Työttömän oikeus kesälomaan

Anonyymi-ap

Miksi työttömällä ei ole oikeutta viettää stressistöntä kesää koska työkkäri on päättynyt aktivoitua juuri nyt juhannuksen kulmilla jälleen ahdistelemaan asiakaskuntaansa oikein urakalla? Miksi työttömällä ei ole oikeutta kesälomaan?

Näyttää siltä että työkkärin sedät ja tädit ovat aktivoituneet nyt näin kesän ja juhannuksen kulmilla pyöräyttämään taas työttömien kiusaamisoperaatiot käyntiin. Tässä on saanut olla useamman kuukauden rauhassa. Näin on ollut myös työttömien sukulaisten ja perheenjäsenten ja kavereiden kohdalla. Nyt näyttää myös täällä työttömyys- foorumeilla jälleen näin keskikesän aikaan näkyvän viestejä kuinka taas joutuu stressaamaan ja pelkäämään kun on taas työkkäriaika ilmoitettu tuohon juhannuksen kulmille.

Että mitä elämän hankaloittamistoimia ja talouskatastrofien tahallista tehtailua sieltä taas on luvassa. Jotta kesä menee oikein perusteellisesti pilalle.

Kun kaikki normaalit ihmiset nauttivat kesälomista ovat työkkärin virkailijat päättäneet että työttömien sen sijaan nimenomaan juuri nyt keskikesän parhaaseen aikaan on aktivoiduttava hakemaan olemattomia töitä koko kesän läpeensä ja pelättävä tukien leikkauksia.

Sukulaistyttö sai työkkäriajan juhannuksen jälkeiselle viikolle. Hän sai olla rauhassa tammikuusta asti. Nyt joutuu sitten taas stressaamaan koko juhannuksen mitä siellä taas keksitään pään menoksi. Pitäisi pystyä rentoutumaan ja iloitsemaan juhannuksesta kun on pelättävä leikataanko tukia 50% jos ei suostu johonkin mitä työkkäri taas mielivaltaisesti päättää. Etsitään töitä läpi kesän, lähetellään hakemuksia sinne ja tänne vaikka ei mitään saumaa päästä töihin koska töitä ei ole. Ja varsinkaan palkkaa.

Ei taida olla vahinko että työkkäri aktivoituu juuri keskikesän aikaan kun ihmisten pitäisi voida edes vähän nauttia kesästä? Sosiaaliturvan varassa kituvan mahdollisuudet nauttia kesästä ovat muutenkin rajalliset kun ei rahaa ole. Työkkärin sedät ja tädit ovat päättäneet pilata työttömien asiakkaidensa kesän häiriköimällä ja uhkailemalla taloudellisilla rangaistuksilla ja keksimällä työttömille aktiviteettia turhien hakemusten tehtailun muodossa.

Edistääkö tällainen toiminta kansalaisten luottamusta viranomaistoimintaan? Että siellä toimitaan täysin neutraalisti kansalaisten etua ajaen?

119

591

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Sama joulun tienoilla. Joka vuosi.

      Tällaisen kiusaamisen seurauksena on paljon työttömiä pääsyt sinne oikeaan työelämään.

      • Anonyymi00002

        Työttömillä tulisi olla yhtä pitkä kesäloma kuin sosiaalityöntekijöillä ja etuuskäsittelijöillä


        eli 40 vrk loma

        lomarahat maksettaisiin myös


      • Anonyymi00003
        Anonyymi00002 kirjoitti:

        Työttömillä tulisi olla yhtä pitkä kesäloma kuin sosiaalityöntekijöillä ja etuuskäsittelijöillä


        eli 40 vrk loma

        lomarahat maksettaisiin myös

        TEM työntekijöillä kesälomaa 24 arkipäivää eli 4 viikkoa

        https://tem.fi/vuosiloma

        "Työntekijällä on vuosilomaa pääsääntöisesti neljä viikkoa kesällä ja yksi viikko talvella. "

        "Kesäloma (24 arkipäivää) on sijoitettava lomakaudelle (2.5. – 30.9.). Muu osa lomasta (talviloma) on annettava viimeistään seuraavan lomakauden alkuun mennessä."


      • Anonyymi00011
        Anonyymi00003 kirjoitti:

        TEM työntekijöillä kesälomaa 24 arkipäivää eli 4 viikkoa

        https://tem.fi/vuosiloma

        "Työntekijällä on vuosilomaa pääsääntöisesti neljä viikkoa kesällä ja yksi viikko talvella. "

        "Kesäloma (24 arkipäivää) on sijoitettava lomakaudelle (2.5. – 30.9.). Muu osa lomasta (talviloma) on annettava viimeistään seuraavan lomakauden alkuun mennessä."

        Työttömillä voisi olla 5 viikkoa kesälomaa ja 2 viikkoa talvella. Se piristäisi mieltä

        t. työtön Rami


      • Anonyymi00019
        Anonyymi00011 kirjoitti:

        Työttömillä voisi olla 5 viikkoa kesälomaa ja 2 viikkoa talvella. Se piristäisi mieltä

        t. työtön Rami

        Palkatonta. Mitäs tekisit tuolla luppoajalla?


      • Anonyymi00022
        Anonyymi00019 kirjoitti:

        Palkatonta. Mitäs tekisit tuolla luppoajalla?

        Työttömille pitäisi maksaa vähintään työvoimavirkailijan tessin mukaista palkkaa, sekä suoriutumislisät, lomarahat ja lomilta paluurahat siitä hyvästä että työttömiä käytetään näiden virorahahuorien toimeentulon lähteenä. Työttömät ovat työttömän palveluskunnan oma elinkeino. Sirkuspelleillekin maksetaan palkkaa siitä hyvästä että he tarjoavat viihdettä narrina olemisesta aivottomille idiooteille.


      • Anonyymi00023
        Anonyymi00022 kirjoitti:

        Työttömille pitäisi maksaa vähintään työvoimavirkailijan tessin mukaista palkkaa, sekä suoriutumislisät, lomarahat ja lomilta paluurahat siitä hyvästä että työttömiä käytetään näiden virorahahuorien toimeentulon lähteenä. Työttömät ovat työttömän palveluskunnan oma elinkeino. Sirkuspelleillekin maksetaan palkkaa siitä hyvästä että he tarjoavat viihdettä narrina olemisesta aivottomille idiooteille.

        Työttömänä oleminen käy työstä.


      • Anonyymi00049
        Anonyymi00019 kirjoitti:

        Palkatonta. Mitäs tekisit tuolla luppoajalla?

        Ei palkatonta, vaan työttömyyskorvaus tulisi tilille, ja päälle lomarahat 620€


      • Anonyymi00094
        Anonyymi00003 kirjoitti:

        TEM työntekijöillä kesälomaa 24 arkipäivää eli 4 viikkoa

        https://tem.fi/vuosiloma

        "Työntekijällä on vuosilomaa pääsääntöisesti neljä viikkoa kesällä ja yksi viikko talvella. "

        "Kesäloma (24 arkipäivää) on sijoitettava lomakaudelle (2.5. – 30.9.). Muu osa lomasta (talviloma) on annettava viimeistään seuraavan lomakauden alkuun mennessä."

        Juuri näin, kuin se tässä vuosilomalaissa lukee. Eli vuosilomaa ansaitaan työtä tekemällä. Ellei ole lainkaan töissä, mitään lomaa ei kerry.
        Vuosiloma on aikanaan säädetty siksi, koska työnanta on katsottu velvolliseksi antamaan työntekijälle, sellaistakin aikaa, joka korvaa sitä menetettyä elämää, ja mahdollisuuden fyysiseen ja henkiseen elpymiseen. Joskin ne muutamat viikot on äkkiä käytetty, ja työn kuormitus hävittää nämä loman positiiviset vaikutukset pian.
        Mistä työtön saisi lomaa? Kun häntä työ ei ollenkaan kuormita. Työnhaun lisäksihän työttömällä on aikaa huoltaa itseään ihan 24/7.


      • Anonyymi00104
        Anonyymi00094 kirjoitti:

        Juuri näin, kuin se tässä vuosilomalaissa lukee. Eli vuosilomaa ansaitaan työtä tekemällä. Ellei ole lainkaan töissä, mitään lomaa ei kerry.
        Vuosiloma on aikanaan säädetty siksi, koska työnanta on katsottu velvolliseksi antamaan työntekijälle, sellaistakin aikaa, joka korvaa sitä menetettyä elämää, ja mahdollisuuden fyysiseen ja henkiseen elpymiseen. Joskin ne muutamat viikot on äkkiä käytetty, ja työn kuormitus hävittää nämä loman positiiviset vaikutukset pian.
        Mistä työtön saisi lomaa? Kun häntä työ ei ollenkaan kuormita. Työnhaun lisäksihän työttömällä on aikaa huoltaa itseään ihan 24/7.

        Työttämäm vuosiloma kertyisi työttömänä olemisen päivistä

        Jos on ollut vuoden työttömänä saa täydet vuosilomapäivät

        Eli periaate sama kuin TEM työvoimavirkailijoilla


      • Anonyymi00119
        UUSI
        Anonyymi00104 kirjoitti:

        Työttämäm vuosiloma kertyisi työttömänä olemisen päivistä

        Jos on ollut vuoden työttömänä saa täydet vuosilomapäivät

        Eli periaate sama kuin TEM työvoimavirkailijoilla

        Mutta joo. Kun vuosilo.alak7 edellyttää työssäoloa, ja ditä että laskentasäännön mukaan on kertynyt työssä ollen sitä lomaa. Mikään olisi, ja pitäisi ei muuta asiaa miksikään.
        Vuosilomaa kertyy työssä ollen.


      • Anonyymi00120
        UUSI
        Anonyymi00119 kirjoitti:

        Mutta joo. Kun vuosilo.alak7 edellyttää työssäoloa, ja ditä että laskentasäännön mukaan on kertynyt työssä ollen sitä lomaa. Mikään olisi, ja pitäisi ei muuta asiaa miksikään.
        Vuosilomaa kertyy työssä ollen.

        Työttämän työ on suorittaa työvoimaviranomaisten määräyksiä


    • Anonyymi00004

      Työttömällä ei tule olla oikeutta kesälomaan koska lomailu ei edistä työllistymistä. Työtön ei kehitä sosiaalisia ja ammatillisia valmiuksiaan lomailemalla

      • Anonyymi00005

        Kuinka monta kymmentä vuotta työttömän on "kehitettävä sosiaalisia ja ammatillisia valmiuksiaan" työttömänä ja millä tavoin ennen kuin hänet otetaan töihin normaaliin työpaikkaan normaalilla työsopimuksella? 30- vuotta? 40 vuotta?


      • Anonyymi00006
        Anonyymi00005 kirjoitti:

        Kuinka monta kymmentä vuotta työttömän on "kehitettävä sosiaalisia ja ammatillisia valmiuksiaan" työttömänä ja millä tavoin ennen kuin hänet otetaan töihin normaaliin työpaikkaan normaalilla työsopimuksella? 30- vuotta? 40 vuotta?

        Työttömän kesän ja juhlapyhien tahallinen pilaaminen työvoimavirjailijoiden toimesta on sitä "sosiaalista ja ammatillista" kasvatustyötä josta työtöntä paimentavalle työvoimaviranomaiselle maksetaan suolaista palkkaa verovaroista vuodesta toiseen.

        Se että työttömän palveluskunta on päättänyt pitkän hiljaiselon jälkeen juuri keskikesällä ja jouluisin, siis loma- aikoina ja erilaisten iloisiksi juhliksi miellettyjen tapahtumien aikaan alkaa häiriköimään työttömiä massoittain ei voi olla sattumaa.

        Se on aivan tietoista kiusaamista. Kaikilla lähipiirin työttömillä sama homma. Kaikki pelkäävät nyt juhannuksen tienoilla että tuet menee. Että mitä ne taas keksii. Että onko peruttava kesäreissutkin kun virkailija päättää pakottaa tuen leikkauksen uhalla sut juoksemaan jossain pajalla läpi kesän.

        Työttömiltä menee joulut ja juhannukset pilalle koska luonnehäiriöiset työvoimavirkailijat keskenään ovat sopineet että aletaanpa nyt ahdistelemaan työttömiä ja leikkimään työttömien viimesijaisimmilla tuilla jotta työttömän kesä ja kaikki juhlapyhät menee pilalle. Uhkailemaan kiristämään pakottamaan. Ja varsinkin vittuilemaan.

        Ehkä ne OPPIVAT VIIMEIN LÄKSYNSÄ ja kyllästyvät tähän kiusaamiseen lopulta ja tajuavat mennä töihin.

        Koska työtön on työtön siksi koska ei ole älynnyt että töihinkin voisi mennä.

        Milloin työvoimavirkailija olet itse ollut viimeksi töissä? Et ikinä.


      • Anonyymi00008

        Vuosilomalaki, ei ole vaikealukuinen. Siellä kerrotaan, kuinka lomaa ansaitaan.


      • Anonyymi00010

        "Työtön ei kehitä sosiaalisia ja ammatillisia valmiuksiaan lomailemalla"
        Päinvastoin lomalla sosiaaliset valmiudet kasvavat, ja ammatillinen verkostoituminen on mahdollista lomallakin paremmin kuin työkkäriholhouksessa.


      • Anonyymi00048
        Anonyymi00005 kirjoitti:

        Kuinka monta kymmentä vuotta työttömän on "kehitettävä sosiaalisia ja ammatillisia valmiuksiaan" työttömänä ja millä tavoin ennen kuin hänet otetaan töihin normaaliin työpaikkaan normaalilla työsopimuksella? 30- vuotta? 40 vuotta?

        Niin pitkään kunnes työpaikka löytyy


      • Anonyymi00058
        Anonyymi00048 kirjoitti:

        Niin pitkään kunnes työpaikka löytyy

        Sosiaalihuoltolaki määrää että työttömän tulee olla aktiivinen ja innokas työnhakija myös kesällä


      • Anonyymi00067
        Anonyymi00005 kirjoitti:

        Kuinka monta kymmentä vuotta työttömän on "kehitettävä sosiaalisia ja ammatillisia valmiuksiaan" työttömänä ja millä tavoin ennen kuin hänet otetaan töihin normaaliin työpaikkaan normaalilla työsopimuksella? 30- vuotta? 40 vuotta?

        Kokoajan. Töissäol8sta kertyy niitä lomapäiviä, työttömyydestä ei, kun sehän on jo lomaa😁


      • Anonyymi00068
        Anonyymi00010 kirjoitti:

        "Työtön ei kehitä sosiaalisia ja ammatillisia valmiuksiaan lomailemalla"
        Päinvastoin lomalla sosiaaliset valmiudet kasvavat, ja ammatillinen verkostoituminen on mahdollista lomallakin paremmin kuin työkkäriholhouksessa.

        Annas esimerkki vai tarkoitatko terassilla kaljatuopin kera hölisemässä paskaa muiden laistesi kanssa ja haukkumalla hallitusta? Se kun on niin kumma juttu, ettei Sipiläkään tullut mulle töitä tarjoon, kun olin työttömänä. Ihan ite jouduin rasittaan näppejäni kirjottamalla hakemuksen, josta sain hyvän pohjan. Piti tietty olla tarkkana, ettei paskakuskihakemusta laittanut kosmetologialalle.


      • Anonyymi00070
        Anonyymi00068 kirjoitti:

        Annas esimerkki vai tarkoitatko terassilla kaljatuopin kera hölisemässä paskaa muiden laistesi kanssa ja haukkumalla hallitusta? Se kun on niin kumma juttu, ettei Sipiläkään tullut mulle töitä tarjoon, kun olin työttömänä. Ihan ite jouduin rasittaan näppejäni kirjottamalla hakemuksen, josta sain hyvän pohjan. Piti tietty olla tarkkana, ettei paskakuskihakemusta laittanut kosmetologialalle.

        Ihmiset eivät ole työttömiä koska heiltä puuttuu sosiaaliset ja ammatilliset valmiudet. Jos olet joskus käynyt suomalaisessa työelämässä - kuten ilmiselvästi aivottomasta ulosannista päätellen olet - voit helposti havaita ettei sinne päästä loistavien sosiaalisten ja ammatillisten valmiuksien perusteella. Sosiaalisia ja ammatillisia valmiuksia ei kehitetä työllisyyspalveluissa. Vai millä tavoin yksityiselämän säännöllinen raportointi jollekin työkkärin debiilille virkailijalle edistää jotain sosiaalisia ja ammatillisia valmiuksia?

        Ihmiset ovat työttömiä koska Suomessa ei ole ansiotyötä tarjolla. Monta muutakin syytä on eikä mikään niistä löydy työttömistä ihmisistä.


      • Anonyymi00083

        Jokaisella ihmisellä on OIKEUS NAUTTIA KESÄSTÄ, MYÖS TYÖTTÖMILLÄ, kun sitä työtä ei vaan anneta kaikille, kun on konstailevia kusipäisiä työnantajia!


      • Anonyymi00088
        Anonyymi00083 kirjoitti:

        Jokaisella ihmisellä on OIKEUS NAUTTIA KESÄSTÄ, MYÖS TYÖTTÖMILLÄ, kun sitä työtä ei vaan anneta kaikille, kun on konstailevia kusipäisiä työnantajia!

        Senkus nautit kunhan et tee sitä veronmaksajien kustannuksella


    • Anonyymi00007

      Työttömällä pitäisi olla oikeus soittaa huuliharppua kadulla lauantaina ja sunnuntaina, koska näiltä päiviltä ei makseta työttömyyskorvausta, ja työkkäritkin on kiinni.

      • Anonyymi00009

        Oikeus heittää ulostetta eliitin päälle la & su


      • Anonyymi00012
        Anonyymi00009 kirjoitti:

        Oikeus heittää ulostetta eliitin päälle la & su

        https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006223091.html

        Asiakas syöksyi Espoon TE-toimistoon ja viskoi ämpäristä ulostetta: ”Suomeksi sanottuna selvää paskaa”

        Espoon TE-toimistossa koettiin torstaina haisevia järkytyksen hetkiä, kun aulaan ilmestynyt henkilö viskoi ämpäristä epämiellyttävää sisältöä aulatilan lattialle, seinälle ja huonekaluille.


      • Anonyymi00015

        Totta turiset, on todellakin OIKEUS SOITTAA HUULIHARPPUA JA KITARAAKIN KADUILLA VIIKONLOPPUISIN JA ARKENAKIN, ON AINAKIN JOTAIN HARRASTUSTA JA PIRISTÄÄ MUITA KANSALAISIA! HYVÄÄ JUHANNUSTA KAIKELLE KANSALLE!


      • Anonyymi00016
        Anonyymi00012 kirjoitti:

        https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006223091.html

        Asiakas syöksyi Espoon TE-toimistoon ja viskoi ämpäristä ulostetta: ”Suomeksi sanottuna selvää paskaa”

        Espoon TE-toimistossa koettiin torstaina haisevia järkytyksen hetkiä, kun aulaan ilmestynyt henkilö viskoi ämpäristä epämiellyttävää sisältöä aulatilan lattialle, seinälle ja huonekaluille.

        Tuo on eräs kannanotto ja mielipide SUOMEN KAIKKIEN AIKOJEN HUONOIMMALLE JA PASKIMMALLE HALLITUKSELLE, KYLLÄ JOTENKIN YMMÄRRÄN!


      • Anonyymi00024
        Anonyymi00016 kirjoitti:

        Tuo on eräs kannanotto ja mielipide SUOMEN KAIKKIEN AIKOJEN HUONOIMMALLE JA PASKIMMALLE HALLITUKSELLE, KYLLÄ JOTENKIN YMMÄRRÄN!

        Olet sinäkin jumalauta tyhmä ihminen.

        Nykyinen työttömien vainoamisjärjestelmä on suurten ikäluokkien käsialaa. Se kyhättiin 1990- luvun laman aikana suurten sodanjälkeisten läpimätien narsistisukupolvien toimesta jotka olivat tuolloin puikoissa.

        Työttömien kiusaamiskoneistossa näkyy nimenomaan suurten pullamössöikäluokkien kädenjälki ja mätäinen asennemaailma. Tämän sukupolven päättäjöt ovat kunnostautuneet tavallisten ihmisten pilkkana pitämisessä ja heidän koko elämällään pelleilyssä.

        Suurten ikäluokkien jälkeiset päättäjät ovat vain jatkaneet samaa sontaa ja samaa asennevammaa. Kaikki ysärin jälkeiset päättäjät ovat tehneet työttömien hyväksikäyttöjärjestelmään vain näennäisiä kosmeettisia muutoksia jotta voivat teeskennellä tehneensä muka jotain "työttömyyden hoitamiseksi".

        Lajityypillistä suomalaiselle mulkulle poliitikolle on "hoitaa työttömyyttä" vain ja ainoastaan työttömiin kohdistuvilla kuritustoimenpiteillä ja mahdollistaa sekä oikeille yrityksille ja julkisen puolen työnantajille, julkisten työllisyyspalveluiden verorahahuorille sekä kolmannen sektorin sosiaalipummiloislafkoille työttömien käyttämisen ilmaisena työvoimana ja elinkeinona.


      • Anonyymi00030
        Anonyymi00012 kirjoitti:

        https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006223091.html

        Asiakas syöksyi Espoon TE-toimistoon ja viskoi ämpäristä ulostetta: ”Suomeksi sanottuna selvää paskaa”

        Espoon TE-toimistossa koettiin torstaina haisevia järkytyksen hetkiä, kun aulaan ilmestynyt henkilö viskoi ämpäristä epämiellyttävää sisältöä aulatilan lattialle, seinälle ja huonekaluille.

        Tuollaiset teot ovat äärimmäinen avunhuuto: ikäänkuin "huomatkaa ongelmani! tarvitsen apua ja hoitoa!"


      • Anonyymi00031
        Anonyymi00012 kirjoitti:

        https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006223091.html

        Asiakas syöksyi Espoon TE-toimistoon ja viskoi ämpäristä ulostetta: ”Suomeksi sanottuna selvää paskaa”

        Espoon TE-toimistossa koettiin torstaina haisevia järkytyksen hetkiä, kun aulaan ilmestynyt henkilö viskoi ämpäristä epämiellyttävää sisältöä aulatilan lattialle, seinälle ja huonekaluille.

        Työttömien käytös ei usein ole ihan normaalia. Kyllä sosiaalityöntekijöiden tulisi ohjata nämä työttömien terveystarkastukseen


      • Anonyymi00032
        Anonyymi00031 kirjoitti:

        Työttömien käytös ei usein ole ihan normaalia. Kyllä sosiaalityöntekijöiden tulisi ohjata nämä työttömien terveystarkastukseen

        Kuinka kauan jaksat itse käyttäytyä moitteettomasti jos elämääsi tehdään jatkuvasti viranomaisten toimesta täysin perusteettomia invaasioita, yksityisasioitasi tongitaan täysin mielivaltaisesti, elät köyhyysrajojen alapuolella läpi elämäsi ja sitä viimeaikaisista riittämätöntä sosiaaliturvaa uhataan leikata vähän väliä tai oikeasti leikataan?

        Onko vaikea ymmärtää jos monet eivät keksi enää syytä käyttäytyä kohteliaasti kiusaamiskoneistossa työskenteleviä vainoajiaan kohtaan?

        Useimmat työttömät tosin eivät uskalla ryhtyä hankalaksi koska se tietää kostotoimia viranomaisten taholta.

        Työtön ei tarvitse palveluita. Tällaista ajojahtia ei tarvitse kukaan. Työtön tarvitsee toimeentuloa. Jos töihin ei pääse, mikä ihmeen peruste se on vainota ihmisiä ja jatkuvasti puuttua ihmisten elämään?


      • Anonyymi00036
        Anonyymi00024 kirjoitti:

        Olet sinäkin jumalauta tyhmä ihminen.

        Nykyinen työttömien vainoamisjärjestelmä on suurten ikäluokkien käsialaa. Se kyhättiin 1990- luvun laman aikana suurten sodanjälkeisten läpimätien narsistisukupolvien toimesta jotka olivat tuolloin puikoissa.

        Työttömien kiusaamiskoneistossa näkyy nimenomaan suurten pullamössöikäluokkien kädenjälki ja mätäinen asennemaailma. Tämän sukupolven päättäjöt ovat kunnostautuneet tavallisten ihmisten pilkkana pitämisessä ja heidän koko elämällään pelleilyssä.

        Suurten ikäluokkien jälkeiset päättäjät ovat vain jatkaneet samaa sontaa ja samaa asennevammaa. Kaikki ysärin jälkeiset päättäjät ovat tehneet työttömien hyväksikäyttöjärjestelmään vain näennäisiä kosmeettisia muutoksia jotta voivat teeskennellä tehneensä muka jotain "työttömyyden hoitamiseksi".

        Lajityypillistä suomalaiselle mulkulle poliitikolle on "hoitaa työttömyyttä" vain ja ainoastaan työttömiin kohdistuvilla kuritustoimenpiteillä ja mahdollistaa sekä oikeille yrityksille ja julkisen puolen työnantajille, julkisten työllisyyspalveluiden verorahahuorille sekä kolmannen sektorin sosiaalipummiloislafkoille työttömien käyttämisen ilmaisena työvoimana ja elinkeinona.

        Kuinkas pitkään sinä ikimarisija olet ollut työelämässä?


      • Anonyymi00056

        Työssä käyvien myös pitää olla oikeus käydä töissä ilman lisäverotusta kun ylitöitä tekee...


      • Anonyymi00064
        Anonyymi00056 kirjoitti:

        Työssä käyvien myös pitää olla oikeus käydä töissä ilman lisäverotusta kun ylitöitä tekee...

        Minä olen aina maksanut ja maksan oikein mielelläni veroja vakuutuksena siitä että jos esimerkiksi työnantaja osoittautuu mulkuksi, työyhteisö osoittautuu mulkuksi tai muusta syystä joudun työttömäksi tai muuten ilman tuloja olen maksanut veroja siitä hyvästä etten joudu mieron tielle.

        Ansiotulo verojen yksi olennainen tarkoitus on taata työväestölle mahdollisuus toteuttaa perustuslaillista oikeuttaan siinä kenelle työpanostaan myy ja kenen kanssa ylipäänsä tekee yhteistyötä. Jos verotusta ei ole joutuu ihminen jolla ei entuudestaan ole varallisuutta tai omistuksia tai muita tulon lähteitä suostumaan työn ostajien mielivaltaisten ehtojen puitteissa tekemään töitä. Yleensä sellaisten joiden kanssa ei suurin surminkaan haluaisi olla missään tekemisissä vapaaehtoisesti.

        Tämä on yksi verotuksen keskeisimmistä tarkoituksista.

        Se varmaan tekee minusta "kommunistin"? 😂


      • Anonyymi00065
        Anonyymi00056 kirjoitti:

        Työssä käyvien myös pitää olla oikeus käydä töissä ilman lisäverotusta kun ylitöitä tekee...

        On aivan oikein että työpaikkakiusaajat maksavat kiltisti niiden normaalien ihmisten viimesijaisimman toimeentulon jotka he ihan itse vapaaehtoisesti ovat savustaneet ulos työelämästä.


      • Anonyymi00069
        Anonyymi00032 kirjoitti:

        Kuinka kauan jaksat itse käyttäytyä moitteettomasti jos elämääsi tehdään jatkuvasti viranomaisten toimesta täysin perusteettomia invaasioita, yksityisasioitasi tongitaan täysin mielivaltaisesti, elät köyhyysrajojen alapuolella läpi elämäsi ja sitä viimeaikaisista riittämätöntä sosiaaliturvaa uhataan leikata vähän väliä tai oikeasti leikataan?

        Onko vaikea ymmärtää jos monet eivät keksi enää syytä käyttäytyä kohteliaasti kiusaamiskoneistossa työskenteleviä vainoajiaan kohtaan?

        Useimmat työttömät tosin eivät uskalla ryhtyä hankalaksi koska se tietää kostotoimia viranomaisten taholta.

        Työtön ei tarvitse palveluita. Tällaista ajojahtia ei tarvitse kukaan. Työtön tarvitsee toimeentuloa. Jos töihin ei pääse, mikä ihmeen peruste se on vainota ihmisiä ja jatkuvasti puuttua ihmisten elämään?

        Ystävä hyvä. Minäkin jäin työttömäksi vanhoilla päivilläni, kun Suomessa ei kuulemma ole ikärasismia. Työni hoisin kunnialla ja olin lojaali työnantajalle. Vuosikymmenten uurastus ei antanut kiitosta, mutta minut leimattiin rikolliseksi! En vaivautunut edes riitauttamaan vaan lähdin. Tämä it-talo ansaitsisi paljastuksen, mutta takaan, että joku sen nykyisistä työntekijöistä sen tekee, kun oppivat näkemään talon tavat ja myös nuoleskelemaan pomoja. Tähän jälkimmäiseen en sortunut, olen sen luonteinen, että ei ole minun juttu.


      • Anonyymi00071
        Anonyymi00069 kirjoitti:

        Ystävä hyvä. Minäkin jäin työttömäksi vanhoilla päivilläni, kun Suomessa ei kuulemma ole ikärasismia. Työni hoisin kunnialla ja olin lojaali työnantajalle. Vuosikymmenten uurastus ei antanut kiitosta, mutta minut leimattiin rikolliseksi! En vaivautunut edes riitauttamaan vaan lähdin. Tämä it-talo ansaitsisi paljastuksen, mutta takaan, että joku sen nykyisistä työntekijöistä sen tekee, kun oppivat näkemään talon tavat ja myös nuoleskelemaan pomoja. Tähän jälkimmäiseen en sortunut, olen sen luonteinen, että ei ole minun juttu.

        Traaginen työelämäkokemuksesi ei liity asiaan. Jos et pysy kärryillä tuon vertaa aiheesta en ihmettele että sait fudut. Kognitiiviset taidot hakusessa vai dementiako jo pukkaa?


    • Anonyymi00013

      kesällä vähemmän työpaikkoja haettavaksi, joten saattavat saada saaliiksi karensseja.
      Ei se sen kummempaa ole.

      • Anonyymi00057

        Harhaisuus alkaa näkymään jo merkittävästi kun itse ei saa aikaan mitään muutosta elämäänsä?


    • Anonyymi00014

      Kohta alkaa jo mielenterveys rakoilla, yhteiskunnan rauha on ajat sitten kadonnut, kiitos orpon ja purran hulluntouhuista!

      • Anonyymi00020

        Kohta? Sinähän olet sekoillut jo vuosia etkä ymmärrä hakeutua hoitoon


    • Anonyymi00017

      Työttömälle lomaa, kerro toki mistä pitäisi saada lomaa?
      En minäkään eläkeläisenä saa lomarahaa tai lomaltapaluu rahaa mistään, enkä ansaitse lomapäiviä.

      • Anonyymi00033

        Miksi eläkeläisenä roikut työttmyyspalstalla? Varsinkaan kun et tee enää töitä?


      • Anonyymi00037
        Anonyymi00033 kirjoitti:

        Miksi eläkeläisenä roikut työttmyyspalstalla? Varsinkaan kun et tee enää töitä?

        Eläkeläisenä? Väärin. Minähän olen forumilla päivystävä sosiaali/työllisyysvirkailija. Keräilen ip-osoitteita että pääsen venkuloita kurittamaan


      • Anonyymi00043
        Anonyymi00037 kirjoitti:

        Eläkeläisenä? Väärin. Minähän olen forumilla päivystävä sosiaali/työllisyysvirkailija. Keräilen ip-osoitteita että pääsen venkuloita kurittamaan

        Siinä sulla onkin hommaa kun keräät 300 000 työttömän ip-osoitteet ja lisää tulee koko ajan!


      • Anonyymi00046
        Anonyymi00043 kirjoitti:

        Siinä sulla onkin hommaa kun keräät 300 000 työttömän ip-osoitteet ja lisää tulee koko ajan!

        Mitä ihmeen venkuloita?. Suurin osa työttömistä hakee ja yrittää päästä TAKAISIN töihin, Niin myös minä!


      • Anonyymi00047
        Anonyymi00043 kirjoitti:

        Siinä sulla onkin hommaa kun keräät 300 000 työttömän ip-osoitteet ja lisää tulee koko ajan!

        Voi sinua höpönassu kun olet siinä lapsenomaisessa uskossa että kakki työttömät tällä forumilla aikaansa viettäisi, kyllä sinun pitäisi jotain alkaa tekemään noille aina vaan vakavimmiksi käyville harhoillesi.


      • Anonyymi00050
        Anonyymi00047 kirjoitti:

        Voi sinua höpönassu kun olet siinä lapsenomaisessa uskossa että kakki työttömät tällä forumilla aikaansa viettäisi, kyllä sinun pitäisi jotain alkaa tekemään noille aina vaan vakavimmiksi käyville harhoillesi.

        Psykiatrista hoitoako ajattelit?


      • Anonyymi00053
        Anonyymi00047 kirjoitti:

        Voi sinua höpönassu kun olet siinä lapsenomaisessa uskossa että kakki työttömät tällä forumilla aikaansa viettäisi, kyllä sinun pitäisi jotain alkaa tekemään noille aina vaan vakavimmiksi käyville harhoillesi.

        Sinä vasta höponassu olet kun luulet , että me uskotaan valheesi , että voit täältä jotenkin poimia ip-osotteita. Et varmana voi!


      • Anonyymi00054
        Anonyymi00047 kirjoitti:

        Voi sinua höpönassu kun olet siinä lapsenomaisessa uskossa että kakki työttömät tällä forumilla aikaansa viettäisi, kyllä sinun pitäisi jotain alkaa tekemään noille aina vaan vakavimmiksi käyville harhoillesi.

        Ite oot venkula kun käytät selvästi työaikaasi tänne kirjoittamiseen.


      • Anonyymi00059
        Anonyymi00053 kirjoitti:

        Sinä vasta höponassu olet kun luulet , että me uskotaan valheesi , että voit täältä jotenkin poimia ip-osotteita. Et varmana voi!

        Kyllä varmana voin


    • Anonyymi00018

      Kyllä työttömille pitäisi ehdottomasti myöntää koko kesän ajaksi "palkaton" kesäloma niin saavat levätä rauhassa!
      Myöskään kesälmien loputtua ei myöskään makseta mitään lomiltapaluutyöttömyyskorvausta!

    • Anonyymi00021

      Työttömät voisi laittaa lomalle jonnekin valmennusleirille niin eivät olisi pilaamassa työtätekevien lomanviettoa läsnäolollaan. Leiri kestäisi toukokuun alusta syyskuun loppuun jonka jälkeen palattaisiin normaaliin päiväjärjestykseen ja -ohjelmaan.

      • Anonyymi00025

        En kehtaa edes ääneen sanoa mihin sinut pitäisi laittaa.


      • Anonyymi00034

        Mikset itse tehnyt parjantaina klo 13:17:49 töitä? Niinkuin useat muut vielä tekee?


      • Anonyymi00038

        Totta, joku semmoinen ehetys-päihdevieroitusleiri olis hyvä


      • Anonyymi00040
        Anonyymi00025 kirjoitti:

        En kehtaa edes ääneen sanoa mihin sinut pitäisi laittaa.

        Äläs nyt, eikö se olis hyvä kun olisi säännölliset ruoka- ja nukkumaanmenoajat, jatkuvaa huomiota ja huolenpitoakin saisit. Ihan niinkuin äidiltäsi aikoinaan paitsi että tissiä ei olisi tarjolla.


      • Anonyymi00041
        Anonyymi00034 kirjoitti:

        Mikset itse tehnyt parjantaina klo 13:17:49 töitä? Niinkuin useat muut vielä tekee?

        Meidän isin virmassa ei tehdä töitä parjantaisin. Eikä lavantasin.


      • Anonyymi00052

        Mitä työtä itse teet?. Miten hyvin sinun koulusi meni? Veikkaan, että ei kovin hyvin.


    • Anonyymi00026

      Totta. Ennen tuo vihulaistoimisto oli tiukasti kiinni heinäkuun. Nyt ajat aina heinäkuun alussa. Suorastaan huvittaa. Muu aika ollaan kun Ellun kanat.

    • Anonyymi00028

      🐔🐔. Kot, kot.

    • Anonyymi00029

      TOTTAKAI TYÖTTÖMÄLLÄ OIKEUS LOMAAN LOMARAHAAN LOMALTAPALUU RAHAAN TEHKÄÄ JOUKKOKANNE EU IHMISOIKEUS NEUVOSTOLLE VEDOTEN SYRJINTÄÄN, TASA-ARVOON ERIARVOISUUTEEN.

      • Anonyymi00035

        Te ja teidän typerät valituksenne eivät johda mihinkään


      • Anonyymi00039
        Anonyymi00035 kirjoitti:

        Te ja teidän typerät valituksenne eivät johda mihinkään

        Mitenkäs nämä vesslit kykenisi minkäänlaisen valituksen tekemään kun ei onnistu edes työhakemuksien laatiminen


      • Anonyymi00079

        Huutamalla (ja kadulla istumalla) ei saavuta mitään muutakuin kanssaihmisten halveksuntaa


    • Anonyymi00042

      Niinkuin ei sinultakaan. Kurssilla oli tällainen, joka ei saanut edes kuvaa työhakemukseen. Kelkasta pudonneeksi sanottiin.

      • Anonyymi00044

        Kuva ei ole pakollinen ja tätä ei voida vaatia laittamaan


      • Anonyymi00045
        Anonyymi00044 kirjoitti:

        Kuva ei ole pakollinen ja tätä ei voida vaatia laittamaan

        Sinä laitat jos käsketään...


      • Anonyymi00051
        Anonyymi00044 kirjoitti:

        Kuva ei ole pakollinen ja tätä ei voida vaatia laittamaan

        Myös veriryhmä, kengänkoko, sukuhistoria 1700- luvulle asti, ulostenäyte ja seksielämä on raportoitava mikäli mielii siivoojaksi suomen työelämään. Samat vaaditaan työllisyyspalveluissa.


      • Anonyymi00055
        Anonyymi00051 kirjoitti:

        Myös veriryhmä, kengänkoko, sukuhistoria 1700- luvulle asti, ulostenäyte ja seksielämä on raportoitava mikäli mielii siivoojaksi suomen työelämään. Samat vaaditaan työllisyyspalveluissa.

        Asiaankuuluvat tiedot on laitettava. Piste


      • Anonyymi00061
        Anonyymi00051 kirjoitti:

        Myös veriryhmä, kengänkoko, sukuhistoria 1700- luvulle asti, ulostenäyte ja seksielämä on raportoitava mikäli mielii siivoojaksi suomen työelämään. Samat vaaditaan työllisyyspalveluissa.

        Rinnan-, vyötärön- lantion ympärysmitta. Pituus, paino, kolesteroliarvot, seksuaalinen suuntautuminen, ymmärtääkö vanhoilliskonservatiiviset suomalaiset arvot, poliittinen suuntaus tai puolue, lasten lukumäärä ja tieto tulevista lapsista ja lasten hoidosta, mahdollinen iäkkäiden vanhempien aiheuttama kuormitus, jos hakijalla ikää yli 50 vuotta, tieto suoritetuista leikkauksista, jos ikää yli 60 vuotta, tieto siitä onko hautapaikka jo varattu sekä hautausmuoto.


      • Anonyymi00076
        Anonyymi00055 kirjoitti:

        Asiaankuuluvat tiedot on laitettava. Piste

        Kokoomus joutaa oppositioon! Piste.


      • Anonyymi00103
        Anonyymi00044 kirjoitti:

        Kuva ei ole pakollinen ja tätä ei voida vaatia laittamaan

        Laita kuitenkin jatkuvasti jotain helevetin selfieita tikitokkiin ja fasebuukkiin mutta työhakemukseen ei onnistu :D Olet kyllä tavallisen ankea yksilö :D


    • Jos ei kiusata kesällä, niin sitten ainakin syksyllä, jouluna, uutena vuotena, loppiasena, ystävän päivänä, hiihtoloman aikoihin, pääsiäisenä, vappuna tai ainakin kaljakellunta uhkaa peruuntua työkkärikutsun vuoksi.

      • Anonyymi00072

        Mitä rytmimuna tekee työkseen?

        Maksetaanko sulle tästä työttömien kiusaamisesta pitkin foorumeita?


      • Anonyymi00073
        Anonyymi00072 kirjoitti:

        Mitä rytmimuna tekee työkseen?

        Maksetaanko sulle tästä työttömien kiusaamisesta pitkin foorumeita?

        Valtion tai jonkun puolueen trollitehtaan palkollinen toi rytmimuna todennäköisesti. Mutta todennäköisimmin tekoäly trolli. Sen verran lakonisia samansisältöisiä tyhjänpäiväisiä spämmäyksiä vuodesta toiseen


      • Anonyymi00080
        Anonyymi00073 kirjoitti:

        Valtion tai jonkun puolueen trollitehtaan palkollinen toi rytmimuna todennäköisesti. Mutta todennäköisimmin tekoäly trolli. Sen verran lakonisia samansisältöisiä tyhjänpäiväisiä spämmäyksiä vuodesta toiseen

        No olet sinäkin melkoinen järjenjättiläinen kun viitsit tekoälyn kanssa tapella :D :D


    • Anonyymi00060

      3:n kuukauden loma itse valitsemana ajankohtana.
      Työttömänä työnhakijana jossakin EU-maassa.
      Oma valintani oli Espanja. 3kk lomailua nostaen normaalit ansiosidonnaiset päivärahat.
      Loman uusiminen vaatii vähintään yhden kuukauden työ- ja palkkatodistuksen Suomessa.

      • Anonyymi00062

        Lähtöbyrokratiaa. Dokumentit KELAsta ja työkkäristä ja ilmoittautuminen kohdemaan työkkäriin viikon sisällä lähdöstä.Menin omalla autolla. Mukana vaimoni joka piti kesäloman ja loppu oli ommaa lommaa mutta osa-aikaisen kaupan kassan ansiomenetys oli vähäinen.


      • Anonyymi00063

        Miksi porukka valittaa työkkärin ahdistelusta kun on vaihtoehtokin ilman menetystä?


    • Anonyymi00066

      Saahan sitä töitä hakea vaikka enin osa firmoista on kesälomalla. Määkin aikanani pistin hakemuksia meneen niin perkeleesti ja syksyllä oli viesti sähköpostissa, et tuu haastatteluun. Tuli vähän hiki, et mihis kaikkialle sitä tulikin niitä lappuja lähetettyä? Oli aikamoinen kahlaaminen lähetetyissä työnhakumeileissä, mutta löytyhän se sitten onneksi. Olis ollut tosi noloa, jos olisin sekottanut johonkin toiseen firmaan. No niin mut pestattiin hommiin ja liki 10v siinä sitten vierähtikin ja tykkäsin. Palkka ei hyvä ollut, mutta pärjäilin.

      • Anonyymi00077

        Tämä tapahtui 70 tai 80 luvulla. Yritä nykyään ja tule sitten kommentoimaan kuinka helposti pääsee töihin!


    • Anonyymi00078

      Ne on niin virkaintoisia, että päättävät painostaa oikein urakalla työttömiä ennen kun itse jäävät heinäkuussa lomalle. En ole ikinä ymmärtänyt tuota painostusta, eikö ne älyä etteivät työttömät ajattele samalla kaavalla kuin virkaintoinen toimisto tanttura.

      • Anonyymi00081

        Mitä painostusta se muka on jos te:n palveluiden käyttäjänä (ja päivärahojen nauttijana) joutuu muutaman hakemuksen tekemään ja joskus olemaan yhteydessä ohjaajaan?


    • Anonyymi00082

      Ministeri Marttinen suljetulle osastolle, yhtä hullu kuin orpo ja purra!

      • Anonyymi00084

        Sinne samalle osastolle jossa sinäkin aikaasi vietät?


    • Anonyymi00085

      Työttömillä kesäloman tarkoitus olisi virkistäytyminen ja rentoutuminen

      • Anonyymi00086

        Aika moni KELA:n etuuskäsittelijä on tällä hetkellä rentoutumassa


      • Anonyymi00087
        Anonyymi00086 kirjoitti:

        Aika moni KELA:n etuuskäsittelijä on tällä hetkellä rentoutumassa

        Ne on lomansa ansainneet, pitkin vuotta joutuvat kaikenmaailman luusereita ja pummeja paimentamaan


    • Anonyymi00089

      tokkopa työvoimaviranomaiset kovinkaan isossa määrin kesäaikana "asiakaitansa" ahdistelevat. Etenkin kun itse viettävät "ansaittuja" lomiansa. Vain pienelle osajoukolle työttömiä kohdistuu kesäajan lisäaktivointia. Kesäajan aktivointi kohdistuu työttömiin , joilla on ravintola tai hoitoalan tai maalausalan koulutus ja aiempaa työkokemusta niistä hommista. Laittavat aktivointia juurikin siksi että hakeutuisivat lomittajiksi sairaanhoitoon tai töihin ravintoloihin tai maalailemaan ulkoseiniä kun on sesonkia ja kysyntää., Keväällä, syksyllä ja vuodenvaihteessa työvoimavirkailijat ovat aktiivisimmillansa. Ei juurikaan kesäaikaan kun he itse ovat kesälaitumilla.

      • Anonyymi00090

        No itse en kyllä kuulu noihin ryhmiin, ja alunperin piti soittaa vasta syksyllä, nyt soitettiin jo ennen kuin viimeinen jakso olki loppunut.


    • Anonyymi00091

      Työttömillä pitäisi olla oma puolue joka vetäisi tämän hankkeen läpi

      • Anonyymi00096

        Jaa minkä hankkeen, joku pummipuolue?


      • Anonyymi00101
        Anonyymi00096 kirjoitti:

        Jaa minkä hankkeen, joku pummipuolue?

        Persut on työttömien puolue


      • Anonyymi00108
        Anonyymi00101 kirjoitti:

        Persut on työttömien puolue

        Työttömän pitää antaa ääni persuille


      • Anonyymi00114
        Anonyymi00108 kirjoitti:

        Työttömän pitää antaa ääni persuille

        Tämä hallitus mahdollisti sosiaalituen leikkauksen 50% jos työtön kieltäytyy kiusaamistoimista mukaan lukien palkaton työ.

        Mikä tässä on työttömien etujen ajamista ja auttamista ulos köyhyydestä ja sosiaaliturvaorjuudesta? Mikä tällaisessa kiilusilmäisessä kostomentaliteetissa ihmisiä kohtaan joille työmarkkinoilla ei ole mitään tarjolla ja jotka eivät työelämään kelpaa, todistaa että siellä yritetään kaikin voimin auttaa työttömiä ulos ahdingosta? Tämä hallitus pistäisi työttömät tukiorjat seinän viereen riviin ja napin otsaan jos se vain heistä olisi kiinni.

        Tämä hallitus VIHAA sosiaaliturvaorjia. He kieltäytyvät uskomasta että Suomessa ei ole töitä eikä toimeentuloa koska he henkilökohtaisissa elämissään eivät itse ole koskaan pitkäaikaistyöttömyyttä kokeneet. Ja mitään mitä ei ole itse koettu ei ole olemassa.

        Töitä löytyy kaikille koska itsellekin on aina töitä löytynyt. Näin tyhmiä he ovat.

        Erityisesti purra on osoittanut aivan käsittämätöntä vihaa sosiaaliturvan varassa kituvia työttömiä kohtaan. Syyttelee työttömiä vähän väliä jostakin vapaaehtoisesta ideologisesta työttömyydestä ja työn vieroksunnasta. Sitä kiusaamista on todella ahdistavaa kuunnella ihmisten jotka ovat aina oikeasti halunneet töihin mutta kun ei töihin pääse ja joutuvat päivästä toiseen pelkäämään toimeentulonsa puolesta ja elämään ilman tulevaisuutta. Edes pienimpiä unelmiaan ei ole voinut toteuttaa elämässään. Ja sitten valtion johto viljelee jatkuvaa valhetta jostain liian anteliaasta sosiaaliturvasta ja mielikuvia ikuista lepolomaa viettävistä vapaamatkustajista.

        Se on sadistista henkistä väkivaltaa.

        Työttömän ei todellakaan kannata äänestää persuja.


      • Anonyymi00115
        Anonyymi00114 kirjoitti:

        Tämä hallitus mahdollisti sosiaalituen leikkauksen 50% jos työtön kieltäytyy kiusaamistoimista mukaan lukien palkaton työ.

        Mikä tässä on työttömien etujen ajamista ja auttamista ulos köyhyydestä ja sosiaaliturvaorjuudesta? Mikä tällaisessa kiilusilmäisessä kostomentaliteetissa ihmisiä kohtaan joille työmarkkinoilla ei ole mitään tarjolla ja jotka eivät työelämään kelpaa, todistaa että siellä yritetään kaikin voimin auttaa työttömiä ulos ahdingosta? Tämä hallitus pistäisi työttömät tukiorjat seinän viereen riviin ja napin otsaan jos se vain heistä olisi kiinni.

        Tämä hallitus VIHAA sosiaaliturvaorjia. He kieltäytyvät uskomasta että Suomessa ei ole töitä eikä toimeentuloa koska he henkilökohtaisissa elämissään eivät itse ole koskaan pitkäaikaistyöttömyyttä kokeneet. Ja mitään mitä ei ole itse koettu ei ole olemassa.

        Töitä löytyy kaikille koska itsellekin on aina töitä löytynyt. Näin tyhmiä he ovat.

        Erityisesti purra on osoittanut aivan käsittämätöntä vihaa sosiaaliturvan varassa kituvia työttömiä kohtaan. Syyttelee työttömiä vähän väliä jostakin vapaaehtoisesta ideologisesta työttömyydestä ja työn vieroksunnasta. Sitä kiusaamista on todella ahdistavaa kuunnella ihmisten jotka ovat aina oikeasti halunneet töihin mutta kun ei töihin pääse ja joutuvat päivästä toiseen pelkäämään toimeentulonsa puolesta ja elämään ilman tulevaisuutta. Edes pienimpiä unelmiaan ei ole voinut toteuttaa elämässään. Ja sitten valtion johto viljelee jatkuvaa valhetta jostain liian anteliaasta sosiaaliturvasta ja mielikuvia ikuista lepolomaa viettävistä vapaamatkustajista.

        Se on sadistista henkistä väkivaltaa.

        Työttömän ei todellakaan kannata äänestää persuja.

        Vasemmistoliittoa äänestää sosiaalityöntekijät


      • Anonyymi00116
        Anonyymi00115 kirjoitti:

        Vasemmistoliittoa äänestää sosiaalityöntekijät

        Vasemmistoliitto ei ole ainoa toinen vaihtoehto.

        Tosin fakta on että työttömällä ei ole ainuttakaan puoluetta jota kannattaisi äänestää.


    • Anonyymi00092

      Mielestäni työttömät ovat vuosilomalla useita vuosia muutenkin!
      Jos velvoitteena on vain max 4 työhakua/kk ollaan tilanteessa joka on järjettömässä suhteessa siihen tukimäärään?
      Ei työssä olevat saa kk palkkaansa vain max. 4 työtehtävän tekemisen jälkeen...

      Kuka oli idean luoja joka vapautti työnhakijat jatkuvasta työnhakuvelvoitteesta?
      Kyllä systeemi pitäisi muuttaa siten, että saisi vapaata sen päivän kun hakee sitä työtä, muutoin oltava velvoittavassa toiminnassa eli kunnan palveluissa ja joissa yrityksissä joissa "osaamatonkin" kykenee toimimaan kuten kaupan hyllytykset...

      • Anonyymi00093

        Tuolla mallilla ne jotka nyt saavat palkkaa kauppojen hyllytyshommista, joutuvat työttömyyskortistoon kun kauppa ottaa tilalle ilmaista työvoimaa "velvoittavan toiminnan" alaisista ihmisistä.

        Joten äly hoi taas kerran, olisitko itse valmis tekemään töitä ilmaiseksi?


      • Anonyymi00095

        Työstä tulee maksaa palkkaa. Se on kaikkien etu.


      • Anonyymi00098

        Siis eihän se 4 työnhakua/kk ole mikään maksimi jonka työtön voi kk aikana tehdä, vaan ehdoton minimi vaatimus joka tulee täyttää jos haluaa saada työttömyystukialmuja. Tuota minimiä pitäisi toki nostaa ja reilusti, Tanskan malli käyttöön ja annetaan työttömille pieniä päivittäisiä tehtäviä joita tehdä etteivät täysin sohvaperunoidu.


      • Anonyymi00106
        Anonyymi00095 kirjoitti:

        Työstä tulee maksaa palkkaa. Se on kaikkien etu.

        Väärin. Työtön ei tarvitse palkkaa vaan ihmissuhdetaitoja, sosiaalista ja psyykkistä kuntoutusta , työkokemusta jne


    • Anonyymi00097

      Työttömät saa mennä töihin tai peruuttaa työnhakunsa, molemmissa tapauksissa TE-mammat jättävät rauhaan :-)

      • Anonyymi00100

        Sitten ei saa tukia


      • Anonyymi00112

        Unohdit antaa yhteystiedot mihin työtön voi mennä töihin.

        Kerro myös mikä on työnkuva ja mikä on palkka.


    • Anonyymi00099

      Jos työtön on "saanut olla rauhassa" puoli vuotta, ja nyt Juhannuksen alla "häiritään" huolehtimaan velvollisuudestaan, miten tuo pitää tulkita? Olisiko niin, että työtön on lomaillut puoli vuotta, ja nyt pitäisi hetkeksi keskeyttää laiskottelu? Millään alalla ei ole noin pitkiä lomia, joten pitäisikö siis periä perusteettomasti maksetut tuet pois siltä ajalta, kun velvollisuutta ei ole noudatettu? Ja jos puoleen vuoteen ei ole kiinnostanut hakea töitä, ja nyt ärsyttää kun siihen patistetaan, niin onhan siihen vaihtoehtoja: Olisit hakenut sen puoli vuotta niitä töitä, olisit saattanut löytää niitä, tai saanut ainakin velvoitteen täytettyä, tai jos työt eivät tosiaankaan kiinnosta, niin ota hakemus pois, ei tarvitse hakea töitä jos et elä muiden kustannuksella tukien varassa.

      • Anonyymi00109

        Tyttömyydestä eli köyhyydestä ei saa koskaan lomaa.


    • Anonyymi00102

      Mistä työttömät muka ovat lomalla? Ei työtön voi olla lomalla.

      • Anonyymi00105

        Kun työtön on lomalla, hänellä ei ole työnhakuvelvollisuutta tai velvollisuutta osallistua esim kuntouttavaan työtoimintaa

        Lomalla työttömän tulee rentoutua ja nauttia vapaa-ajasta


      • Anonyymi00110
        Anonyymi00105 kirjoitti:

        Kun työtön on lomalla, hänellä ei ole työnhakuvelvollisuutta tai velvollisuutta osallistua esim kuntouttavaan työtoimintaa

        Lomalla työttömän tulee rentoutua ja nauttia vapaa-ajasta

        Juuri noin. Paitsi ettei köyhyydestä saa lomaa.

        Eikä myöskään työttömän statuksesta sosiaalisessa elämässä.


    • Anonyymi00107

      Työttömillä tulisi tulla myös Pekkaset eli työajan lyhennysvapaat

    • Anonyymi00113

      Työttömille pitäisi kuulua myös työttömyysajan lyhennysvapaa eli "pekkanen", mutta joutuuko silloin oikeesti töihin ? 😳

      • Anonyymi00117

        Työttömän työ on osallistua toimenpiteisiin ja suorittaa määrätyt tehtävät


    • Anonyymi00118

      Miksi nämä lomahalukkaat työttömät eivät käytä hyväkseen EU-alueen antamaa mahdollisuutta 3kk:n takuulomaan ansiosidonnaisella päivärahalla?
      Lomalta paluurahaa ei saa.

      • Anonyymi00121
        UUSI

        Muutto ulkomaille on kallista


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      151
      1497
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      733
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      585
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      514
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      44
      472
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      412
    Aihe