Rikas mies tuonelan vaivoissa anoi Abrahamia Lasaruksen kastamaan sormensa pää veteen ja tulemaan hänen luokseen kostuttamaan hänen kieltään sillä vesipisaralla. Voiko olla joku pyyntö vähäisempi?
Pisara Jeesuksen verta puolestaan avaa taivaan portit katuvalle syntiselle täällä armon ajassa. Voiko mikään maailmassa olla arvokkaampaa kuin Jumalan Karitsan sovintoveri? Kannattaa uskoa siihen ja nousta ja palata taivaan Isän luo.
Mikä on mielestäsi vähäisin pyyntö minkä voi pyytää?tää
11
97
Vastaukset
- Anonyymi00001UUSI
Ei se vesipisara olisi auttanut mitään. Samat tuskat olisivat olleet silti jatkossakin.
Oikea pyyntö oli pyytää että hänen sukulaisilleen mentäisiin täältä kertomaan että älkää missään nimessä eläkö niin, että joudutte tähän paikkaan. Vastaus siihen oli että jos eivät sanasta usko että helvetti on olemassa, vaan väittävät että se on Jerusalemin kaatopaikka, niin eivät sitä usko vaikka kuka sen heille tulisi kertomaan.
Kysymys oli harhaoppisten uppiniskaisuudesta.- Anonyymi00009UUSI
"Vastaus siihen oli että jos eivät sanasta usko että helvetti on olemassa, vaan väittävät että se on Jerusalemin kaatopaikka, niin eivät sitä usko vaikka kuka sen heille tulisi kertomaan."
Molokin palvojien hengenheimolaiset eli Manalan Jumalatarta palvovat vanhan liiton siionistivuohet taas väärentelemässä Kirjoituksia...
Matt. 13:34
Tämän kaiken Jeesus puhui kansalle vertauksilla, ja ***ILMAN VERTAUSTA HÄN EI PUHUNUT HEILLE MITÄÄN***
Mark. 4:13
Ja hän sanoi heille: "Ette käsitä tätä vertausta; kuinka sitten voitte ymmärtää ***kaikki muut vertaukset***?
Mark. 4:30
Ja hän sanoi: "Mihin vertaamme Jumalan valtakunnan, eli ***mitä vertausta siitä käytämme***?
Ps. 52:6
Sinä rakastat kaikkia surman sanoja, sinä **kavala kieli**.
Ps. 57:5
Minun sieluni on jalopeurain keskellä, minun täytyy maata tulta suitsevaisten seassa, ihmisten, joiden hampaat ovat keihäitä ja nuolia ja joiden **kieli on terävä miekka**.
Ps. 120:3
Mitä hän sinulle antaa ja mitä siihen vielä lisää, sinä **petollinen kieli**?
Sananl. 10:20
**Vanhurskaan kieli** on valituin hopea, jumalattomien äly on tyhjän veroinen.
Sananl. 10:31
Vanhurskaan suu kasvaa viisauden hedelmän, mutta ***kavala kieli hävitetään***.
Sananl. 12:18
Moni viskoo sanoja kuin miekanpistoja, mutta ***viisasten kieli on lääke***.
Sananl. 12:19
Totuuden huulet pysyvät iäti, mutta **valheen kieli** vain tuokion.
Sananl. 15:2
**Viisasten kieli** puhuu tietoa taitavasti, mutta tyhmäin suu purkaa hulluutta.
Sananl. 15:4
**Sävyisä kieli** on elämän puu, mutta **vilpillinen kieli** haavoittaa mielen.
Sananl. 25:15
Kärsivällisyydellä taivutetaan ruhtinas, ja **leppeä kieli** murskaa luut.
Sananl. 26:28
**Valheellinen kieli** vihaa omia ruhjomiansa, ja **liukas suu saa turmiota aikaan**.
Jes. 5:24
Sentähden, niin kuin ***TULEN KIELI*** syö oljet ja kuloheinä raukeaa liekkiin, niin heidän juurensa mätänee, ja heidän kukkansa hajoaa tomuna ilmaan, sillä he ovat ylenkatsoneet Herran Sebaotin lain ja pitäneet pilkkanansa Israelin Pyhän sanaa.
Jes. 32:4
Ajattelemattomien sydän käsittää taidon, ja **änkyttäväin kieli** puhuu sujuvasti ja selkeästi.
Jes. 35:6
Silloin rampa hyppii niinkuin peura ja **mykän kieli riemuun ratkeaa**; sillä vedet puhkeavat erämaahan ja aromaahan purot.
Valit. 4:4
**Imeväisen kieli** tarttuu suulakeen janon tähden. Lapsukaiset pyytävät leipää; ei ole, kuka sitä heille taittaisi.
Miika 6:12
Sen rikkaat ovat täynnä **väkivaltaa**, sen asukkaat **puhuvat valhetta**, ***KIELI HEIDÄN SUUSSANSA ON PELKKÄÄ PETOSTA***.
Sak. 14:12
Ja tämä on oleva vitsaus, jolla Herra rankaisee niitä kansoja, jotka sotivat Jerusalemia vastaan: hän mädättää siltä kansalta lihan, kun se vielä seisoo jaloillaan, sen silmät mätänevät kuopissansa, ja ***sen kieli mätänee sen suussa***.
Jaak. 3:5
Samoin myös ***KIELI*** on pieni jäsen ja voi kuitenkin kerskata suurista asioista. ***KATSO. KUINKA PIENI TULI, JA KUINKA SUUREN METSÄN SE SYTYTTÄÄ ***!
Jaak. 3:6
***MYÖS KIELI ON TULI***, on vääryyden maailma; kieli on se meidän jäsenistämme, joka **tahraa koko ruumiin**, sytyttää tuleen elämän pyörän, itse syttyen helvetistä. - Anonyymi00011UUSI
"Vastaus siihen oli että jos eivät sanasta usko että helvetti on olemassa, vaan väittävät että se on Jerusalemin kaatopaikka, niin eivät sitä usko vaikka kuka sen heille tulisi kertomaan."
Kirkkoisät ovat väärentäneet alkukirjoituksissa esiintyvän ja Jeesuksen käyttämän juutalaisille tutun maantieteellisen paikan Gehennan/Ben-Hinnomin laakson jumaltarustojen mielikuvitushelvetiksi. Gehennasta kerrotaan Vanhassa Testamentissakin, kun taas "helvetistä" ei ole mitään mainintaa Raamatun alkukirjoituksissa. Kirkkoisät väärensivät siis "helvetin" Jeesuksen suuhun.
Se ei siis ole mikään hengellinen tulkintakysymys, vaan historiallinen FAKTA, että kirkkoisien keksimä helvetti on saanut nimensä MANALAN JUMALATTAREN HEL/HELLin nimestä. Jeesus ei siis koskaan puhunut "helvetistä", vaan Gehennasta.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Helvetti
Sanan alkuperä
Sana helvetti on tullut suomen kieleen muinaisruotsista, jossa sana Hel-vite viittaa manalan valtiattaren Helin rangaistukseen.[5] Sana on siirtynyt useisiin eurooppalaisiin kieliin skandinaavisen mytologian kautta (esimerkiksi ruotsin helvete, englannin hell, saksan Hölle). Monissa kielissä, kuten suomessa, helvettiä merkitsevää sanaa käytetään myös kirosanana ilman uskonnollista merkitystä.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Hel
Hel (myös Hell tai Hella) on skandinaavisessa mytologiassa alamaailman eli Helheimin jumalatar. Hän on Lokin ja Angrboða-jättiläisen nuorin lapsi sekä Fenris-suden ja käärme Jörmungandrin sisar[1]. Hel on vastuussa kulkutaudeista, sairauksista ja katastrofeista.
Kun Odin sai tietää, että Lokilla on lapsia, hän karkotti heidät syrjäisiin paikkoihin. Helin Odin syöksi manalaan ja antoi hänelle tehtäväksi huolehtia kaikista vainajista, jotka olivat kuolleet tauteihin tai vanhuuteen [2]. Helheimin alapuolella sijaitsi Niflheim.
Kristinuskon levitessä Skandinaviaan kristinuskon tuonpuoleinen alamaailma nimettiin Helin mukaan pohjoismaisissa kielissä (ruotsiksi ja norjaksi helvete, tanskaksi helvede, islanniksi helvíti ja suomeksi helvetti).
https://fi.wikipedia.org/wiki/Gehenna
"Gehenna eli Hinnomin laakso (kreik. Γέεννα, Geenna; hepr. גֵּי בֶן־הִנֹּם, gei ben-Hinnom; aram. ܓܝܗܢܐ, Gēhannā; Mishna גהנום / גהנם, Gehinnam) on Jerusalemin eteläpuolella Länsirannalla sijaitseva pienimuotoinen laakso, jossa Juudan kuningasten Aahaan ja Manassen aikana uhrattiin lapsia Moolokille.[1] Raamatussa mainitaan miten Juudaan kuninkaat laittoivat poikiaan ja tyttäriään kulkemaan tulen läpi, mutta ei ole varmuutta, toimittiinko näin. Myöhemmin sen katsottiin olevan kirottu paikka (Jer. 7:31, 19: 2–6).[2]"
"Kristillisessä tulkinnassa Gehenna merkitsee tuomittujen kuolemantakaista rangaistusta tai rangaistuspaikkaa, helvettiä (Matt. 5:22, Jaak. 3:6). Uudessa testamentissa Jeesus mainitsee Gehennan useamman kerran."
Huom ! ---> Jeesus siis mainitsee GEHENNAN useamman kerran, ei "helvettiä"."
Jer.7
30 Sillä Juudan miehet ovat tehneet sen, mikä on pahaa minun silmissäni, sanoo Herra. He ovat *asettaneet iljetyksensä temppeliin, joka on otettu minun nimiini*, ja *saastuttaneet sen*.
31 Ja he ovat rakentaneet Toofet-uhrikukkulat Ben-Hinnomin laaksoon, polttaakseen tulessa poikiansa ja tyttäriänsä, ***MITÄ MINÄ EN OLE KÄSKENYT JA MIKÄ EI OLE MINUN MIELEENI TULLUT***.
32 Sentähden, katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin ei enää sanota 'Toofet' ja 'Ben-Hinnomin laakso', vaan 'Murha-laakso', ja Toofetiin haudataan, kun ei ole muualla tilaa.
- Anonyymi00002UUSI
Abraham kuitenkin eväsi tuon pyynnön turhana. Pointti oli siinä että täällä ajassa rikkalla miehellä oli yltäkylläinen osa rikä puutetta mistään. Nyt hänen pyyntönsä oli vaatimattomin mahdollinen.
Vastaukseesi kommentoiden voi kysyä miksi hän ei siis pyytänyt enempää lievitystä tuskiinsa. - Anonyymi00003UUSI
Luuk.16:26 Ja paitsi kaikkia näitä on meidän ja teidän välillä suuri juopa kiinnitetty, että ne, jotka tahtovat täältä sinne teidän tykönne mennä, ei he voi, eikä sieltä tännekään tulla. Biblia (1776) w
- Anonyymi00004UUSI
Luuk.16:24 Ja hän huusi sanoen: isä Abraham, armahda minun päälleni ja lähetä Latsarus kastamaan sormensa pään veteen, että hän jäädyttäis minun kieleni; sillä minä kovin vaivataan tässä liekissä. Biblia (1776) Jes.66:24. Mark.9:48.
- Anonyymi00005UUSI
Luuk.16:22 Niin tapahtui, että kerjääjä kuoli ja vietiin enkeleiltä Abrahamin helmaan: niin kuoli myös rikas ja haudattiin. Biblia (1776)
- Anonyymi00006UUSI
Luuk.16:23 Ja kuin hän helvetissä vaivassa oli, nosti hän silmänsä ja näki Abrahamin taampana ja Latsaruksen hänen helmassansa. Biblia (1776) o
- Anonyymi00007UUSI
Eihän noin pitänyt käydä ensinnäkään, vaan joutua Jerusalemin kaatopaikalle kuten isot pojat väittää.
Kumma juttu. - Anonyymi00008UUSI
Luuk.16:25 Niin sanoi Abraham: poikani, muista, että sinä saat sinun hyvää elämässäs, niin myös Latsarus pahaa. Mutta nyt hän lodutetaan, ja sinä vaivataan. Biblia (1776) Job.21:13. Ps.17:14.
- Anonyymi00010UUSI
Jos ei anna pyytämättä niin olkoon antamatta.
Aurinko paistaa kaikille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Missä kokoomuksen naiset?
Hähmäistä ukkotarinaa kuultu koko viikonloppu. Kukaan ei ole kokoomuksessa edes yrittänyt pitää naisten puolta. Jopa1363806Finland is now Petter place
Audin B-ryhmän ralliautolla saatiin kansa voimaan hyvin. Kiitos kokoomus huumoripläjäyksestä.362464Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita
HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.1442118Jorma Lind kuollut
Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet201118Toivon että kuulut elämääni
Mutta aika näyttää miten läheisesti. Lupaan kertoa jossain sivulauseessa, kun muutan paikkaa.711062- 46935
En unohda sua
En vaan unohda sua. Eikä se näköjään ole tarkoituskaan. Rakastan sua sitten omalla tavalla kauempaa kun mikään muu ei on34903Mahdatko ymmärtää sitä
Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen63896- 43810
Kyllä nainenkin voi ottaa yhteyttä
Ja on ihan kiva jos ottaa yhteyttä mieheen. Minä ainakin olisin onnessani jos nainen ottaisi yhteyttä. mies100799