Paavali:
"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti MAAILMAN itsensä kanssa."
Usko Toivonen:
"Kun MINÄ uskon Jeesukseen ja MINÄ huudan avukseni Herran nimeä, Jumala sovittaa itsensä kanssa MINUT.
Yksin MINUT, ei ketään muuta.
MINUT, MINUT ja AINOASTAAN MINUT."
Kaksi miestä: Paavali ja Usko Toivonen
30
224
Vastaukset 30
- Anonyymi00001
Kumpi noista kahdesta korottaa itseään?
Kumman on pakko kerskata?
Kumpi on Kristus-keskeisempi? - Anonyymi00002
Usko Toivonen pitää mitä tahansa kokemuusta ja kokemusasiantuntijaa parempana kuin ristillä riippuuvaa Jeesus Nasaretilaista ja hänen kokemustaan, jossa Jumala oli mukana sovittamassa maailman itsensä kanssa.
- Anonyymi00003
Kaksi ihmistä, kaksi uskoa.
Eräs vanha mies istui keinutuolissaan ja keijasi. Hänen puolisonsa
touhusi viereisessä keittiössä. Minä seisoin hänen edessään ja julistin
hänelle evankeliumia Jeesuksesta. Hän sanoi melkein jokaisen
lauseeni perään: "Kyllä, soon justiinsako sanot". Minä jatkoin
julistamista. Hän totesi jälleen: "Puhut oikein ja asiaa, soon justiinsa
ko sanot".
Minä ajattelin, että ehkä puhun uskovalle miehelle. Sanoin: "Sinä olet
samaa mieltä minun kanssani uskon asioista?" Hän totesi: "Kyllä, sinä
puhut asiaa, oikein sinä puhut." Minä sanoin hänelle: "No sinä olet
sitten uskova mies?" Hän vastasi: "Ei, en minä silti uskova ole, mutta
asiaa sinä puhut, oikein sinä puhut."
Hän oli siis samaa mieltä minun kanssani Jeesuksesta Kristuksesta
ja sovituksen Sanasta. Mutta hän ei uskonut, hänellä ei ollut pelastavaa
uskoa. Ihminen voi pitää Raamatun Sanaa totena, mutta hänellä ei
välttämättä ole pelastavaa uskoa Jeesukseen Kristukseen.
Raamatun Sanan pelkkä totena pitäminen on kuollutta uskoa.
Kuollut usko on mitätön usko, uskoa ei ole eikä se ei pelasta.
Raamattu puhuu sydämen uskosta. Uskon Sanan, evankeliumin Sana
tulee päästä ihmisen sydämeen. Silloin se muuttuu pelastavaksi
sydämen uskoksi. "Kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi
oikeuden tulla Jumalan lapsiksi." "Sydämen uskolla tullaan
vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan."
Tämä puhuttelemani mies kielsi suullaan uskonsa koska Sana ei ollut
päässyt hänen sydämeensä. Hän ei ollut ottanut vastaan Jeesusta Kristusta
Herrakseen ja Vapahtajakseen.
Jonkun ajan kuluttua sain kuulla, että tämä vanha mies oli kuollut.
Menin hänen puolisonsa luokse. Hän kuunteli minua kyyneleet
silmissään. Hän otti Jeesuksen Kristuksen vastaan Herrakseen ja
Vapahtajakseen ja tunnusti itkien syntejään.
Tämän naisen tieto uskon asioista muuttui sydämen uskoksi
koska hän otti uskon vastaan Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa.
Miten saan pelastavan uskon Jumalalta? Skrollaa vähän alas
jos et tahdo lukea kaikkea
https://www.jumala-kanssamme.se/451046832
Mvh J - K- Anonyymi00004
Juuri sinun kaltaisesi runoniekat ja tarinaveikot ovat pahimpia sovituksen sanan hämärtäjiä.
Sinuun soveltuu myös tuo Usko Toivosen luonnehdinta.
Kumpikaan teistä ie usko sovituksen sanaan sellaisena kuin Paavali sen julistaa.
Te olette molemmat päihtyneet omasta uskoontulostanne ja uskossa pysymisestänne.
Ensin mainittuun asiaan ihastuminen on vauvakristityn kohdalla ymmärrettävää, mutta lapsen varttuessa nuoreksi hänen on opittava havainnoimaan oman napanöyhtänsä sijasta ulkomaailmaa eli uskovan on keskityttävä oman uskoontulonsa ja uskomisensa sijasta uskonsa kohteeseen ja perehdyttävä Häneen - HÄNEN KOKEMUKSEENSA MAAILMAN PERUSTAMISESSA JA RISTILLÄ.
Tämä voi olla uskovalle hankalaa, jos kymmenet aiemat uskovaissukupolvet uskovan herätysliikkeen sisällä ovat jääneet opissaan napanöyhtäasteelle - sellaisen opin kyseenalaistaminen voi tuntua pyhäinhäväistykseltä.
Mutta kkun ainoa pyha asia maailmassa, johon kannattaa kiinnittää katseensa, on Herran Jeesuksen risti, niin silloin ei kannata piitata tuollaisista asioista.
Sinuun ei vauvakristittynä tulisi opettaa lainkaan vaan suostua oppilaan paikalle. - Anonyymi00005
Kirjoituksesi dramaattinen huipentuma
"Hän ei ollut ottanut vastaan Jeesusta Kristusta
Herrakseen ja Vapahtajakseen"
on vanha tuttu ja kulunut sanonta, joka kaikesta falskista melodramaattisuudestaan huolimatta loistaa poissaolollaan Uudessa testamentissa ja on siksi samalla ylittämättömän tragikoominen. - Anonyymi00006
Anonyymi00005 kirjoitti:
Kirjoituksesi dramaattinen huipentuma
"Hän ei ollut ottanut vastaan Jeesusta Kristusta
Herrakseen ja Vapahtajakseen"
on vanha tuttu ja kulunut sanonta, joka kaikesta falskista melodramaattisuudestaan huolimatta loistaa poissaolollaan Uudessa testamentissa ja on siksi samalla ylittämättömän tragikoominen.Oletko lukenut Raamatusta kuolleesta uskosta ja sydämen uskosta?
Miten ne eroavat toisistaan?
Mitä on kuollut usko?
Mitä on sydämen usko?
Mvh J - K - Anonyymi00007
Anonyymi00006 kirjoitti:
Oletko lukenut Raamatusta kuolleesta uskosta ja sydämen uskosta?
Miten ne eroavat toisistaan?
Mitä on kuollut usko?
Mitä on sydämen usko?
Mvh J - KOletko lukenut Raamatusta jaetta:
"Jumala oli Kristuksessa ja sovittaa itsensä kanssa ne, joilla on elävä usko"
vai jakeen:
"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa"?
Sovituksen sanan raiskaajien tavanomaisin menetelmä sovituksesta puhuttaessa on LAKATA PUHUMASTA SOVITUKSESTA ja alkaa PUHUA JOSTAIN MUUSTA, esim, elävästä ja kuolleesta uskosta.
Eli VAIHTAA PUHEENAIHETTA JA KÄYTTÄYTYÄ IKÄÄN KUIN PUHUTTAISIIN EDELLEEN SAMASTA ASIASTA.
Se, että yksikään teistä sovituksen sanan päälle paskantajista ei ole koskaan nähnyt tällaisessa toimintatavassa mitään väärää, tuntuisi vihjaavan, että joko te olette kaikki patologisia kieroilijoita tai sitten tiedät on hypnotiisoinut jokin voima/perinne/henki, joka on saanut teidät niin syvästi idioottimaiseen tilaan, että teiltä on lakannut kaikki kohtuullinen aivotoiminta sen suhteen, millaista on avoin ja reilu keskustelu, esim. ASIASSA PYSYMINEN.
Veikkaan jälkimmäistä.
Jumala teitä ressukoita armahtakoon kohtuullisella määrällä ymmärrystä. - Anonyymi00008
Anonyymi00007 kirjoitti:
Oletko lukenut Raamatusta jaetta:
"Jumala oli Kristuksessa ja sovittaa itsensä kanssa ne, joilla on elävä usko"
vai jakeen:
"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa"?
Sovituksen sanan raiskaajien tavanomaisin menetelmä sovituksesta puhuttaessa on LAKATA PUHUMASTA SOVITUKSESTA ja alkaa PUHUA JOSTAIN MUUSTA, esim, elävästä ja kuolleesta uskosta.
Eli VAIHTAA PUHEENAIHETTA JA KÄYTTÄYTYÄ IKÄÄN KUIN PUHUTTAISIIN EDELLEEN SAMASTA ASIASTA.
Se, että yksikään teistä sovituksen sanan päälle paskantajista ei ole koskaan nähnyt tällaisessa toimintatavassa mitään väärää, tuntuisi vihjaavan, että joko te olette kaikki patologisia kieroilijoita tai sitten tiedät on hypnotiisoinut jokin voima/perinne/henki, joka on saanut teidät niin syvästi idioottimaiseen tilaan, että teiltä on lakannut kaikki kohtuullinen aivotoiminta sen suhteen, millaista on avoin ja reilu keskustelu, esim. ASIASSA PYSYMINEN.
Veikkaan jälkimmäistä.
Jumala teitä ressukoita armahtakoon kohtuullisella määrällä ymmärrystä.Voitko kertoa voiko kuollut (usko) pelastaa?
Vai tarvitaanko siihen elävä usko?
Oletko lukenut Hengen hedelmästä? Mitkä ovat
Pyhän Hengen vaikuttamat ja kasvattamat hedelmät
yksilöuskovassa? Miten luet?
Tämäkin on Raamatussa ja Jumalan ilmoittamaa Sanaa
sinulle ja minulle, ja meille kaikille:
Jaak 2:8"Jos te noudatatte Raamatun kuninkaallista lakia: ”Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi”, te teette oikein. 9Mutta jos te katsotte henkilöön, te teette syntiä, ja laki osoittaa teidät lainrikkojiksi. 10Sillä se, joka pitää koko lain mutta rikkoo yhdessä kohdassa, on syyllinen kaikissa kohdin. 11Hän, joka sanoi: ”Älä tee huorin”, sanoi myös: ”Älä tapa.” Jos et teekään huorin mutta tapat, olet lainrikkoja. 12Puhukaa ja toimikaa niin kuin ne, jotka tuomitaan vapauden lain mukaan. 13Tuomio on näet armoton sille, joka ei ole osoittanut laupeutta. Laupeus saa tuomiosta riemuvoiton."
Vertaa Matt 5:5,7,9
"14Veljeni, mitä hyötyä siitä on, jos joku sanoo, että hänellä on usko, mutta hänellä ei ole tekoja? Ei kai usko voi pelastaa häntä? 15Jos veli tai sisar on vailla vaatteita ja jokapäiväistä ravintoa 16ja joku teistä sanoo hänelle: ”Mene rauhassa, lämmittele ja syö kylliksesi”, mutta ei anna hänelle, mitä hänen ruumiinsa tarvitsee, mitä hyötyä siitä on? 17Samoin uskokin, jos sillä ei ole tekoja, on itsessään kuollut.
18 Joku ehkä sanoo: ”Sinulla on usko ja minulla teot.” Näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, niin minä teoistani näytän sinulle uskon. 19Sinä uskot, että Jumala on yksi. Siinä teet oikein; riivaajatkin uskovat sen ja vapisevat. 20Tahdotko tietää, sinä turhanpäiväinen ihminen, että usko ilman tekoja on hyödytön? 21 Eikö isämme Abraham tullut vanhurskaaksi teoista, kun hän vei poikansa Iisakin uhrialttarille? 22Sinä huomaat, että usko vaikutti yhdessä hänen tekojensa kanssa ja teoista usko tuli täydelliseksi. 23Niin toteutui Raamatun sana: ”Abraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi”, ja häntä kutsuttiin Jumalan ystäväksi.
24Te siis näette, että ihminen vanhurskautetaan teoista eikä yksin uskosta. 25 Eikö samoin myös portto Raahab tullut vanhurskaaksi teoista, kun hän otti lähettiläät luokseen ja päästi heidät pois toista tietä? 26Niin kuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin on uskokin ilman tekoja kuollut." - Anonyymi00009
Anonyymi00008 kirjoitti:
Voitko kertoa voiko kuollut (usko) pelastaa?
Vai tarvitaanko siihen elävä usko?
Oletko lukenut Hengen hedelmästä? Mitkä ovat
Pyhän Hengen vaikuttamat ja kasvattamat hedelmät
yksilöuskovassa? Miten luet?
Tämäkin on Raamatussa ja Jumalan ilmoittamaa Sanaa
sinulle ja minulle, ja meille kaikille:
Jaak 2:8"Jos te noudatatte Raamatun kuninkaallista lakia: ”Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi”, te teette oikein. 9Mutta jos te katsotte henkilöön, te teette syntiä, ja laki osoittaa teidät lainrikkojiksi. 10Sillä se, joka pitää koko lain mutta rikkoo yhdessä kohdassa, on syyllinen kaikissa kohdin. 11Hän, joka sanoi: ”Älä tee huorin”, sanoi myös: ”Älä tapa.” Jos et teekään huorin mutta tapat, olet lainrikkoja. 12Puhukaa ja toimikaa niin kuin ne, jotka tuomitaan vapauden lain mukaan. 13Tuomio on näet armoton sille, joka ei ole osoittanut laupeutta. Laupeus saa tuomiosta riemuvoiton."
Vertaa Matt 5:5,7,9
"14Veljeni, mitä hyötyä siitä on, jos joku sanoo, että hänellä on usko, mutta hänellä ei ole tekoja? Ei kai usko voi pelastaa häntä? 15Jos veli tai sisar on vailla vaatteita ja jokapäiväistä ravintoa 16ja joku teistä sanoo hänelle: ”Mene rauhassa, lämmittele ja syö kylliksesi”, mutta ei anna hänelle, mitä hänen ruumiinsa tarvitsee, mitä hyötyä siitä on? 17Samoin uskokin, jos sillä ei ole tekoja, on itsessään kuollut.
18 Joku ehkä sanoo: ”Sinulla on usko ja minulla teot.” Näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, niin minä teoistani näytän sinulle uskon. 19Sinä uskot, että Jumala on yksi. Siinä teet oikein; riivaajatkin uskovat sen ja vapisevat. 20Tahdotko tietää, sinä turhanpäiväinen ihminen, että usko ilman tekoja on hyödytön? 21 Eikö isämme Abraham tullut vanhurskaaksi teoista, kun hän vei poikansa Iisakin uhrialttarille? 22Sinä huomaat, että usko vaikutti yhdessä hänen tekojensa kanssa ja teoista usko tuli täydelliseksi. 23Niin toteutui Raamatun sana: ”Abraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi”, ja häntä kutsuttiin Jumalan ystäväksi.
24Te siis näette, että ihminen vanhurskautetaan teoista eikä yksin uskosta. 25 Eikö samoin myös portto Raahab tullut vanhurskaaksi teoista, kun hän otti lähettiläät luokseen ja päästi heidät pois toista tietä? 26Niin kuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin on uskokin ilman tekoja kuollut."Miksi sinä et pysy asiassa?
Miksi sinua ei vähääkään kiinnosta, mitä maailman sovittaminen tarkoittaa? - Anonyymi00010
Anonyymi00009 kirjoitti:
Miksi sinä et pysy asiassa?
Miksi sinua ei vähääkään kiinnosta, mitä maailman sovittaminen tarkoittaa?Miksi väistät Raamattua tuntevalle uskovalle helpot kysymykset?
Mitä tarkoittaa kuollut usko, ja mitä tarkoittaa sydämen usko?
Jaak 2:26, Room 10:10 ja 1:5. - Anonyymi00011
Anonyymi00010 kirjoitti:
Miksi väistät Raamattua tuntevalle uskovalle helpot kysymykset?
Mitä tarkoittaa kuollut usko, ja mitä tarkoittaa sydämen usko?
Jaak 2:26, Room 10:10 ja 1:5.Entä mitä tarkoittaa tämä Sana?:
Heb 4:1-2-3 "Varokaamme siis, koska lupaus päästä hänen lepoonsa
vielä pysyy varmana, ettei vain havaittaisi kenenkään teistä jääneen
taipaleelle. Sillä hyvä sanoma on julistettu meille niinkuin heillekin;
mutta heidän kuulemansa sana ei heitä hyödyttänyt, koska se ei
uskossa sulautunut niihin, jotka sen kuulivat. Sillä me pääsemme
epoon, me, jotka tulimme uskoon,"
16 "Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että
saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan." - Anonyymi00012
Anonyymi00009 kirjoitti:
Miksi sinä et pysy asiassa?
Miksi sinua ei vähääkään kiinnosta, mitä maailman sovittaminen tarkoittaa?Olen joskus lukenut esittämäsi jakeen Raamatusta.
Mutta olen löytänyt sieltä muitakin jakeita, joita
olen sitten tutkinut yhdessä sovituksen jakeen
kanssa. Olen tullut seuraaviin johtopäätöksiin
https://www.jumala-kanssamme.se/439624466/453003848
https://www.jumala-kanssamme.se/439641234/450243921
https://www.jumala-kanssamme.se/439636059/
Sinun kanssasi ei voi keskustella aiheesta koska ryhdyt
herjaamaan, jos ei sinua aamenna. Et keskustele vaan
väittelet ja jaarittelet yhdestä jakeesta. Yritä päästä
eteen päin.
Mvh J - K - Anonyymi00013
Anonyymi00004 kirjoitti:
Juuri sinun kaltaisesi runoniekat ja tarinaveikot ovat pahimpia sovituksen sanan hämärtäjiä.
Sinuun soveltuu myös tuo Usko Toivosen luonnehdinta.
Kumpikaan teistä ie usko sovituksen sanaan sellaisena kuin Paavali sen julistaa.
Te olette molemmat päihtyneet omasta uskoontulostanne ja uskossa pysymisestänne.
Ensin mainittuun asiaan ihastuminen on vauvakristityn kohdalla ymmärrettävää, mutta lapsen varttuessa nuoreksi hänen on opittava havainnoimaan oman napanöyhtänsä sijasta ulkomaailmaa eli uskovan on keskityttävä oman uskoontulonsa ja uskomisensa sijasta uskonsa kohteeseen ja perehdyttävä Häneen - HÄNEN KOKEMUKSEENSA MAAILMAN PERUSTAMISESSA JA RISTILLÄ.
Tämä voi olla uskovalle hankalaa, jos kymmenet aiemat uskovaissukupolvet uskovan herätysliikkeen sisällä ovat jääneet opissaan napanöyhtäasteelle - sellaisen opin kyseenalaistaminen voi tuntua pyhäinhäväistykseltä.
Mutta kkun ainoa pyha asia maailmassa, johon kannattaa kiinnittää katseensa, on Herran Jeesuksen risti, niin silloin ei kannata piitata tuollaisista asioista.
Sinuun ei vauvakristittynä tulisi opettaa lainkaan vaan suostua oppilaan paikalle.Olen yhdessä edellä esittämässäni linkin tekstissä
kertonut esimerkkejä Jumalan puheesta ja kuinka
uskova elää Jeesuksesta Kristuksesta ja Hänen
kauttaan. Tässä sinä nyt tuot hyvän esimerkin sen
toisen puheesta, jota ei tule seurata eikä elää
sen kautta.
Uskova on näiden kahden välissä. Kyse on sitten siitä,
ketä seuraamme ja ketä tottelemme, siis siitä, kenen
kautta me elämme. Jos minä nyt tottelisin sinua, minä
eläisin sen toisen kautta ja seuraisin sitä toista, en
Jumalaa. Tai lievemmässä tapauksessa seuraisin
sinua. Mutta mikä henki ihmisessä puhuu?
>>>Sinuun ei vauvakristittynä tulisi opettaa lainkaan
vaan suostua oppilaan paikalle.<<<
Mvh J - K - Anonyymi00015
Anonyymi00013 kirjoitti:
Olen yhdessä edellä esittämässäni linkin tekstissä
kertonut esimerkkejä Jumalan puheesta ja kuinka
uskova elää Jeesuksesta Kristuksesta ja Hänen
kauttaan. Tässä sinä nyt tuot hyvän esimerkin sen
toisen puheesta, jota ei tule seurata eikä elää
sen kautta.
Uskova on näiden kahden välissä. Kyse on sitten siitä,
ketä seuraamme ja ketä tottelemme, siis siitä, kenen
kautta me elämme. Jos minä nyt tottelisin sinua, minä
eläisin sen toisen kautta ja seuraisin sitä toista, en
Jumalaa. Tai lievemmässä tapauksessa seuraisin
sinua. Mutta mikä henki ihmisessä puhuu?
>>>Sinuun ei vauvakristittynä tulisi opettaa lainkaan
vaan suostua oppilaan paikalle.<<<
Mvh J - KNoinko pahasti kirpaisi tootuus? Se on oikeastaan hyvä merkki.
Olen käynyt pari kertaa noilla sinun sivuillasi. Perinteistä kuraa, jonka sylttytehdas on siinä, ettet usko sovituksen sanaan. - Anonyymi00017
Anonyymi00015 kirjoitti:
Noinko pahasti kirpaisi tootuus? Se on oikeastaan hyvä merkki.
Olen käynyt pari kertaa noilla sinun sivuillasi. Perinteistä kuraa, jonka sylttytehdas on siinä, ettet usko sovituksen sanaan.Huonosti olet lukenut Raamattusi koska olet juuttunut
yhteen jakeeseen, paljon on sinulla jäänyt huomaamatta
Raamatussa. Siksi on helppo käsittää, että olet lukenut
huonosti myös minun sivustoa.
Mvh J - K - Anonyymi00018
Anonyymi00017 kirjoitti:
Huonosti olet lukenut Raamattusi koska olet juuttunut
yhteen jakeeseen, paljon on sinulla jäänyt huomaamatta
Raamatussa. Siksi on helppo käsittää, että olet lukenut
huonosti myös minun sivustoa.
Mvh J - KSovituksen sanan raiskaajille on hyvin tyypillistä kutsua sovituksen sanan julistamista "yhteen jakeeseen juuttumiseksi".
Se on laiskaa, näppärää ja helppoa. Ja samalla paljastaa lausujan halveksuvan/epäuskoisen asenteen sovituksen sanaa kohtaan.
- Anonyymi00014
Paavali kirjoittaa:
Sillä jos sinä ...
"Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään".
12 Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
13 Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".
14 Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko? Ja kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? Ja kuinka he voivat kuulla, ellei ole julistajaa?
15 Ja kuinka kukaan voi julistaa, ellei ketään lähetetä? Niinkuin kirjoitettu on: "Kuinka suloiset ovat niiden jalat, jotka hyvää sanomaa julistavat!"
16 Mutta eivät kaikki ole olleet kuuliaisia evankeliumille. Sillä Esaias sanoo: "Herra, kuka uskoo meidän saarnamme?"
17 Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.
( Room 10)
Pelastuksen ecvankeliumin, uskon sanan ja sydämen uskon puolesta.
Usko Toivonen- Anonyymi00016
"Kun MINÄ uskon Jeesukseen ja MINÄ huudan avukseni Herran nimeä, Jumala sovittaa itsensä kanssa MINUT.
MINUT, MINUT ja AINOASTAAN MINUT." - Anonyymi00019
Anonyymi00016 kirjoitti:
MINUT, MINUT ja AINOASTAAN MINUT."Taisteletko yksilön henkilökohtaista uskoa vastaan?
Niin ei Jeesus eikä apostolit tehneet. Miksi sinä?
Sekä Jeesus että apostolit julistivat yksilön uskoa
Jeesukseen. Uskoon tarvitaan Jumalan Sana.
Yksilön tulee ottaa vastaan Jumalan Sana omaan
sydämeensä. Silloin Sanassa yksilö saa pelastavan
uskon. Se on silloin sydämessä oleva sydämen usko,
joka on Jumalasta: Sanasta ja Hengestä.
Sanassaan Jumala elää. Sanassaan Hän tulee yksilön
luokse hänen vastaan otettavakseen tai hylättäväkseen.
Tämä on ihmisen osuus pelastuksessa.
"Kaikille, jotka ottivat hänet vastaan ...
"Hänen työtovereinaan me kehotamme teitä ottamaan
vastaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi.
Jumalan armo, joka on annettu meille pelastukseksi,
ja joka on Jeesuksessa Kristuksessa, jää turhaksi
Jeesuksen hylänneen ihmisen kohdalla.
https://www.jumala-kanssamme.se/439641483/440034901/
Mvh J - K - Anonyymi00020
Anonyymi00019 kirjoitti:
Taisteletko yksilön henkilökohtaista uskoa vastaan?
Niin ei Jeesus eikä apostolit tehneet. Miksi sinä?
Sekä Jeesus että apostolit julistivat yksilön uskoa
Jeesukseen. Uskoon tarvitaan Jumalan Sana.
Yksilön tulee ottaa vastaan Jumalan Sana omaan
sydämeensä. Silloin Sanassa yksilö saa pelastavan
uskon. Se on silloin sydämessä oleva sydämen usko,
joka on Jumalasta: Sanasta ja Hengestä.
Sanassaan Jumala elää. Sanassaan Hän tulee yksilön
luokse hänen vastaan otettavakseen tai hylättäväkseen.
Tämä on ihmisen osuus pelastuksessa.
"Kaikille, jotka ottivat hänet vastaan ...
"Hänen työtovereinaan me kehotamme teitä ottamaan
vastaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi.
Jumalan armo, joka on annettu meille pelastukseksi,
ja joka on Jeesuksessa Kristuksessa, jää turhaksi
Jeesuksen hylänneen ihmisen kohdalla.
https://www.jumala-kanssamme.se/439641483/440034901/
Mvh J - KSovituksen sanan halveksunta saa ihmisen kysymään mielettömiä. Ja suoltamaan hokemia, joita Uudessa testamentista ei löydy. Olet malliesimerkki tästä.
Miksi kuvittelet minun julistavan sovituksen sanaa?
Tietenkin siksi, että ihmiset uskoisivat siihen. Mutta sinä ja muut kaltaisesi yritätte tehdä kaikkenne sovituksen sanan mitätöimiseksi. Ja samalla häiriköitte ihmisten mahdollisuuksia uskoa siihen, kun täytätte esim. tämän foorumin hevonpaskaoppianne. - Anonyymi00021
Anonyymi00020 kirjoitti:
Sovituksen sanan halveksunta saa ihmisen kysymään mielettömiä. Ja suoltamaan hokemia, joita Uudessa testamentista ei löydy. Olet malliesimerkki tästä.
Tietenkin siksi, että ihmiset uskoisivat siihen. Mutta sinä ja muut kaltaisesi yritätte tehdä kaikkenne sovituksen sanan mitätöimiseksi. Ja samalla häiriköitte ihmisten mahdollisuuksia uskoa siihen, kun täytätte esim. tämän foorumin hevonpaskaoppianne.Mitä yhteyttä sinulla ja ateisti he-ma;lla on
koska kielenkäyttönne on samantyylistä?
he-ma
2026-06-12 18:39:47
"Mitä ihmettä jaa mitä paskaa?"
Sinä 2026-06-12 14:57:32
"yksikään teistä sovituksen sanan päälle paskantajista"
"hevonpaskaoppianne."
Miksi sinulla ja ateistilla on samantyylinen kielenkäyttö?
Ateisti kysyy - "mitä paskaa?" kun on lukenut tekstiäni.
Sinä sanot - "hevonpaskaa" ????????
Mistä se johtuu? Mitä ajattelet palstalaisten ajattelevan
tästä?
Mvh J - K - Anonyymi00022
Anonyymi00020 kirjoitti:
Sovituksen sanan halveksunta saa ihmisen kysymään mielettömiä. Ja suoltamaan hokemia, joita Uudessa testamentista ei löydy. Olet malliesimerkki tästä.
Tietenkin siksi, että ihmiset uskoisivat siihen. Mutta sinä ja muut kaltaisesi yritätte tehdä kaikkenne sovituksen sanan mitätöimiseksi. Ja samalla häiriköitte ihmisten mahdollisuuksia uskoa siihen, kun täytätte esim. tämän foorumin hevonpaskaoppianne.>>>Miksi kuvittelet minun julistavan sovituksen sanaa?
Tietenkin siksi, että ihmiset uskoisivat siihen.<<<
Tarkoitatko, että ihmiset tietäisivät sen
vai tarkoitatko, että ihmiset uskoisivat sen?
Tämä on hyvin epäselvää kun lukee tekstejäsi.
Kun ihminen uskoo sovituksen sanan, mitä se
usko saa hänessä aikaan? Vai saako mitään?
Tähän asti olet taistellut yksilön henkilökohtaista uskoa
vastaan ja jopa harjannut sitä. Esimerkki tuolla yllä vastauksesi
Usko Toivoselle. Miksi herjaat henkilön henkilökohtaista
uskoa sovitukseen, jos pyrit johdattamaan ihmisiä uskomaan
sovituksen sanaan?
Miksi kiellät Usko Toivosen ja minun uskon sovitukseen
vaikka olemme molemmat tuoneet sovituksen sanaa palstalle
vuosikausia.
Lisäksi minun opetustani sovituksesta ja sen hedelmästä ihmiselle
on luettavissa tässä ketjussa olevista linkeistä. Ja sinä valheellisesti
väität, etten minä ja Usko Toivonen usko sovituksen sanaa.
Johtuuko se siitä, että me selitämme sovituksen sanaa ja sinä et
sitä hyväksy, tai et voi käsittää, tai ottaa vastaan?
Mikä estää?
Mvh J - K - Anonyymi00023
Anonyymi00022 kirjoitti:
>>>Miksi kuvittelet minun julistavan sovituksen sanaa?
sovituksen sanaan?
vuosikausia.
Mikä estää?
Mvh J - KEtte te usko sovituksen sanaan. Jos te uskoisitte, te julistaisitte sitä ettekä paskoisi sen päälle.
Paavalin mukaan Jumala oli Kristuksessa ja sovitti MAAILMAN itsensä kanssa.
Teidän kahden sianpaskaopin julistajan mukaan Jumala sovittaa ihmisen itsensä kanssa vasta siinä vaiheessa kun ihminen tulee uskoon. Karmeata hevonpaskaa. - Anonyymi00024
Anonyymi00022 kirjoitti:
>>>Miksi kuvittelet minun julistavan sovituksen sanaa?
sovituksen sanaan?
vuosikausia.
Mikä estää?
Mvh J - KUsko sovituksen sanaan saa aikaan ainakin sen, ettei pasko sen päälle.
- Anonyymi00025
Anonyymi00023 kirjoitti:
Ette te usko sovituksen sanaan. Jos te uskoisitte, te julistaisitte sitä ettekä paskoisi sen päälle.
Paavalin mukaan Jumala oli Kristuksessa ja sovitti MAAILMAN itsensä kanssa.
Teidän kahden sianpaskaopin julistajan mukaan Jumala sovittaa ihmisen itsensä kanssa vasta siinä vaiheessa kun ihminen tulee uskoon. Karmeata hevonpaskaa.>>>>Teidän kahden sianpaskaopin julistajan mukaan Jumala sovittaa ihmisen itsensä kanssa vasta siinä vaiheessa kun ihminen tulee uskoon. Karmeata hevonpaskaa.<<<
Kutsut evankeliumin julistusta sianpaskaopiksi????
Sinä kiellät yksilön henkilökohtaisen uskon mutta
pyrit opettamaan sovituksen sanaa (oman sanasi mukaan),
jotta yksilö uskoisi sen. Sitten kun joku uskoo, sinä herjaat
hänen uskoaan, koska hän todstaa, että on ottanut Jeesuksen
vastaan ja Hänessä sovituksen Sanan ja pelastuksen????
Sinun oppisi mukaan yksilö ei saa, eikä tarvitse, ottaa Jeesusta
Kristusta vastaan omaksi Herraksi ja Vapahtajaksi? Sinä jopa
herjaat sitä, joka kehottaa ottamaan Jeesuksen vastaan?
Mikä se sellainen sovituksen sanan julistaja on?
En löydä Raamatusta sellaista.
Olet melko aggressiivinen ja kiroileva tyyppi.
Käytät samanlaista kieltä kuin ateisti?
Sellaista ei voida lukea apostoleista eikä varsinkaan
Jeesuksesta, He eivät käyttäytyneet, eikä käyttäydy
sinun tavallasi julistaessaan sovituksen sanaa.
Mvh J - K - Anonyymi00026
Anonyymi00025 kirjoitti:
>>>>Teidän kahden sianpaskaopin julistajan mukaan Jumala sovittaa ihmisen itsensä kanssa vasta siinä vaiheessa kun ihminen tulee uskoon. Karmeata hevonpaskaa.<<<
Mvh J - KPäätit sitten ruveta puhumaan minusta avoimesti paskaa. Ei tuo sinun sianpsskaoppisi sinun sössötykselläsi evankeliumiksi muutu.
- Anonyymi00027
Anonyymi00025 kirjoitti:
>>>>Teidän kahden sianpaskaopin julistajan mukaan Jumala sovittaa ihmisen itsensä kanssa vasta siinä vaiheessa kun ihminen tulee uskoon. Karmeata hevonpaskaa.<<<
Mvh J - KJumala oli Kristuksessa sovittaessaan maailman, ei sinun eikä minun Jeesuksen vastaanottamishetkessä. Siispä Jumala ei sovittanut kumpaakaan meistä uskoontulohetkellämme. Sovitus TARKKOITTAA yhteyteen ja sovintoon saattamista anteeksiantamuksen myötä. Te sianpaskaoppiapostolit opetatte jotain ihan muuta omaa uskoontuloanne narsistisesti palvoessanne.
- Anonyymi00028
Anonyymi00025 kirjoitti:
Mvh J - KJa koetapa uupelo löytää UTsta kohta, jossa ihmistä kehotetaan ottamaan Jeesus vastaan OMAKSI Herraksi ja Vapahtajaksi.
Aivan. Tuota sinun ultranarsistista hokemaasi, jolla näppärästi pimität KOKO MAAILMAN sovituksen ELI JEESUKSEN RISTINTYÖN, ei löydy mistään muualta kuin sinun omaan uskoontuloosi loputtoman rakastuneesta, egoistisen uskosi turvottamasta päästäsi.
Koska aloitt noin härskin paskanpuhumisen minun aloittamassani ketjussa, en tuhlaa sinun mielenmaailmasi sikalaan enää yhtään helmeä. - Anonyymi00029
Anonyymi00028 kirjoitti:
Ja koetapa uupelo löytää UTsta kohta, jossa ihmistä kehotetaan ottamaan Jeesus vastaan OMAKSI Herraksi ja Vapahtajaksi.
Aivan. Tuota sinun ultranarsistista hokemaasi, jolla näppärästi pimität KOKO MAAILMAN sovituksen ELI JEESUKSEN RISTINTYÖN, ei löydy mistään muualta kuin sinun omaan uskoontuloosi loputtoman rakastuneesta, egoistisen uskosi turvottamasta päästäsi.
Koska aloitt noin härskin paskanpuhumisen minun aloittamassani ketjussa, en tuhlaa sinun mielenmaailmasi sikalaan enää yhtään helmeä.Sinä olet paljastanut itsesi kyllä hyvin selvästi jokaiselle hengelliselle ihmiselle.
Julistuksesi ei ole tervettä. Jos se olisi tervettä, ei kukaan hengellinen
Raamattua tunteva uskova olisi ryhtynyt osoittamaan sinulle muitakin
Raamatun Sanoja.
Kukaan ei Jumalan Hengessä puhu kuten sinä puhut toiselle uskovalle, eikä
edes uskosta osattomalle ihmiselle. Ja sinä' kutsut evankeliumia, jota minä
julistan sivustollani ja tällä palstalla sianpaskaksi??? Se jo sanoo sinusta
aivan riittävästi. Ei ole terveen uskovan merkki sellainen solvaaminen.
Ja väität vastoin Raamattua, ettei siellä missään kehoteta ihmistä ottamaan
Jeesus vastaan. Olet lukenut huonosti tätä ketjua ja Raamatun. Tai sinä
et hyväksy niitä kohtia, joissa selvästi kehotetaan ottamaan Jeesus ja
Hänen armonsa vastaan koska se ei sovi sinun omaan oppiisi.
Et ole vastannut kahteen helppoon kysymykseen, miksi et
Mitä on kuollut usko?
Mitä on sydämen usko?
Sinä olet todistanut, että sinä tulit uskoon luettuasi "Jumala oli Kristuksesssa" ...
jakeen. Sitä minä en kyseenalaista ollenkaan, että olet voinut tulla uskoon tuon
yhden jakeen luettuasi. Mutta sinun tekstisi paljastavat, että sinä luulet, että
jokaisen tulee tulla uskoon samalla tavalla "sinun jakeesi kautta". Ja koska sinä
et tietoisella päätöksellä ottanut Jeesusta vastaan ja kuitenkin koit pelastuksen,
sinä luulet, että se on ainoa tapa tulla uskoon. Muita uskoon tulo tapoja sinä
halveksit ja jopa herjaat??? Jumala puhuttelee ja kohtelee ihmistä yksilönä.
Silloin myös uskoon tulemiset ovat erilaisia kokemuksia.
Perustat siis itse oppisi omaan kokemukseesi, ja sitten syytät minua
että minä teen niin???
Se on tietyntyyppiselle ihmiselle tyypillistä; syyttää toista siitä, mihin
itse on syyllistynyt. Niin älä kovin paljon syyttele koska se kolahtaa
sinun omaan nilkkaasi. Sen näkee asioihin perehtyneet uskovat.
Ja minä en perusta oppiani yhteen tai kahteen, enkä edes kolmeen,
jakeeseen vaikka minullakin on jakeita, joiden kautta Jumala puhui
minulle ja joiden Sanan kautta minä tulin uskoon. Näistä mainittakoon
Matt 6:33 ja 7:7-8 sekä Joh 3:3-5.
Minäkin voisin perustaa opin, että jokaisen tulee tulla uskoon,
kuten minä olen tullut uskoon Matt 6:33 ja Joh 3:3-5 jakeiden
Sanojen kautta.
Mutta en minä näitä jakeita viljele vaatien ihmisiä uskomaan niihin
joka päivä useissa aloituksissa, ikäänkuin ne olisivat ainoat
Jumalan Sanat, joiden kautta joku voi tulla uskoon. Minä tiedän,
että monet eksyttävät lahkot syntyvät yhteen asiaan juuttuneiden
ihmisten kautta. Silloin peitetään silmät kaikelta muulta. Se on
vaarallista jos ei näe Raamatussa muita kuin niitä "omia jakeita".
Mvh J - K
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä mieltä olet?
Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo2022122Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.1591429Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset2271071- 71917
- 58908
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus72831- 47823
- 93777
Martina avaa suhdettaan
IL 22.7: Martina avaa suhdettaan nuoreen Muhikseen. Nyt on jo vakavaa, on käyty syömässä Itä-Helsingissä. Onkohan muutt200697Hyvinvointitalo, mitä sanoo Korkein hallinto-oikeus . Mikä on kansalaisten oikeusturva?!
Onpa mielenkiintoisessa vaiheessa Pyhäjärven hyvinvointitalon kohalo; Saako rakentaa, vai eikö? Kaupungin tekninen johta109687