja joutui jäämään sairauslomalle, koska häneltä loppui turnauskestävyys.

Nämä edunvalvottavat kun eivät itse todellakaan ymmärrä asioidensa päälle yhtään mitään, vaikka kuvittelevat selviytyvänsä ja pystyvänsä hoitamaan asioitaan. Dillekin kuvittelee edelleen olevansa kykeneväinen hoitamaan asioitaan, vaikka ei pysty edes hakemaan telkkariinsa kanavia tai edes syömään säännöllisesti, vaan jonkun toisen pitää hänet paapoa ja katsoa perään, katsoa lääkkeet valmiiksi dosettiin ym.

Näin myös miten nämä yleiset edunvalvojat sitten vähät välittivät, kun edunvalvonta Dilleltä purettiin, he tunsivat vain helpotusta, kun yksi mieliharmi jäi pois heiltä hoidettavana.

Olen nyt joutunut tekemään kaksi kertaa Dillestä ilmoituksen sosiaalihuollon tarpeesta, kun hän ei todellakaan pysty hoitamaan asioitaan. Oikea paikka Dillellä olisi jossain hoitolaitoksessa tai palvelutalossa, hän kuitenkin itse haikailee muutosta omakotitaloon, vaikka hänet on jo pelastettu varmalta kuolemalta pari kertaa omakotitalosta.

• Anonyymi00013
        UUSI
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Minulle on nyt ihan yksi ja sama, että onko tuo em. mainittu Dille Umpivintti edunvalvonnassa taikka ei, koska hän ei ole mitenkään nyt minun vastuullani.

Vaan sen verran tuota systeemiä pääsin näkemään, että ei edunvalvontaa ihan perusteetta kenellekään laiteta. Ja kyllä nämä edunvalvottavat on todella raskaita tapauksia edunvalvojalle. Dillen tapauksessa tämä ensimmäinen maistraatin määräämä yleinen edunvalvoja joutui jäämään sairauslomalle, koska häneltä loppui turnauskestävyys.

Nämä edunvalvottavat kun eivät itse todellakaan ymmärrä asioidensa päälle yhtään mitään, vaikka kuvittelevat selviytyvänsä ja pystyvänsä hoitamaan asioitaan. Dillekin kuvittelee edelleen olevansa kykeneväinen hoitamaan asioitaan, vaikka ei pysty edes hakemaan telkkariinsa kanavia tai edes syömään säännöllisesti, vaan jonkun toisen pitää hänet paapoa ja katsoa perään, katsoa lääkkeet valmiiksi dosettiin ym.

Näin myös miten nämä yleiset edunvalvojat sitten vähät välittivät, kun edunvalvonta Dilleltä purettiin, he tunsivat vain helpotusta, kun yksi mieliharmi jäi pois heiltä hoidettavana.

Olen nyt joutunut tekemään kaksi kertaa Dillestä ilmoituksen sosiaalihuollon tarpeesta, kun hän ei todellakaan pysty hoitamaan asioitaan. Oikea paikka Dillellä olisi jossain hoitolaitoksessa tai palvelutalossa, hän kuitenkin itse haikailee muutosta omakotitaloon, vaikka hänet on jo pelastettu varmalta kuolemalta pari kertaa omakotitalosta.

On se sillon tuo etuudenvalvonta jossei henkilö tajua raha-asioistaan mitään vaan jatkaa mälväämistä,-tekee laskua jne. Psyykeongelmaisilla voi olla muiden hyväksikäyttö.

• Anonyymi00012
      UUSI

En luota edunvalvontaan joten minulla on ollut talouden omavalvonta
      voimassa jo vuosikymmeniä ja hyvin menee eli jemmarahat senkun kasvavat.
      Siitä on sitten mukavaa tarvittaessa lohkaista sellainen sponsoripotti itselle.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Missä kokoomuksen naiset?

Hähmäistä ukkotarinaa kuultu koko viikonloppu. Kukaan ei ole kokoomuksessa edes yrittänyt pitää naisten puolta. Jopa
      Maailman menoa
      38
      3385
    2. Finland is now Petter place

Audin B-ryhmän ralliautolla saatiin kansa voimaan hyvin. Kiitos kokoomus huumoripläjäyksestä.
      Maailman menoa
      20
      2282
    3. Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita

HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.
      Maailman menoa
      133
      1913
    4. Huomasitko? Tidjan Ban tyttöystävä paljastui - Tuttu kohutusta rakkausrealitystä

Ban tyttöystävä on Kolmiodraama-realityn Heidi Kytö. Ba ja Kytö kertoivat maaliskuussa 2026 somessa, että he ovat seurus
      Suomalaiset julkkikset
      12
      1392
    5. Alkuperäinen Jeesuksen antama kastekäsky on Matteuksen evankeliumissa

Matt.28:16-20 16 Ja ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän menn
      Kaste
      163
      1177
    6. Vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden kasteesta.

Nykyaikana on niin paljon tietoa saatavilla että vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden myös kristillisestä kasteesta. R
      Kaste
      450
      1042
    7. Pistä joku tunniste vuosien takaa

Meidän välillä. Naiselta pyydän.
      Ikävä
      48
      1022
    8. Pidätkö vielä elämäsi

Rakkautena minua
      Ikävä
      55
      841
    9. Mietin tässä yhtä kysymystä

Pysyisitkö minun kävelytahdissa mukana?
      Ikävä
      72
      787
    10. Toivon että kuulut elämääni

Mutta aika näyttää miten läheisesti. Lupaan kertoa jossain sivulauseessa, kun muutan paikkaa.
      Ikävä
      33
      783
    Aihe