Maailman kymmenen turvattominta maata

Anonyymi-ap

Maailman kymmenen turvattominta maata:

1. Venäjä

2. Sudan

3. Kongon demokraattinen tasavalta

4. Ukraina

5. Israel

6. Etelä-Sudan

7. Afganistan

8. Jemen

9. Syyria

10. Mali

39

274

Vastaukset 39

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00002

No Venäjälle ei kukaan täyspäinen halua mennä ja venäläisetkin haluavat sieltä pois. Kukaan ei vaan jostain syystä huoli heitä.

• Anonyymi00003

Minä menisin. Suunnitelmissa on mennä junalla koko Venäjän läpi, kun tää Suomen sotahysteria päättyy ja raja aukeaa suomalaisten päästä Venäjälle.

Ja kyllä, Venäjä on turvallinen maa matkailijoille ja omasta päästäsi keksitty listasi EI kiinnosta. Lähde sinäkin käymään Venäjällä.

• Anonyymi00008
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Minä menisin. Suunnitelmissa on mennä junalla koko Venäjän läpi, kun tää Suomen sotahysteria päättyy ja raja aukeaa suomalaisten päästä Venäjälle.

Ja kyllä, Venäjä on turvallinen maa matkailijoille ja omasta päästäsi keksitty listasi EI kiinnosta. Lähde sinäkin käymään Venäjällä.

"Ja kyllä, Venäjä on turvallinen maa matkailijoille ja omasta päästäsi keksitty listasi EI kiinnosta."

No tuo lista on kyllä ihan asiantuntijoiden tekemä erilaisten mittareiden mukaan .

" Lähde sinäkin käymään Venäjällä."

Ajoin kaksi vuotta rekkaa sinne persläpeen enkä siihen korruptioituneeseen persläpeen edes turistina koskaan enään mene sen vannoin silloin kun viimeisen reissun sain loppuun

• Anonyymi00010

No ei Ano mikään täyspäinen olekaan.

• Anonyymi00011
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Joo mutta kyllä siellä arvotavaroista nopeasti eroon pääsee jos ei ole tarkkana.
        Taskuvarkaita riittää.

• Anonyymi00019
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Syksyllä kävin Petroskoissa Norjan kautta ei mitään ongelmia tuli nähtyä myös hienoja paikkoja samalla Muurmanskin ympäritössä. Elokuun lopulla uudestaan Norjan kautta paluu tällä kertaa Latvian kautta.

• Anonyymi00036
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Syksyllä kävin Petroskoissa Norjan kautta ei mitään ongelmia tuli nähtyä myös hienoja paikkoja samalla Muurmanskin ympäritössä. Elokuun lopulla uudestaan Norjan kautta paluu tällä kertaa Latvian kautta.

Petsamo oli varmaan hienossa kunnossa?

• Anonyymi00004

Turvattomin jäi jostain syystä mainitsematta, Palestina.

• Anonyymi00014

Se on leikkimaa kuten Mikä-mikä-maa tai Syldavia, ei valtio.

• Anonyymi00018
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Se on leikkimaa kuten Mikä-mikä-maa tai Syldavia, ei valtio.

Taikka Ukraina. Sotii toisten rahoilla. Jää vielä jälleenrakentamatta.

• Anonyymi00005

Lähde?

Kuinka tämä liittyy Natoon?

• Anonyymi00006

Turvattomimman maan (Venäjän) mielestä Nato on saatanan käsikassara.

• Anonyymi00007
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Turvattomimman maan (Venäjän) mielestä Nato on saatanan käsikassara.

Aaa... oli siis omaa huumoriasi koko lista.

• Anonyymi00009
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Aaa... oli siis omaa huumoriasi koko lista.

Global Peace Index -vertailu. Vertailun on tehnyt australialainen Institute for Economics and Peace.

Listaus perustuu useisiin muuttujiin, jotka kertovat kunkin maan ulko- ja sisäpolitiikasta. Vertailussa otetaan huomioon muun muassa sisäiset ja ulkoiset konfliktit, naapurisuhteet, poliittinen vakaus, sotilas- ja poliisivoimat, rikostilastot ja ihmisoikeudet.

• Anonyymi00015
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Global Peace Index -vertailu. Vertailun on tehnyt australialainen Institute for Economics and Peace.

Listaus perustuu useisiin muuttujiin, jotka kertovat kunkin maan ulko- ja sisäpolitiikasta. Vertailussa otetaan huomioon muun muassa sisäiset ja ulkoiset konfliktit, naapurisuhteet, poliittinen vakaus, sotilas- ja poliisivoimat, rikostilastot ja ihmisoikeudet.

Linkkiä et kuitenkaan osannut laittaa.

• Anonyymi00017
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Linkkiä et kuitenkaan osannut laittaa.

Tiltu 5 v ei itse osaa etsiä mitään tai sitten pietarista ei vaan pääse vapaasti etsimään

• Anonyymi00021
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Tiltu 5 v ei itse osaa etsiä mitään tai sitten pietarista ei vaan pääse vapaasti etsimään

Niin kiinnostava tämä aihe ei ole, että alkaisin sitä etsiä kun keskustelun aloittajakin pitää aihetta ja väitettyä tutkimusta niin arvottomana ettei viitsi edes linkkiä laittaa.

• Anonyymi00033
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Niin kiinnostava tämä aihe ei ole, että alkaisin sitä etsiä kun keskustelun aloittajakin pitää aihetta ja väitettyä tutkimusta niin arvottomana ettei viitsi edes linkkiä laittaa.

Ei sellainen ihminen arvosta edes itseään.

• Anonyymi00037
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Ei se kai 'etsimistä' ole että laittaa otsikkoriville global peace index...

https://www.economicsandpeace.org/global-peace-index/

• Anonyymi00012

Venäjällä viedään turistit hyvin äkkiä Ukrainan lihamyllyyn tai voihan siellä joutua Dronen uhriksi se tahtoo vähän kaikkialla venäjällä räjähdellä ja jos ei joku miliisi ole kerinnyt turistia ryöstämään niin tullimies pois lähteissä kyllä vielä kerkiää.

parasta oli kun aikoinaan tullimies yritti myydä minulle minun omaa ajokorttia

• Anonyymi00013

Natomaita ei listalla juurikaan näy tuntuu venäjän ystävämaat vallanneet listan

• Anonyymi00020

Tiltu vinkuu aina lähteitä....

Suomi sijoittui yhdeksänneksi tuoreessa -vertailussa, joka kattaa 163 maata.

Listan kärjessä on jälleen Islanti, joka on pitänyt ykköspaikkaa vuodesta 2008.

Vertailun julkaisi Institute for Economics & Peace, joka on mitannut maiden turvallisuutta ja rauhaa vuodesta 2007.

Arvioinnissa käytetään yli kahtakymmentä mittaria. Arvioinnissa otetaan huomioon muun muassa sotilasmenot, käynnissä olevat konfliktit, henkirikosten määrä sekä asukkaiden kokema turvallisuuden tunne.

Pohjoismaista ainoastaan Islanti sijoittui Suomea korkeammalle. Tanska sijoittui sijalle 11, Norja sijalle 33 ja Ruotsi oli Pohjoismaista pahnan pohjimmaisena, sijalla 40.

Suomen sijoitus nousi edellisestä vuodesta yhdellä pykälällä. Suomen edelle menivät Islannin lisäksi Uusi-Seelanti, Sveitsi, Slovenia, Irlanti, Itävalta, Portugali ja Singapore.

Vertailun turvattomin maa oli Venäjä, joka jäi laarin pohjalle sijalle 163.

Laajemmassa kuvassa maailma on muuttunut aiempaa vaarallisemmaksi: raportin mukaan tilanne heikkeni 99 maassa. Kyseessä on jo 12. peräkkäinen vuosi, jolloin globaali kehitys on mennyt huonompaan suuntaan.

Vertailun kärkimaissa asuvat ihmiset nostavat yhteisiksi nimittäjiksi vahvan luottamuksen instituutioihin, tiiviin yhteisöllisyyden ja helpon pääsyn luontoon.

Turvallisimmassa maassa Islannissa korostetaan tasa-arvoa ja hyvinvointikulttuuria, Uudessa-Seelannissa maantieteellistä etäisyyttä konfliktialueista.
      https://www.economicsandpeace.org/

• Anonyymi00022

Uusimman puhelin gallupin mukaan Nato-suomi on maailman turvattomin maa. Sen jälkeen tulevat kaikki Baltian maat ja Puola.

Turvattomuus johtuu Ukrainan drooni sikailusta.

• Anonyymi00023

1. Nato-suomi

2. Viro

3. Latvia

4. Liettua

5. Puola

6. Romania

7. Moldova

8. Tanska

9. Grönlanti

10. Ruotsi

Kaikki maita joita Ukrainan pitkänmatkan droonit voivat moukaroida minä hetkenä tahansa.

• Anonyymi00038

Lähteitä on annettu, anna sinäkin.

• Anonyymi00024

Eihän tuo lista pidä paikkaana, länsimaista propagandaa. Esim. Afrikassa on maita että henki lähtee hyvin vähäisestä syystä.

• Anonyymi00025

Ei sun tartte kun soittaa poliisit jenkeissä niin ne polkee sun henkitorves polvella rikki tai ampuu sut.

• Anonyymi00026

Turvattomuus Euroopassa johtuu Ukrainan drooni sikailusta.

• Ukrainan nykyinen menestys riipii putinatseja iha Saatana taval.

• Anonyymi00028

Ei ihme että viime vuodet ovat tuoneet miljoonien venäläisten muuttovirran venäjältä ulos turvallisempiin maihi8n ....eikä nämä perskeleet lähde edes kulumalla takaisin Euroopan pohjoiskoreaan

• Anonyymi00030

Eipä ihme että venäjältä niin kova muuttoliike muihin maihin.

• Anonyymi00031

En tiedä toista vastaavaa tapausta koko maailmassa, missä kodeista olisi onnistuttu tekemään näin lyhyessä ajassa kymmeniä prosentteja aiempaa turvattomampia, kuten nyt Suomessa. Siihen ei kukaan toinen rauhan aikana pysty! Kyse on lähes mahdottomasta poliittisesta tempusta.

• Millä tavalla kotisi on nyt turvattomampi niin että syy on Suomen?

• Anonyymi00032

1. Nato-suomi

Ja vain Stubbin typerän ulkopolitiikan takia.

• Anonyymi00034

Tiltuja viiksettää huolella kun venäjä on nykyään maailman persläpi ja turvattomin paikka 😁

100 000 Iippoa tulllut Suomeenkin hakemaan turvaa .... 😧

• Anonyymi00041

100 000 juutalaista elikkästen Iippoa tullut Suomeen???

• Anonyymi00035

Olen siellä ollut valvomassa koneasennuksia ja olin onnellinen kun komennus päättyi.

Ei enää koskaan oli mielessä ja päätös piti.

• Anonyymi00040

Ja niinhän minäkin olin ... olin Panaman konsuli Piirto pienessä kännissä,

ja myös öljystä rikas Abdullah pienessä sievässä.

Niin piti vuoroni jonossa tulla hoitolaan vievässä.

Tohtori korvaani kuiskutti, hoitaja suoneeni ruiskutti.

Aavikkomaisemaa keltasta mä vain tuijotin teltasta.

Köyhän ainut huvitus on vilkas mielikuvitus...

Se siivet selkään saa...Siivet selkään saa.

• Anonyymi00042

Näköjään aivopesu tehoaa joihinkin

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä sua mies vaivaa?

Siis oikeasti.
      Ikävä
      68
      1066
    2. 64
      1052
    3. 93
      827
    4. Mitä vuosimallia kaivattusi on?

🤣🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      57
      813
    5. Kuinka hyvin te sopisitte

Toisillenne vai sopisivatko ollenkaan? Mitä eroja
      Ikävä
      42
      678
    6. Jasmin vauhdissa

Kyllä pitää Jassulla kiirettä, kun yhtenään menoa mun äidin, isäpuolen ja Markon kanssa Ossianin ollessa tietysti sulois
      Kotimaiset julkkisjuorut
      223
      648
    7. Vinkkiä miehelle

Huomenna olen kuudesta eteenpäin kotona, yksin… Pääsetkö/uskallatko tutustua?
      Ikävä
      50
      598
    8. Miksi et halua kaivattusi

kanssa suhteeseen? Onko jokin syy vaikka rakastat häntä?
      Ikävä
      66
      575
    9. Joko uskallat.

Huomenna nähdään.
      Ikävä
      40
      570
    10. Nainen joka haluaa miehen

Näyttää sen selvästi. Hommaa minihameet, pitkät hiukset, laihduttaa ja on iloinen sekä aktiivinen.
      Ikävä
      79
      563
    Aihe