Moniko harrastaa

Anonyymi-ap

eläkkeellä osa-aika töitä? itse olen aina maanantaina ja perjantaina osa-aika töissä. Tämä tuo mielen virkeyttä. Saan sen 9€/pv korvauksen. Toiveena olisi että tekisi joka päivä osa-aika töitä. Eläkkellähän voi myös tienata.

Mb_76

20

162

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Miksi et saa normaalia palkkaa? Eläkeläisellä pitää olla kaksi verokorttia, sekä eläkkeeseensä että työhönsä? Verotus lienee erilaista molemmille. Eläkeläinen voi tienata paljon enemmänkin. Premapa tietoa jakaa Verohallitus.

• Anonyymi00002

Tämä on tällaista puuhastelua, että pysyy tominnassa mukana. Osa-aika työt on haaveissa, esim lehdenjakajan pesti. Eläkkeellä on aika yksinäistä, ellei keksi näitä aktivointi juttuja. Tosiaan tänään tein sen työpäivän ja juhannuksen jälkeen seuraava työpäivä on maanantaina. Viikko lepoa. Ei pakkotahtista ja eläke on hyvä.

Mb_76

• Anonyymi00005
        Anonyymi00002 kirjoitti:

Tämä on tällaista puuhastelua, että pysyy tominnassa mukana. Osa-aika työt on haaveissa, esim lehdenjakajan pesti. Eläkkeellä on aika yksinäistä, ellei keksi näitä aktivointi juttuja. Tosiaan tänään tein sen työpäivän ja juhannuksen jälkeen seuraava työpäivä on maanantaina. Viikko lepoa. Ei pakkotahtista ja eläke on hyvä.

Mb_76

Eläkelläisillä on hyvä olla virikkeitä, ettei maadu sinne sohvan pohjalle, vaan on mielekästä toimintaa. Ja saahan tästä myös pienen korvauksen! Kannattaa siis jatkossakin olla ihmisten ilmoilla. Aktiivinen kannattaa olla ja näin elämä on mielekkäämpää.

• Anonyymi00003

Ruotsissa tämäkin on paremmin.
      Eläkkeellä oleva voi tehdä töitä ja vero% on 10.
      Ja tekijöitä löytyy

• Anonyymi00004

Ahne edunvalvontatoope himoitsee 9€😆🤣

• Anonyymi00006

Itse en niinkään pidä sitä rahaa tärkeimpänä. vaan että saa arkeen rutiinia ja sosiaaliset asiat ovat myös tärkeää. Kukaan ei tule kotoa hakemaan, vaan niitä virikkeitä on itse hommattava. Arkipäivän rutiinit on hyvä olla. Itsellä on vain kahtena päivänä viikossa töitä, eli ei mikään kohtuuton rasti.

Mb_76

• Anonyymi00007

Olen kyllä ahne rahan perään. Ja tehnyt näitä pienempi palkkaisempia töitä. Tärkeää työtä tämäkin ja saa suolarahoja! Pitkä työura metalliteollissuudessa, mutta nyt olen jo eläkelläis vaari. Omaksi huvikseni nostan tämän 9€ päiväpalkan. Hyvä suolaraha ja tekee arkeen merkitystä. Kaikki ei ole se palkka, vaan sosiaaliset suhteet.

Mb_76

• Anonyymi00008
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Olen kyllä ahne rahan perään. Ja tehnyt näitä pienempi palkkaisempia töitä. Tärkeää työtä tämäkin ja saa suolarahoja! Pitkä työura metalliteollissuudessa, mutta nyt olen jo eläkelläis vaari. Omaksi huvikseni nostan tämän 9€ päiväpalkan. Hyvä suolaraha ja tekee arkeen merkitystä. Kaikki ei ole se palkka, vaan sosiaaliset suhteet.

Mb_76

Eläkelläisen elämä voi olla hyvin yksinäistä, jos maatuu sinne sohvan pohjalle. Eli kannatta tosiaan harrastaa näitä sosiaalisia suhteita. Yksinäisyyttä kokevia vanhuksia on pilvin pimein. Jotkut tosin havahtuu todellisuuten ja hommaa itselleen aktiviteetejä.

• Anonyymi00009
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Eläkelläisen elämä voi olla hyvin yksinäistä, jos maatuu sinne sohvan pohjalle. Eli kannatta tosiaan harrastaa näitä sosiaalisia suhteita. Yksinäisyyttä kokevia vanhuksia on pilvin pimein. Jotkut tosin havahtuu todellisuuten ja hommaa itselleen aktiviteetejä.

Yksinäisyys on kyllä yksi kalvava sairaus. Syö kuin syöpä. Siksi minä käyn näissä työpajoilla. Ehkäisee yksinäissyyden tunnetta. ja saa myös pienen rahallisen korvauksen.

Mb_76

• Anonyymi00010
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Yksinäisyys on kyllä yksi kalvava sairaus. Syö kuin syöpä. Siksi minä käyn näissä työpajoilla. Ehkäisee yksinäissyyden tunnetta. ja saa myös pienen rahallisen korvauksen.

Mb_76

En siis koe enää yksinäisyyttä. Työkaverit on merkittäviä. Yksinäisyyden tunne on kyllä aika raastava. Kannattaa pysyä elämässä kiinni.

Mb_76

• Anonyymi00011

Joopa joo.

• Anonyymi00012

Aloittaja tekee työtoimintaa 9eur pv elikä ei varsinaisesti töissä verokortilla.

• Anonyymi00013

Minulla on hyvä eläke, joten voi tehdä vapaaehtoistyötä. Sosiaaliset suhteet on tärkeitä, jotka näin eläkelläisen näkökulmasta on tärkeitä. Kotona saa kyllä olla ja möllöttää, mutta pitää myös lähteä ihmisten ilmoille.

Kalenteri näyttää tyhjää ja seuraava jobi on viikon päästä maanantaina.

Mb_76

• Anonyymi00014

Saan sellaiset 12 euroa tunnissa käteen. Aina jollain jotain hommaa on. Tänään oli rakentamassa aitaa tutulle.

• Anonyymi00015
      UUSI

Yhden ukon tiedän niin 35 vuotta teki omiin nimiin timpurin hommia oli tuttuja maaseutualueilla ni aina jotain tarvi tehdä eikä tarvinnu ilmoitella lehdissä mitään kun viidakkorumpu toimi.Mitä tulee eläkkeellä olemiseen niin kyllä itse tekemiset keksii ettei tuon takia mihinkään työtoimintaan tarvi mennä.

• Anonyymi00016
      UUSI

Tämä mummo pääsi suunnitellusti aikoinaan ensin eläkeputkeen ja sitä kautta eläkkeelle. Töitä kyllä tarjottiin, mutta eipä tullut pieneen mieleenkään enää lähteä vaikka eläke jäikin pieneksi kun olin osa-aikaisessa työssä. Tulen kuitenkin toimeen kun ei tarvitse kun itsestäni huolehtia ja välillä pääsen reissullekin.
      Tää on ollut ihan mahtavaa kun saa mennä , tulla ja tehdä oman mielen mukaan mikä milloinkin huvittaa kun kaikenlisäks saanut olla suht terveenäkin. Harrastuksetkin pitää pirteänä niin ei hautaudu sohvan pohjalle.
      Ainoa mitä harmittelen on kun jouduin luopumaan pyöräilystä, mutta eipä ole enää selkäsärkyjäkään vaikka selässä vikaa onkin ja siitä kärsinyt liki 50 vuotta

• Anonyymi00017
        UUSI

Niin ei sitä kaikilla työt tule mieleen jos ja kun eläkkeelle päässyt mutta toki harrastuksia hyvä olla.

• Anonyymi00018
        UUSI

Itse ne virikkeet on haettava. Kukaan ei tule kotoa hakemaan. Eläkelläisille on myos virikkeitä, mutta näihin pitää itse hakea. Itse pidän työtoiminnasta ja saa näin sen 9€ päivä korvauksen. Myöskään ei voi vähätellä sosiaalisia suhteita. Minulla on hyvä eläke, joten raha ei määräile kaikkea.

Mb_76

• Anonyymi00019
        UUSI
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Itse ne virikkeet on haettava. Kukaan ei tule kotoa hakemaan. Eläkelläisille on myos virikkeitä, mutta näihin pitää itse hakea. Itse pidän työtoiminnasta ja saa näin sen 9€ päivä korvauksen. Myöskään ei voi vähätellä sosiaalisia suhteita. Minulla on hyvä eläke, joten raha ei määräile kaikkea.

Mb_76

Ei niin vaan edunvalvoja määräilee kaikkea.

• Anonyymi00020
        UUSI
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Ei niin vaan edunvalvoja määräilee kaikkea.

Se on ihan järkevää, että edunvalvoja huolehtii rahoista. Määräajoin voi nostaa rahoja omaan käyttöön. Nyt voi nostaa enemmän varoja, kun tulee täyteen se 15 000€ yläraja jolloin saa asumistukea. Näitä pitää sulatella.

Mb_76

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      72
      1892
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1643
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      141
      1151
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      668
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      642
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      626
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      185
      535
    8. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      488
    9. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      48
      453
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      442
    Aihe