Norjassa menee hyvin

Anonyymi-ap

Norjan työttömyysaste oli vuoden 2026 huhtikuussa 4,6 prosenttia. Työttömyys on pysynyt vakaana ja työmarkkinat ovat yleisesti ottaen vahvat ja lähellä täystyöllisyyttä.

Miten Suomen päättäjät suhtautuvat tähän ja miten he ovat saaneet omilla toimillaan aikaan tällaisen katastrofin Suomeen?
Täydellistä osaamattomuutta ja välinpitämättömyyttä asioiden ja päätösten suhteen. Vain omaa etua on ajateltu, ei kansan etua. Siksi tämä maa ei menesty!
Suomi on Surkein maa koko pohjoismaista.

27

177

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Suomen päättäjien talousosaaminen on Apukoulutasoa!

      • Anonyymi00003

        Suomen päättäjät puhuvat aina Tanskan mallista mutta sivuuttavat täysin Norjan.
        Ei haluta muuta kuin kurjistaa kansan jo valmiiksi huonoja oloja.


    • Anonyymi00002

      Lintilä mm. luuli sähköpostiin tulleen varoituksen Uniper kauppojen riskeistä "roskapostiksi" eikä reagoinut siihen mitenkään.
      VVM miesten talouden laskelmissa on ollut yli 50 miljardin euron heitto ja Orpon sanojen mukaan maan parhaita asiantuntijoita on ollut tekemässä näitä laskelmia.
      Tältä pohjalta "tätä maata johdetaan".
      Ei ihme että talous ei kasva tässä maassa.
      Ei hyvää päivää sinne!

    • Anonyymi00004

      Teot puhuvat puolestaan!
      Sanoi Orpo Kokoomuksen puoluekokouksessa.
      Mitkä teot? Suomen luottoluokituksen lasku, EUn tarkkailuun joutuminen ja työttömyyden sekä köyhyyden kasvuko?

    • Anonyymi00005

      Juuri näin. Mutta älä syytä tätä hallitusta joka tekee minkä pystyy talouden kuntoon saattamiseksi. Syytä erityisesti demareita

      • Anonyymi00006

        Talouden alasajo alkoi Kekkosen jälkeen ja saavutti huippunsa edellisen hallituksen aikana.


      • Anonyymi00008
        Anonyymi00006 kirjoitti:

        Talouden alasajo alkoi Kekkosen jälkeen ja saavutti huippunsa edellisen hallituksen aikana.

        Tottakai nyt tuntuu pahalta kun käytetään kovia keinoja joita ilman ei talous nouse.

        Jos ihmiset olisivat eläneet aikoinaan säästeliäämmin, tai koko valtio olisi elänyt hieman säästeliäämmin, ei tähän olisi jouduttu. Elettiin kuin pellossa ja veräjä auki.


      • Anonyymi00009
        Anonyymi00008 kirjoitti:

        Tottakai nyt tuntuu pahalta kun käytetään kovia keinoja joita ilman ei talous nouse.

        Jos ihmiset olisivat eläneet aikoinaan säästeliäämmin, tai koko valtio olisi elänyt hieman säästeliäämmin, ei tähän olisi jouduttu. Elettiin kuin pellossa ja veräjä auki.

        Ei siis ole tämän hallituksen syytä talouden kurjuus vaan vasemmistoaatteen syy. Se aate ei kannusta töihin vaan laiskuuteen.


      • Anonyymi00010

        Orpon hallitus on vain pahentanut entisestään tilannetta lisäämällä köyhyyttä tähän maahan.
        Varsinainen "talousnero" vain omasta mielestään.
        Käytäntö osoittaa ihan muuta.


      • Anonyymi00011
        Anonyymi00006 kirjoitti:

        Talouden alasajo alkoi Kekkosen jälkeen ja saavutti huippunsa edellisen hallituksen aikana.

        Alamäki on saavuttanut huippunsa juuri nykyisen hallituksen aikana.
        Valtion velka, työllisyys, hinnat, kansalaisten hyvinvointi.


      • Anonyymi00013
        Anonyymi00008 kirjoitti:

        Tottakai nyt tuntuu pahalta kun käytetään kovia keinoja joita ilman ei talous nouse.

        Jos ihmiset olisivat eläneet aikoinaan säästeliäämmin, tai koko valtio olisi elänyt hieman säästeliäämmin, ei tähän olisi jouduttu. Elettiin kuin pellossa ja veräjä auki.

        Ei suomen taloutta nosta mitenkään se, että ostovoimasta leikataan, niiltä otetaan, joilla on jo nyt kaikista vähiten ja annetaan lisää niille, joilla on jo enemmän kuin tarpeeksi. Täysin järjetöntä touhua!


      • Anonyymi00016
        Anonyymi00006 kirjoitti:

        Talouden alasajo alkoi Kekkosen jälkeen ja saavutti huippunsa edellisen hallituksen aikana.

        Niinhän se taisi alkaa kun Koivistosta tuli presidentti ja samalla korruptio alkoi lisääntyä vuoden 1987 paikkeilla, kun "sosiaalidemokraattinen" presidentti teki kokoomuslaista pääministerin, vaikka oli jääty kiinni kassakaappisoplmuksesta Keskustan kanssa ja SDP oli suurin puolue ja vaalivoittaja. Vallivoittajana hehkutetetiin tuolloin kuitenkin kokoomusta, joka oli vasta rtoiseksi suurin. Käsittämätln ja häpeällinen episodi Suomen poliittisessa historiassaj a vieläkin jotkut uskovat, että Koiviston "sydän oli vasemmalla".


      • Anonyymi00019
        Anonyymi00016 kirjoitti:

        Niinhän se taisi alkaa kun Koivistosta tuli presidentti ja samalla korruptio alkoi lisääntyä vuoden 1987 paikkeilla, kun "sosiaalidemokraattinen" presidentti teki kokoomuslaista pääministerin, vaikka oli jääty kiinni kassakaappisoplmuksesta Keskustan kanssa ja SDP oli suurin puolue ja vaalivoittaja. Vallivoittajana hehkutetetiin tuolloin kuitenkin kokoomusta, joka oli vasta rtoiseksi suurin. Käsittämätln ja häpeällinen episodi Suomen poliittisessa historiassaj a vieläkin jotkut uskovat, että Koiviston "sydän oli vasemmalla".

        Ei se kassakaappisopmus mikään "rikos" ollut; jotain, josta "oli jääty kiinni" .
        - laki ei tietenkään kiellä sellaisten poliittisten sopimusten solmimista! Höh.

        Monennenko kerran olet spammannut tuon soopan?


      • Anonyymi00023

        Eihän nykyhallitus muuta ole tehnytkään, kuin haukkunut edellistä hallitusta. Sillä vaan ei talous lähde nousuun.


    • Anonyymi00007

      Nor jan kruunu ei ole kuitenkaan pysynyt arvossaan. Alamäessä on ollut myös Ruotsin kruunu.

      • Anonyymi00020

        Ja niin sen tulee voida tehdäkin tarpeen vaatiessa.

        Valitettavasti Suomen yhteis-€URO ei pysty sitä tekemään itsenäisesti, vaikka talous olisi juuri sitä kaivannut jo 20 vuotta - ei kasvua, ei viennin nousua. Tuhoisaa Suomelle.


      • Anonyymi00022

        Juuri siksi kumpikaan maa ei ole velkaantunut kuten Suomi.


      • Anonyymi00024
        Anonyymi00022 kirjoitti:

        Juuri siksi kumpikaan maa ei ole velkaantunut kuten Suomi.

        Totta puhut.


    • Anonyymi00012

      Norjassa on isänmaalliset päättäjät. Siellä luonnonvarat käytetään oman kansan hyväksi. Täällä hölmölässä ne annetaan pois.

      ÄLKÄÄ IHMETELKÖ MIKSI MAA ON POHJOISKOREA.

      • Anonyymi00014

        Ja kansa senkun uinuu ja vähän ulisee kurjuutta palstalla. Helvetti, nyt pitää vaatia uutta kaivoslakia vaikka tuolla barrikadeilla. Mikä mättää ettei mitään tapahdu? Ei yhdellekään puolueelle yli koko puoluekentän tule mieleen että pitäis saada uusi kaivoslaki. Ei edes vassuille jotka syyttää kokkareita ja kepuleita pikavoitoista.


    • Anonyymi00015

      Suomen kannattaa elää velaksi, koska velkoja ei tarvitse maksaa koskaan pois.
      Muut maat maksavat Suomen elintason ja hyvinvointivaltion ylläpitämisen.

    • Anonyymi00017

      Epäoikeudenmukaista ja väärin oikeastaan tuo kun jonkun valtion maaperällä on luonnonrikkauksia, niin ovat sitten sen maan hyödynnettävissä ainoastaan. Maaperä kun oikeastaan ei ole kenenkään omistuksessa, kuten ei metsienkään tulisi olla. Valtion tulisikin ottaa yhteisen edun nimissä haltuunsa Suomen kaikki metsät.

    • Anonyymi00018

      Norja todistaa sen, että sosialismi toimii ja se toimii paremmin kuin "markkinatalous" ja "läntinen kapitalismi" Suomessa.

      Binga Tupamäen pitäisi nyt kiireesti mennä puhumaan USA:n kongressiin asetoimitusten käynnistämiseksi sosialismin vastaisille vapaustaistelijoille, jotka voisivat vapauttaa Norjan sorretun kansan sosialismin ikeestä anglosaksiseen markkinavapauteen ja vaurauteen, jota sosialismin sortamat norjalaiset eivät ole saaneet ollenkaan kokea.

      Suomen lisäksi myös Norja pitäisi nyt viedä sinne länteen. Pois kommunismista ja kurjuudesta.

      • Anonyymi00021

        Norja pitäisi pakottaa EU:n jäseneksi kunnon sanktiomaksuilla, kun se kehtasi jäädä ETA-tasolle .......Norjan öjyvarat tulee saada komission käyttöön.


      • Anonyymi00025
        Anonyymi00021 kirjoitti:

        Norja pitäisi pakottaa EU:n jäseneksi kunnon sanktiomaksuilla, kun se kehtasi jäädä ETA-tasolle .......Norjan öjyvarat tulee saada komission käyttöön.

        Luuletkos, ettæ saatte?


    • Anonyymi00026

      Kysy Sannalta , Kataiselta , Soinilta,Sipilältä ja Tussuralta !!

      • Anonyymi00027

        Lisäys kysy Ek.Häkämieheltä ja Orpolta myös ja siltä Keskustan tukevalta naiselta .


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1091
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      136
      979
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      812
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      305
      782
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      686
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      626
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      589
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe