Tätä palstaa yli kaksikymmentä vuotta seuranneena voin todeta,
että Jumalan herjaamiset ja eksytykset palstalla ovat lisääntyneet
voimakkaasti mutta ovat muuttaneet muotoa. Ne ovat muuttuneet
vaikeammin havaittaviksi. Jumalan ilmoitusta Pyhässä Hengessä
oikein kirjoittavat uskovat ovat suurelta osaltaan poistuneet palstalta.
Ennen, noin viisitoista vuotta sitten, oli selvästi ja selväsanaisesti
Jeesuksen ja Isä Jumalan kieltäjiä ja herjaavia. He eivät pyrkineet
piilottamaan sitä Raamatun Sanalla. He kielsivät Jeesuksen suoraan
ja herjasivat Häntä avoimesti ja häpeilemättä. Nyt on tilanne toinen.
Jeesuksen kieltäjät pyrkivät nyt piilottamaan eksyttävät oppinsa
joillakin suosimillaan jakeillaan, jotka näyttävän puolustavan
heidän oppiaan.
Kuitenkin kun lukee näiden ihmisten kirjoituksia vähän enemmän ja
huolella "rivien(kin) välistä", huomaa, ettei Raamatun ilmoitus merkitse
heille mitään, vaan he pyrkivät ovelasti tuomaan palstalle omaa
eksytystään. Ja he käyttävät siihen Jumalan Sanaa. He korvaavat
Jumalan ilmoitukset omilla tulkinnoillaan ja vääristelyillään. Ja he
jättävät huomiotta kaiken muun Raamatun ilmoituksen. Mutta he
paljastavat itsensä kun heitä lukee tarkasti. On mahdotonta kirjoittaa
palstalla päivittäin paljastamatta itseään.
Vihollinen tietää, että uskovat kunnioittavat Jumalan Sanaa Raamatussa.
Siksi se pyrkii käyttämään Sanaa Jumalaa (Sanaa ja Henkeä) vastaan
(Luuk 4:1-15).
Tällaiset Jumalaa vastustavat tekstit huomaa siitä, että niistä puuttuu
Pyhä Henki. Jumalasta tulleessa ilmoituksessa ja opissa on aina
Pyhä Henki.
Siksi koettele:
1. Onko opissa, tekstissä, Pyhä Henki. Joh 10:28-30.
2. Onko kirjoittajassa havaittavissa rakkaus ja kunnioitus koko Raamatun ilmoitusta kohtaan? Vai onko kirjoittajalla Sanaa vähättelevää ja jopa
halveksivaa tekstiä.
3. Onko kirjoittajassa havaittavissa rakkaus, laupeus ja kunnioitus
kaikkia ihmisiä kohtaan. Joh 3:16, 13:1, Matt 9:13, Miika 6:8, Luuk 10:29-37, Matt 5:7.
4. Onko kirjoittajassa havaittavissa armollisuus toista ihmistä kohtaan. Luuk 4:22, Apt 16:24, 18:27.
5. Pyrkiikö kirjoittaja rauhaan kaikkien ihmisten kanssa. Matt 5:9, Heb 12:14.
6. Onko kirjoittajassa ja hänen teksteissään havaittavissa Pyhän Hengen
hedelmänä rakkaus, rauha, hyvyys, itsehillintä ja sävyisyys. Gal 5:22-23.
7. Tai onko kirjoittajassa ja hänen teksteissään havaittavissa lihan tekoja: vihamielisyys, riita, kiivaus, kateus. Gal 5:19.21.
Eksytykset ja herjat lisääntyvät ja pahenevat
31
269
Vastaukset 31
- Anonyymi00002
Kovin kuulostat monimutkaiselta. Totuus on totuus, kertoipa sen kuka tahansa. Totuus on totta, vaikka se loukkaisikin sinua.
Mistä löytyy vastaus kysymykseen: millä tavoin Jumala on ilmoittanut itsensä maailmalle?
Herran Jeesuksen Paavalille julistettavaksi antamasta SOVITUKSEN SANASTA.
Kun kerran Jumala on ILMOITTANUT itsensä viimeisinä aikoina Pojassaan, silloin Jeesus Kristus itse on tämä Jumalan ihmiskunnalle antama ILMOITUS itsestään.
Ja Jeesus Kristus paljasti Paavalille, KUINKA Jumala ilmoitti itsensä maailmalle Pojassaan: OLEMALLA ITSE KRISTUKSESSA.
Mitä tapahtui Jumalan ilmoittaessa itsensä Pojassaan eli OLLESSAAN Kristuksessa?
Jumala SOVITTI MAAILMAN ITSENSÄ KANSSA.
Niin ollen Jumala on ilmoittanut itsensä maailmalle Pojassaan SOVITTAMALLA MAAILMAN itsensä kanssa.
Eli Jumalan ilmoitus itsestään maailmalle = maailman sovitus.
Ei ole olemassa Jumalan ilmoitusta itsestään maailmalle ilman maailman sovitusta Jumalan kanssa, koskapa maailman sovittaminen oli se tapa(htuma), jolla tavoin Jumala oli Kristuksessa.
Paavali ei paljasta mitään muita Jumalan Kristuksessa olemisen tapoja kuin maailman sovittamisen.- Anonyymi00003
Miksi aloitus kolahti sinuun?
- Anonyymi00004
Anonyymi00003 kirjoitti:
Se virkamiehen laatima luettelo.
- Anonyymi00005
Anonyymi00003 kirjoitti:
Miksi Jumalan itsensä ilmoittaminen ei kiinnosta sinua?
- Anonyymi00006
Anonyymi00005 kirjoitti:
Miksi Jumalan itsensä ilmoittaminen ei kiinnosta sinua?
Jumala ilmoittaa itsensä Sanassa. Isä asuu minussa, sanoi ja sanoo Jeesus.
Jumala ei ole ilmoittanut itseään vain joissakin Raamatun jakeissa vaan
koko Raamatun ilmoituksessa. "Sinun sanasi on kokonaan totuus".
Koko Raamattu on Pyhän Hengen sanelemaa Jumalan Sanaa. Jeesus Kristus
on (koko) Jumalan Sana, koko Jumalan ilmoitus lihassa ihmisenä. Ei vain
jotkut jonkun ihmisen itse valitsemat jakeet.
Mark 14:49 "Joka päivä minä olen ollut teidän luonanne ja opettanut
temppelissä, ettekä te ole ottaneet minua kiinni. Mutta Kirjoitusten
oli käytävä toteen.”
Joh 19:28 "Tämän jälkeen, kun Jeesus tiesi, että kaikki oli jo täytetty,
hän sanoi, jotta Raamatun sana toteutuisi: ”Minun on jano.”"
1 Piet 1:20-21 "Ennen kaikkea teidän tulee tietää, ettei yksikään Raamatun
profetia ole kenenkään omin neuvoin selitettävissä , sillä mitään profetiaa
ei ole koskaan tuotu esiin ihmisen tahdosta, vaan Pyhän Hengen
johtamina ihmiset ovat puhuneet sen, minkä saivat Jumalalta."
Ps 119:158-160 " Minä näen petturit, ja minua inhottaa, koska he
eivät noudata sinun sanaasi. Katso, minä rakastan sinun asetuksiasi,
Herra, virvoita minua armossasi. Sinun sanasi on kokonaan totuus,
ja kaikki sinun vanhurskaat päätöksesi pysyvät ikuisesti." - Anonyymi00008
Anonyymi00006 kirjoitti:
Jumala ilmoittaa itsensä Sanassa. Isä asuu minussa, sanoi ja sanoo Jeesus.
Jumala ei ole ilmoittanut itseään vain joissakin Raamatun jakeissa vaan
koko Raamatun ilmoituksessa. "Sinun sanasi on kokonaan totuus".
Koko Raamattu on Pyhän Hengen sanelemaa Jumalan Sanaa. Jeesus Kristus
on (koko) Jumalan Sana, koko Jumalan ilmoitus lihassa ihmisenä. Ei vain
jotkut jonkun ihmisen itse valitsemat jakeet.
Mark 14:49 "Joka päivä minä olen ollut teidän luonanne ja opettanut
temppelissä, ettekä te ole ottaneet minua kiinni. Mutta Kirjoitusten
oli käytävä toteen.”
Joh 19:28 "Tämän jälkeen, kun Jeesus tiesi, että kaikki oli jo täytetty,
hän sanoi, jotta Raamatun sana toteutuisi: ”Minun on jano.”"
1 Piet 1:20-21 "Ennen kaikkea teidän tulee tietää, ettei yksikään Raamatun
profetia ole kenenkään omin neuvoin selitettävissä , sillä mitään profetiaa
ei ole koskaan tuotu esiin ihmisen tahdosta, vaan Pyhän Hengen
johtamina ihmiset ovat puhuneet sen, minkä saivat Jumalalta."
Ps 119:158-160 " Minä näen petturit, ja minua inhottaa, koska he
eivät noudata sinun sanaasi. Katso, minä rakastan sinun asetuksiasi,
Herra, virvoita minua armossasi. Sinun sanasi on kokonaan totuus,
ja kaikki sinun vanhurskaat päätöksesi pysyvät ikuisesti."Jumala on ilmoittanut viimeisinä aikoina itsensä Pojassaan.
Kun ihminen antaa kirjoitusten kokoelmalle Jumalan Pojan ominaisuuksia, kyse on epäjumalanpallveluksesta.
Sinä syyllistyt epäjumalanpalvelukseen ja puolustelet epäjumalanpalvelustasi epäjumalanpalveluksella. Kierrät epäjumalanpalveluksen loputonta kehää.
Neitsyt Maria ei synnyttänyt kirjakäärökokoelmaa vaan poikalapsen, josta tuli maailman Vapahtaja.
Tee parannus. - Anonyymi00009
Anonyymi00008 kirjoitti:
Jumala on ilmoittanut viimeisinä aikoina itsensä Pojassaan.
Kun ihminen antaa kirjoitusten kokoelmalle Jumalan Pojan ominaisuuksia, kyse on epäjumalanpallveluksesta.
Sinä syyllistyt epäjumalanpalvelukseen ja puolustelet epäjumalanpalvelustasi epäjumalanpalveluksella. Kierrät epäjumalanpalveluksen loputonta kehää.
Neitsyt Maria ei synnyttänyt kirjakäärökokoelmaa vaan poikalapsen, josta tuli maailman Vapahtaja.
Tee parannus.>>>Neitsyt Maria ei synnyttänyt kirjakäärökokoelmaa vaan poikalapsen,
josta tuli maailman Vapahtaja.<<<
Maailman Vapahtaja on Herra Jumala, Kaikkivaltias, ilmestynyt
ja ilmoitettu lihassa ihmisenä. Hän on Herra Jeesus Kristus. Hän
on JRaamatun tekstien mukaisesti Jumalan Sana.
Jes 43:1-3, 11 ja Luuk 2:11, Joh 1:1, 10,14. Matt 1:21-23, Tiit 2:11-15.
Tunnustatko Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi Jumalaksi`? - Anonyymi00012
Anonyymi00009 kirjoitti:
>>>Neitsyt Maria ei synnyttänyt kirjakäärökokoelmaa vaan poikalapsen,
josta tuli maailman Vapahtaja.<<<
Maailman Vapahtaja on Herra Jumala, Kaikkivaltias, ilmestynyt
ja ilmoitettu lihassa ihmisenä. Hän on Herra Jeesus Kristus. Hän
on JRaamatun tekstien mukaisesti Jumalan Sana.
Jes 43:1-3, 11 ja Luuk 2:11, Joh 1:1, 10,14. Matt 1:21-23, Tiit 2:11-15.
Tunnustatko Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi Jumalaksi`?Tunnustan.
Tunnustatko, että Vanhan ja Uuden testamentin kirjoitukset EIVÄT ole lihaan tullut Jumala ja että Raamatun kirjoittajat EIVÄT kutsu omia tai muiden kirjoituksia ilmaisulla Logos, suomennettuna Jumalan Sana isolla s-kirjaimella? - Anonyymi00017
Anonyymi00012 kirjoitti:
Tunnustan.
Tunnustatko, että Vanhan ja Uuden testamentin kirjoitukset EIVÄT ole lihaan tullut Jumala ja että Raamatun kirjoittajat EIVÄT kutsu omia tai muiden kirjoituksia ilmaisulla Logos, suomennettuna Jumalan Sana isolla s-kirjaimella?Olet melko pimeä tyyppi mutta pyrit opettamaan muita???
Omasta mielestäsi olet hengellisesti viisas mutta muut
näkevät sinut toisin. - Anonyymi00027
Anonyymi00017 kirjoitti:
Olet melko pimeä tyyppi mutta pyrit opettamaan muita???
näkevät sinut toisin.Helluntailaisuus tekee ihmisistä pimeitä.
Näyttää siltä, että vaikka ihminen lähtisi pois helluntailaisuudesta, niin helluntailaisuus ei lähde ihmisestä. - Anonyymi00028
Anonyymi00017 kirjoitti:
Olet melko pimeä tyyppi mutta pyrit opettamaan muita???
näkevät sinut toisin.Teitä puskista huutelijoita on tosiaankin kolmetoista tusinassa.
- Anonyymi00007
On niitä lakihenkisiä Paavalin herjaajia ollut aina latelemassa Raamatun jakeita.
- Anonyymi00010
Hyvä aihe aloituksessa.
Jeesus todisti opista, jota Hän julisti.
15 Niin juutalaiset ihmettelivät ja sanoivat: "Kuinka tämä osaa kirjoituksia, vaikkei ole oppia saanut?"
16 Jeesus vastasi heille ja sanoi: "Minun oppini ei ole minun, vaan hänen, joka on minut lähettänyt.
17 Jos joku tahtoo tehdä hänen tahtonsa, tulee hän tuntemaan, onko tämä oppi Jumalasta, vai puhunko minä omiani.
18 Joka omiaan puhuu, se pyytää omaa kunniaansa, mutta joka pyytää lähettäjänsä kunniaa, se on totinen, eikä hänessä ole vääryyttä. ( Joh 7)
Tämä todistaa tästä ilmiöstä, mihin kiinnitit aloituksessa huomion.
Kristuksen sana on taivaasta, se on totinen, siinä ei ole vääryyttä.
Sen sijaan oppi, mikä ei siedä Jumalan sanaa, ei ole totinen, se perustuu vääryyteen.
Oman opin julistaja pyytää omaa kunniaansa ja reagoi sen mukaan, jos ei saa oppinsa kautta kunniaa.
Uskovilla on Kristuksen sana runsaasti asuvaisena heissä.
12 Pukeutukaa siis te, jotka olette Jumalan valituita, pyhiä ja rakkaita, sydämelliseen armahtavaisuuteen, ystävällisyyteen, nöyryyteen, sävyisyyteen, pitkämielisyyteen,
13 kärsikää toinen toistanne ja antakaa toisillenne anteeksi, jos kenellä on moitetta toista vastaan. Niinkuin Herrakin on antanut teille anteeksi, niin myös te antakaa.
14 Mutta kaiken tämän lisäksi pukeutukaa rakkauteen, mikä on täydellisyyden side.
15 Ja vallitkoon teidän sydämissänne Kristuksen rauha, johon te olette kutsututkin yhdessä ruumiissa, ja olkaa kiitolliset.
16 Runsaasti asukoon teissä Kristuksen sana; opettakaa ja neuvokaa toinen toistanne kaikessa viisaudessa, psalmeilla, kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten kiitollisesti Jumalalle sydämissänne. ( Kol 3)
Tätä vastaan ei ole Jeesuksen julistama oppi.
Pelastuksen evankeliumin, totuuden sanan ja sydämen uskon puolesta.
Usko Toivonen- Anonyymi00019
Kun ihminen on täyttänyt mielensä täydellisesti omalla sianpaskallaan, sinne ei tosiaankaan mahdu edes logiikan (vrt. Logos) alkeita.
Tällainen uskova elää nurinkuris-maailmassa. Kaikki se, mitä sovituksen sana (2 Kor. 5:19) pitää sisällään ja mitä siitä seuraa, käännetään vastakohdakseen.
Usko "sovituksen sanan tärvelijä nro Uno" Toivonen kirjoittaa:
"Oman opin julistaja pyytää omaa kunniaansa ja reagoi sen mukaan, jos ei saa oppinsa kautta kunniaa."
Näin kirjoittaa siis Usko, jonka elämäntehtävänä on inttää, että ihminen saa synnit anteeksi vasta silloin, kun hän tulee uskoon.
Syntien anteeksisaaminen on toisin sanoen kokonaan ja täysin kiinni ihmisen kääntymyksestä ja uskosta.
Usko tarkoittaa tällä myös itseään; hän ts. väittää, että HÄN EI OLLUT SAANUT SYNTEJÄÄN ANTEEKSI ennen kuin hetkenä, jolloin HÄN tuli uskoon. HÄNEN syntien anteeksisaamisensa oli ts. kokonaan ja täysin HÄNESTÄ itsestään kiinni.
Paavali puolestaan jullistaa sovituksen sanaa, joka kuuluu:
"Jumala oli KRISTUKSESSA ja sovitti maailman itsensä kanssa EIKÄ LUKENUT HEILLE HEIDÄN RIKKOMUKSIAAN."
Ei MITÄÄN mainintaa ihmisen uskoontulosta, Jeesuksen vastaanottamisesta, parannuksen teosta, Herran avuksi huutamisesta - ts. EI AINUTTAKAAN MAININTAA IHMISEN OSUUDESTA.
Olisi mielenkiintoista tietää, millä logiikalla Usko Toivonen väittää, että sovituksen sanan julistaja pyytää OMAA KUNNIAANSA, kun sovituksen sana sulkee pois ihmisen osuuden tykkänään, ja taas millä logiikalla Usko Toivonen muka EI PYYDÄ OMAA KUNNIAANSA julistaessaan sianpaskaoppiaan, jossa syntien anteeksisaaminen on kokonaan HÄNEN harteillaan?
Tällainen on nurinkuris-maailma, jonka Usko Toivosen sianpaskaoppi saa aikaan. - Anonyymi00021
Anonyymi00019 kirjoitti:
Kun ihminen on täyttänyt mielensä täydellisesti omalla sianpaskallaan, sinne ei tosiaankaan mahdu edes logiikan (vrt. Logos) alkeita.
Tällainen uskova elää nurinkuris-maailmassa. Kaikki se, mitä sovituksen sana (2 Kor. 5:19) pitää sisällään ja mitä siitä seuraa, käännetään vastakohdakseen.
"Oman opin julistaja pyytää omaa kunniaansa ja reagoi sen mukaan, jos ei saa oppinsa kautta kunniaa."
Näin kirjoittaa siis Usko, jonka elämäntehtävänä on inttää, että ihminen saa synnit anteeksi vasta silloin, kun hän tulee uskoon.
Syntien anteeksisaaminen on toisin sanoen kokonaan ja täysin kiinni ihmisen kääntymyksestä ja uskosta.
Usko tarkoittaa tällä myös itseään; hän ts. väittää, että HÄN EI OLLUT SAANUT SYNTEJÄÄN ANTEEKSI ennen kuin hetkenä, jolloin HÄN tuli uskoon. HÄNEN syntien anteeksisaamisensa oli ts. kokonaan ja täysin HÄNESTÄ itsestään kiinni.
"Jumala oli KRISTUKSESSA ja sovitti maailman itsensä kanssa EIKÄ LUKENUT HEILLE HEIDÄN RIKKOMUKSIAAN."
Ei MITÄÄN mainintaa ihmisen uskoontulosta, Jeesuksen vastaanottamisesta, parannuksen teosta, Herran avuksi huutamisesta - ts. EI AINUTTAKAAN MAININTAA IHMISEN OSUUDESTA.
Olisi mielenkiintoista tietää, millä logiikalla Usko Toivonen väittää, että sovituksen sanan julistaja pyytää OMAA KUNNIAANSA, kun sovituksen sana sulkee pois ihmisen osuuden tykkänään, ja taas millä logiikalla Usko Toivonen muka EI PYYDÄ OMAA KUNNIAANSA julistaessaan sianpaskaoppiaan, jossa syntien anteeksisaaminen on kokonaan HÄNEN harteillaan?
Tällainen on nurinkuris-maailma, jonka Usko Toivosen sianpaskaoppi saa aikaan.Paavali kirjoittaa paljonkin ihmiseten uskoon tulemisesta.
Kuinka voisikaan muutoin olla, koska itse Herra Jeesus otti Paavalin palvelukseensa, julistajan virkaan.
15 Niin minä sanoin: 'Kuka olet, herra?' Ja Herra sanoi: 'Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
16 Mutta nouse ja seiso jaloillasi; sillä sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt, että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen todistajaksi, mitä varten sinä olet minut nähnyt, niin myös sen, mitä varten minä sinulle vastedes ilmestyn.
17 Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.'
19 Sentähden, kuningas Agrippa, minä en voinut olla tottelematta taivaallista näkyä,
20 vaan saarnasin ensin sekä Damaskon että Jerusalemin asukkaille, ja sitten koko Juudean maalle ja pakanoille parannusta ja kääntymystä Jumalan puoleen, ja että he tekisivät parannuksen soveliaita tekoja. ( Apt 26)
1 Veljet, minä johdatan teidät tuntemaan sen evankeliumin, jonka minä teille julistin, jonka te myöskin olette ottaneet vastaan ja jossa myös pysytte
2 ja jonka kautta te myös pelastutte, jos pidätte siitä kiinni semmoisena, kuin minä sen teille julistin, ellette turhaan ole uskoneet.
3 Sillä minä annoin teille ennen kaikkea tiedoksi sen, minkä itse olin saanut: että Kristus on kuollut meidän syntiemme tähden, kirjoitusten mukaan,
4 ja että hänet haudattiin ja että hän nousi kuolleista kolmantena päivänä, kirjoitusten mukaan
...
10 Mutta Jumalan armosta minä olen se, mikä olen, eikä hänen armonsa minua kohtaan ole ollut turha, vaan enemmän kuin he kaikki minä olen työtä tehnyt, en kuitenkaan minä, vaan Jumalan armo, joka on minun kanssani.
11 Olinpa siis minä tai olivatpa he: näin me saarnaamme, ja näin te olette uskoon tulleet.
( 1Kor 15)
Jokainen Jumalan lapsi Jeesuksessa Kristuksessa on sitä uskon kautta ja he ovat saaneet Pyhän Hengen evankeliumin kuulemisen kautta, uskon myötä.
1 Oi te älyttömät galatalaiset! Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin eteen Jeesus Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna?
2 Tämän vain tahdon saada teiltä tietää: lain teoistako saitte Hengen vai uskossa kuulemisesta?
..
14 että Aabrahamin siunaus tulisi Jeesuksessa Kristuksessa pakanain osaksi ja me niin uskon kautta saisimme luvatun Hengen.
.
24 Niinmuodoin on laista tullut meille kasvattaja Kristukseen, että me uskosta vanhurskaiksi tulisimme.
25 Mutta uskon tultua me emme enää ole kasvattajan alaisia.
26 Sillä te olette kaikki uskon kautta Jumalan lapsia Kristuksessa Jeesuksessa.
( Gal 3)
Usko ei perustu ihmisviisauteen, vaan se on taivaasta, ei ihmisistä.
1 Niinpä, kun minä tulin teidän tykönne, veljet, en tullut puheen tai viisauden loistolla teille Jumalan todistusta julistamaan.
2 Sillä minä olin päättänyt olla teidän tykönänne tuntematta mitään muuta paitsi Jeesuksen Kristuksen, ja hänet ristiinnaulittuna.
3 Ja ollessani teidän tykönänne minä olin heikkouden vallassa ja pelossa ja suuressa vavistuksessa,
4 ja minun puheeni ja saarnani ei ollut kiehtovia viisauden sanoja, vaan Hengen ja voiman osoittamista,
5 ettei teidän uskonne perustuisi ihmisten viisauteen, vaan Jumalan voimaan.
(1Kor 2)
Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.
Usko Toivonen - Anonyymi00022
Anonyymi00021 kirjoitti:
Paavali kirjoittaa paljonkin ihmiseten uskoon tulemisesta.
Kuinka voisikaan muutoin olla, koska itse Herra Jeesus otti Paavalin palvelukseensa, julistajan virkaan.
15 Niin minä sanoin: 'Kuka olet, herra?' Ja Herra sanoi: 'Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
16 Mutta nouse ja seiso jaloillasi; sillä sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt, että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen todistajaksi, mitä varten sinä olet minut nähnyt, niin myös sen, mitä varten minä sinulle vastedes ilmestyn.
17 Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.'
19 Sentähden, kuningas Agrippa, minä en voinut olla tottelematta taivaallista näkyä,
20 vaan saarnasin ensin sekä Damaskon että Jerusalemin asukkaille, ja sitten koko Juudean maalle ja pakanoille parannusta ja kääntymystä Jumalan puoleen, ja että he tekisivät parannuksen soveliaita tekoja. ( Apt 26)
1 Veljet, minä johdatan teidät tuntemaan sen evankeliumin, jonka minä teille julistin, jonka te myöskin olette ottaneet vastaan ja jossa myös pysytte
2 ja jonka kautta te myös pelastutte, jos pidätte siitä kiinni semmoisena, kuin minä sen teille julistin, ellette turhaan ole uskoneet.
3 Sillä minä annoin teille ennen kaikkea tiedoksi sen, minkä itse olin saanut: että Kristus on kuollut meidän syntiemme tähden, kirjoitusten mukaan,
4 ja että hänet haudattiin ja että hän nousi kuolleista kolmantena päivänä, kirjoitusten mukaan
...
10 Mutta Jumalan armosta minä olen se, mikä olen, eikä hänen armonsa minua kohtaan ole ollut turha, vaan enemmän kuin he kaikki minä olen työtä tehnyt, en kuitenkaan minä, vaan Jumalan armo, joka on minun kanssani.
11 Olinpa siis minä tai olivatpa he: näin me saarnaamme, ja näin te olette uskoon tulleet.
( 1Kor 15)
Jokainen Jumalan lapsi Jeesuksessa Kristuksessa on sitä uskon kautta ja he ovat saaneet Pyhän Hengen evankeliumin kuulemisen kautta, uskon myötä.
1 Oi te älyttömät galatalaiset! Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin eteen Jeesus Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna?
2 Tämän vain tahdon saada teiltä tietää: lain teoistako saitte Hengen vai uskossa kuulemisesta?
..
14 että Aabrahamin siunaus tulisi Jeesuksessa Kristuksessa pakanain osaksi ja me niin uskon kautta saisimme luvatun Hengen.
.
24 Niinmuodoin on laista tullut meille kasvattaja Kristukseen, että me uskosta vanhurskaiksi tulisimme.
25 Mutta uskon tultua me emme enää ole kasvattajan alaisia.
26 Sillä te olette kaikki uskon kautta Jumalan lapsia Kristuksessa Jeesuksessa.
( Gal 3)
Usko ei perustu ihmisviisauteen, vaan se on taivaasta, ei ihmisistä.
1 Niinpä, kun minä tulin teidän tykönne, veljet, en tullut puheen tai viisauden loistolla teille Jumalan todistusta julistamaan.
2 Sillä minä olin päättänyt olla teidän tykönänne tuntematta mitään muuta paitsi Jeesuksen Kristuksen, ja hänet ristiinnaulittuna.
3 Ja ollessani teidän tykönänne minä olin heikkouden vallassa ja pelossa ja suuressa vavistuksessa,
4 ja minun puheeni ja saarnani ei ollut kiehtovia viisauden sanoja, vaan Hengen ja voiman osoittamista,
5 ettei teidän uskonne perustuisi ihmisten viisauteen, vaan Jumalan voimaan.
(1Kor 2)
Usko ToivonenVäistit sadannen kerran luikurimaisesti vastapuolesi pointin alkamalla jaaritella kaikkea mahdollista muuta.
Niin kauan kuin sinä kieltäydyt uskomasta Paavalin julistamaan sovituksen sanaan, sinua on mahdotonta ottaa vakavasti. Sinä et ole muutta kuin puhuva pää - robotti, joka latelee omaksumiaan fraaseja, jotka se perustelee toisilla omaksumillaan fraaseilla loputtomiin.
Ja Paavalin julistama sovituksen sana saa jäädä teidän robottien hylkimänä spitaalisena oman onnensa nojaan. - Anonyymi00024
Anonyymi00019 kirjoitti:
Tällainen on nurinkuris-maailma, jonka Usko Toivosen sianpaskaoppi saa aikaan.>>>Kun ihminen on täyttänyt mielensä täydellisesti omalla sianpaskallaan, sinne ei tosiaankaan mahdu edes logiikan (vrt. Logos) alkeita.<<<
Kun ihminen sanoo sianpaskaopiksi Raamatusta nousevaa oppia, hän on kieltänyt uskonsa Jumalan Sanaan. Hän on tehnyt vielä pahempaakin, mutta jääköön se sanomatta.
Sinä paljastat itsesi uskosta osattomaksi eksyttäjäksi. Olet juuttunut yhteen jakeeseen. Raamatussa on paljon muitakin jakeita jotka ovat Jumalan Sanaa. Mutta kun niitä sinulle tuodaan luettavaksi, sinä et ota niitä huomioon ollenkaan, sanot niitä ..... ?
Raamattu ei siis ole sinulle muu kuin riitelyvälinen ja ase eksyttämiseen.
Ja koska Raamattu on meille muille Jumalan Sanaa, emme voi tulla yhteisymmärrykseen. - Anonyymi00025
Anonyymi00024 kirjoitti:
>>>Kun ihminen on täyttänyt mielensä täydellisesti omalla sianpaskallaan, sinne ei tosiaankaan mahdu edes logiikan (vrt. Logos) alkeita.<<<
Kun ihminen sanoo sianpaskaopiksi Raamatusta nousevaa oppia, hän on kieltänyt uskonsa Jumalan Sanaan. Hän on tehnyt vielä pahempaakin, mutta jääköön se sanomatta.
Sinä paljastat itsesi uskosta osattomaksi eksyttäjäksi. Olet juuttunut yhteen jakeeseen. Raamatussa on paljon muitakin jakeita jotka ovat Jumalan Sanaa. Mutta kun niitä sinulle tuodaan luettavaksi, sinä et ota niitä huomioon ollenkaan, sanot niitä ..... ?
Raamattu ei siis ole sinulle muu kuin riitelyvälinen ja ase eksyttämiseen.
Ja koska Raamattu on meille muille Jumalan Sanaa, emme voi tulla yhteisymmärrykseen."Olet juuttunut yhteen jakeeseen."
Tuo jae kuuluu:
"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan."
Paavali siis kertoo, että HÄNET OLI KUTSUTTU JULISTAMAAN NIMENOMAAN TÄTÄ SANOMAA - tämän sanoman julistaminen oli Paavalin apostolin viran kutsumus ja SISÄLTÖ.
EI siis Vanha testamentti eikä toisten apostolien kirjoitukset eikä mikään muukaan vaan tuo sovituksen sana.
Tuo sinun kommenttisi kuvastaa oikeastaan aika puistattavalla tavallla sen, kuinka syvästi te robotit vihaatte sitä aiinoaa sanomaa, jota meidän pakanoiden apostoli oli kutsuttu julistamaan.
Mutta jatka sinä tuota näsäviistasteluasi nyrpeä ja omahyväinen kirjauskovaisnenä kiinni Raamatussasi, jonka minä taidan tuntea paremmin kuin sinä. - Anonyymi00030
Anonyymi00022 kirjoitti:
Väistit sadannen kerran luikurimaisesti vastapuolesi pointin alkamalla jaaritella kaikkea mahdollista muuta.
Niin kauan kuin sinä kieltäydyt uskomasta Paavalin julistamaan sovituksen sanaan, sinua on mahdotonta ottaa vakavasti. Sinä et ole muutta kuin puhuva pää - robotti, joka latelee omaksumiaan fraaseja, jotka se perustelee toisilla omaksumillaan fraaseilla loputtomiin.
Ja Paavalin julistama sovituksen sana saa jäädä teidän robottien hylkimänä spitaalisena oman onnensa nojaan.Vastasin kommenttiisi, jossa kirjoitit:
>> Näin kirjoittaa siis Usko, jonka elämäntehtävänä on inttää, että ihminen saa synnit anteeksi vasta silloin, kun hän tulee uskoon. >>
Tuo perustuu Jeesuksen sanoihin, Kristuksen sanaan.
Syntiemme tähden ristiinnaulittu, Henkensä antanut, Sovitusverensä vuodattanut, kuolleista ylösnoussut ja kirkastettu Jeesus sanoo:
18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.' ( Apt 26)
Jumala vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen, uskon kautta Jeesuksen vereen.
Ja näin julistamisen viran saanut Paavali todistaa:
22 se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta.
23 Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
24 ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
25 jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
26 jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.
( Room 3)
Se on todellakin uskon kautta.
Paavalin sovituksen virassaan julistama sanoma ei ole ristiriitainen edellisiin tekstikohtiin, eikä se ole mainitsemaasi sian kakkaa.
Huomaathan että määrittelet Paavalin kirjoitukset omasta opistasi käsin sian ulosteeksi ja kutsut häntä epäsuorasti idiootiksi yms ..
Onneksi meillä on Raamatun ilmoitus, mistä kirjoitukset löytyvät ja ovat kaikkien luettavissa.
Jos me olisimme omien oppiensa väkivaltaisten julistamistapojen varassa, niin olisimme todellisessa vaarassa, mutta Raamatun ilmoituksen peili paljastaa väärät evankeliumit.
1 Sentähden, kun meillä on tämä virka sen laupeuden mukaan, joka on osaksemme tullut, me emme lannistu,
2 vaan olemme hyljänneet kaikki häpeälliset salatiet, niin ettemme vaella kavaluudessa emmekä väärennä Jumalan sanaa, vaan julkituomalla totuuden me suositamme itseämme jokaisen ihmisen omalletunnolle Jumalan edessä.
3 Mutta jos meidän evankeliumimme on peitossa, niin se peite on niissä, jotka kadotukseen joutuvat,
4 niissä uskottomissa, joiden mielet tämän maailman jumala on niin sokaissut, ettei heille loista valkeus, joka lähtee Kristuksen kirkkauden evankeliumista, hänen, joka on Jumalan kuva.
5 Sillä me emme julista itseämme, vaan Kristusta Jeesusta, että hän on Herra ja me teidän palvelijanne Jeesuksen tähden. ( 2Kor 4)
Ei siis Jumalan sanaa väärentämällä, sitä sian ulosteeksi haukkumalla, vaan sitä totuudessa Kristusta Jeesusta julistamalla.
Uskomaan ..
10 Sillä kaikkien meidän pitää ilmestymän Kristuksen tuomioistuimen eteen, että kukin saisi sen mukaan, kuin hän ruumiissa ollessaan on tehnyt, joko hyvää tai pahaa.
11 Kun siis tiedämme, mitä Herran pelko on, niin me koetamme saada ihmisiä uskomaan, mutta Jumala kyllä meidät tuntee; ja minä toivon, että tekin omissatunnoissanne meidät tunnette. (2Kor 5)
Jeesuksen Kristuksen lähettiläinä, Jumalan kehoitusta ja Kristuksen pyyntöä välittäen kuulijoille.
18 Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.
19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.
21 Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi. (2Kor 5)
Jotta Jumalan armo ei jää turhaksi, ettei sana rististä menisi mitättömäksi.
1 Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi.
2 Sillä hän sanoo: "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut". Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä.
( 2Kor 5)
17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan-ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi. (1Kor 1)
Jumala armahtaa puoleensa kääntyvää, avuksensa huutavaa ja haluaa kuulla itsekutakin puoeensa kääntyvää, synnin taakoittamaa.
Paavali jatkaa 2Kor 6:2- 18 sovituksen virassa toimimisen taustaa. Ja mainitsee sen, että uskovalla ja uskomattomalla ei ole yhteistä osaa, ei siis perintöosaa Kristuksessa.
Usko Toivonen - Anonyymi00031
Anonyymi00030 kirjoitti:
Vastasin kommenttiisi, jossa kirjoitit:
>> Näin kirjoittaa siis Usko, jonka elämäntehtävänä on inttää, että ihminen saa synnit anteeksi vasta silloin, kun hän tulee uskoon. >>
Tuo perustuu Jeesuksen sanoihin, Kristuksen sanaan.
Syntiemme tähden ristiinnaulittu, Henkensä antanut, Sovitusverensä vuodattanut, kuolleista ylösnoussut ja kirkastettu Jeesus sanoo:
18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.' ( Apt 26)
Jumala vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen, uskon kautta Jeesuksen vereen.
Ja näin julistamisen viran saanut Paavali todistaa:
22 se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta.
23 Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
24 ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
25 jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
26 jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.
( Room 3)
Se on todellakin uskon kautta.
Paavalin sovituksen virassaan julistama sanoma ei ole ristiriitainen edellisiin tekstikohtiin, eikä se ole mainitsemaasi sian kakkaa.
Huomaathan että määrittelet Paavalin kirjoitukset omasta opistasi käsin sian ulosteeksi ja kutsut häntä epäsuorasti idiootiksi yms ..
Onneksi meillä on Raamatun ilmoitus, mistä kirjoitukset löytyvät ja ovat kaikkien luettavissa.
Jos me olisimme omien oppiensa väkivaltaisten julistamistapojen varassa, niin olisimme todellisessa vaarassa, mutta Raamatun ilmoituksen peili paljastaa väärät evankeliumit.
1 Sentähden, kun meillä on tämä virka sen laupeuden mukaan, joka on osaksemme tullut, me emme lannistu,
2 vaan olemme hyljänneet kaikki häpeälliset salatiet, niin ettemme vaella kavaluudessa emmekä väärennä Jumalan sanaa, vaan julkituomalla totuuden me suositamme itseämme jokaisen ihmisen omalletunnolle Jumalan edessä.
3 Mutta jos meidän evankeliumimme on peitossa, niin se peite on niissä, jotka kadotukseen joutuvat,
4 niissä uskottomissa, joiden mielet tämän maailman jumala on niin sokaissut, ettei heille loista valkeus, joka lähtee Kristuksen kirkkauden evankeliumista, hänen, joka on Jumalan kuva.
5 Sillä me emme julista itseämme, vaan Kristusta Jeesusta, että hän on Herra ja me teidän palvelijanne Jeesuksen tähden. ( 2Kor 4)
Ei siis Jumalan sanaa väärentämällä, sitä sian ulosteeksi haukkumalla, vaan sitä totuudessa Kristusta Jeesusta julistamalla.
Uskomaan ..
10 Sillä kaikkien meidän pitää ilmestymän Kristuksen tuomioistuimen eteen, että kukin saisi sen mukaan, kuin hän ruumiissa ollessaan on tehnyt, joko hyvää tai pahaa.
11 Kun siis tiedämme, mitä Herran pelko on, niin me koetamme saada ihmisiä uskomaan, mutta Jumala kyllä meidät tuntee; ja minä toivon, että tekin omissatunnoissanne meidät tunnette. (2Kor 5)
Jeesuksen Kristuksen lähettiläinä, Jumalan kehoitusta ja Kristuksen pyyntöä välittäen kuulijoille.
18 Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.
19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.
21 Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi. (2Kor 5)
Jotta Jumalan armo ei jää turhaksi, ettei sana rististä menisi mitättömäksi.
1 Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi.
2 Sillä hän sanoo: "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut". Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä.
( 2Kor 5)
17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan-ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi. (1Kor 1)
Jumala armahtaa puoleensa kääntyvää, avuksensa huutavaa ja haluaa kuulla itsekutakin puoeensa kääntyvää, synnin taakoittamaa.
Paavali jatkaa 2Kor 6:2- 18 sovituksen virassa toimimisen taustaa. Ja mainitsee sen, että uskovalla ja uskomattomalla ei ole yhteistä osaa, ei siis perintöosaa Kristuksessa.
Usko ToivonenKammottava määrä jaarittelua, jotta voisit laistaa "hakee omaa kunniaansa" -oksennuksesi täydellisen logiikan puutteen tai pikemminkin sen saatanallisen eli KÄÄNTEISEN logiikan.
Sinä olet muuten alkanut viime aikoina valehdella aivan suoraan, mikä on aika mielenkiintoinen ilmiö... - Anonyymi00032
Anonyymi00025 kirjoitti:
"Olet juuttunut yhteen jakeeseen."
Tuo jae kuuluu:
"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan."
Paavali siis kertoo, että HÄNET OLI KUTSUTTU JULISTAMAAN NIMENOMAAN TÄTÄ SANOMAA - tämän sanoman julistaminen oli Paavalin apostolin viran kutsumus ja SISÄLTÖ.
EI siis Vanha testamentti eikä toisten apostolien kirjoitukset eikä mikään muukaan vaan tuo sovituksen sana.
Tuo sinun kommenttisi kuvastaa oikeastaan aika puistattavalla tavallla sen, kuinka syvästi te robotit vihaatte sitä aiinoaa sanomaa, jota meidän pakanoiden apostoli oli kutsuttu julistamaan.
Mutta jatka sinä tuota näsäviistasteluasi nyrpeä ja omahyväinen kirjauskovaisnenä kiinni Raamatussasi, jonka minä taidan tuntea paremmin kuin sinä.>>>"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan."
Paavali siis kertoo, että HÄNET OLI KUTSUTTU JULISTAMAAN NIMENOMAAN TÄTÄ SANOMAA - tämän sanoman julistaminen oli Paavalin apostolin viran kutsumus ja SISÄLTÖ.<<<<
Jäikö Paavalin julistus tuon yhden jakeen julistamiseen vai oliko hänellä
mahdollisesti muitakin sanoja, joilla julisti Jumalan armon evankelumia?
Keneltä hän oli evankeliuminsa saanut koska ei saanut sitä ihmisiltä
eikä ihmisten kautta? Gal 1:1, 15-24, 1 Tess 2:13, 1 Kor 15:1-4,
2 Kor 5:18- 6:13, 1 Kor 2. luku.
Usko Toivonen on tuonut Paavalin julistamaa evankeliumia tässä ketjussa,
varsinkin tuossa alla. Mihin sinä panet ne jakeet ja niiden sisällön?
Revitkö ne irti Raamatustasi tai oletko jo poistanut ne sieltä?
Montako jaetta sinun Raamatussasi on jäljellä? Minulla ne ovat
kaikki vielä siellä ja tulevat myös olemaan.
>>>te robotit vihaatte sitä aiinoaa sanomaa, jota meidän pakanoiden
apostoli oli kutsuttu julistamaan.<<< - Anonyymi00033
Anonyymi00032 kirjoitti:
>>>"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan."
Paavali siis kertoo, että HÄNET OLI KUTSUTTU JULISTAMAAN NIMENOMAAN TÄTÄ SANOMAA - tämän sanoman julistaminen oli Paavalin apostolin viran kutsumus ja SISÄLTÖ.<<<<
Jäikö Paavalin julistus tuon yhden jakeen julistamiseen vai oliko hänellä
mahdollisesti muitakin sanoja, joilla julisti Jumalan armon evankelumia?
Keneltä hän oli evankeliuminsa saanut koska ei saanut sitä ihmisiltä
eikä ihmisten kautta? Gal 1:1, 15-24, 1 Tess 2:13, 1 Kor 15:1-4,
2 Kor 5:18- 6:13, 1 Kor 2. luku.
Usko Toivonen on tuonut Paavalin julistamaa evankeliumia tässä ketjussa,
varsinkin tuossa alla. Mihin sinä panet ne jakeet ja niiden sisällön?
Revitkö ne irti Raamatustasi tai oletko jo poistanut ne sieltä?
Montako jaetta sinun Raamatussasi on jäljellä? Minulla ne ovat
kaikki vielä siellä ja tulevat myös olemaan.
>>>te robotit vihaatte sitä aiinoaa sanomaa, jota meidän pakanoiden
apostoli oli kutsuttu julistamaan.<<<Tää sinun sanalitaniaoksennuksesi on noin 700:s tökerö yritys, jolla sovituksen sana mitätöidään samalla, kun yritetään antaa itsestä jumalinen (lue: idioottimainen) vaikutelma.
- Anonyymi00034
Anonyymi00033 kirjoitti:
Tää sinun sanalitaniaoksennuksesi on noin 700:s tökerö yritys, jolla sovituksen sana mitätöidään samalla, kun yritetään antaa itsestä jumalinen (lue: idioottimainen) vaikutelma.
>>>Tää sinun sanalitaniaoksennuksesi <<<
Sinulla ei siis ole muita sanoja kuin yhden jakeen sanat? Niinkö?
Oliko Paavalilla, Pietarilla ja Johanneksella vain yksi jae, jota
he julistivat?
Tiedätkö, että kielenkäyttösi paljastaa sinut ei uskovaksi.
Uskovilla ei ole sinun sanojasi sanavarastossaan kuten
tuo oksennus ja sianpaskaoppi. - Anonyymi00035
Anonyymi00034 kirjoitti:
>>>Tää sinun sanalitaniaoksennuksesi <<<
Sinulla ei siis ole muita sanoja kuin yhden jakeen sanat? Niinkö?
Oliko Paavalilla, Pietarilla ja Johanneksella vain yksi jae, jota
he julistivat?
Tiedätkö, että kielenkäyttösi paljastaa sinut ei uskovaksi.
Uskovilla ei ole sinun sanojasi sanavarastossaan kuten
tuo oksennus ja sianpaskaoppi.Sovituksen sanan vähättely ON sianpaskaoppi ja sen aina niin ala-arvoisen typerät perustelut OVAT ajatusoksennuksia.
Yksi keino sovituksen sanan mitätöimiseksi ON kutsua sitä " vain yhdeksi jakeeksi". Ja sen julistajaa jumalattoman teennäisesti ja kömpelösti ei-uskovaksi vedoten kielenkäyttöön, joka on aivan köykäistä Jeesukseen ja Paavaliin verrattuna.
Tilanne on jokseenkin huvittava: moni teistä "Raamatun tuntijoista" paljastaa tölväyksillään sen, kuinka surkuhupaisan vähän te olette lukeneet tuota kehumaanne Raamattua!
Olette kehittäneet täysin uuden ihmistyypin: epäjumalanpalvojat, jotka kykenevät olemaan pinnallisia jopa epäjumalanpalvonnassaan! Tämä on jo saavutus! 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
- Anonyymi00011
Aloittaja julkituo hienosti perustellen esille aikuisuuteen kasvaneiden kristittyjen huomiot. Ovela Raamatun vääristelty sanoma, kokonaissanoman unohtaminen, härski nimittely, jne.. osoittavat, kenen käskyläisiä he ovat. Aikuinen kristitty, huomaa kyllä vääristelijän heti, mutta kasvuvaiheessa oleva janoava, joutuu pyytämään neuvoa Jeesukselta. Toisaalta myös nämä vääristelijöiden väitteet kasvattavat tehokkaasti lapsikristittyä, sillä Pyhä Henki antaa ylivertaisen viisaan neuvon , jokaiseen pyyntöön.
- Anonyymi00013
Kai lapsikin tajuaa ettei usko voi olla Paavalin herjaamista ja lain korostamista.
Eikä Amerikan homoherjoja. - Anonyymi00014
Yksi eksytyksen tunnusmerkki on se, että se vääristelee ovelasti Jumalan
ilmoitukset. Tämä on lisääntynyt palstalla viimeisten vuosien aikana.
Väkeävä eksytys menee läheltä totuutta niin, ettei Raamattuun perehtymätön
ihminen huomaa, missä mennään, että ollaan menossa mettikköön ja eksyksiin
Totuudesta, Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta.
Totuus ei ole pelkkä Raamatun Sana, Totuus on Henki ja Sana yhdessä.
"Minä ja Isä olemme yksi" (Joh 10:30). Sanassa tulee siis olla Henki, jotta
se olisi Jumalasta ja Totuus. Sana on Totuus, Jeesus on Totuus, Henki on
Totuus ja Jumala on Totuus. "Kirjain kuolettaa mutta Henki tekee
eläväksi" (2 Kor 3:6).
Huomionarvoista on se, mitä aloituksessakin mainitaan, että eksyttäjä käyttää
ovelasti Raamatun Sanaa eksyttääkseen, jos mahdollista, uskoviakin. Oppi voi
vaikuttaa oikealta koska Raamatussahan sanotaan, juuri niin kuin eksyttäjä
esittää. Perkele käyttää Raamatun Sanaa jopa itse Sanaa, Herraa Jeesusta Kristusta,
vastaan. Perkele sanoi Jeesukselle, että näin on kirjoitettu ja siksi Jeesuksen
tulee nyt seurata ja totella kirjoitettua sanaa. Tästä voimme lukea Luuk 4. luvun
alusta. Jeesus ei kuitenkaan totellut eikä seurannut Raamatun sanaa, jota
Perkele toi hänelle koska se sana tuli väärästä hengestä ja vääristä
motiiveista. Jeesus tiesi mistä hengestä on kyse.
Meidänkin tulee koetella, ei vain Sanaa, vaan myös henki, missä hengessä
sanaa tuodaan ja mistä hengestä sanoma on lähtöisin. - Anonyymi00020
Mainio kikka avauksen tekijältä esiintyä jonain muuna kuin itsenään!
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
- Anonyymi00015
4/5 avauksesta on sovituksen sanan universalismia .
- Anonyymi00026
>>Kuitenkin kun lukee näiden ihmisten kirjoituksia vähän enemmän ja
huolella "rivien(kin) välistä", huomaa, ettei Raamatun ilmoitus merkitse
heille mitään, vaan he pyrkivät ovelasti tuomaan palstalle omaa
eksytystään. Ja he käyttävät siihen Jumalan Sanaa. He korvaavat
Jumalan ilmoitukset omilla tulkinnoillaan ja vääristelyillään. Ja he
jättävät huomiotta kaiken muun Raamatun ilmoituksen. Mutta he
paljastavat itsensä kun heitä lukee tarkasti. On mahdotonta kirjoittaa
palstalla päivittäin paljastamatta itseään.<<
Jaa niitä helluntailaisia oikeine oppineen, aitoine sydämmenuskoineen, tulkintoineen, kasteineen ja pelastusvarmuuksineen ?
Kyllä minäkin jumalattomana tuon voin allekirjoittaa.- Anonyymi00029
"Jaa niitä helluntailaisia oikeine oppineen"
Helluntailaisuudessa on hyvin vähän oikeata oppia, sillä suurin osa on katolisuudesta perittyä eksytystä, kuten esim iankaikkinen piinahelvetti/sielun kuolemattomuus sekä jesuiittojen vastauskonpuhdistuksena keksimä kristittyjen ylöstempaus-oppi, jotka molemmat ovat ihan täyttä huuhaata.
Jälkimmäinen aiheuttaa sen, että nämä huuhaakristityt kuvittelevat, etteivät he itse joudu kärsimään aiheuttamastaan ahdingosta, kuten esim siitä, että äänestivät USAn presidentiksi rikollisen hullun, joka hallitsee nyt maailman suurinta sotilasmahtia ja jolla on käsissään ydinaseiden koodit ja joka on siis uhka maailman rauhalle ja koko maapallon elämälle !
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1081295
- 45901
Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi
Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....50726- 70666
Perhoseni (miehelle)
Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r129664- 67616
- 53597
- 55555
Onko Sofia jälleen jätetty?
Moni asia viittaisi siihen, että hän on jälleen sinkku.93473Mies, näetkö minut myös
Seksuaalisena ihmisenä ja naisena? Haluatko minua seksuaalisesti? Vai olenko mielestäsi tyttönen?20470- 34457
Nainen, mitä mieltä olet kodittomista?
Ja heistä jotka eivät kykene huolehtimaan asioistaan, itsestään eikä terveydestään? Miten heidän kanssaan tulisi toimia?115453Mitä jos...
Susta tykätään poikana enemmän, kun tyttönä? Miten asian käsittelet tai otat tiedon vastaan? T nainen gubetellija herät142443- 5438
Voiko se ikinä toimia
Voiko meistä ikinä tulla mitään? Näin kauan aikaa on kulunut ja mitään ei tapahdu... En usko, että sinä mietit minua het32438- 49437
- 51435
Rekat seisovat dieselin hinnan takia . Ala ei kestä tällaista hintatasoa, sanoo yrittäjä .
EU:n kallein diesel on kova paikka kuljetusalalle. Ajoja on jätetty ajamatta kannattavuusongelmien vuoksi, sanoo alan e82427- 52403
- 42400