Jatketaampa keskustelua.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=114&conference=4500000000000242&posting=22000000009391993
Tuosta synnyttämisestä nyt vaan tulee naisilta puolusteluja. Hoh hoijjaa. Tuo nyt on vissiin ainut asia, missä mies jää toiseksi. En noteeraa tuota miksikään. Lähdetään sitten samalle tasolle. Miesten vehje on käytännöllisempi -->
Helpompi pitää puhtaana ja käydä pissillä.
Ettekö naiset parempaan pysty. Koko keskustelun alkuperäinen ideahan oli herättää keskustelua miesten paremmuudesta eri asioissa. Vielä ei ole tullut yhtäkään asiaa, jossa nainen on parempi.
Muutama ratkaiseva paremmuustekijä on vielä jäänyt kokonaan huomioimatta.
Käsityöt: Mies luo käsillään parempaa jälkeä. Esim. Puutuöt, metallityöt, konetyöt, maalaus, plastiikkakirurgia, taide, piirtäminen, parturointi/kampaus, ruuan laitto... ym.
Suunnitelutyö: Arkkitehtuuri, insinöörityö...
Jos em. aloilta valitaan parhaimmistoa, niin suurin osa tai kaikki ovat miehiä. Paremman tiedon puutteessa valitaan aina mies=turvallisempi valinta.
Sanokaapa rehellisesti kummanko valitsisitte työntekijäksi. Nainen vs Mies kahdesta yhtä hyvästä jäljellä olevasta. Ajatellaan työntekijän iäksi 20 vuotta ja sitoutumista 30-40 vuodeksi. Ammatti voisi olla vaikka tehdastyö tai joku muu yleinen kohtuullisesti ruumista rasittava työ.
Itse valitsisin tietysti miehen.
Suurin syy: Miten nainen voi olla sitoutunut työhön, jos hän on välillä vuoden äitiyslomalla. Ajatellaampa firmaa, jossa on 2-10 työntekijää. On aika vahingollista, jos yksi työntekijä on vuoden poissa. Sijainen ei ole korvaava työntekijä.
Muita syitä:
1. Kuukautisten aikana sairaslomia ja ärtyneisyyttä.
2. Fysikaalisesti heikompi kuin mies. Fysiikka ei kestä työn rasituksia yhtä hyvin.
3. Stressinsieto huonompi
4. Vaihdevuodet --> Ongelmia
5. Työteho huonompi
Edellämainitut asiat eivät oikeuta irtisanomiseen, vaan niiden kanssa täytyisi pärjätä koko työuran ajan.
Reilusti ollaan voitolla
28
1547
Vastaukset
- Tasapainoilija
Kukaan riittävän älykäs ei väitä tuollaista, sillä aina löytyy naispuolinen yksilö, joka peittoaa miehen, kuten esimerkiksi sinut, hyvä ap. Sama pätee naisiin: aina löytyy mies, joka peittoaa naisen. Ei mitään eroa.
Asia ei muutu miestenkään kesken, sillä edes miesten välisessä kamppailussa ei koskaan löydettäisi sitä kaikkein parasta yksilöä. Aina löytyy jostain lahjakkaampi, voimakkaampi ja älykkäämpi. Jo pelkkä vertaileminen on mahdotonta, sillä siinä vaiheessa, kun kattavat testit olisi saatu päätökseen, olisivat ensimmäiset testitulokset jo vanhentuneet johtuen testattavien suuresta määrästä. Hyvä esimerkki testausrumbasta on urheilu. Kisoja on jatkuvasti, sillä sitä kaikkien parasta ei koskaan löydetä. Hetkellisesti niin voi käydä, mutta pian löytyy joku vieläkin parempi testattavien joukosta.
Sama pätee millä tahansa alalla. Virallista päätöstä siitä, ketkä ovat niitä kaikkein parhaimpia ei koskaan saataisi aikaan, sillä arvostus riippuu arvostelijasta, siis yksilön henkilökohtisista mielipiteistä, eikä mistään yleispätevästä mittarista. Edes virallista mittaria ei koskaan kyettäisi luomaan, koska konsensusta mittarin sisällöstä ei koskaan saavutettaisi. Ilman sovittua mittaria ei pystytä asettamaan henkilöitä yksiselitteiseen paremmuusjärjestykseen.
Jos mittarin ihme kuitenkin jonain päivänä pystyttäisiin kehittämään, olisimme kuitenkin jälleen samassa testauksen mahdottomuueen tilanteessa, josta mainitsin toisessa kappaleessa.
Tyhmyyttä en siedä keneltäkään, en miehiltä, enkä naisilta. Hyvät tyhmemmät kanssasisareni, älkää vedotko kanojen lailla synnyttämiseen. Veto on yhtä typerä, kuin jos menisitte ilkkumaan jalattomalle, että kumpikas meistä oikein osaa kävellä paremmin. Hävettää teidän puolestanne.
Sovinistien vuoro: ymmärrättekö, mitä te paljastatte itsestänne väittäessänne, että mies on parempi kaikessa?
Esimerkiksi ap väittää miehen olevan parempi. Fakta on, että häntä itseään parempia naisia löytyy maailmasta vaikka kuinka paljon. Seuraavaksi perusteluksi hän keksii, että maailmasta löytyy taatusti joku mies, joka on puolestaan tätä naista parempi. Käytännössä hän siis palaa takaisin hiekkalaatikkoaikoihin noin väittäessään. Omat kyvyt ja saavutukset eivät riitä, joten aloitetaan heitot "minunpa isi on vahvempi kuin teidän isi." Näin jatketaan, kunnes tulee joku lapsi, jonka isä on vahvempi kuin hänen isänsä. Kun hän tajuaa hävinneensä mittelön hän siirtyy toisenlaisen pätemisen alueelle: "minunpa isillä onkin enemmän rahaa" -kunnes tulee taas vastaan lapsi, jonka isä on varakkaampi. Kierre on valmis.
Kirjoituksestaan päätellen ap ei vain osaa koskaan lopettaa.- Reetta
Anteeksi, mutta ei ap ihan noin menettele. Hän yksinkertaisesti ei noteeraa parempaansa, jolloin jää aina itse paremmaksi.
Vähän niin kuin siellä juoksukilpailuissa. Se neljäs ei huomaa niitä kolmea edellä juossutta, vaan kuvittelee tulleensa ensimmäisenä maaliin.
Omasta mielestään ap voi hyvinkin olla parempi kuin kukaan. Ei siinä perustelut auta.
Paitsi, että ap on jankkaaja, joka ei voi sietää ajatusta, että kaikki muut näkivät ne kolme ensimmäistä.
- Tasapainoilija
Hyvä ap,
edelliseen kirjoitukseeni nojautuen, perustele väitteesi.
Kuka on se kaikkein paras mainitsemillasi aloilla ja miksi?
Mihin väitteesi perustuu?
Kuka tai mikä instanssi on määritellyt juuri tietyn henkilön tai henkilöryhmittymän olevan se kaikkein paras?
Mihin mittariin paremmuusjärjestys perustuu?
Mikä instanssi on hyväksynyt mittarin yleispäteväksi totuudeksi?
Kuinka kauan mittarin antama tulos on voimassa?
Surullisinta tässäkin keskustelussa on, että aivopestynä, keskimääräisesti heikkolahjaisempana yksilönä (kirjoituksestasi päätellen) et koskaan itse tule ymmärtämään väitteidesi typeryyttä. Et, vaikka se sinulle rautalangasta väännettäisiin. Silloinkin toimit, kuten olet toiminut lapsuudesta lähtien: sivuutat eteesi heitetyt faktat ja siirryt räkyttämään jostain muusta aiheesta.- MIES > nainen
Varmasti löytyy minua parempia naisia, myös fysikaalisesti. Olen ehkä keskivertomiestä vahvempi ja hallitsen kamppailulajeja. Mutta olen varma, että moni nainen varmasti antaisi turpaan minulle. Enhän ole missään vaiheessa väittänyt olevani maailman paras missään asiassa.
Voisit suutuksissasi antaa niitä mainitsemiasi faktoja, missä nainen on miestä parempi. Tästähän alunperin oli kysymys.
En perustele väitteitäni. - Tasapainoilija
MIES > nainen kirjoitti:
Varmasti löytyy minua parempia naisia, myös fysikaalisesti. Olen ehkä keskivertomiestä vahvempi ja hallitsen kamppailulajeja. Mutta olen varma, että moni nainen varmasti antaisi turpaan minulle. Enhän ole missään vaiheessa väittänyt olevani maailman paras missään asiassa.
Voisit suutuksissasi antaa niitä mainitsemiasi faktoja, missä nainen on miestä parempi. Tästähän alunperin oli kysymys.
En perustele väitteitäni."Voisit suutuksissasi antaa niitä mainitsemiasi faktoja, missä nainen on miestä parempi. Tästähän alunperin oli kysymys.
En perustele väitteitäni. "
En ole missään kohtaa tekstissäni väittänyt, että nainen olisi miestä parempi. En myöskään ole väittänyt, että mies olisi naista parempi. Olen väittänyt paremmuuden määrittelemisen olevan mahdotonta, sukupuolesta riippumatta. Näin ollen vaateesi "kerro, missä nainen on miestä parempi" on mitätön suhteessa mielipiteeseeni.
Huomaan, ettet kyennyt ymmärtämään esimerkkiäni. Jotta pystyttäisiin todistetusti määrittelemään, onko mies parempi kuin nainen, jouduttaisiin riittävän suuri määrä ihmisiä laittamaan testiin ja määrittelemään heidän sijoituksensa testeissä. Rautalankaesimerkkinä näin:
1. Nainen
2. Mies
3. Mies
4. Mies
5. Nainen
6. Nainen
7. Nainen
8. Mies
...ja niin edelleen.
Tämän jälkeen voidaan laskea, kummalla sukupuolella on keskimäärin parempi sijoitus listalla. Näin voidaan päätellä, kumpi sukupuoli on ko. asiassa parempi.
Jos olisit ymmärtänyt kirjoitukseni, tajuaisit minun väittäneen, että moinen testaaminen on mahdotonta (mittari- & lukumääräongelmat), jolloin on myös mahdotonta yksiselitteisesti päätellä, kumpi sukupuoli on parempi.
Jos pystyt kumoamaan oman teoriani mittaamisen mahdottomuudesta tieteellisesti (= maailmanlaajuisesti hyväksytty mittari olisi tällöin olemassa), olen myös valmis sen yleisesti hyväksytyn mittarin perusteella määrittelemään, missä nainen on miestä parempi.
Tiesitkö muuten, että ihminen, joka ei kykene perustelemaan väitteitään, on tosiasiassa vain ihminen, joka ei itse kykene ymmärtämään asiaansa. Jos ymmärrystä löytyy tarpeeksi, pystyy väitteensä myös perustelemaan. Niin kauan, kun näin ei ole, on ymmärrys vajavainen -näin myös sinun kohdallasi.
Huomaan myös, että käyttäydyt edelleenkin teoriani mukaisesti:
"...Silloinkin toimit, kuten olet toiminut lapsuudesta lähtien: sivuutat eteesi heitetyt faktat ja siirryt räkyttämään jostain muusta aiheesta..."
Sivuutat todellakin jokaisen väitteeni ja yrität siirtyä räkyttämään toisista aiheista, kuten olemattomista väitteistäni naisen paremmuudesta (jota en siis missään ollut maininnut) ja "maailman paras" -ilmiöstä (en myöskään missään väittänyt sinun itsesi kuvittelevan olevan maailman paras).
Heikkolahjaisuutesi suhteenkaan en tunnu olevan väärässä. - Reetta
MIES > nainen kirjoitti:
En perustele väitteitäni.Nainen on parempi ihmisenä kuin mies.
Ei tarvitse perusteluja tämäkään ;)
- piste.
Johtuen siitä, että naiset ovat henkisesti vahvempia. Miehet voittavat fyysisesti.
- Mr Miekkonen
"naiset ovat henkisesti vahvempia. Miehet voittavat fyysisesti."
Jep samasta syystä naiset ovat taipuvaisempia käyttämään henkistä väkivaltaa.
Miten se vanha viisaus menikään: Henkinen väkivalta on fyysistä pahempaa koska henkisen väkivallan
vammoja on vaikeampi parantaa. - NimetönNainen
Mr Miekkonen kirjoitti:
Miten se vanha viisaus menikään: Henkinen väkivalta on fyysistä pahempaa koska henkisen väkivallan
vammoja on vaikeampi parantaa.Ihan niin kuin fyysisestä väkivallasta ei ruumiinvammojen lisäksi syntyisi minkäänlaisia henkisiä vaurioita! Kyllä ne pahoinpitelyn uhrit usein tarvitsevat parantuakseen keskusteluapua. Jos iltalenkillä ollessasi, tai vaikkapa perhepiirissä säännöllisemmin, saat turpaasi, on tökeröä väittää, että siitä aiheutuvat pelkotilat, itsesyytökset, ynnä erinäiset ruumiinvammat olisivat helpommin hoidettavissa kuin henkisestä väkivallasta aiheutuneet vammat. Vaikka kivuliaita toki ovat nekin.
Palatakseni alkuperäiseen kysymykseen koskien miesten mahdollista ylemmyyttä koko naisväestöön nähden, voin hyvin omintunnoin väittää, että jos ei missään muussa, naiset ovat keskimäärin parempia tarkkuutta vaativissa käsitöissä, mm. käsiensä pienemmän koon vuoksi. Miehet kun toimivat aavistuksen verran naista suuripiirteisemmin. Mies vetää isoja linjoja, nainen touhuaa yhteisönsä parhaaksi pienemmissä hommissa päivittäin. Niinä päivinä ei liputeta.
Historiassa miehet ovat menestyneet naisia paremmin, myönnettäköön.
Jos valta olisi ollut naisilla, keksintöjä olisi tehty vähemmän, naisella nimittäin ei luontaisesti ole samanlaista kiertämisen viettiä kuin miehellä, joka taas on edesauttanut teiden, kuljetusvälineiden ja sen semmoisten kehittymistä. Varmaa kuitenkin on, että keksintöjä, jotka helpottavat kotitöitä ja yhteisön elämää, olisi tehty siinä missä nykyäänkin "Miesten Maailmassa".
Ja olen varma myös siitä, että nainen on miehelle toista miestä parempi kuuntelija, ymmärtäväinen ja lämmin kumppani. Ideaalitilassa, jossa nainen ja mies täydentävät toisiaan, kuten alun alkaenkin on tarkoitus ollut.
Mies(tässä yhteydessä nimenomaan tämän viestiketjun aloittanut mieshenkilö, yleistämättä) ei anna arvoa naisten saavutuksille, koskapa hän ei sellaisista ole mitään koskaan kuullut.Koska niistä harvemmin lukiotason historiankirjoissa kirjoitetaan. Nainen ymmärtää paremmin tällaisten esimerkiksi kodin viihtyvyydessä näkyvät saavutukset juuri siksi, että niiden eteen hän tekee päivittäin työtä. Naisella tosin on ymmärrystä antaa arvoa myös näille miesten tekemille suurkeksinnöille. Siinä ymmärtämyksessään ainakin tämä nainen, on tätä kyseistä miestä parempi. - Reetta
Mr Miekkonen kirjoitti:
vammoja on vaikeampi parantaa."Jep samasta syystä naiset ovat taipuvaisempia käyttämään henkistä väkivaltaa."
Kyllä miehilläkin taipumuksia on henkiseen väkivaltaan, mutta naiset kestävät sitä vain paremmin. Miehet alkavat heti ruikuttaa, kun ovat alakynnessä. Mikä tahansa heikkous johtuu siitä naisen kuvitellusta henkisestä väkivallasta.
- naisen
alapäähän? Sitähän ei saa puhtaaksi edes domestoksella. Haista vaikka.
- Reetta taas
Tuosta tulikin mieleeni, että onhan niitä moniakin asioita, missä nainen on parempi kuin mies. Tai oikeastaan, mies ei pysty itselleen tekemään niitä asioita ollenkaan.
Hehehehe.....niin vahva kuin onkin, niin ei kuitenkaan taipuisa.
- miehellä
liittyy aina seksiin, naisella ei - olette likaisia. Mieti sukusolujen toimintaeroja, höperö!
- vahva tyttö
Ymmärrän kyllä, että tuollainen mielipide syntyy helposti, sillä vielä ainakin useimmat naiset käyttäytyvät aika pölhösti. Toivottavasti tämä lammastelu ja muu alentuminen, jonka takia sinunlaisiakin ihmisiä varmaan on, ei ole kuitenkaan niin yleistä, kuin mitä näistä mielipiteistäsi (ja muista teksteistä, tuolla femo- että täällä sovinisti-palstalla) paistaa julki. Itse ainakin minua ei voisi vähempää kiinnosta lasten vääntäminen ja moniksi vuosiksi samoihin ihmisiin (mies tai lapsi) sitoutuminen ja kotona toimiminen yms. Tällaisiakin naisia on nykyään aika monia, kuten syntyvyystilastot kertovat... Joten ahkä kannattaisi yrittää perustaa noita sinun nainen jää kuitenkin AINA kotiin -mielipiteitäsi tosiasioille (mutta eipä tule onnistumaan).
Ja tietenkin vielä mietittäessä historian ja nykypäivänkin suurkeksintöjä ja muita töitä miesten taidot ja teot jyräävät naisten aikaansaannokset, sillä naiset ovat lammasmaisesti ja kiltisti jääneet kotiin (en oikein osaa perustella muita syitä, koska minun on ylipäätään niin vaikea tajuta jotain toinen sukupuoli kaikessa parempi -ajatusmallia missään historian vaiheessa (paitsi ehkä kivikaudella)). Nykyisinkin miehet vielä valtaavat monet tärkeät alat, sillä useat naiset kai vain ovat niin tyhmiä, etteivät hae niihin (tai vielä tyhmempiä, jos joitakuita oikeasti kiinnostaa lähihoitajuus ym. perinteiset naisten ammatit). Ehkä se johtuu erilaisesta kasvatuksestakin, mutta olen siis kyllä valmis myöntämään, että suurin osa naisista taitaa olla aika pölvästejä, sillä monet näkyvät tahallaan lammastelevan ja kuvittelevan sillä jotain voittavansa.
Ja mitä muuten tulee tähän tehdasesimerkkiisi. Uskallan varovaiseti tehdä päätelmiä, että olet itse fyysisessä työssä, jossa toimii naisiakin (tuskin muuten viitsisit puhua aika kaikkitietävästi). Myönnän kyllä, että fyysisyydessä mies voittaa naisen, tosin nykyään ihmiset saattavat olla todella samoilla viivoilla, koska monet eivät kunnolla urheile. Ei tämä silti tarkoita, että mies on aina ja kaikessa parempi.
Voisit tosiaan mennä hieman itseesi ja ymmärtää, että vahvoja ja menestyviä naisia on paljonkin ja määrä ehkä vain lisääntyy. Saattaa olla, että asut vaikkapa aika pienessä kaupungissa, jossa usein (kokemusta löytyy) vanhanaikaiset roolit ovat vahvana ja monet naisenpuolet pitävät melkeinpä (alitajuntaisesti tai ei) selvänä sukupuolten vanhaa jakoa.
No, itse ainakin taidan olla sinua hieman fiksumpi, sillä olen arvostetummassa työssä kuin sinun tehdastyyliset (anteeksi, enhän voi olla varma), ja ymmärrän täysin sinunkin mielipiteesi ja sen, miten se on muodostunut. - plum
Aivan aluksi: olet hakoteillä. Maailmankuvasi on suppea, etkä tahdo nähdä metsää puilta. Oletkohan kouluttautunut millään alalla? Epäilen. Koko asettelu mies vs. nainen on absurdi ja kertoo piltkälti asettelijan taustasta. Oletko kokenut kolauksen naisrintamalla? Jättikö esim. äitisi sinut tai perheesi? Onko sinulla ystäviä, joiden kanssa voisit keskustella? Onko sinulla ylipäätään sosiaalista elämää, ja satutko asumaan maaseudulla?
Jos koko älyvapaaseen keskusteluun nyt alennun vastaamaan, toisin esille muutamia asioita. Väität, että mies on parempi kuin nainen (!), ja perustelet sitä sillä, että kaikkien alojen parhaimmistona on miehiä. Kuule, olet oikeassa. Maailmassa suurimmat keksijät, johtajat, säveltäjät, suunnittelijat ja päämiehet ovat olleet päätoimisesti miehiä. Mutta oletko tullut ajatelleeksi, että myös suurimmat rikolliset, murhaajat, epäonnistujat ja diktaattorit ovat olleet miehiä? Mies on kautta historian ollut aktiivinen osapuoli, toimija. Nainen on ollut hiljaa ja katsonut vierestä - tämä juontaa juurensa viidakon lakiin, fyysisesti vahvempi voittaa. Nykyään, kun olemme ohittaneet viidakon aika päivää sitten ja äly on noussut ratkaisevammaksi tekijäksi, on nainen koko ajan kasvattanut asemaansa. Olemme nähneet jo naispresidenttejä, naissäveltäjiä, kirjailijoita ja ylipäätään naisia kaikilla osa-alueilla, pikkuhiljaa myös huipulla.
Yksi syy hitaaseen etenemiseen on tietenkin perinteet. Kuka lähtee valitsemaan naista mihinkään, kun mies on aina ollut? Sehän on jo suorastaan kannanotto. Niinkuin itsekin sanoit, mies on turvallisempi valinta. Onneksi ajat muuttuvat ja eteenpäin mennään. Mm. koulussa ja koulutuksessa näkyy kuitenkin se, että nainen on vähintään yhtä älykäs kuin mies (naiset menestyvät yleisesti ottaen kaikilla koulun aloilla paremmin kuin mies). Työelämään siirryttäessä naisen tielle tulevat vain perinteet, stereotypiat ja ennakko-asenteet. Ja niinkuin sanoin, onneksi ajat muuttuvat. Toivottavasti ymmärsit maailmasta taas hiukan enemmän. - taas jälleen
Minun puolesta te miehetkin voitte alkaa synnyttämään (olisi hyvä, huomaisitte kuinka "helppoa" se on...)
Miten niin mies luo käsillään parempaa jälkeä? Historiahan on tulvillaan myös menestyneitä nais taiteilijoita, kirjailijoita ym. Kuka sanoi että mies oli parempi (ahdasmieliset miehetpä tietenkin).
Nainen luo henkevyydellään ja empaattisuudellaan parempaa jälkeä: sosiaalityö, lastenhoito, sairaanhoito, psykologia jne...
Naisten vaihdevuodet vastaan miesten yleisesti ottaen suuri alkoholi ongelma ja siitä koituvat kustannukset työnantajalle.
Naisten stressinsietokyky on erilainen kuin miehillä, kuka sen päätti että se on huonompi kuin miesten? Naiset sietävät paremmin mm. hälinää (tarvitaan lasten hoidossa) sekä sosiaalisia paineita. Mies stressaantuu herkästi esim. jos ei saa ylennystä tai muuta kunnioitusta. Nainen tyytyy helpommin vähempään ja on näin tasapainoisempi työntekijä. Miesten kilpailuvietti työpaikoilla aiheuttaa paljon sekaannuksia ja pelejä, muiden ihmisten tallomista jalkoihinsa.
On olemassa monia hyvinkin tehokkaita naisia. Itse olen omilla työpaikoillani huomannut sen, että tehokkuus on persoonallisuuden piirre. Olen törmännyt miehiin jotka eivät tee juuri mitään työpaikoilla, odottelevat vain parempia aikoja tai sälyttävät omia työtehtäviiään työkavereille (johtamistarve vaikkei itse olisikaan johtajan asemassa).
Tässäpä muutamia...yleensäkin aika lapsellista edes keskustella tällaisesta asiasta. Toisen sukupuolen paremmuus. HOHHOIJAA, kyllä tuon järkikin jo sanoo että naiset ja miehet ovat erilaisia. Poikkeus vahvistaa aina säännön. Onko sillä väliä jos Jussi on parempi tuossa ja tässä kuin Jaana ja päinvastoin? Me emme ole enää apinoita vaan ihmisiä.- Reetta
Minä en kyllä antaisi miehen synnyttää, jos olisi mahdollista valita.
Haluan täysipäisiä lapsia, jotka hoidetaan hyvin. Pelkkä ajatuskin, että miehelle noin vastuunalainen tehtävä annettaisiin, todella pelottaa.
Mieluummin niin, että minä tuudittelen beibejä kotona ja älykäs mieheni kantaa meille rahaa ja ruokaa. Ja välillä muistan tietenkin pyytää miestäni apuun tekemään asioita, jotka voisin vallan hyvin tehdä itsekin, että mies tuntisi itsensä tarpeelliseksi.
- et ole täydellinen!
Minäpä olen viiden terveen lapsen isä. Ihmettelenkin, miten noin täydellisenä itseään pitävä mies saa kuitenkin vammaisen lapsen.
Sitä paitsi olet monissakin asioissa huonompi naisia, koska esim. vaimoni on eräässä (en ala mainostaa täällä, jätän kertomatta) asiassa maailmanmestari.
Lisäksi kysyn, nypläätkö pitsiä paremmin kuin naiset? Laulatko sopraanoäänellä paremmin kuin naiset? Kuule, kysymyslistaa voisi jatkaa loputtomiin.
Jos maailmasta aiotaan joskus saada edes hitusen parempi paikka, niin silloin sinun kaltaiset miestenhäpäisijät voisivat pitää turpansa kiinni! - miehiä ei
Kuukautiset suojelevat esimerkiksi monilta sydän- ja verisuoniperäisiltä sairauksista. Verenpaineeseen veren menettäminen vaikuttaa ja moneen muuhun tekijään. Miehiltä puuttuu tällainen luonnollinen etu. Olen tasa-arvon kannattaja, joten en ota tähän keskusteluun muuta kantaa kuin sen, että kuukautiset naisella ovat erittäin hyödyllinen asia.
t. mieslääkäri- kaisu
myös miesten seksi-yrityksiltä! :)
- Soma
Vau. Olin jo häippäsemässä pois tältä typerältä palstalta, kun huomasin väitteesi. Minä taas olen lukenut, ettei mitään positiivisia terveysvaikutuksia ole pystytty todistamaan. Siksi nykyään rohkaistaan esim. "pitämään" vain neljät kuukautiset vuodessa. Olen aikonut kokeilla sitä vaihtoehtoa, josko pääsisin hiukan vähemmällä!!
- miehen vai naisen?
...koska mies on parempi, niin ottaisit varmaankin miehen? Eli mitä voimme päätellä sinun olevan?
- todistettu
että naiset kestävät stressiä paremmin kun miehet!
- Reetta
Käytäntökin sen on osoittanut, koska jos nainen ei kestäisi stressiä, avioerojen määrä kasvaisi äkkiä sataan prosenttiin.
- Reetta
Kommentoinpa tuota viestisi loppua ihan esimiehen näkökulmasta.
Ottaisin töihin naisen, koska äitiysloma alkaa ja loppuu.
Miestä en ottaisi, koska alkoholismi ei lopu koskaan.
Hyvää työpäivää, missä sitten ikinä näitä kirjoitteletkin... - Reetta
Kun kerran otit vehkeesi esille (kielikuva), niin kommentoinpa sitäkin.
Nainen hallitsee omat vehkeensä paremmin kuin mies omansa. Miehen vehkeet ottavat miehestä toisinaan ylivallan ja silloin miestä viedään. Vehje siis hallitsee miestä.
Pissaaminenkaan ei yleisten vessojen katsauksen jälkeen näytä olevan miehen vehkeellä kovin helppoa. Naisten osumatarkkuus on siis parempi kuin miesten. Puhtaanapidon helppous ei auta, jos ei ole viisautta ymmärtää puhtaanapidon tärkeyttä.
Nainen hahmottaa maailman ja ymmärtää kokonaisuuksia ja asiayhteyksiä paremmin kuin mies. Tätä ei tietenkään noteerata. m.o.t. - heidi
Mun puolesta saa miehet olla parempia kuin naiset, jos se saa miehet nukkumaan yöunensa ja mielenrauhan. Fakta on se, että kumpaakin on hyvä olla. Ajatelkaa nyt ketä täälläkkin palstalla sitten syytettäisiin kurjasta elämästä. Mutta muistakaa se, että ikinä ette voi olla oman sukupuolenne parhaimmistoa tai edes siitä puoliväliltä. Kukaan itseään kunnioittava mies ei alistuisi nyyhkyttämään ja parjaamaan toista sukupuolta, rotua ym. niin kuin lastentarhassa. Itselleni ei tulisi mieleen miehiä haukkua tai yrittää pönkittää itsetuntoa pyrkimällä tekemään omasta sukupuolestaan jotenkin ylivertaisen. Vaikka jokainen nainen olisi poispyyhitty maapallolta niin uskokaa, että silti löytää jotain valitettavaa jos kerran tahtoo.
- heidi
Mahtavaa olisi, jos selitäisitte minulle asian. Onko se niin paljon todella teiltä pois jos nainen on kouluttautunut ja saa hyvää palkkaa? Uskoakseni miehillä on mahdollisuus ja rahkeet aivan samaan. Itselleni ei ole ikinä tullut mieleenkään alkaa toitottamaan kuinka me naiset olisimme niin hyviä ja miehet taas huonoja/heikkoja. On olemassa todella älykkäitä ja fyysisesti vahvoja miehiä, mutta myös heikompia ja "tyhmempiä". Mutta nämä tyhmät miehet eivät ole ikinä tuottaneet minulle mielihyvää ja tarvetta ylpeillä "paremmuudellani". Ei ole ihme, että ihminen ainoa joka kutsuu itseään "viisas viisas ihminen" nimikkeellä.:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3026907Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill652079- 1751807
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151297- 1121257
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691190Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71166RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541076Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411041Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288982