Venäjällä eliitin keskuudessa paniikki

Anonyymi-ap

Venäjän syyttäjävirasto siirsi valtiolle Moškovitšin omistaman maatalousjätti Rusagron yli 500 miljardin ruplan arvoiset varat. Perusteena oli väite, että Moškovitš jatkoi liiketoimintansa johtamista toimiessaan samaan aikaan Venäjän federaationeuvoston jäsenenä.

Tapaus on herättänyt erityistä huolta, koska sama peruste voi koskea suurta joukkoa venäläisiä liikemiehiä. Noin viidennes Venäjän Forbes-listan sadasta rikkaimmasta henkilöstä on toiminut tai toimii edelleen poliittisissa tehtävissä.

Venäjällä laki kieltää duuman kansanedustajilta ja liittoneuvoston jäseniltä yritystoiminnan harjoittamisen sekä osallistumisen kaupallisten organisaatioiden johtamiseen.

Ennen Ukrainan sotaa viranomaiset puuttuivat harvoin liikemiesten ja poliitikkojen kaksoisrooleihin.

Sodan myötä kaikki kuitenkin muuttui. Venäjällä on parhaillaan käynnissä massiivinen omaisuuden uusjako, kun kasvavat sotamenot ovat lisänneet painetta ottaa haltuun strategisesti tärkeitä yrityksiä ja omaisuutta.

Samalla venäläisten miljardöörien mahdollisuudet siirtää omaisuuttaan ulkomaille ovat heikentyneet länsimaisten pakotteiden ja Venäjän kiristyneen sääntelyn vuoksi.

8

134

Vastaukset 8

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Eliitti on arvostellut putinin järjetöntä sotaa viime aikoina .....

• Anonyymi00002

Venäjän valtio ottaa haltuunsa sen, minkä tarvitsee. Itse ovat siellä sallineet valtiovaltansa olla vallassa. Sitä saa mitä tilaa.

• Anonyymi00003

Venäjän lait ovat liukkaampia kuin saippuoitu lattia.

• Anonyymi00004

Sosialismi sosialisoi fyrkat sosiaalisesti päättäjien takataskuun.

• Anonyymi00005

😂😂😂

• Anonyymi00006

Odotan mielenkiinnolla miten itäraja pysyy kiinni. 80 prosenttia suomalaisista on maanpettureita joten veikkaus on että kaikki lompsii rajan yli kun kaaos alkaa venäjällä. Vai ammutaanko ensimmäiset tuhat väkisin tulijaa jolloin enempää ei tule? Rakennettu raja aita tarvitsee vain puskutraktorin ja 30 m aukkoa 10 eri paikkaan ja miljoona tulijaa onkin elätettävänä.

• Anonyymi00007

Mahdollisuuksia on monia koska Presidentti Putin voi tehdä pitkän tähtäimen suunnitelmia suuren kansansuosion ansiosta.

Vladimir Putinilla on tällä hetkellä käynnissä hänen viides presidenttikautensa, joka alkoi vuonna 2024 ja päättyy vuonna 2030. Vuoden 2021 perustuslakimuutosten myötä hänellä on mahdollisuus asettua ehdolle vielä vuoden 2030 vaaleissa, mikä voisi teoriassa pitää hänet vallassa vuoteen 2036 saakka.

In Putin we Trust!

• Anonyymi00008

Heh, juu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei käy sääliksi sitä miestä

Sitä saa mitä tilaa.
      Ikävä
      179
      1742
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      109
      913
    3. En ehkä onnistu siinä

Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.
      Ikävä
      58
      745
    4. Mitä mieltä olet?

Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo
      Ikävä
      107
      734
    5. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      207
      664
    6. Mies,oletko koskaan...

Käyttänyt maksullista naista?
      Ikävä
      133
      628
    7. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      51
      585
    8. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      51
      562
    9. Viesti jonka haluaisit lähettää...

hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä
      Ikävä
      19
      558
    10. Kirjoita kolme sanaa

mistä kaivattusi voisi sinut tunnistaa.
      Suhteet
      37
      546
    Aihe