Tyhmien neitsyiden pyhityselämä

Anonyymi-ap

Raamatussa puhutaan tyhmistä neitsyistä.

1. Mitä tarkoittaa hengellisesti tyhmä ?
2. Neitsyt ?
3. Millainen on tyhmän neitsyeen pyhityselämä ?

68

285

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Tyhmät eivät tee Jumalan tahdon mukaan.

      [15] Katsokaa siis tarkoin, kuinka vaellatte: ei niinkuin tyhmät, vaan niinkuin viisaat, [16] ja ottakaa vaari oikeasta hetkestä, sillä aika on paha.

    • Anonyymi00002

      Helluntaiapostoli Olsen arvosti helluntailaisten neitsyyttä.

    • Anonyymi00003

      Neitsyillä on profetoimisen lahja.

      Apostolien teot 21:9

      Ja hänellä oli neljä tytärtä, neitsyttä, joilla oli profetoimisen lahja.

    • Anonyymi00004

      Tyhmiä neitsyitä ovat esim vuohikristityt, jotka ostaa Babylonin kauppiailta, kuten siionisteilta ja huuhaaprofeetoilta.

      Ilm.18
      23 ei loista sinussa (=suuri Babylon) enää lampun valo; ei kuulla sinussa enää huutoa yljälle eikä huutoa morsiamelle; sillä ***sinun kauppiaasi*** olivat maan mahtavia, ja sinun velhoutesi villitsi kaikki kansat;
      24 ja hänestä on löydetty profeettain ja pyhien veri ja kaikkien veri, jotka maan päällä ovat tapetut.

      Viisaat neitsyet ostavat suoraan Jeesukselta.

      Ilm.3
      18 Minä (=Jeesus) neuvon sinua ostamaan MINULTA ***kultaa***, tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja ***valkeat vaatteet***, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja ***silmävoidetta*** voidellaksesi silmäsi, että näkisit.

      • Anonyymi00034

        >>>>Tyhmiä neitsyitä ovat esim vuohikristityt, jotka ostaa Babylonin kauppiailta, kuten siionisteilta ja huuhaaprofeetoilta.<<<<<
        --------------
        Eihän siinä tekstissä tuollaisia kirjoiteta? Koeta opskella tervettä Raamatun tulkintaa., ja Raamatun lukemisessa välttäö oman mielikuvituksen sotkemista lukemaasi tekstiin.
        Totuuden Henki johdattaa kaikkeen Totuuteen , ei valheelliseen tekstin selitykseen jota esim. valhe profeetat ja valheen opettajat levittävät. Älä eksy! Pysy Sanan ilmoituksessa asiayhteyksineen mikäli itse tahdot kerran perille päästä.
        ------------------
        Ilman Sanan ilmoituksen mukaan ojentautumista ihminen kulkee pimeydessä ilman Jumalan Hengen johdatusta.Jumalan Sansn valossa kulkeva tietää mihin on menossa.
        -------------------
        ”Sinun sanasi on minun jalkaini lamppu ja valkeus minun tielläni.”
        ‭‭Psalmit‬ ‭119‬:‭105‬ ‭FB38‬

        Jeesus Kristus on lihassa ilmestynyt Jumalan Sana. Joka Häntä seuraa se ei pimeydessä vaella.( Sius ojentautuu Jumalan Sanan neuvon mukaan.)

        (Joh.4:1-59.) ”Niin Jeesus taas puhui heille sanoen: "Minä olen maailman valkeus; joka minua seuraa, se ei pimeydessä vaella, vaan hänellä on oleva elämän valkeus".”
        ‭‭Johannes‬ ‭8‬:‭12‬ ‭FB38‬‬
        ------------------------
        ”Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala. Hän oli alussa Jumalan tykönä. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.”
        ‭‭Johannes‬ ‭1‬:‭1‬-‭3‬ ‭FB38‬‬

        ”Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.”
        ‭‭Johannes‬ ‭1‬:‭14‬ ‭FB38‬‬

        Jumala puhuu Sanassa. Jumala on Henki. Hän on ilmoittanut itsensä Sanassa. Jumalan Sana on Hengrn ilmoitus
        ”Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut.”
        ‭‭Johannes‬ ‭1‬:‭18‬ ‭FB38‬‬

        ”Sittenkuin Jumala muinoin monesti ja monella tapaa oli puhunut isille profeettain kautta,

        on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille Pojan kautta, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi, jonka kautta hän myös on maailman luonut

        ja joka, ollen hänen kirkkautensa säteily ja hänen olemuksensa kuva ja kantaen kaikki voimansa sanalla, on, toimitettuaan puhdistuksen synneistä, istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa, tullen enkeleitä niin paljoa korkeammaksi, kuin hänen perimänsä nimi on jalompi kuin heidän.”
        ‭‭Heprealaiskirje‬ ‭1‬:‭1‬-‭4‬ ‭FB38‬‬


      • Anonyymi00041
        Anonyymi00034 kirjoitti:

        >>>>Tyhmiä neitsyitä ovat esim vuohikristityt, jotka ostaa Babylonin kauppiailta, kuten siionisteilta ja huuhaaprofeetoilta.<<<<<
        --------------
        Eihän siinä tekstissä tuollaisia kirjoiteta? Koeta opskella tervettä Raamatun tulkintaa., ja Raamatun lukemisessa välttäö oman mielikuvituksen sotkemista lukemaasi tekstiin.
        Totuuden Henki johdattaa kaikkeen Totuuteen , ei valheelliseen tekstin selitykseen jota esim. valhe profeetat ja valheen opettajat levittävät. Älä eksy! Pysy Sanan ilmoituksessa asiayhteyksineen mikäli itse tahdot kerran perille päästä.
        ------------------
        Ilman Sanan ilmoituksen mukaan ojentautumista ihminen kulkee pimeydessä ilman Jumalan Hengen johdatusta.Jumalan Sansn valossa kulkeva tietää mihin on menossa.
        -------------------
        ”Sinun sanasi on minun jalkaini lamppu ja valkeus minun tielläni.”
        ‭‭Psalmit‬ ‭119‬:‭105‬ ‭FB38‬

        Jeesus Kristus on lihassa ilmestynyt Jumalan Sana. Joka Häntä seuraa se ei pimeydessä vaella.( Sius ojentautuu Jumalan Sanan neuvon mukaan.)

        (Joh.4:1-59.) ”Niin Jeesus taas puhui heille sanoen: "Minä olen maailman valkeus; joka minua seuraa, se ei pimeydessä vaella, vaan hänellä on oleva elämän valkeus".”
        ‭‭Johannes‬ ‭8‬:‭12‬ ‭FB38‬‬
        ------------------------
        ”Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala. Hän oli alussa Jumalan tykönä. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.”
        ‭‭Johannes‬ ‭1‬:‭1‬-‭3‬ ‭FB38‬‬

        ”Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.”
        ‭‭Johannes‬ ‭1‬:‭14‬ ‭FB38‬‬

        Jumala puhuu Sanassa. Jumala on Henki. Hän on ilmoittanut itsensä Sanassa. Jumalan Sana on Hengrn ilmoitus
        ”Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut.”
        ‭‭Johannes‬ ‭1‬:‭18‬ ‭FB38‬‬

        ”Sittenkuin Jumala muinoin monesti ja monella tapaa oli puhunut isille profeettain kautta,

        on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille Pojan kautta, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi, jonka kautta hän myös on maailman luonut

        ja joka, ollen hänen kirkkautensa säteily ja hänen olemuksensa kuva ja kantaen kaikki voimansa sanalla, on, toimitettuaan puhdistuksen synneistä, istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa, tullen enkeleitä niin paljoa korkeammaksi, kuin hänen perimänsä nimi on jalompi kuin heidän.”
        ‭‭Heprealaiskirje‬ ‭1‬:‭1‬-‭4‬ ‭FB38‬‬

        "Eihän siinä tekstissä tuollaisia kirjoiteta? Koeta opskella tervettä Raamatun tulkintaa., ja Raamatun lukemisessa välttäö oman mielikuvituksen sotkemista lukemaasi tekstiin."

        No kuule, kyllä tällaiseen johtopäätökseen tulee, kun lukee Raamattua ilman minkään porttomorsianseurakunnan vääristäviä harhaoppi-linssejä päässään.

        Matt.25
        1 "Silloin on taivasten valtakunta oleva kymmenen neitsyen kaltainen, jotka ottivat lamppunsa ja lähtivät ylkää vastaan.
        2 Mutta viisi heistä oli tyhmää ja viisi ymmärtäväistä.
        3 Tyhmät ottivat lamppunsa, mutta eivät ottaneet öljyä mukaansa.
        4 Mutta ymmärtäväiset ottivat öljyä astioihinsa ynnä lamppunsa.
        5 Yljän viipyessä tuli heille kaikille uni, ja he nukkuivat.
        6 Mutta yösydännä kuului huuto: 'Katso, ylkä tulee! Menkää häntä vastaan.'
        7 Silloin kaikki nämä neitsyet nousivat ja laittoivat lamppunsa kuntoon.
        8 Ja TYHMÄT sanoivat ymmärtäväisille: 'ANTAKAA MEILLE ÖLJYÄNNE, SILLÄ MEIDÄN LAMPPUMME SAMMUVAT'.
        9 Mutta YMMÄRTÄVÄISET vastasivat ja sanoivat: 'Emme voi, se ei riitä meille ja teille. MENKÄÄ ENNEMMIN MYYJÄIN LUO OSTAMAAN ITSELLENNE.'
        10 Mutta heidän lähdettyään ostamaan ylkä tuli; ja ne, jotka olivat valmiit, menivät hänen kanssansa häihin, ja ovi suljettiin.
        11 Ja myöhemmin toisetkin neitsyet tulivat ja sanoivat: 'Herra, Herra, avaa meille!'
        12 Mutta hän vastasi ja sanoi: 'Totisesti minä sanon teille: minä en tunne teitä'.

        Tässä on siis kysymys "Öljystä", jota ilman "Lamppu" sammuu, joten ajatteletko, että kyse on ruokaöljystä tai jostain tavallisesta lamppuöljystä ?

        No Öljy kuvaa Raamatussa Pyhää Henkeä, joka auttaa ymmärtämään Jumalan sanaa (=Jeesus). Tyhmillä neitsyillä ei ollut tarpeeksi Öljyä, joten heidän lamppunsa sammui. Ymmärtäväiset eivät voineet antaa omastaan, joten ainoa keino oli mennä "OSTAMAAN Öljyä".

        No keitäs myyntimiehiä/kaupustelijoita Raamatusta löytyykään ?

        1) SUUREN BABYLONIN humpuukikauppiaat

        Ilm.18
        23 ***EI LOISTA SINUSSA E N Ä Ä LAMPUN VALO***; ei kuulla sinussa e n ä ä *huutoa YLJÄLLE* eikä *huutoa MORSIAMELLE*; sillä ***SINUN KAUPPIAASI*** olivat maan mahtavia, ja sinun velhoutesi villitsi kaikki kansat;
        24 ja hänestä on löydetty profeettain ja pyhien veri ja kaikkien veri, jotka maan päällä ovat tapetut.

        Suuren Babylonin kauppiaat eivät siis ole mitään maallisen krääsän kauppiaita, vaan uskonnollisen krääsän kauppiaita, koska jakeessa mainitaan lamppu, ylkä ja morsian. Ja heidän tuotteensa ovat ***veren tahraamia***.

        No ketä tulee tällaisista kauppamiehistä mieleen ?
        (Vinkki: siionistit, kirkko, lahkot, huuhaaprofeetat, papit, pastorit, aivopestyt vuohikristityt jne...)

        2) JEESUS neuvoo ostamaan ***itseltään*** "laatutuotteita", jotka toimivat ja kestävät

        Ilm.3
        18 Minä neuvon sinua ostamaan MINULTA ***kultaa***, tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja ***valkeat vaatteet***, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja ***silmävoidetta*** voidellaksesi silmäsi, että näkisit.


      • Anonyymi00057
        Anonyymi00041 kirjoitti:

        "Eihän siinä tekstissä tuollaisia kirjoiteta? Koeta opskella tervettä Raamatun tulkintaa., ja Raamatun lukemisessa välttäö oman mielikuvituksen sotkemista lukemaasi tekstiin."

        No kuule, kyllä tällaiseen johtopäätökseen tulee, kun lukee Raamattua ilman minkään porttomorsianseurakunnan vääristäviä harhaoppi-linssejä päässään.

        Matt.25
        1 "Silloin on taivasten valtakunta oleva kymmenen neitsyen kaltainen, jotka ottivat lamppunsa ja lähtivät ylkää vastaan.
        2 Mutta viisi heistä oli tyhmää ja viisi ymmärtäväistä.
        3 Tyhmät ottivat lamppunsa, mutta eivät ottaneet öljyä mukaansa.
        4 Mutta ymmärtäväiset ottivat öljyä astioihinsa ynnä lamppunsa.
        5 Yljän viipyessä tuli heille kaikille uni, ja he nukkuivat.
        6 Mutta yösydännä kuului huuto: 'Katso, ylkä tulee! Menkää häntä vastaan.'
        7 Silloin kaikki nämä neitsyet nousivat ja laittoivat lamppunsa kuntoon.
        8 Ja TYHMÄT sanoivat ymmärtäväisille: 'ANTAKAA MEILLE ÖLJYÄNNE, SILLÄ MEIDÄN LAMPPUMME SAMMUVAT'.
        9 Mutta YMMÄRTÄVÄISET vastasivat ja sanoivat: 'Emme voi, se ei riitä meille ja teille. MENKÄÄ ENNEMMIN MYYJÄIN LUO OSTAMAAN ITSELLENNE.'
        10 Mutta heidän lähdettyään ostamaan ylkä tuli; ja ne, jotka olivat valmiit, menivät hänen kanssansa häihin, ja ovi suljettiin.
        11 Ja myöhemmin toisetkin neitsyet tulivat ja sanoivat: 'Herra, Herra, avaa meille!'
        12 Mutta hän vastasi ja sanoi: 'Totisesti minä sanon teille: minä en tunne teitä'.

        Tässä on siis kysymys "Öljystä", jota ilman "Lamppu" sammuu, joten ajatteletko, että kyse on ruokaöljystä tai jostain tavallisesta lamppuöljystä ?

        No Öljy kuvaa Raamatussa Pyhää Henkeä, joka auttaa ymmärtämään Jumalan sanaa (=Jeesus). Tyhmillä neitsyillä ei ollut tarpeeksi Öljyä, joten heidän lamppunsa sammui. Ymmärtäväiset eivät voineet antaa omastaan, joten ainoa keino oli mennä "OSTAMAAN Öljyä".

        No keitäs myyntimiehiä/kaupustelijoita Raamatusta löytyykään ?

        1) SUUREN BABYLONIN humpuukikauppiaat

        Ilm.18
        23 ***EI LOISTA SINUSSA E N Ä Ä LAMPUN VALO***; ei kuulla sinussa e n ä ä *huutoa YLJÄLLE* eikä *huutoa MORSIAMELLE*; sillä ***SINUN KAUPPIAASI*** olivat maan mahtavia, ja sinun velhoutesi villitsi kaikki kansat;
        24 ja hänestä on löydetty profeettain ja pyhien veri ja kaikkien veri, jotka maan päällä ovat tapetut.

        Suuren Babylonin kauppiaat eivät siis ole mitään maallisen krääsän kauppiaita, vaan uskonnollisen krääsän kauppiaita, koska jakeessa mainitaan lamppu, ylkä ja morsian. Ja heidän tuotteensa ovat ***veren tahraamia***.

        No ketä tulee tällaisista kauppamiehistä mieleen ?
        (Vinkki: siionistit, kirkko, lahkot, huuhaaprofeetat, papit, pastorit, aivopestyt vuohikristityt jne...)

        2) JEESUS neuvoo ostamaan ***itseltään*** "laatutuotteita", jotka toimivat ja kestävät

        Ilm.3
        18 Minä neuvon sinua ostamaan MINULTA ***kultaa***, tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja ***valkeat vaatteet***, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja ***silmävoidetta*** voidellaksesi silmäsi, että näkisit.

        Miksi raamattua pitäisi tulkita!
        Herra Sebaot toimittaa kyllä uuden päivitetyn version kaikille kielille valmiiksi käännettynä jos se pitäisi nykyisellään jotenkin noteerata. Nykyinenhän on pahasti korruptoitunut - en käyttäisi sitä. Eikä sitä tarvitse kiveen hakata, ja karsiakin on varaa ihan jo uskottavuuden vuoksi.


      • Anonyymi00059
        Anonyymi00057 kirjoitti:

        Miksi raamattua pitäisi tulkita!
        Herra Sebaot toimittaa kyllä uuden päivitetyn version kaikille kielille valmiiksi käännettynä jos se pitäisi nykyisellään jotenkin noteerata. Nykyinenhän on pahasti korruptoitunut - en käyttäisi sitä. Eikä sitä tarvitse kiveen hakata, ja karsiakin on varaa ihan jo uskottavuuden vuoksi.

        "Miksi raamattua pitäisi tulkita!"

        No jos et ole sattunut vielä huomaamaan, niin Raamattu on täynnä VERTAUSKUVIA, joita ei voi ottaa kirjaimellisesti.

        Mutta kaikin mokomin, lue sinä kaikki sieltä suoraan ilman mitään tulkitsemisia...

        Hes. 17:2
        "Ihminen, esitä Israelin kansalle arvoitus, kerro sille vertaus.

        Hes. 24:3
        Esitä uppiniskaiselle kansalleni vertaus, sano sille: "Näin sanoo Herra Jumala: -- Ota pata, pane se tulelle ja kaada siihen vettä. [24:3,4: Hes. 11:3]

        Matt. 13:18
        "Kuulkaa siis, mitä vertaus kylväjästä TARKOITTAA. [13:18-23: Mark. 4:13-20; Luuk. 8:11-15]

        Matt. 13:36
        Sitten Jeesus lähetti väkijoukon pois ja meni sisälle. Opetuslapset tulivat hänen luokseen ja sanoivat: "SELITÄ meille vertaus pellon rikkaviljasta." [Matt. 15:15; Mark. 7:17]

        Mark. 4:13
        Sitten Jeesus sanoi: "Jos te ette KÄSITÄ tätä vertausta, niin onko teistä ymmärtämään muitakaan vertauksia? [4:13-20: Matt. 13:18-23; Luuk. 8:11-15]

        Luuk. 8:9
        Opetuslapset kysyivät Jeesukselta, mitä vertaus TARKOITTI. [8:9-15: Matt. 13:10-23; Mark. 4:10-20]

        Luuk. 8:11
        Vertaus TARKOITTAA tätä: Siemen on Jumalan sana. [1. Piet. 1:23]

        Gal.4
        24 Tämä on vertauskuva. Naisilla TARKOITETAAN kahta liittoa. Toinen on Siinainvuoren liitto, joka synnyttää orjuuteen, ja se on Hagar. [Jer. 31:32; Gal. 5:1; Hepr. 8:9]
        25 Hagar TARKOITTAA Arabiassa olevaa Siinainvuorta, ja sitä vastaa nykyinen Jerusalem, joka lapsineen elää orjuudessa.


    • Anonyymi00005

      Saarnaaja

      - Myrkkykärpäset saavat haisemaan ja käymään voiteentekijän voiteen. Pieni tyhmyys painaa enemmän kuin viisaus ja kunnia.

    • Anonyymi00006

      Laittomuus on HULLUUTTA.

      "Ymmärrys on omistajalleen elämän lähde, mutta hulluus on hulluille kuritus."

      • Anonyymi00058

        Siinnä siis verrataan oikeaa tietoa ja uskomuksia,
        Valitse siitä.


    • Anonyymi00007

      Se on eksyvä seurakunta jos se ei pysty toteamaan tyhmiä neitsyitä.

    • Anonyymi00008

      Tyhmät neitsyet kuvittelee seuraavansa Jeesusta ja palvelevansa Jumalaa tukemalla ja rahoittamalla sotia sekä siunaamalla lasten murhaajia.

      • Anonyymi00014

        Olehan hiljaa alatollah.


      • Anonyymi00015

        jopa oli tyhmä sinun puheesi neitsyydestäsi. Jos et kokonaisuuksia edes ymmärrä, viisautesi on siinä, että olet hiljaa
        Sinä riisuisit juutalaisilta miekan, jolla puolustaa itseään.
        Riisuisit heidät siitä miekasta- mikä Sanassakin käskettiin ostaa.

        Sitten muslimien olisi helppo syöstä heidät mereen, kuten he sen toimenkuvanaan ilmoittavat oikein kansainvälisissä viestimissä tekevän.

        Jo ihmiset ympäri maailman- kun luonnossa on pedot- niin niitä ei pidä kesyttää, vaan osoittaa niille paikka, ettei ne tule pihapiireihin. eli pelko.

        Peto pelkää kuolemaansa ja pysyy luonnossa kaukana ihmisestä.
        Sama se on ihmispetoonkin. Pelko pitää pois toisten mailta.


      • Anonyymi00027
        Anonyymi00015 kirjoitti:

        jopa oli tyhmä sinun puheesi neitsyydestäsi. Jos et kokonaisuuksia edes ymmärrä, viisautesi on siinä, että olet hiljaa
        Sinä riisuisit juutalaisilta miekan, jolla puolustaa itseään.
        Riisuisit heidät siitä miekasta- mikä Sanassakin käskettiin ostaa.

        Sitten muslimien olisi helppo syöstä heidät mereen, kuten he sen toimenkuvanaan ilmoittavat oikein kansainvälisissä viestimissä tekevän.

        Jo ihmiset ympäri maailman- kun luonnossa on pedot- niin niitä ei pidä kesyttää, vaan osoittaa niille paikka, ettei ne tule pihapiireihin. eli pelko.

        Peto pelkää kuolemaansa ja pysyy luonnossa kaukana ihmisestä.
        Sama se on ihmispetoonkin. Pelko pitää pois toisten mailta.

        "Sitten muslimien olisi helppo syöstä heidät mereen, kuten he sen toimenkuvanaan ilmoittavat oikein kansainvälisissä viestimissä tekevän."

        Siionistit ovat julistaneet kansanmurha-aikeitaan jo kauan ennen kuin ensimmäistäkään muslimia tai Koraania on ollut olemassa. Koraani on kirjoitettu vasta 600-luvulla.

        Tämä on siis vastareaktio siionistien aggresisioihin ja muslimit ovat ottaneet mallia juutalaisista, eikä päin vastoin.

        1. Sam. 15:3
        Mene siis ja voita amalekilaiset, ja VIHKIKÄÄ TUHON OMAKSI KAIKKI, mitä heillä on; äläkä säästä heitä, vaan SURMAA miehet ja naiset, LAPSET ja IMEVÄISET, raavaat ja lampaat, kamelit ja aasit."

        5.Moos.20
        16 Mutta näiden kansojen kaupungeissa, jotka Herra, sinun Jumalasi, antaa sinulle perintöosaksi, ÄLÄ JÄTÄ AINOATAKAAN HENKEÄ ELOON ,
        17 vaan vihi ne tuhon omiksi: heettiläiset ja amorilaiset, kanaanilaiset ja perissiläiset, hivviläiset ja jebusilaiset, NIINKUIN HERRA, SINUN JUMALASI, ON SINUA KÄSKENYT


      • Anonyymi00014 kirjoitti:

        Olehan hiljaa alatollah.

        alatoopi hilijoo🥮


      • Anonyymi00042
        Anonyymi00014 kirjoitti:

        Olehan hiljaa alatollah.

        Ole sinä siionistivuohi itse hiljaa, jos sinulla ei ole mitään muuta sanottavaa !


    • Anonyymi00009

      Jeesus puhui usein vertauksilla. Viisaat olivat uskovaisia, tyhmät epäuskovaisia. Tai uskonto -kielellä: viisaat luottivat Jumalan armoon, tyhmät lain tekoihin.

      • Anonyymi00036

        >>>>>>>>Jeesus puhui usein vertauksilla. Viisaat olivat uskovaisia, tyhmät epäuskovaisia. Tai uskonto -kielellä: viisaat luottivat Jumalan armoon, tyhmät lain tekoihin.<<<<
        -----------------
        Tekstin asiayhteys enemmän osoittaa että kyse on palvelu valmiudesta .
        -----------------
        Onko öljyä?
        Helluntalaisuudessa usein kuulee seliteltävän "viisaista ja tyhmistä neitsyiestä" varsinaisen tekstin sisällön asiayhteyksistä irroitettuna ( Matt.24.-25.) että "viisailla oli öljyä " joka omapäisen selittelyn mukaan sanotaan tarkoittavan Pyhää Henkeä !! Ja "tyhmillä" ei ollut "Pyhää Henkeä"!!!

        Tosin totta Raamatun kontekstin mukaan ymmärrettynä että ei "viisailla" eikä "tyhmilläkään" tainnut olla Jumalan Henkeä ts. "Pyhää Henkeä".

        Jeesus kertoessaan em. ei vielä ollut , kuollut ristillä ihmisten syntien tähden ja kuoloon nukkuneiden esikoisena herätetty , ja "kirkastettu" (JKR- Joh.7:38.".. Joka uskoo minuun sillä tavalla kuin Raamattu sanoo, hänen sisimmästään on juokseva elävän veden virtoja." Hän sanoi tämän Hengestä, jonka häneen uskovat tulivat saamaan. Henki ei ollut vielä tullut, koska Jeesus ei vielä ollut kirkastettu...")

        Mutta "viisaiden ja tyhmien neitsyeiden" kertomuksessa ei ole mitään Pyhään Henkeen viittaavaa, vaan asiayhteyksissän ( Matt.24:45-25:46.) siinä kerrotaan palvelu valmiudesta , tuli se tilaisuus milloin tahansa. Lisäksi em. "neitsyet" olivat "morsius neitoja" joiden tehtävänä oli palvella lampuillaan valon näyttäjinä Lähi idän "säkkipimessä " illassa saapuvalle hääseurueelle, ja "ylkä ja morsian" olivat tulossa ( yljän palatessa morsiamen haku matkaltaan morsiamensa kanssa) kohti häätaloa jossa juhlien oli määrä alkaa .

        Omapäinen selittely että Jeesus tulemuksessaan ( srk:nsa ylkänä ) noutaisi morsiamensa ( muka nämä ) "viisaaat netsyet" , tyhmien jäädessä "vaivan aikaan", on todella ajattelematonta puhetta.

        Järjen käyttö ei ole kielettyä , vaan se on jopa suositeltavaa. Ylkä ja morsian ovat "hääpari ", morsius neidot ovat hääseremoniaan kuuluvia, kuten hääjuhlallisuus paikan muukin palveluväki, eikä "ylkä " heidän " neitsyeiden" kanssaan naimisiin mene !
        ----------


      • Anonyymi00037
        Anonyymi00036 kirjoitti:

        >>>>>>>>Jeesus puhui usein vertauksilla. Viisaat olivat uskovaisia, tyhmät epäuskovaisia. Tai uskonto -kielellä: viisaat luottivat Jumalan armoon, tyhmät lain tekoihin.<<<<
        -----------------
        Tekstin asiayhteys enemmän osoittaa että kyse on palvelu valmiudesta .
        -----------------
        Onko öljyä?
        Helluntalaisuudessa usein kuulee seliteltävän "viisaista ja tyhmistä neitsyiestä" varsinaisen tekstin sisällön asiayhteyksistä irroitettuna ( Matt.24.-25.) että "viisailla oli öljyä " joka omapäisen selittelyn mukaan sanotaan tarkoittavan Pyhää Henkeä !! Ja "tyhmillä" ei ollut "Pyhää Henkeä"!!!

        Tosin totta Raamatun kontekstin mukaan ymmärrettynä että ei "viisailla" eikä "tyhmilläkään" tainnut olla Jumalan Henkeä ts. "Pyhää Henkeä".

        Jeesus kertoessaan em. ei vielä ollut , kuollut ristillä ihmisten syntien tähden ja kuoloon nukkuneiden esikoisena herätetty , ja "kirkastettu" (JKR- Joh.7:38.".. Joka uskoo minuun sillä tavalla kuin Raamattu sanoo, hänen sisimmästään on juokseva elävän veden virtoja." Hän sanoi tämän Hengestä, jonka häneen uskovat tulivat saamaan. Henki ei ollut vielä tullut, koska Jeesus ei vielä ollut kirkastettu...")

        Mutta "viisaiden ja tyhmien neitsyeiden" kertomuksessa ei ole mitään Pyhään Henkeen viittaavaa, vaan asiayhteyksissän ( Matt.24:45-25:46.) siinä kerrotaan palvelu valmiudesta , tuli se tilaisuus milloin tahansa. Lisäksi em. "neitsyet" olivat "morsius neitoja" joiden tehtävänä oli palvella lampuillaan valon näyttäjinä Lähi idän "säkkipimessä " illassa saapuvalle hääseurueelle, ja "ylkä ja morsian" olivat tulossa ( yljän palatessa morsiamen haku matkaltaan morsiamensa kanssa) kohti häätaloa jossa juhlien oli määrä alkaa .

        Omapäinen selittely että Jeesus tulemuksessaan ( srk:nsa ylkänä ) noutaisi morsiamensa ( muka nämä ) "viisaaat netsyet" , tyhmien jäädessä "vaivan aikaan", on todella ajattelematonta puhetta.

        Järjen käyttö ei ole kielettyä , vaan se on jopa suositeltavaa. Ylkä ja morsian ovat "hääpari ", morsius neidot ovat hääseremoniaan kuuluvia, kuten hääjuhlallisuus paikan muukin palveluväki, eikä "ylkä " heidän " neitsyeiden" kanssaan naimisiin mene !
        ----------

        >>>>Järjen käyttö ei ole kielettyä , vaan se on jopa suositeltavaa. Ylkä ja morsian ovat "hääpari ", morsius neidot ovat hääseremoniaan kuuluvia, kuten hääjuhlallisuus paikan muukin palveluväki, eikä "ylkä " heidän " neitsyeiden" kanssaan naimisiin mene !<<<
        -------------
        (Asiayhteys: Matt.24:45-25:46.)
        "..uskollinen ja ymmärtäväinen palvelija.."

        Matt.24:45. "..Kuka siis on se uskollinen ja ymmärtäväinen palvelija, jonka hänen herransa on asettanut pitämään huolta palvelusväestään, antamaan heille ruokaa ajallansa?
        46. Autuas se palvelija, jonka hänen herransa tullessaan havaitsee näin tekevän!"

        "..emmekä sinua palvelleet?'.."

        .......Matt.25:41. "Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.
        42. Sillä minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda;
        43. minä olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne; minä olin alaston, ja te ette vaatettaneet minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet minua katsomassa.'
        44. Silloin hekin vastaavat sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai outona tai alastonna tai sairaana tai vankeudessa, emmekä sinua palvelleet?'.."


      • Anonyymi00043
        Anonyymi00036 kirjoitti:

        >>>>>>>>Jeesus puhui usein vertauksilla. Viisaat olivat uskovaisia, tyhmät epäuskovaisia. Tai uskonto -kielellä: viisaat luottivat Jumalan armoon, tyhmät lain tekoihin.<<<<
        -----------------
        Tekstin asiayhteys enemmän osoittaa että kyse on palvelu valmiudesta .
        -----------------
        Onko öljyä?
        Helluntalaisuudessa usein kuulee seliteltävän "viisaista ja tyhmistä neitsyiestä" varsinaisen tekstin sisällön asiayhteyksistä irroitettuna ( Matt.24.-25.) että "viisailla oli öljyä " joka omapäisen selittelyn mukaan sanotaan tarkoittavan Pyhää Henkeä !! Ja "tyhmillä" ei ollut "Pyhää Henkeä"!!!

        Tosin totta Raamatun kontekstin mukaan ymmärrettynä että ei "viisailla" eikä "tyhmilläkään" tainnut olla Jumalan Henkeä ts. "Pyhää Henkeä".

        Jeesus kertoessaan em. ei vielä ollut , kuollut ristillä ihmisten syntien tähden ja kuoloon nukkuneiden esikoisena herätetty , ja "kirkastettu" (JKR- Joh.7:38.".. Joka uskoo minuun sillä tavalla kuin Raamattu sanoo, hänen sisimmästään on juokseva elävän veden virtoja." Hän sanoi tämän Hengestä, jonka häneen uskovat tulivat saamaan. Henki ei ollut vielä tullut, koska Jeesus ei vielä ollut kirkastettu...")

        Mutta "viisaiden ja tyhmien neitsyeiden" kertomuksessa ei ole mitään Pyhään Henkeen viittaavaa, vaan asiayhteyksissän ( Matt.24:45-25:46.) siinä kerrotaan palvelu valmiudesta , tuli se tilaisuus milloin tahansa. Lisäksi em. "neitsyet" olivat "morsius neitoja" joiden tehtävänä oli palvella lampuillaan valon näyttäjinä Lähi idän "säkkipimessä " illassa saapuvalle hääseurueelle, ja "ylkä ja morsian" olivat tulossa ( yljän palatessa morsiamen haku matkaltaan morsiamensa kanssa) kohti häätaloa jossa juhlien oli määrä alkaa .

        Omapäinen selittely että Jeesus tulemuksessaan ( srk:nsa ylkänä ) noutaisi morsiamensa ( muka nämä ) "viisaaat netsyet" , tyhmien jäädessä "vaivan aikaan", on todella ajattelematonta puhetta.

        Järjen käyttö ei ole kielettyä , vaan se on jopa suositeltavaa. Ylkä ja morsian ovat "hääpari ", morsius neidot ovat hääseremoniaan kuuluvia, kuten hääjuhlallisuus paikan muukin palveluväki, eikä "ylkä " heidän " neitsyeiden" kanssaan naimisiin mene !
        ----------

        "Onko öljyä?
        Helluntalaisuudessa usein kuulee seliteltävän "viisaista ja tyhmistä neitsyiestä" varsinaisen tekstin sisällön asiayhteyksistä irroitettuna ( Matt.24.-25.) että "viisailla oli öljyä " joka omapäisen selittelyn mukaan sanotaan tarkoittavan Pyhää Henkeä !! Ja "tyhmillä" ei ollut "Pyhää Henkeä"!!!"

        Tämä on kyllä ihan yleinen tulkinta kristikunnassa.


      • Anonyymi00055
        Anonyymi00043 kirjoitti:

        "Onko öljyä?
        Helluntalaisuudessa usein kuulee seliteltävän "viisaista ja tyhmistä neitsyiestä" varsinaisen tekstin sisällön asiayhteyksistä irroitettuna ( Matt.24.-25.) että "viisailla oli öljyä " joka omapäisen selittelyn mukaan sanotaan tarkoittavan Pyhää Henkeä !! Ja "tyhmillä" ei ollut "Pyhää Henkeä"!!!"

        Tämä on kyllä ihan yleinen tulkinta kristikunnassa.

        >>>>>>Tämä on kyllä ihan yleinen tulkinta kristikunnassa<<<<
        ------------
        Se vain ei perustu tekstin asiayhteyteen ja niin on epäterve tulkinta joka vie harhaan siitä mitä tekstissä kirjoitetaan asia yhteyksineen.


    • Anonyymi00010

      Hieno kysymys? Tuossa vertauksessa Jeesus tarkoitti tyhmillä niitä, jotka eivät ymmärrä sitä, että Jumala on olemassa tai että Jeesus on Vapahtaja ja Pelastaja, eivätkä näin ollen turvaudu tähän Jumalan pelastussuunnitelmaan.

      Silloin ihminen voi tehdä esim. Jumalan vastaisia tekoja, olla muita kohtaan pahansuopa , olla itsekäs yms. Näitähän kaikki voi olla, mutta viisaat tuntevat aitoa katumusta ja pyrkivät tosissaan tekemään parannuksen.

      Tässä vertauksessa nyt Jeesus vain käytti neitsyt sanaa, kun Hän käsitteli vertauksessa sulhasen paluuta. Morsiusneidot yleensä varmaan tuohon aikaan olivat nuoria naisia ja he osallistuivat häihin morsianta tukien ja häntä palvellen. Tässä seurakunta ikään kuin on morsian, Jeesus sulhanen ja neitsyet seurakuntalaisia, seurakunnan palvelijoita jne. Tyhmät neitsyet eivät toimi vastuullisesti ja muita kohtaan reilusti, kun viisaat pitävät koko ajan katseensa eli ajatuksensa kiinnitettynä Kristukseen.

      Voi hyvin!

      • Anonyymi00028

        Pieleen meni pahasti selityksesi !


      • Anonyymi00050
        Anonyymi00028 kirjoitti:

        Pieleen meni pahasti selityksesi !

        SIunausta Sinulle!


    • Anonyymi00011

      Ilm.3:18 Minä neuvon sinua minulta ostamaan kultaa tulella selitettyä, ettäs rikastuisit, ja valkiat vaatteet, jollas sinus pukisit, ettei sinun alastomuutes häpy näkyisi, ja voitele silmäs silmäin voiteella, etäs näkisit. Biblia (1776) Ilm.16:15. 19:8.

    • Anonyymi00012

      Tyhmät neitsyet herjaavat amerikan homoja, Paavalia sekä ovat sotahulluja.

    • Anonyymi00013

      se tyhmän neitsyen ---entisen neitsyen- on aloittajan sänkykamarissa- kun rienaajan kanssa häpsii nuppinsa sieluhäpy avoinna ja hirvittävä mussuttaminen käy suusta- kun kehuu rienaajana heppiä, että tuleepa sieltä paljon tavaraa- Pitääpä kirjoitella taas ja tehdä aloituksia.

      Näin meni aloittajalla puhtaus- ja on haureellinen Ylkä Jeesukselle tapansa mukaan, eikä aloittajalla ole rauhaa-
      Sanan vaistaisuus näkyy mennen tullen, ei Henkeä, eikä elämää

      vaan... vanhan aatamin suunsoitto. henkselipaukutteluhenki- hyvän ja pahantiedon puulla, missä niin käärmeenkanssa- leikityttää tuomarina olemista.

      ja luulee olevansa Jumala- Ei näin, et sinä aloittaja ole päässyt Taivaan Valtaistuimelle, eikä sinne päässyt Rienaajakaan. vaan lensi pihalle, tänne sinun kanssasi pimeyteen pelehtimään haureudellista uskontoleikkejäsi.

      • Anonyymi00017

        Lahkolaiset ovat rienaajia. Kieltävät toisella suupielellään jopa Jumalan Sanankin.
        Mihin seurakuntaan kuulut ?
        Lahkolainen häpeää ja eikä kerro.


      • Anonyymi00018
        Anonyymi00017 kirjoitti:

        Lahkolaiset ovat rienaajia. Kieltävät toisella suupielellään jopa Jumalan Sanankin.
        Mihin seurakuntaan kuulut ?
        Lahkolainen häpeää ja eikä kerro.

        Rienaajat ja pilkkaajat ovat sapatisteja.


      • Anonyymi00019

        "se tyhmän neitsyen ---entisen neitsyen- on aloittajan sänkykamarissa- kun rienaajan kanssa häpsii nuppinsa sieluhäpy avoinna ja hirvittävä mussuttaminen käy suusta- kun kehuu rienaajana heppiä, että tuleepa sieltä paljon tavaraa-"

        Tässäpä oiva kuvaus teidän yksinhuoltaja porttomorsianseurakunnistanne.

        Ylkäänsä Jeesusta odottelevat porttomorsianseurakunnat ovat ehtineet odotellessaan perustaa jo yksinhuoltajaperheitä, sillä useimmilla on jo miljoonittain omalle nimelle kastettuja aviottomia äpäriä, joiden isästä ei ole tietoa.

        Jumala se ei ole, sillä ei kai Jumala rikkoisi omia käskyjään ja harjoittaisi haureutta Poikansa morsianten kanssa.

        Poika eli Ylkä se ei myöskään voi olla, kun ei ole vielä edes palannut.

        Joten porttomorsianten täytyy kastaa äpäränsä OMIIN NIMIINSÄ.

        Tosin joidenkin äpärien isästä on kyllä epäilyksiä, kuten paavi-isä, Luther, muut kirkkoisät ja Lestadius.

        Ilm.17
        5 Ja hänen otsaansa oli kirjoitettu nimi, salaisuus: "Suuri Babylon, maan porttojen ja kauhistuksien ÄITI".
        6 Ja minä näin sen naisen olevan juovuksissa pyhien verestä ja Jeesuksen todistajain verestä; ja nähdessäni hänet minä suuresti ihmettelin.

        Jes.47
        1 Astu alas ja istu tomuun, sinä NEITSYT, TYTÄR BAABEL istu maahan, valtaistuinta vailla, sinä Kaldean tytär; sillä ei sinua enää kutsuta hempeäksi ja hekumalliseksi.
        2 Tartu käsikiviin ja jauha jauhoja, RIISU HUNTUSI, nosta helmuksesi, paljasta sääresi, kahlaa jokien poikki.
        3 Häpysi paljastuu, häpeäsi näkyy; minä kostan enkä ainoatakaan armahda.
        4 Meidän lunastajamme nimi on Herra Sebaot, Israelin Pyhä.
        5 Istu äänetönnä ja väisty pimeään, sinä Kaldean tytär; sillä ei sinua enää kutsuta valtakuntien valtiattareksi.
        6 Minä vihastuin kansaani, annoin häväistä perintöni, minä annoin heidät sinun käsiisi; et osoittanut sinä heille sääliä, vanhuksellekin sinä teit ikeesi ylen raskaaksi.
        7 Ja sinä sanoit: "Iäti minä olen valtiatar", niin ettet näitä mieleesi pannut, et loppua ajatellut.
        8 Mutta nyt kuule tämä, SINÄ HEKUMASSA-ELÄJÄ, joka istut turvallisena, joka sanot sydämessäsi: "MINÄ, eikä ketään muuta! MINÄ en ole leskenä istuva ENKÄ LAPSETTOMUUDESTA TIETÄVÄ."
        9 Mutta nämä molemmat tulevat sinun osaksesi äkisti, yhtenä päivänä: LAPSETTOMUUS ja leskeys...

        Tyhmät "neitsyet" on niin tyhmiä, että ne vieläpä ylpeilee aviottomilla äpärillään ja kuvittelee niiden suuren lukumäärän olevan todisteena siitä, että juuri he...heidän porttoseurakuntansa...on se Yljän valittu morsianseurakunta. Tyhmyydessään he eivät tajua osoittavansa sillä ainoastaan sen, että ovat porttomorsiamia.

        Tyhmät "neitsyet" eivät ole myöskään huomanneet, että todellinen Yljän morsianseurakunta...taivaallinen Uusi Jerusalem...on kaiken lisäksi HEDELMÄTÖN, kuten Saara.

        Ilm.21
        9 Ja tuli yksi niistä seitsemästä enkelistä, joilla oli ne seitsemän maljaa täynnä seitsemää viimeistä vitsausta, ja puhui minun kanssani sanoen: "Tule tänne, minä NÄYTÄN SINULLE MORSIAMEN, Karitsan vaimon".
        10 Ja hän vei minut hengessä suurelle ja korkealle vuorelle ja NÄYTTI MINULLE PYHÄN KAUPUNGIN, JERUSALEMIN, joka laskeutui alas taivaasta Jumalan tyköä,

        Gal.4
        26 Mutta se Jerusalem, joka ylhäällä on, on vapaa, ja se on MEIDÄN ÄITIMME
        27 Sillä kirjoitettu on: "ILOITSE, SINÄ HEDELMÄTÖN, JOKA ET SYNNYTÄ , riemahda ja huuda sinä, jolla ei ole synnytyskipuja. Sillä yksinäisellä on paljon lapsia, enemmän kuin sillä, jolla on mies."


      • Anonyymi00020
        Anonyymi00018 kirjoitti:

        Rienaajat ja pilkkaajat ovat sapatisteja.

        Sapatistit ovat "uskovien kasteella" käyneitä niinkuin monet muutkin lahkolaiset.


      • Anonyymi00021
        Anonyymi00019 kirjoitti:

        "se tyhmän neitsyen ---entisen neitsyen- on aloittajan sänkykamarissa- kun rienaajan kanssa häpsii nuppinsa sieluhäpy avoinna ja hirvittävä mussuttaminen käy suusta- kun kehuu rienaajana heppiä, että tuleepa sieltä paljon tavaraa-"

        Tässäpä oiva kuvaus teidän yksinhuoltaja porttomorsianseurakunnistanne.

        Ylkäänsä Jeesusta odottelevat porttomorsianseurakunnat ovat ehtineet odotellessaan perustaa jo yksinhuoltajaperheitä, sillä useimmilla on jo miljoonittain omalle nimelle kastettuja aviottomia äpäriä, joiden isästä ei ole tietoa.

        Jumala se ei ole, sillä ei kai Jumala rikkoisi omia käskyjään ja harjoittaisi haureutta Poikansa morsianten kanssa.

        Poika eli Ylkä se ei myöskään voi olla, kun ei ole vielä edes palannut.

        Joten porttomorsianten täytyy kastaa äpäränsä OMIIN NIMIINSÄ.

        Tosin joidenkin äpärien isästä on kyllä epäilyksiä, kuten paavi-isä, Luther, muut kirkkoisät ja Lestadius.

        Ilm.17
        5 Ja hänen otsaansa oli kirjoitettu nimi, salaisuus: "Suuri Babylon, maan porttojen ja kauhistuksien ÄITI".
        6 Ja minä näin sen naisen olevan juovuksissa pyhien verestä ja Jeesuksen todistajain verestä; ja nähdessäni hänet minä suuresti ihmettelin.

        Jes.47
        1 Astu alas ja istu tomuun, sinä NEITSYT, TYTÄR BAABEL istu maahan, valtaistuinta vailla, sinä Kaldean tytär; sillä ei sinua enää kutsuta hempeäksi ja hekumalliseksi.
        2 Tartu käsikiviin ja jauha jauhoja, RIISU HUNTUSI, nosta helmuksesi, paljasta sääresi, kahlaa jokien poikki.
        3 Häpysi paljastuu, häpeäsi näkyy; minä kostan enkä ainoatakaan armahda.
        4 Meidän lunastajamme nimi on Herra Sebaot, Israelin Pyhä.
        5 Istu äänetönnä ja väisty pimeään, sinä Kaldean tytär; sillä ei sinua enää kutsuta valtakuntien valtiattareksi.
        6 Minä vihastuin kansaani, annoin häväistä perintöni, minä annoin heidät sinun käsiisi; et osoittanut sinä heille sääliä, vanhuksellekin sinä teit ikeesi ylen raskaaksi.
        7 Ja sinä sanoit: "Iäti minä olen valtiatar", niin ettet näitä mieleesi pannut, et loppua ajatellut.
        8 Mutta nyt kuule tämä, SINÄ HEKUMASSA-ELÄJÄ, joka istut turvallisena, joka sanot sydämessäsi: "MINÄ, eikä ketään muuta! MINÄ en ole leskenä istuva ENKÄ LAPSETTOMUUDESTA TIETÄVÄ."
        9 Mutta nämä molemmat tulevat sinun osaksesi äkisti, yhtenä päivänä: LAPSETTOMUUS ja leskeys...

        Tyhmät "neitsyet" on niin tyhmiä, että ne vieläpä ylpeilee aviottomilla äpärillään ja kuvittelee niiden suuren lukumäärän olevan todisteena siitä, että juuri he...heidän porttoseurakuntansa...on se Yljän valittu morsianseurakunta. Tyhmyydessään he eivät tajua osoittavansa sillä ainoastaan sen, että ovat porttomorsiamia.

        Tyhmät "neitsyet" eivät ole myöskään huomanneet, että todellinen Yljän morsianseurakunta...taivaallinen Uusi Jerusalem...on kaiken lisäksi HEDELMÄTÖN, kuten Saara.

        Ilm.21
        9 Ja tuli yksi niistä seitsemästä enkelistä, joilla oli ne seitsemän maljaa täynnä seitsemää viimeistä vitsausta, ja puhui minun kanssani sanoen: "Tule tänne, minä NÄYTÄN SINULLE MORSIAMEN, Karitsan vaimon".
        10 Ja hän vei minut hengessä suurelle ja korkealle vuorelle ja NÄYTTI MINULLE PYHÄN KAUPUNGIN, JERUSALEMIN, joka laskeutui alas taivaasta Jumalan tyköä,

        Gal.4
        26 Mutta se Jerusalem, joka ylhäällä on, on vapaa, ja se on MEIDÄN ÄITIMME
        27 Sillä kirjoitettu on: "ILOITSE, SINÄ HEDELMÄTÖN, JOKA ET SYNNYTÄ , riemahda ja huuda sinä, jolla ei ole synnytyskipuja. Sillä yksinäisellä on paljon lapsia, enemmän kuin sillä, jolla on mies."

        Taitaa ollut helluntaipastorin opissa ja "hengessä"....

        "se tyhmän neitsyen ---entisen neitsyen- on aloittajan sänkykamarissa- kun rienaajan kanssa häpsii nuppinsa sieluhäpy avoinna ja hirvittävä mussuttaminen käy suusta- kun kehuu rienaajana heppiä, että tuleepa sieltä paljon tavaraa-"


      • Anonyymi00025
        Anonyymi00021 kirjoitti:

        Taitaa ollut helluntaipastorin opissa ja "hengessä"....

        "se tyhmän neitsyen ---entisen neitsyen- on aloittajan sänkykamarissa- kun rienaajan kanssa häpsii nuppinsa sieluhäpy avoinna ja hirvittävä mussuttaminen käy suusta- kun kehuu rienaajana heppiä, että tuleepa sieltä paljon tavaraa-"

        Tämä lestadiolais-helluntailainen vanhan liiton Israelia palvova vuohikristitty kuvaa tuossa itseään.


      • Anonyymi00030
        Anonyymi00018 kirjoitti:

        Rienaajat ja pilkkaajat ovat sapatisteja.

        Paavalia ei saa herjata!


    • Anonyymi00026

      "Että KAIKKI ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen."

      Ketkä tuomitaan ?

    • Anonyymi00029

      1. Hengellisesti tyhmä tuossa tapauksessa tarkoittaa kaiketi uudestisyntymätöntä, hengetöntä kristittyä.

      2. Neitsyt mainitussa asiassa tarkoittaa nk. Jeesuksen seuraajia, "morsiamia" noin yleensä, eli uskonnollisia kristittyjä, mutta nuo vailla aitoa uskoa.

      3. Tyhmällä neitsyellä, eli tekokristityllä ei ole pyhityselämää. Hän vain bilettää "uskossaan", aitoa pyhyyttä ei hänessä ole.

    • Anonyymi00031

      Sanon vielä: Paavalia ei saa herjata!!

      • Anonyymi00032

        Paavalin arvostelu on kristillisen Pyhän Raamatun kieltämistä, joka kristityille on Jumalan sana.

        Joka kieltää Raamatun, ei ole kristitty vaan jonkin muun uskoinen.

        Paavalin kirjoitukset ovat tiukkoja, mutta ovat profeetallista Jumalan sanaa.

        "Usko ei ole joka miehen" (eikä naisen). Usko myös edellyttää myös muitakin hengenilmentymiä.


    • Anonyymi00033

      >>>>Raamatussa puhutaan tyhmistä neitsyistä.

      1. Mitä tarkoittaa hengellisesti tyhmä ?
      2. Neitsyt ?
      3. Millainen on tyhmän neitsyeen pyhityselämä ?<<<<
      --------------
      Ehkä olisi tarpeen lukea Raamattua asiayhteyksineen niin sisältökin ehkä alkaa avautumaan?

      Mutta jos jo etukäteen on ennakko asentet mitä Jumalan pitäisi Sanassaan juuri minulle sanoa tai valheen opettajien aivopesemänä lukee tekstiin sellaista mitä se ei ole koskaan merkinnytkään

      ehkä silloinn olisis parempi mennä johonkin tervettä Raamatun opetusta opettavaan Raamattu kouluun ja selvitettävä päänsä eksytyksen juopumuksesta ?

    • Anonyymi00038

      Tyhmä neitsyt juopuu ja puhuu sekavia hengessä.
      Siinä pitää olla tulkki jotta selvän saa.

    • Anonyymi00039

      Kannattaa aivot pistää narikkaan ja lähteä henkien mukaan.

    • Anonyymi00040

      Tyhmillä neitsyillä ei ollut öljyä lampuissa tarpeeksi. Tarkoittanee ihmisiä, jotka eivät välitä valvoa uskoansa ja se loppuu ennen paruusiaa. ja sitten sitä ei enää saa mistään.

      • Anonyymi00048

        Eli ei ole liukkaria.
        Jeesus tulee - kuivana!
        Sukupuoleen katsomatta.


    • Anonyymi00044

      Tyhmältä neitsyeltä taitaa juurikin se pyhityselämä puuttua.

      Öljy loppui ja lamppu sammui sen takia, ettei tyhmä neitsyt maallisilta kiireiltään ehtinyt, päivän askareitten päätteeksi enää jaksanut tai muilta kiinnostuksen kohteiltaan enää viitsinyt ensirakkauttaan Jeesukseen hoitaa. Jeesuksesta tuli hyvä kakkonen.

    • Anonyymi00047

      Jumala kostaa helluntailaisten rienaajille!

      2Tessalonikalaiskirje:
      1:6 koskapa Jumala katsoo oikeaksi kostaa ahdistuksella niille, jotka teitä ahdistavat,

      • Anonyymi00049

        Ja helluntailaisten aiheuttamat ahdistukset kostetaan helluntailaisille.


    • Anonyymi00051

      Tyhmät neitsyet, oikein vatipäät kuvittelee, että herjaaminen pyhityselämää.

    • Anonyymi00052

      Tyhmät neitsyet ovat tyhmiä seurakuntia, viisaat neitsyet ovat viisaita seurakuntia.

      Jeesushan sanoo tuossa vertauksessa, että hän ei tunne tyhmiä seurakuntia omakseen ollenkaan.

      • Anonyymi00054

        "Tyhmät neitsyet ovat tyhmiä seurakuntia, viisaat neitsyet ovat viisaita seurakuntia."

        Mitkä niitä "viisaita seurakuntia" on ?

        En tiedä yhtäkään.

        Kaikissa näissä Organisaatioissa Jeesus, joka Raamatun mukaan on ainoa pelastaja ja välimies, on korvattu jollakin kirkon/lahkon itse keksimällä opilla, jolla se "pelastaa" jäsenensä.

        Tämä ei tietenkään tapahdu ilmaiseksi, vaan hengellistä ongelmajätettä tuottavien kirkko/lahkoherrojen enemmän tai vähemmän korkeat palkat täytyy kerätä "pelastuneiden" taskusta ja ainoan oikeaoppisen Organisaation kalliit seinätkin pitää pitää pystyssä jäseniltä kerätyillä jäsenmaksuilla.

        Ei tällaisista kuolleiden kivien Organisaatioista palkka/virkapappeineen/pastoreineen puhuta Raamatussa mitään.

        Raamatullinen seurakunta koostuu "elävistä kivistä".

        Ilm.18
        23 Enää ei nähdä lampun valoa, ei kuulla sulhasen, ei morsiamen iloista ääntä. Sinun (=suuri Babylon) ***KAUPPIAASI olivat maan mahtavia***, sinä lumosit noitakeinoillasi kansat ja johdit ne harhaan.
        24 Sinun käsiäsi tahrasi profeettojen ja pyhien veri, maailman kaikkien murhattujen veri. [Matt. 23:35,36; Ilm. 17:6+]

        Ilm.3
        18 Annan sinulle neuvon: OSTA MINULTA (=Jeesus) tulessa puhdistettua ***kultaa***, niin tulet rikkaaksi, OSTA ***valkoiset vaatteet*** ja pue ne yllesi, niin häpeällinen alastomuutesi peittyy, OSTA ***silmävoidetta*** ja voitele silmäsi, niin näet. [Jes. 55:1; Matt. 13:44; 1. Piet. 1:7]

        Ilm.14:12
        Tässä kysytään pyhiltä kestävyyttä, niiltä jotka noudattavat Jumalan käskyjä ja uskovat Jeesukseen." [Ilm. 13:10]


      • Anonyymi00073
        Anonyymi00054 kirjoitti:

        "Tyhmät neitsyet ovat tyhmiä seurakuntia, viisaat neitsyet ovat viisaita seurakuntia."

        Mitkä niitä "viisaita seurakuntia" on ?

        En tiedä yhtäkään.

        Kaikissa näissä Organisaatioissa Jeesus, joka Raamatun mukaan on ainoa pelastaja ja välimies, on korvattu jollakin kirkon/lahkon itse keksimällä opilla, jolla se "pelastaa" jäsenensä.

        Tämä ei tietenkään tapahdu ilmaiseksi, vaan hengellistä ongelmajätettä tuottavien kirkko/lahkoherrojen enemmän tai vähemmän korkeat palkat täytyy kerätä "pelastuneiden" taskusta ja ainoan oikeaoppisen Organisaation kalliit seinätkin pitää pitää pystyssä jäseniltä kerätyillä jäsenmaksuilla.

        Ei tällaisista kuolleiden kivien Organisaatioista palkka/virkapappeineen/pastoreineen puhuta Raamatussa mitään.

        Raamatullinen seurakunta koostuu "elävistä kivistä".

        Ilm.18
        23 Enää ei nähdä lampun valoa, ei kuulla sulhasen, ei morsiamen iloista ääntä. Sinun (=suuri Babylon) ***KAUPPIAASI olivat maan mahtavia***, sinä lumosit noitakeinoillasi kansat ja johdit ne harhaan.
        24 Sinun käsiäsi tahrasi profeettojen ja pyhien veri, maailman kaikkien murhattujen veri. [Matt. 23:35,36; Ilm. 17:6 ]

        Ilm.3
        18 Annan sinulle neuvon: OSTA MINULTA (=Jeesus) tulessa puhdistettua ***kultaa***, niin tulet rikkaaksi, OSTA ***valkoiset vaatteet*** ja pue ne yllesi, niin häpeällinen alastomuutesi peittyy, OSTA ***silmävoidetta*** ja voitele silmäsi, niin näet. [Jes. 55:1; Matt. 13:44; 1. Piet. 1:7]

        Ilm.14:12
        Tässä kysytään pyhiltä kestävyyttä, niiltä jotka noudattavat Jumalan käskyjä ja uskovat Jeesukseen." [Ilm. 13:10]

        1Kor 9:14  Samoin myös Herra on säätänyt, että evankeliumin julistajain tulee saada evankeliumista elatuksensa.


    • Anonyymi00053

      Luterilaiset ovat hyvä esimerkki "tyhmistä neitsyistä"!

    • Anonyymi00056

      Alkuseurakunnan aikaan ei ollut kirkkoja ja seurakuntia, joissa suurin osa jäsenistä koostui uskosta osattomista. Tyhmät neitsyt ottiva mukaan lamppunsa, mutta eivät öljyä- Lamppu eli soihtu ilman öljyä ei anna valoa, eikä näin toimita tehtävää, mihin lamppu on suunniteltu.

      • Anonyymi00060

        "Alkuseurakunnan aikaan ei ollut kirkkoja ja seurakuntia, joissa suurin osa jäsenistä koostui uskosta osattomista."

        Tämä johtuu siitä, kun Katolinen kirkko tappoi alkukristityt ja teki seurakunnasta Kirkon eli Organisaation, niin organisaatio tarvitsee mahdollisimman paljon jäseniä, jotka ylläpitävät tällaista kallista järjestelmää palkkapapistoineen. Ilman jäseniä organisaatiota ei olisi olemassa.

        Siksi kirkko- ja lahko-organisaatiot kilpailevat jäsenistä ja niiden tärkein tehtävä onkin tehdä mahdollisimman paljon opetuslapsia omalle organisaatiolleen...ei siis Jeesukselle... ja nimetä/kastaa heidät oman organisaationsa nimiin. Näin syntyy erinimisiä eriseuroja.

        Nämä kirkko- ja lahko-organisaatiot ovat ihmisten rakentama Babylon-järjestelmä, ei mikään Jumalan Hengestä ja "elävistä kivistä" koostuva raamatullinen seurakunta.

        Kirkon täytyi siis raivata tieltään ne alkukristityt, jotka eivät suostuneet kirkon "pelastettaviksi" liittymällä sen jäseniksi, sillä he olivat kirkon kilpailijoita. Lapsikaste on tässä tärkeä tekijä, sillä näin kirkolle syntyy helpolla tavalla uusia jäseniä ylläpitämään tätä järjestelmää. Muut joutuvat näkemään enemmän vaivaa kalastellessaan omalle organisaatiolleen ylläpitäjiä ja maksumiehiä.

        On selvää, että Kirkko eli tämä "Jumalan valtionseurakunta" ei ole lainkaan kiinnostunut siitä, millaista elämää sen jäsenet viettävät, vaan ainoastaan siitä, että he maksavat kirkollisveronsa. Mitä enemmän jäseniä, sitä enemmän verotuloja. Sen sijaan, että kirkko lähtisi ulos maailmasta, se toivottaa koko maailman tervetulleeksi seiniensä sisäpuolelle.

        Tätä samaa on nähtävissä muissakin seurakunnissa, mutta kun ne ovat "uskonpuhdistajia", niin niiden on pidettävä yllä edes jonkinlaista "ainoaan oikeaan oppiin" liittyvää "totuuttaan", jolla erotetaan jyvät akanoista eli "tosikristityt" erottautuvat "harhaoppisista".


    • Anonyymi00061

      Matt 25:1-12:
      1. Mitä tarkoittaa hengellisesti tyhmä ?
      2. Neitsyt ?
      3. Millainen on tyhmän neitsyeen pyhityselämä ?

      Raamattu on henkinen kirja Roo7:14 ja sitä ei tule lukea luonnollisena kirjana, vaan se on Pyhä. Tämä kuuluu lukijan tietää ensin: ei ole luonnollisesti tulkittavissa vaan Pyhä Haamu on sanelija 2Pie1:20-21.

      Neitsyt on koskematon, puhdas: jotta voi olla viisas neitsyt Jumalan silmissä, täytyy ensiksi tulla puhtaaksi Jumalan sanalla( Mt 14:6, Joh 15:3, Ef5:26, Matt18:3 ) ja ottaa vastaan viisaus, joka on Jeesus Kristus.

      Muuten olemme tyhmiä ja emme neitsyitä, vaikka olisimme neitsyitä fyysisesti. Pahin tyhmyys on uskoa( kuvitella) olevansa viisas, puhdas ja Jumalan lapsi ilman Jumalan tekemää työtä meissä( 1Kor15:19 , Fil2:13, joh6:29): Tämä on ihmisen usko Jumalaan, ei Jumalan pelastava usko. Tai uskoa että se Jumalan työ on ainostaan luonnollinen työ.( 1 Kor15:12-19)

      • Anonyymi00063

        Tyhmät eivät olleet Jumalan lapsia. Jumalan lapset ovat uudesti syntyneitä. Tyhmät näyttelivät uskovaa tehden kaiken kuten Jeesuksen seuraajat. Tyhmiltä puuttui öljy, Pyhä Henki. Jokaisella Jumalan lapsella on Pyhän Hengen sinetti.
        Syyttäjä vääntää joka ikisesestä Sanan kohdasta Jeesuksen omia syytävän sepustuksen!


      • Anonyymi00065
        Anonyymi00063 kirjoitti:

        Tyhmät eivät olleet Jumalan lapsia. Jumalan lapset ovat uudesti syntyneitä. Tyhmät näyttelivät uskovaa tehden kaiken kuten Jeesuksen seuraajat. Tyhmiltä puuttui öljy, Pyhä Henki. Jokaisella Jumalan lapsella on Pyhän Hengen sinetti.
        Syyttäjä vääntää joka ikisesestä Sanan kohdasta Jeesuksen omia syytävän sepustuksen!

        Tyhmiltä puuttuu myös myötätunto hädänalaisia ja sairaita kohtaan, koska tyhmät neitsyet kuvaa myös vuohikristittyjä, jotka ei näe Palestiinan, Iranin ja Libanonin kärsivissä lapsissa Jeesusta, vaan pitävät Israelin murhatöitä oikeutettuina.

        Näin käy, kun on ostanut "öljynsä" Jeesuksen sijasta suuren Babylonin kauppiailta eli tässä tapauksessa Israelin propagandaministeriöltä.


    • Anonyymi00064

      Jeesus puhui viimeisistä päivistä. Vertaus kymmenestä neitsyestä koskee viimeisiä päiviä, aikaa Jeesuksen ylösnousemuksen jälkeen." Silloin, (viimeisinä päivinä) on taivasten valtakunta oleva kymmenen neitsyen kaltainen, jotka ottivat lamppunsa ja lähtivät ylkää vastaan"
      Jumala ei koskaan ole tarkoittanut valtio-kirkko järjestelmää, jossa valtio kouluttaa papit ja jossa seurakuntien jäsenet ovat lähes kaikki maailman ihmisiä.
      Apostolien Teoissa kuvatuissa seurakunnissa uskovat kokoontuivat yhteen. Alkuseurakunnnan aikaan vain Jeesuksen opetuslapset opettivat Jumalan seurakunnissa. Sen sijaan tänä päivän kuka tahansa papin kuolutuksen saanut saa opettaa kirkoissa. Merkittävä osa helluntaiseurakuntienkin opetuksesta on lähtöisin maailman ihmisiltä.

    • Anonyymi00067

      Matteuksen evankeliumi:
      25:1 "Silloin on taivasten valtakunta oleva kymmenen neitsyen kaltainen, jotka ottivat lamppunsa ja lähtivät ylkää vastaan.
      25:2 Mutta viisi heistä oli tyhmää ja viisi ymmärtäväistä.
      25:3 Tyhmät ottivat lamppunsa, mutta eivät ottaneet öljyä mukaansa.
      25:4 Mutta ymmärtäväiset ottivat öljyä astioihinsa ynnä lamppunsa.
      25:5 Yljän viipyessä tuli heille kaikille uni, ja he nukkuivat.
      25:6 Mutta yösydännä kuului huuto: 'Katso, ylkä tulee! Menkää häntä vastaan.'
      25:7 Silloin kaikki nämä neitsyet nousivat ja laittoivat lamppunsa kuntoon.

      Vertaus viisaista ja tyhmistä neitsyeistä sijoittuu aikaan juuri ennen Jeesuksen tulemista.

    • Anonyymi00068

      Tämäkin aloitus olisi jäänyt kirjoittamatta tarpeettomana mikäli se Jeesukseksi mainittu olisi pitänyt antamansa lupauksen palata takaisin Maan päälle tuomitsemaan ihmiset, vieläpä osan kuulijoistaan henkeä huokuessa.
      Vaan onkopa tätä ihmisten tuomariksi tarjoutunutta näkynyt virassaan?
      Ei ole.
      Petkuhuiputtuja.

      Matteus 16:27-28

      "27Sillä Ihmisen Poika on tuleva Isänsä kirkkaudessa enkeliensä kanssa, ja silloin hän maksaa kullekin hänen tekojensa mukaan.
      28Totisesti minä sanon teille: tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Ihmisen Pojan tulevan kuninkuudessaan."

      • Anonyymi00071

        "28Totisesti minä sanon teille: tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Ihmisen Pojan tulevan kuninkuudessaan.""

        Alkukirjoituksissa ei ollut mitään kappalejakoa, joten Jeesus saattoi tarkoittaa tällä seuraavassa luvussa kerrottua näkyä.

        Matt.17
        1 Ja kuuden päivän kuluttua Jeesus otti mukaansa Pietarin sekä Jaakobin ja hänen veljensä Johanneksen ja vei heidät korkealle vuorelle, yksinäisyyteen.
        2 Ja HÄNEN MUOTONSA MUUTTUI HEIDÄN EDESSÄÄN, ja hänen kasvonsa loistivat niinkuin aurinko, ja hänen vaatteensa tulivat valkoisiksi niinkuin valo.
        3 Ja katso, heille ilmestyivät Mooses ja Elias, jotka puhuivat hänen kanssansa.
        4 Niin Pietari rupesi puhumaan ja sanoi Jeesukselle: "Herra, meidän on tässä hyvä olla; jos tahdot, niin minä teen tähän kolme majaa, sinulle yhden ja Moosekselle yhden ja Eliaalle yhden".
        5 Hänen vielä puhuessaan, katso, heidät varjosi valoisa pilvi; ja katso, pilvestä kuului ääni, joka sanoi: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt; kuulkaa häntä".
        6 Kun opetuslapset sen kuulivat, lankesivat he kasvoilleen ja peljästyivät kovin.
        7 Niin Jeesus tuli heidän tykönsä, koski heihin ja sanoi: "Nouskaa, älkääkä peljätkö".
        8 Ja kun he nostivat silmänsä, eivät he nähneet ketään muuta kuin Jeesuksen yksinään.
        9 Ja heidän kulkiessaan alas vuorelta Jeesus varoitti heitä sanoen: "Älkää kenellekään kertoko TÄTÄ NÄKYÄ, ennenkuin Ihmisen Poika on noussut kuolleista".


    • Tyhmät neisyet eivä ole valveilla, ei ole lampussa riittävästi öljyä, sen vuoksi jäävät ulkopuolelle.

      • Anonyymi00069

        Ne vain herjaavat vatipäisesti toisiaan eivätkä pelastu.


      • Anonyymi00069 kirjoitti:

        Ne vain herjaavat vatipäisesti toisiaan eivätkä pelastu.

        Tyylinsä kullakin elämän suhteessa.


      • Anonyymi00070

        Tyhmiltä puuttui öljy kokonaan: "eivät ottaneet öljyä mukaansa". Itse asiassa lamput olivat soihtuja.


    • Anonyymi00072

      Oikea käännös tyhmistä neitsyistä on se, että ovat herjaavia vatipäitä.

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      167
      1623
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      941
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      645
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      18
      641
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      503
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      437
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe