Nimimerkitön oli koonnut vuosia sitten selkeän listan KIELLETTYJÄ asioita, jotka ovat puskaparkkijoiden hyvä muistaa. Koska se lista on jo vuosien vanha, liitän sen uudestaan luettavaksi niille, jotka eivät ole tietoisia kaikista jokamiehen oikeuksien kiemuroista!
Varoitukset
Jokamiehenoikeuksilla et saa:
-haitata maanomistajan maankäyttöä
-kulkea pihamailla, istutuksilla vai viljelyspelloilla
-häiritä kotirauhaa, esim. oleskelemalla lähellä asutusta
-ajaa moottoriajoneuvolla (toisen mailla, Minilex)
-kaataa tai vahingoittaa puita
-kerätä kuivunutta tai kaatunutta puuta
-kerätä sammalta tai jäkälää
-tehdä avotulta
-roskata ympäristöä
-häiritä tai vahingoittaa lintujen pesintää tai muita eläimiä
-kalastaa tai metsästää ilman asianmukaisia lupia
-päästää koiraa yleiselle uimarannalle, lasten leikkipaikalle, kunnostetulle ladulle tai urheilukentälle
-pitää koiraa kytkemättömänä taajama-alueella, kuntopolulla tai toisen alueella, tai yleisesti 1.3.-19.8. välisenä aikana tiettyjä poikkeuksia lukuunottamatta.
k_v
Kiellettyjä jutskoja
15
106
Vastaukset
- Anonyymi00001
Pieleen meni, jokamiehenoikeutta ei ole olemassakaan. Kannattaa tutustua aiheeseen muualla ennen kuin tulee tänne viisastelemaan.
- Anonyymi00003
Kyllä, jokamiehenoikeutta ei ole enää olemassakaan, vaan se on tosiaan jokaisen oikeudet eli naiset ja miehet nauttivat samoista oikeuksista. Se oli jonkun toisen karavaanarin kokoama, hyvin tarpeellinenkin lista! Joten yritä löytää ap. kirjoittaja ja mollaa häntä. Informaatio ei ole koskaan huono asia.
Mutta todellakin, lista on hyvä opaste karavaanareiden elämään erityisesti niille, joilla kokomus on aivan uusi ja tavat ei ole tutut. Minulle siinä ei ollut mitään uutta, koska ensimmäinen asuntovaunu oli jo 1980-luvulla ja muutama asuntoautokin oli matkassa. Nyt sympaattinen Poksi ja matkoja ei enää ole tehty kovin usein. Pisin matkamme suuntasi silloisen Jugoslavian eteläkärkeen. Hieno elämys. Toinen hieno elämys oli meren rannikko Ranskassa ja Asterixin kivialue.
Infoa: Obelixin hiidenkivet ja Carnacin kivet, Obelixin vakiopuuhana on valmistaa ja toimittaa hiidenkiviä. Todellisuudessa nämä Ranskan luoteisrannikon tuhansia vuosia vanhat pystysuorat kivet muodostavat maailman tiheimmän megaliittimuodostelma-alueen.
Sarjakuvan vitsi: Albumissa Asterix ja poika (ransk. Le Fils d'Astérix) tarinan hauskaksi vitsiksi muodostuu, että kivirivistöt ovatkin syntyneet siitä, kun Obelix on toimittanut kiviä paikalliselle maanviljelijälle.
Historia: Arkeologiset tutkimukset osoittavat, että Carnacin kivet on pystytetty jo neoliittisella kivikaudella, noin 4500–3300 eaa. Alue on myös valittu arvostettuun Unescon maailmanperintöluetteloon. Hakusanat: Carnacin menhirit
Myös maihinnousurannikko kaikkineen oli mieleen painunut ja myös järkyttävä näky. Miten siinä pystyikään tulemaan maihin, kun rannikko oli jyrkkää kalliota ja saksalaiset ampuivat aseilla kohti. C´est la vie.
k_v - Anonyymi00005
Anonyymi00003 kirjoitti:
Kyllä, jokamiehenoikeutta ei ole enää olemassakaan, vaan se on tosiaan jokaisen oikeudet eli naiset ja miehet nauttivat samoista oikeuksista. Se oli jonkun toisen karavaanarin kokoama, hyvin tarpeellinenkin lista! Joten yritä löytää ap. kirjoittaja ja mollaa häntä. Informaatio ei ole koskaan huono asia.
Mutta todellakin, lista on hyvä opaste karavaanareiden elämään erityisesti niille, joilla kokomus on aivan uusi ja tavat ei ole tutut. Minulle siinä ei ollut mitään uutta, koska ensimmäinen asuntovaunu oli jo 1980-luvulla ja muutama asuntoautokin oli matkassa. Nyt sympaattinen Poksi ja matkoja ei enää ole tehty kovin usein. Pisin matkamme suuntasi silloisen Jugoslavian eteläkärkeen. Hieno elämys. Toinen hieno elämys oli meren rannikko Ranskassa ja Asterixin kivialue.
Infoa: Obelixin hiidenkivet ja Carnacin kivet, Obelixin vakiopuuhana on valmistaa ja toimittaa hiidenkiviä. Todellisuudessa nämä Ranskan luoteisrannikon tuhansia vuosia vanhat pystysuorat kivet muodostavat maailman tiheimmän megaliittimuodostelma-alueen.
Sarjakuvan vitsi: Albumissa Asterix ja poika (ransk. Le Fils d'Astérix) tarinan hauskaksi vitsiksi muodostuu, että kivirivistöt ovatkin syntyneet siitä, kun Obelix on toimittanut kiviä paikalliselle maanviljelijälle.
Historia: Arkeologiset tutkimukset osoittavat, että Carnacin kivet on pystytetty jo neoliittisella kivikaudella, noin 4500–3300 eaa. Alue on myös valittu arvostettuun Unescon maailmanperintöluetteloon. Hakusanat: Carnacin menhirit
Myös maihinnousurannikko kaikkineen oli mieleen painunut ja myös järkyttävä näky. Miten siinä pystyikään tulemaan maihin, kun rannikko oli jyrkkää kalliota ja saksalaiset ampuivat aseilla kohti. C´est la vie.
k_vYritä hommata joku kaveri niin ei olis niin yksinäistä.
- Anonyymi00006
Anonyymi00005 kirjoitti:
Yritä hommata joku kaveri niin ei olis niin yksinäistä.
Minusta tuntuu, että tuo kaverini saattaisi suuttua tai ainakin vihastua hetkeksi, jos hankkisin uuden kaverin itselleni, kun tämä nykyinen on kulkenut matkassani yli 50 vuotta mutkissa ja mäkimaastoissa! Joten älä huoestu turhaan, kyllä me pärjäämme! Entäs, miten menee sinulla?
k_v
- Anonyymi00002
Jos halutaan viilata pilkkua, niin nykyään se on viralliselta nimeltään jokaisenoikeudet.
- Anonyymi00004
Eli ei koske karavaanareita, jokaista muuta koskee. Karavaanareille on omat lait
- Anonyymi00007
Jokaisenoikeudet on kirjattu lakiin. Karavaanarin oikeudet on kirjoittamattomia, joita vastaan on turha pullikoida. Joskus niitä on maan omistajiksi itseään kuvittelevat koittaneet rikkoa, mutta kevyen selkäsaunan jälkeen nöyrästi alistuneet.
Karavaanari on karavaanari. Ei mikään tavallinen jokamies tai -nainen.- Anonyymi00008
Aivan oikein, karavaanari on karavaanari ei mikään tavallinen jokamies tai -nainen eli jokaisen oikeudet ei päde karavaanarit kohdalla, karavaanari saa poiketa jokaisen oikeuksista omaa harkintaa käyttäen.
- Anonyymi00013UUSI
Anonyymi00008 kirjoitti:
Aivan oikein, karavaanari on karavaanari ei mikään tavallinen jokamies tai -nainen eli jokaisen oikeudet ei päde karavaanarit kohdalla, karavaanari saa poiketa jokaisen oikeuksista omaa harkintaa käyttäen.
Karavaanari voi tyhjentää portapotan tunturipuroon, jos huvittaa.
- Anonyymi00009
Ei koske meikää, en ole enään ollut karavaanarien jäsenenä, miulla on ollut Fiiu, Rellu ja Fordi matkakulkimissa!!!
- Anonyymi00010
Ja Urontien levähdysalue oli muutenkin vapaamielinen paikka viettää juhannus.
Kukaan ei tullut urputtamaan auton ulkopuolelle kannetusta grillistä ja patjasta.
Ja ihan nakkeina oltiin. - Anonyymi00011
Otin siellä poikakaveriltani imut Elnakissani.
Terkut Kuopiosta - Anonyymi00012
Puijon huipulla on lumet sulanut.
Palstavahti Kuopiosta- Anonyymi00014UUSI
Joko jäät on lähtenyt Kallavedestä?
- Anonyymi00015UUSI
Kävin yöllä klo 00;22 tarkastamassa Kallaveden kovassa koomassa , Kallavesi on jo vetänyt jäähileeseen.
Palstavahti
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 781002
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm86788J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp81735- 119724
- 59717
- 108666
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante112577- 47560
- 18518
- 41498