Köyhänä voi pärjätä jos tekee seuraavaa

Anonyymi-ap

Kaikki ruoka ostetaan tarjouksesta, hamstrataan se mikä on järkevää ja loput pakkaseen. Vaatteet ja kengät kulutetaan loppuun. Uusia ostetaan alennusmyynneistä ja sillon ostetaan laatua. Aina laatua. Ikinä ei soiteta minnekään, aina sähköinen kontakti. Kuljetaan kävellen, pyörällä tai julkisella. Sienestetään, marjastetaan. Pakastetaan ja kuivataan. Ei tilata lehtiä, ei käydä elokuvissa, ei käydä ravintolassa. Koskaan ei tehdä heräteostoja. Olen elänyt näin yli 20vuotta.

14

193

Vastaukset 14

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Olipa hyvä kirjoitus!
      Itsekin suunnilleen tuolla tavoin olen koettanut elää, mutta en liian ankarasti.

• Anonyymi00002

Miten tuo kuulostikin niin tutulta, aivankuin omasta elämästä.
      Tasainen, kordinoitu elämä saa aikaiseksi sen, että talous toimii hyvin ja
      jää vielä kuukaudessa pienoinen potti säästöönkin.
      Suurimmat säästöt syntyy juuri järkevistä hankinnoista.

• Anonyymi00003

Kun jemmaa rakentaa sukanvarteen, niin on mukavaa repäistä sitten
      vaikka kesälomalla tai tehdä jokin tasokas, harkittu hankinta.

• Anonyymi00004

Meillä on kierrätyskeskus ja sieltä saa ilmaiseksi vaatteita ym tavaraa, nytkin on vaatteet kaikki jotka on päälläni alkkareita lukuunottamatta, ilmaisvaatteita.
      Aloitus on kuin omasta elämästäni, ilman pakastusta, kauppa on minun pakastimeni, ainakin niin kauan, kuin tässä asun, sitten kun muutan niin otan pakastimen jälleen käyttöön. aloituksessa on hyviä ja ravitsevia köyhäinoppeja.

• Anonyymi00005

Ei nyt pidä ihan orjallisesti noudattaa aloittajan oppeja vaikka hänellä onkin
      oikea suuntaus ja sillä pysyykin poissa kaikki talouden vaikeudet.
      Erityisen mielenkiintoiseksi opit tekee se kun vertaa niitä tuhlureihin,
      jotka tilin saatuaan tuulettavat lompakkoaan niin että loppukuu on ankeaa.
      Tämä vielä toistuu vuodesta vuoteen eli ikinä ei opita talouden alkeitakaan.

• Anonyymi00006

Hyviä neuvoja. Itse olen kulkenut fillarilla viimeiset 20 vuotta. Ostan halpaa ruokaa ja teen itse makaroonilaatikkoa vaikka josta riittää 2 päivää. Vaatteet todellakin kulutan loppuun mutta uusia pitää ostaa niin ostan kyllä alennuksesta. Just etsin shortseja ja uudet maksoi jopa 45-50 euroa. Etsin monesta kaupasta ja löysin 24.99 eurolla uudet. Shortseissa pitää olla hyvät taskut että saa lompakon ja kännykän. 25 euroa on hyvä hinta. T paitoja etsin alesta aina.

• Anonyymi00007

Oho että joku vielä tekee makaronilaatikon itse lihamakaroonilaatikon.Vanhan kansan ihmiset tuota makaronilaatikkoa tekivät lisukkeeksi ilman lihaa.

• Anonyymi00010

Myin perheemme molemmat fillarit vajaa 20 vuotta sitten. aimoni tunaroinnin, ja oman heikon näkökykyni johdosta. Asunnon sijainnista johtuen, kaikki tarpeellinen on puolen kilometrin säteellä. Kirjastoon on matkaa vaja 3 kilometriä.
        Olen kaikki 25 kotivuotta ja edelliset sunnuntaitkin, tehnyt sapuskat. Ensin 4:llem sitten kahdelle henkilölle.
        Kahden ruokinnan olen ratkaissut massatuotannolla. Valmistan etupäässä uuni- ja keittoruokia.
        Kahtena päivänä peräkkäin samaa ja kolmas pakasteessa.
        Olen vaimoani taitavampi myös sapuskoiden ravinnesisältöjen suunnittelussa.
        Makuskaalamme on lavea joten aina voi marketissa katsoa mikä sopisi meille.

Parhaat tilanteet. Tuttavani isän lampolan kevätkaritsoiden syysteurastu ennen Karjaportin auton tuloa.
        Kun teurastin 10 niin sain ostaa yhden hyvin halvalla. Lihapaino karitsoilla oli noin 20kg. Sama juttu yhden entisen työkaverini lampolan kanssa mutta vain kahtena vuotena.
        Toinen mahis. Vaimoni oli pienessä päivittäistavarakaupassa töissä.
        Kerran saimme ostaa hänen lihamestari tutultaan vasikan pilkkomattoman puolikkaan ja toisen kerran porsaan puolikkaan.
        Raatoja pilkkoessani suunnittelin mitä sapuskaa mistäkin osasta tulen tekemään.
        Meillä oli 500 litran pakastearkku. Lihojen lisäksi siihen mahtui metsämarjoja ja sieniä mutta muutamana vuotena se oli tosiaankin kantta myöten täysi.
        Vaimoni ostaa minulle tusinavaatteet mutta "sopivampien " kanssa on joskus hankaluuksia.
        Pillilahkeiden aikaan reisien koko määritti suorien housujen valinnan. Vaimo teki tarvittavat muutokset. Yksi puku koostettiin kahdesta ei koosta. Ikääntyminen on hoitanut tuon ongelman.
        Jalkineiden hankkimista siirrän viime tippaan. Rintava räpyläjalka. Jalkaterän pituus 41 ja leveys vähintään 43.
        Reilun viikon takaisessa juhlatilaisuudessa olin vuosien jälkeen liikkeellä mustassa puvussa ja mustissa, kiiltävissä kengissä. Kengät on säilytettävä sisällään tiukka, pullistava nyytti.
        Otettuani ne pois jaloistani kostutin ne nyytit vedellä josko nahka venyisi varastoinnin aikana.

• Anonyymi00011
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Oho että joku vielä tekee makaronilaatikon itse lihamakaroonilaatikon.Vanhan kansan ihmiset tuota makaronilaatikkoa tekivät lisukkeeksi ilman lihaa.

Tuollaista makaroonilaatikkoa tuli syötyä joskus 60-luvulla lisukkeena eli
        perunan ja kastikkeen kanssa . Kyllä se siinä meni kylkiäisinä.

• tuo on hyvä filosofia ja arkirutiini..muista nyt kuitenkin välillä ottaa irtiottoja.. mutta peukutan filosofiaasi..

• Anonyymi00008

Kurinalainen taloudenpito on hyväksi. Silloin raha riittää useaan tarkoitukseen.

• Anonyymi00013
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Kurinalainen taloudenpito on hyväksi. Silloin raha riittää useaan tarkoitukseen.

Vaikka selloon

• Anonyymi00009

Kalastan kalaa. silläkin pärjää jo kaksi viikkoa kun osta perunaa lisukkeeksi. Ahventa tulee aika hyvin. Sukanvarteen olen säästänut jo 15 vuotta. Kesällä menee pari tonnia kaikenlaiseen.

• Anonyymi00012

Kesällä tosin kuluu rahaa helposti ennemmän kuin ansaitsee, mutta tuohon
        se vanha jemmarahavarasto on mainio apu. Talvet säästetään, kesät törsätään.
        Muutama vuosi sitten kiihdytin yltiöpäisesti säästämistä, sillä tiedossa oli
        että taloyhtiössä tehdään remontti A tai B jonkin vuoden kuluttua.
        Takaiskuiltakaan ei voitu välttyä, sillä vuosi sitten laukesi jääkaappi ja astis
        kuukauden välein, mikä aiheutti melkoisen loven niihin säästöihin.
        Onneksi sai kuitenkin kurottua talven aikana saldon entiselleen ja jopa yli.
        Päätavoite on siis kuitenkin toteutumassa eli saan maksetuksi tuon tulevan
        rempan 10 t€ summan köntässä joten ei tarvitse jäädä 15 vuoden osamaksuille.
        Tämä on kyllä merkinnyt monesta asiasta eli hupimenoista kieltäytymistä.
        Tässä ratkaisussa näkyy selkeästi se jemmarahojen maaginen voima .
        Kun pankit nostavat korkojaan sekä marginaalejaan niin voi vain todeta,
        että pitäkää tunkkinne, minä poika pärjään kuitenkin omillani. Jihaa !

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tässä ovat Elämäni biisi vieraat lauantai 19.9. - Yksi vieras on kohuttu TTK-juontajaehdokas

Elämäni biisi vieraslista on harvinaisen mielenkiintoinen lauantaina. Mukana myös kohuttu TTK-juontajaehdokas, josta ei
      Tv-sarjat
      20
      1334
    2. Mies joka on oikeasti kiinnostunut

Ja näkee sut pitkäaikaisena kumppanina, siirtää vaikka vuoria selvittääkseen asiat eikä ota pienintäkään riskiä menettää
      Ikävä
      133
      1231
    3. 64
      1220
    4. Mikä sun salaisuus on,kun näytät niin nuorelta..

Vaikka oot jo noin vanha!?
      Ikävä
      108
      1205
    5. Kunnanhallitus

Miten käy täällä vuosia tuomioita jakaneelle valittajalle, hovioikeus hylännyt kaikki syytteet.
      Puolanka
      67
      1049
    6. Onko nyt kaikki asiat käyty läpi?

Mun mielestä on👍
      Ikävä
      109
      999
    7. Rauha, sopiiko

Ei häiritä enää toisiamme. Annetaan molemmille rauha unohtaa, pyydän tätä todella. Kiitos. Miehelle.
      Ikävä
      94
      957
    8. Miesten (epä)viehättävyydestä kysymys

Mieltä askarruttava asia, liki dilemma. Palstallahan jotkut miesoletetut usein toteavat, että kaikki naiset tavoittelev
      Sinkut
      182
      923
    9. Minkä kappaleen

haluaisit soivan, kun astellaan alttarille?
      Ikävä
      84
      847
    10. MiltäKaivattusi

Näyttää? !
      Ikävä
      43
      824
    11. Ei siitä pääse yli, eikä ympäri!

Pakko se on myöntää ja tunnustaa. Olisin halunnut p*nna sinua sydämeni kyllyydestä. Itseäni vanhemmalle naiselle
      Ikävä
      66
      791
    12. Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi

Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....
      Ikävä
      50
      676
    13. Vieläkö tykkäät

Minusta niin paljon että olisit valmis?
      Ikävä
      43
      656
    14. Tykkäätkö minusta

Mies vai et? -nainen
      Ikävä
      58
      653
    15. Mitä meidän välillämme

On käynyt näiden vuosien aikana?
      Ikävä
      70
      636
    16. Olit hyödytön.

Mulle hyödytön..
      Ikävä
      98
      628
    17. Humppila korvasi johtajia tekoälyllä

https://yle.fi/a/74-20215155 Humppilassa on lakkautettu teknisen ja hallintojohtajan virat. Säästöä tuli hetkessä 150
      Maailman menoa
      87
      618
    18. Perhoseni (miehelle)

Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r
      Ikävä
      123
      582
    19. Olen tavattavissa

tänään klo 17-02 siinä ravintolassa. Tulethan sinäkin?
      Ikävä
      52
      564
    20. Kumpi tästä nyt

Teki niin vaikeaa?
      Ikävä
      60
      544
    Aihe