Vance käänsi takkinsa

Nimittäin tämä USA:n varapressa. Hän kun meni moittimaan hyvin suorasanaisesti Israelin toimia. Etenkin maan hallituksen kahta ääriuskovaista/oikeistolaista ministeriä, jotka ammentavat oppinsa suoraan raamatusta.

"Vance tylyttää NYT:n haastattelussa sopimuksen israelilaiskriitikoita – erityisesti maan hallituksen äärioikeistolaisia ministereitä Bezalel Smotrichia ja Itamar Ben-Gviriä – hyvin suorasanaisesti.

Israelilaislehti Haaretz huomauttaa, ettei yksikään Trumpin hallinnon jäsen ole kritisoinut ministereitä aiemmin nimeltä.

– Mikä on tarkalleen ottaen ehdotuksenne? Maassanne asuu yhdeksän miljoonaa ihmistä. Ette voi ratkaista jokaista kansallista turvallisuusongelmaanne tappamalla, Vance sanoo".

Niin että nyt siis jopa Vance tunnustaa, että Israel toimiin alueella hyvin vastuuttomasti ja ihmisoikeuksia rikkoen. Tämän tiedon palstan laitauskovaiset haluavat tietysti vaieta kuoliaaksi....

273

495

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Trump on arvaamaton ja epäluotettava. Liittolainen voidaan hylätä tuosta vaan. Trumpille turha ja täydelliseksi fiaskoksi osoittautunut sota kävi kalliiksi. Netanjahu kiehuu nyt kuulema raivosta, sota kun ei voi jatkua ilman USA:n tukea ja rauhansopimus oli mitä avokätisin Iranille. Sodan tosiasialliselle voittajalle.

      • No tässähän on taustalla se, että kun Trump on saanut koko republikaani-puolueen syömään hänen kädestään, niin nyt hän uskoo että koko maailma tekee samalla tavalla. Läntiset johtajat taas ovat mokanneet asiassa siksi, että he ovat lähteneet nuoleskelemaan Trumppia, joka taas on vain lisännyt hänen harhaisuuttaan maailman napana.

        Nyt sitten kun Trump on joutunutkin toteamaan että koko maailma ei pyörikään hänen määräämässä tahdissa - ei vaikka kuinka karjuisi netissä että "aukaiskaa nyt se vetun salmi" - niin nyt piti saada nopeasti jonkinlainen sopimus aikaiseksi, joka puitteissa USA lupautuu jopa maksamaan korvauksia Iranille.

        Trump itse hehkuttaa voittoa, mutta taitaa olla ensimmäinen kerta historiassa kun sodan voittaja maksaa korvauksia sodan häviäjälle. Mutta syy sopimukseen on tietysti se, että Trump pelkää kärsivänsä murskatappio marraskuun vaaleissa. Johon suuntaan viittaa tietysti se, että USA:n vaalit ratkaistaan hyvin usein bensapumpulla....


      • Anonyymi00015
        Mitäsnäitäoikeintulee kirjoitti:

        No tässähän on taustalla se, että kun Trump on saanut koko republikaani-puolueen syömään hänen kädestään, niin nyt hän uskoo että koko maailma tekee samalla tavalla. Läntiset johtajat taas ovat mokanneet asiassa siksi, että he ovat lähteneet nuoleskelemaan Trumppia, joka taas on vain lisännyt hänen harhaisuuttaan maailman napana.

        Nyt sitten kun Trump on joutunutkin toteamaan että koko maailma ei pyörikään hänen määräämässä tahdissa - ei vaikka kuinka karjuisi netissä että "aukaiskaa nyt se vetun salmi" - niin nyt piti saada nopeasti jonkinlainen sopimus aikaiseksi, joka puitteissa USA lupautuu jopa maksamaan korvauksia Iranille.

        Trump itse hehkuttaa voittoa, mutta taitaa olla ensimmäinen kerta historiassa kun sodan voittaja maksaa korvauksia sodan häviäjälle. Mutta syy sopimukseen on tietysti se, että Trump pelkää kärsivänsä murskatappio marraskuun vaaleissa. Johon suuntaan viittaa tietysti se, että USA:n vaalit ratkaistaan hyvin usein bensapumpulla....

        Olet oikeasssa että Trumpille on uusi tilanne kun Israel ei tottele häntä. Iran totteli mutta Israel ei.


      • Anonyymi00036
        Anonyymi00015 kirjoitti:

        Olet oikeasssa että Trumpille on uusi tilanne kun Israel ei tottele häntä. Iran totteli mutta Israel ei.

        Ei voi sanoa Iranista, että se totteli. Iran otti kaiken mahdollisen hyödyn itselleen.


      • Anonyymi00165
        Mitäsnäitäoikeintulee kirjoitti:

        No tässähän on taustalla se, että kun Trump on saanut koko republikaani-puolueen syömään hänen kädestään, niin nyt hän uskoo että koko maailma tekee samalla tavalla. Läntiset johtajat taas ovat mokanneet asiassa siksi, että he ovat lähteneet nuoleskelemaan Trumppia, joka taas on vain lisännyt hänen harhaisuuttaan maailman napana.

        Nyt sitten kun Trump on joutunutkin toteamaan että koko maailma ei pyörikään hänen määräämässä tahdissa - ei vaikka kuinka karjuisi netissä että "aukaiskaa nyt se vetun salmi" - niin nyt piti saada nopeasti jonkinlainen sopimus aikaiseksi, joka puitteissa USA lupautuu jopa maksamaan korvauksia Iranille.

        Trump itse hehkuttaa voittoa, mutta taitaa olla ensimmäinen kerta historiassa kun sodan voittaja maksaa korvauksia sodan häviäjälle. Mutta syy sopimukseen on tietysti se, että Trump pelkää kärsivänsä murskatappio marraskuun vaaleissa. Johon suuntaan viittaa tietysti se, että USA:n vaalit ratkaistaan hyvin usein bensapumpulla....

        "No tässähän on taustalla se, että kun Trump on saanut koko republikaani-puolueen syömään hänen kädestään"
        Pikkuisen sähköpiiskaa apuna käyttäen, mutta totta, republikaanit kumartaa Trumppia, vaikka inhoaisivat häntä.
        Kun se Venezuelan projektikin meni aika mukavasti ja joka paikassa oli jo pitkään kumarrettu Kuninkaan uusia vaatteita, niin varmaankin kaikkivoipaisuuden tunne sai Trumpissa täyden vallan.
        Eli erehtyi aloittamaan Iranin sodan.


      • Anonyymi00176

        Totta..suomessa olisi tuo toope laiteeu hoioon.


      • Anonyymi00177
        Anonyymi00015 kirjoitti:

        Olet oikeasssa että Trumpille on uusi tilanne kun Israel ei tottele häntä. Iran totteli mutta Israel ei.

        Eikä totellut Irankaan.


      • Anonyymi00178
        Anonyymi00036 kirjoitti:

        Ei voi sanoa Iranista, että se totteli. Iran otti kaiken mahdollisen hyödyn itselleen.

        Totta.


    • Anonyymi00002

      Kannattaa huomioida sana"kansallinen", siinä on viesti.

    • Anonyymi00003

      Jos ei Israelin homottamista ja muita toimia siunaa, joutuu helvettiin.

      Hyvin ei käy ukkelille.

    • Anonyymi00004

      En tykkää juuri Vancesta. Piti Euroopalle hyvän puheen,
      mutta hyökkäsi paavia vastaan kummallisesti, kohteli asiattomasti Zelenskya ja meni tukemaan Orbania vaaleissa nykyisen pm:n sijaan. Aika ylimielinen tyyppi, mutta voi sanoa että sitä samaa vikaa on myös Trumpissa.

      • Anonyymi00013

        Vaikka Vance on samanlainen käskyttäjiensä marionetti kuin muutkin 'päättäjät', hän on joskus oikeassakin, kuten katolisen pakanauskonnon keulakuvan, Orbanin ja Zelenskyn suhteen.


    • Anonyymi00005

      Kova pettymys Israel-uskoville.

    • Anonyymi00006

      Vance ei ole mikään totuuden torvi kaikessa

    • Anonyymi00007

      Olen samaa mieltä Vancen kanssa. Vain päähän silittely auttaa terroristien kanssa. YK tuleekin kieltämään aseet ja antaa taloudellisen tuen silkkihansikkaiden tuottamiseen jokaiselle. Tämä on edistystä josta minäkin pidän.

      • Kuvitteletko sinä tosiaan että terroristeista päästään eroon tappamalla? Jokaisen tapetun terroristin tilalle tulee kaksi uutta. Tämä on nähty maailman sivu. Jos haluaa terrorismista eroon pitää olla käytössä jotain muita keinoja.

        Pohjois-Irlannin rauhoittuminen on hyvä esimerkki. Siellä on pommien heittäjät katosivat sen jälkeen kun kumpikin osapuoli otti järjen käteen. Pitää muistaa että rauhassa Harri Holkeri ja Martti Ahtisaari olivat keskeisiä henkilöitä.


      • Anonyymi00019
        Mitäsnäitäoikeintulee kirjoitti:

        Kuvitteletko sinä tosiaan että terroristeista päästään eroon tappamalla? Jokaisen tapetun terroristin tilalle tulee kaksi uutta. Tämä on nähty maailman sivu. Jos haluaa terrorismista eroon pitää olla käytössä jotain muita keinoja.

        Pohjois-Irlannin rauhoittuminen on hyvä esimerkki. Siellä on pommien heittäjät katosivat sen jälkeen kun kumpikin osapuoli otti järjen käteen. Pitää muistaa että rauhassa Harri Holkeri ja Martti Ahtisaari olivat keskeisiä henkilöitä.

        Muslimiterroristeihin ei muu tepsi, valitettavasti. Hehän oikein etsivät kuolemaa, koska luulevat pääsevänsä raiskaamaan neitsyitä paratiisiin kuoltuaan 'vääräuskoisia' ja varsinkin juutalaisia vastaan käymässään kahakassa.

        Iran rahoittaa terroristina kuolleiden tappajien perheitä suurilla summilla. Uskonnollista raivoa juutalaisia kohtaan lietsotaan jo ipanoille. Sitä ei paranna muu kuin tuo edellämainittu keino tai sitten, mieluummin, evankeliumi Jeesuksesta, joka vuodatti verensä, jotta muslimitkin pääsisivät taivaaseen, jos vain suostuvat siihen.


      • Anonyymi00019 kirjoitti:

        Muslimiterroristeihin ei muu tepsi, valitettavasti. Hehän oikein etsivät kuolemaa, koska luulevat pääsevänsä raiskaamaan neitsyitä paratiisiin kuoltuaan 'vääräuskoisia' ja varsinkin juutalaisia vastaan käymässään kahakassa.

        Iran rahoittaa terroristina kuolleiden tappajien perheitä suurilla summilla. Uskonnollista raivoa juutalaisia kohtaan lietsotaan jo ipanoille. Sitä ei paranna muu kuin tuo edellämainittu keino tai sitten, mieluummin, evankeliumi Jeesuksesta, joka vuodatti verensä, jotta muslimitkin pääsisivät taivaaseen, jos vain suostuvat siihen.

        Niin sinusta siis myös nämä "ipanatkin" tulisi tappaa?


      • Anonyymi00180
        Mitäsnäitäoikeintulee kirjoitti:

        Niin sinusta siis myös nämä "ipanatkin" tulisi tappaa?

        Se on persujen mieleen.


      • Anonyymi00199
        Anonyymi00019 kirjoitti:

        Muslimiterroristeihin ei muu tepsi, valitettavasti. Hehän oikein etsivät kuolemaa, koska luulevat pääsevänsä raiskaamaan neitsyitä paratiisiin kuoltuaan 'vääräuskoisia' ja varsinkin juutalaisia vastaan käymässään kahakassa.

        Iran rahoittaa terroristina kuolleiden tappajien perheitä suurilla summilla. Uskonnollista raivoa juutalaisia kohtaan lietsotaan jo ipanoille. Sitä ei paranna muu kuin tuo edellämainittu keino tai sitten, mieluummin, evankeliumi Jeesuksesta, joka vuodatti verensä, jotta muslimitkin pääsisivät taivaaseen, jos vain suostuvat siihen.

        Että kun etsivät kuolemaa, se pitää sitten heille tarjota? Sionistisian logiikka on pettämätön.


      • Anonyymi00220
        Anonyymi00019 kirjoitti:

        Muslimiterroristeihin ei muu tepsi, valitettavasti. Hehän oikein etsivät kuolemaa, koska luulevat pääsevänsä raiskaamaan neitsyitä paratiisiin kuoltuaan 'vääräuskoisia' ja varsinkin juutalaisia vastaan käymässään kahakassa.

        Iran rahoittaa terroristina kuolleiden tappajien perheitä suurilla summilla. Uskonnollista raivoa juutalaisia kohtaan lietsotaan jo ipanoille. Sitä ei paranna muu kuin tuo edellämainittu keino tai sitten, mieluummin, evankeliumi Jeesuksesta, joka vuodatti verensä, jotta muslimitkin pääsisivät taivaaseen, jos vain suostuvat siihen.

        Muslimien oma taivas on parempi, siellä odottaa 70 neitsyttä.


    • Anonyymi00008

      Israelin näkökulmasta Trump petti heidät. Sodassa ei saatu tavoitteita läpi, Iranin saamat sopimusehdot ovat mahtava diili. Iranille. Samaa sekoilua mitä koko Trumpin kausi on ollut.

      • Juuri näin. Irania voidaan pitää sodan voittajana. Trumpin suuruudenhullut luulot itsestään eivät pidä paikkaansa. Ensimmäisen kerran Trump sai nokkaansa, kun ryhtyi haastamaan Kiinaan uhitteli tulleilla. Kiina niittasi takasin samalla mitalla ja Trumpilla meni sormi suuhun.

        Nyt todella toivoisi että myös Euroopan johtajat lopettaisivat Trumpin nuoleskelun ja panisivat hanttiin kaikki yhdessä. Maailman eteenpäin meno riippuu valtioiden välisestä yhteistyöstä, ei mistään typerästä machoilusta tyyliin "mulla on isompi kuin sulla"....


      • Anonyymi00017
        Mitäsnäitäoikeintulee kirjoitti:

        Juuri näin. Irania voidaan pitää sodan voittajana. Trumpin suuruudenhullut luulot itsestään eivät pidä paikkaansa. Ensimmäisen kerran Trump sai nokkaansa, kun ryhtyi haastamaan Kiinaan uhitteli tulleilla. Kiina niittasi takasin samalla mitalla ja Trumpilla meni sormi suuhun.

        Nyt todella toivoisi että myös Euroopan johtajat lopettaisivat Trumpin nuoleskelun ja panisivat hanttiin kaikki yhdessä. Maailman eteenpäin meno riippuu valtioiden välisestä yhteistyöstä, ei mistään typerästä machoilusta tyyliin "mulla on isompi kuin sulla"....

        " Irania voidaan pitää sodan voittajana."

        Iran ja Pohjois-Korea hävisivät sillä ydinaseen valmistus torpattiin tehokkaasti, mikä oli jo melkein valmis Pohjois-Korean asiantuntijoiden avustamana. Nyt tämä vaihtoehto torjuttiin kun Israelilla ja USAlla oli varma tieto tästä asiasta. Maailma kävi kuilun partaalla mikä on järkyttänyt Trumpin vanhenemaan vuosia yhtäkkiä.

        Nyt sekä Iranin että Pohjois-Korean hanke tehdä Iranille ydinase on torpattu ja Kiinan johtaja Xi kävi Pohjois-Koreassa sanomassa että Iranille ei ydinasetta sillä mahdollinen maailmansota olisi tuhonnut myös Kiinan aikeet. Iran olisi maksanut ydinaseesta mitä tahansa köyhälle Pohjois-Korealla mutta ei onnistunut.


      • Anonyymi00017 kirjoitti:

        " Irania voidaan pitää sodan voittajana."

        Iran ja Pohjois-Korea hävisivät sillä ydinaseen valmistus torpattiin tehokkaasti, mikä oli jo melkein valmis Pohjois-Korean asiantuntijoiden avustamana. Nyt tämä vaihtoehto torjuttiin kun Israelilla ja USAlla oli varma tieto tästä asiasta. Maailma kävi kuilun partaalla mikä on järkyttänyt Trumpin vanhenemaan vuosia yhtäkkiä.

        Nyt sekä Iranin että Pohjois-Korean hanke tehdä Iranille ydinase on torpattu ja Kiinan johtaja Xi kävi Pohjois-Koreassa sanomassa että Iranille ei ydinasetta sillä mahdollinen maailmansota olisi tuhonnut myös Kiinan aikeet. Iran olisi maksanut ydinaseesta mitä tahansa köyhälle Pohjois-Korealla mutta ei onnistunut.

        Höpö höpö höö. Suollat täyttä roskaa. Etkö sinä reppana tiedä edes sen vertaa, että Pohjois-Korealla on jo ydinase. Ynnä että kyse on siitä, että Iranin piti hävittää rikastettu uraani, mutta näin ei käynyt.

        Asian taustalla on se fakta, että kun Trump aikanaan irtaantui ydinsulkusopimuksesta, niin se antoi luvan Iranille rikastaa pommeihin soveltuvaa uraania. Obaman kaudella solmittu sopimus heitettiin roskikseen.

        "Obaman sopimuksessa Iranin ydinohjelmaa rajoitettiin määräajaksi, kun taas Trumpin aiesopimuksessa Iran sitoutuu olemaan kehittämättä ydinaseita, mutta ydinohjelman lopulliset rajoitukset jäisivät myöhempien neuvottelujen varaan.

        Obaman sopimuksessa Kansainvälinen atomienergiajärjestö (IAEA) valvoi Irania laajasti. Trumpin sopimuksessa tästä ei ole mainintaa.

        Obaman sopimuksessa Iran sai merkittäviä pakotehelpotuksia. Trumpin aiesopimuksen mukaan tavoitteena on poistaa kaikki Iraniin kohdistuvat pakotteet vaiheittain.

        Obaman sopimus keskittyi lähes yksinomaan ydinohjelmaan. Trumpin aiesopimus sisältää lisäksi 300 miljardin dollarin ohjelman, johon Yhdysvallat ja sen alueelliset kumppanit sitoutuisivat. Ohjelmalla pyritään Iranin jälleenrakentamiseen ja talouden kehittämiseen sodan jälkeen.

        Merkittävä ero on myös sopimusten syntytilanteessa. Vuonna 2015 Yhdysvallat ja Iran eivät olleet suorassa sotilaallisessa konfliktissa. Trumpin aiesopimus puolestaan on laadittu aseellisen kriisin ja vihollisuuksien keskellä, ja sen tavoitteena on myös lopettaa käynnissä oleva konflikti."


      • Anonyymi00181

        Juuri niin.


      • Anonyymi00182
        Anonyymi00017 kirjoitti:

        " Irania voidaan pitää sodan voittajana."

        Iran ja Pohjois-Korea hävisivät sillä ydinaseen valmistus torpattiin tehokkaasti, mikä oli jo melkein valmis Pohjois-Korean asiantuntijoiden avustamana. Nyt tämä vaihtoehto torjuttiin kun Israelilla ja USAlla oli varma tieto tästä asiasta. Maailma kävi kuilun partaalla mikä on järkyttänyt Trumpin vanhenemaan vuosia yhtäkkiä.

        Nyt sekä Iranin että Pohjois-Korean hanke tehdä Iranille ydinase on torpattu ja Kiinan johtaja Xi kävi Pohjois-Koreassa sanomassa että Iranille ei ydinasetta sillä mahdollinen maailmansota olisi tuhonnut myös Kiinan aikeet. Iran olisi maksanut ydinaseesta mitä tahansa köyhälle Pohjois-Korealla mutta ei onnistunut.

        Mistä tiedät kahjo ?


    • Anonyymi00009

      Onneksi rukous ei auta missään asiaa mitään, vaan pitää antaa aseiden puhua kun kukaan ei muistanut että valtion rajoilla on yleensä rajavartiointi. Silloin käsiteltiin toisiaan terroristeja silkkihansikkain, että tehkää mitä lystäätte.

    • Anonyymi00010

      Ikävä, että ukkeli juoutuu helvettiin kun ei siunaa Israelin kaikkia toimia homotuksesta lähtien.

      • Anonyymi00012

        Tuolla tavoin nyt trollaat, kansanmurha-höpinöihisi olet jo kyllästynyt?


      • Anonyymi00221
        Anonyymi00012 kirjoitti:

        Tuolla tavoin nyt trollaat, kansanmurha-höpinöihisi olet jo kyllästynyt?

        Israel nyt vain on homotusvaltio Jumalan armosta, ja tahdosta.


      • Anonyymi00226
        Anonyymi00221 kirjoitti:

        Israel nyt vain on homotusvaltio Jumalan armosta, ja tahdosta.

        Turhaan sekoitat Jumalaa asiaan. Israelilaiset itse päättävät miten toimivat.


    • Anonyymi00011

      Israelissa on arvosteltu Trumpin tekemään sopimusta Iranin kanssa surkeaksi. Vance valitti, että arvostelu on kohdistunut myös Trumpiin henkilönä.

      Mitä tulee Trumpin tekemään sopimukseen Iranin kanssa, niin USA:n kongressin republikaanit ovat arvostelleet kärkevästi Trumpin sopimusta. Heidän mielestä lupaus antaa Iranille 300 miljardia dollaria on järjetön. Trump ei voi antaa penniäkään Iranille ilman kongressin päätöstä ja sellasta päätöstä tuskin tulee. Trump teki valtavan virheen.

      • Anonyymi00016

        Vance on myös opportunisti ja petaa itselleen presidentin paikkaa nuolemalla Trumppia. Hän tietää, että jos hiukankin asettuu Trumppia vastaan, niin saa itse kärsiä seuraukset.
        Vielä pari kuukautta sitten Vancekin oli vahvasti Israelin tukena.
        Takin kääntäminen kai kuuluu republikaanien taktiikkaan.


      • Anonyymi00021
        Anonyymi00016 kirjoitti:

        Vance on myös opportunisti ja petaa itselleen presidentin paikkaa nuolemalla Trumppia. Hän tietää, että jos hiukankin asettuu Trumppia vastaan, niin saa itse kärsiä seuraukset.
        Vielä pari kuukautta sitten Vancekin oli vahvasti Israelin tukena.
        Takin kääntäminen kai kuuluu republikaanien taktiikkaan.

        Iran ei saa Hispollaa kuriin vaan sota jatkuu eikä tuosta rauhasta tule mitään.


      • Anonyymi00166
        Anonyymi00016 kirjoitti:

        Vance on myös opportunisti ja petaa itselleen presidentin paikkaa nuolemalla Trumppia. Hän tietää, että jos hiukankin asettuu Trumppia vastaan, niin saa itse kärsiä seuraukset.
        Vielä pari kuukautta sitten Vancekin oli vahvasti Israelin tukena.
        Takin kääntäminen kai kuuluu republikaanien taktiikkaan.

        Trumpin juoksupoikana täytyy varautua joka päivä eri takilla ja sillä, miten päin se tällä kertaa puetaan ylle.
        Pienikin eripura Trumpin kanssa ja saat kuulla olevasi idiootti ja painua hornaan.
        Kuten esim. Netanjahulle kävi.

        Trumpin kanssa toimiessa sen juttuihin kannattaa suhtautua kuin mielisairaan juttuihin.
        Vain Trumpin päätökset ratkaisee sen, miten niihin reagoidaan.


      • Anonyymi00189

        Ukko on itsekin vakava virhe.


      • Anonyymi00190
        Anonyymi00016 kirjoitti:

        Vance on myös opportunisti ja petaa itselleen presidentin paikkaa nuolemalla Trumppia. Hän tietää, että jos hiukankin asettuu Trumppia vastaan, niin saa itse kärsiä seuraukset.
        Vielä pari kuukautta sitten Vancekin oli vahvasti Israelin tukena.
        Takin kääntäminen kai kuuluu republikaanien taktiikkaan.

        Kyllä vain.


    • Anonyymi00014

      "Mikä on tarkalleen ottaen ehdotuksenne? Maassanne asuu yhdeksän miljoonaa ihmistä. Ette voi ratkaista jokaista kansallista turvallisuusongelmaanne tappamalla, Vance sanoo".

      Tappaminen terroristit on juutalaisten ainut keino, toinen vaihtoehto on mennä säyseästi uuneihin. Tätä jälkimmäistä jo kokeiltiin kerran, ei toiminut!

      • Anonyymi00167

        Iranissa asuu noin 93 miljoonaa ihmistä.


    • Anonyymi00018

      Ei Trumpilla ole muuta mahdollisuutta kuin tehdä rauha tavalla tai toisella. Ei Iranin kansa kääntynyt hänen puolelleen eikä Yhdysvaltojen sotakoneisto höystettynä Israelilla ollut niin mahtava kuin kuviteltu, vaikka tyttökoulu saatiinkin pommitettua.

      Isrelin halu tietenkin olisi tappaa jokainen arabi ja intoilla siitä, mutta niin hullu Trump ei sentään ole.

      Jo kun sota alkoi, oli Iranin kanta että tämä ei tule loppumaan helpolla. Tätä omavaltaista hyökkäilyä toiseen maahan ei tulla sietämään, vaan rauhanehdot tulevat olemaan kovat.

      • Anonyymi00020

        " Ei Iranin kansa kääntynyt hänen puolelleen eikä ..."

        Olet oikeassa että Iranin kansa ei ole vielä astunut esiin vaikka Trump kehoitti että kun USA ym lopettaa niin kansa voi astua esiin. Tämä odottaa omaa aikaansa.

        "Isrelin halu tietenkin olisi tappaa jokainen arabi ja intoilla siitä, mutta niin hullu Trump ei sentään ole."

        Tarkemmin sanoen Israel tappaa jokaisen terroristin jotka janoavat tappaa kaikki juutalaiset. Juutalaiset eivät enää mene uuneihin tekemättä mitään. Tämän olisi länsiwokemaailman nyt vaan hyväksyttävä, sillä länsivihawoke media joka hyväksyy juutalaisten olemassaolon tai sitten itkee ja hyväksyy.


      • Anonyymi00020 kirjoitti:

        " Ei Iranin kansa kääntynyt hänen puolelleen eikä ..."

        Olet oikeassa että Iranin kansa ei ole vielä astunut esiin vaikka Trump kehoitti että kun USA ym lopettaa niin kansa voi astua esiin. Tämä odottaa omaa aikaansa.

        "Isrelin halu tietenkin olisi tappaa jokainen arabi ja intoilla siitä, mutta niin hullu Trump ei sentään ole."

        Tarkemmin sanoen Israel tappaa jokaisen terroristin jotka janoavat tappaa kaikki juutalaiset. Juutalaiset eivät enää mene uuneihin tekemättä mitään. Tämän olisi länsiwokemaailman nyt vaan hyväksyttävä, sillä länsivihawoke media joka hyväksyy juutalaisten olemassaolon tai sitten itkee ja hyväksyy.

        Jokainen terroristi, jonka Israel tappaa tuottaa tilalle kaksi uutta. Jos tappaminen olisi lopettanut terrorismin, niin sen olisi pitänyt päättyä jo aikoja sitten. Mutta se ei ole kuin lisääntynyt. Onko tämä näin mahdotonta ymmärtää?


      • Anonyymi00033
        Mitäsnäitäoikeintulee kirjoitti:

        Jokainen terroristi, jonka Israel tappaa tuottaa tilalle kaksi uutta. Jos tappaminen olisi lopettanut terrorismin, niin sen olisi pitänyt päättyä jo aikoja sitten. Mutta se ei ole kuin lisääntynyt. Onko tämä näin mahdotonta ymmärtää?

        "Jokainen terroristi, jonka Israel tappaa tuottaa tilalle kaksi uutta."

        Kutakuinkin tämä on nyt se asetelma mihin Israelin tulee varautua! Olet tosiaan tuossa oikeassa että JOKAINEN muhamettilainen on potentiaalinen terroristi ja on valmis astumaan riveihin kun kutsu käy. Ja sitä paitsi eihän heillä ole muuta mahdollisuutta kuin alkaa jihadistiksi sillä muussa tapauksessa Iranin proksit tappaa hänet.


      • Anonyymi00034
        Mitäsnäitäoikeintulee kirjoitti:

        Jokainen terroristi, jonka Israel tappaa tuottaa tilalle kaksi uutta. Jos tappaminen olisi lopettanut terrorismin, niin sen olisi pitänyt päättyä jo aikoja sitten. Mutta se ei ole kuin lisääntynyt. Onko tämä näin mahdotonta ymmärtää?

        "Jos tappaminen olisi lopettanut terrorismin, niin sen olisi pitänyt päättyä jo aikoja sitten."

        Hyvä huomio sillä jos Israelin taisto olisi loppunut niin juutalaisia ei olisi enää olemassa ja terrorismiin ei olisi enää tarvetta.


      • Anonyymi00035
        Mitäsnäitäoikeintulee kirjoitti:

        Jokainen terroristi, jonka Israel tappaa tuottaa tilalle kaksi uutta. Jos tappaminen olisi lopettanut terrorismin, niin sen olisi pitänyt päättyä jo aikoja sitten. Mutta se ei ole kuin lisääntynyt. Onko tämä näin mahdotonta ymmärtää?

        Parhaiten terrorismia alueella on hillinnyt Juudeaan ja Samariaa rakennettu turva-aita, joka vähensi tappavia terrori-iskuja Isrealiin pitkälti yli 90 %.

        Gazan kaistalta tehdyt raketti-iskut ovat aina vähentyneet pidemmäksi aikaa, kun Israel on iskenyt sinne voimalla.

        Silloin kun Israel ei ole vastannut voimalla terrori-iskuihin vaan on antanut myönnytyksiä, ovat iskut lisääntyneet. Muistanet esim. 1990-luvun puolivälit tapahtumat.

        Hamasin, Hizbollahin ja PLO/Fatahin tavoitteena on valloittaa Israelin alue, tappaa kaikki alueen juutalaiset ja poistaa kaikki alueen juutalaiseen historiin viittaava. Tämä kaikki riippumatta siitä mitä Israel tekee tai on tekemättä.

        Kuinka sinun mielestäsi Israelin pitäisi toimia? Toimisitko itse samoin, jos sinulla olisi määräysvalta Israelissa ja vastuu seurauksista ja vielä niin, että seuraukset koskisivat myös sinua itseäsi ja perhettäsi?


      • Anonyymi00037
        Anonyymi00034 kirjoitti:

        "Jos tappaminen olisi lopettanut terrorismin, niin sen olisi pitänyt päättyä jo aikoja sitten."

        Hyvä huomio sillä jos Israelin taisto olisi loppunut niin juutalaisia ei olisi enää olemassa ja terrorismiin ei olisi enää tarvetta.

        Jos Israelin ja juutalaisten tuhoa tavoittelevat saisivat tavoitteensa läpi, jatkuisi alueella taistelut alueen hallinnasta.


      • Anonyymi00033 kirjoitti:

        "Jokainen terroristi, jonka Israel tappaa tuottaa tilalle kaksi uutta."

        Kutakuinkin tämä on nyt se asetelma mihin Israelin tulee varautua! Olet tosiaan tuossa oikeassa että JOKAINEN muhamettilainen on potentiaalinen terroristi ja on valmis astumaan riveihin kun kutsu käy. Ja sitä paitsi eihän heillä ole muuta mahdollisuutta kuin alkaa jihadistiksi sillä muussa tapauksessa Iranin proksit tappaa hänet.

        Niin että Suomen tataarit, jotka ovat aina olleet hyvää pataa Suomen juutalaisten kanssa, ovat täällä Suomessa reilut sata vuotta odottaneet käskyä astumaan riviin?

        https://areena.yle.fi/1-72945366


      • Anonyymi00038
        Anonyymi00035 kirjoitti:

        Parhaiten terrorismia alueella on hillinnyt Juudeaan ja Samariaa rakennettu turva-aita, joka vähensi tappavia terrori-iskuja Isrealiin pitkälti yli 90 %.

        Gazan kaistalta tehdyt raketti-iskut ovat aina vähentyneet pidemmäksi aikaa, kun Israel on iskenyt sinne voimalla.

        Silloin kun Israel ei ole vastannut voimalla terrori-iskuihin vaan on antanut myönnytyksiä, ovat iskut lisääntyneet. Muistanet esim. 1990-luvun puolivälit tapahtumat.

        Hamasin, Hizbollahin ja PLO/Fatahin tavoitteena on valloittaa Israelin alue, tappaa kaikki alueen juutalaiset ja poistaa kaikki alueen juutalaiseen historiin viittaava. Tämä kaikki riippumatta siitä mitä Israel tekee tai on tekemättä.

        Kuinka sinun mielestäsi Israelin pitäisi toimia? Toimisitko itse samoin, jos sinulla olisi määräysvalta Israelissa ja vastuu seurauksista ja vielä niin, että seuraukset koskisivat myös sinua itseäsi ja perhettäsi?

        Tää on kyllä totta. Siksihän Mitäsnäitäoikeintulee ei voinut vastata mitään.


      • Anonyymi00035 kirjoitti:

        Parhaiten terrorismia alueella on hillinnyt Juudeaan ja Samariaa rakennettu turva-aita, joka vähensi tappavia terrori-iskuja Isrealiin pitkälti yli 90 %.

        Gazan kaistalta tehdyt raketti-iskut ovat aina vähentyneet pidemmäksi aikaa, kun Israel on iskenyt sinne voimalla.

        Silloin kun Israel ei ole vastannut voimalla terrori-iskuihin vaan on antanut myönnytyksiä, ovat iskut lisääntyneet. Muistanet esim. 1990-luvun puolivälit tapahtumat.

        Hamasin, Hizbollahin ja PLO/Fatahin tavoitteena on valloittaa Israelin alue, tappaa kaikki alueen juutalaiset ja poistaa kaikki alueen juutalaiseen historiin viittaava. Tämä kaikki riippumatta siitä mitä Israel tekee tai on tekemättä.

        Kuinka sinun mielestäsi Israelin pitäisi toimia? Toimisitko itse samoin, jos sinulla olisi määräysvalta Israelissa ja vastuu seurauksista ja vielä niin, että seuraukset koskisivat myös sinua itseäsi ja perhettäsi?

        Sehän on ollut selvä, että sinusta Israelin tulisi tappaa kaikki alueen vääräuskoiset ja tehdä tämä jumalan nimeen. Ei muuta kuin kuulaa vaan kalloon imeväisistä alkaen kaikille. Ettei jää ketään kostajia. Oletko jo hankkinut aseen, jotta pääset tappamaan?

        Sinä vain unohdat - ja ammut samalla itseäsi jalkaan - että seuraukset koskisivat myös sinua ja sinun perhettäsi. Kun tapat toisen puolen ihmisen, niin hänen lapsensa suurella todennäköisyydellä radikalisoituvat.

        Mitä tulee aitaan, niin se oli yksi keskeinen syy hyökkäykselle. Gazan alue oli maailman suurin avovankila. Tämä myönsi jopa kokoomuksen kansanedustaja Pia Kauma, kun kävi alueella. Kauma myönsi, että vierailu Gazan alueella avasi hänen silmänsä näkemään mikä radikalisoi asukkaita.

        PS. Kuten aikaisemmin jo sanoin, että paras ratkaisu olisi istua samaan neuvottelupöytää ja hakea ratkaisu sitä kautta. Suurin ongelma tässä ovat sinunlaiset uskonnolliset höyrypäät puolin ja toisin. He eivät näe vastapuolessa mitään muuta kuin pahuutta. Mutta väitän, että suurin osa kummallakin puolella haluaa vain rauhaa. Ei mitään muuta.


      • Anonyymi00038 kirjoitti:

        Tää on kyllä totta. Siksihän Mitäsnäitäoikeintulee ei voinut vastata mitään.

        Ai en vai. Tuossahan se minun vastaus on. Mutta joko sinä olet kouluttanut itsesi ja hankkinut aseluvan, jotta pääset tappamaan palestiinalaisia ipanoita?


      • Anonyymi00073
        Mitäsnäitäoikeintulee kirjoitti:

        Sehän on ollut selvä, että sinusta Israelin tulisi tappaa kaikki alueen vääräuskoiset ja tehdä tämä jumalan nimeen. Ei muuta kuin kuulaa vaan kalloon imeväisistä alkaen kaikille. Ettei jää ketään kostajia. Oletko jo hankkinut aseen, jotta pääset tappamaan?

        Sinä vain unohdat - ja ammut samalla itseäsi jalkaan - että seuraukset koskisivat myös sinua ja sinun perhettäsi. Kun tapat toisen puolen ihmisen, niin hänen lapsensa suurella todennäköisyydellä radikalisoituvat.

        Mitä tulee aitaan, niin se oli yksi keskeinen syy hyökkäykselle. Gazan alue oli maailman suurin avovankila. Tämä myönsi jopa kokoomuksen kansanedustaja Pia Kauma, kun kävi alueella. Kauma myönsi, että vierailu Gazan alueella avasi hänen silmänsä näkemään mikä radikalisoi asukkaita.

        PS. Kuten aikaisemmin jo sanoin, että paras ratkaisu olisi istua samaan neuvottelupöytää ja hakea ratkaisu sitä kautta. Suurin ongelma tässä ovat sinunlaiset uskonnolliset höyrypäät puolin ja toisin. He eivät näe vastapuolessa mitään muuta kuin pahuutta. Mutta väitän, että suurin osa kummallakin puolella haluaa vain rauhaa. Ei mitään muuta.

        "Sehän on ollut selvä, että sinusta Israelin tulisi tappaa kaikki alueen vääräuskoiset ja tehdä tämä jumalan nimeen."

        Mitään tällaista en ole milloinkaan kirjoittanut enkä ajatellut.

        Ketkä ovat niitä tarkoittamiasi vääräuskoisia?

        "Mitä tulee aitaan, niin se oli yksi keskeinen syy hyökkäykselle. Gazan alue oli maailman suurin avovankila. "

        En kirjoittanut mitään Gazan kaistan aidasta vaan Juudean ja Samarian.

        Gazan kaistan ympärille rakennettiin aita siksi, että sieltä tehtiin todella paljon terrori-iskuja Israeliin. Aidan rakentaminen lopetti iskujen tekemisen. Aita ei ole syy iskuille vaan iskut ovat syy miksi aita tehtiin.

        Kun nyt kovin kohkataan "Palestiina" nimisestä valtiosta ja sen tunnustamisesta, niin miksi sen valtion alueelta pitäisi olla vapaa kulku Israeliin tekemään terrori-iskuja? Gazan kaistalla olisi ollut mahdollisuus luoda valtio tai osa siitä, mutta energia keskitettiin Israelin ja juutalaisten tuhoamiseen.

        En minä ole uskonnollinen höyrypää enkä edes uskonnollinen.

        Neuvottelupöydissä on istuttu. Rauha on aina kaatunut siihen, että Hamasin ja PLO/Fatahin tärkein päämäärä on Israelin alueen valloittaminen ja siellä tehtävä loppuun asti viety juutalaisiin kohdistuva kansanmurha. Mistä siinä neuvottelupöydässä pitäisi sinun mielestäsi seuraavalla kerralla keskustella?


      • Anonyymi00074
        Mitäsnäitäoikeintulee kirjoitti:

        Ai en vai. Tuossahan se minun vastaus on. Mutta joko sinä olet kouluttanut itsesi ja hankkinut aseluvan, jotta pääset tappamaan palestiinalaisia ipanoita?

        Kommentoit montaa muuta myöhemmin kirjoitettua viestiä skipaten tuon Anonyymi00035 viestin. Vasta huomattavasti tuon Anonyymi00038 viestin jälkeen kirjoitit oman vastauksesi tuohon Anonyymi00035 viestiin.

        Minulla ei ole minkäänlaista tavoitetta tappaa ketään. Ilmeisesti peilaat näillä kommenteillasi lähinnä vain omaa ajatusmaailmaasi.


      • Anonyymi00191

        Iran on voittaja.


      • Anonyymi00222
        Anonyymi00020 kirjoitti:

        " Ei Iranin kansa kääntynyt hänen puolelleen eikä ..."

        Olet oikeassa että Iranin kansa ei ole vielä astunut esiin vaikka Trump kehoitti että kun USA ym lopettaa niin kansa voi astua esiin. Tämä odottaa omaa aikaansa.

        "Isrelin halu tietenkin olisi tappaa jokainen arabi ja intoilla siitä, mutta niin hullu Trump ei sentään ole."

        Tarkemmin sanoen Israel tappaa jokaisen terroristin jotka janoavat tappaa kaikki juutalaiset. Juutalaiset eivät enää mene uuneihin tekemättä mitään. Tämän olisi länsiwokemaailman nyt vaan hyväksyttävä, sillä länsivihawoke media joka hyväksyy juutalaisten olemassaolon tai sitten itkee ja hyväksyy.

        No eikö maata rosvoavia roistoja sitten saisi tappaa? Nehän ovat tehneet maanrosvoamisen tarinasta itselleen oikein uskonnon.


      • Anonyymi00224
        Anonyymi00222 kirjoitti:

        No eikö maata rosvoavia roistoja sitten saisi tappaa? Nehän ovat tehneet maanrosvoamisen tarinasta itselleen oikein uskonnon.

        Näin ovat tehneet kuten karttakin todistaa.

        Vuonna 1945 alue oli näin pieni:
        https://preview.redd.it/history-of-areas-ruled-by-muslims-from-1650-till-2023-v0-iu4pilnpx2hb1.png?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=6ea8fe21162348f126af29b6201257de33eae5b8

        Tässä vuoden 2023 tilanne
        https://preview.redd.it/history-of-areas-ruled-by-muslims-from-1650-till-2023-v0-9m1q7kjrx2hb1.png?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=b5680c07a86a89b64bdaa6e0a76f276c470b7ad0


      • Anonyymi00225
        Anonyymi00224 kirjoitti:

        Näin ovat tehneet kuten karttakin todistaa.

        Vuonna 1945 alue oli näin pieni:
        https://preview.redd.it/history-of-areas-ruled-by-muslims-from-1650-till-2023-v0-iu4pilnpx2hb1.png?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=6ea8fe21162348f126af29b6201257de33eae5b8

        Tässä vuoden 2023 tilanne
        https://preview.redd.it/history-of-areas-ruled-by-muslims-from-1650-till-2023-v0-9m1q7kjrx2hb1.png?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=b5680c07a86a89b64bdaa6e0a76f276c470b7ad0

        Ei tuosta paljon puhuta. Hihhulit suuttuu jos vähääkään tuosta hiiskuu. Vielä on alueita joiden valtausta valmistelevat ja ovat jossain jo aika pitkällä. Niitä ei ole karttaan merkitty.


      • Anonyymi00232
        Anonyymi00224 kirjoitti:

        Näin ovat tehneet kuten karttakin todistaa.

        Vuonna 1945 alue oli näin pieni:
        https://preview.redd.it/history-of-areas-ruled-by-muslims-from-1650-till-2023-v0-iu4pilnpx2hb1.png?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=6ea8fe21162348f126af29b6201257de33eae5b8

        Tässä vuoden 2023 tilanne
        https://preview.redd.it/history-of-areas-ruled-by-muslims-from-1650-till-2023-v0-9m1q7kjrx2hb1.png?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=b5680c07a86a89b64bdaa6e0a76f276c470b7ad0

        Tää sattuu kyllä helluntailaisia päästä. Persut haluaa tänä peittää. Luterilaiset vaikenevat. Mitä sanovaat juutalaiset?


      • Anonyymi00237
        Anonyymi00232 kirjoitti:

        Tää sattuu kyllä helluntailaisia päästä. Persut haluaa tänä peittää. Luterilaiset vaikenevat. Mitä sanovaat juutalaiset?

        Kyllä noi ääntä pitää mutta vassarit vaikeenee. Miksi?


      • Anonyymi00239
        Anonyymi00224 kirjoitti:

        Näin ovat tehneet kuten karttakin todistaa.

        Vuonna 1945 alue oli näin pieni:
        https://preview.redd.it/history-of-areas-ruled-by-muslims-from-1650-till-2023-v0-iu4pilnpx2hb1.png?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=6ea8fe21162348f126af29b6201257de33eae5b8

        Tässä vuoden 2023 tilanne
        https://preview.redd.it/history-of-areas-ruled-by-muslims-from-1650-till-2023-v0-9m1q7kjrx2hb1.png?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=b5680c07a86a89b64bdaa6e0a76f276c470b7ad0

        Miksi on annettu vallata noi alueet? Nyt sen näkee kun taas yrittävät valloittaa lisää maata. Eikö mistään opita?


    • Anonyymi00022

      Psalmin 83 profetoima hyökkäys ja Jumalan Israelille antama voitto lienee lähellä. Israel jää tuossa hyökkäyksessä yksin. Voisi kuvitella, että tämä näennäinen rauhansopimus, jos se tosiaan tänään allekirjoitetaan, antaa lisäpuhtia terroristiryhmille. Ne voivat koota voimansa ja hyökätä yhdessä yksin jäänyttä Israelia kohti. Jumala tuhoaa ne yliluonnollisesti. Olisiko uskovien kristittyjen ylöstempaus samoihin aikoihin?

      Kaikki kulkee Raamatun ennustusten mukaan. Moni ei arvaakaan, miten lähellä olemme uskovien vapautusta ja sitä seuraavaa antikristuksen hirmuhallintokautta.

      • Anonyymi00023

        Jotta Harmagedon voisi tapahtua niin KAIKKI maailman valtiot käyvät Israelia vastaan ja nyt ollaan jo aika lähellä. Islam-maat kehitysmaineen ovat jo Israelia vastaan, Euroopan länsimaat ovat jo Israelia vastaan ja USA on kiikun kaakun. Vielä itä-Euroopan maat ja Kiina ja Intia ovat vielä neutraloimatta mutta omalta osaltaan ovat jo Israelia vastaan kukin omalla retoriikallaan ja tavallaan.


      • Anonyymi00024
        Anonyymi00023 kirjoitti:

        Jotta Harmagedon voisi tapahtua niin KAIKKI maailman valtiot käyvät Israelia vastaan ja nyt ollaan jo aika lähellä. Islam-maat kehitysmaineen ovat jo Israelia vastaan, Euroopan länsimaat ovat jo Israelia vastaan ja USA on kiikun kaakun. Vielä itä-Euroopan maat ja Kiina ja Intia ovat vielä neutraloimatta mutta omalta osaltaan ovat jo Israelia vastaan kukin omalla retoriikallaan ja tavallaan.

        Harmagedon tapahtuu ahdistuksen ajan lopussa. Se aikakausi alkaa antikristuksen esiintulosta. Nyt elämme vielä armon aikaa, odotamme uskovien kristittyjen ylöstempausta.

        Psalmin 83 sodassa hyökkääjinä ovat Israelia ympäröivät Eesaun, Lootin ja Ismaelin jälkeläiset. Ne toimivat uskonnollisessa raivossaan, haluten pyyhkiä Israelin kartalta.

        Hesekielin 38-39 -luvuissa kuvataan, miten Iran, Venäjä, Turkki ja pari muuta maata hyökkäävät ottamaan saalista maasta, joka on purkanut muurinsa ja porttinsa. Tuo aika ei vielä ole käsillä.

        Ahdistuksen ajan lopussa kaikki maat kerääntyvät Israelia vastaan. Vain osa israelilaisista pelastuu. Jumala suojelee heitä. Kun he lopulta yhteen ääneen huutavat avukseen Jeesusta, Messiastaan, Jeesus tulee takaisin ja tuhoaa heidät. Me seuraamme häntä. Hän perustaa tuhatvuotisen valtakuntansa Jerusalem pääkaupunkinaan.


      • Anonyymi00024 kirjoitti:

        Harmagedon tapahtuu ahdistuksen ajan lopussa. Se aikakausi alkaa antikristuksen esiintulosta. Nyt elämme vielä armon aikaa, odotamme uskovien kristittyjen ylöstempausta.

        Psalmin 83 sodassa hyökkääjinä ovat Israelia ympäröivät Eesaun, Lootin ja Ismaelin jälkeläiset. Ne toimivat uskonnollisessa raivossaan, haluten pyyhkiä Israelin kartalta.

        Hesekielin 38-39 -luvuissa kuvataan, miten Iran, Venäjä, Turkki ja pari muuta maata hyökkäävät ottamaan saalista maasta, joka on purkanut muurinsa ja porttinsa. Tuo aika ei vielä ole käsillä.

        Ahdistuksen ajan lopussa kaikki maat kerääntyvät Israelia vastaan. Vain osa israelilaisista pelastuu. Jumala suojelee heitä. Kun he lopulta yhteen ääneen huutavat avukseen Jeesusta, Messiastaan, Jeesus tulee takaisin ja tuhoaa heidät. Me seuraamme häntä. Hän perustaa tuhatvuotisen valtakuntansa Jerusalem pääkaupunkinaan.

        Olette te ihan pimeitä. Vai että ihan Harmagedon olisi alkamassa.


      • Anonyymi00032
        Mitäsnäitäoikeintulee kirjoitti:

        Olette te ihan pimeitä. Vai että ihan Harmagedon olisi alkamassa.

        Harmagedon alkaa vasta kun KAIKKI valtiot sotavoimin janoaa tulla Israeliin tappamaan juutalaiset. Vielä on maita jäljellä jotka eivät ole Israelia kokonaan vastaan.


      • Anonyymi00032 kirjoitti:

        Harmagedon alkaa vasta kun KAIKKI valtiot sotavoimin janoaa tulla Israeliin tappamaan juutalaiset. Vielä on maita jäljellä jotka eivät ole Israelia kokonaan vastaan.

        Ei alkaa. Se nyt on selvä. Kaikenlaisia höpö höpöjä sinä tänne kirjoitatkin. Näinkö sinä opetan tätä omille lapsillesi? Jos opetat, niin paikalle pitäisi kutsua heti lastensuojeluviranomaiset.


      • Anonyymi00040
        Mitäsnäitäoikeintulee kirjoitti:

        Ei alkaa. Se nyt on selvä. Kaikenlaisia höpö höpöjä sinä tänne kirjoitatkin. Näinkö sinä opetan tätä omille lapsillesi? Jos opetat, niin paikalle pitäisi kutsua heti lastensuojeluviranomaiset.

        Harmagedonin taistelu Geddonin laaksossa voi alkaa vasta kun KAIKKI maailman maat ja kansat haluaa tuhota juutalaiset ja lähettävät miljoona-armeijan tuhoamaan Israelin. Tällöin Jumala puuttuu peliin ja tappaa kaikki monta miljoonaa kansojen sotamiestä tuossa laaksossa ja Israel hautaa heitä seitsemän vuotta - niin suuri on se kuollut armeija.


      • Anonyymi00041
        Anonyymi00040 kirjoitti:

        Harmagedonin taistelu Geddonin laaksossa voi alkaa vasta kun KAIKKI maailman maat ja kansat haluaa tuhota juutalaiset ja lähettävät miljoona-armeijan tuhoamaan Israelin. Tällöin Jumala puuttuu peliin ja tappaa kaikki monta miljoonaa kansojen sotamiestä tuossa laaksossa ja Israel hautaa heitä seitsemän vuotta - niin suuri on se kuollut armeija.

        16 Ja ne kokosivat heidät siihen paikkaan, jonka nimi hebreaksi on Harmagedon.
        17 Ja seitsemäs enkeli vuodatti maljansa ilmaan, ja temppelistä, valtaistuimelta, lähti suuri ääni, joka sanoi: "Se on tapahtunut".
        18 Ja tuli salamoita ja ääniä ja ukkosenjylinää; ja tuli suuri maanjäristys, niin ankara ja suuri maanjäristys, ettei sen vertaista ole ollut siitä asti, kuin ihmisiä on ollut maan päällä.


      • Anonyymi00040 kirjoitti:

        Harmagedonin taistelu Geddonin laaksossa voi alkaa vasta kun KAIKKI maailman maat ja kansat haluaa tuhota juutalaiset ja lähettävät miljoona-armeijan tuhoamaan Israelin. Tällöin Jumala puuttuu peliin ja tappaa kaikki monta miljoonaa kansojen sotamiestä tuossa laaksossa ja Israel hautaa heitä seitsemän vuotta - niin suuri on se kuollut armeija.

        Näin siis sinun rakastava jumalasi, joka on palstan aito-laisten mukaan korkein hyvä ja suurin rakkaus tappaa monta sataa miljoonaa ihmistä. On se kova jätkä....


      • Anonyymi00168

        vmp


      • Anonyymi00194

        Hyvin vastattu hihhuleille.


      • Anonyymi00195
        Mitäsnäitäoikeintulee kirjoitti:

        Ei alkaa. Se nyt on selvä. Kaikenlaisia höpö höpöjä sinä tänne kirjoitatkin. Näinkö sinä opetan tätä omille lapsillesi? Jos opetat, niin paikalle pitäisi kutsua heti lastensuojeluviranomaiset.

        Totta.


      • Anonyymi00196
        Anonyymi00040 kirjoitti:

        Harmagedonin taistelu Geddonin laaksossa voi alkaa vasta kun KAIKKI maailman maat ja kansat haluaa tuhota juutalaiset ja lähettävät miljoona-armeijan tuhoamaan Israelin. Tällöin Jumala puuttuu peliin ja tappaa kaikki monta miljoonaa kansojen sotamiestä tuossa laaksossa ja Israel hautaa heitä seitsemän vuotta - niin suuri on se kuollut armeija.

        Wau !


      • Anonyymi00197
        Anonyymi00041 kirjoitti:

        16 Ja ne kokosivat heidät siihen paikkaan, jonka nimi hebreaksi on Harmagedon.
        17 Ja seitsemäs enkeli vuodatti maljansa ilmaan, ja temppelistä, valtaistuimelta, lähti suuri ääni, joka sanoi: "Se on tapahtunut".
        18 Ja tuli salamoita ja ääniä ja ukkosenjylinää; ja tuli suuri maanjäristys, niin ankara ja suuri maanjäristys, ettei sen vertaista ole ollut siitä asti, kuin ihmisiä on ollut maan päällä.

        Älä höpötä
        .


      • Anonyymi00203
        Anonyymi00194 kirjoitti:

        Hyvin vastattu hihhuleille.

        Sinusta varmaan hyvä vastaus, kun ei kykene vastaamaan sääntöjen mukaan.
        Saatetaan poistaa, kuten monet muutkin Mnotin muutkin asian ohi, henkilökohtaisuuksiin menevät typeryydet


      • Anonyymi00227
        Anonyymi00203 kirjoitti:

        Sinusta varmaan hyvä vastaus, kun ei kykene vastaamaan sääntöjen mukaan.
        Saatetaan poistaa, kuten monet muutkin Mnotin muutkin asian ohi, henkilökohtaisuuksiin menevät typeryydet

        Kyseinen trollin tukema Mnotin solvausviesti poistettiinkin jo


    • Anonyymi00025

      Katso karttaa.

      Israel sijaitsee paikassa, jossa sitä käytännössä
      ympäröi ääri- islamilaiset ryhmät.
      Jos maapallolla on musuja, islamia, vanhoillisuutta,
      perittyä vihaa
      SE ON SIELLÄ.

      Se meno sillä on eri asia.

      Vance on osin oikeassa, osin ei.


      En halusi naapuriin islamilaista vatiota!

      • Niin että sinun mielestäsi Indonesia olisi huono naapuri? Se kun on maailman suurin islamilainen valtio....


      • Anonyymi00031

        Näinhän tuo asetelma on että 500 miljoonaa enemmän tai vähemmän jihadistia haluaa tappaa 9 miljoonaa juutalaista ja maailma on taas kerran hiljaa.


      • Anonyymi00031 kirjoitti:

        Näinhän tuo asetelma on että 500 miljoonaa enemmän tai vähemmän jihadistia haluaa tappaa 9 miljoonaa juutalaista ja maailma on taas kerran hiljaa.

        Sinustako siis kaikki islamin-uskoiset, tai suurin osa heistä kuuluu jihadisteihin? Myös Suomen tataarit, jotka ovat alusta saakka olleet parhaita kavereita Suomen juutalaisten kanssa?


      • Anonyymi00039
        Mitäsnäitäoikeintulee kirjoitti:

        Sinustako siis kaikki islamin-uskoiset, tai suurin osa heistä kuuluu jihadisteihin? Myös Suomen tataarit, jotka ovat alusta saakka olleet parhaita kavereita Suomen juutalaisten kanssa?

        "Sinustako siis kaikki islamin-uskoiset, tai suurin osa heistä kuuluu jihadisteihin?"

        Niinhän sinä sanoit että jos Israel tappaa yhden terroristin niin kaksi astuu tilalle!! Eli siviilimuslimeista se reservi sitten otetaan.


      • Anonyymi00039 kirjoitti:

        "Sinustako siis kaikki islamin-uskoiset, tai suurin osa heistä kuuluu jihadisteihin?"

        Niinhän sinä sanoit että jos Israel tappaa yhden terroristin niin kaksi astuu tilalle!! Eli siviilimuslimeista se reservi sitten otetaan.

        No sun pitää sitten nopeesti hankkia ase ja ryhtyä täällä Suomessa lahtaamaan tataareja, jos sua noin hirveesti pelottaa muslimit....


      • Anonyymi00050
        Mitäsnäitäoikeintulee kirjoitti:

        No sun pitää sitten nopeesti hankkia ase ja ryhtyä täällä Suomessa lahtaamaan tataareja, jos sua noin hirveesti pelottaa muslimit....

        Miksi tataareja - hehän ovat tosi ystävällistä porukkaa. Kokemusta on - aina kun kohdattiin niin jotain vitsikästä aina sanomassa tai iloinen tervehdys. Olen aina tykännyt heistä.


      • Anonyymi00050 kirjoitti:

        Miksi tataareja - hehän ovat tosi ystävällistä porukkaa. Kokemusta on - aina kun kohdattiin niin jotain vitsikästä aina sanomassa tai iloinen tervehdys. Olen aina tykännyt heistä.

        Tataarit kun ovat muslimeja ja täällä nyt sanotaan että jokainen muslimi on periaatteessa potentiaalinen terroristi. Meneekö jakeluun?


      • Anonyymi00091
        Mitäsnäitäoikeintulee kirjoitti:

        Tataarit kun ovat muslimeja ja täällä nyt sanotaan että jokainen muslimi on periaatteessa potentiaalinen terroristi. Meneekö jakeluun?

        "Tataarit kun ovat muslimeja ja täällä nyt sanotaan että jokainen muslimi on periaatteessa potentiaalinen terroristi. "

        Älä meuhkaa tataareja kohtaan sillä he eivät Suomessa ole koskaan olleet terroristeja vaan sanavalmiita ystävällistä porukkaa. Olen tavannut heitä monta kertaa.


    • >>Kuvitteletko sinä tosiaan että terroristeista päästään eroon tappamalla? Jokaisen tapetun terroristin tilalle tulee kaksi uutta. Tämä on nähty maailman sivu. Jos haluaa terrorismista eroon pitää olla käytössä jotain muita keinoja. >>

      Jokaisen ei-tapetun terroristin tilalle tulee kaksi uutta plus alkuperäinen terroristi.

      😊😊😊😊😊👳‍♂️

      • Anonyymi00052

        Mikähän ja kukahan loi, koulutti ja rahoitti terrorismin?


      • Anonyymi00053
        Anonyymi00052 kirjoitti:

        Mikähän ja kukahan loi, koulutti ja rahoitti terrorismin?

        Tämä on ollut tiedossa jo 20 vuotta - vastaus on 'tiedustelupalvelut', jotka kaikki maailmassa yhdistyivät yhdessä ja samassa Italian loshi P2-järjestelmässä, ilmeisesti myös Gladio.


    • >>Niin että sinun mielestäsi Indonesia olisi huono naapuri? Se kun on maailman suurin islamilainen valtio....>>

      Ja Pakistan maailman toiseksi suurin islamilainen valtio.

      Noin 15 % vähemmän väkeä kuin Indonesiassa.

      Jos lasketaan muslimiväestö, ero on kymmenen prosentin luokkaa.

      • Anonyymi00051

        Muslimit tai kristityt - ihan sama ilmestyskirjan luvun 13. puhuva Pedon kuva juutalaisuutena Jumalan paikalla.


    • Anonyymi00026

      Onhan se tappamisvimma kauhea. Mutta uskoa tai ainakaan kristinuskoa siihen ei pidä sotkea millään tavalla. Sen historia on jo riittävän verinen ilman että ryhdytään listimään ihmisiä tuosta vain kun ajatellaan että ovat pahoja. Se olisi nykyaikaista noitavainoa.

      • No täällä nyt vaaditaan jopa ipanoiden tappamista, koska vain siten päästään näiden höyrypäiden mukaan terroristeista eroon...


      • Anonyymi00030
        Mitäsnäitäoikeintulee kirjoitti:

        No täällä nyt vaaditaan jopa ipanoiden tappamista, koska vain siten päästään näiden höyrypäiden mukaan terroristeista eroon...

        Hyvä huomio sillä Hamas on rekrytoinut lapsia taistelijoiksi ja maailman Lasten suojelu järjestöt ovat hipi hiljaa. Eikä edes länsimedia enää puolusta näitä lapsia koska juutalaiset länsimedian mielestä pitää saada tappaa tyyliin holokaust.


      • Anonyymi00049
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Hyvä huomio sillä Hamas on rekrytoinut lapsia taistelijoiksi ja maailman Lasten suojelu järjestöt ovat hipi hiljaa. Eikä edes länsimedia enää puolusta näitä lapsia koska juutalaiset länsimedian mielestä pitää saada tappaa tyyliin holokaust.

        Entäs jos ja kun toiset ovat syöneet ne lapset, ja ollaan hipi hiljaa totuudesta?


    • Anonyymi00027

      Mutta ei kannata liittää uskoon kaihista höyrypäisempien sotahulluutta. Se on uskon irvikuva, eikä UT anna pienintkään vihettä siitä että uudessa liitossa usko olisi sellaista. Ei viitteen viitettä siihen että sotahulluus liittyy uskoon eikä Jeesus antanut pienintkään vihjettä siihen että juutalaisten puolesta tulee julmistella.

      Sillä on uskon kanssa yhtä vähän tekemistä kuin sillä että ihmisiä uskon perusteella poltettiin elävänä nuotiossa kun ajateltiin että ovat noitia.

      Siten asiaa tulee käsitellä maallisena pahuutena.

      • Anonyymi00045

        Mitään muuta maailmassa ei juutalaisten jäljiltä edes ole kuin uskon irvikuva.


      • Anonyymi00047

        Minkä muun perusteella kuvittelet ihmisiä 2000 vuotta tapetun kerettiläisinä ja noitina, kuin sen UT:n perusteella?


    • Anonyymi00028

      Olisi hienoa jos Trumpin Maga-porukka olisi oikeasti huolissaan ihmisoikeuksista ja vastustaisi raakaa voimapolitiikkaa, mutta kyse taitaa olla ennen kaikkea Trumpin egosta ja USA:n välivaaleista. Trump on mainostanut Iran sopua suurena voittona ja on nöyryyttävää jos Trumpin nerokas "loistava diili" kaatu heti alkumetreillä.

      • Anonyymi00029

        Eikä Iran saa Hispollaa mitenkään kuriin ettei iskisi Israeliin jolloin sota jatkuu vääjäämättä.


      • Anonyymi00042
        Anonyymi00029 kirjoitti:

        Eikä Iran saa Hispollaa mitenkään kuriin ettei iskisi Israeliin jolloin sota jatkuu vääjäämättä.

        Kun Israel ei noudata sopimuksen ehtoja, tuo on silkkaa spekulaatiota.

        "Ei ne toiset kuitenkaan..." on tekosyy jatkaa tappamista ja sotarikoksia.


      • Anonyymi00043
        Anonyymi00042 kirjoitti:

        Kun Israel ei noudata sopimuksen ehtoja, tuo on silkkaa spekulaatiota.

        "Ei ne toiset kuitenkaan..." on tekosyy jatkaa tappamista ja sotarikoksia.

        Näin on että kun Iran ei saa Hispollaa kuriin niin Hispolla jatkaa juutalaisten tappamista ja Israel tietenkin vastaa ja lopettaa tämän tappamisen kovalla kädellä.


      • Anonyymi00056
        Anonyymi00029 kirjoitti:

        Eikä Iran saa Hispollaa mitenkään kuriin ettei iskisi Israeliin jolloin sota jatkuu vääjäämättä.

        Olisikin mielenkiintoista kuulla, että miten arvioisit tämän - ja näiden kaikkien - sotien loppuvan?


      • Anonyymi00059
        Anonyymi00042 kirjoitti:

        Kun Israel ei noudata sopimuksen ehtoja, tuo on silkkaa spekulaatiota.

        "Ei ne toiset kuitenkaan..." on tekosyy jatkaa tappamista ja sotarikoksia.

        Mitä sellaista Israel on Libanonin kanssa sopinut, mistä Israel ei ole pitänyt kiinni?


      • Anonyymi00059 kirjoitti:

        Mitä sellaista Israel on Libanonin kanssa sopinut, mistä Israel ei ole pitänyt kiinni?

        Sinulle ei ilmeisesti kelpaa vastaukseksi "laittomat siirtokunnat", koska sinun mukaasi ne eivät ole laittomia, koska raamatun mukaan ne kuuluvat Israelille....

        Siirtokuntia on Länsirannalla (mukaan lukien Itä-Jerusalem) ja Golanin kukkuloilla.

        Väestö: Alueilla asuu nykyisin satoja tuhansia israelilaisia. Luku kasvaa edelleen, ja Israel on jopa perustanut tai hyväksynyt alueelle uusia yhteisöjä.

        Kansainvälinen kanta: Esimerkiksi YK, EU ja Suomi ovat tuominneet siirtokunnat ja niiden laajentamisen. Niitä pidetään yhtenä merkittävimmistä esteistä rauhanprosessille ja kahden valtion ratkaisulle.

        Asema: Virallisten, Israelin hallituksen hyväksymien siirtokuntien lisäksi alueella on palestiinalaisalueille luvattomasti pystytettyjä pienempiä etuvartioasemia


      • Anonyymi00062
        Mitäsnäitäoikeintulee kirjoitti:

        Sinulle ei ilmeisesti kelpaa vastaukseksi "laittomat siirtokunnat", koska sinun mukaasi ne eivät ole laittomia, koska raamatun mukaan ne kuuluvat Israelille....

        Siirtokuntia on Länsirannalla (mukaan lukien Itä-Jerusalem) ja Golanin kukkuloilla.

        Väestö: Alueilla asuu nykyisin satoja tuhansia israelilaisia. Luku kasvaa edelleen, ja Israel on jopa perustanut tai hyväksynyt alueelle uusia yhteisöjä.

        Kansainvälinen kanta: Esimerkiksi YK, EU ja Suomi ovat tuominneet siirtokunnat ja niiden laajentamisen. Niitä pidetään yhtenä merkittävimmistä esteistä rauhanprosessille ja kahden valtion ratkaisulle.

        Asema: Virallisten, Israelin hallituksen hyväksymien siirtokuntien lisäksi alueella on palestiinalaisalueille luvattomasti pystytettyjä pienempiä etuvartioasemia

        Miksi Israel on sopinut Libanonin kanssa laittomat siirtokunnat? Kuinka Israel on rikkonut tätä Libanonin kanssaan tekemäänsä sopimusta?


      • Anonyymi00062 kirjoitti:

        Miksi Israel on sopinut Libanonin kanssa laittomat siirtokunnat? Kuinka Israel on rikkonut tätä Libanonin kanssaan tekemäänsä sopimusta?

        No jos sä olet noin tyhmä että et tajua mitä kirjoitin, niin sille en voi mitään. Koeta nyt vaikka miettiä sitä, että miksi nuoret liittyvät terroristijärjestöön? Siksi että se on heistä hauskaa vai olisiko syynä jokin hivenen syvempi syy?

        Mutta koeta nyt lukea uudestaan vielä, tuo mitä tuossa juuri luki. Ynnä jo et ymmärrä lukemaasi, niin kutsu joku vanhempi ihminen, joka ei ole sekoittanut uskonnolla päätään, kertomaan sinulle mitä tuossa lukee:

        "Siirtokuntia on Länsirannalla (mukaan lukien Itä-Jerusalem) ja Golanin kukkuloilla.

        Väestö: Alueilla asuu nykyisin satoja tuhansia israelilaisia. Luku kasvaa edelleen, ja Israel on jopa perustanut tai hyväksynyt alueelle uusia yhteisöjä.

        Kansainvälinen kanta: Esimerkiksi YK, EU ja Suomi ovat tuominneet siirtokunnat ja niiden laajentamisen. Niitä pidetään yhtenä merkittävimmistä esteistä rauhanprosessille ja kahden valtion ratkaisulle.

        Asema: Virallisten, Israelin hallituksen hyväksymien siirtokuntien lisäksi alueella on palestiinalaisalueille luvattomasti pystytettyjä pienempiä etuvartioasemia."


      • Anonyymi00068
        Mitäsnäitäoikeintulee kirjoitti:

        No jos sä olet noin tyhmä että et tajua mitä kirjoitin, niin sille en voi mitään. Koeta nyt vaikka miettiä sitä, että miksi nuoret liittyvät terroristijärjestöön? Siksi että se on heistä hauskaa vai olisiko syynä jokin hivenen syvempi syy?

        Mutta koeta nyt lukea uudestaan vielä, tuo mitä tuossa juuri luki. Ynnä jo et ymmärrä lukemaasi, niin kutsu joku vanhempi ihminen, joka ei ole sekoittanut uskonnolla päätään, kertomaan sinulle mitä tuossa lukee:

        "Siirtokuntia on Länsirannalla (mukaan lukien Itä-Jerusalem) ja Golanin kukkuloilla.

        Väestö: Alueilla asuu nykyisin satoja tuhansia israelilaisia. Luku kasvaa edelleen, ja Israel on jopa perustanut tai hyväksynyt alueelle uusia yhteisöjä.

        Kansainvälinen kanta: Esimerkiksi YK, EU ja Suomi ovat tuominneet siirtokunnat ja niiden laajentamisen. Niitä pidetään yhtenä merkittävimmistä esteistä rauhanprosessille ja kahden valtion ratkaisulle.

        Asema: Virallisten, Israelin hallituksen hyväksymien siirtokuntien lisäksi alueella on palestiinalaisalueille luvattomasti pystytettyjä pienempiä etuvartioasemia."

        Ilmisesti tiedät alueen asioista niin vähän, ettet hahmota mistä muut keskustelevat.

        "Eikä Iran saa Hispollaa mitenkään kuriin ettei iskisi Israeliin jolloin sota jatkuu vääjäämättä."

        "Kun Israel ei noudata sopimuksen ehtoja, tuo on silkkaa spekulaatiota.

        "Ei ne toiset kuitenkaan..." on tekosyy jatkaa tappamista ja sotarikoksia."

        "Mitä sellaista Israel on Libanonin kanssa sopinut, mistä Israel ei ole pitänyt kiinni?"

        "Sinulle ei ilmeisesti kelpaa vastaukseksi "laittomat siirtokunnat", koska sinun mukaasi ne eivät ole laittomia, koska raamatun mukaan ne kuuluvat Israelille....

        Siirtokuntia on Länsirannalla (mukaan lukien Itä-Jerusalem) ja Golanin kukkuloilla...."

        "Miksi Israel on sopinut Libanonin kanssa laittomat siirtokunnat? Kuinka Israel on rikkonut tätä Libanonin kanssaan tekemäänsä sopimusta?"

        "No jos sä olet noin tyhmä että et tajua mitä kirjoitin, niin sille en voi mitään. Koeta nyt vaikka miettiä sitä, että miksi nuoret liittyvät terroristijärjestöön?"

        Olet siis täysin pihalla.

        Yrität vihjailla jotain jostain uskonnosta minuun liittyen. Mitä yrität sillä kertoa? Mihin ajatuksesi perustuvat? Mitä uskontosi on sinulle tehnyt?


      • Anonyymi00079
        Anonyymi00059 kirjoitti:

        Mitä sellaista Israel on Libanonin kanssa sopinut, mistä Israel ei ole pitänyt kiinni?

        Sen verran päivitystä, että tänään klo 16 on astunut voimaan Israelin ja Hizbollahin välinen tulitauko. Nyt voidaan sitten seurata sen pitävyyttä. Olisi hyvä saada tietää myös sen ehdot..


      • Anonyymi00068 kirjoitti:

        Ilmisesti tiedät alueen asioista niin vähän, ettet hahmota mistä muut keskustelevat.

        "Eikä Iran saa Hispollaa mitenkään kuriin ettei iskisi Israeliin jolloin sota jatkuu vääjäämättä."

        "Kun Israel ei noudata sopimuksen ehtoja, tuo on silkkaa spekulaatiota.

        "Ei ne toiset kuitenkaan..." on tekosyy jatkaa tappamista ja sotarikoksia."

        "Mitä sellaista Israel on Libanonin kanssa sopinut, mistä Israel ei ole pitänyt kiinni?"

        "Sinulle ei ilmeisesti kelpaa vastaukseksi "laittomat siirtokunnat", koska sinun mukaasi ne eivät ole laittomia, koska raamatun mukaan ne kuuluvat Israelille....

        Siirtokuntia on Länsirannalla (mukaan lukien Itä-Jerusalem) ja Golanin kukkuloilla...."

        "Miksi Israel on sopinut Libanonin kanssa laittomat siirtokunnat? Kuinka Israel on rikkonut tätä Libanonin kanssaan tekemäänsä sopimusta?"

        "No jos sä olet noin tyhmä että et tajua mitä kirjoitin, niin sille en voi mitään. Koeta nyt vaikka miettiä sitä, että miksi nuoret liittyvät terroristijärjestöön?"

        Olet siis täysin pihalla.

        Yrität vihjailla jotain jostain uskonnosta minuun liittyen. Mitä yrität sillä kertoa? Mihin ajatuksesi perustuvat? Mitä uskontosi on sinulle tehnyt?

        Voi pyhä jysäys. Pitääkö sinulle kaikki kantaan suoraan eteen:

        "Puskurivyöhyke: Israel on ilmoittanut luovansa pysyvän turvavyöhykkeen, joka ulottuu Litanijoelle asti ja kattaa noin kuusi prosenttia koko Libanonin pinta-alasta. Israelin asevoimat (IDF) on hävittänyt lukuisia kyliä ja siltoja alueella.

        Evakuoinnit ja humanitaarinen kriisi: Laajat sotatoimet ja Israelin määräämät evakuointikäskyt ovat ajaneet yli miljoona libanonilaista pakolaisiksi. Ihmisoikeusjärjestöt, kuten Amnesty International, ovat kritisoineet voimakkaasti siviilien paluun estämistä.

        Sinusta siis olisi ihan oikein, jos Venäjä ottaisi haltuun kuusi prosenttia Suomen pinta-alasta?

        Tällöin Venäjä ei sinusta millään tavalla rikkoisi Suomen alueen koskemattomuutta eikä yhteistä sopimusta rajasta?

        Ei edes silloin jos sinun kotisi sattuisi sijaitsemaan tuolla alueella ja joutuisin lähtemään sieltä pois. Se olisi sinulle ihan OK?


      • Anonyymi00079 kirjoitti:

        Sen verran päivitystä, että tänään klo 16 on astunut voimaan Israelin ja Hizbollahin välinen tulitauko. Nyt voidaan sitten seurata sen pitävyyttä. Olisi hyvä saada tietää myös sen ehdot..

        Toivottavasti pitää...


      • Anonyymi00090
        Mitäsnäitäoikeintulee kirjoitti:

        Toivottavasti pitää...

        Pitää jos Iran pitää Hispollan kurissa!!


      • Anonyymi00095
        Mitäsnäitäoikeintulee kirjoitti:

        Voi pyhä jysäys. Pitääkö sinulle kaikki kantaan suoraan eteen:

        "Puskurivyöhyke: Israel on ilmoittanut luovansa pysyvän turvavyöhykkeen, joka ulottuu Litanijoelle asti ja kattaa noin kuusi prosenttia koko Libanonin pinta-alasta. Israelin asevoimat (IDF) on hävittänyt lukuisia kyliä ja siltoja alueella.

        Evakuoinnit ja humanitaarinen kriisi: Laajat sotatoimet ja Israelin määräämät evakuointikäskyt ovat ajaneet yli miljoona libanonilaista pakolaisiksi. Ihmisoikeusjärjestöt, kuten Amnesty International, ovat kritisoineet voimakkaasti siviilien paluun estämistä.

        Sinusta siis olisi ihan oikein, jos Venäjä ottaisi haltuun kuusi prosenttia Suomen pinta-alasta?

        Tällöin Venäjä ei sinusta millään tavalla rikkoisi Suomen alueen koskemattomuutta eikä yhteistä sopimusta rajasta?

        Ei edes silloin jos sinun kotisi sattuisi sijaitsemaan tuolla alueella ja joutuisin lähtemään sieltä pois. Se olisi sinulle ihan OK?

        "Voi pyhä jysäys. Pitääkö sinulle kaikki kantaan suoraan eteen:"

        Tämä kertoo, että luulet olevasi ylivertainen tietäjä alueen asioihin liittyen, vaikka et ymmärrä puhuvasi eri asiasta kuin muut.

        ""Puskurivyöhyke: Israel on ilmoittanut luovansa pysyvän turvavyöhykkeen, joka ulottuu Litanijoelle asti."

        Juuri näin. YK:n on pitänyt pitää puskurivyöhykettä yllä Libanonin armeijan kanssa. Viimeksi tämä vahvistettiin YK:n turvallisuusneuvostossa päätöslauselmalla 1701. YK:n ja Libanonin armeijan toiminnassa oli sen verran puutteita, että 8.10.2023 alkaen Hizbollah on pystynyt ampumaan mainitsemaltasi alueelta kymmeniä tuhansia raketteja kirjaimellisesti YK:n silmien alla.

        https://youtu.be/CUaV6l4Iko8?si=TRdRMNvbiKrD6xbx

        "Evakuoinnit ja humanitaarinen kriisi: Laajat sotatoimet ja Israelin määräämät evakuointikäskyt ovat ajaneet yli miljoona libanonilaista pakolaisiksi."

        Juuri näin. Kun YK eikä Libanonin armija hoitaneet hommaa, vaikka saivat siihen luokkaa 10 miljardia euroa rahaa, pitää Israelin nyt hoitaa homma kovalla kädellä.

        "Sinusta siis olisi ihan oikein, jos Venäjä ottaisi haltuun kuusi prosenttia Suomen pinta-alasta?

        Tällöin Venäjä ei sinusta millään tavalla rikkoisi Suomen alueen koskemattomuutta eikä yhteistä sopimusta rajasta?

        ..."

        Vasemmistolaista "Olet siis sitä mieltä, että..." tyyppistä retoriikaa seuraa aina valheellinen väite. Näin tälläkin kerralla.

        Mihin tuo väitteesi nyt liittyy?


      • Anonyymi00200

        Se on jo kaatunut. Trumpin perse palaa jo.


      • Anonyymi00201
        Anonyymi00043 kirjoitti:

        Näin on että kun Iran ei saa Hispollaa kuriin niin Hispolla jatkaa juutalaisten tappamista ja Israel tietenkin vastaa ja lopettaa tämän tappamisen kovalla kädellä.

        Höpöhöpö.


    • Anonyymi00057

      Venäjän ja Yhdysvaltojen tulee poistua alueelta eikä koskaan edes tulla sinne luomaan epäjärjestystä ja kukin vuorollaan olla tukemassa terroristijärjestöjä.

      Ei kaikki terrorismi ole siellä Israelia vastaan, vaan jo aikoineen Neuvostoliitto on tukenut erilaisten kapinaryhmien itsenäisyyttä jos ne ovat olleet Yhdysvaltoja tukevia valtioita vastaan.

      Kahjopäät vain kuvittelevat että kaikki liittyy Israeliin ja johonkin ennustuksiin kun kyse on puhtaasti maailman valtapolitiikasta.

      • Anonyymi00063

        KAIKKI OVAT NYT ISRAELIA VASTAAN. siihen ei tarvita terrorismia! Osaatko sinä, ihminen, lukea?


      • Anonyymi00069
        Anonyymi00063 kirjoitti:

        KAIKKI OVAT NYT ISRAELIA VASTAAN. siihen ei tarvita terrorismia! Osaatko sinä, ihminen, lukea?

        Lukekaa, nyt hyvä Luoja, edes tietoa edeltä, ennen kuin kommentoitte tilannetta! Olen jakanut tilanteen 3 faktaa selvästi ymmärrettäväksi jaksoksi.


      • Anonyymi00071
        Anonyymi00069 kirjoitti:

        Lukekaa, nyt hyvä Luoja, edes tietoa edeltä, ennen kuin kommentoitte tilannetta! Olen jakanut tilanteen 3 faktaa selvästi ymmärrettäväksi jaksoksi.

        Ja edeltä löytyy yhteys nyt Suomeen, ja koska on yliopiston tutkimustieto, että CIA rahoitti Suomen lestadiolaisia, herää kysymys, että MIKSI? Miten Suomen uskovaiset liittyvät kuvioon?


      • Anonyymi00072
        Anonyymi00071 kirjoitti:

        Ja edeltä löytyy yhteys nyt Suomeen, ja koska on yliopiston tutkimustieto, että CIA rahoitti Suomen lestadiolaisia, herää kysymys, että MIKSI? Miten Suomen uskovaiset liittyvät kuvioon?

        Suomihan oli myös ainoana maana Euroopassa natsi-Saksan kanssa liitossa, myös YK päätöksen jälkeen, antaa Palestiinan maita juutalaisille omaksi valtioksi, Suomesta lähti väkimäärään suhteutettuna suurin juutalaisten määrä taistelemaan juutalaisille myös ne maat, jotka oli luvattu palestiinalaisten alueeksi. Että se siitä natsien 'juutalaisvainosta' Suomi liittoumana.


      • Anonyymi00075
        Anonyymi00072 kirjoitti:

        Suomihan oli myös ainoana maana Euroopassa natsi-Saksan kanssa liitossa, myös YK päätöksen jälkeen, antaa Palestiinan maita juutalaisille omaksi valtioksi, Suomesta lähti väkimäärään suhteutettuna suurin juutalaisten määrä taistelemaan juutalaisille myös ne maat, jotka oli luvattu palestiinalaisten alueeksi. Että se siitä natsien 'juutalaisvainosta' Suomi liittoumana.

        Ja koska jatko eteni natsien pöydällä sovittuna EU:n luomisena valtiosopimuksin, myös rahoittamaan Israel puoliksi Yhdysvaltojen kanssa, on Suomella muita tukevammin lusikka jossakin globaalissa sopassa rahan vallalla maailman luomiseen.


      • Anonyymi00077
        Anonyymi00075 kirjoitti:

        Ja koska jatko eteni natsien pöydällä sovittuna EU:n luomisena valtiosopimuksin, myös rahoittamaan Israel puoliksi Yhdysvaltojen kanssa, on Suomella muita tukevammin lusikka jossakin globaalissa sopassa rahan vallalla maailman luomiseen.

        Mikä, miten, kuka?


      • Anonyymi00078
        Anonyymi00077 kirjoitti:

        Mikä, miten, kuka?

        Suomiko kuvittelee nyt - poliittisine päättäjineen - selviävänsä tästä kysymyksestä hankkimalla ydinaseet? Ja olla kertomatta kansalaisille, että mihin Suomi on tässä kuviossa sotkeutunut?


      • Anonyymi00080
        Anonyymi00078 kirjoitti:

        Suomiko kuvittelee nyt - poliittisine päättäjineen - selviävänsä tästä kysymyksestä hankkimalla ydinaseet? Ja olla kertomatta kansalaisille, että mihin Suomi on tässä kuviossa sotkeutunut?

        Koittakaapa arvata, että miksi muu maailma on valinnut suomalaiset jo ainakin kahdeksatta vuotta peräjälkeen mitään tietämättömyyttään 'maailman onnellisimmaksi', kun ei tieto lisää tuskaa?!


      • Anonyymi00072 kirjoitti:

        Suomihan oli myös ainoana maana Euroopassa natsi-Saksan kanssa liitossa, myös YK päätöksen jälkeen, antaa Palestiinan maita juutalaisille omaksi valtioksi, Suomesta lähti väkimäärään suhteutettuna suurin juutalaisten määrä taistelemaan juutalaisille myös ne maat, jotka oli luvattu palestiinalaisten alueeksi. Että se siitä natsien 'juutalaisvainosta' Suomi liittoumana.

        Tiesitkö sinä että Suomen armeijassa palveli jatkosodassa juutalaisia. Neljä heistä sai jopa rautaristin, josta he kuitenkin kieltäytyivät. Tämä urhoollisuudesta annettu mitalin saivat lääkintämajuri Leo Skurnikille, kapteeni Salomon Klassille, luutnantti Leo Jakobsonille sekä lottana toimineelle Dina Poljakoville.

        Erikseen heistä voi mainita Leo Skurnikin, joka "sai" rautaristin saksalaisen haavoittuneen noutamisesta "ei-kenenkään-maalta" kiivaan taistelun aikana. Silloin paikalla olleet kaikki lääkintämiehet kieltäytyivät hommasta ja niinpä Skurnik teki sen itse.

        Rautaristisistä kieltäytymisen jälkeen rintamalohkon saksalainen sodanjohto vaati kenraali Hjalmar Siilasvuolta, että Skurnik luovutettaisiin heille "asianmukaisia rangaistustoimenpiteitä varten". Siilasvuo kuitenkin kieltäytyi ja kertoi Skurnikille sanoneensa saksalaisille, että "en kai minä teille parasta lääkäriäni luovuta."

        https://www.is.fi/suomi100/art-2000005483501.html

        https://yle.fi/a/3-9864223


      • Anonyymi00084
        Mitäsnäitäoikeintulee kirjoitti:

        Tiesitkö sinä että Suomen armeijassa palveli jatkosodassa juutalaisia. Neljä heistä sai jopa rautaristin, josta he kuitenkin kieltäytyivät. Tämä urhoollisuudesta annettu mitalin saivat lääkintämajuri Leo Skurnikille, kapteeni Salomon Klassille, luutnantti Leo Jakobsonille sekä lottana toimineelle Dina Poljakoville.

        Erikseen heistä voi mainita Leo Skurnikin, joka "sai" rautaristin saksalaisen haavoittuneen noutamisesta "ei-kenenkään-maalta" kiivaan taistelun aikana. Silloin paikalla olleet kaikki lääkintämiehet kieltäytyivät hommasta ja niinpä Skurnik teki sen itse.

        Rautaristisistä kieltäytymisen jälkeen rintamalohkon saksalainen sodanjohto vaati kenraali Hjalmar Siilasvuolta, että Skurnik luovutettaisiin heille "asianmukaisia rangaistustoimenpiteitä varten". Siilasvuo kuitenkin kieltäytyi ja kertoi Skurnikille sanoneensa saksalaisille, että "en kai minä teille parasta lääkäriäni luovuta."

        https://www.is.fi/suomi100/art-2000005483501.html

        https://yle.fi/a/3-9864223

        Tiedän, juutalaiset taistelivat Neuvostoliittoa vastaan natsi-Saksan kanssa itärintamalla omana joukko-osastonaan.


      • Anonyymi00085
        Anonyymi00084 kirjoitti:

        Tiedän, juutalaiset taistelivat Neuvostoliittoa vastaan natsi-Saksan kanssa itärintamalla omana joukko-osastonaan.

        Nythän on melkoista vääntöä juutalaisseurakunnassa, että miten nämä kuviot oikein menivätkään.

        Suomen juutalaiset olivat tunnetusti varakasta väkeä, ja heitä oli/on paljon, minkä juuri kertoo tuo 'väkimäärään suhteutettuna suurin joukko', mikä lähti Israeliin taistelemaan palestiinalaistenkin maat juutalaisille.

        Sitä en tiedä, että oliko Suomessa tarkoituksellisesti juutalaisia turvassa, kun Saksassa näyteltiin holokaustinäytelmää.


      • Anonyymi00086
        Anonyymi00085 kirjoitti:

        Nythän on melkoista vääntöä juutalaisseurakunnassa, että miten nämä kuviot oikein menivätkään.

        Suomen juutalaiset olivat tunnetusti varakasta väkeä, ja heitä oli/on paljon, minkä juuri kertoo tuo 'väkimäärään suhteutettuna suurin joukko', mikä lähti Israeliin taistelemaan palestiinalaistenkin maat juutalaisille.

        Sitä en tiedä, että oliko Suomessa tarkoituksellisesti juutalaisia turvassa, kun Saksassa näyteltiin holokaustinäytelmää.

        Eivätkös ne olleet myös juutalaiset veljekset, jotka perustivat Suomen ensimmäisen jäätelötehtaan?


      • Anonyymi00087
        Anonyymi00086 kirjoitti:

        Eivätkös ne olleet myös juutalaiset veljekset, jotka perustivat Suomen ensimmäisen jäätelötehtaan?

        Törmäsin tähän, kun aina vaan pengottiin sitä jäätelöä Ulvilan pakastimesta?!


      • Anonyymi00089
        Anonyymi00087 kirjoitti:

        Törmäsin tähän, kun aina vaan pengottiin sitä jäätelöä Ulvilan pakastimesta?!

        Kyseessä on kuusi alunperin Italiasta kotoisin olevaa Magi-suvun veljestä, jotka tulivat 1922 Pietarin kautta Suomeen.


      • Anonyymi00096
        Anonyymi00085 kirjoitti:

        Nythän on melkoista vääntöä juutalaisseurakunnassa, että miten nämä kuviot oikein menivätkään.

        Suomen juutalaiset olivat tunnetusti varakasta väkeä, ja heitä oli/on paljon, minkä juuri kertoo tuo 'väkimäärään suhteutettuna suurin joukko', mikä lähti Israeliin taistelemaan palestiinalaistenkin maat juutalaisille.

        Sitä en tiedä, että oliko Suomessa tarkoituksellisesti juutalaisia turvassa, kun Saksassa näyteltiin holokaustinäytelmää.

        Silloin kun Suomesta lähti juutalaisia Israeliin taistelemaan, palestiinalaisiksi kutsuttiin alueen juutalaisia.

        Sitä osaa alueen arabeista, jota nykyään yleensä kutsutaan palestiinalaisiksi on lähinnä jordanialaisia ja egyptiläisiä. Arabit, joilla on alueella pitkä historia, ovat suurimmaksi osaksi Israelin kansalaisia, eikä heitä yleensä kutsuta palestiinalaisiksi.

        Väitteet "palestiinalaisten maiden varastamisesta" on osoitettu melko kestämättömiksi.

        Yritätkö tehtä jotain salaliittoteoriaa siitä, että suomalaiset juutalaiset asuivat Suomessa eikä Saksassa? Toki osa oli tullut palkolaisiksi Keski-Euroopasta vuoden 1938 tienoilla.

        Nyt kuulee ja näkee väitteitä, että juutalaisiin kohdistuvat vainot alkavat olla Euroopassa, myös Suomessa, samalla tasolla kuin oli tuolloin 1930-luvulla Saksassa.


      • Anonyymi00096 kirjoitti:

        Silloin kun Suomesta lähti juutalaisia Israeliin taistelemaan, palestiinalaisiksi kutsuttiin alueen juutalaisia.

        Sitä osaa alueen arabeista, jota nykyään yleensä kutsutaan palestiinalaisiksi on lähinnä jordanialaisia ja egyptiläisiä. Arabit, joilla on alueella pitkä historia, ovat suurimmaksi osaksi Israelin kansalaisia, eikä heitä yleensä kutsuta palestiinalaisiksi.

        Väitteet "palestiinalaisten maiden varastamisesta" on osoitettu melko kestämättömiksi.

        Yritätkö tehtä jotain salaliittoteoriaa siitä, että suomalaiset juutalaiset asuivat Suomessa eikä Saksassa? Toki osa oli tullut palkolaisiksi Keski-Euroopasta vuoden 1938 tienoilla.

        Nyt kuulee ja näkee väitteitä, että juutalaisiin kohdistuvat vainot alkavat olla Euroopassa, myös Suomessa, samalla tasolla kuin oli tuolloin 1930-luvulla Saksassa.

        No tälläisen tiedon antoi tekoäly:

        Eli 1940-luvun lopulla väestö jakaantui seuraavasti:

        Palestiinalaiset arabit: Enemmistön muodostaneet arabit (noin 1,3 miljoonaa) olivat muslimeja ja kristittyjä.

        Juutalaiset: Juutalaisten osuus väestöstä kasvoi voimakkaasti siirtolaisuuden myötä, ja heitä oli vuosikymmenen lopulla noin 600 000.

        Vuosikymmenen merkittävin käänne tapahtui vuonna 1948, jolloin alueelle perustettiin Israelin valtio ja käytiin sota, jonka seurauksena noin 700 000 palestiinalaista pakeni tai karkotettiin nykyisen Israelin alueelta.

        Mitä tulee väitteisiin siitä että juutalaisia vainottaisiin nykyään kuten 1930-luvulla, niin höpö höpö. Kerro koska on järjestetty kristalliyötä vastaava tapahtuma ja missä päin Eurooppaa?

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Kristalliyö

        Missä päin Eurooppaa on voimassa laki, joka kieltää juutalaisten ja ei-juutalaisten väliset avioliitot sekä sukupuolisen kanssakäymisen juutalaisen ja ei-juutalaisen kanssa?

        Missä päin Eurooppaa juutalaisilta on kielletty kyseisen maan kansalaisuus, joka estää myös äänestämisen vaaleissa?

        Missä päin Eurooppaa menettää virkansa - esimerkiksi yliopiston professori - jos on juutalainen?

        Missä päin Eurooppaa on pysytetty keskitysleirejä juutalaisia ja muita epätoivottuja väestöryhmiä varten? Dachau kun perustettiin jo vuonna 1933.

        Voisitko ystävällisesti vastata faktoilla näihin kysymyksiin etkä vain kaatumakokouksen "tiedoilla".


      • Anonyymi00108
        Anonyymi00096 kirjoitti:

        Silloin kun Suomesta lähti juutalaisia Israeliin taistelemaan, palestiinalaisiksi kutsuttiin alueen juutalaisia.

        Sitä osaa alueen arabeista, jota nykyään yleensä kutsutaan palestiinalaisiksi on lähinnä jordanialaisia ja egyptiläisiä. Arabit, joilla on alueella pitkä historia, ovat suurimmaksi osaksi Israelin kansalaisia, eikä heitä yleensä kutsuta palestiinalaisiksi.

        Väitteet "palestiinalaisten maiden varastamisesta" on osoitettu melko kestämättömiksi.

        Yritätkö tehtä jotain salaliittoteoriaa siitä, että suomalaiset juutalaiset asuivat Suomessa eikä Saksassa? Toki osa oli tullut palkolaisiksi Keski-Euroopasta vuoden 1938 tienoilla.

        Nyt kuulee ja näkee väitteitä, että juutalaisiin kohdistuvat vainot alkavat olla Euroopassa, myös Suomessa, samalla tasolla kuin oli tuolloin 1930-luvulla Saksassa.

        Mitä tarkoitat "kestämättömällä", jos toisen maailmansodan salausajan päätyttyä tiedämme, että juutalaiset itse olivat holokaustin takana?


      • Anonyymi00109
        Anonyymi00096 kirjoitti:

        Silloin kun Suomesta lähti juutalaisia Israeliin taistelemaan, palestiinalaisiksi kutsuttiin alueen juutalaisia.

        Sitä osaa alueen arabeista, jota nykyään yleensä kutsutaan palestiinalaisiksi on lähinnä jordanialaisia ja egyptiläisiä. Arabit, joilla on alueella pitkä historia, ovat suurimmaksi osaksi Israelin kansalaisia, eikä heitä yleensä kutsuta palestiinalaisiksi.

        Väitteet "palestiinalaisten maiden varastamisesta" on osoitettu melko kestämättömiksi.

        Yritätkö tehtä jotain salaliittoteoriaa siitä, että suomalaiset juutalaiset asuivat Suomessa eikä Saksassa? Toki osa oli tullut palkolaisiksi Keski-Euroopasta vuoden 1938 tienoilla.

        Nyt kuulee ja näkee väitteitä, että juutalaisiin kohdistuvat vainot alkavat olla Euroopassa, myös Suomessa, samalla tasolla kuin oli tuolloin 1930-luvulla Saksassa.

        Mielenkiintoista - 'tulla pakolaiseksi' natsi-Saksan liittolaisen maahan. Tätä juuri arvelinkin.


      • Anonyymi00111

        On ollut varsin ärsyttävä idea, mitä eivät mitkään muut uskontokunnat ole keksineet käyttää.


      • Anonyymi00118
        Mitäsnäitäoikeintulee kirjoitti:

        No tälläisen tiedon antoi tekoäly:

        Eli 1940-luvun lopulla väestö jakaantui seuraavasti:

        Palestiinalaiset arabit: Enemmistön muodostaneet arabit (noin 1,3 miljoonaa) olivat muslimeja ja kristittyjä.

        Juutalaiset: Juutalaisten osuus väestöstä kasvoi voimakkaasti siirtolaisuuden myötä, ja heitä oli vuosikymmenen lopulla noin 600 000.

        Vuosikymmenen merkittävin käänne tapahtui vuonna 1948, jolloin alueelle perustettiin Israelin valtio ja käytiin sota, jonka seurauksena noin 700 000 palestiinalaista pakeni tai karkotettiin nykyisen Israelin alueelta.

        Mitä tulee väitteisiin siitä että juutalaisia vainottaisiin nykyään kuten 1930-luvulla, niin höpö höpö. Kerro koska on järjestetty kristalliyötä vastaava tapahtuma ja missä päin Eurooppaa?

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Kristalliyö

        Missä päin Eurooppaa on voimassa laki, joka kieltää juutalaisten ja ei-juutalaisten väliset avioliitot sekä sukupuolisen kanssakäymisen juutalaisen ja ei-juutalaisen kanssa?

        Missä päin Eurooppaa juutalaisilta on kielletty kyseisen maan kansalaisuus, joka estää myös äänestämisen vaaleissa?

        Missä päin Eurooppaa menettää virkansa - esimerkiksi yliopiston professori - jos on juutalainen?

        Missä päin Eurooppaa on pysytetty keskitysleirejä juutalaisia ja muita epätoivottuja väestöryhmiä varten? Dachau kun perustettiin jo vuonna 1933.

        Voisitko ystävällisesti vastata faktoilla näihin kysymyksiin etkä vain kaatumakokouksen "tiedoilla".

        Oliko sinulla jokin pointti tuossa tekoälyn kirjoittamassa tekstissä tässä yhteydessä?

        Mikä tekoäly? Mikä versio? Mitä kysyit ja keskustelitte? Milloin?

        En väittänyt, että juutalaisiin kohdistuva vaino ilmenisi täsmälleen samalla tavalla kuin se on joskus aiemmin ilmnnyt. Kirjoitin:

        "Nyt kuulee ja näkee väitteitä, että juutalaisiin kohdistuvat vainot alkavat olla Euroopassa, myös Suomessa, samalla tasolla kuin oli tuolloin 1930-luvulla Saksassa."

        Mm. Euroopan perusoikeusvirasto on listannut vainon ilmenemismuotoja. Linkin takaa löydät 2 vuotta sitten julkaistun raportin
        https://fra.europa.eu/fi/news/2024/jews-europe-still-face-high-levels-antisemitism

        Jo silloin kerrottiin mm, että:
        - antisemitismi on nousussa
        - netissä on jo runsaasti antisemitismiä
        - runsaasti antisemitismiä julkisuudessa
        - ahdistelua
        - turvallisuusonglmia
        - juutalaiset kokevat tarvetta peittää juutalaisuutensa

        Dachaun keskitysleiri kyllä perustettiin 1933, mutta se ei silloin liittynyt mitenkään nimenomaan juutalaisiin vaan natsien poliittisiin vastustajiin, joista osa on toki ollut juutalaisia.

        Mikä ovat "kaatumakokous" ja "kaatumakokouksen tiedot"?


      • Anonyymi00119
        Anonyymi00108 kirjoitti:

        Mitä tarkoitat "kestämättömällä", jos toisen maailmansodan salausajan päätyttyä tiedämme, että juutalaiset itse olivat holokaustin takana?

        Juutalaiset eivät olleet holokaustin takana, vaikka tällaistakin valhetta levitetään, jotta sitä voisi käyttää juutalaisia vastaan. Tämä perätön väite on osa juutalaisiin kohdistuvaa vainoa tällä hetkellä.


      • Anonyymi00120

        Edustat kyllä erittäin pimeää ajatusmaailmaa.

        Samalla logiikalla hyväksyt vainot:

        - Suomessa asuviin ihmisiin kohdistuvat vainot, jos heidän sukunsa on tullut Suomeen vaikka 1800-luvulla, eikä ole ollut missään yhteydessä Venäjään tai Neuvostoliittoon.

        - kaikkiin sellaisiin ihmisiin ympäri maailman, joilla on vaikka hyvin kaukaistakin sukua Saksaan

        - kaikkiin muslimitaustaisiin ihmisiin kohdistuvan, vaikka olisivat olleet jo monen sukupolven ajan kristittyjä

        - kaikkiin vasemmistolaisiin ympäri maailman kohdistuvan vainon sen vuoksi, mitä vasemmisto teki Suomessa esim. 1910-luvulla

        jne.


      • Anonyymi00096 kirjoitti:

        Silloin kun Suomesta lähti juutalaisia Israeliin taistelemaan, palestiinalaisiksi kutsuttiin alueen juutalaisia.

        Sitä osaa alueen arabeista, jota nykyään yleensä kutsutaan palestiinalaisiksi on lähinnä jordanialaisia ja egyptiläisiä. Arabit, joilla on alueella pitkä historia, ovat suurimmaksi osaksi Israelin kansalaisia, eikä heitä yleensä kutsuta palestiinalaisiksi.

        Väitteet "palestiinalaisten maiden varastamisesta" on osoitettu melko kestämättömiksi.

        Yritätkö tehtä jotain salaliittoteoriaa siitä, että suomalaiset juutalaiset asuivat Suomessa eikä Saksassa? Toki osa oli tullut palkolaisiksi Keski-Euroopasta vuoden 1938 tienoilla.

        Nyt kuulee ja näkee väitteitä, että juutalaisiin kohdistuvat vainot alkavat olla Euroopassa, myös Suomessa, samalla tasolla kuin oli tuolloin 1930-luvulla Saksassa.

        No minne jäi sinun vastaukset? Vai tuliko kiire kaatumakokoukseen?


      • Anonyymi00118 kirjoitti:

        Oliko sinulla jokin pointti tuossa tekoälyn kirjoittamassa tekstissä tässä yhteydessä?

        Mikä tekoäly? Mikä versio? Mitä kysyit ja keskustelitte? Milloin?

        En väittänyt, että juutalaisiin kohdistuva vaino ilmenisi täsmälleen samalla tavalla kuin se on joskus aiemmin ilmnnyt. Kirjoitin:

        "Nyt kuulee ja näkee väitteitä, että juutalaisiin kohdistuvat vainot alkavat olla Euroopassa, myös Suomessa, samalla tasolla kuin oli tuolloin 1930-luvulla Saksassa."

        Mm. Euroopan perusoikeusvirasto on listannut vainon ilmenemismuotoja. Linkin takaa löydät 2 vuotta sitten julkaistun raportin
        https://fra.europa.eu/fi/news/2024/jews-europe-still-face-high-levels-antisemitism

        Jo silloin kerrottiin mm, että:
        - antisemitismi on nousussa
        - netissä on jo runsaasti antisemitismiä
        - runsaasti antisemitismiä julkisuudessa
        - ahdistelua
        - turvallisuusonglmia
        - juutalaiset kokevat tarvetta peittää juutalaisuutensa

        Dachaun keskitysleiri kyllä perustettiin 1933, mutta se ei silloin liittynyt mitenkään nimenomaan juutalaisiin vaan natsien poliittisiin vastustajiin, joista osa on toki ollut juutalaisia.

        Mikä ovat "kaatumakokous" ja "kaatumakokouksen tiedot"?

        Voi kiesus sun selityksiä. Ensiksi Dachau perustettiin vain seitsemän päivää sen jälkeen kun Hitler luikerteli valtaan. Sinne kuskattiin Hitlerin vastustajia mutta myös niitä jotka rikkoivat rotusääntöjä.

        Toiseksi sinustako se että potkitaan pois virasta, tapetaan kristalliyönä vastaa noita sinun heittoja? Lisäksi unohdat kokonaan sen että netti, jossa tuota esitettyä vainoa esiintyy, niin sitä ei ollut ollut aikaisemmin. Yksinkertaisesti siksi että ei ollut nettiä. Tälläisen ihan "pienen" jutun sinä unohdit.

        "Natsi-Saksan virallisten raporttien mukaan yön aikana surmattiin 91 juutalaista, mutta nykyhistorioitsijat arvioivat todellisen uhriluvun olleen satoja. Lisäksi noin 30 000 juutalaismiestä vietiin keskitysleireille, joissa heitä kuoli tai surmattiin myöhemmin tuhansittain."

        Mitä tulee semantiikkaan, niin kun kirjoitat että "samalla tasolla kuin oli tuolloin 1930-luvulla Saksassa" niin kyllähän tämä nyt on niin sontaan kuin vain voi olla. Sano nyt edes yksi juutalainen joka olisi viimeisen kymmenen vuoden aikana Suomessa tapettu siksi että hän oli juutalainen? Edes yksi,

        Lisäksi unohdat kokonaan sen, että Saksassa 1930-luvulla valtio oli se joka antoi luvan ja vainosi juutalaisia. Suomessa sen sijaan valtio suojelee kaikkia ihmisryhmiä eikä säädä esim lakeja jotka kieltävät avioliitot ryhmien välillä. Meneekö edes tämä jakeluun?

        PS. Täytyy kyllä ihan tosissaan kysyä että MISTÄ NÄITÄ OIKEIN TULEE?


      • Anonyymi00145
        Mitäsnäitäoikeintulee kirjoitti:

        No minne jäi sinun vastaukset? Vai tuliko kiire kaatumakokoukseen?

        Odotatko yhä, että vastaan tuohon 2026-06-19 20:32:04 kirjoittamaani viestiin?

        Et vielä vastannut kysymykseen:

        "Mikä ovat "kaatumakokous" ja "kaatumakokouksen tiedot"?"


      • Anonyymi00146
        Mitäsnäitäoikeintulee kirjoitti:

        Voi kiesus sun selityksiä. Ensiksi Dachau perustettiin vain seitsemän päivää sen jälkeen kun Hitler luikerteli valtaan. Sinne kuskattiin Hitlerin vastustajia mutta myös niitä jotka rikkoivat rotusääntöjä.

        Toiseksi sinustako se että potkitaan pois virasta, tapetaan kristalliyönä vastaa noita sinun heittoja? Lisäksi unohdat kokonaan sen että netti, jossa tuota esitettyä vainoa esiintyy, niin sitä ei ollut ollut aikaisemmin. Yksinkertaisesti siksi että ei ollut nettiä. Tälläisen ihan "pienen" jutun sinä unohdit.

        "Natsi-Saksan virallisten raporttien mukaan yön aikana surmattiin 91 juutalaista, mutta nykyhistorioitsijat arvioivat todellisen uhriluvun olleen satoja. Lisäksi noin 30 000 juutalaismiestä vietiin keskitysleireille, joissa heitä kuoli tai surmattiin myöhemmin tuhansittain."

        Mitä tulee semantiikkaan, niin kun kirjoitat että "samalla tasolla kuin oli tuolloin 1930-luvulla Saksassa" niin kyllähän tämä nyt on niin sontaan kuin vain voi olla. Sano nyt edes yksi juutalainen joka olisi viimeisen kymmenen vuoden aikana Suomessa tapettu siksi että hän oli juutalainen? Edes yksi,

        Lisäksi unohdat kokonaan sen, että Saksassa 1930-luvulla valtio oli se joka antoi luvan ja vainosi juutalaisia. Suomessa sen sijaan valtio suojelee kaikkia ihmisryhmiä eikä säädä esim lakeja jotka kieltävät avioliitot ryhmien välillä. Meneekö edes tämä jakeluun?

        PS. Täytyy kyllä ihan tosissaan kysyä että MISTÄ NÄITÄ OIKEIN TULEE?

        Juutalaisia alettiin sulkea Dachaun keskitysleirille heidän juutalaisuutensa vuoksi marraskuussa 1938. Tämä siitä riippumatta kuinka nopeasti Hitlerin valtaanastumisen jälkeen se perustettiin vuonna 1933.


        En ole verrannut virasta pois potkimista ja tapetuksi tulemista kristalliyönä. Mistä sinä sellaisen väitteen keksit?

        Anteeksi, etten kertonut sinulle, että 1930-luvulla ei ollut vielä internettiä käytössä. Yritän jatkossa antaa sinulle tarkemmat tiedot historiasta. Hienoa, että jaksoit perehtyä aiheeseen ja selvittää itsellesi tuon faktan.

        7.10.2023 on tiettävästi murhattu noin 30 juutalaista heidän juutalaisuutensa vuoksi Israelin ulkopuolella. On hyvä muistaa, että eri vaiheissa estettyjä yrityksiä on huomattavan paljon.

        Mm. 1930- ja -40-lukujen tapahtumista on otettu oppia. Juutalaisia suojataan monin eri keinoin antisemitististen hyökkäysten varalta. Mm. Suomessa juutalaisten suojeluun panostetaan koko ajan enemmän uhka-arvioiden perusteella.

        On erittäin hienoa, että länsimaissa ei ole juutalaisiin kohdistuvaa laajamittaista vainoa valtioiden taholta, joissa juutalaisia tapettaisiin tuhansittain tai jopa hyvin paljon enemmän.

        1930-luvulla Saksassa tilanne kehittyi. Vuosi 1930 oli tämän suhteen aivan erilainen kuin 1939.

        En tiedä, että Suomessa olisi tapettu juutalaisia viimeisen kymmenen vuoden aikana sen vuoksi, että he ovat juutalaisia. Nythän oli puhetta tilanteesta laajemmin kuin Suomessa. Tässä kontekstissa pitäisin päätöstä suorittaa murha yhtä pahana kuin onnistunutta yritystä. On hienoa, että meillä on poliisi, joka on näistä aikeista aika hyvin perillä ja suorittaa toimenpiteitä myös julkisuudelta piilossa.

        En ole missään vaiheessa unohtanut Saksan valtion roolia vainossa 1930-luvulla. Mistä sinulle tuollainen väite tuli edes mieleen?


    • Anonyymi00066

      Varmaan vasemmistomedioidemme värittämä uutinen. Kannattaa katsoa youtubesta oikeiden asiantuntijoiden tiedotusta.

      • Heh hehe hehe hehe hee. Nytpä mennään pitkälle. Empä ole aikaisemmin kuullut että Vance nimitellään vassariksi...

        PS. Siis etkö sinä tajua, että tuossa siteerataan suoraan sitä mitä Vance on haastattelussa ITSE sanonut? No tätä kaikkea siitä seuraa, kun raamatulla on taottu päähän muutama vuosi.


      • Anonyymi00081

        Tulee mieleen 1960-luvun Aapinen, jossa kerrottiin, että tällä vuosituhannella ihmiset liikkuvat päähän asennetun ropelin avulla.


      • Anonyymi00082
        Mitäsnäitäoikeintulee kirjoitti:

        Heh hehe hehe hehe hee. Nytpä mennään pitkälle. Empä ole aikaisemmin kuullut että Vance nimitellään vassariksi...

        PS. Siis etkö sinä tajua, että tuossa siteerataan suoraan sitä mitä Vance on haastattelussa ITSE sanonut? No tätä kaikkea siitä seuraa, kun raamatulla on taottu päähän muutama vuosi.

        Muutava vuosi?! 2000 vuodessa se on jo geeneissä asti myös ateisteilla.


      • Anonyymi00083
        Anonyymi00082 kirjoitti:

        Muutava vuosi?! 2000 vuodessa se on jo geeneissä asti myös ateisteilla.

        Sen tunnistaa kutistuneesta pään koosta.


    • Anonyymi00070

      Ehkä kannattasi tutustua Netanjahun Suur-Israel projektiin ja mitä valloitussuunnitelmia se sisältää, joista länsimaissa ei juuri puhuta?
      Näyttää vai`vihkaa etenevän pala palalta...
      https://www.youtube.com/watch?v=KYlwirbUPwc

    • Anonyymi00088

      Kaikki tämä mekkala asioista joihin teillä ei ole mitään vaikutusta.

      • Anonyymi00099

        Mutta, kuule, mielipide on tärkeä, vaikka ei olisi edes mitään tietoa. Näin luodaan ihmisten päihin kuvittelulla luulotietoa.


    • Anonyymi00092

      Nyt Israel ja Hispolla on julistaneet tulitauon mikä pitää jos Iranilla on käskyvaltaa pitää Hispolla kurissa että ei tapa juutalaisia siviilejä.

      • Anonyymi00093

        Onko Israelissa kuollut jo 60 000 siviiliä?

        On myös tapoja ehkäistä terrosmia muutoin kuin hillitön tappaminen.


      • Anonyymi00093 kirjoitti:

        Onko Israelissa kuollut jo 60 000 siviiliä?

        On myös tapoja ehkäistä terrosmia muutoin kuin hillitön tappaminen.

        Mistä sinä tuon luvun nappasit? Ja mihin unohdit toisen puolen? Kuinka monta palestiinalaista on kuollut? Monikertainen määrä vrt Israel.


      • Anonyymi00094
        Mitäsnäitäoikeintulee kirjoitti:

        Mistä sinä tuon luvun nappasit? Ja mihin unohdit toisen puolen? Kuinka monta palestiinalaista on kuollut? Monikertainen määrä vrt Israel.

        No varmaan juuri nappasi sen luvun vastapuolelta 😁


      • Anonyymi00094 kirjoitti:

        No varmaan juuri nappasi sen luvun vastapuolelta 😁

        Eli et mistään. Tai sitten kaatumaseuran saarnaillasta, jota nyt sitten levität täällä muka täytenä totena. No mitäpä muuta sitä voi odottaa ihmiseltä, joka uskoo että aasi puhuu, aurinko kiertää maata ja että ihminen voi herätä kuolleista.


      • Anonyymi00097
        Mitäsnäitäoikeintulee kirjoitti:

        Mistä sinä tuon luvun nappasit? Ja mihin unohdit toisen puolen? Kuinka monta palestiinalaista on kuollut? Monikertainen määrä vrt Israel.

        Nyt oli taas puhe Israelin ja Hizbollahin välisistä kiistoista.Mistä sinä tähän nyt revit ns. palestiinalaiset?


      • Anonyymi00098
        Mitäsnäitäoikeintulee kirjoitti:

        Eli et mistään. Tai sitten kaatumaseuran saarnaillasta, jota nyt sitten levität täällä muka täytenä totena. No mitäpä muuta sitä voi odottaa ihmiseltä, joka uskoo että aasi puhuu, aurinko kiertää maata ja että ihminen voi herätä kuolleista.

        Mitä tässä levitetään "täytenä totena"?

        "Onko Israelissa kuollut jo 60 000 siviiliä?"


      • Anonyymi00101
        Mitäsnäitäoikeintulee kirjoitti:

        Eli et mistään. Tai sitten kaatumaseuran saarnaillasta, jota nyt sitten levität täällä muka täytenä totena. No mitäpä muuta sitä voi odottaa ihmiseltä, joka uskoo että aasi puhuu, aurinko kiertää maata ja että ihminen voi herätä kuolleista.

        Oletko modena nyt - olen ennenkin huomannut, että pystyt poistamaan oudosti viestejä, jotka eivät tue sinua?


      • Anonyymi00102
        Anonyymi00101 kirjoitti:

        Oletko modena nyt - olen ennenkin huomannut, että pystyt poistamaan oudosti viestejä, jotka eivät tue sinua?

        Jahas, aiheuttaako voimajuoma jo psykoosin kaltaisia luuloja ja harhoja .


      • Anonyymi00103
        Anonyymi00102 kirjoitti:

        Jahas, aiheuttaako voimajuoma jo psykoosin kaltaisia luuloja ja harhoja .

        Vastaa kysymykseen, äläkä kiemurtele.


      • Anonyymi00104
        Anonyymi00103 kirjoitti:

        Vastaa kysymykseen, äläkä kiemurtele.

        Ei sillä ole merkitystä, että yht äkkiä kommentoitkin kirjautumatta.


      • Anonyymi00105
        Anonyymi00104 kirjoitti:

        Ei sillä ole merkitystä, että yht äkkiä kommentoitkin kirjautumatta.

        Ja lisäystä - tiedoksi muille - tuon tyypin, kaikessa tyhmyydessään, voi jättää täysin omaan arvoonsa.


      • Anonyymi00107
        Anonyymi00105 kirjoitti:

        Ja lisäystä - tiedoksi muille - tuon tyypin, kaikessa tyhmyydessään, voi jättää täysin omaan arvoonsa.

        Ja ohi tuon tyypin hölöhölön, edellä on nyt kerättynä oikeaa faktatietoa tilanteen taustoista.


      • Anonyymi00098 kirjoitti:

        Mitä tässä levitetään "täytenä totena"?

        "Onko Israelissa kuollut jo 60 000 siviiliä?"

        Seli seli. Sinä tuon luvun toit esille, joten sinun tehtäväsi on myös todistaa se.


      • Anonyymi00101 kirjoitti:

        Oletko modena nyt - olen ennenkin huomannut, että pystyt poistamaan oudosti viestejä, jotka eivät tue sinua?

        Kauheeta, onko mulla sellaisia taikavoimia? Empä olisi uskonut. Ehkä kuule se todellinen syy niihin poistoihin on että teidän poistetut kirjoitukset ovat niin puuta-heinää, että jopa valvova tekoälyn tunnistaa ne täydeksi roskaksi, joilla ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa.


      • Anonyymi00116
        Anonyymi00107 kirjoitti:

        Ja ohi tuon tyypin hölöhölön, edellä on nyt kerättynä oikeaa faktatietoa tilanteen taustoista.

        Sieltä on paljon poistettu edelle laittamaani tietoa maailman tilanteesta - pelkkä luuranko on jäänyt, mutta kaikki selittävät yhteden sensuroitu.


      • Anonyymi00117
        Anonyymi00116 kirjoitti:

        Sieltä on paljon poistettu edelle laittamaani tietoa maailman tilanteesta - pelkkä luuranko on jäänyt, mutta kaikki selittävät yhteden sensuroitu.

        Ja kaikki täysin julkista tietoa, tuossa oli vain koottuna tilanteen selventämiseksi, ihan kenen tahansa löydettävissä. Mode ilmeisesti on allerginen tiedolle. Melko turhauttavaa.


      • Anonyymi00121
        Mitäsnäitäoikeintulee kirjoitti:

        Seli seli. Sinä tuon luvun toit esille, joten sinun tehtäväsi on myös todistaa se.

        En tuonut tuota lukua esiin. Kommentoin vain sitä, että tuota lukua olisi levitetty täytenä totena. Et vielä kertonut, että mitä sillä luvulla väitetään ja mihin se liittyy.


      • Anonyymi00144
        Mitäsnäitäoikeintulee kirjoitti:

        Eli et mistään. Tai sitten kaatumaseuran saarnaillasta, jota nyt sitten levität täällä muka täytenä totena. No mitäpä muuta sitä voi odottaa ihmiseltä, joka uskoo että aasi puhuu, aurinko kiertää maata ja että ihminen voi herätä kuolleista.

        Oletko nuorempana käynyt paljonkin tuollaisissa kokouksissa ja saanut traumasi sieltä, kun noita tuot toistuvasti esiin, joista täällä muilla ei niin kokemusta, eikä ne siten myöskään tule edes mieleen. Vai kuuluuko harrastuksiisi katsoa jotain äärikarismaatikkojen videoita? Luulisi kyllästyttävän nopeasti, jos niitä vain huvikseen vääristä syistä katsoo.


    • Anonyymi00106

      Vähä nuorempi versio trumpista eiköhän tuo ole seuraava pressa niin saadaan pidettyä jännitys yllä saadaanko kolmas maailmansota

    • No ehkäpä tuossa on vielä jotain toivoa, toivottavasti on vain myötäillyt Trumppia omista syistä mutta onkin loppujen lopuksi ihan järkevä. No voi olla liikaa toivottu mutta tuskin pahempi kuitenkaan voi olla. Trumppihan ei enää onneksi voi asettua ehdolle. Sotiminenkin meni nyt vähän huonosti ja tokihan ne teräsarkutkin joita noissa aina tulee muka demokratian nimeen kansaa harmittaa mutta ennen kaikkea bensapumpulla suosio mitataan.

    • Anonyymi00114

      Niin niitä israelilaisia kuoleetkin aivan tavattomasti näissä sodissa. Ja vielä vähemmän kuolisi jos Israelilla olisi rajavalvontaa.

      Ei terrorismi lopu kun ne 60 000 vainajaa huutaa kostoa.

      • Oliko melko sekavaa settiä mutta joo, ei terrorismi varmaankaan tappamalla lopu ja nythän on käynyt niin, että Israel pitää siellä tappotilastojen kärkeä tai itseasiassa on pitänyt jo vuosikymmeniä mutta sitä vaan kutsutaan muka puolustamiseksi mutta hei, oikeasti ei varmaan ole pakko ampua Libyan puolella olevia rauhanturvaajia. Luulisin, ettei heissä ole kovin terroristeja.


      • Anonyymi00124
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Oliko melko sekavaa settiä mutta joo, ei terrorismi varmaankaan tappamalla lopu ja nythän on käynyt niin, että Israel pitää siellä tappotilastojen kärkeä tai itseasiassa on pitänyt jo vuosikymmeniä mutta sitä vaan kutsutaan muka puolustamiseksi mutta hei, oikeasti ei varmaan ole pakko ampua Libyan puolella olevia rauhanturvaajia. Luulisin, ettei heissä ole kovin terroristeja.

        Mitä puolustamista oli holokaustissa, 6 miljoonaa uhria oman valtion saamiseksi?


      • Anonyymi00125
        Anonyymi00124 kirjoitti:

        Mitä puolustamista oli holokaustissa, 6 miljoonaa uhria oman valtion saamiseksi?

        Ehkä ei ainoastaan 60.000 huuda kostoa, vaan näiden lisäksi 6 miljoonaa?!


      • Anonyymi00126
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Oliko melko sekavaa settiä mutta joo, ei terrorismi varmaankaan tappamalla lopu ja nythän on käynyt niin, että Israel pitää siellä tappotilastojen kärkeä tai itseasiassa on pitänyt jo vuosikymmeniä mutta sitä vaan kutsutaan muka puolustamiseksi mutta hei, oikeasti ei varmaan ole pakko ampua Libyan puolella olevia rauhanturvaajia. Luulisin, ettei heissä ole kovin terroristeja.

        Ei Libyassa ole milloinkaan ollut YK:n rauhanturvaajia.

        Israelista on Libyaan suunnilleen sama matka kuin Suomesta Ukrainaan. En muista äkkiseltään, että Israel olisi Libyaan ammuskellut.


      • Anonyymi00127
        Anonyymi00124 kirjoitti:

        Mitä puolustamista oli holokaustissa, 6 miljoonaa uhria oman valtion saamiseksi?

        Mitä höpiset?


      • Anonyymi00128
        Anonyymi00125 kirjoitti:

        Ehkä ei ainoastaan 60.000 huuda kostoa, vaan näiden lisäksi 6 miljoonaa?!

        Kuten ilmestyskirjassa lukee "siitä on löydetty kaikkien niiden veri, jotka ovat maan päällä tapetut", tai kuten niiden sielut, jotka huutavat siellä alttarin alta, että koska sinä Kaikkivaltias kostat maan päällä asuville meidän veremme.


      • Anonyymi00129
        Anonyymi00125 kirjoitti:

        Ehkä ei ainoastaan 60.000 huuda kostoa, vaan näiden lisäksi 6 miljoonaa?!

        Mitkä 60.000 huutavat kostoa? Entä mitkä 6 miljoonaa?


      • Anonyymi00130
        Anonyymi00128 kirjoitti:

        Kuten ilmestyskirjassa lukee "siitä on löydetty kaikkien niiden veri, jotka ovat maan päällä tapetut", tai kuten niiden sielut, jotka huutavat siellä alttarin alta, että koska sinä Kaikkivaltias kostat maan päällä asuville meidän veremme.

        Tämä on mielenkiintoinen kohta siinä mielessä, että missä muualla asutaan kuin maan päällä.


      • Anonyymi00126 kirjoitti:

        Ei Libyassa ole milloinkaan ollut YK:n rauhanturvaajia.

        Israelista on Libyaan suunnilleen sama matka kuin Suomesta Ukrainaan. En muista äkkiseltään, että Israel olisi Libyaan ammuskellut.

        Pahoittelut tuosta maa oli tietenkin Libanon ja kertoja on ollut useampia joten joko alkaa muistumaan. Raukkamaista toimintaa eikä tuotakaan vuosikymmeniä vanhalla holokausti kortilla voi pestä pois, etenkin kun senkin suhteen Israel otti aikoinaan korvausrahat niin eihän se kostopiikkikään voi ikuisesti olla auki.


      • Mutta sinusta siis israelilaisten tappamat vainajat eivät huuda kostoa?


      • Anonyymi00131
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Pahoittelut tuosta maa oli tietenkin Libanon ja kertoja on ollut useampia joten joko alkaa muistumaan. Raukkamaista toimintaa eikä tuotakaan vuosikymmeniä vanhalla holokausti kortilla voi pestä pois, etenkin kun senkin suhteen Israel otti aikoinaan korvausrahat niin eihän se kostopiikkikään voi ikuisesti olla auki.

        Niin, juutalaiset itse tekivät holokaustin oman valtion saamiseksi.


      • Anonyymi00132
        Anonyymi00131 kirjoitti:

        Niin, juutalaiset itse tekivät holokaustin oman valtion saamiseksi.

        Kun sodan salausaika päättyi, kerrottiin myös Suomen lehdistössä, että juutalaisneuvosto itse laati nimilistan keskitysleirille lähtevistä, juutalaisiahan oli vähemmistö kaikista tapetuista.


      • Anonyymi00133
        Anonyymi00131 kirjoitti:

        Niin, juutalaiset itse tekivät holokaustin oman valtion saamiseksi.

        Kun tämä nyt on koko tilanteen pääpointti, eikö se nyt voisi mennä jo perille! Juutalaisilta on tarkoitus lähteä koko valtio, mutta he ovat ilmoittaneet vievänsä kaiken muunkin mennessään tuhoamalla - koko pallon - heillä on erittäin mittava ydinasearsenaali, mitä eivät ole antaneet koskaan tarkistaa.


      • Anonyymi00134
        Anonyymi00133 kirjoitti:

        Kun tämä nyt on koko tilanteen pääpointti, eikö se nyt voisi mennä jo perille! Juutalaisilta on tarkoitus lähteä koko valtio, mutta he ovat ilmoittaneet vievänsä kaiken muunkin mennessään tuhoamalla - koko pallon - heillä on erittäin mittava ydinasearsenaali, mitä eivät ole antaneet koskaan tarkistaa.

        Ei meillä ole kuin vaihtoehto seurata, että miten tässä käy.


      • Anonyymi00135
        Anonyymi00134 kirjoitti:

        Ei meillä ole kuin vaihtoehto seurata, että miten tässä käy.

        Jos ajattelette holokaustia ja sitä röyhkeyttä ja päälle Epsteinin kiristyskuvio, niin ei nämä pelinerkit nyt kovin tasaisesti jakaudu.


      • Anonyymi00131 kirjoitti:

        Niin, juutalaiset itse tekivät holokaustin oman valtion saamiseksi.

        No periaatteessa sekin on sama kuka sen teki koska sitä ei muuttaa enää voi mutta olihan se rumaa mutta ei siitä voi seurata joku ikuisuuksia kestävä kosto -oikeutus ja vieläpä ihan ketä tahansa kohtaan. Jos hommasta jotain vielä hampaankolossa niin hyökätköön Saksaan.


      • Anonyymi00136
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        No periaatteessa sekin on sama kuka sen teki koska sitä ei muuttaa enää voi mutta olihan se rumaa mutta ei siitä voi seurata joku ikuisuuksia kestävä kosto -oikeutus ja vieläpä ihan ketä tahansa kohtaan. Jos hommasta jotain vielä hampaankolossa niin hyökätköön Saksaan.

        Saksalaiset pitää holoksustista tappaa viimeiseen mieheen, naiseen ja lapseen.


      • Anonyymi00136 kirjoitti:

        Saksalaiset pitää holoksustista tappaa viimeiseen mieheen, naiseen ja lapseen.

        Jaa, tuollako on jo tuollainen oma nimi.
        Mutta joo siis kostosta puhutaan niin sinnehän se osoite viisaisi ei kaikkialle muualle mutta toki Israel otti silloin aikoinaan rahat vastaan joten tavallaan eikä vaan tavallaan teki sopimuksen tai Trumpin sanoin mielettömän diilin :d


      • Anonyymi00137
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        No periaatteessa sekin on sama kuka sen teki koska sitä ei muuttaa enää voi mutta olihan se rumaa mutta ei siitä voi seurata joku ikuisuuksia kestävä kosto -oikeutus ja vieläpä ihan ketä tahansa kohtaan. Jos hommasta jotain vielä hampaankolossa niin hyökätköön Saksaan.

        IHAN SAMA KUKA SEN TEKI??!! OOTKO SINÄ TÄYSPÄINEN??!!


      • Anonyymi00138
        Anonyymi00137 kirjoitti:

        IHAN SAMA KUKA SEN TEKI??!! OOTKO SINÄ TÄYSPÄINEN??!!

        Juutalaiset hankkivat sillä oman valtion! Kaiken lisäksi jumalahuijauksella ja israelilaisten identiteettivarkaudella!


      • Anonyymi00139
        Anonyymi00138 kirjoitti:

        Juutalaiset hankkivat sillä oman valtion! Kaiken lisäksi jumalahuijauksella ja israelilaisten identiteettivarkaudella!

        Huijaamalla koko maailmaa ja kiristämällä Epsteinillä maailmanjohtajia!


      • Anonyymi00140
        Anonyymi00136 kirjoitti:

        Saksalaiset pitää holoksustista tappaa viimeiseen mieheen, naiseen ja lapseen.

        Tiedätkö mikä firma toimitti keskitysleirille myrkkykaasu Zyklon-B:n? Ihan ikioma juutalaisfirmojen neljänneksi suurin maailmassa, Bayerin perustama monopoli I.G Farben. Tienasi miljoonia Saksan markkoja ilmaisella orjatyövoimalla kaiken lisäksi.


      • Anonyymi00143

        Lukekaa nyt vaikka wikipidiasivut I.G.Farben ja Josef Mengele ihan perustiedon saamiseksi.


      • Anonyymi00137 kirjoitti:

        IHAN SAMA KUKA SEN TEKI??!! OOTKO SINÄ TÄYSPÄINEN??!!

        No kovin se tuntuu nimenomaan Israelilaisille olevan samantekevää. Tekijähän oli Saksa mutta ns. holokaustikortti muka käy siihenkin, että voi tappaa muitakin. Onhan tuo vähintään hiukan sekavaa, vähän sama kuin Suomi hyökkäisi Viroon ja kostaisi Venäjän tekemät vääryydet.


      • Anonyymi00148
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Pahoittelut tuosta maa oli tietenkin Libanon ja kertoja on ollut useampia joten joko alkaa muistumaan. Raukkamaista toimintaa eikä tuotakaan vuosikymmeniä vanhalla holokausti kortilla voi pestä pois, etenkin kun senkin suhteen Israel otti aikoinaan korvausrahat niin eihän se kostopiikkikään voi ikuisesti olla auki.

        Mistä Libanonissa olevin rauhanturvaajien ampumisesta nyt siis kirjoitat?

        Kuinka jokin "holokausti kortti" tähän liittyy? Mistä kostopiikistä höpiset?


      • Anonyymi00149
        Anonyymi00131 kirjoitti:

        Niin, juutalaiset itse tekivät holokaustin oman valtion saamiseksi.

        Juutalaiset eivät tehneet holokaustia.


      • Anonyymi00150
        Anonyymi00132 kirjoitti:

        Kun sodan salausaika päättyi, kerrottiin myös Suomen lehdistössä, että juutalaisneuvosto itse laati nimilistan keskitysleirille lähtevistä, juutalaisiahan oli vähemmistö kaikista tapetuista.

        Suomessa juutalaisneuvosto ei laatinut nimilistaa keskitysleirille lähetettävistä juutalaisista. Mitä yrität kertoa tuolla viimeisellä lauseella?


      • Anonyymi00151
        Anonyymi00133 kirjoitti:

        Kun tämä nyt on koko tilanteen pääpointti, eikö se nyt voisi mennä jo perille! Juutalaisilta on tarkoitus lähteä koko valtio, mutta he ovat ilmoittaneet vievänsä kaiken muunkin mennessään tuhoamalla - koko pallon - heillä on erittäin mittava ydinasearsenaali, mitä eivät ole antaneet koskaan tarkistaa.

        Mitä yrität nyt kertoa? Onko tarkoituksenasi viedä juutalaisilta oma valtio vai mitä yrität kertoa?


      • Anonyymi00152
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        No periaatteessa sekin on sama kuka sen teki koska sitä ei muuttaa enää voi mutta olihan se rumaa mutta ei siitä voi seurata joku ikuisuuksia kestävä kosto -oikeutus ja vieläpä ihan ketä tahansa kohtaan. Jos hommasta jotain vielä hampaankolossa niin hyökätköön Saksaan.

        Aika pitkälle meneviä johtopäätelmiä virheelisen väitteen pohjalta.


      • Anonyymi00153
        Anonyymi00149 kirjoitti:

        Juutalaiset eivät tehneet holokaustia.

        Pistivä työmiehet kaasuttamaan ja toimittivat vain itse myrkkykaasun, ja laativat listan keskitysleirille lähtijöistä, totta.


      • Anonyymi00154
        Anonyymi00150 kirjoitti:

        Suomessa juutalaisneuvosto ei laatinut nimilistaa keskitysleirille lähetettävistä juutalaisista. Mitä yrität kertoa tuolla viimeisellä lauseella?

        Kuka Suomesta on puhunut?!


      • Anonyymi00155
        Anonyymi00151 kirjoitti:

        Mitä yrität nyt kertoa? Onko tarkoituksenasi viedä juutalaisilta oma valtio vai mitä yrität kertoa?

        Sen päätti viedä jo YK yhden valtion mallilla, siitä on jo päätöskin. Uusi valtio koko alueelle on nimeltään Palestiina - saavat tyytyä juutalaiset elämään yhdessä muiden kanssa.


      • Anonyymi00157
        Anonyymi00153 kirjoitti:

        Pistivä työmiehet kaasuttamaan ja toimittivat vain itse myrkkykaasun, ja laativat listan keskitysleirille lähtijöistä, totta.

        Väitteesi eivät ole totta.

        Onko tavoitteenasi juutalaisiin kohdistuva kansanmurha?


      • Anonyymi00158
        Anonyymi00155 kirjoitti:

        Sen päätti viedä jo YK yhden valtion mallilla, siitä on jo päätöskin. Uusi valtio koko alueelle on nimeltään Palestiina - saavat tyytyä juutalaiset elämään yhdessä muiden kanssa.

        YK ei ole tehnyt tuollaista päätöstä.


      • Anonyymi00205
        Anonyymi00151 kirjoitti:

        Mitä yrität nyt kertoa? Onko tarkoituksenasi viedä juutalaisilta oma valtio vai mitä yrität kertoa?

        Onko tarkoituksenasi viedä,,,, mikä oma valtio? Vuodesta 1948 koko ajan vallannut laittomasti Arabien alueita ja tehnyt laittomia siirtokuntia. Kukaan ei ole siihen puuttunut , kun maailmassa tuntuu olevan näitä haista paska uskontoja ihan liikaa.


      • Anonyymi00208
        Anonyymi00205 kirjoitti:

        Onko tarkoituksenasi viedä,,,, mikä oma valtio? Vuodesta 1948 koko ajan vallannut laittomasti Arabien alueita ja tehnyt laittomia siirtokuntia. Kukaan ei ole siihen puuttunut , kun maailmassa tuntuu olevan näitä haista paska uskontoja ihan liikaa.

        Kommentissasi on pahoja sisäisiä ristiriitoja, mutta et varmasti näe niitä itse. Voin kertoa ne sinulle tarkemmin, mutta kerro ihmeessä mistä olet onnistunut luomaan itsellesi tuollaisen kuvan asioista? Arvaan, että Tiktokilla on ollut siinä kaikkein suurin rooli.

        Kun huomioi vastauksesi ja sen mihin yllä olleisiin kysymyksiin t vastannut, luot mielikuvaa, että tavoitteenasi on juutalaisiin kohdistuva kansanmurha.


    • Anonyymi00147

      Toisaalta ihan odotettavaa Vance on muistaakseni aito katolilainen kun taas Trumpin ajatukset noita hihhulien hommia.

      • Anonyymi00159

        Ei ole aito, vaan paavin kimppuun käyvä käännynnäinen


      • Anonyymi00159 kirjoitti:

        Ei ole aito, vaan paavin kimppuun käyvä käännynnäinen

        Jos olisi käynyt Paavin kimppuun ei olisi enää hengissä.


    • ”Anonyymi00018” 2026-06-19 09:35:50 kirjoitti; ”Ei Trumpilla ole muuta mahdollisuutta kuin tehdä rauha tavalla tai toisella. Ei Iranin kansa kääntynyt hänen puolelleen eikä Yhdysvaltojen sotakoneisto höystettynä Israelilla ollut niin mahtava kuin kuviteltu…”

      Näin on. Kun maailmantalous alkaa sakata, niin kyllä Trumpilla on jo kylmä hiki. Yhdysvalloista tulisi se roistovaltio, joka tuhosi niin itsensä kuin muutkin maat.

      ”Mitäsnäitäoikeintulee” 2026-06-19 14:56:32 kirjoitti;
      ”Kuten aikaisemmin jo sanoin, että paras ratkaisu olisi istua samaan neuvottelupöytää ja hakea ratkaisu sitä kautta. Suurin ongelma tässä ovat sinunlaiset uskonnolliset höyrypäät puolin ja toisin. ”

      Juuri näin. Tähän kun yritetään sotkea vielä uskonnotkin mukaan, siitä ei seuraa kuin tuhoa. Kyllä kyse on enemmän politiikasta ja paljon suuremmista ympyröistä.

      Nyt Trump näemmä joutuu tyytymään paljon huonompaan ”diiliin” kuin Obama aikoinaan. Näin se korskeus kostautuu .

      • Anonyymi00160

        "Nyt Trump näemmä joutuu tyytymään paljon huonompaan ”diiliin” kuin Obama aikoinaan. Näin se korskeus kostautuu ."

        Pride korskeus tosiaan kostautuu lopulta!!

        Obaman sopimuksessa ei ollut takuuta kuten nähtiin sillä Iran kiersi sen ja sai aikaan 400 kg 80% uraania mistä yli 90%iin mennään viikossa ja pommi olisi Pohjois-Korean asiantuntijoiden avulla ollut valmis muutamassa viikossa. Israel ja USA ehtivät ensin ja maailma pelastui. Varmaan suurin maailmoja pelastava tapahtumasarja nuo Iraniin kohdistuneet pommitukset. Nyt Iran on rampautettu ja mahdollinen uraani on tukittu vuorten uuminiin kun menoaukot ja ilma-aukot pommitettu tuusan nuuskaksi. Menee vuosia kaivautua ja koko USAn ym. tiedustelu seuraa missä kaivetaan. Lisäksi Kiinan johtaja Xi kävi henkilökohtaisesti sanomassa Pohjois-Korean Unnille että ei enää ydinaseita Iranille vaikka Iran maksaisi mitä köyhälle Pohjois-Korealle.


      • Anonyymi00161

        Mummonuori ei taaskaan näe realiteetteja:
        " Ei Iranin kansa kääntynyt hänen puolelleen "???

        Kyllä VALTAOSA iranilaisista toivoi mullahien hallinnon kaatamista, mutta kun sillä on niin voimakkaat aseet ja urkkijat, niin se pystyy T UKAHDUTTAMAAN kaikki alkavatkin vallankumousyritykset, kuten kävi viime vuonna, kun IRGC ampui n 46000 mielenosoittajaa ja haavoitti n 100000 siviiliä. Tämän ovat Iranin opposition edustaja vahvistaneet.

        Iranin terroristinen hallinto on niin hyvin organisoitunut, että sitä ei kaadeta sisältäpäin. Trumpikin luopui siitä aikeesta, kun Hormusin salmi suljettiin, öljynhinta nousi pilviin.Trumpille talous menee ihmisoikeuksien edelle.

        "”Kuten aikaisemmin jo sanoin, että paras ratkaisu olisi istua samaan neuvottelupöytää ja hakea ratkaisu sitä kautta. "?????

        Iran ja USA ovat neuvotelleet jo 47 vuotta, joten neuvottelemalla ei Iraniin saada koskaan demokratiaa eikä Iran luovu tavoittelemasta ydinasetta, kuten ajatollah sanoi.


      • Anonyymi00161 kirjoitti:

        Mummonuori ei taaskaan näe realiteetteja:
        " Ei Iranin kansa kääntynyt hänen puolelleen "???

        Kyllä VALTAOSA iranilaisista toivoi mullahien hallinnon kaatamista, mutta kun sillä on niin voimakkaat aseet ja urkkijat, niin se pystyy T UKAHDUTTAMAAN kaikki alkavatkin vallankumousyritykset, kuten kävi viime vuonna, kun IRGC ampui n 46000 mielenosoittajaa ja haavoitti n 100000 siviiliä. Tämän ovat Iranin opposition edustaja vahvistaneet.

        Iranin terroristinen hallinto on niin hyvin organisoitunut, että sitä ei kaadeta sisältäpäin. Trumpikin luopui siitä aikeesta, kun Hormusin salmi suljettiin, öljynhinta nousi pilviin.Trumpille talous menee ihmisoikeuksien edelle.

        "”Kuten aikaisemmin jo sanoin, että paras ratkaisu olisi istua samaan neuvottelupöytää ja hakea ratkaisu sitä kautta. "?????

        Iran ja USA ovat neuvotelleet jo 47 vuotta, joten neuvottelemalla ei Iraniin saada koskaan demokratiaa eikä Iran luovu tavoittelemasta ydinasetta, kuten ajatollah sanoi.

        No ei pidä luulla, että Trumppia ajaisi demokratia vaan se on se vanha öljy.
        Yhdysvallathan maailman hitaimpia mitä tule energia muutokseen.


      • Anonyymi00223
        Anonyymi00161 kirjoitti:

        Mummonuori ei taaskaan näe realiteetteja:
        " Ei Iranin kansa kääntynyt hänen puolelleen "???

        Kyllä VALTAOSA iranilaisista toivoi mullahien hallinnon kaatamista, mutta kun sillä on niin voimakkaat aseet ja urkkijat, niin se pystyy T UKAHDUTTAMAAN kaikki alkavatkin vallankumousyritykset, kuten kävi viime vuonna, kun IRGC ampui n 46000 mielenosoittajaa ja haavoitti n 100000 siviiliä. Tämän ovat Iranin opposition edustaja vahvistaneet.

        Iranin terroristinen hallinto on niin hyvin organisoitunut, että sitä ei kaadeta sisältäpäin. Trumpikin luopui siitä aikeesta, kun Hormusin salmi suljettiin, öljynhinta nousi pilviin.Trumpille talous menee ihmisoikeuksien edelle.

        "”Kuten aikaisemmin jo sanoin, että paras ratkaisu olisi istua samaan neuvottelupöytää ja hakea ratkaisu sitä kautta. "?????

        Iran ja USA ovat neuvotelleet jo 47 vuotta, joten neuvottelemalla ei Iraniin saada koskaan demokratiaa eikä Iran luovu tavoittelemasta ydinasetta, kuten ajatollah sanoi.

        Mihin lähteisiin Iranin opposition väitteet perustuvat? Voiko niitä vahvistaa mitenkään?


    • Anonyymi00162

      Venäjältä ne Iranin ydinaseet ja tietotaito on peräisin. Ei niitä pommittamalla hävitetä, vaan sinne voidaan aivan samalla tavalla kuljettaa ydinaseita kuten Valko-venäjälle jos Iranille uhkaa käydä huonosti. Nyt vain kun Venäjä kompuroi, sinne uskallettiin hyökätä. Jos Venäjä ei olisi ollut kaulaansa myöten Ukrainan sodassa, ei Iraniin olisi hyökäytty eikä ammuttu yhtään ohjusta jos sen selkänojana olisi ollut Venäjä.

      Höyrypäät vain kuvittelee että nyt maailma pelastettiin, mutta yhtään mitään ei ole pelastettu.

      • Iranilla on itsellään niin hyvin rahaa , ettei se tarvitse ketään suurta pelastajaa. Iranilla on kolmanneksi suurimmat öljyvarat. Ei niin tarvitse odottaa venäjältä jotain armonpaloja. Rahalla saa ja hevosella pääsee pätee tuossa.


      • Anonyymi00163

        Ei kyllä Pohjois-Koreasta olivat ne asiantuntijat jotka olivat valmistamaisillaan Iranille ydinpommin ja kun USA ja Israel iskivät viime hetkellä ja tuhosi koko hankkeen, mikä olisi tuonut Pohjois-Korealla rajattomasti rahaa. Tämän takia Kiinan johtaja Xi kävi Pohjois-Koreassa sanomalla Unnille että ydinaseilla leikkiminen loppuu nyt.


    • Anonyymi00164

      Vance on Trumpin mies ja kun Trump haukkui Netanjehun idiootiksi, niin silloin Israelia ei kannata hirveästi kompata.

      • Anonyymi00169

        Sotaa ei sitten voi enää siunata.

        Vain homot.


      • Anonyymi00170

        Pankaa vaan Hispolla kuriin niin ainakin välirauha saavutetaan. Muttaku Iran ei tahdo panna Hispollaa kuriin kun Iran haluaa vain pompottaa Trumpia.


      • Anonyymi00172
        Anonyymi00170 kirjoitti:

        Pankaa vaan Hispolla kuriin niin ainakin välirauha saavutetaan. Muttaku Iran ei tahdo panna Hispollaa kuriin kun Iran haluaa vain pompottaa Trumpia.

        Hisipolla ja Iran pelaavat omaa peliään kun kaikki pelikortit on tuhottu ja Iranista jäljellä vain rauniot ja mielipuolinen retoriikka.


    • Anonyymi00173

      Israel tuhoaa tämänkin rauhan.

      • Anonyymi00174

        ... tai hispolla tuhoaa Iranin käskystä!


    • Anonyymi00175

      Iran sai niin hyvät rauhanehdot, että rauha on sille kuin lottovoitto. Ei puuttunut kuin että olisi lahjoitettu ydinase.

      • Anonyymi00183

        Ydinaseen torppaaminen oli se pääasia ja nyt Iran ei saa koskaan ydinasetta kun Kiinan johto tyrmäsi Pohjois-Korean avustamisen. Nyt sitten kohta Iranin kansa saa vuoron nousta kun pappishallinto ja sen infra on käytännössä tuhottu.


      • Anonyymi00184
        Anonyymi00183 kirjoitti:

        Ydinaseen torppaaminen oli se pääasia ja nyt Iran ei saa koskaan ydinasetta kun Kiinan johto tyrmäsi Pohjois-Korean avustamisen. Nyt sitten kohta Iranin kansa saa vuoron nousta kun pappishallinto ja sen infra on käytännössä tuhottu.

        Märkiä päiväunia.


      • Anonyymi00185
        Anonyymi00184 kirjoitti:

        Märkiä päiväunia.

        Ymmärrän ahdistuksesi kun olet vain uskonut wokenarratiiviin.


      • Sinänsä huvittavaa tuo että Trump hehkuttaa voittoa, mutta samalla USA joutuu maksamaan Iranille sotakorvausta. Taitaa olla ensimmäinen kerta koko historiassa kun "voittaja" joutuu maksamaan sotakorvausta sodan kuvitellulle häviäjälle.


      • Anonyymi00183 kirjoitti:

        Ydinaseen torppaaminen oli se pääasia ja nyt Iran ei saa koskaan ydinasetta kun Kiinan johto tyrmäsi Pohjois-Korean avustamisen. Nyt sitten kohta Iranin kansa saa vuoron nousta kun pappishallinto ja sen infra on käytännössä tuhottu.

        Niin ja kerro nyt vielä, että missä kohtaa sopimuksesta mainitaan että Iranin ydinaseet on torpattu? Ei missään. Niistä lähdetään vasta neuvottelemaan. Ja sen tien maali on pitkän matkan päässä.


      • Anonyymi00188
        Mitäsnäitäoikeintulee kirjoitti:

        Niin ja kerro nyt vielä, että missä kohtaa sopimuksesta mainitaan että Iranin ydinaseet on torpattu? Ei missään. Niistä lähdetään vasta neuvottelemaan. Ja sen tien maali on pitkän matkan päässä.

        "Niin ja kerro nyt vielä, että missä kohtaa sopimuksesta mainitaan että Iranin ydinaseet on torpattu? "

        No siinä kohtaa kun Iranin mahdollisuudet ja ytimet ovat tomuna Iranin määperällä.

        Ei neuvotella sillä USA ja Israel ja myös Kiina ovat jo ratkaisseet asian - Iranille ei ydinasetta..


    • Anonyymi00186

      Juutalaiset eivät ole vastaanottaneet Kristusta. Siksi Paavalilla on suuri murhe ja ainainen kipu sydämessäni. Juutalaiset eivät ole ottaneet evankeliumin sanoman vastaan, vaikka Jumala oli luvannut ja valmistanut evankeliumin kautta pelastukseen.

      Juutalaiset ei usko Paavalia, he luotaa voimaan ja oveluuteen.

      • Anonyymi00228

        Tarkistaisit millä palstalla olet ja menisit itsellesi sopivammille palstoille käymään keskusteluja asiasta.


    • Anonyymi00187

      Roomalaiskirje: 9:1 Minä sanon totuuden Kristuksessa, en valhettele - sen todistaa minulle omatuntoni Pyhässä Hengessä -
      9:2 että minulla on suuri murhe ja ainainen kipu sydämessäni.9:3 Sillä minä soisin itse olevani kirottu pois Kristuksesta veljieni hyväksi, jotka ovat minun sukulaisiani lihan puolesta. Miksi on suuri murhe ja ainainen kipu sydämessäni.

      minä soisin itse olevani kirottu pois Kristuksesta veljieni hyväksi,

    • Anonyymi00193

      USA:ssa, aivan samoin kuin Suomessakin, nuo ääriuskovaiset ovat entisiä juoppoja ja pikkurikollisia. Suomessa sentään ministeriksi nuosseet uskovat ovat vain muiden (sponsorien) elätettävinä olemaan tottuneita urheilutyhjäntoimittajia, jotka ovat saaneet kaikki ne mitalinsa vain Jumalan avulla, eivät omilla ansioillaan. Hieman vähemmän reikäpäistä porukkaa siis.

      Kukas noista normaalisti mitään välittää, aivan samahan se on, millä ihmeen tavalla ovat saaneet juopottelunsa lopetettua, mutta siinä vaiheessa kun saavat valtaa määrätä asevoimien käytöstä ja aseiden valmistamisesta ja myymisestä, tulee tuon sortin hulluudesta erittäin vaarallista.

      Kummallista on, että edes hieman päästään terveemmät antavat tuon tapahtua.

      • Anonyymi00202

        Olet ihan oikeassa. Ihmisen täytyy saada sisäinen muutos. Missä universaali moraali tulee käytäntöön, se tulee parhaiten esiin Jeesuksessa Kristuksessa armossa ja anteeksiannossa.

        Armo on enemmän kuin oikeudenmukaisuutta: se menee yli ymmärryksen, mutta se on Jumalan lahja ihmiskunnalle. Jumala tahtoo laupeutta, ja se takaa ihmiselle ihmilliset olosuhteet, kaikille.


      • Anonyymi00207
        Anonyymi00202 kirjoitti:

        Olet ihan oikeassa. Ihmisen täytyy saada sisäinen muutos. Missä universaali moraali tulee käytäntöön, se tulee parhaiten esiin Jeesuksessa Kristuksessa armossa ja anteeksiannossa.

        Armo on enemmän kuin oikeudenmukaisuutta: se menee yli ymmärryksen, mutta se on Jumalan lahja ihmiskunnalle. Jumala tahtoo laupeutta, ja se takaa ihmiselle ihmilliset olosuhteet, kaikille.

        Jumala tahtoo laupeutta,,, Mikä helevetin jumala? Suomen kouluista uskonnon opetus pitäisi poistaa , tai siirtää se historian puolelle. Myös matujen kumartelut Suomessa pitäisi lailla kieltää. muuten olemme tulevaisuudessa enemmän , kuin kusessa.


    • Anonyymi00204

      USA on paska maa, voiko joku toista väittää?

    • Anonyymi00209

      <<Jumala tahtoo laupeutta,,, Mikä helevetin jumala? Suomen kouluista uskonnon opetus pitäisi poistaa , tai siirtää se historian puolelle. Myös matujen kumartelut Suomessa pitäisi lailla kieltää. muuten olemme tulevaisuudessa enemmän , kuin kusessa.<<
      tässä on moraalittomaswta vihas kysymys? Petojen laillako pitää elää?
      Vahvemmalla täys oikeus tehdä ihan mitä vaan. ja pakottaa kierosti!

      • Anonyymi00210

        Kannattaa luoda oma pölvästi uskonsa eikä uskoa Raamattuun.


    • Anonyymi00211

      Iran määrittelee ja ohjailee toisen valtion alueen tapahtumia, tässä tapauksessa käyttää määräysvaltaansa Libanonissa. Tämän ei pitäisi olla sallittua ja Iran pitäisikin pommittaa kivikaudelle näiden toisen valtion alueella sijaitsevien terroristipesäkkeiden tukemisensa vuoksi.

      • Anonyymi00212

        Miksi ihannoida tottelematonta kansaa ja siunata sitä joka häpäisee Jeesusta ja häpäisee Golgatan veren ristintyön, niitä ylistetään yli muiden,Tämä ei ole Jumalasta.

        Jolla ei ole Poikaa ei ole Isääkään. ne on jumalattomia ja häpäisee Raamatun kristinuskon.


      • Anonyymi00213

        No eihän toki.
        Iranissa hallitsee pieni vähemmistö islamisteja, joiden kannatus on enintään 20 % kansasta.
        Mutta koska he ovat hyvin aseistautuneet, he voivat pitää kansaa panttivankeinaan.
        Valitettavasti Trump PERUI TAAS puheitaan regiimin vaihtamisesta ja nyt nuolee noiden terroristien käsisitä, jotta bisnes pyörisi.
        Diilien teko on hänelle tärkeämpää kuin Iranin kansan vapauttaminen.


      • Anonyymi00214
        Anonyymi00213 kirjoitti:

        No eihän toki.
        Iranissa hallitsee pieni vähemmistö islamisteja, joiden kannatus on enintään 20 % kansasta.
        Mutta koska he ovat hyvin aseistautuneet, he voivat pitää kansaa panttivankeinaan.
        Valitettavasti Trump PERUI TAAS puheitaan regiimin vaihtamisesta ja nyt nuolee noiden terroristien käsisitä, jotta bisnes pyörisi.
        Diilien teko on hänelle tärkeämpää kuin Iranin kansan vapauttaminen.

        Ei päässyt Trump lopulliseen päämäärään.


      • Anonyymi00215

        "Iran määrittelee ja ohjailee toisen valtion alueen tapahtumia, tässä tapauksessa käyttää määräysvaltaansa Libanonissa."

        Iran pakottaa proksinsa ampumaan Israeliin tietäen että Israel vastaa. Jos Iran tosissaan haluaisi rauhaa niin pakottaisi Hispollan lopettamaan ampumisen Israelin siviileitä vastaan.


      • Anonyymi00216
        Anonyymi00213 kirjoitti:

        No eihän toki.
        Iranissa hallitsee pieni vähemmistö islamisteja, joiden kannatus on enintään 20 % kansasta.
        Mutta koska he ovat hyvin aseistautuneet, he voivat pitää kansaa panttivankeinaan.
        Valitettavasti Trump PERUI TAAS puheitaan regiimin vaihtamisesta ja nyt nuolee noiden terroristien käsisitä, jotta bisnes pyörisi.
        Diilien teko on hänelle tärkeämpää kuin Iranin kansan vapauttaminen.

        "Iranissa hallitsee pieni vähemmistö islamisteja, joiden kannatus on enintään 20 % kansasta."

        Arviolta 80% Iranin kansasta pitää USAta ja Netanyahua pelastajanaan ja onkin aika todennäköistä että pappisvalta vihdoin murretaan Iranissa ja maa pääsee taas jaloilleen ja kansa saa ruokaa ja vettä mistä molemmista on suuri pula.


      • Anonyymi00217
        Anonyymi00216 kirjoitti:

        "Iranissa hallitsee pieni vähemmistö islamisteja, joiden kannatus on enintään 20 % kansasta."

        Arviolta 80% Iranin kansasta pitää USAta ja Netanyahua pelastajanaan ja onkin aika todennäköistä että pappisvalta vihdoin murretaan Iranissa ja maa pääsee taas jaloilleen ja kansa saa ruokaa ja vettä mistä molemmista on suuri pula.

        Yhtä hyvin onnistuu kuin Afganistanissa.

        Muutoin hyvä, mutta tulee vain kalliiksi.


      • Anonyymi00219
        Anonyymi00216 kirjoitti:

        "Iranissa hallitsee pieni vähemmistö islamisteja, joiden kannatus on enintään 20 % kansasta."

        Arviolta 80% Iranin kansasta pitää USAta ja Netanyahua pelastajanaan ja onkin aika todennäköistä että pappisvalta vihdoin murretaan Iranissa ja maa pääsee taas jaloilleen ja kansa saa ruokaa ja vettä mistä molemmista on suuri pula.

        "Arviolta 80% Iranin kansasta pitää USAta ja Netanyahua pelastajanaan ja ..."

        Iranin kansan enemmistön keskuudessa on muodissa epätoivoinen tokaisu "Bibi rakas!" mikä on kansan keskuudessa kutsuhuuto että Netanyahu pelastaisi heidät murhaavan pappishallinnon kynsistä.


      • Anonyymi00229
        Anonyymi00219 kirjoitti:

        "Arviolta 80% Iranin kansasta pitää USAta ja Netanyahua pelastajanaan ja ..."

        Iranin kansan enemmistön keskuudessa on muodissa epätoivoinen tokaisu "Bibi rakas!" mikä on kansan keskuudessa kutsuhuuto että Netanyahu pelastaisi heidät murhaavan pappishallinnon kynsistä.

        Vastaako länsi Iranin kansan hätähuutoon niin se on sitten toinen kysymys?


    • Anonyymi00218

      <<USAta ja Netanyahua pelastajanaan <<Nämä taistelee koko maailmaa vastaa.

      Amerikka ensin on sodanjulistus muulle maailmalle, ellei saa otetaan väkisin ja pakotetaan ja rosvotaan kuin Eurooppaa, Eurooppa ja Suomi imetään kuiviin ja sodittaan USA:n puolesta vierailla mailla, vierailla miehillä ja sinne maksetuilla aseilla,- sitä vaan ei tyhmä heti huomaa!

      • Anonyymi00230

        Venäjän diktaattori Putin on ilmoittanut, että Venäjän rajat eivät pääty mihinkään ja entisten Venäjään kuuluvien alueiden pitäisi kuulua Venäjään. Joten Suomen kannalta pahin uhka tulee diktaattori Putinin kautta Venäjältä.


      • Anonyymi00231
        Anonyymi00230 kirjoitti:

        Venäjän diktaattori Putin on ilmoittanut, että Venäjän rajat eivät pääty mihinkään ja entisten Venäjään kuuluvien alueiden pitäisi kuulua Venäjään. Joten Suomen kannalta pahin uhka tulee diktaattori Putinin kautta Venäjältä.

        Trump tekee diilin Putinin kanssa ja Venäjälle annetaan Suomi ja USA saa Grönlannin!


      • Anonyymi00233

        "Amerikka ensin on sodanjulistus muulle maailmalle, ...."

        No ei sodanjulistus maailmalle vaan sodanjulistus woketukselle, minkä on tarkoitus tuhota yhtä perusteellisesti kuin natsismi ja kommunismi on tuhottu.


      • Anonyymi00234
        Anonyymi00231 kirjoitti:

        Trump tekee diilin Putinin kanssa ja Venäjälle annetaan Suomi ja USA saa Grönlannin!

        Omalla tavallaan oikeassa sillä USA, Venäjä ja Kiina ovat päättäneet tuhota länsimainen woketus, mikä itseasiassa on ihmistuhontaa. Suomessakin ainakin satatuhatta lasta woketus on tuhonnut mielenvikaisiksi, aineiden tai väkivallan käyttäjiksi tai ahdistuneiksi.


    • Anonyymi00235

      Jopa Vancen kaltainen puusilmä näkee miten rikollisesti Israelia johdetaan.
      KTS seuraa

    • Anonyymi00236

      Nyt Putin sanoo: „emme ole vielä aloittaneet taistelua (täydellä teholla)“.

      Näin on että ydinaseet vielä käyttämättä! Onko Putin menettämässä järkensä? Vrt Hitler huhtikuussa 1945.

    • Vance parka yrittää kaikkensa mutta taitaa Trump vierittää hänen niskaansa koko syyn Iranin sodasta.

      • Anonyymi00238

        Olette kummallisella tavalla Vancen puolella kun hän on vastakkain Trumpin kanssa ja Trumpin, kun hän haukkuu Netanjahua? Muuten saavat melkein kaikki mahdolliset haukut


      • Anonyymi00238 kirjoitti:

        Olette kummallisella tavalla Vancen puolella kun hän on vastakkain Trumpin kanssa ja Trumpin, kun hän haukkuu Netanjahua? Muuten saavat melkein kaikki mahdolliset haukut

        Ei tässä puolella olla, vaan lähinnä otetaan osaa hänen kurjaan osaansa.


    Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      187
      1890
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1033
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      99
      947
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      717
    5. Mitä muistoja teillä on kaivatusta?

      😇
      Ikävä
      52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      588
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      28
      544
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      536
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      199
      473
    Aihe