HAASTE ISRAELIA SIUNAAVILLE (VUOHI)KRISTITYILLE

Anonyymi-ap

Jos te väitätte olevanne Uuden liiton kristittyjä "Jeesuksen seuraajia", niin osoittakaa Raamatusta, miten Jeesus siunasi Israelia ja antoi hyväksymisensä väkivallan käytölle...edes hiljaisen hyväksymisensä vaikenemalla siitä... !

Joh. 10:27
Minun lampaani kuulevat minun ääntäni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua.

Matt.25
31 Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle.
32 Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niin kuin paimen erottaa lampaat vuohista.
33 Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle.
34 Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
35 Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;
36 minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'
37 Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?
38 Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut?
39 Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'
40 Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'.
41 Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.
42 Sillä minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda;
43 minä olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne; minä olin alaston, ja te ette vaatettaneet minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet minua katsomassa.'
44 Silloin hekin vastaavat sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai outona tai alastonna tai sairaana tai vankeudessa, emmekä sinua palvelleet?'
45 Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle'.

39

194

Vastaukset 39

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Homosiunauksellekin pitäisi sana löytää.

Ja nyt Israel uhmaa Trumpin rauhaa.

• Anonyymi00002

Tietenkin, koska eivät siionistit halua rauhaa, vaan tuhota Iranin ja ryöstää naapurien maat omia laittomia siirtokuntiaan varten.

Netanjahu valehteli 33 vuoden ajan Iranin ydinaseesta, vaikka Iranilla ei ole vieläkään ydinasetta. Nyt se sen varmaan hankkii, koska Trumpin USAhan ei voi luottaa pätkääkään.

Sen sijaan Israelilla itsellään on 90-100 ydinasetta ja se sotii jatkuvasti.

• Anonyymi00003

Israelista saadaan parhaat asejärjestelmät kuten Daavidin Linko. Muutenkin siellä osataan tehdä hyviä sotavehkeitä, kuten toki myös Ukrainassa. Get over it.

• Anonyymi00006

Israelin aseilla kuolee yhtä tehokkaasti kristityt kuin muslimitkin. Se on todistettu.

Ja rahat kaikkiin näihin sotiin ja sotarikoksiin kupataan "kristityiltä".

AI-yhteenveto

"Israel on historian saatossa Yhdysvaltain suurin yksittäinen sotilasavun saaja, ja se on saanut maalta tukea yli $250 miljardin edestä. Apu koostuu vuosittaisesta perusrahoituksesta, hätäapupaketeista, asekaupoista sekä asekaluston suorista toimituksista.

Tarkat rahoituksen ja tuen osa-alueet jakautuvat seuraavasti:

Vuosittainen perusrahoitus

Yhdysvallat ja Israel ovat sopineet kymmenvuotisesta (2019–2028) yhteistyösopimuksesta (Memorandum of Understanding), jonka puitteissa Israel saa sotilaallista tukea $3,8 miljardia vuodessa.

Summa jakautuu $3,3 miljardiin asehankintoihin ja $500 miljoonaan ohjuspuolustusjärjestelmien kehittämiseen.

Hätäapu ja poikkeustukipaketit (vuodesta 2023 eteenpäin)

Vuosien 2023 ja 2025 välisenä aikana Yhdysvaltain viranomaiset ovat toimittaneet tai sitoutuneet toimittamaan vähintään $21,7 miljardia uutta sotilasapua.

Tähän summaan sisältyy esimerkiksi miljardeja dollareita Israelin ohjuspuolustusjärjestelmien (kuten Iron Dome ja David's Sling) täydentämiseen, ammuksia ja asekalustoa suoraan Yhdysvaltain omista varastoista sekä rahoitusta uusille aseteknologioille.

Kaupalliset asekaupat

Edellä mainitun tuen lisäksi Israel tekee mittavia asekauppoja Yhdysvaltain aseteollisuuden kanssa. Yhdysvallat on myöntänyt Israelille lupia ja sopimuksia kymmenien miljardien arvosta, jotka kattavat hävittäjät (esim. F-15 ja F-35), pommit ja ohjukset.

Esimerkkeinä Yhdysvallat hyväksyi vuonna 2025 kauppoja, joiden arvo on yli $10 miljardia ja joiden toimitukset ajoittuvat pitkälle tulevaisuuteen.

Kaikkia Yhdysvaltain antamia asetoimituksia ei ole julkistettu yksityiskohtaisesti, sillä osa avusta toimitetaan poikkeusmenettelyillä. Avustusten ehtona on tyypillisesti, että varoilla on ostettava Yhdysvalloissa valmistettuja aseita ja järjestelmiä.

Voit tutustua tarkempiin Yhdysvaltain ulkoministeriön julkaisemiin tukiraportteihin U.S. Foreign Assistance by Country tai lukea kattavan analyysin avustusten kokonaiskuvasta Council on Foreign Relations -sivustolta."

"Jumalan silmäterä" olisi ihan kusessa, jos USA ei rahoittaisi ja aseistaisi sitä, joten tämäkö on se "siunaus", jonka vuohikristityt ovat aikaansaaneet ?

Enpä ole lukenut Raamatussa Jeesuksen mainitsevan mitään tällaisista "siunauksista".

• Anonyymi00011
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Israelin aseilla kuolee yhtä tehokkaasti kristityt kuin muslimitkin. Se on todistettu.

AI-yhteenveto

"Israel on historian saatossa Yhdysvaltain suurin yksittäinen sotilasavun saaja, ja se on saanut maalta tukea yli $250 miljardin edestä. Apu koostuu vuosittaisesta perusrahoituksesta, hätäapupaketeista, asekaupoista sekä asekaluston suorista toimituksista.

Yhdysvallat ja Israel ovat sopineet kymmenvuotisesta (2019–2028) yhteistyösopimuksesta (Memorandum of Understanding), jonka puitteissa Israel saa sotilaallista tukea $3,8 miljardia vuodessa.

Summa jakautuu $3,3 miljardiin asehankintoihin ja $500 miljoonaan ohjuspuolustusjärjestelmien kehittämiseen.

Vuosien 2023 ja 2025 välisenä aikana Yhdysvaltain viranomaiset ovat toimittaneet tai sitoutuneet toimittamaan vähintään $21,7 miljardia uutta sotilasapua.

Tähän summaan sisältyy esimerkiksi miljardeja dollareita Israelin ohjuspuolustusjärjestelmien (kuten Iron Dome ja David's Sling) täydentämiseen, ammuksia ja asekalustoa suoraan Yhdysvaltain omista varastoista sekä rahoitusta uusille aseteknologioille.

Kaupalliset asekaupat

Edellä mainitun tuen lisäksi Israel tekee mittavia asekauppoja Yhdysvaltain aseteollisuuden kanssa. Yhdysvallat on myöntänyt Israelille lupia ja sopimuksia kymmenien miljardien arvosta, jotka kattavat hävittäjät (esim. F-15 ja F-35), pommit ja ohjukset.

Esimerkkeinä Yhdysvallat hyväksyi vuonna 2025 kauppoja, joiden arvo on yli $10 miljardia ja joiden toimitukset ajoittuvat pitkälle tulevaisuuteen.

Kaikkia Yhdysvaltain antamia asetoimituksia ei ole julkistettu yksityiskohtaisesti, sillä osa avusta toimitetaan poikkeusmenettelyillä. Avustusten ehtona on tyypillisesti, että varoilla on ostettava Yhdysvalloissa valmistettuja aseita ja järjestelmiä.

Voit tutustua tarkempiin Yhdysvaltain ulkoministeriön julkaisemiin tukiraportteihin U.S. Foreign Assistance by Country tai lukea kattavan analyysin avustusten kokonaiskuvasta Council on Foreign Relations -sivustolta."

"Jumalan silmäterä" olisi ihan kusessa, jos USA ei rahoittaisi ja aseistaisi sitä, joten tämäkö on se "siunaus", jonka vuohikristityt ovat aikaansaaneet ?

Enpä ole lukenut Raamatussa Jeesuksen mainitsevan mitään tällaisista "siunauksista".

Suomessa meitä yhteiskunnallisesti puolustaa olemassaoloon- -- Puolustusvoimat.

Sitä verrokkina Israelissakin tapahtuu.

Senverran olen uutisista katsonut vastapuolta- kun he ajavat -- ajattollanilla, joita nyt on kuollut erinäköisinä kuskeina- ..... nämä kuskit--- ovat julistaneet ajavansa Israelin mereen, eli hävittävän heidät.

Israel- historiasta löytyy riiittävän pitkän ajan matkalta, kirjoituksineen, että nämä 600 luvulla jKr- tullut automaatti- auto --ajatolla papit ovat valhepetoja ja he pyssyttävät juuri ja kaivavat tunneleita ja ovat veljiään juutalaisia vastaan.... ja sehän on kirjoituksiinkin painettu...

Siis nähneenä ajatolla- puheet- heidän uutislähetyksistään, suon juutalaisille Puolustusvoimat ja siihen kuuluu aseet...

Eiköhän juutalaiset ole riittävästi kääntäneet poskea ja jossainvaiheessahan ne posketkin loppuu...

Meilläkin voi tulla vastasava Lada-tollat- jotka tekevät samaa- niin ei auta- kuin kovaa piippuun ja rajapintaa piirtää- ehkäpä sen verran pidemmälle, ettei tykinpiipun paukut lennä meitin tantereelle. näin esimerkkinä

• Anonyymi00015
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Senverran olen uutisista katsonut vastapuolta- kun he ajavat -- ajattollanilla, joita nyt on kuollut erinäköisinä kuskeina- ..... nämä kuskit--- ovat julistaneet ajavansa Israelin mereen, eli hävittävän heidät.

Israel- historiasta löytyy riiittävän pitkän ajan matkalta, kirjoituksineen, että nämä 600 luvulla jKr- tullut automaatti- auto --ajatolla papit ovat valhepetoja ja he pyssyttävät juuri ja kaivavat tunneleita ja ovat veljiään juutalaisia vastaan.... ja sehän on kirjoituksiinkin painettu...

Siis nähneenä ajatolla- puheet- heidän uutislähetyksistään, suon juutalaisille Puolustusvoimat ja siihen kuuluu aseet...

Eiköhän juutalaiset ole riittävästi kääntäneet poskea ja jossainvaiheessahan ne posketkin loppuu...

Meilläkin voi tulla vastasava Lada-tollat- jotka tekevät samaa- niin ei auta- kuin kovaa piippuun ja rajapintaa piirtää- ehkäpä sen verran pidemmälle, ettei tykinpiipun paukut lennä meitin tantereelle. näin esimerkkinä

"Eiköhän juutalaiset ole riittävästi kääntäneet poskea ja jossainvaiheessahan ne posketkin loppuu..."

Jeesus siis antoi tyhmiä neuvoja...

• Anonyymi00017
        Anonyymi00011 kirjoitti:

"Suomessa meitä yhteiskunnallisesti puolustaa olemassaoloon- -- Puolustusvoimat.

Sitä verrokkina Israelissakin tapahtuu."

Siionistit kaivavat kylläkin sotarikosohjeensa Raamatustaan, jotka ei ihan vastaa meidän demokraattisia periaatteita ja arvoja.

Ei myöskään Jeesuksen opetuksia.

Teille vanhan liiton vuohikristityille ne kyllä näyttää sopivan, joten miksi esiinnytte valheellisesti Uuden liiton kristittyinä, vaikka käytännössä kippaatte kristittyjen Uuden Testamentin ja Jeesuksen opetukset roskikseen ?

1. Sam. 15:3
        Mene siis ja voita amalekilaiset, ja VIHKIKÄÄ TUHON OMAKSI KAIKKI, mitä heillä on; äläkä säästä heitä, vaan SURMAA miehet ja naiset, LAPSET ja IMEVÄISET, raavaat ja lampaat, kamelit ja aasit."

5.Moos.20
        16 Mutta näiden kansojen kaupungeissa, jotka Herra, sinun Jumalasi, antaa sinulle perintöosaksi, ÄLÄ JÄTÄ AINOATAKAAN HENKEÄ ELOON ,
        17 vaan vihi ne tuhon omiksi: heettiläiset ja amorilaiset, kanaanilaiset ja perissiläiset, hivviläiset ja jebusilaiset, NIINKUIN HERRA, SINUN JUMALASI, ON SINUA KÄSKENYT

Ja huomaa: nämä Israelin kansanmurhaohjeet ovat olleet siellä heidän Pyhässä sotakirjassaan JO KAUAN ENNEN KUIN AJATOLLAHEISTA JA KORAANISTA ON OLLUT EDES TIETOAKAAN !

• Anonyymi00026
        Anonyymi00006 kirjoitti:

AI-yhteenveto

Kaupalliset asekaupat

Jeesus jakaa siunauksia Jumalisen viisaudensa perusteella. Hän ei salli epäjumalien palvojien koskevan silmäteräänsä. Eikä ottavan haltuunsa maata, jonka Hän antoi Israelin juutalaisille. Epäjumalan palvojat ovat yrittäneet tappaa koko Israelin monta kertaa, mutta aina yliluonnollinen siunaus on pelastanut heidät, vaikka he eivät vielä tiedä, että Jeesus on heidän Messiaansa. Mutta aikanaan koko Israelin silmät aukenee, tunnistamaansa oman Messiaansa Jeesuksen.

• Anonyymi00033
        Anonyymi00026 kirjoitti:

Jeesus jakaa siunauksia Jumalisen viisaudensa perusteella. Hän ei salli epäjumalien palvojien koskevan silmäteräänsä. Eikä ottavan haltuunsa maata, jonka Hän antoi Israelin juutalaisille. Epäjumalan palvojat ovat yrittäneet tappaa koko Israelin monta kertaa, mutta aina yliluonnollinen siunaus on pelastanut heidät, vaikka he eivät vielä tiedä, että Jeesus on heidän Messiaansa. Mutta aikanaan koko Israelin silmät aukenee, tunnistamaansa oman Messiaansa Jeesuksen.

"Jeesus jakaa siunauksia Jumalisen viisaudensa perusteella. Hän ei salli epäjumalien palvojien koskevan silmäteräänsä."

Älä selitä omiasi, vaan kerro, missä kohtaa Raamatussa Jeesus siunaa Israelia ?

"Eikä ottavan haltuunsa maata, jonka Hän antoi Israelin juutalaisille."

Sekä vanha että Uusi testamentti todistavat, että Jumala toteutti lupauksensa Aabrahamille jo aikoja sitten, mutta juutalaiset kansana rikkoivat liittonsa ja tappoivat Jeesuksen, eivätkä ole enää missään erityisasemassa muihin nähden.

"Epäjumalan palvojat ovat yrittäneet tappaa koko Israelin monta kertaa, mutta aina yliluonnollinen siunaus on pelastanut heidät"

No minä en pitäisi USAn antamaa sotilaallista tukea minään "yliluonnollisena siunauksena".

"Mutta aikanaan koko Israelin silmät aukenee, tunnistamaansa oman Messiaansa Jeesuksen."

No jos näin kävisikin, niin SIIHEN ASTI myös samat lait koskevat heitä kuin kaikkia muitakin.

Vai katsoiko Jeesus muka sormiensa läpi juutalaisten tekemiä vääryyksiä ?

Ei katsonut, vaan nimitti heitä KYYKÄÄRMEEN SIKIÖIKSI, VALEHTELIJOIKSI JA MURHAAJIKSI!

• Anonyymi00037
        Anonyymi00015 kirjoitti:

"Eiköhän juutalaiset ole riittävästi kääntäneet poskea ja jossainvaiheessahan ne posketkin loppuu..."

Jeesus siis antoi tyhmiä neuvoja...

Juutalaisuuteen ei kuulu poskien kääntely, tuo on kristillistä oppia, ei juutalaisuutta.

Juutalaisuus nimenomaan korostaa, (etteivät he käännä poskiaan vaan) kostavat, aina. Juutalaisuus on kosto-uskonto.

Jos yhtä juutalaista uhataan, koko sotilasjoukko laitetaan pelastusretkelle. Muist. esim. 1970-luvulta tapaus Entebbe.

Täällä jotkut "Isrtaelin ystävät" eivät ole koskaan vaivautuneet tutustumaan aitoon juutalaisuuteen ja israelilaisuuteen, elävät fantasioissaan ja harhoissaan. Heillä ei todellisuudessa ole Jeesustakaan.

Juutalaisuus ja kristinusko ovat kaksi täysin eri, toinen toisensa poissulkevaa uskontoa. Ja tarkoitan nyt nimenomaan uskoa ja uskontoa, ilman että siihen välttämättä pitää vetää ihmiset mukaan. Mutta etenkin talmudistinen juutalaisuus on kyllä vetänyt ja vetää ihmisetkin mukaan kiistaan. Jeesus ei kuulu juutalaisuuteen, juutalaiset itse ovat tehneet tämän täysin selväksi, jo 2000 vuoden ajan.

• Anonyymi00004

Naapurimaahan ei ole järkevää ampua ydinasetta.

Jo voimalaitoksen poksahtaminen melko kaukana aiheuttaa paniikin, niin mitä kunnon ydinräjäytys.

Israel pelkää rauhaa. Se ei sovi sille.

• Anonyymi00007

"Israel pelkää rauhaa. Se ei sovi sille."

Ei, vaan Netanjahu pelkää vankilaan joutumista. Samoin Trump ja Putin.

Järjestämällä sotia nämä psykopaatit voivat välttää sen.

• Anonyymi00012
        Anonyymi00007 kirjoitti:

"Israel pelkää rauhaa. Se ei sovi sille."

Ei, vaan Netanjahu pelkää vankilaan joutumista. Samoin Trump ja Putin.

Järjestämällä sotia nämä psykopaatit voivat välttää sen.

sano se niille ajatollaneille. Siellä on käyrä puukko ollut iät ja ajat- ennen netkua.

• Anonyymi00019
        Anonyymi00012 kirjoitti:

sano se niille ajatollaneille. Siellä on käyrä puukko ollut iät ja ajat- ennen netkua.

Israelin kansanmurha- ja sotarikosohjeet on kirjoitettu heidän Pyhiin kirjoituksiinsa jo kauan ennen kuin ajatollaneita on edes ollut olemassa.

Mene siis ja voita amalekilaiset, ja VIHKIKÄÄ TUHON OMAKSI KAIKKI, mitä heillä on; äläkä säästä heitä, vaan SURMAA miehet ja naiset, LAPSET ja IMEVÄISET, raavaat ja lampaat, kamelit ja aasit."

5.Moos.20
        16 Mutta näiden kansojen kaupungeissa, jotka Herra, sinun Jumalasi, antaa sinulle perintöosaksi, ÄLÄ JÄTÄ AINOATAKAAN HENKEÄ ELOON ,
        17 vaan vihi ne tuhon omiksi: heettiläiset ja amorilaiset, kanaanilaiset ja perissiläiset, hivviläiset ja jebusilaiset, NIINKUIN HERRA, SINUN JUMALASI, ON SINUA KÄSKENYT

• Anonyymi00029
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Israelin kansanmurha- ja sotarikosohjeet on kirjoitettu heidän Pyhiin kirjoituksiinsa jo kauan ennen kuin ajatollaneita on edes ollut olemassa.

5.Moos.20

Juutalaiset eivät totelleet täydellisesti, Jumalan kauas näkevää viisautta, vaan ottivat jopa vaimoikseen, saatanan saastuttamia naisia. Nyt he ovat kärsineet koko aikaisesti laiminlyönnistään. Ympärillä asuvat epäjumalan palvojat, ovat heidän vihollisiaan, saatanan käskystä. Nyt sodissa kuolleita on paljon enemmän. kuin 6 n kaupungin väki ja lopullinen sota on vielä käymättä. Psalmi 83 n ennustukset hautuvat vieläkin vahvoina, ainakin 9n epäjumalaa palvovan kansan mielissä.

• Anonyymi00036
        Anonyymi00029 kirjoitti:

Juutalaiset eivät totelleet täydellisesti, Jumalan kauas näkevää viisautta, vaan ottivat jopa vaimoikseen, saatanan saastuttamia naisia. Nyt he ovat kärsineet koko aikaisesti laiminlyönnistään. Ympärillä asuvat epäjumalan palvojat, ovat heidän vihollisiaan, saatanan käskystä. Nyt sodissa kuolleita on paljon enemmän. kuin 6 n kaupungin väki ja lopullinen sota on vielä käymättä. Psalmi 83 n ennustukset hautuvat vieläkin vahvoina, ainakin 9n epäjumalaa palvovan kansan mielissä.

"Juutalaiset eivät totelleet täydellisesti, Jumalan kauas näkevää viisautta, vaan ottivat jopa vaimoikseen, saatanan saastuttamia naisia."

Nämä "juutalaiset" eivät siis ole "puhtaita juutalaisia", vaan "saatanan saastuttamaa" sekakansaa.

Israeliin on myös "palannut" kasarijuutalaisia eli käännynnäisiä, joiden suonissa ei virtaa tippaakaan juutalaisverta. Kukaan heistä tai heidän esi-isistään ei ole koskaan asunut siellä, joten heillä ei ole mitään oikeutta "palata kotimaahansa".

He ovat pelkkiä maahantunkeutujia, jotka ryöstävät maat niiden alkuperäisiltä asukkailta, jotka ovat asuneet siellä iät ja ajat.

• Anonyymi00038
        Anonyymi00019 kirjoitti:

5.Moos.20

Puhumattakaan Talmudista, joka on täynnä yksityiskohtaisia käskyjä siitä kuinka gojimeja, eli "pakanoita", saastaisia, vääräuskoisia on kohdeltava.

Itse Jeesuksestakin Talmud sanoo melkolailla.

• Anonyymi00005
    • Anonyymi00008

LÄÄKKEET ⚠️⚠️⚠️💊

• Anonyymi00009

Kenelle ?

• Anonyymi00010

Trump saattaa nyt tehdä rauhan Iranin kanssa eikä Israel kovasta halustaan huolimatta pysty sitä estämään.

• Anonyymi00013

Iranin hallituksen panttivankeina on:

Oma kansa.
      Gazalaiset Hamasin avulla.
      Libanonilaiset Hizbollahin avulla.

Kun Iraniin saadaan demokraattinen hallitus, niin Lähi-Itä rauhottuu!

• Anonyymi00014

Samalla tavalla kuin Afganistaniin saatiin.

Itsekukin kävi sotimalla rakentamassa demokratiaa.

• Anonyymi00016

"Kun Iraniin saadaan demokraattinen hallitus, niin Lähi-Itä rauhottuu!"

Väkivallan avullako se saadaan?
        Et vissiin ole tutustunut historiaan, vai miksi joriset noin typeriä?

Ja ylenkatsot myös Jeesuksen opetukset...

Ja mikä demokratia Israel muka on, kun se on rikkonut demokraattisia periaatteita ja arvoja miehittämällä Gazaa koko olemassaolonsa ajan sekä rakentanut laittomia siirtokuntiaan. Ja nyt se suorittaa kansanmurhaa sekä suunnittelee väestönsiirtoa, jotka kaikki ovat SOTARIKOKSIA.

• Anonyymi00021
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Ja mikä demokratia Israel muka on, kun se on rikkonut demokraattisia periaatteita ja arvoja miehittämällä Gazaa koko olemassaolonsa ajan sekä rakentanut laittomia siirtokuntiaan. Ja nyt se suorittaa kansanmurhaa sekä suunnittelee väestönsiirtoa, jotka kaikki ovat SOTARIKOKSIA.

Kerro, onka Gaza demokratia?

• Anonyymi00023
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Kerro, onka Gaza demokratia?

No ei tietenkään ole, koska terroristijärjestö Hamas hallitsee sitä.

Mutta jos Israel ei olisi miehittänyt Palestiinaa, niin ei olisi ollut mitään tarvetta Hamasin syntymiselle. Nyt Palestiinan kansa on kahden terroristiryhmän - Hamasin ja Israelin - välissä ja heitä tapetaan kuin kärpäsiä, eikä heillä ole suojaa tai turvaa missään.

AI-yhteenveto
        Palestiinan miehitys ja pitkä konflikti ovat toimineet yhtenä keskeisenä perustana ja katalysaattorina Hamasin syntymiselle. Järjestön juuret ja kehitys kietoutuvat vahvasti alueen poliittiseen historiaan:

Ideologinen tausta: Hamas perustettiin vuonna 1987 ensimmäisen intifadan (kansannousun) alussa. Se sai alkunsa sunnalaisesta islamistiliikkeestä, joka pyrki haastamaan Israelin miehitysvallan.

Vastarinta ja turhautuminen: Hamasin ja muiden palestiinalaisryhmien tavoitteena on ollut vastustaa Israelin toimia. Järjestö on käyttänyt keinoinaan aseellista toimintaa sekä laajaa sosiaalista työtä, mikä on kasvattanut sen suosiota palestiinalaisten keskuudessa turhautumisen kasvaessa miehityksen ja rauhanprosessien epäonnistumisen myötä.

Poliittinen nousu: Hamas on hallinnut Gazan kaistaa vuodesta 2007 lähtien. Se on luokiteltu terroristijärjestöksi useissa länsimaissa, mukaan lukien Euroopan unioni ja Yhdysvallat.

AI-yhteenveto

Gaza ei ole demokratia. Alueen hallinnosta on vastannut vuodesta 2006 lähtien ääri-islamistinen Hamas-järjestö, eikä alueella ole järjestetty parlamenttivaaleja kyseisen vuoden jälkeen.

Gazan poliittiseen järjestelmään ja ihmisoikeustilanteeseen liittyviä keskeisiä piirteitä ovat:

Vaalien puute: Viimeisimmät palestiinalaisalueiden parlamenttivaalit pidettiin vuonna 2006. Tämän jälkeen Hamas otti Gazan hallintaansa vuonna 2007 käydyn sisällissodan seurauksena, eikä alueella ole sittemmin järjestetty vapaita ja demokraattisia vaaleja.

Hallintomuoto: Alueella ei ole toimivaa demokraattista päätöksentekojärjestelmää, vaan valta on keskittynyt aseelliselle Hamas-liikkeelle, joka toimii autoritaarisesti.

Ihmisoikeudet: Kansainväliset järjestöt, kuten Amnesty International, ovat raportoineet ihmisoikeusloukkauksista ja sananvapauden rajoituksista Gazassa. Arvostelijoihin, poliittisiin toisinajattelijoihin ja aktivisteihin on kohdistettu toimenpiteitä.

• Anonyymi00032
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Tosin Egypti ei huolinut Gazaa itselleen. Eikä Israelkaan, vaan antoi Gazan omilleen. Länsimaat jakoivat nykyiset maat, joitten rajat YK on hyväksynyt. Myös Jordanian ja Israelin rajat. Palestiinalaisten osa jäi johonkin välimaastoon, länsimaitten hyödyllisten idioottien ruokittavaksi. Nämä idiootit ovat rohkaisseet heitä kaikintavoin, suuntaamaan vaatimuksensa koko Israelin valtiota vastaan. Jordaniasta vaietaan, vaikka siellä on elinkelpoista maata runsaasti, mutta he eivät halua riitaisia palestiinalaisia lähelleen. Epäjumalan palvojat haluavat koko Israelin.

• Anonyymi00018

Omalla tavallaan tulee demokratia kun tappaa eri mieltä olevat.

• Anonyymi00020

Ai nämä tappajatko saavat tappamalla aikaan sen demokratian, vaikka tappaminen on vastoin demokraattisia periaatteita ?

Eikä koskaan saada kaikkia tapettuja, jolloin se vihan kierre jatkuu ikuisesti.

• Anonyymi00022

Kyllä on kamalaa Trump petti Iranin kansan. Heitä takuulla nyt vainotaan

• Anonyymi00024

Iranin hallitusta vastustavat mielenosoittajat odottivat varmaan Trumpin rientävän heidän avukseen, mutta sen sijaan Trump pommittikin Iranin tyttökoulun oppilaat "tuuliin ja pilviin" ja uhkasi tuhota koko 90-miljoonaisen Iranin kansan.

Trumppi myös hyökkäsi Iraniin aivan yllättäen kesken neuvottelujen.

Nyt jos Trumppi saa lopetettua itse aloittamansa sodan, johon Netanjahu sai huijattua/lahjottua/kiristettyä hänet, niin hän varmaan ottaa siitäkin kunnian itselleen.

• Anonyymi00025

No missä viipyvät ne "Jeesusta esikuvanaan pitävien"" vuohikristittyjen raamatulliset todisteet siitä, miten Jeesus siunasi Israelia sekä hyväksyi/oikeutti väkivallan käytön ja lasten murhaamiset ?

• Anonyymi00027

Jeesus käski totella keisaria.

• Anonyymi00028
        Anonyymi00027 kirjoitti:

Jeesus käski totella keisaria.

Ketä keisaria ?

Ketä alastomista Keisareista te vuohikristityt tottelette ?
        Suomen Keisaria vai Amerikan Keisaria vai Israelin Keisaria ja millä perusteella ?

Entä jos Keisareiden ohjeet ovat ristiriidassa keskenään, niin kuka on se Keisari, jonka tappokäskyjä viime kädessä pitää totella ?

Nasaretin Keisariahan ei tarvita yhtään mihinkään.

• Anonyymi00030

Tyhjäpää höpöttäjät ei tajua, että Jeesus näytti rahasta Rooman keisarin kuvaa ja käski antaa keisarille mikä keisarin.

Ne vain höpöttää.

• Anonyymi00031

Kristityt eivät seuraa Israelia (joka on täysin maallinen, antikristillinen, ateistinen ja satanistinen valtio).

Kristityt ovat Jeesuksen seuraajia. Jumalan valtakunta ei ole maallisessa Israelissa vaan Taivaissa sekä uskon kautta kristityn hengessä.

Kristityt ovat valittu kansa. Juutalaiset menettivät esikoisuutensa ja siunauksensa Jeesukselle ja Hänen seuraajilleen aivan kuin Eesau Jaakobille.

• Anonyymi00034

Tuota ei saa sanoa ääneen.

• Anonyymi00039
        Anonyymi00034 kirjoitti:

Tuota ei saa sanoa ääneen.

Minä en enää pelkää juutalaisia. Sanon mitä ajattelen. Ja sanani perustuvat paljolti myös omiin kokemuksiini.

• Anonyymi00035

Muutoin on hirvein antiseministi mitä maa päällään kantaa.

Ja kaikki muu mahdollinen kaupan päälle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      106
      2215
    2. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      103
      886
    3. T rakastan sua

vaikket sitä usko
      Ikävä
      66
      833
    4. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      46
      800
    5. Mitä tapahtuu?

Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???
      Haapavesi
      21
      746
    6. Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...

...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha
      Maailman menoa
      517
      716
    7. Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti

Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk
      Ikävä
      76
      640
    8. Miksi et lähesty minua

Jos kerran kaipaat, mies? Mitä pelkäät?
      Ikävä
      64
      615
    9. Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen

Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik
      Ikävä
      23
      590
    10. Kai sä olet

Luovuttanut mun suhteen.
      Ikävä
      57
      561
    Aihe