Duunari maksaa 4000 euron palkastaan jo yli puolet veroja, eli 2030 euroa!

Anonyymi-ap

Onko siis joku ihme, että tässä maassa ei kannata enää asua eikä perustaa perhettä?
Alla tekoälyn laskelman yhteenveto tästä mielettömyydestä!

Duunarin todellinen verotaakkaKun lasketaan yhteen aivan kaikki tulot, asuminen, autoilu, unohdetut välilliset verot sekä investointien verojyvitykset, muodostuu 4 000 €/kk tienaavan (48 000 €/vuosi) duunarin kokonaiskuva seuraavaksi:Veron luokka / kohdeKuvaus ja erittelyMäärä vuodessa1. Suorat palkkaverotValtionvero, Kotkan kunnallisvero (9,40 %), YLE-vero ja TyEL-maksut15 120 €2. Autoilun juoksevat verot25 000 km bensat (valmistevero + 25,5 % ALV) ja ajoneuvon perusvero2 100 €3. Yleiset kulutusverotRuoka, vaatteet, palvelut, harrastukset ja juomapakkaukset (ALV + valmisteverot)5 250 €4. Asumisen juoksevat verotKotkan kiinteistövero (talo+tontti) sekä sähkön ja lämmityksen energiaverot920 €5. Vakuutus- ja jäteverotKoti- ja autovakuutusten vakuutusmaksuvero (25,5 %) sekä jätehuollon piiloverot274 €6. Investointien verojyvitysOmakotitalon varainsiirtovero ja autonvaihdon autovero vuotasolle jaettuna700 €
KAIKKI VEROT YHTEENSÄ
Todellinen vuotuinen veropotti omasta pussista24 364 €Lopullinen tuomioTienaamastasi 48 000 euron vuositulosta maksat veroja yhteensä 24 364 euroa.Tämä tarkoittaa, että todellinen kokonaisveroasteesi Kotkassa on 50,8 %. Kun teet töitä, tasan puolet työpanoksesi arvosta päätyy suoraan tai välillisesti julkisen sektorin (valtion ja Kotkan kaupungin) pyörittämiseen. Puhtaasti omaan säästöön, lyhennyksiin ja täysin verottomaan käyttöön bruttopalkastasi jää kuukaudessa noin 1 970 euroa.

93

541

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Kun kuukausipalkkasi on 4 000 euroa, bruttopalkastasi menee veroihin ja muihin lakisääteisiin maksuihin noin 32–39 %. Käteen eli nettona jää noin 2 440–2 730 euroa kuukaudessa.

      • Anonyymi00003

        Ihminen voisi rakentaa itse infran ja kaiken muun, se vasta maksaa.


      • Anonyymi00004

        Ja netosta sinä vaan jatkat välillisten verojen maksamista.


      • Anonyymi00020

        VERO ON LEIKKAUS joka vaikuttaa suoraan ostovoimaan ja aiheuttaa köyhyyttä.


      • Anonyymi00024

        Minä hyppisin kattoon jos saisin puhtaana tuon verran kuussa.


      • Anonyymi00025
        Anonyymi00024 kirjoitti:

        Minä hyppisin kattoon jos saisin puhtaana tuon verran kuussa.

        Ilosta siis


      • Anonyymi00033
        Anonyymi00025 kirjoitti:

        Ilosta siis

        Veroilla ylläpidetään yhteiskunnan toimintaa ja hyvinvointipalveluita. Maksamalla veroja mahdollistetaan kaikille maksuttomat tai edulliset peruspalvelut, tuetaan heikommassa asemassa olevia sekä rakennetaan yhteistä tulevaisuutta.


      • Anonyymi00036
        Anonyymi00020 kirjoitti:

        VERO ON LEIKKAUS joka vaikuttaa suoraan ostovoimaan ja aiheuttaa köyhyyttä.

        Tottakai täytyy duunarin niska limassa tienata" leipää ja sirkushuveja"kaikenlaisille tapatyöttömille ja laiskoille kela loisille. Onneksi tämä hallitus on jo jonku verran suitsinut tuota muiden siivellä lokkeilua, vielä saisi reilusti kiristää ilmaisrahan jakoa. Nuoret terveet ihmiset syökööt kynsiään ja asukoot vaikka veneen alla jos työt ei maita! Ketään ei todellakaan kiinnosta.


      • Anonyymi00046
        Anonyymi00036 kirjoitti:

        Tottakai täytyy duunarin niska limassa tienata" leipää ja sirkushuveja"kaikenlaisille tapatyöttömille ja laiskoille kela loisille. Onneksi tämä hallitus on jo jonku verran suitsinut tuota muiden siivellä lokkeilua, vielä saisi reilusti kiristää ilmaisrahan jakoa. Nuoret terveet ihmiset syökööt kynsiään ja asukoot vaikka veneen alla jos työt ei maita! Ketään ei todellakaan kiinnosta.

        Eläkeläinen maksaa 3500e veroa 35% ja käteen jää 2275e.


      • Anonyymi00050
        Anonyymi00024 kirjoitti:

        Minä hyppisin kattoon jos saisin puhtaana tuon verran kuussa.

        Olisi varaa kuluttaa, jos vasuriroistot ei varastaisi palkkarahoja.


      • Anonyymi00056
        Anonyymi00036 kirjoitti:

        Tottakai täytyy duunarin niska limassa tienata" leipää ja sirkushuveja"kaikenlaisille tapatyöttömille ja laiskoille kela loisille. Onneksi tämä hallitus on jo jonku verran suitsinut tuota muiden siivellä lokkeilua, vielä saisi reilusti kiristää ilmaisrahan jakoa. Nuoret terveet ihmiset syökööt kynsiään ja asukoot vaikka veneen alla jos työt ei maita! Ketään ei todellakaan kiinnosta.

        Kyllä sitä duunarin leipää syövät ne sijoittajat, joille pitää tahkota yhä enemmän voittoa. Siinä sitä saa ihmetellä, miksi työläisten palkat halutaan alas ja työajat ylös; voittoa on tehtävä lisää ja nyt ollaan liian tehottomia.

        Se, että samalla ylläpidetään epätoivoisten työttömien reserviä on vain keino pakottaa ne työehdot alas. Eihän se onnistu, jos työtä on yllin kyllin tarjolla. Kun sitä on liian vähän, aina joku epätoivoinen ottaa, jos juuri sinä et suostu. Siksipä näitä potkulakeja ja paikallisen sopimisen muutoksia on tehty.


      • Anonyymi00064

        Duunari voi aina alkaa sijoittamaan.


      • Anonyymi00071
        Anonyymi00020 kirjoitti:

        VERO ON LEIKKAUS joka vaikuttaa suoraan ostovoimaan ja aiheuttaa köyhyyttä.

        On kyllä järjetöntä tuo veron määrä. Ensin palkasta ja sitten vielä erikseen kaikesta mitä ostat, syöt, juot, liikut jne. Kohta varmaan hengittämistä verotetaan.
        Kävin nakuttelemassa luvut tuonne https://arkilaskuri.fi/brutto-nettolaskuri ja ei enää huvita tehdä mitään...töitä siis


      • Anonyymi00074

        Ei kannata olla duunari vaan johtaja


      • Anonyymi00075
        Anonyymi00056 kirjoitti:

        Kyllä sitä duunarin leipää syövät ne sijoittajat, joille pitää tahkota yhä enemmän voittoa. Siinä sitä saa ihmetellä, miksi työläisten palkat halutaan alas ja työajat ylös; voittoa on tehtävä lisää ja nyt ollaan liian tehottomia.

        Se, että samalla ylläpidetään epätoivoisten työttömien reserviä on vain keino pakottaa ne työehdot alas. Eihän se onnistu, jos työtä on yllin kyllin tarjolla. Kun sitä on liian vähän, aina joku epätoivoinen ottaa, jos juuri sinä et suostu. Siksipä näitä potkulakeja ja paikallisen sopimisen muutoksia on tehty.

        Höpöhöpö! Lokit kirkuvana parvena yrittävät puolustella muiden työn hedelmillä siipeilyä! Punikki demukka ei todellakaan kannata edes puhua duunareista! Niin kauas ovat itse itsensä elättämisestä laiskuudestaan ajautuneet. Ällöttäviä loisia kertakaikkiaan!


      • Anonyymi00078
        Anonyymi00003 kirjoitti:

        Ihminen voisi rakentaa itse infran ja kaiken muun, se vasta maksaa.

        Kaikki infra on jo maksettu ja rakennettu.
        Yllä pidetään valhe kuvitelmaa, ettei infraa ole rakennettu tai se pitää maksaa toisen kerran, ei muuten voitaisi verottaa ihmisiä hengiltä.


      • Anonyymi00080
        Anonyymi00050 kirjoitti:

        Olisi varaa kuluttaa, jos vasuriroistot ei varastaisi palkkarahoja.

        Mene jo vihdoin hoitoon.


      • Anonyymi00081
        Anonyymi00056 kirjoitti:

        Kyllä sitä duunarin leipää syövät ne sijoittajat, joille pitää tahkota yhä enemmän voittoa. Siinä sitä saa ihmetellä, miksi työläisten palkat halutaan alas ja työajat ylös; voittoa on tehtävä lisää ja nyt ollaan liian tehottomia.

        Se, että samalla ylläpidetään epätoivoisten työttömien reserviä on vain keino pakottaa ne työehdot alas. Eihän se onnistu, jos työtä on yllin kyllin tarjolla. Kun sitä on liian vähän, aina joku epätoivoinen ottaa, jos juuri sinä et suostu. Siksipä näitä potkulakeja ja paikallisen sopimisen muutoksia on tehty.

        Sehän on yleinen tapa, kun toisen rahoja sijoitetaan, että voitot ovat yksityiset, mutta tappiot yhteiset.
        Jos voittoa tulee, niin yhteisten rahojen sijoittajat olivat ne itselleen, vaikka voittoa ei ole omilla rahoilla tehty.
        Sitten, kun tulee tappiota, niin tappiot ovat yhteiset eli ne joiden rahalla on sijoitettu joutuvat tappiosta kärsimään verojen, maksujen korotuksia ja leikkauksia.


      • Anonyymi00082
        Anonyymi00024 kirjoitti:

        Minä hyppisin kattoon jos saisin puhtaana tuon verran kuussa.

        MONI MATU SAA SAMAN SUMMAN MAKOILESSA HYVINVOINTISUOMEN VAROILLA
        VEROTTOMANA
        KATSO KELAN SIVUILTA KUINKA PALJON ON MAHDOLLISTA SAADA VUOSI TOISENSAJÄLKEEN


      • Anonyymi00083
        Anonyymi00071 kirjoitti:

        On kyllä järjetöntä tuo veron määrä. Ensin palkasta ja sitten vielä erikseen kaikesta mitä ostat, syöt, juot, liikut jne. Kohta varmaan hengittämistä verotetaan.
        Kävin nakuttelemassa luvut tuonne https://arkilaskuri.fi/brutto-nettolaskuri ja ei enää huvita tehdä mitään...töitä siis

        Jos nuo maksetut verot käytettäisiin suomalaisten hyväksi, niin meillä olisi ilmainen sähkö, lämmitys ja kansalaispalkka, mutta kun 70% maksetuista veroista menee turhaan julkisen talouden byrokratiaan, maan johtajien yli suuriin palkkoihin, sotien rahoittamiseen, eu:lle ja ympäri maailmaa, niin omalle kansalle jää vain verojen maksamisen osa.


      • Anonyymi00084
        Anonyymi00078 kirjoitti:

        Kaikki infra on jo maksettu ja rakennettu.
        Yllä pidetään valhe kuvitelmaa, ettei infraa ole rakennettu tai se pitää maksaa toisen kerran, ei muuten voitaisi verottaa ihmisiä hengiltä.

        Oletpa melkoinen nero.
        Infraa rakennetaan kokoajan ja sitä vanhaa korjataan, muutetaan ja laajennetaan jne....
        Ei verotus ole valtiolle tai kunnalle itsetarkoitus, vaan sillä pyritään kattamaan pakolliset menot ja myös heille on eduksi mitä vähemmän verottaa, koska silloin ihmiset kuluttavat, voivat paremmin ja ovat iloisia ja kaikki voittaa.
        Kovin on vaikeita asioita joillekin ymmärtää näinkin yksinkertaisetasiat.


      • Anonyymi00093
        Anonyymi00046 kirjoitti:

        Eläkeläinen maksaa 3500e veroa 35% ja käteen jää 2275e.

        Kenellä muka noin pieni eläke on


    • Anonyymi00002

      Suomen verottajalla on käytössään pienten purojen taktiikka, jotta kukaan ei hoksaisi kuinka totalitaarista tämän maan verotus on jo nykyisellään. Ja lisää uusia veroja suunnitellaan täyttä päätä.

      • Anonyymi00008

        Tasavero olisi paras vaihtoehto, siitä ei voisi virkapummi vetää välistää ja lomailla niillä rahoilla. veroneuvoja


      • Anonyymi00012
        Anonyymi00008 kirjoitti:

        Tasavero olisi paras vaihtoehto, siitä ei voisi virkapummi vetää välistää ja lomailla niillä rahoilla. veroneuvoja

        Tasavero ei ole sellainen.


      • Anonyymi00089

        Suomalaisten elintaso vaan laskee ja suomalaisilta koko ajan leikataan ja veroja kerätään ennätysmäärän.
        Johonkin ne verorahat katoaa ja ne menee maan johtajien palkkoihin, joita kohta taas korotetaan tuhansia/kuukausi, rahoitetaan sotimista, Natoa eu:lle ja ympäri maailmaa suomalaisten verorahoja jaetaan, mutta ei suomalaisille, joilta rahat on otettu.


    • Anonyymi00005

      Oletko laskenut mitä kaikkea veroillasi olet saanut tähän asti, saat nyt ja myös tulevaisuudessa? Tai laskenut mitä joutuisit muualla maksamaan kaikista samoista asioista?

      • Anonyymi00007

        Olen laskenut, kuoppaiset asfaltit, toimimaton julkinen terveydenhuolto nyt alkuun.


      • Anonyymi00009

        kaikki verot menee homotukseen ja muuhun paskaan. veroneuvoja


      • Anonyymi00010

        Öö, mitä olen saanut maksetuilla arvonlisäveroillani? En varmaan mitään.


      • Anonyymi00011
        Anonyymi00007 kirjoitti:

        Olen laskenut, kuoppaiset asfaltit, toimimaton julkinen terveydenhuolto nyt alkuun.

        Vai niin. Et siis ole käynyt lainkaan koulua (vähintään 9000 e/lukukausi) tai käyttänyt mitään muitakaan yhteiskunnan palveluita koko elämäsi aikana.


      • Anonyymi00014

        Veroja kerätään kuitenkin niin valtava määrä Suomessa että kyllä sillä rahalla on saatava paljon parempaa vastinetta. Päättävillä tahoilla rahaa ei osata (tai haluta) käyttää yhtä tehokkaasti kuin muissa pohjoismaissa joiden yhteiskunnat ovat verrokkeina toimivampia Suomen kanssa.


      • Anonyymi00017
        Anonyymi00010 kirjoitti:

        Öö, mitä olen saanut maksetuilla arvonlisäveroillani? En varmaan mitään.

        Mietihän uudestaan.


      • Anonyymi00022

        Kyllä, avustuksia mamuille, huijarijärjestöille, Ukrainaan ja Afrikkaan. Eli minua on kusetettu.


      • Anonyymi00076
        Anonyymi00014 kirjoitti:

        Veroja kerätään kuitenkin niin valtava määrä Suomessa että kyllä sillä rahalla on saatava paljon parempaa vastinetta. Päättävillä tahoilla rahaa ei osata (tai haluta) käyttää yhtä tehokkaasti kuin muissa pohjoismaissa joiden yhteiskunnat ovat verrokkeina toimivampia Suomen kanssa.

        Kun loisijoiden suuren joukon ilmaiselätyksestä tehtäisiin loppu, rahaa riittäisi mm oikeasti työkyvyttömille, terveyden hoitoon, koulutukseen, ym ym ym! Suomi olisi taas hyvinvointivaltio.


      • Anonyymi00085
        Anonyymi00009 kirjoitti:

        kaikki verot menee homotukseen ja muuhun paskaan. veroneuvoja

        Persu, mene äkkiä takaisin kouluun sivistymään ja oppimaan asioita.


      • Anonyymi00087
        Anonyymi00010 kirjoitti:

        Öö, mitä olen saanut maksetuilla arvonlisäveroillani? En varmaan mitään.

        Kannattaisi ehkä oikein miettiä mitä valtio ja kunnat sinulle antavat?
        Mitä sinulla ei olisi jos verotusta ei olisi, ei ainakaan kotimaata, eikä mitään julkista palvelua, kuten koulut, sairaalat, tiet, sähköt, vesijohdot, jne....


      • Anonyymi00088
        Anonyymi00022 kirjoitti:

        Kyllä, avustuksia mamuille, huijarijärjestöille, Ukrainaan ja Afrikkaan. Eli minua on kusetettu.

        Olet ajatusten tonava ja todella suuri älykkö ja filosofi.


    • Anonyymi00006

      Maksamisesta on likilakikin, ei niinkään jaksamisesta. Älkää uskoko.

    • Anonyymi00013

      Ongelma tulee siitä että Suomi on kalliiden kustannusten ja pitkien välimatkojen maa, jossa matalahkot palkat ja kireä kokonaisvero. Tästä seuraa talouden velkaantuminen ja lopulta näivettyminen. Ja siinä sitä nyt ollaan.

      • Anonyymi00052

        Ongelma on julkisen sektorin pummilauma, jota veroilla elätetään.


    • Anonyymi00015

      MILJONÄÄRIT EI MAKSA MITÄÄN 1 000 000 eur 16 % VEROT Kirkko ei saa mitää

    • Anonyymi00016

      Jätehuollossa 2 lokeroa ja pian varmaan 4-5 omakotitalossakin.
      Sähköstä monet maksut. Vedestä. Monet verot "varallisuuden" perusteella.

      verottaja varastaa

      • Anonyymi00090

        Päättäjät möi Suomen sähköverkot ulkomaille, kääri suuret voitot itselleen todeten, ettei suomalaisten sähkön hinta tule siitä nousemaan.
        Jos sähköverkot olis suomalaisten omistuksessa, niin sähkö olisi lähes ilmaista.
        Ulkomaiset sähköverkon omistajat haluaa rahastaa suomalaisia, kun heillä on Suomen sähköverkot hallussaan.


    • Anonyymi00018

      Johtuu siitä että yrittäjät ei maksa omaa osuuttaan yhteiskunnan ylläpidosta niin kuin pitäisi

      • Anonyymi00030

        Miksi et sitten ole alkanut yrittäjäksi kun sillä keinoin kykenisit välttämään osuutesi yhteiskunnan ylläpidosta? Oletko vasemman jalan saapas?


      • Anonyymi00038

        Ei pelkästään yrittäjät, vaan isojen pääomien omistajat jotka istuu nauttien maisemista kelkassa mitä tavallinen työtä tekevä kansa vetää perässään.


      • Anonyymi00039

        Yrittäjä tilittää jatkuvasti valtiolle esimerkiksi arvonlisäveroa ja työntekijöittensä palkkojen ennakonpidätyksiä. Yrittäjällä on todellakin hyvä käsitys siitä, kuinka paljon veroa tässä maassa maksetaan. Yrittäjä itse saa harvemmin mitään "hyvinvointipalveluja" vastineeksi, mitä ne "hyvinvointipalvelut" sitten ovatkaan.


      • Anonyymi00053
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Miksi et sitten ole alkanut yrittäjäksi kun sillä keinoin kykenisit välttämään osuutesi yhteiskunnan ylläpidosta? Oletko vasemman jalan saapas?

        Tuollaisia ne loisivat demari liimanhaistelijat ovat. Eivät koskaan kykene yrittäjiksi.


      • Anonyymi00070
        Anonyymi00039 kirjoitti:

        Yrittäjä tilittää jatkuvasti valtiolle esimerkiksi arvonlisäveroa ja työntekijöittensä palkkojen ennakonpidätyksiä. Yrittäjällä on todellakin hyvä käsitys siitä, kuinka paljon veroa tässä maassa maksetaan. Yrittäjä itse saa harvemmin mitään "hyvinvointipalveluja" vastineeksi, mitä ne "hyvinvointipalvelut" sitten ovatkaan.

        Arvonlisävero ei kuulu millään lailla yrittäjälle vaan se on tuotteiden ja työn hintaan lisätty verottajan osuus. Yrittäjä saa arvonlisäveron verran rahaa lainaksi verottajalta joka pitää maksaa takaisin keskimäärin 1,5 kuukauden sisään. Kokemuksen mukaan myös palkkojen ennakoiden maksaminen on joillain yrittäjillä hakusessa. Palkasta ne on muistettu vähentää mutta verottajalle unohtunut maksaa. Sama homma oli työeläkevakuutuksien kanssa. Yrittäjä ei maksanut ennenkuin vakuutusyhtiö soitti yrittäjälle ja sanoi että vakuutukset on maksettava tänään tai vakuutusyhtiö hakee firman konkurssiin.


    • Anonyymi00019
      • Anonyymi00037

        No et tietenkään ole kuullut..... tapatyöttömän demari punikin kokemus ja tieto työnteosta rajoittuu pakolliseen työnhakupelleilyyn😁


      • Anonyymi00048
        Anonyymi00037 kirjoitti:

        No et tietenkään ole kuullut..... tapatyöttömän demari punikin kokemus ja tieto työnteosta rajoittuu pakolliseen työnhakupelleilyyn😁

        >> rajoittuu pakolliseen työnhakupelleilyyn😁

        ... niin, tosiaankin, tässä porrrrrrrvarin lanseeramassa "huutavassa työvoimapulassa "


    • Anonyymi00021

      Duunarille maksetaan tuontakia 4000euron palkkaa. Jos veroja ei olisi niinei sille maksettas kuin 2000 puhtaana käteen.

      Turha duunarien kuvitella että jos palkkaverotus poistuisi kokonaan niin niille nykyinen palkka maksettas puhtaana käteen.

      • Anonyymi00027

        Tuossa siis lapsellista inistä veroista koska Duunarihan voi vaatia 8000 euron palkkaa jolloin sille jää 4000 puhtaana käteen. Näin muissa pohjoismaissa on toimittu.
        Ja niissä Duunarien palkat suomea isommat.


      • Anonyymi00031
        Anonyymi00027 kirjoitti:

        Tuossa siis lapsellista inistä veroista koska Duunarihan voi vaatia 8000 euron palkkaa jolloin sille jää 4000 puhtaana käteen. Näin muissa pohjoismaissa on toimittu.
        Ja niissä Duunarien palkat suomea isommat.

        Kuitenkin olet ja asut Suomessa?


      • Anonyymi00034
        Anonyymi00031 kirjoitti:

        Kuitenkin olet ja asut Suomessa?

        Joo mutten inisekkään veroista.


    • Anonyymi00026

      Työnantaja maksaa luokkaa 5000 euroa työntekijästään, joka saa siis nettona vajaat 2000 euroa kuukaudessa. Kiilaa on, kiilaa todella on!

    • Anonyymi00028

      Suomessa syntynyt suomalainen on saanut täysi-ikäiseksi mennessä jo lähes 100 000 euron edestä pelkästään lapsilisiä ja pakollista koulutusta. Päälle sitten kaikki terveydenhoito, yhteiskunnan infra ja kaikki lukemattomat muut jutut kuin manulle illallinen. On siinä hetkeksi takaisin maksamista veroillaan kun menee duuniin.

      • Anonyymi00032

        Näille veroista itkeville kaikki yhteiskunnan tarjoamat tuhannet palvelut ja asiat tulee ihan kuin raha seinästä ja sähkö töpselistä.


      • Anonyymi00040

        Alta 6000 tienaavat ei edes ikinä maksa takaisin. Pysyvät koko elämänsä saama puolella. "#sossuelätteinä".


      • Anonyymi00041
        Anonyymi00040 kirjoitti:

        Alta 6000 tienaavat ei edes ikinä maksa takaisin. Pysyvät koko elämänsä saama puolella. "#sossuelätteinä".

        totuus sattuu....


      • Anonyymi00055

        Tuollaisenko luvun liimahuuruissasi sait päähäsi.


      • Anonyymi00058
        Anonyymi00040 kirjoitti:

        Alta 6000 tienaavat ei edes ikinä maksa takaisin. Pysyvät koko elämänsä saama puolella. "#sossuelätteinä".

        Näin on, jos raha leijailee taivaasta tai kerätään rahapuusta.

        Jos se taas tehdään työllä, niin silloin saamapuolella ovat sijoittajat, jotka kuorivat rikkauksia toisten työn tuloksilla. Ja ne pienituloiset taas ovat maksajia, jotka usein vielä tarvitsevat sosiaaliturvaa alipalkkauksensa päälle elääkseen, kun riisto on mennyt kohtuuttomaksi.


      • Anonyymi00091

        Ne duunarin maksamia veroja ei käytetä noiden asioiden maksamiseen, kuin murunen.
        Loput kauhotaan ulkomaille, sotimisen rahoittamiseen, aseisiin, natoon, eu:lle ja muualle.
        Jos kaikki tai 80% käytettäisiin mainitsemiini asioiden maksamiseen, niin ne olisi kaikki maksettu ja moneen kertaan.


    • Anonyymi00042

      Kunnon kokoomuslainen ei veroja maksa, vaan kuittaa muhkeat yritystuet verovaroilla tekemistään sijoituksistaan. Työt tekevät tietysti muut.

      • Anonyymi00043

        Jos se maksaa kumminkin veroja yli 6000 euron tuloista niin kyllä se itsensä elättää. Kuuluisiko sen sitten tuloillaan elättää viellä alta 6000 euroa kuussa tienaavaa ihmissaastaa.


      • Anonyymi00045
        Anonyymi00043 kirjoitti:

        Jos se maksaa kumminkin veroja yli 6000 euron tuloista niin kyllä se itsensä elättää. Kuuluisiko sen sitten tuloillaan elättää viellä alta 6000 euroa kuussa tienaavaa ihmissaastaa.

        Ei se veroja maksa, vaan kuittaa vielä verovähennyksetkin sille verovaroilla järkätyistä bisneksistä.


    • Anonyymi00044

      Palkkoja täytyykin pienentää, niin ei tarvitse maksaa noin paljon veroja. 4000 euroa/kk ei vastaa surkeaa työn tuottavuutta.

      • Anonyymi00047

        Erityisesti julkisella puolella palkka ei vastaa tuottavuutta likimainkaan ja paradoksaalista kyllä tuolla palkalla ei edes elä tämän päivän Suomessa.


    • Anonyymi00049

      Pari pientä puroa vuosittain lisää, niin kukaan ei huomaa mitään? Tuosta avauksestani opuuttui mm. YLE-vero.

    • Anonyymi00054

      Vain täysi kaheli tekee suomeen enää kakaroita.

    • Anonyymi00059

      Puolta pienemmästä palkasta menee 20-30% veroihin ja eläkemaksuihin.

      Eli ei jää mitään käteen.

      • Anonyymi00060

        Itsekin jäin töistä pois, kun ei ole pakko. On vähän säästöjä. Raatakaa orjat!


      • Anonyymi00061
        Anonyymi00060 kirjoitti:

        Itsekin jäin töistä pois, kun ei ole pakko. On vähän säästöjä. Raatakaa orjat!

        Oleellista on pienet menot, ei suuret tulot.


      • Anonyymi00066
        Anonyymi00061 kirjoitti:

        Oleellista on pienet menot, ei suuret tulot.

        Miten saa pienet menot?

        Polttoainekulut
        Sähkölasku
        Vesimaksut
        Jätemaksu
        Ruokalasku
        Terveydenhuoltoa ei ole
        Säästöön 0-10€ / kk
        Mätkyt
        Vakuutusmaksut
        Puhelin ja nettilaskut
        Työmatkalulut

        Noista lähes kaikki ovat kallistuneet viimeisen 5 v aikana 30-80%.

        Tulot eivät kasva. Menot kasvaa.


      • Anonyymi00098
        Anonyymi00066 kirjoitti:

        Miten saa pienet menot?

        Polttoainekulut
        Sähkölasku
        Vesimaksut
        Jätemaksu
        Ruokalasku
        Terveydenhuoltoa ei ole
        Säästöön 0-10€ / kk
        Mätkyt
        Vakuutusmaksut
        Puhelin ja nettilaskut
        Työmatkalulut

        Noista lähes kaikki ovat kallistuneet viimeisen 5 v aikana 30-80%.

        Tulot eivät kasva. Menot kasvaa.

        Lopetat työnteon, jos rahan riittävyys on ongelma. Kela hoitaa loput!


    • Anonyymi00062

      Suurempituloinen maksaa tonverran jo ennenkuin pääsee käteen jäävällä rahalla ostamaan mitään.

      • Anonyymi00077

        Suomi on helvetti!


    • Anonyymi00063

      Totta kai veroprosentin on oltava yli 50 koska puolet kansasta saa palkkansa verotuloista.

      • Anonyymi00067

        Demarit loivat Suomeen julmetun suuren virkamiesarmeijan, kun kaikille turhatieteiden maistereille ja kandeille piti saada virka.


    • Anonyymi00065

      Mitä te itkette. Veroja on maksettu ja paljon koko työuran aikana. Eletty on ja toimeen tultu. Perhettä on elätetty ja eletty.

      Mikä on nyt , että palkkatuloilla pitäisi tulla äkkirikkaaksi. Elää sen mukaan, miten on tulot. Ei ne palkat entisestään ainakaan pienentyneet ole, eivätkä verot kasvaneet.
      Liika glamouria on lehdistä luettu vai mitä. Olkaa nyt johonkin tyytyväisiä ja eläkää.

      Se vain on niin, että ei palkkatuloilla miljonääriksi tule, mutta niillä elää.

      • Anonyymi00069

        Sehän olisi tietysti tavoite, että palkatuloilla eläisi. Mutta kun niiden päälle matalapalkkaiset tarvitsevat sosiaaliturvaa, niin ovat pienet palkat suhteessa hintoihin.

        Ja hinnathan ovat tosiaan aivan räjähtäneet käsiin. Ei köyhällä ole enää varaa huolehtia terveydestään ja asunnottomuuskin on kasvussa.

        Se, mitä ennen oli, ei ole sama kuin se, mitä nyt on. Ehkä sinä haaveilit tulevasi äkkirikkaaksi. Nyt haaveet ovat aika paljon konkreettisempia. Että riittäisi ruoka, että saisi lääkkeensä, että lapsilla olisi sopivat vaatteet päällä.


    • OK, Anon esittämät prosentit vaatisivat tarkistusta, mutta kyllä ne periaatteessa voivat olla oikeansuuntaisia. Ei minulle olisi mikään yllätys jos ne olisivat hyvinkin lähellä oikeita. Anon aloitus on kuitenkin myyntipuhetta reunaoikeistolaisen politiikan puolesta ja reunaoikeistolainen politiikka on läpimätää valtaosalle kansasta.

      Anon aloituksessa on siis kerätty yhteen kaikki verot ja veroluontoiset maksut. Eli todellakin KOKONAISVEROASTE. Totta helvetissä siitä tulee iso prosentti. Nyt kuitenkin politiikassa reunaoikeistolaisella myyntipuheella perustellaan rikkaita suosivaa politiikkaa, missä halutaan alentaa "työn verotusta" eli progressiivista tuloveroa. Usein samalla vaaditaan tuloveron alennuksen kompensoimista kulutusverojen nostamisella. Käytännön tuloksena reunaoikeistolaisesta veropolitiikasta on tulonsiirto köyhiltä rikkaille. Koska se käytännön tulos on ilmeinen eikä sitä voi salata niin reunaoikeistolaiset ottavat syötiksi hokkuspokkus-tempun: kun rikkaat rikastuvat niin siitä mukamas syntyy talouskasvua, mistä hyötyvät köyhätkin, heh heh.

      Jälkiteollisen yhteiskunnan taloutta pyörittää kulutus. Kulutus pitää rahan liikkeessä. Kun raha liikkuu niin talouden pyörät pyörivät. Kokonaiskulutus on yksilöllisen ja yhteisöllisen eli julkisen sektorin kulutuksen summa. Yhteisöllinen kulutus on osa bruttokansantuotetta (BKT). Yhteisöllinen kulutus pitää koko kansan mukana talouden pyörittämisessä. Homma toimii, mutta tarkkana pitää olla. Ei julkinen sektori saa olla julkista tuhlausta, kuten ideologisilla arvoilla perusteltua rahojen paiskomista Kankkulan kaivoihin. Julkisen sektorin pitää toimia mahdollisimman tehokkaasti ja tehokkuuden takaa vain järkevä talouspolitiikka. Yksityisen sektorin vahvuutena on, että yritysten tehokkuudesta pitää huolen kilpailu.

      Reunaoikeistolaista politiikkaa perustellaan sosialismin vastaisuudella. Moderneissa jälkiteollisissa yhteiskunnissa todella on sosialismia jos yhteisöllinen kulutus luokitellaan sosialismiksi. Suomen kaltaisissa hyvinvointivaltioissa sosialismi on käytännöllistä sosialismia. Sen vastineena kapitalismin pitää myös olla käytännöllistä. Toimivan hyvinvointivaltion sosialismi ei voi olla ideologista vasemmistolaisuutta eikä kapitalismi voi olla ideologista oikeistolaisuutta. Poliittinen polarisaatio on korvannut käytännöllisen järjen ideologialla. Ideologinen öyhötys on ongelmien kerjäämistä. Ideologialla on huijattu ihmisiä. Se on aikojen saatossa nähty jo niin monta kertaa, että olisi jo aika ihmisten se ymmärtää ja myöntää.

      Tästä kommentistani tuli taas ylipitkä vaikka jätin siitä pois asioita, jotka olisi pitänyt olla mukana. Globalisaatiosta olisi pitänyt kirjoittaa, se on polarisaation juurisyy.

      • Anonyymi00073

        Kiva kun joku kirjoittaa asiaa, kiitos!


    • Anonyymi00072

      Suomen velkavetoinen höpö höpö talous.

    • Anonyymi00079

      Vai ei kannata perustaa perhettä? no kerropa miksi ulkomaille muuttaneet nuoret palaavat heti Suomeen kun ensimmäinen lapsi on syntymässä tai syntyy! Tuskin vastaat, kun syy sinua harmittaa.

      • Anonyymi00086

        No tottahan Marinin mamutuksen jälkeen jokaisen mustanaaman kannattaa tulla Suameen loisimaan ja lisääntymään


    • Anonyymi00092

      Missä välissä duunari edes kerkeää palkkaansa käyttää, kun suurin osa päivästä duunari painaa töitä ja kotiin tullessa on työstä niin väsynyt, ettei muuta jaksa, kuin haudata iltapalaa ja mennä nukkumaan jaksaakseen herätä taas aamulla veroja valtiolle tienaamaan.
      Viikot menevät niin nopeasti, että koko ajan täytyy todeta, että taas on perjantai, vaikka perjantai oli ihan muutama päivä sitten.

      • Anonyymi00094

        näin se menee ja sitten kun saa vapata rahat hetkessä käytetty eikä varaa käyttää rahaa kun sitä ei ole. eläkeläiset ainoita jotka pitää kulutuskysyntää voimissaan rasvauttamalla rollaattoriensa laakereita.


    • Anonyymi00095

      Kova palkka on.

      • Anonyymi00096

        Suami on siitä järjetön himmeli että verot pitäävarastaa ihmisiltä kymmenin erilaisin verukkein ja järjestelmin. Olisi varmasti mielettömän paljon tehokkaampaa, jos puolet palkasta otettaisiin valtiolle ja sadat tuhannet byrokraatit laitettaisiin oikeisiin töihin. Nyt tosin aletaan olla jo myöhässä, kun kokoomuksen politiikka on vienyt työpaikat Suamesta.


    • Anonyymi00097

      Hyvä suami!

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      133
      1363
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      101
      1054
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      954
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      947
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      308
      832
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      803
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      37
      683
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      648
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      140
      603
    Aihe