Hybridit ja SOH

Anonyymi-ap

15

194

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Mikä on sitten hyvä?

      Täyssähköautoon ostajilla ei yleensä ole varaa tai vähintään niin, ettei sitä
      voi ladata kotipihalla.
      Muut vaihtoehdot ovat ns. itselataavat, joiden sähköajo-ominaisuudet liene-
      vät vielä huonommat.
      Jotain vain bensiiniä käyttövoimanaan käyttävää autoa on mainostettu.
      Oliko se Mazda?!

      • Anonyymi00002

        Itselataava on polttomoottoriauto, joka sähköajon avulla säästää polttoainetta, lähinnä kaupunkiajossa, maantiellä ei kovinkaan merkittävästi. Sopii sellaiselle joka ajaa enimmäkseen pysähtelevää kaupunkiajoa eikä pysty lataamaan kotona.

        Jos pystyy lataamaan kotona, ja on varaa, niin sitten täyssähkö on aika vahva vaihtoehto, ajoipa kaupungissa tai maanteillä. Ladattavalle hybridillekin olisi hyvä olla se kotilatauspaikka.

        Se Mazda sitten olisi aika hyvä pelkkä bensa-auto, vaikkapa maantiepainotteiseen ajoon jossa itselataavasta ei ole isommin hyötyä, jos ei sähkö taikka ladattava hybridi jostain syystä käy taikka kiinnosta.


      • Anonyymi00003
        Anonyymi00002 kirjoitti:

        Itselataava on polttomoottoriauto, joka sähköajon avulla säästää polttoainetta, lähinnä kaupunkiajossa, maantiellä ei kovinkaan merkittävästi. Sopii sellaiselle joka ajaa enimmäkseen pysähtelevää kaupunkiajoa eikä pysty lataamaan kotona.

        Jos pystyy lataamaan kotona, ja on varaa, niin sitten täyssähkö on aika vahva vaihtoehto, ajoipa kaupungissa tai maanteillä. Ladattavalle hybridillekin olisi hyvä olla se kotilatauspaikka.

        Se Mazda sitten olisi aika hyvä pelkkä bensa-auto, vaikkapa maantiepainotteiseen ajoon jossa itselataavasta ei ole isommin hyötyä, jos ei sähkö taikka ladattava hybridi jostain syystä käy taikka kiinnosta.

        Eli pikkumazda, mazda 3 tms. syö maantiellä noin 5,0–6,0 l/100 km ja kaupungissa 7,5–8,5 l/100 km.

        Itselataava tojota 4,5 - 5,8 l/100 km ja kaupungissa 3,5 - 4,8 l/100 km. Mun prius oman näyttönsä mukaan 4,4 l/100 km niin kaupungissa kuin maantielläkin.


      • Anonyymi00005

        Kaipa me Toyota Prius ja corolla ovat hyviä


    • Anonyymi00004

      Plugareiden range uutenakin ihan onneton.

    • Anonyymi00006

      Minulla on matkaa mökille 250 km suuntaansa hyviä teitä.
      Kokeilin viimeksi huvikseni 320e:llä -22 kotimatkalla paljonko
      sitä sähköajoa tällä matkalla saa.
      Ei sähköä Mikkelissä.
      Bensalla ajaen, auto tekee samalla sähköajoa 5-10 min aikana
      n. 6-7 km.
      Käytän tämän heti ja sitten uudelleen bensalle.
      Pääsin km-lukemaan 100 km.
      Se on 40%.
      Jois antaa auton itse valita asennossa hybrid, niin pääsee vähän
      vähemmän.
      Olisiko se hyvä, jos pääsisi 50 tai ehkä 60% koko matkasta?

      • Anonyymi00012

        Eli jos oikein ymmärsin niin latasit polttomoottorilla akkuun sähköä jota sitten käytit ajamiseen? Tuossa ei nyt oikein hirveästi ole järkeä...


    • Anonyymi00007

      https://www.kamux.fi/cars/mitsubishi/outlander-phev/BXN-822
      https://www.kamux.fi/cars/mitsubishi/outlander-phev/ZOB-101
      https://www.kamux.fi/cars/mercedes-benz/c/KTH-960
      https://www.kamux.fi/cars/mitsubishi/outlander-phev/LRL-704
      https://www.kamux.fi/cars/mitsubishi/outlander-phev/ZOV-940
      https://www.kamux.fi/cars/volkswagen/golf/MUY-694
      https://www.kamux.fi/cars/volkswagen/passat/MYX-129

      https://www.kamux.fi/cars/bmw/225/CPZ-421 83tkm ja akku n. 80%

      https://www.kamux.fi/cars/mercedes-benz/c/JLJ-116
      https://www.kamux.fi/cars/audi/a3/XPT-571
      https://www.kamux.fi/cars/volkswagen/golf/NMZ-721 87tkm ja akku 75.4%

      https://www.kamux.fi/cars/audi/a3/IZK-376
      https://www.kamux.fi/cars/mitsubishi/outlander-phev/LPT-668
      https://www.kamux.fi/cars/mitsubishi/outlander-phev/VZK-113
      https://www.kamux.fi/cars/mitsubishi/outlander-phev/GOX-610

      https://www.kamux.fi/cars/kia/niro/FPA-394 (analyysi epäonnistunut)

      https://www.kamux.fi/cars/bmw/530/CRE-349 (67.3% ja hinta silti liki 15000€)

      https://www.kamux.fi/cars/mercedes-benz/c/KUH-434 (100tkm ja SOH 69,1%)

      https://www.kamux.fi/cars/mitsubishi/outlander-phev/ZNJ-516 (alle 100tkm ja akku 73.8%)
      https://www.kamux.fi/cars/mitsubishi/outlander-phev/IRE-503
      https://www.kamux.fi/cars/mercedes-benz/e/ZON-130 (68% hinta liki 17000€)

      https://www.kamux.fi/cars/mercedes-benz/glc/CPH-899 (SOH 65.4%)

      https://www.kamux.fi/cars/mitsubishi/outlander-phev/NLE-246 (SOH 72.3% 72tkm )
      https://www.kamux.fi/cars/volvo/v60/LSS-133 (SOH-testi epäonnistunut)

      https://www.kamux.fi/cars/mitsubishi/outlander-phev/RXM-714 (74.6%, keskimääräistä huonompi, ajettu vain 70tkm)

      https://www.kamux.fi/cars/mitsubishi/eclipse-cross/YKV-907 (testi epäonnistunut)

      https://www.kamux.fi/cars/mercedes-benz/glc/EPC-777 (SOH: 65.8% ja ajettu vain 110tkm)

      https://www.kamux.fi/cars/mercedes-benz/glc/EPC-777 ( SOH:68,7%, ajettu vain 119tkm)

      Näyttää siltä, että lähes kaikissa Mitsubisheissä akut ovat ehtoo puolella. VAG:n autoissa akut ovat lähes järjestään hyvässä kunnossa.
      Myös Mersut ovat lähes järjestään akkujen osalta vanhenemassa,

      • Anonyymi00010

        Listan kärkeen


      • Anonyymi00011

    • Anonyymi00008

      Siis jos ydhessä Mersun plugarissa akku hajonnut, kaikkien muiden vlamistajien plugarit on kuraa, vai?

      Mielenkiintoinen lähestyistapa. Käytetään samaa mallia seuraavassa:
      Koska volkkarin TSI koneissa oli jakopääongelmia, kaikki autot missä on nokkaketju on täyttä kuraa ja on aina olleet. Myös kaikki uudet valmistajan nokkaketjulliset autot on kuraa.

      • Anonyymi00009

        Tässä tuodaan esiin se, että vähän ajetuissa autoissa on akut huonomman kunnon puolella ja ostajaa odottaa mahdollisesti 15000€ remontti.

        Osuiko pahasti?


      • Anonyymi00013

        Ei tietystikään näin, mutta tilanne nyt merkkiin katsomatta vaan on se että hybridiauton akku kestää keskimäärin tietyn lukumäärän lataus-purkusyklejä.

        Varsinkin vanhemmissa plugareissa missä on pieni akku, yhdistettynä siihen jos autolla on ajettu pääsääntöisesti vain sähköllä, voi tarkoittaa sitä että jo n. 150 tkm ajetussa plugarissa voi akku olla yksinkertaisesti käyttöikänsä päässä tai lähellä sitä.


      • Anonyymi00014
        Anonyymi00013 kirjoitti:

        Ei tietystikään näin, mutta tilanne nyt merkkiin katsomatta vaan on se että hybridiauton akku kestää keskimäärin tietyn lukumäärän lataus-purkusyklejä.

        Varsinkin vanhemmissa plugareissa missä on pieni akku, yhdistettynä siihen jos autolla on ajettu pääsääntöisesti vain sähköllä, voi tarkoittaa sitä että jo n. 150 tkm ajetussa plugarissa voi akku olla yksinkertaisesti käyttöikänsä päässä tai lähellä sitä.

        En kyllä sanoisi, että merkkiin katsomatta. Usea VAG näyttää olevansa kunnossa akun osalta jopa 200tkm ajettuna.
        Mitsubishi Outlander, Mercedes Benz C/D ja BMW:n 530e ja 330e ovat lähes järjestää kuukahtaneita 100tkm kohdalla.

        Ihmettelen, ettei autoliikkeet voi näyttää tulosta Nettiautossa, vaan tulosta on joko kyseltävä tai sitten osattava etsiä liikkeiden sivuilta


    • Anonyymi00015

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      263
      593
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      466
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe