Epäreilu kohtelu ruokailu tilanteessa.

Anonyymi-ap

Olin psykiatrisessa sairaalassa. Päivällisellä olin ruokajonossa toisen potilaan, Kurtin, takana. Kurt otti ruokailussa 6 nakkia. Kun tuli minun vuoroni, otin ensin 5 nakkia. Hoitaja sanoi minulle, etten ottaisi enempää, jotta ruokaa riittäisi kaikille. Tästä huolimatta otin kuudennen nakin, jolloin minulla oli sama määrä nakkeja kuin Kurtilla.

Myöhemmin iltapalalla sama hoitaja osoitti minulle pöydässä valmiiksi katettua tarjotinta ja sanoi, että henkilökunta oli päättänyt tuoda minulle ruoan valmiiksi annosteltuna pöytään. Muut potilaat saivat edelleen hakea ruokansa itse. Hoitaja sanoi myös jotakin sen suuntaista kuin: "Nyt tiedät ottaa oikean määrän ruokaa." Minun kokemukseni mukaan hoitajan ilme ja käytös tuntuivat ivallisilta tai irvisteleviltä.

Minulle ei ollut etukäteen kerrottu, että ruokamäärään liittyvästä tilanteesta seuraisi tällainen käytäntö. Koin tilanteen epäreiluna, koska toinen potilas oli ottanut saman määrän ruokaa kuin minä, mutta vain minulle tuli seurauksia. Lisäksi koin valmiiksi annostellun tarjottimen nöyryyttävänä ja leimaavana, koska muut potilaat näkivät, että minua kohdeltiin eri tavalla kuin heitä.

Tämän vuoksi minulle jäi vaikutelma, että kyseessä saattoi olla rangaistus siitä, etten noudattanut hoitajan ohjetta olla ottamatta enempää ruokaa. En kuitenkaan tiedä varmasti, mikä henkilökunnan perustelu päätökselle oli, koska sitä ei minulle tarkemmin selitetty.

4

93

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Menet sitten puhumaan asian selväksi. Kerro että otit vaan saman määrän kuin kurre ja kysy että onko se väärin?
      Ehkä kurre otti liikaa ja siihen puututtiin mutta sitten sinäkin otit liikaa ja se olisi pitänyt tajuta, että liika on liikaa. Pyydä anteeksi ja sanot ettet tajunnut. Syy oli kurren. Kurre aina touhuilee omiaan kengät väärissä jaloissa ja rillit vinossa.

• Anonyymi00002

Olit ja nyt olet kotona. saat syödä niin paljon kuin haluat

• Anonyymi00003

Aika paljon aukkoja aloittajan tilanteesta.
      No kurt on aika selvästi mies, no hänen ruumiinrakenteesta en tiedä mitään.
      Aloittajan sukupuolesta ja ruumiinrakenteesta en tiedä mitään.
      Ihmiset tarvitsevat eri määrän ruokaa jo fyysisten ominaisuuksien takia.

En tiedä psygiatrisen laitoksen ruokailuista kun en ole itse ollut koskaan kyseisissä laitoksissa.
      Mutta työpaikkaruokaloissa pakkaa ruokien annostelija laittamaan enemmän sellisille jotka näyttävät fyysisen työn tekijöiltä ja vähän vähemmän niille jotka päällepäin näyttävät kevyen työn tekijöiltä.

• Anonyymi00004

Psykiatrisilla osastoilla on joskus aivan omat sääntönsä. Jopa itsemääräämisoikeudet vaihtelevat, milloin niitä noudatetaan, milloin ei.
      Paljon on henkilökunnasta kiinni, millainen esim, hoitaja tai lääkäri on.
      Osastoilla on olemassa omia sääntöjä, omia rajoituksia, jne.
      Yhdellä osastolla ei ylipainoiset saaneet ostaa kaupasta karkkia, vaan jos halusi, oli ostettava hedelmiä. Yksi potilas jäi kiinni, kun oli ostanut kaupasta suklaapatukan, vaikka ei olisi saanut. Häneltä meni ulkoiluluvat muutamaksi viikoksi, joutui olemaan sisällä osastolla.
      Tuossa oli yksi esimerkki, jota voi sanoa epäkohdaksi. Eikä lainkaan ollut ainoa, esimerkkejä riittäisi kyllä. Etenkin yhdestä laitoksesta ja sen osastosta, jossa rikottiin yhtenään ties mitä kaikkia lakeja. Siitä on tosin jo vuosia aikaa, toivottavasti käytännöt ovat muuttuneet vuosien saatossa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä kaivatussasi

on parasta?
      Ikävä
      90
      1338
    2. Koska muru nähdään

Kaksin?
      Ikävä
      45
      697
    3. Et vaan tajua

Että rakastan sua
      Ikävä
      20
      639
    4. Olen jo oppinut tuntemaan

sinun kirjoitustyylisi
      Ikävä
      53
      598
    5. Mikä kaivatussasi

on pahinta?
      Tunteet
      46
      569
    6. Sinisilmäiselle tutulle miehelle

Iltaisin ikävä pahenee ja olet usein mielessä. Toivon merkitseväni sinulle paljon. On ihan hirveän vaikeaa miettiä, mit
      Ikävä
      41
      568
    7. Sanoppa ihan rohkeasti

Mun huonot puolet! En suutu…
      Ikävä
      76
      556
    8. Nainen ... ala olemaan miehille täysin hyödytön

Otsikossa on paras neuvo jokaiselle naiselle, jonka hän voi koskaan saada. Moni mieshän ajattelee jo nyt, että naiset o
      Sinkut
      132
      538
    9. Mikä herkku

Kaivattusi On? 😁
      Ikävä
      41
      512
    10. Ylen typerät rinnastukset.

Näin YLE…..Saksassa ei ole äärioikeisto ollut vallassa sitten Hitlerin . YLEn toimittajille tiedoksi . Hitler oli Saksan
      Maailman menoa
      177
      496
    Aihe