Teuvolle tiedoksi

Anonyymi-ap

Et sinä, pieni ihminen kykene Jumalan tekoja tyhjäksi tekemään.
Jumala käski julistamaan evankeliumia ja Jumalan omat tekevät niin.

44

215

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Samoin apostoleja kiellettiin julistamasta, mutta he eivät piitanneet ihmisten kielloista, sillä sana Jeesuksen rististä on pelastukseksi niille, jotka uskovat!

    • Anonyymi00002

      Ai, oliko jo ikävä? Evankeliumi onkin oleellista Uudessa testamentissa. Ja kannattaisi panna merkille, ettei Paavalilla ole siinä sijaa.

      • Anonyymi00004

        Teuvo on taivaankodissa, missä lienee Paavali.😇


      • Anonyymi00005
        Anonyymi00004 kirjoitti:

        Teuvo on taivaankodissa, missä lienee Paavali.😇

        Apostoli Paavali on Taivaassa, Teuvo vielä hukkaa aikaansa täällä maan päällä herjaamiseen ja valehteluun. Voi häntä!


      • Anonyymi00006
        Anonyymi00004 kirjoitti:

        Teuvo on taivaankodissa, missä lienee Paavali.😇

        Eikö riitä että eläviä herjataan ja langetetaan tuomioita heille.


      • Anonyymi00007
        Anonyymi00006 kirjoitti:

        Eikö riitä että eläviä herjataan ja langetetaan tuomioita heille.

        Tämä vanha mies ei osaa lopettaa apostoli Paavalin herjaamista. Viimeisellä tuomiolla hän sen vasta tajuaa lopullisesti, miten pahoin hän on tehnyt!

        Vielä on Jeesuksen armon aika!


      • Anonyymi00008
        Anonyymi00007 kirjoitti:

        Tämä vanha mies ei osaa lopettaa apostoli Paavalin herjaamista. Viimeisellä tuomiolla hän sen vasta tajuaa lopullisesti, miten pahoin hän on tehnyt!

        Vielä on Jeesuksen armon aika!

        Room 1:20

        ”Sillä hänen näkymätön olemuksensa, hänen iankaikkinen voimansa ja jumalallisuutensa, ovat, kun niitä hänen teoissansa tarkataan, maailman luomisesta asti nähtävinä, niin etteivät he voi millään itseänsä puolustaa,

        Apostoli Paavali, Jumalan mies ja palvelija


      • Anonyymi00009
        Anonyymi00006 kirjoitti:

        Eikö riitä että eläviä herjataan ja langetetaan tuomioita heille.

        Jeesus oli oikein valmistautunut ottamaan Paavalin vastaan. Ensin he kalastivat merestä ne, jotka oli heitetty yli laidan Paavalin haahdesta. Sitten Jeesus heitti fariseuksen haaksirikkoutuneen arkin kuolleet "risut" tuleen, astui tulen ääreltä esiin ja antoi isän kädestä. Peto roikkui kädessä, yleisö totesi, että "täys' murhamies tuo, mikä merestä pelastettiin", Jeesus ravisti pedon tuleen "eikä kärsinyt yhtään." Mutta joku siellä kärsi ja pahasti ja se johtui pimeydestä, joka piti sitä vallassaan. Mutta toisin temppeli, Paavalin ei annettu kuolla tulikasteessa. Kokonainen "sadekausi" tuota kuoleman partaalle heikehtynyttä petoa "kastettiin" ja "ruokittiin". Sitten Jumalan lapset toimittivat Paavalin Roomaan vankilaan, missä virui yli kaksi kokonaista vuotta. Ja sinne vankilaan Luukas jättää sen Bileamin.


      • Anonyymi00011
        Anonyymi00007 kirjoitti:

        Tämä vanha mies ei osaa lopettaa apostoli Paavalin herjaamista. Viimeisellä tuomiolla hän sen vasta tajuaa lopullisesti, miten pahoin hän on tehnyt!

        Vielä on Jeesuksen armon aika!

        Kyllä sinä varsin hyvi tiedät, että vainoamasi "vanha mies" on kuollut yli neljä vuotta sitten. Sinusta on vain hauska leikki jankuttaa sairasta valhettasi, no huvinsa kullakin.


      • Anonyymi00012
        Anonyymi00011 kirjoitti:

        Kyllä sinä varsin hyvi tiedät, että vainoamasi "vanha mies" on kuollut yli neljä vuotta sitten. Sinusta on vain hauska leikki jankuttaa sairasta valhettasi, no huvinsa kullakin.

        Miksi vääristelet ja valehtelet?
        Olen kehoittanut häntä tekemään synneistään parannusta, se EI ole herjaa. Jos olisi, olisivat kaikki Jumalan miesten ja naisten kehoitukset herjaa, kun he nuhtelivat syntielämästä ihmisiä.


      • Anonyymi00013
        Anonyymi00012 kirjoitti:

        Miksi vääristelet ja valehtelet?
        Olen kehoittanut häntä tekemään synneistään parannusta, se EI ole herjaa. Jos olisi, olisivat kaikki Jumalan miesten ja naisten kehoitukset herjaa, kun he nuhtelivat syntielämästä ihmisiä.

        Ei kuolleet kuule sinun parannuskehoituksiasi, joten voit lopettaa sen typeän pelleilysi.
        https://prnt.sc/Y9KlHTt0cA-7


      • Anonyymi00014
        Anonyymi00005 kirjoitti:

        Apostoli Paavali on Taivaassa, Teuvo vielä hukkaa aikaansa täällä maan päällä herjaamiseen ja valehteluun. Voi häntä!

        Se on just noin. Herjaaja ei voi päästä ikuiseen elämään, kun kerran ei parannusta tee edes.


      • Anonyymi00017
        Anonyymi00013 kirjoitti:

        Ei kuolleet kuule sinun parannuskehoituksiasi, joten voit lopettaa sen typeän pelleilysi.
        https://prnt.sc/Y9KlHTt0cA-7

        Hoh hoijaa. Jospa lopettaisit valehtelusi.


      • Anonyymi00019
        Anonyymi00014 kirjoitti:

        Se on just noin. Herjaaja ei voi päästä ikuiseen elämään, kun kerran ei parannusta tee edes.

        Oletko polttanut kaikki sillat takanasi, kun joudut vastaileen itse itsellesi?😀


      • Anonyymi00022
        Anonyymi00017 kirjoitti:

        Hoh hoijaa. Jospa lopettaisit valehtelusi.

        En ole vielä aloittanutkaan, toisin kuin sinä.


      • Anonyymi00028
        Anonyymi00022 kirjoitti:

        En ole vielä aloittanutkaan, toisin kuin sinä.

        Olen sanonut sinulle monta kertaa, että valehtelijat eivät peri taivasten valtakuntaa. Mitä osaa siitä sinä et halua ymmärtää? Uskoisin kuitenkin, että sinä haluat taivaaseen. Kyse on kuitenkin ikuisuudesta ja Jeesus on tehnyt pelastuksen valmiiksi.


      • Anonyymi00033
        Anonyymi00028 kirjoitti:

        Olen sanonut sinulle monta kertaa, että valehtelijat eivät peri taivasten valtakuntaa. Mitä osaa siitä sinä et halua ymmärtää? Uskoisin kuitenkin, että sinä haluat taivaaseen. Kyse on kuitenkin ikuisuudesta ja Jeesus on tehnyt pelastuksen valmiiksi.

        Sanoi patologinen valehtelija.


      • Anonyymi00039
        Anonyymi00004 kirjoitti:

        Teuvo on taivaankodissa, missä lienee Paavali.😇

        Paavali oli osallinen Juutalaisten pyhien miesten joukkosurmista.

        Paavali tykkäsi tappohommista.

        Ap. t. 26:10

        Niinkuin minä myös tein Jerusalemissa, ja salpasin monta pyhää vankihuoneisiin, kuin minä ylimmäisiltä papeilta olin saanut vallan; ja kuin he tapettiin, mielistyin minä heidän tuomioonsa.

        1. Joh. 3:15

        Jokainen, joka vihaa veljeään, on murhaaja, ja te tiedätte, ettei iankaikkinen elämä voi pysyä yhdessäkään murhaajassa.


      • Anonyymi00042
        Anonyymi00007 kirjoitti:

        Tämä vanha mies ei osaa lopettaa apostoli Paavalin herjaamista. Viimeisellä tuomiolla hän sen vasta tajuaa lopullisesti, miten pahoin hän on tehnyt!

        Vielä on Jeesuksen armon aika!

        Kyllä Paavali herjaamisen kestää. Ei ole tullut sanomaan mitään.


      • Anonyymi00045
        Anonyymi00042 kirjoitti:

        Kyllä Paavali herjaamisen kestää. Ei ole tullut sanomaan mitään.

        Kyllä "vanha mies" (vainaja) herjaamisen kestää. Ei ole tullut sanomaan mitään.


    • Anonyymi00015

      Raamattu-palstalla kun ollaan, niin luetaanpa uudelleen alkukielestä kääntäen, miten Jeesus voitti pedon. Apostolien teot ei kuulunut Markionin kaanoniin. Tuo Sinopen laivuri, jonka Johannes hääti harhaoppisena pois luotaan, halusi opettaa Paavalin sanomaa, joten hän jätti pois koko Vanhan testamentin.

      Apt 28:2
      Eivätkä "barbaarit" osoittaneet meille tavanomaista ystävällisyyttä. Sillä sytytettyään tulen he ottivat meidät kaikki vastaan sadatellen ja kylmyydellä.

      (vrt. Elävä Jeesus sanoi: "Onnellinen se mies, joka tietää, mistä päin rosvojoukko yrittää tunkeutua hänen mailleen. Näin hän voi ryhtyä toimeen, koota alueensa joukot ja varustautua, ennen kuin rosvot tulevat." (Tuomas 103))

      Apt 28:3
      Kerättyään yhteen jonkinmoisen määrän Paavalin risuja ja pantuaan ne tuleen "käärme" tuli lämmöstä ja tarttui hänen (Paavalin) käteensä.

      (Kenelle on Jumalan käsi ojennettu?)

      Apt 28:4
      Kun "barbaarit" näkivät pedon (Paavalin) roikkuvan Hänen kädestään he sanoivat toisilleen: "Täys' murhaaja tämä mies, joka merestä pelastettiin. Oikeus elää evätty."

      (vrt. "Olkaa nokkelia kuin käärmeet ja tahrattomia kuin kyyhkyset." (Tuomas 39) Jeesus oli siellä puutarhurina Natanaelin jälkeen. Jeesus oli siellä taivaaseen asettuneena ylipappina, opettajana, puutarhan "käärmeenä". Katsokaa sarvikyyn silmien päällä olevia sarvisuomuja - Jeesuksella ne eivät olleet valahtaneet silmien eteen.)

      Apt 28:5
      Sitten ravisteltuaan pedon tuleen Hän (Jeesus) ei tuntenut yhtään kärsimystä.

      (Joten Paavalin laskemille perustuksille rakentavat roomalaiset päin vastoin korostavat, että Jeesus oli kuollut ja oli kärsinyt tavattomasti ja hänen äitinsä ja hänen rakkain oppilaansa olivat jättäneet hänet yksin kuolemaan ristiinnaulittuna. Kumma, että Jeesus oli kuitenkin elossa Johanneksen evankeliumin viimeisissä luvuissa. Voisikohan olla niin, että jälkikäteen komiteassa samaan kaanoniin sisällytetyt Paavalin kirjeet eivät oikein sovi yhteen kaiken muun kanssa? "Minusta on tullut kaikkea kaikille..." - miten sellaisen voi ottaa opettajakseen?)

      Apt 28:6
      Mutta *he* odottivat *Hänen* syttyvän palamaan tai syöksyvän äkkikuolemaan. Kuitenkin pitkään odotettuaan ja nähtyään, ettei Hänelle mitään harmia koitunut, muutettuaan mielensä he alkoivat sanoa Häntä (Jeesusta) Jumalaksi.

      Apt 28:7
      Tuon Paikan ympäristössä oli maita, jotka kuuluivat saaren päällikölle, nimeltään Poplios ('Suosittu'), joka vastaanotettuaan meidät piti meille vieraanvaraisesti seuraa kolme päivää.

      Apt 28:8
      Sitten tuli 'Suositun' isä. Poltoista ja sisäisestä verenvuodosta kärsivänä makasi rähmällään hänen edessään Paavali. Astuttuaan sisään ja rukoiltuaan, pantuaan kätensä hänen päälleen, hän paransi hänet.

      (Ananias/Hannas paransi Paavalin. Apostolien teot kuvailee saman tapahtuman toistamiseen eri tavoin Paavalin pilkkaamiseksi. Voidaan hypätä jakeeseen Apt 9:10.
      Herra sanoi Ananille ('Pilvelle'): "Nouse, mene tielle, jota sanotaan suoraksi, ja kysy Juudaksen seurakunnasta Saul-nimistä tarsolaista miestä. Hän on... rukoilemassa, ja hän on nähnyt Anan-nimisen miehen tulevan sisään ja laittavan kätensä hänen päälleen, jotta hän näkisi." "Minä osoitan hänelle selvästi, kuinka paljon hänen täytyy kärsiä minun nimeni tähden.")

      Apt 28:9
      Sen tapahduttua loputkin saarella olevista vaivaisista saapuivat ja hoideltiin
      (Paavalin haaksirikosta kalastetut käännytettiin. He näkivät nyt tien Siunausten vuorelle ja vapautuivat farisealaisesta sapattirajoituksesta. Toisin sanoen taivassokeat alkoivat nähdä YLÖS (ANAblepo) ja sapattirammat tulivat liikuntakykyisiksi. Eikä siinä ollut mitään yliluonnollista vaan kyse oli TOTUUDESTA, parantavasta TIEDOSTA.)

      Apt 28:10
      - jotka myöskin kunnioittivat meitä monin lahjoituksin, ja lähtiessään jättivät meille varusteensa.

      Apt 28:11
      Sitten kolmen kuukauden perästä me lähdettiin reissuun saarella talvehtineella aleksandrialaisella aluksella, jossa oli Jumalan poikien tunnukset.

      (Ptolemaioksen Septuagintassa oli vain Mooseksen kirjat ja niissä kymmenen käskyä, ei yhdeksän, koska juutalaisten kirjurit eivät olleet poistaneet sitä. Kymmenes käsky muistuttaa Taivaan sijainnista. Nouse ylös Jumalasi luo Garisminvuorelle.)

      Apt 28:12
      Ja kun ankkuroitiin "Syrakusaan", viivyttiin kolme päivää.

      (vrt. Apt 9:9. Sykarissa eli Askarissa oli Jaakobin kaivo. Sykar on Damaskoksentien varrella.
      "Syrakusa": Arkhimedes polttaa konsuli Marcelluksen laivat peilien avulla Syrakusan piirityksen aikaan. Paavali häikäistyi kohdatessaan Jeesuksen Sykarissa.
      Sykar sijaitsee Garisiminvuoren ja Ebalinvuoren juurella Sikemin ("Efraimin kaupungin") raunioilla. Jeesus asettui Efraimin kaupunkiin oppilaittensa kanssa.
      Täällä Abramin päivinä vaikutti Melkisedek.)

      • Anonyymi00016

        Apt 28:13
        Mistä lähdettiin ja saavuttiin Regiumiin. Ja yhden päivän jälkeen etelämyötäisellä tultiin toisena päivänä Puteoliin. (Potioloi, pikku lähteet)

        (Farisealaisuudella tuntui olevan monia pulputtelevia pikku lähteitä, joista saattoi tulla vuoron perään makeaa ja karvasta vettä. Israelilaisten kuuluisi keskittyä Jaakobin lähteeseen, jolla on kirkastava vaikutus, ja varoa sekoittamasta alempia "maailman" vesiä siihen.)


        Miten Jeesus onnistui ravistamaan Paavalin tuliseen kuoppaan ja pysymään itse tahrattomana? Paavali kaatui Jeesuksen päällysvaatteen kanssa tuleen.

        Jeesus sanoi: "Kun riisuudutte tuntematta häpeää, otatte pois vaatteenne, pudotatte ne pienten (lat. paulus) lasten tavoin jalkojenne alle ja tallotte niitä, silloin [saatte nähdä] elävän Isän Pojan, ettekä enää pelkää." (Tuomas 37)

        Jeesus talloi Paavalia, ehkä tukahduttaakseen tulen. Tai ehkä niin kuin Jumala polki vihan viinikuurnan. Ja Paholainen vuoti verta tulesta sokeutuneena.

        Jeesus sanoi: "Älkää murehtiko aamuvarhaisesta iltamyöhäiseen, millä itsenne vaatettaisitte." (Tuomas 36)

        Huomatkaa hyvän paimenen puhe: "Älkää pelätkö", "Älkää murehtiko", "Kyllä te tunnette tien" jne. Verratkaa sitä Paavalin oppilaiden puheisiin ristinkuolemasta ja perisynnistä ja väitteeseen, ettei kukaan pysty mitenkään omilla teoillaan pelastumaan helvetin tulelta, toisin kuin esimerkiksi Johannes Kastajan vanhemmat. (Luuk 1:6) On se kumma, ettei israelilaisilla ja juutalaisilla ole perisyntioppia, kun heillä kuitenkin oli 1. Mooseksen kirja jo paljon ennen paavalikristittyjä.

        Selvästikään Paavali ei ollut apostoli samassa merkityksessä kuin Johannes tai Tuomas.


      • Anonyymi00018
        Anonyymi00016 kirjoitti:

        Apt 28:13
        Mistä lähdettiin ja saavuttiin Regiumiin. Ja yhden päivän jälkeen etelämyötäisellä tultiin toisena päivänä Puteoliin. (Potioloi, pikku lähteet)

        (Farisealaisuudella tuntui olevan monia pulputtelevia pikku lähteitä, joista saattoi tulla vuoron perään makeaa ja karvasta vettä. Israelilaisten kuuluisi keskittyä Jaakobin lähteeseen, jolla on kirkastava vaikutus, ja varoa sekoittamasta alempia "maailman" vesiä siihen.)


        Miten Jeesus onnistui ravistamaan Paavalin tuliseen kuoppaan ja pysymään itse tahrattomana? Paavali kaatui Jeesuksen päällysvaatteen kanssa tuleen.

        Jeesus sanoi: "Kun riisuudutte tuntematta häpeää, otatte pois vaatteenne, pudotatte ne pienten (lat. paulus) lasten tavoin jalkojenne alle ja tallotte niitä, silloin [saatte nähdä] elävän Isän Pojan, ettekä enää pelkää." (Tuomas 37)

        Jeesus talloi Paavalia, ehkä tukahduttaakseen tulen. Tai ehkä niin kuin Jumala polki vihan viinikuurnan. Ja Paholainen vuoti verta tulesta sokeutuneena.

        Jeesus sanoi: "Älkää murehtiko aamuvarhaisesta iltamyöhäiseen, millä itsenne vaatettaisitte." (Tuomas 36)

        Huomatkaa hyvän paimenen puhe: "Älkää pelätkö", "Älkää murehtiko", "Kyllä te tunnette tien" jne. Verratkaa sitä Paavalin oppilaiden puheisiin ristinkuolemasta ja perisynnistä ja väitteeseen, ettei kukaan pysty mitenkään omilla teoillaan pelastumaan helvetin tulelta, toisin kuin esimerkiksi Johannes Kastajan vanhemmat. (Luuk 1:6) On se kumma, ettei israelilaisilla ja juutalaisilla ole perisyntioppia, kun heillä kuitenkin oli 1. Mooseksen kirja jo paljon ennen paavalikristittyjä.

        Selvästikään Paavali ei ollut apostoli samassa merkityksessä kuin Johannes tai Tuomas.

        Apostoli Paavali oli huomattava Jumslan apostoli. Hän ja Jumalan armo hänessä saivat erittäin paljon hyvää aikaan. Tärkeimpinä jo pari vuosituhatta siunanneet Kirjoitukset hänen kauttaan. Kiitos Jumalalle Paavalista!


      • Anonyymi00020
        Anonyymi00018 kirjoitti:

        Apostoli Paavali oli huomattava Jumslan apostoli. Hän ja Jumalan armo hänessä saivat erittäin paljon hyvää aikaan. Tärkeimpinä jo pari vuosituhatta siunanneet Kirjoitukset hänen kauttaan. Kiitos Jumalalle Paavalista!

        Ne pahoja kirjoituksia jos on lakihenkinen.


      • Anonyymi00021
        Anonyymi00020 kirjoitti:

        Ne pahoja kirjoituksia jos on lakihenkinen.

        Barbaroi (Apt 28:2,4)

        "bar Bar" (aram.) ~ Pojan poika
        "barbaarit" = Pojan pojat, Jeesuksen opin eli Mooseksen opetuslapset
        Moses (egypt.) = Poika, jonkun ihmisen poika (vrt. Ra+m(o)ses, Tut+moses)

        Paavalin hepreankielisestä aluksesta heitettiin "vilja" (hepr. Bar) pois mereen. (Apt 27:38)
        https://en.wiktionary.org/wiki/בר#Noun_2

        Mutta Galilean(arameankieliset) miehet tiesivät, että se vilja on Poika/Mooses. Paavalin seurueen arkissa ei enää ollut Moosesta/Tooraa/Pentateukkia.
        https://en.wiktionary.org/wiki/בר#Noun

        Apostolien teot on kielellisesti mestariteos samoin kuin Johanneksen evankeliumi. Mutta jos ei näe alluusioita, kreikankielen käyttö vaikuttaa pikemminkin kömpelöltä.


      • Anonyymi00025
        Anonyymi00021 kirjoitti:

        Barbaroi (Apt 28:2,4)

        "bar Bar" (aram.) ~ Pojan poika
        "barbaarit" = Pojan pojat, Jeesuksen opin eli Mooseksen opetuslapset
        Moses (egypt.) = Poika, jonkun ihmisen poika (vrt. Ra m(o)ses, Tut moses)

        Paavalin hepreankielisestä aluksesta heitettiin "vilja" (hepr. Bar) pois mereen. (Apt 27:38)
        https://en.wiktionary.org/wiki/בר#Noun_2

        Mutta Galilean(arameankieliset) miehet tiesivät, että se vilja on Poika/Mooses. Paavalin seurueen arkissa ei enää ollut Moosesta/Tooraa/Pentateukkia.
        https://en.wiktionary.org/wiki/בר#Noun

        Apostolien teot on kielellisesti mestariteos samoin kuin Johanneksen evankeliumi. Mutta jos ei näe alluusioita, kreikankielen käyttö vaikuttaa pikemminkin kömpelöltä.

        Apostolien tekojen kirja on kieliopillisesti kaikista heikoin esitys. Puhekielen ilmaisuja, huudahduksia, lauseenjäseniä puuttu, sanajärjestys voi olla väärin jne.


      • Anonyymi00030
        Anonyymi00018 kirjoitti:

        Apostoli Paavali oli huomattava Jumslan apostoli. Hän ja Jumalan armo hänessä saivat erittäin paljon hyvää aikaan. Tärkeimpinä jo pari vuosituhatta siunanneet Kirjoitukset hänen kauttaan. Kiitos Jumalalle Paavalista!

        Jumalan ( korjaus).


    • Anonyymi00024

      Paavali oli opeissaan valheveikko, jonka kanssa pitää olla hyvin tarkkana ja verrata ne Jeesuksen omiin ja hänen kanssaan eläneiden Karitsan apostoleiden opetuksiin. VT:n ikuisia totuuksia unohtamatta.

      Room. 3:7

      Paavali: Sillä jos Jumalan totuus tulee MINUN VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

      Jesuiitat ottivat tuon periaatteen omaksi tunnuslauseekseen: Tarkoitus pyhittää keinot.

      Och å andra sidan, om Guds sannfärdighet genom min lögnaktighet ännu mer har trätt i dagen, honom till ära, varför skall då jag likväl dömas såsom syndare?

      Svenska Bibeln v. 1917 kääntää, että Paavali oli luonteeltaan epärehellinen...lögnaktighet...eikä ihminen sille voi mitään. Vanhemmiten ne luontteenpiirteen vain korostuvat.

      • Anonyymi00031

        Voi sinua Teuvo ja sinun valheherjojasi. Mitä luulet voittavasi? Et mitään. Apostoli Pietari on sinunkaltaisia varoittanut kyllin selvästi. Ja silti vaan jatkat. Etkö todella käsitä, mihin tiesi johtaa???


    • Anonyymi00026

      Nyt on vaan niin, että Ilmestyskirjassa Jeesus ei tunnusta Paavalia omaksi apostolikseen.

      Ilm. 21:14

      Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet. [Hes. 48:31]

    • Anonyymi00034

      On arvioitu, että Paavalin puheista 80 % on ihan kelvollista opetusta, mutta sinne sekaan on laitettu 20 % valheita.

      Paavali käytti usein passiivilauseita tai kolmatta persoonaa, mutta tarkoitti sillä itseään...tunnen muuan miehen, joka kävi kolmannessa taivaassa....

      2. Tess. 2:11

      Siksi Jumala lähettää rajun eksytyksen, jotta he uskoisivat valheeseen....

      • Anonyymi00035

        Tarinat ihmisten taivaassa käymisistäkin on hyvin epäluotettavia puheita. Eikä ne puheet täsmää Raamatun muuhun ilmoitukseen.

        Joh.3:13 Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.

        1. Tim. 6:16

        Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen.


      • Anonyymi00036
        Anonyymi00035 kirjoitti:

        Tarinat ihmisten taivaassa käymisistäkin on hyvin epäluotettavia puheita. Eikä ne puheet täsmää Raamatun muuhun ilmoitukseen.

        Joh.3:13 Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.

        1. Tim. 6:16

        Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen.

        Noidat pystyvät irrottautumaan ruumiistaan ja tekevät henkiruumina "trippejä".

        Saatanan enkeleillä ei ole fyysistä ruumista ollenkaan, siksi ne ne tulee ihmisen mieleen, ihmisen henkeen asumaan.


    • Anonyymi00037

      Luuk.11
      23 Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan, ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa.
      24 Kun saastainen henki lähtee ihmisestä, kuljeksii se autioita paikkoja ja etsii lepoa; ja kun ei löydä, sanoo se: 'Minä palaan huoneeseeni, josta lähdin'.
      25 Ja kun se tulee, tapaa se sen lakaistuna ja kaunistettuna.
      26 Silloin se menee ja ottaa mukaansa seitsemän muuta henkeä, pahempaa kuin se itse, ja ne tulevat sisään ja asuvat siellä. Ja sen ihmisen viimeiset tulevat pahemmiksi kuin ensimmäiset."

      • Anonyymi00038

        2. Kor. 12:7

        Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.

        2. Kor. 12:8

        Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.


      • Anonyymi00040
        Anonyymi00038 kirjoitti:

        2. Kor. 12:7

        Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.

        2. Kor. 12:8

        Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.

        Paha demonihenki antoi miehelle valtavat fyysiset voimat ja nyrkkeilijän lahjat.

        Fil. 3:4

        vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä.

        1. Kor. 9:26

        Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan.


      • Anonyymi00044
        Anonyymi00040 kirjoitti:

        Paha demonihenki antoi miehelle valtavat fyysiset voimat ja nyrkkeilijän lahjat.

        Fil. 3:4

        vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä.

        1. Kor. 9:26

        Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan.

        Kirjoittiko tämän Cassius Clay vai Floyd Patterson?


      • Anonyymi00046
        Anonyymi00044 kirjoitti:

        Kirjoittiko tämän Cassius Clay vai Floyd Patterson?

        Nykyisin nyrkkeilyssäkin on säännöt.

        Paavalin aikaan nyrkkeilyn tarkoitus oli tappaa vastustaja.

        1. Kor. 9:26

        Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan.

        Korinton naisia piti pelotella hijaiseksi.

        1. Kor. 9:8

        En tässä esitä vain ihmisten ajatuksia, sillä lakikin sanoo samaa.

        1. Kor. 14:34

        naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo.

        Ei ihme ollenkaan, että uskonlahkoissa miehet pitävät Paavalia idolinaan.


    • Anonyymi00041

      Eikös se Jumala oli ihmisen luomus?
      Näin kirkkohistoriassa opetettiin 60- luvulla keskikoulussa.
      Piti saada sateen, hedelmällisyyden ja ukkosen jumala saman katon alle.

    • Anonyymi00047

      Vain osa Korintossa piti Paavalia oikeana apostolina.

      1. Kor. 9:2

      Jos eivät muut pidäkään minua apostolina, teidän apostolinne ainakin olen.

      Paavali hajotti ja repi seurakuntian omilla uusilla opeillaan, mitkä oli erilaisia kuin Jeesuksen opit ja Jeesuksen kanssa eläneiden oikeiden 12 apostoleiden opit.

      1. Kor. 1:12

      Tarkoitan sitä, että toiset teistä sanovat: "Minä olen Paavalin puolella", toiset taas: "Minä Apolloksen", "Minä Keefaksen*", "Minä Kristuksen". [Keefas on Pietarin arameankielinen nimi.]

      • Anonyymi00048

        Luuk. 11:23

        Jeesus Kristus: "Joka ei ole minun puolellani, on minua vastaan, ja joka ei yhdessä minun kanssani kokoa, se hajottaa."


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      794
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      586
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      492
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      416
    Aihe