Vein tänään satasella tölkkejä kauppaan

Anonyymi-ap

Mua alkaa aina siinä vaiheessa jotenkin hävettään kun vien sadan euron edestä tyhjiä oluttölkkejä kauppaan. Jotenkin siinä alkaa samalla ajatella uudessa valossa omaa alkoholismiaan, kun asia konkretisoituun tölkkien ja sen rahasumman muodossa. Voi olla, että täytyy tehdä asialle jotain, kun ei voi pelkästään lohduttautua sillä, että joukossa oli myös alkoholittomia ja limpparipulloja. Positiivinen seikka tosin oli, että mukana ei ollut kuin yksi viinapullo, joten sevei ole ongelma, toisin kuin olut!

21

140

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Vain rikkailla on varaa tehdä noin. Oikesti köyhällä ei ole varaa bilettää eikä polttaa ostaa essoo

• Anonyymi00002

Aloittaja. Paljastatko itses verottajalle?
      Vilma

• Anonyymi00003

Ilmeisesti olivat omia ostamiaan ja juomiaan.

• Anonyymi00005
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Ilmeisesti olivat omia ostamiaan ja juomiaan.

19:15
        Eihän palautus automaatti tunnista tai kassa, vaikka virve-irmeli ne olisi juonut.
        Sama sääntö.
        Vai DNA testikin vielä.
        Vilma

• Minä nautin yleensä perjantaisin kaksi Kotimaista-olutta saunassa ja Prisman pullonpalautusautomaatilla otan kuvan kuitista liittääkseni ne veroilmoitukseen.

• Anonyymi00006

16:26
        Sulla on sitten kiva albumi tai kuvagalleria.
        Vilma

• Anonyymi00008

Nyt on sellaista toimintaa, jota minäkin arvostan!

- terveydellisesti (vain 2 olutta)
        - taloudellisesti (edullista olutta)
        - verotuksellisesti (vitsi vitsi)

Frekvenssi eli joka viikko 2 olutta on vähän tiheä, mutta muuten on säntillinen meininki! 👍

🦄

• Ei kerry noin suurta määrää tyhjiä pulloja. Kun pullokassi täyttyy, vien tyhjät pullot viipymättä kauppaan. En sietäisi katsoa noin suurta tyhjien pullojen ruuhkaa. Ei ole edes tilaa säilyttää noin montaa tyhjää pulloa missään.
      Parasta vaan viedä ne säännollisti pois, ettei mene hermot pullovuoriin.

• Anonyymi00004

Minä heitän tyhjät tölkit parevekkeelta tuonne metsikköön. Joku köyhä ne käy sieltä keräämässä, kun itse vielä nukun.

• Anonyymi00007

19:16
        Juksaat.
        Jos et, olet törkimys maximus.
        Vilma

• Anonyymi00010

Heittelen kanssa aina tölkit mäkeen, raaputan vaan ensin viivakoodin rikki, ettei köyhä rikastu kustannuksellani.

• Anonyymi00011
        Anonyymi00007 kirjoitti:

19:16
        Juksaat.
        Jos et, olet törkimys maximus.
        Vilma

En juksaa. Omasta mielestäni olen humaani ihminen, jopa pienimuotoinen hyväntekijä.

• Anonyymi00019
        Anonyymi00011 kirjoitti:

En juksaa. Omasta mielestäni olen humaani ihminen, jopa pienimuotoinen hyväntekijä.

Oletko palauttaessasi törmännyt suutimuotoiseen hyväntekijään?
        Vilma

• Anonyymi00009

Alkoholismia, sitä se on tosiaan.

- Sheena

• Anonyymi00017

Sitäpä juuri! Ja alkoholisteista pysyn kaukana!

• Anonyymi00012

En osta itse mitään panttijuomia, mutta kerään häpeilemättä toisten hylkäämät tölkit ja pullot ja vien ne kauppaan. Sellaisia parinkymmenen euron satseja. Lidl ei ole vielä käräyttänyt mua verottajalle.

Ajoin tänään tahallani vähän ylinopeuttakin, enkä soittanut itsestäni poliisille.

Tällainen rikollinen luonne.. 😌

xLiner

• Anonyymi00013

Normaali eilisen satsi.

• Anonyymi00014

Mitäs jos veisit useammin ja pienemmissä erissä?
      Saisit valkopestyä omatuntoasi?

Meillä oli joskus yläaste-/lukioajoilla tuntiopettaja joka oli alkoholisoitunut. Lopullisen repsahtamisen partaalla sinnitteli ja pikkukylässä asiaa piti peitellä.
      Niinpä joka ikisestä kylän kaupasta haettiin 2-3 olutta, ja joka päivä sama kierros.

-keinovaginamies-

• Anonyymi00015

Joissain kaupungeissa ja kaupoissa on niitä sellaisia laareja joihin voi kipata kassillisia tölkkejä ja se sit laskee ne. Ainakin Lahden Kauppakeskus Sykkessä on sellainen.

• Anonyymi00016

Mutta kun on sellainen jännä juttu, että Lidlillä on sellaisia pulloja myynnissä, joista ei saa panttia muuta kuin Lidlistä ja Lidlissä ei tällaista konetta ole. Siksi vienkin tölkit ja pullot Lidliin kun en jaksa niitä perata ennalta, mitkä ovat Lidlistä ja mitkä jostain muualta. Samalla toki teen kauppaostokset siinä samalla.

Sinänsä ihan järkevä kikka tuo saada asiakkita sisään. Lidlin knanattaisi alkaa maksaa panttia monista muistakin tyhjistä pakkauksista, jotka on sieltä on ostettu. Sillä tavala se sais houkuteltu K jaS kaupoista asiakkaista itselleen, jos jostain tyhjästä Lidlin kauraryynipussista maksettaisiin 10 sentin pantti. Silloinhan toki olisi järkevää samalla kun niitä palauttaa niin tehdä samalla ruokaostokset. Hyötyisi niin kuappa kuin asiakaskin

• Anonyymi00018

Mä vien ison mustan jätesäkillisen pulloja, juon paljon vichyä ja energiajuomia. Eipä mua ainakaan hävetä. Pitäis varmaan siirtyä enempi hanaveden juomiseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      98
      1112
    2. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      55
      742
    3. Huonoja uutisia-nyt lähtee höyrylaivat

https://www.ita-savo.fi/ Konkurssiin meni tämäkin yritys. Raja kiinni ja venäläiset turistit puuttuvat. Täällä menee pe
      Savonlinna
      35
      634
    4. Ei näytä hyvältä

Kyllä nyt Ähtäriä viedään vesikelkalla. Neuvotteliat untuvikkoja kaikki. Mikko tietty tapansa mukaan loikki puheenjohtaj
      Ähtäri
      39
      556
    5. Jos vielä toivot...mies...

Saisinpa jonkun merkin sinulta, jos vielä odotat 📝➡️📱 Rohkeus on mennyt jos seurustelet vaikka nykyisin. En halua häi
      Ikävä
      48
      502
    6. Älä itke rakas.

Tunnen sun kyyneleet silmissäni. Kaikki tulee menemään hyvin. Loppu häämöttää jo...
      Ikävä
      49
      500
    7. On ikävä sua

Muru.
      Ikävä
      32
      490
    8. Ilahtuisin jos laittaisit viestin

Mutta et niin tee 😔 sillä sun mielestä on mun vuoro.
      Ikävä
      34
      457
    9. Olet hurmaava

Olet paras mies, joka on tullut vastaan. Sinussa on jotakin, mitä muissa ei ole. En vaan tiedä, mikä on oikein sinun su
      Ikävä
      14
      451
    10. Miksi ajattelit minun

Rakastuneen sinuun?
      Ikävä
      33
      440
    Aihe