Kiellettyjä jutskoja

Anonyymi-ap

Nimimerkitön oli koonnut vuosia sitten selkeän listan KIELLETTYJÄ asioita, jotka ovat puskaparkkijoiden hyvä muistaa. Koska se lista on jo vuosien vanha, liitän sen uudestaan luettavaksi niille, jotka eivät ole tietoisia kaikista jokamiehen oikeuksien kiemuroista!

Varoitukset
Jokamiehenoikeuksilla et saa:

-haitata maanomistajan maankäyttöä
-kulkea pihamailla, istutuksilla vai viljelyspelloilla
-häiritä kotirauhaa, esim. oleskelemalla lähellä asutusta
-ajaa moottoriajoneuvolla (toisen mailla, Minilex)
-kaataa tai vahingoittaa puita
-kerätä kuivunutta tai kaatunutta puuta
-kerätä sammalta tai jäkälää
-tehdä avotulta
-roskata ympäristöä
-häiritä tai vahingoittaa lintujen pesintää tai muita eläimiä
-kalastaa tai metsästää ilman asianmukaisia lupia
-päästää koiraa yleiselle uimarannalle, lasten leikkipaikalle, kunnostetulle ladulle tai urheilukentälle
-pitää koiraa kytkemättömänä taajama-alueella, kuntopolulla tai toisen alueella, tai yleisesti 1.3.-19.8. välisenä aikana tiettyjä poikkeuksia lukuunottamatta.

k_v

15

106

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Pieleen meni, jokamiehenoikeutta ei ole olemassakaan. Kannattaa tutustua aiheeseen muualla ennen kuin tulee tänne viisastelemaan.

      • Anonyymi00003

        Kyllä, jokamiehenoikeutta ei ole enää olemassakaan, vaan se on tosiaan jokaisen oikeudet eli naiset ja miehet nauttivat samoista oikeuksista. Se oli jonkun toisen karavaanarin kokoama, hyvin tarpeellinenkin lista! Joten yritä löytää ap. kirjoittaja ja mollaa häntä. Informaatio ei ole koskaan huono asia.

        Mutta todellakin, lista on hyvä opaste karavaanareiden elämään erityisesti niille, joilla kokomus on aivan uusi ja tavat ei ole tutut. Minulle siinä ei ollut mitään uutta, koska ensimmäinen asuntovaunu oli jo 1980-luvulla ja muutama asuntoautokin oli matkassa. Nyt sympaattinen Poksi ja matkoja ei enää ole tehty kovin usein. Pisin matkamme suuntasi silloisen Jugoslavian eteläkärkeen. Hieno elämys. Toinen hieno elämys oli meren rannikko Ranskassa ja Asterixin kivialue.

        Infoa: Obelixin hiidenkivet ja Carnacin kivet, Obelixin vakiopuuhana on valmistaa ja toimittaa hiidenkiviä. Todellisuudessa nämä Ranskan luoteisrannikon tuhansia vuosia vanhat pystysuorat kivet muodostavat maailman tiheimmän megaliittimuodostelma-alueen.

        Sarjakuvan vitsi: Albumissa Asterix ja poika (ransk. Le Fils d'Astérix) tarinan hauskaksi vitsiksi muodostuu, että kivirivistöt ovatkin syntyneet siitä, kun Obelix on toimittanut kiviä paikalliselle maanviljelijälle.

        Historia: Arkeologiset tutkimukset osoittavat, että Carnacin kivet on pystytetty jo neoliittisella kivikaudella, noin 4500–3300 eaa. Alue on myös valittu arvostettuun Unescon maailmanperintöluetteloon. Hakusanat: Carnacin menhirit

        Myös maihinnousurannikko kaikkineen oli mieleen painunut ja myös järkyttävä näky. Miten siinä pystyikään tulemaan maihin, kun rannikko oli jyrkkää kalliota ja saksalaiset ampuivat aseilla kohti. C´est la vie.

        k_v


      • Anonyymi00005
        Anonyymi00003 kirjoitti:

        Kyllä, jokamiehenoikeutta ei ole enää olemassakaan, vaan se on tosiaan jokaisen oikeudet eli naiset ja miehet nauttivat samoista oikeuksista. Se oli jonkun toisen karavaanarin kokoama, hyvin tarpeellinenkin lista! Joten yritä löytää ap. kirjoittaja ja mollaa häntä. Informaatio ei ole koskaan huono asia.

        Mutta todellakin, lista on hyvä opaste karavaanareiden elämään erityisesti niille, joilla kokomus on aivan uusi ja tavat ei ole tutut. Minulle siinä ei ollut mitään uutta, koska ensimmäinen asuntovaunu oli jo 1980-luvulla ja muutama asuntoautokin oli matkassa. Nyt sympaattinen Poksi ja matkoja ei enää ole tehty kovin usein. Pisin matkamme suuntasi silloisen Jugoslavian eteläkärkeen. Hieno elämys. Toinen hieno elämys oli meren rannikko Ranskassa ja Asterixin kivialue.

        Infoa: Obelixin hiidenkivet ja Carnacin kivet, Obelixin vakiopuuhana on valmistaa ja toimittaa hiidenkiviä. Todellisuudessa nämä Ranskan luoteisrannikon tuhansia vuosia vanhat pystysuorat kivet muodostavat maailman tiheimmän megaliittimuodostelma-alueen.

        Sarjakuvan vitsi: Albumissa Asterix ja poika (ransk. Le Fils d'Astérix) tarinan hauskaksi vitsiksi muodostuu, että kivirivistöt ovatkin syntyneet siitä, kun Obelix on toimittanut kiviä paikalliselle maanviljelijälle.

        Historia: Arkeologiset tutkimukset osoittavat, että Carnacin kivet on pystytetty jo neoliittisella kivikaudella, noin 4500–3300 eaa. Alue on myös valittu arvostettuun Unescon maailmanperintöluetteloon. Hakusanat: Carnacin menhirit

        Myös maihinnousurannikko kaikkineen oli mieleen painunut ja myös järkyttävä näky. Miten siinä pystyikään tulemaan maihin, kun rannikko oli jyrkkää kalliota ja saksalaiset ampuivat aseilla kohti. C´est la vie.

        k_v

        Yritä hommata joku kaveri niin ei olis niin yksinäistä.


      • Anonyymi00006
        Anonyymi00005 kirjoitti:

        Yritä hommata joku kaveri niin ei olis niin yksinäistä.

        Minusta tuntuu, että tuo kaverini saattaisi suuttua tai ainakin vihastua hetkeksi, jos hankkisin uuden kaverin itselleni, kun tämä nykyinen on kulkenut matkassani yli 50 vuotta mutkissa ja mäkimaastoissa! Joten älä huoestu turhaan, kyllä me pärjäämme! Entäs, miten menee sinulla?
        k_v


    • Anonyymi00002

      Jos halutaan viilata pilkkua, niin nykyään se on viralliselta nimeltään jokaisenoikeudet.

      • Anonyymi00004

        Eli ei koske karavaanareita, jokaista muuta koskee. Karavaanareille on omat lait


    • Anonyymi00007

      Jokaisenoikeudet on kirjattu lakiin. Karavaanarin oikeudet on kirjoittamattomia, joita vastaan on turha pullikoida. Joskus niitä on maan omistajiksi itseään kuvittelevat koittaneet rikkoa, mutta kevyen selkäsaunan jälkeen nöyrästi alistuneet.
      Karavaanari on karavaanari. Ei mikään tavallinen jokamies tai -nainen.

      • Anonyymi00008

        Aivan oikein, karavaanari on karavaanari ei mikään tavallinen jokamies tai -nainen eli jokaisen oikeudet ei päde karavaanarit kohdalla, karavaanari saa poiketa jokaisen oikeuksista omaa harkintaa käyttäen.


      • Anonyymi00013
        UUSI
        Anonyymi00008 kirjoitti:

        Aivan oikein, karavaanari on karavaanari ei mikään tavallinen jokamies tai -nainen eli jokaisen oikeudet ei päde karavaanarit kohdalla, karavaanari saa poiketa jokaisen oikeuksista omaa harkintaa käyttäen.

        Karavaanari voi tyhjentää portapotan tunturipuroon, jos huvittaa.


    • Anonyymi00009

      Ei koske meikää, en ole enään ollut karavaanarien jäsenenä, miulla on ollut Fiiu, Rellu ja Fordi matkakulkimissa!!!

    • Anonyymi00010

      Ja Urontien levähdysalue oli muutenkin vapaamielinen paikka viettää juhannus.
      Kukaan ei tullut urputtamaan auton ulkopuolelle kannetusta grillistä ja patjasta.
      Ja ihan nakkeina oltiin.

    • Anonyymi00011

      Otin siellä poikakaveriltani imut Elnakissani.
      Terkut Kuopiosta

    • Anonyymi00012

      Puijon huipulla on lumet sulanut.
      Palstavahti Kuopiosta

      • Anonyymi00014
        UUSI

        Joko jäät on lähtenyt Kallavedestä?


    • Anonyymi00015
      UUSI

      Kävin yöllä klo 00;22 tarkastamassa Kallaveden kovassa koomassa , Kallavesi on jo vetänyt jäähileeseen.
      Palstavahti

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      78
      1002
    2. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      86
      788
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      81
      735
    4. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      724
    5. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      59
      717
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      108
      666
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      112
      577
    8. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      47
      560
    9. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      18
      518
    10. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      498
    Aihe