Lääkärien täytyisi ymmärtää että kaikki ihmiset eivät pärjää ilman niitä. Tarjotaan muita vaihtoehtoja jotka eivät edes laajojen tutkimustulosten perusteella toimi lumelääkettä paremmin. Netistä löytyy mm. SSRI ja SNRI lääkkeiden tutkitut tehot ahdistus, paniikkihäiriö ja muihin pelkotiloja aiheuttaviin sairauksiin. Ainoastaan masennuksen hoidossa on selviä hyötyjä verrattuna lääkkeiden haittavaikutuksiin. Pelkotilojen hoidossa olisi aina käytettävä bentsoja joko tilapäisesti tai pysyvänä lääkityksenä. Lääkäreiden tulisi kertoa myös bentsojen mahdollisesta koukuttavuudesta että jos otat voit joutua syömään näitä loppuikäsi. Se on sitten ihmisen oma valinta käykö apteekista hakemassa lääkkeen vai ei. Mielestäni aikuisia ihmisiä ei voi kohdella kuin pikkulapsia tämän asian suhteen.
Rauhoittavien määrääminen helpommaksi.
10
59
Vastaukset
- Anonyymi00001
Kenties olisi parempi yrittää selvittää, mistä pelkotilat johtuvat. Pelkotiloistakin pystyy pääsemään eroon.
Bentsoja ei herkästi määrätä niiden koukuttavuuden takia.
Mainitsit myös, että on ihmisen oma asia, hakeeko ne apteekista vai ei. Jos haluaa lääkkeitä käyttää, niin miksi niitä ei sitten ostaisi ? Tai miksi haluaisi reseptin, jos ei aio ostaa lääkkeitä ?- Anonyymi00003
Kaikkien lääkkeiden kohdalla ei ole eikä voi olla niin, että annetaan, mitä potilas haluaa. Lääkkeet määrää lääkäri tarpeeseen ja vain tarpeeseen, ei potilaan haluun.
Halusi mukaan saat apteekista ostaa reseptivapaita lääkkeitä ja saat tehdä niillä, mitä haluat. - Anonyymi00004
En sanonut että kukaan haluaisi niitä käyttää vaan että niitä määrättäisiin mikäli muut hoidot eivät auta tai jos niiden määrääminen on ainut vaihtoehto ihmisen ja ihminen yksinkertaisesti päättää itse tietäen lääkkeen riippuvuusriskit haluaako lopulta lääkkeen.
- Anonyymi00002
rauhoittava lääke opamax ei sopinut minulle mutta sertramia ja Risperidonia oon käyttäny kohta 20 vuotta ja ne on toimineet hyvin ettei aiheuttaneet minulle ongelmia että sertram on saattanut hieman turruttaa ja viedä poies hieman seksuaalisia haluja(pienet laukeamisongelmat muun muassa).
- Anonyymi00005
Ei pidä helpottaa määräystä. Muitakin keinoja ahdistuksen käsittelyyn löytyy. Tiedän sen, koska käytin bentsoja aiemmin. Keho tulee niihin fyysiseksk riippuvaiseksi
- Anonyymi00006
Mielummin vaan pelkkiä lääkkeitä kuin se että kohtaa pelkonsa ja alkaa käsittelee mistä pelot johtuu?
- Anonyymi00008
Joissain tapauksissa pelkotilat voivat kroonistua tai jo syntyessään ihmisellä saattaa olla hermosto epätasapainossa jolloin sympaattinen hermosto on jatkuvasti ylivirittynyt ja parasympaattinen hermosto ei toimi oikein. Silloin kun ollaan tässä tilanteessa pitäisi hoidot aloittaa jo lapsena enkä tarkoita lääkehoitoa. Usein tälläisen lapsen oireet laitetaan ujouden piikkiin. Aikuisena sitten vasta huomataan kun tilanne on jo peruuttamattomasti mennyt siihen tilaan että paniikki ja pelkotilat pakottavat tarttumaan joko alkoholiin tai muihin päihteisiin kun tilanteen voisi hoitaa aikuisilla määärämällä rauhoittavia yksilölliseen tarpeeseen.
- Anonyymi00010
Anonyymi00008 kirjoitti:
Joissain tapauksissa pelkotilat voivat kroonistua tai jo syntyessään ihmisellä saattaa olla hermosto epätasapainossa jolloin sympaattinen hermosto on jatkuvasti ylivirittynyt ja parasympaattinen hermosto ei toimi oikein. Silloin kun ollaan tässä tilanteessa pitäisi hoidot aloittaa jo lapsena enkä tarkoita lääkehoitoa. Usein tälläisen lapsen oireet laitetaan ujouden piikkiin. Aikuisena sitten vasta huomataan kun tilanne on jo peruuttamattomasti mennyt siihen tilaan että paniikki ja pelkotilat pakottavat tarttumaan joko alkoholiin tai muihin päihteisiin kun tilanteen voisi hoitaa aikuisilla määärämällä rauhoittavia yksilölliseen tarpeeseen.
Itse en ole juonut alkoholia tai käyttänyt muitakaan päiheitä vaikka oli sosiaalisten tilanteiden pelkoa lähes 40 vuotta. Itse paranin sillä kun käsitteli asiat ja tunteet joita nämä pelottavat tilanteet on aiheuttanut. Eli kohtaat pelkosi.
- Anonyymi00007
Uusi ilmiö ihmisillä on puhumattomuus!
Kuka somessa syöttää murhanköyttä manipulointi , että on jees kun et kerro omista asioista muille.
Niin sisälle jää surut ja ilot niistä ei kerrota.
Kyllä kasetti täyttyy ja räjähtää. - Anonyymi00009
Kaikilla bentsoilla on yhteinen ongelma.
Ne ovat kyllä lääkkeitä kun niille kirjoitetaan resepti, mutta käytössä ne muuttuvat oitis huumeeksi.
Bentsoja popsiva potilas on siis narkkari pahimmasta päästä, sillä ihmisen elimistö muodostaa bentsodiatsebiinista mm. heroiinia. Heroiinikoukussa elävä narkkari tarvitsee annoksensa päivittäin, ja sama pätee myös bentsokoukussa elävään ihmiseen.
Bentsovieroituksen läpikäyneenä uskallan sanoa että benstoilla saa takuuvarmasti elämästään maanpäällisen helvetin. Ja bentsovieroitus ns. laskevin annoksin on vain märkä päiväuni, jolla narkkari kusettaa itseään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1921368
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän138903- 85862
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?52761- 51758
Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t253637Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä320614Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,7595Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55589- 53584