Suvivirressä on piirteitä, jotka muistuttavat hyvää vitsiä, jossa usein pitkänkin johdattelun, pohjustuksen jälkeen iskee vitsin pointti, yllättävä käänne, punchline, joka rikkoo odotukset ja luo huumorin, oivalluksen. joka väkisinkin naurattaa.
Suvivirressä on ensin 12 kaunista säettä suloisesta suvesta, kukkasista, auringon lämmöstä, luonnon uudistumisesta, kutsusta eloon, vihannoivista niityistä ja laihosta laaksossa, puiden lehtiverhon huminoinnista metsässä. Vasta sitten tulee uskonnollinen isku, käänne, punchline, juju: tämä kaikki muistuttaa ”Jumalan hyvyyttä ja ihmeitä”.
Näin laulaja johdatellaan hyväksymään ajatus siitä, että joku yliluonnollinen henkiolento säätäisi säät ja ilmat eivätkä luonnolliset säätilan muutostekijät. Mutta kun on ensin sanonut yli 10 kertaa kyllä, kyllä, kyllä, tämä myytävä ajatus saatetaan ostaa, vaikka se on yhtä rationaalinen kuin meteorologin kiittäminen hyvistä ilmoista.
Kolmannessa säkeistössä ”luojan” kiittäjä yhdistetään ”Herran kansaan”, jonka kuoroon laulajan ”sielu” liitetään kiittämään ”armon Herraa” - silloin kun laupias hän on. Tämä johdattelee jo hardcoren suuntaan, ja myöhemmin selviää, että armon Herraa pitää kiittää myös huonoista ilmoista.
Kyllä, kyllä, kyllä suvivitsin tapaan
Anonyymi-ap
2
<50
Vastaukset 2
- Anonyymi00002
Markkinoinnissa pyritään asiakas sanomaan ensin kolme kertaa kyllä. Sen jälkeen on helpompi sanoa, juu, ostan.
- Anonyymi00003
Simmottis.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moottoripyöräonnettomuus
Mopomiitissä tapahtunut onnettomuus ja uutisointi. Ajoradan ylityksen vaarallisuudesta ei mitään uutisointia. Ei myöskää66809- 160798
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa22787Jos oikeasti haluat mies
Tiedät mitä on tehtävä. Luotan, että etenet jos haluat. En voi tehdä enää mitään kun ei ole numeroasi.101767Uusi ruokapaikka
Tuleeko Haapavedelle uusi lounaspaikka ,haetaan kokkia? Uusi firma kyseessä27728Miten sinä voit?
Kysytkö kukaan sitä sinulta? Olen huomannut, että jos kohtaa empaattisen ihmisen ja hän kysyy noin, saattaa padot murtua93677Kerro minulle totuus
Minä haluan kuulla sen nyt. Kenen kanssa sinä olet nykyisin, ja miksi jätit minut? 🐒192650- 22592
- 61582
Hautakivien massapoisto aloitettu Härkökankaan vanhalla hautausmaalla kaikessa hiljaisuudessa!
Suomussalmen seurakunnan kirkkoneuvosto on tehnyt historiansa surullisimman päätöksen hautojen haltuunotosta ja raivauks36558VILLISIKALAUMA TULOSSA IISALMEEN
Yle: Poliisi varoittaa Iisalmen keskustaa lähestyvästä villisikalaumasta Poliisi on pyytänyt Pohjois-Savossa Iisalmessa40549On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit78490- 39465
sinulle....
Olen ymmärtänyt, ettei minua haluta enää takaisin. Mitään pahaa en koskaan halunnut sinulle. Ikävä että kuvittelit niin.75457- 57455
Useita poliisiautoja kunnantalolla
Maijojen kyydissä tuttuja naamoja ja nyt kannetaan arkistolaatikoita autoihin. Nyt se on alkanut. Pidätykset.9439Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25437- 70433
- 54428
- 40407