Köyhän rahankäyttö

Anonyymi-ap

Joillakin on rahankäytön taidot huonoja. Baariin on rahaa,mutta ei bussilippuun.

42

469

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

hy aaaaaaaaaaaa minä juoksuryyppään tukirahat aaaaaaaaa

• Anonyymi00002

Rahattomuus, velat, köyhyys johtuu monesti siitä, kun ei osata rahan käyttöä. Uusavuttomuutta.

• Anonyymi00003

Tyhmyys, köyhyys, rahattomuus on se köyhän Bermudan kolmio.

• Anonyymi00015

olen samaa mieltä!

• Anonyymi00036

Kuulehan ei-viisas. Yritä joskus tutustua muihin kuin itsesi kaltaisiin. Silloin voit oppia todella paljon ihmisyydestä. On olemassa erilaisia ihmiskohtaloita.

• Anonyymi00037
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Tyhmyys, köyhyys, rahattomuus on se köyhän Bermudan kolmio.

Näemmä tunnet miljoonia köyhiä oikein syvällisesti, kun olet kyennyt vetelemään moiset johtopäätökset ja syy-yhteydet!

• Anonyymi00004

Ihmettelen myös että miksi joku käyhä ostaa baarista 10 euron kaljan kun kaupasta saa 1.20 eurolla. Onko siellä baarissa niin mukavaa että pakko sinne mennä ja rahat katoaa. Sitten menevät leipäjonoon kun rahat on ryypätty baariin.

• Anonyymi00005

Jatka ihmetelyä

• Anonyymi00008

Samaa ihmettelen. Ostaa kympillä kaupasta 9-10 tölkkiä ja istuu vaikka rannalla frendien kera.

• Anonyymi00011

Kyllä se on niin kun rahat menee vuokraan suurin osa niin eihän siitä palkasta oikein mitään enää jää. Kun rahat loppuu niin ihminen on vaan ihminen joka haluaa helpotusta esim. alkoholilla saa taas vähän muuta ajateltavaa mitä huominen on sitten niin se vähän helpottaa. Suomessa olisi vähemmän alkoholiin meneviä kun perusasiat ei maksaisi siihen pieneen palkkaan verrattuna niin paljon. Ei vaan jaksa kun asiat toimivat näin....

• Anonyymi00012

Kyllä jokin ihminen on niin yksinäinen että menee mielummin baariin jun menee kauppaan ja kotiin jouomaan tämän kaljan

• Anonyymi00017
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Kyllä jokin ihminen on niin yksinäinen että menee mielummin baariin jun menee kauppaan ja kotiin jouomaan tämän kaljan

Jos on yksinäinen, voi kesäaikaan mennä puistoon juomaan, siel on paljon muitakin.

• Anonyymi00038

Mistä tiedät että joku köyhä tekee noin? Ilmottiko sulle: moi oon köyhä ja meen nyt ostaan kallista kaljaa.

• Anonyymi00006

Köyhä on rahankäytön suhteen jatkuvasti kuin tuuliajolla.

• Anonyymi00007

En ole baarissa käynyt maksamassa oluttuopista 13vuoteen,bussilla kuljen ja on käytössä kuukausilippu elikä voin reissata vaikka kuinka paljon.

• Anonyymi00013

Itselläni oli niin paha paikka että rahat ei yksinkertaisesti riittänyt ilman baaria. Lapseni ei saanut kk lippua sosiaalihoitajalta joten hänen piti kävellä kouluun joka oli toisella puolella kaupunkia. Hän ei jaksanut enää kävellä joten joutui harhateille. Sairastui eikä koskaan ole enää terve.

• Anonyymi00009

Minulla on rahaa säästynyt vuosien aikana. Olen myös tehnyt pikkuhommia. Kyllä aina 150 euroa jää kelatuista säästöön. Ainakin 5-6 vuotta olen säästänyt. Sen takia olenkin nyt pyöräilyreisssulla halki suomen.

• Anonyymi00010

Kun käyttää kitsaasti rahaa, niin jää mukavasti pottia jemmaan johonkin sopivaan
        tarkoitukseen käytettäväksi. Kun ei polta eikä juo niin jää vielä enemmän.
        Niitä säästyneitä on sitten järkevää käyttää vaikka reippaaseen lomareissuun.
        Kyllä ihmisen pitää vaihtaa maisemaa ja rentoutua eikä röhnöttää sohvalla.

• Anonyymi00014

Baariin voi mennä ilman rahaa mutta bussilippua jos ei saa niin ongelma.

• Anonyymi00016

Voiko se baari olla jollekin autuus.

• Anonyymi00018

Minä käyn Paita-baarissa.

• Anonyymi00019

Apina

• Anonyymi00021

Kuten kaikki mahdolliset Kokoomusta kannattavat

• Anonyymi00025
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Kuten kaikki mahdolliset Kokoomusta kannattavat

Apina

• 🐵🍌🌴

• Anonyymi00034
        Demokrates kirjoitti:

🐵🍌🌴

🍌🍌🍌🍌🍌🍌🍺🍺🍺🍺🍺

• Anonyymi00020

Suunnittelematonta lyhytjännitteisyyttä.
      Kolme kaveriani asui kaavoitusalueen seunassa olevassa, vanhassa puutalossa "kolhoosina". Heput tupakoivat aina kadulle heittyjä tupeja myöten. Onnistui vain kesäaikaan kuivalla kelillä.
      Olivat mieltyneet olueseen ja hieman väkevämpäänkin jos vain tavoitti.
      Heput olivat mieltyneet juhlaoluen vahvuuteen valmaistamaani uuteolueeseen.
      Myös kokemuksen laaduttama pontikkani kelpasi mutta sen suhteen minun oli oltava tarkkana.
      Ehdotin kavereille, että lainaan ylimääräistä käyntipönttöäni ja käyn näyttämässä kaljan tekemisen vaiheittain. Voin lahjoittaa ensimmäisen panoksen sokerit mutta itse saavat kustantaa uutepurkin jonka voin hankkia heidän pouolestaan.
      Reunaehtoja. Käyntiastiasta ei juoda kuten eräs töissä käyvä tuttuni teki.
      Minä katson pullotuksen ajankohdan ja lainaan pullot. Opastan pullotuksen mutta en tee sitä heidän puolestaan.
      Eivät heput kiinnostuneet. Ensimmäisen panoksen valmistuminen edes jonkin tason juomakuntoon veisi useamman viikon.

Kaverit olivat työkykyisiä ja yhdellä oli mahdollisuus saada äitinsä puutarhajyrsintä lainaksi. Rehumaani kevät- ja syysmuokkaukset hoituivat ilman rahallista korvausta.
      Myös pikku remonteissa ja viritelmissä olivat kaverini valmiita auttamaan.
      Perusosaamista löytyi aiempien vuosien perintönä.

Vielä tuosta uuteoluesta. Olin kavereille selittänyt tauottomien erien valmistuksen ajatuksen mutta se olisi vaatinut hieman suunnittelua.

• Anonyymi00022

Kävin viimeksi baarissa kun olin 30 v ja olen nyt 50 v. Ei niisstä baareissa mitään kiinnostavaa ole enää 30 v iän jälkeen. En käytä bussejakaan vaan fillarilla kuljen 1-30 km matkat.

• Anonyymi00023

Bussilla menee mukavasti asiointireissut ja toisinaan myös olutta.Helvettiä mitään pyörällä suttaa talvipakkasilla huh ja muutenkaan.Törppö baariin lähtee ryyppään rahansa ja kuunteleen örvellyksiä.

• Anonyymi00026

🍌🐵🙉🙊🙈

• Anonyymi00024

Menkää ihmiset baareihin kuten aikaisempinakin vuosikymmeninä , ei ollut nykyisenlaista yksinäisyyttä yms . siellä sitä ihmisiä tavataan iästä riippumatta , kotona kuolette aikaisemmin eikä rahojakaan mukaansa saa , tiukkapipoista porukkaa täällä .

• Anonyymi00027

Vieläkö Suomessa on baareja? Aloittaja tarkoittanee niitä kaljabaareja joita oli 70-luvulla. Pöytiin kannettiin ruskeita pulloja tupakan savussa. Silloin kun aloittaja traumatisoitui ja alkoi ajatella olevansa parempi ihminen kuin työttömät.

• Anonyymi00028

Ei köyhän mitään järkeä lähteä baariin juomaan saakelin kallista olutta tai jos menee niin hyvät pohjat ja baarissa juo joku 4tuoppia.

• Anonyymi00029

Joillakin on tarve edistää köyhiä koskevia stereotypioita.

• Anonyymi00030

Köyhän pitää olla hyvin tarkka taloudestaan joten baarikaljaa pitää välttää.
      Etukäteen pitää suunnitella kaikkia isompia menojaan sekä jaksottaa ne eri
      kuukausille sopivasti niin että rahapula ei pääse yllättämään.
      Lisäksi pitää olla sitä jemmarahaa sopivasti varalla talousyllätysten varalle.

• Anonyymi00031

Ei köyhän mihinkään baariin kannata lähteä tuhlaan rahojaan.Netissähän on sivustoja missä voi hakea seuraa.

• Anonyymi00032

Olut rahaaa pitää aina olla säästössä näin kesällä ainakin.

• Anonyymi00033

Jos köyhä osaisi käyttää rahaa, niin köyhä ei olisi köyhä.

• Anonyymi00035

Vuosikymmenten saatossa pieneläkkeelle päässyt on saanut sen verran kokemusta
        elämässä että saa rahat riittämään sen kuukauden ajan ja suotuisassa tapauksessa
        saattaa jäädä hitunen jopa säästöön, mikä on suorastaan riemuvoitto.
        Tuhluri on sen sijaan silittänyt tilinsä ja vaikertaa sitten taas rahapulaansa.

• Anonyymi00039
        Anonyymi00035 kirjoitti:

Vuosikymmenten saatossa pieneläkkeelle päässyt on saanut sen verran kokemusta
        elämässä että saa rahat riittämään sen kuukauden ajan ja suotuisassa tapauksessa
        saattaa jäädä hitunen jopa säästöön, mikä on suorastaan riemuvoitto.
        Tuhluri on sen sijaan silittänyt tilinsä ja vaikertaa sitten taas rahapulaansa.

Tuon paremmin ei asiaa voisi ilmaista!

• Anonyymi00040

Joskut juo 2 viikkoa ja sitten ihmettelevät ettei olekkaan rahaa ruokaan. Minä ostan pakastimen täyteen ruokaa. Säästöön jää satanen vähintään joka kuukausi.

• Anonyymi00041

Harkitsemattomat ryntäilevät tilin saatuaan marketeissa kuin viitapirut ja
        sitten loppukuusta ihmetellään ulisten rahojen vähyyttä. Onnetonta touhua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      82
      2005
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      121
      1715
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      180
      1306
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      229
      720
    5. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      698
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      676
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      57
      624
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      205
      580
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      47
      517
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      482
    Aihe