Moniko karsii tästä yksinäisyydestä? Tämä on kyllä yksi kansan tauti ja vanhuksia on paljon, jotka kärsii yksinäisyydestä. Eli useammin pitäisi käydä tapaamassa omaisia siellä vanhusten talolla. Itse olen aktiivinen näissä puuhapaja asioissa, se helpottaa sitä yksinäisyyden tunnetta ja saa myös sen 9€ päivä korvauksen.
Mb_76
Yksinäisyys
15
189
Vastaukset
- Anonyymi00001
Niin etelän maissa iäkkäät tulee ulos puistonpenkille tai katselee talojen ikkunoista tai istuu talojen ulko-ovilla. Tervehtivät ihmisiä ja juttelevat.
Tällainen turvallinen olotila pitäisi löytyä Suomessakin ilman että alkoholistit tai huumehörhöt sitä estävät. - Anonyymi00002
Aikuisen pitää osata olla yksin läheis riippuvaisuus teistä tekee avuttomia. Eli kannattaa totutella siihen yksin oloon. Silleen kasvaa ihmisenä. ja voihan sitä lähteä harrastusten pariin, tai ihan puuhapajoille, että saa päiviin sisältöä. Myöskin virtuaalisesti netin kautta voi purkaa ajatuksiaan. Esim Tukinet on hyvä, joka ehkäisee yksinäisyyden tunnetta.
- Anonyymi00003
Minulla toimii nämä työpajat ja saa päiviin merkitystä. Siinä tulee sitä yhdessäolon tunnetta. Minulla on vain kahtena päivänä töitä. Aika yksin olisi, jos näitä paikkoja ei olisi.
Mb_76 - Anonyymi00004
Anonyymi00003 kirjoitti:
Minulla toimii nämä työpajat ja saa päiviin merkitystä. Siinä tulee sitä yhdessäolon tunnetta. Minulla on vain kahtena päivänä töitä. Aika yksin olisi, jos näitä paikkoja ei olisi.
Mb_76Eläkelläiselle nämä työpajat voi olla ihan hyväkin juttu. Pääsee sieltä kopperosta ulos ja voi solmia ihmissuhteita. Myöskin saa vähän suolarahoja. Paljon on niitä, jotka masentuu sinne neljän seinän sisälle ja ei edes keksi miten siitä pääsisi taas elävien kirjoihin.
- Anonyymi00005
iäkkäät rajavat pois nuoret
kuoleva etsii rauhaa, yksinäisyyttä
nuorempi ymmärtää, että häntä ei tahdota enää
että nuori selviää tästä nyt yksin
iäkkäät valitsevat vieraita paremmin kuin omia
ehkä häpeävät tai miksi - Anonyymi00006
vanhempia sukupolvien vielä onnisti elää parisuhteessa loppuun asti, jolloin yksinäisyyttä on minimaalisesti
nuoret eronneet varhain ja eläneet sinkkuina suuren osan elämästä kohti vanhuutta
miten tulevaisuudessa huudetaan parittomista yksinäisistä
kestääkö vintti täyttä paskaa elämää loppuun asti?
ei ainakaan työn teosta enää kyse, toisilla, mikä on tuleva poliittinen muutos- Anonyymi00007
katoaako elämästä laatua?
miten se näkyy?
ESIMERKIKSI KUN MIEHET SALAA NUKUTTAVAT VAIMOJAAN JA MYYVÄT NIITÄ NETISSÄ
naisten sosiaaliset leikit menivät pitkälle, että 'mikään ei riitä' ja 'mies aina syyllinen', joten aviomies valitsee tyydyttää naisensa niin hyvin kuin pystyy
mutta jälleen se on vain osa zodiakki miehistä, oletan
- Anonyymi00008
Toistaiseksi oma valinta. Vajaaseen kolmeen viikkoon en ole ollut seurallisella tuulella.
Harrastukseni parissa tapaan joitakin tuttavia viikoittain muutaman kerran.
Alkuajan alkoholiturtuksesta vieroittautuminen on nyt tapetilla.
Juhannusperinne on tekosyy poikkeamaan.- Anonyymi00010
Päihdeongelmaisen kirjoituksia kun tapahtuu mitä vaan ei se mikään syy ole ryyppäämiseen.
- Anonyymi00015
Anonyymi00010 kirjoitti:
Päihdeongelmaisen kirjoituksia kun tapahtuu mitä vaan ei se mikään syy ole ryyppäämiseen.
Asenteesi alkoiluun on perisuomalainen. Joko, tahi!
Vaimoni menehtyminen 23.05. 57:n avioliittovuoden jälkeen oli isku jonka vaikutusta tehosti edeltänyt kärsimysvuosi. Oikea puoli täysin halvaantunut ja puhekyvytön.
Ihminen, joka oli elämänsä elänyt ajatellen kanssaihmistensä hyvää oloa joutui täysin ulkopuolisten hoidettavaksi ja ilmeistä näki miten hän kärsi tilanteesta.
Nyt on niin paljon selvitettäviä käytännön asioita, ettei perisuomalainen juomatapa tule mieleenkään.
Kuusi viikottaista kuntosalitreeniä on sosiaalinen henkireikä ja alkoilua rajoittava tekijä.
Huomenna tunnin aerobinen treeni.
Lauantai huili.
Sunnuntai yläkroppa monipuolisesti sekä koiville reisipenkki
Jatko ojentajien irtiotot.
Aerobinen
Leuanvedot, ylätalja
Ojentajat
Perjantaina puolen tunnin soutelu + fillari aerobisen sykealueen ylärajan tuntumassa.
82 vuotisen oikea sykemaksimi on välillä 150 - 160.
Luuletko mihinkään väliin sopivan päihdeongelmaisen ryyppäämistä?
Alkuaika? 24. - 25.05.
Muistotilaisuus naapurikaupungin kappelissa 26.05. klo 13.
Joten ei meillä päihdeongelmaisilla ole aina helppoa!
Ps. Tänään aamupäivällä salilla otin kevyesti.
Istumapunnerrukset vapain nilkoin ilman selkänojaa, 5:n sarjoja irtiottomielessä. Jokainen sarja ykkösinä ja täysillä, apinan raivolla. Jokaisen sarjan välissä mätipuolen lutkutuksia kymppeinä.
Hyvänen aika, miten hyvässä kunnossa olisikaan 82 vuotinen ukko ilman päihdeongelmaa?!
Kiloista en viitsi mainita lukuja koska ne eivät, asiaa tulosmielessä harrastamattomalle, kerro mitään. Kunkin harjoitteen tarkoitus ja suoritustapa vaikuttaa asiaan.
Nuorempana tavoitteenani oli teho. Sittemmin liikkuvuuden ja kimmoisuuden heikkeneminen pakottivat muuttamaan treenien luonnetta.
- Anonyymi00009
Onhan sitä monenlaista toimintaa, vaikka muuten olisi yksin. On kerhoja ja kuoroja, sekä vaikka mitä yhdistystoimintaa, että aika ei tahdo kaikkeen riittää.
Ja ei ole toiminta rahasta kiinni, kun yhdistysten mukana pääsee uimaan kylpylöihin ja teattereihin retkille ym.
Olen itse nyt 68 vuotias ja tekemistä on enempi, mitä ehtii. Alkuvuosi meni erilaisissa kokouksissa ja niiden kuvioissa. Kesällä on tarjolla ilmaisia konsertteja ja kesäteatteria, sekä taidenäyttelyitä ym. Syksylle on tiedossa muutamia retkiä porukalla ja ihan loppuvuodesta kylpylään porukalla.
Käyn tapaamassa vielä minua vanhempia tuttavia ja pientä piristystä heille. Jos en käy, niin soitan heille ja kyselen kuulumiset, siinä tulee itsellekin mukavasti toimintaa.- Anonyymi00011
Omalla toiminnalla pystyy ehkäisemään yksinäisyyden tunnetta. Nämä on niitä valintoja. Monenlaisia yhdistyksiä on missä toimintaa. Myöskin ihan normaali työnteko ehkäisee yksinäisyyden tunnetta.
- Anonyymi00012
Anonyymi00011 kirjoitti:
Omalla toiminnalla pystyy ehkäisemään yksinäisyyden tunnetta. Nämä on niitä valintoja. Monenlaisia yhdistyksiä on missä toimintaa. Myöskin ihan normaali työnteko ehkäisee yksinäisyyden tunnetta.
Itse olin avioliitossa läheisriippuvainen. Nyt monen vuoden päästä itsenäinen sinkku, jota ei paina yksinäisyys, muuta kuin satunnaisesti. Olen harrastanut nämä vuodet työtoimintaa, joka tosiaan auttaa yksinäisyyden tunteeseen. Metalli ja puu-pajat on kierretty. Samoiten kirpputorin työntekijänä olen ollut.
Pitkä historia on metallipajoilla, mutta nyt näyttää että se on mennyttä elämää.
Mb_76 - Anonyymi00013
Anonyymi00012 kirjoitti:
Itse olin avioliitossa läheisriippuvainen. Nyt monen vuoden päästä itsenäinen sinkku, jota ei paina yksinäisyys, muuta kuin satunnaisesti. Olen harrastanut nämä vuodet työtoimintaa, joka tosiaan auttaa yksinäisyyden tunteeseen. Metalli ja puu-pajat on kierretty. Samoiten kirpputorin työntekijänä olen ollut.
Pitkä historia on metallipajoilla, mutta nyt näyttää että se on mennyttä elämää.
Mb_76Se on niitä aikuiseksi kasvamisen merkkejä, että pärjää ilman tukipilareita ja saathan sinä myös sisustaa sitä kotiasi miten haluat. Ei ole makutuomareita viemässä niitä vähiä pennosia.
Jotkut tosiaan pitääkin tästä olotilasta, eli voi elää itsekästä elämää. - Anonyymi00014
Anonyymi00013 kirjoitti:
Se on niitä aikuiseksi kasvamisen merkkejä, että pärjää ilman tukipilareita ja saathan sinä myös sisustaa sitä kotiasi miten haluat. Ei ole makutuomareita viemässä niitä vähiä pennosia.
Jotkut tosiaan pitääkin tästä olotilasta, eli voi elää itsekästä elämää.Minulla on kokemusta perheellisen elämästä ja kaksi lasta on, jotka jo aikuisia. Nyt on aikaa itselleen. Monenlaista elämää on siis koettu. Lapsen lapsia odotellaan. Nyt ei siis tarvitse huolehtia muuta kuin itsestään. Minulla on ostoslista päässä mitä pitää hommata. Sisustukset on jo valmiina. Eli seuraava hankinta on Certinan kello. Myöskin polkupyörä pitää viedä huoltoon. Kamerakin pitää hommata. Nämäkin nykyään niitä kalliimpia järjestelmä kamoroita. Eli näitä edullisia digikameroita ei enää myydä. Kännykät vei markkinat.
Mb_76
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä792372Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1411526- 1331462
- 1581234
- 1091023
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten377950Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82774Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55724Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50683