Sä et usko, että ihminen voi kasvaa ja kehittyä ulos vanhasta identiteetistä. Se ei ole reilua. Olen tehnyt töitä itseni eteen ja teen jatkossakin joka ikinen päivä. Ja sitten sä et luota, että mä pystyn ja kykenen. Ehkä olet sitten oikeassa, mutta se sattuu ihan vtusti 😢.
Vastaukset 36
- Anonyymi00001
Tää ei oo mulle, mutta mä uskon muutokseen. Oon itsekin muuttunut. Mulla kipu on pakottanut muuttumaan.
- Anonyymi00025
No montako kertaa se sinä mukkasit päätäs seinään ennen tätä varsinaista kipua?
- Anonyymi00002
Kyllä ihminen voi muuttua
- Anonyymi00026
Pysyvää on vain muutos.
- Anonyymi00003
Muutos on mahdollista, mutta se lähtee aina itsestä ja ei ole helppoa. Toivottavasti hän ymmärtää, ja jos ei ymmärrä, muutos parempaan on aina oikea tie, vaikka se sattuu.
- Anonyymi00005
Totta helvetissä mä sen ymmärrän. Ihan itse olen tehnyt sen työn ja teen vastakin. Eniten sattuu se, ettei kukaan usko sinuun ja sun muutokseen.
- Anonyymi00006
Mikä sä olet puhumaan helppoudesta mitään. Sä et ole ollut siellä missä minä. Sä et tiedä mitä olen kokenut ja mikä on vienyt uskon ihmisiin😭
- Anonyymi00027
No hyi emmää kyl sit.
- Anonyymi00028
Anonyymi00006 kirjoitti:
Mikä sä olet puhumaan helppoudesta mitään. Sä et ole ollut siellä missä minä. Sä et tiedä mitä olen kokenut ja mikä on vienyt uskon ihmisiin😭
No ehkäpä gubbe ihmiskunnalla on vielä toivoa
- Anonyymi00035
Anonyymi00005 kirjoitti:
Totta helvetissä mä sen ymmärrän. Ihan itse olen tehnyt sen työn ja teen vastakin. Eniten sattuu se, ettei kukaan usko sinuun ja sun muutokseen.
No tee parempaa työtä mies sitten tjn hehe
- Anonyymi00004
Ja se että puhun epävarmasti ja vaikutan epävarmalta ei tarkoita että olisin sellainen. Se on vain keino saada rohkaisua. Että vihdoin joku sanoisi että anna mennä vaan, elämä kyllä kantaa ja kannattelee sua. Etkä jää ikinä yksin. Ei, vaan mun täytyy itse ja yksin tehdä se työ ja sitten vasta kun se näkyy konkreettisesti tulee selkääntaputtajia.
- Anonyymi00007
Mutta et sä tarvi selkääntaputtajia. Ja jokainen meistä on lopulta yksin, mut se ei oo niin paha. Voi silti rakastaa toisia.
- Anonyymi00011
Anonyymi00007 kirjoitti:
Mutta et sä tarvi selkääntaputtajia. Ja jokainen meistä on lopulta yksin, mut se ei oo niin paha. Voi silti rakastaa toisia.
En tarvikaan, mutta tarvin ihmisiä jotka näkee minussa mahdollisuuksia ja potentiaalia, ettei mun tarvi yksin kehittyä. Jokainen päivä on uusi mahdollisuus kasvaa ja oppia.
- Anonyymi00036
Anonyymi00007 kirjoitti:
Niin, ette ole kovin individualistisia monet
- Anonyymi00008
Ei kenenkään tarvitse muuttua, ellei ole kriminaali, ilkeä tai oikeasti paha. Saa olla semmoinen kuin on. Kaikki tässä ollaan epätäydellisiä ihmisiä. Jos joku vaatii sinua muuttumaan, niin se ei ole sulle se oikea ihminen. Mäkin olen kohdannut sellaisia naisia. Tarvitset elämääsi ihmisen joka rakastaa ilman ehtoja.
- Anonyymi00012
Mä haluan muuttua ensisijaisesti itseni takia ja olenkin muuttunut. Kyllä ihmisen kuuluu muuttua elämän aikana ja jokainen muuttuu haluamattaankin.
- Anonyymi00029
Kyllä mm oma äiti rakastaa ehdoitta
- Anonyymi00009
Totta kai pystyt olemaan parempi, totta kai ihmiset yrittää määritellä sua, yksi kirja tuhansissa käsissä on tuhat eri kirjaa, sun pitäis ite tietää ja tiedätkin! Mutta kaikki on ihmisiä, kaikissa on joku vika, vanhurskas kaatuu kymmenen kertaa ja vielä nousee. Joku tulee sulle aukoon päätä, niin kysy ensimäisenä iteltäs, että minkähän valtakunnan ihminen tämä on, onko tämä kristitty mikä.
Luin hyvän kohdan yhdestä kirjasta se meni näin
"sääliä tai oikeudenmukaisuutta ei voi odottaa ihmiseltä, joka kykenee tuntemaan syyllisyyden tuskat ilman niihin liittyvää katumuksen nöyryyttä."- Anonyymi00014
Lisään vielä, siinä pohdittavaa
yksi kirja tuhansissa käsissä on tuhat eri kirjaa päteekö ihmisen kohdalla sama (tekoälyvastaus)
Ei aivan samalla tavalla. Yksi kirja voi kiertää tuhansissa käsissä ja muuttua kunkin lukijan mielessä “eri kirjaksi” kokemuksena, koska jokainen tulkitsee sen omasta taustastaan käsin.
Ihmisen kohdalla sama ajatus pätee osittain, mutta ei täysin. Sama ihminen voidaan nähdä eri tavoin eri tilanteissa, koska kohtaaminen, odotukset ja oma kokemus vaikuttavat siihen, millaisena hänet ymmärretään. Silti ihminen ei ole kirjan tavoin vain tulkinta: hänellä on oma jatkuvuutensa, historia ja toimijuus, joita tulkinta ei kokonaan muuta
- Anonyymi00010
Kenenkään ei ole pakko "kehittää itseään" "ansaitakseen" rakkauden.
- Anonyymi00013
Ei siitä olekaan kyse.
- Anonyymi00015
Monesti ihmiset on niin paljon velkaa niin hyvässä kuin pahassa omille vanhemilleen, jos syitä aletaan hakemaan sille, että joku on semmoinen tai tämmöinen. Tosi monen vanhemmat on kasvaneet jossain jumalan perseen takana ja yrittäneet joko vain selviytyä maailmassa, olla putoamatta kärryiltä, tai sitten olleet välinpitämättömiä, katkeria, juoppoja, vihanneet toisiaan... Tai jotain hyvää.
- Anonyymi00016
En syytä vanhempia enkä ketään muutakaan yhtään mistään. Selviytymistähännse elämä on itsekullakin.
- Anonyymi00030
Anonyymi00016 kirjoitti:
En syytä vanhempia enkä ketään muutakaan yhtään mistään. Selviytymistähännse elämä on itsekullakin.
Minä syytän ympäristöä kaikesta, menkää itseenne
- Anonyymi00017
Joku sanoi niinkin, että niin kauan ihminen painostaa toiset toistamaan traumansa, tai ajautuu tilanteisiin joissa ne toistuu, kunnes onnistuu parantumaan siitä.
- Anonyymi00018
Sori kun avaudun, jos nyt joku vaikka sattui tunnistamaan. Ei se nyt ihan noinkaan mustavalkoista ole. Tuli vaan tunteenpurkaus.
- Anonyymi00019
Hain tukea väärästä suunnasta. Case closed.
- Anonyymi00031
Anonyymi00019 kirjoitti:
Hain tukea väärästä suunnasta. Case closed.
Joo oishan täällä gubbe vaikka minkä näköistä nuljaskaa
- Anonyymi00020
Ongelma tais olla siinä että oot tunnistellut jonkun ihan muun kirjoituksia täällä.
Kyllä mä uskon siihen että ihminen voi muuttua, todellakin uskon siihen. Ja myös uskoin suhun.
(tai häneen) Mutta kun mä en edes ole halunnut että hän muuttuisi muuksi kuin mitä hän oli jo.
Ei hän silloin ole enää hän, oma itsensä.
Ainoastaan halusin joittenki asioiden ja myös joittenki tilanteiden vaan muuttuvan, en hänen.
Halusin vaan että hän voisi itse uskoa muhun
ja luottaa muhun, siihen että oikeesti välitän enkä halua pahaa.- Anonyymi00021
😭😭😭
- Anonyymi00023
Muistaakseni kirjoitin aloituksen ihan elävän elämän kohtaamisen jälkeen. Suhtauduit silloin minuun eri tavalla kuin nyt. Uskon ja luotan sinuun (häneen) enemmän kuin kehenkään.
- Anonyymi00022
Totta kait voi. Sehän on luonnolinen osa kasvua. Surullisia ovat ne ihmiset jotka eivät opi virheistään ja eivät kehity henkisesti.
- Anonyymi00032
Eiks tää jäbä länkyttäny nimenomaan jonkun toisen oletetusti naisen virheellisyydestä tms? Ei ole jokin elämänmyönteisen oloinen kaveri hän. T
- Anonyymi00033
Anonyymi00032 kirjoitti:
Eiks tää jäbä länkyttäny nimenomaan jonkun toisen oletetusti naisen virheellisyydestä tms? Ei ole jokin elämänmyönteisen oloinen kaveri hän. T
Kovin*
- Anonyymi00024
Jo tuo otsikkosi oho loppukaneettis draamaäijä AP moro
- Anonyymi00034
Sinä nainen olet väärässä ja minua itkettää
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa781839Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as341192Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu134954Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.200869- 64704
- 77692
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo210664On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79618- 60615
- 35571
- 63561
Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,32548- 55517
- 36504
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25457Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28442- 33423
- 40417
- 82408
Hämmentävä hetki: TTK:sta pudonnut Johanna Puhakka lataa pettyneenä: "Sitä ei voi kieltää"
Johanna Puhakka ja Jurijs Jurza Trosenko tippuivat Tanssii Tähtien Kanssa -kisasta. Suositussa viihdeohjelmassa nähtiin12398